PKO Ubezpieczenia wśród składkowych miliarderów

0
872

W 2021 r. ubezpieczeniowe ramię PKO BP przekroczyło z nawiązką próg miliarda złotych zebranych składek. Ubezpieczyciel chce iść za ciosem i dlatego w planach na ten rok ma dalszą rozbudowę oferty dla klientów indywidualnych, a także wdrożenie metodyk oraz narzędzi, które skrócą czas dostarczania produktów na rynek i zwiększą skuteczność operacyjną.

– To był dla nas bardzo dobry rok. Jesteśmy na ścieżce szybkiego rozwoju. W ubiegłym roku wprowadziliśmy pierwsze samodzielne ubezpieczenie nieruchomości w formule omnikanałowej z nowoczesną ścieżką sprzedaży i obsługi. Osiągamy świetne wyniki sprzedażowe, co dowodzi, że kanały bancassurance mają duży potencjał. Nasze założenia przyjęte przy wdrożeniu PKO Dom zostały znacznie przekroczone. Zdobyliśmy cenne doświadczenia i będziemy je wykorzystywać w pracach nad kolejnymi produktami. Jeszcze w tym roku planujemy zaoferować kolejne ubezpieczenie, z którego będą mogli korzystać klienci PKO Banku Polskiego – powiedział Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.

Spółki grupy zebrały łącznie ponad 1332 mln zł składek brutto, o prawie 0,5 mld zł więcej niż w 2020 r. Przypis towarzystwa majątkowego wyniósł 815,8 mln zł, o 57,5% więcej niż w poprzednim roku. Natomiast spółka życiowa zebrała 517 mln zł składek – o 62,1% więcej niż w 2020 r.

– W ubiegłym roku sprzyjające były dla nas bardzo dobre wyniki akcji kredytowej banku. Przełożyło się to na wzrost ilości i wartości polis do kredytów i pożyczek. Dodatkowo, obserwujemy znaczące zwiększenie udziału liczby polis samodzielnych w całym portfelu, a także wyższą sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych dostępnych w PKO Leasing. To wszystko złożyło się na bardzo dobry wynik w przypisie składki w obu spółkach – powiedział Robert Świderski, członek zarządu PKO Ubezpieczenia.

Wynik finansowy przekroczył zakładany plan i wyniósł 82,6 mln zł netto.

W 2021 r. w ramach oferty ubezpieczeń stand alone dostępnych omnikanałowo w PKO Banku Polskim spółka majątkowa wprowadziła do sprzedaży ubezpieczenie PKO Dom wsparte nowoczesną technologią smart home. W 2022 r. planowane jest dalsze rozszerzenie oferty produktowej dla klientów indywidualnych, a także wdrożenie metodyk oraz narzędzi, które skrócą czas dostarczania produktów na rynek i zwiększą skuteczność operacyjną.

– Cały czas pracujemy nad zwiększeniem efektywności naszej firmy – budujemy nowy model rozwoju systemów operacyjnych, który istotnie skróci czas modyfikacji i wdrożeń nowych produktów. Chcemy także obsługiwać naszych klientów w sposób bardziej spersonalizowany. Możemy to osiągnąć dzięki nowoczesnym systemom i dobrej znajomości naszych klientów. To jest ogromna przewaga, którą mamy dzięki obecności w dużej Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego – dodał Leszek Skop.

W 2021 r. działania spółek koncentrowały się także na zapewnieniu jak najlepszych doświadczeń klientów, w szczególności w obszarze likwidacji szkód. W efekcie tych działań np. w ubezpieczeniu domu i mieszkania PKO Dom poziom zadowolenia z likwidacji szkód (NPS) wyniósł ponad 60%.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl