Polscy turyści chętnie ubezpieczają się na zimowe wyjazdy

0
293

Z trzeciego międzynarodowego badania „Vacation Confidence Index” przeprowadzonego przez OpinionWay na początku 2023 roku na zlecenie Allianz Partners wynika, że 63% ankietowanych spodziewa się odbyć co najmniej trzydniową podróż do końca marca. 23% badanych planuje jeszcze w tym kwartale wyjechać za granicę. Wśród Europejczyków planujących taki wyjazd najpopularniejszą destynacją są inne regiony Starego Kontynentu – mają one przyciągnąć 72% podróżujących.

Na wyniki badania złożyło się 9337 odpowiedzi respondentów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii i Włoch. Na ich podstawie zmierzono poziom zaufania konsumentów do podróży w I kwartale 2023 r. oraz sprawdzono główne obawy tej zimy.

Polacy kochają góry oraz bezpieczne podróże

W niepewnych czasach wielu podróżnych wykupuje ubezpieczenie. Polscy turyści są w czołówce przezornych – 59% badanych z naszego kraju wyruszających w podróż decyduje się na zakup dodatkowego ubezpieczenia. Częściej swoje podróże ubezpieczają tylko mieszkańcy Wielkiej Brytanii (63%) oraz Holandii (68%). Wysoki odsetek ubezpieczeń wśród polskich respondentów może być związany z ich ulubionym kierunkiem podróży, czyli górami – 31% wycieczek planowanych jest właśnie tam. To najwyższy odsetek wśród badanych państw.

Spośród osób, które planują zakupić ubezpieczenie turystyczne przed podróżą, 51% chce zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi zdarzeniami podczas podróży, a 46% liczy na zwrot kosztów w przypadku jej odwołania. Dla porównania 38% kupuje je w celu pokrycia kosztów medycznych.

– Tej zimy widzimy, że Europejczycy zdecydowanie chętniej wybiorą się w podróż dla przyjemności – nawet w obliczu wzrostu kosztów i niepewności gospodarczej. Minął już mniej więcej rok od czasu, gdy większość krajów europejskich zniosła ostatnie ograniczenia w podróżowaniu, a Europejczycy na nowo odkryli wyjątkowe korzyści, jakie niesie ze sobą podróżowanie: możliwość odpoczynku, spotkania z rodziną i cieszenia się naturą. Jednak rosnące ceny zaostrzyły podział między tymi, którzy mogą sobie pozwolić na podróżowanie, a pozostałymi. Podczas gdy wiele osób chce i może wydać pieniądze na wypoczynek, powstała znaczna grupa osób wykluczonych z tego rynku. Jeśli ten trend utrzyma się do lata, może to oznaczać znaczne problemy dla branży turystycznej – komentuje Joe Mason, Chief Marketing Officer Travel Allianz Partners. – Nadal mamy w pamięci ubiegłoroczne zakłócenia w transporcie i ograniczoną liczbę miejsc noclegowych. Zmienia to sposób korzystania z ubezpieczeń turystycznych: podczas gdy w przeszłości głównym powodem ubezpieczenia była ochrona przed nagłymi wypadkami i chorobami, dla wielu osób powodem jest teraz ochrona przed zakłóceniami. Zapotrzebowanie na ubezpieczenia jest większe niż kiedykolwiek, ale równie wysokie są oczekiwania wobec ubezpieczycieli, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów – podsumowuje.

(AM, źródło: dfusion)