PZU dba o kulturę innowacyjności

0
499

PZU po raz kolejny organizuje Dni Innowacji. To wydarzenie, podczas którego pracownicy są nagradzani za najciekawsze i najbardziej innowacyjne projekty zrealizowane w ciągu ostatniego roku.

Blisko 1200 pracowników PZU wybrało w głosowaniu pięć finałowych projektów, które powalczą o zwycięstwo w konkursie Innowacja Roku 2024. Zgłaszane przez nich inicjatywy dotyczą zarówno projektów usprawniających wewnętrzne prace, jak również obecnych i dopiero planowanych do wdrożenia rozwiązań dla klientów.

Zwycięzcę w konkursie wybierze jury w składzie: Iwona Wróbel, członkini zarządu PZU Życie, Jan Zimowicz, członek zarządu PZU SA, Piotr Rutkowski, dyrektor zarządzający ds. rozwoju procesów, usług i platform cyfrowych, oraz Paweł Cesarz, dyrektor biura rozwiązań IT – produkty i sprzedaż.

– Dni Innowacji to nasze coroczne święto. To świetna okazja do wymiany pomysłów na wykorzystanie nowych technologii w Grupie PZU oraz docenienie zespołów, które rozwijają innowacyjne rozwiązania. Chcemy inspirować i zachęcać do działania, dlatego w trakcie finałowej gali przewidzieliśmy między innymi debatę o AI i prezentację dronów kroczących – tłumaczy Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU.

Coroczne Dni Innowacji, których finałem jest konkurs Innowacja Roku, PZU organizuje od 2018 roku. Co roku prezentuje się na nich nawet kilkanaście projektów. Wydarzenie organizuje zespół Laboratorium Innowacji PZU, które generuje pomysły na nowe rozwiązania technologiczne i testuje je wspólnie z biznesem. Przy ich opracowywaniu i wdrażaniu PZU jest otwarte na współpracę z młodymi firmami technologicznymi. Tego typu projekty powstają w ramach prowadzonego przez Laboratorium Innowacji programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Podczas sześciu lat działania eksperci ubezpieczyciela przeanalizowali ponad 6 tys. potencjalnych innowacji, z których ostatecznie wybrali 70 rozwiązań, a PZU wdrożył ponad 40 z nich. Innowacje służą zarówno usprawnianiu wewnętrznych procesów, jak i poprawianiu doświadczeń klientów.

(AM, źródło: PZU)