Grupa PZU i PZU Zdrowie ruszają z listopadową kampanią edukacyjną #dlaKOLEGIpytam, która stawia sobie za cel zachęcić mężczyzn do profilaktyki, przełamać milczenie wokół nowotworów i zdrowia psychicznego oraz pokazać, że troska o siebie to nie słabość, lecz siła.
Nowotwory to druga najczęstsza przyczyna zgonów w Polsce, a liczba zachorowań jest niemal identyczna wśród kobiet i mężczyzn – odpowiednio 91 506 i 89 794 przypadków. Tymczasem wśród najczęściej wybieranych specjalistów przez mężczyzn w PZU Zdrowie w 2024 roku urolog znalazł się dopiero na 7. miejscu (7% wizyt), mimo że rak prostaty jest najczęściej występującym nowotworem u mężczyzn.
Tytuł akcji #dlaKOLEGIpytam nawiązuje do potocznego zwrotu, spotykanego na forach internetowych, utożsamianego z chęcią pozostania anonimowym. Celem kampanii jest dostarczenie odpowiedzi na nurtujące pytania związane z męskim zdrowiem, a tym samym zachęcenie mężczyzn do zadbania o siebie. Służy temu baza wiedzy zdrowie.pzu.pl/dlaKOLEGIpytam, gdzie poza artykułami i infografikami znajdują się filmy z ekspertami PZU Zdrowie.
Historyczna sesja fotograficzna
Bohaterami akcji edukacyjnej zostali pracownicy Grupy PZU, którzy wzięli udział w sesji wykonanej techniką mokrego kolodionu. To jedna z najstarszych metod fotograficznych, opracowaną w połowie XIX wieku. Zdjęcia wykonał Marcel Sbranchella, krakowski fotograf specjalizujący się w portrecie analogowym. Na potrzeby sesji przestrzeń wspólna PZU Park została przekształcona w studio fotograficzne. Każdy portret powstał na szklanej płycie, ręcznie przygotowanej, naświetlanej i wywoływanej w stanie mokrym od razu po wykonaniu zdjęcia.
Strefa Męskich Spraw
W tak zaaranżowanej przestrzeni powstały portrety pokazujące mężczyzn w nietuzinkowych odsłonach, nawiązujących do wykonywania badań profilaktycznych, troski o zdrową dietę, aktywność fizyczną, regenerację czy relacje międzyludzkie. Portrety posłużyły do stworzenia grafik promujących #dlaKOLEGIpytam w mediach społecznościowych PZU Zdrowie i Grupy PZU, a także zostaną wykorzystane w materiałach promocyjnych, artykułach, ekspozycjach firmowych oraz podczas specjalnego wydarzenia, odbywającego się w dniach 14–15 listopada w warszawskiej Arkadii, gdzie będzie działać Strefa Męskich Spraw, czyli Strefa Zdrowia, w której mężczyźni będą mogli skorzystać z bezpłatnych porad urologicznych.
Oprócz części medycznej na odwiedzających będzie czekać wystawa zabytkowego sprzętu do golenia oraz strefa barberska, w której będzie można skorzystać z profesjonalnej stylizacji włosów i zarostu. Całość zostanie połączona z materiałami edukacyjnymi, które będą zachęcać do profilaktyki i świadomego dbania o zdrowie.
– W PZU Zdrowie nie tylko zapewniamy opiekę medyczną, ale również edukujemy, bo świadomość to pierwszy krok do zdrowia. Jako dynamicznie rozwijający się operator medyczny chcemy docierać z ważnymi tematami do coraz szerszego grona odbiorców. Sukcesy poprzednich edycji akcji #dlaKOLEGIpytam pokazały, że męska profilaktyka zasługuje na silny przekaz, dlatego w tym roku połączyliśmy siły z Grupą PZU, by mówić jednym głosem o tym, co naprawdę ważne. Szczególnie cieszy nas zaangażowanie pracowników, którzy licznie zgłosili się do udziału w wyjątkowej sesji zdjęciowej –komentuje Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.
Lepiej zapobiegać niż leczyć
Akcja #dlaKOLEGIpytam została współfinansowana ze środków funduszu prewencyjnego PZU, który wspiera inicjatywy mające na celu poprawę zdrowia i bezpieczeństwa Polaków.
– Fundusz prewencyjny PZU to narzędzie, dzięki któremu możemy realnie wpływać na zdrowie i życie naszych klientów oraz pracowników. Wspierając akcję #dlaKOLEGIpytam, chcemy przełamywać stereotypy i zachęcać mężczyzn do świadomego dbania o siebie – nie tylko od święta, ale każdego dnia. Prewencja to nie tylko działania zapobiegające wypadkom czy chorobom, ale przede wszystkim edukacja, budowanie świadomości i zmiana nawyków. Dlatego inwestujemy w kampanie, które mają długofalowy wpływ na postawy zdrowotne Polaków. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie wspierać profilaktykę nowotworową i zdrowie psychiczne mężczyzn – obszary, które wciąż wymagają większej uwagi i otwartości – podkreśla Agnieszka Żebrowska, dyrektorka Biura Sponsoringu i Prewencji PZU.
Spot kampanijny
(AM, źródło: PZU)







