W środę 18 maja 2022 r. w hotelu Double Tree by Hilton odbyła się uroczysta gala Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie. Finał sprzedażowej Ligi Mistrzów zgromadził najlepszych menedżerów i dyrektorów sprzedaży korporacyjnej z całego kraju.
Pierwszą część gali prowadził dyrektor zarządzający Artur Fromberg, natomiast drugą (wręczanie nagród), Małgorzata Kosierkiewicz – najlepsza regionalna dyrektorka sprzedaży, oraz Tomasz Łakomy – dyrektor ds. zarządzania efektywnością sieci sprzedaży i portfelem PZU Życie SA.
Władze PZU reprezentowali: Aleksandra Agatowska – prezes PZU Życie i członkowie zarządu Małgorzata Kot i Krzysztof Szypuła.
Wiarygodna marka, kompleksowa oferta i codzienna aktywność
Wydarzenie rozpoczęło się od wystąpienia Artura Fromberga, który przedstawił strategię sukcesu PZU. Podkreślił rolę multikanałowości i multiproduktowości.
– Oferujemy kompleksową ochronę klientom indywidualnym, małym i średnim firmom, korporacjom w zakresie majątku, życia, zdrowia i finansów. Marka PZU pomaga nam w codziennej pracy, ponieważ jest rozpoznawalna i wiarygodna. Pod naszą opieką jako Grupy jest 22 mln klientów, z czego 7 mln ma ubezpieczenie grupowe – podsumował Artur Fromberg.
Dodał, że PZU Życie obsługuje 60% całego rynku ubezpieczeń grupowych w Polsce i odpowiada za 40% nowej sprzedaży. Wśród wyzwań wymienił starzenie się portfela klientów oraz ich uproduktowienie.





Czego ubezpieczeniowców uczą Lego i Gwiezdne wojny?
PZU Życie posiada unikalną w skali kraju kilkusetosobową sieć własną wyspecjalizowaną w ubezpieczeniach grupowych. W dalszej części wystąpienia Artur Fromberg podkreślił, jak ważne jest efektywne działanie i procesy.
– Żeby dystrybucja była naprawdę efektywna, potrzeba kilku elementów: aktywności, dobrych relacji i kompleksowej oferty – przekonywał, odwołując się do historii firmy Lego, która od jakiegoś czasu opiera swoją pozycję rynkową na rozlicznych dodatkach tematycznych. Podobnie sprzedawcy PZU Życie mogą uzupełniać podstawową ofertę ochronną o nowe dodatki oraz produkty, takie jak PZU Sport czy PZU Benefity.
Podsumowując zbiorcze wyniki sprzedaży, dyrektor Fromberg zwrócił uwagę, że najlepsze 10% menedżerów ma w swoim portfelu istotnie wyższe wysycenie dodatkami.
Otylia Jędrzejczak radzi, jak wygrywać
Ważną częścią Gali było wręczenie jubileuszowych odznaczeń pracownikom o najdłuższym stażu (20, 25 i 30 lat). Gościem specjalnym Ligi Mistrzów 2021 była pływaczka Otylia Jędrzejczak, wielokrotna medalistka olimpijska. Pani Otylia podzieliła się historią swojej kariery, która nie składała się z nieustannego pasma sukcesów. Jej zdaniem decydujące jest nie to, jak wygrywamy, ale w jaki sposób reagujemy na porażki i trudniejsze momenty.
– Moja recepta na sukces jest prosta. Trzeba chcieć, dysponować odpowiednimi narzędziami i działać – mówiła pływaczka.
Statuetki dla najlepszych
Ukoronowaniem Ligi Mistrzów 2021 było wręczenie nagród najlepszym menedżerom i dyrektorom, a potem wspólne świętowanie wyników.
Aleksandra E. Wysocka