Rekordowy rok Howden Group Holdings

0
440

Przychody Howden Group Holdings w minionym roku finansowym wzrosły o 60%, z 1,15 mld funtów do rekordowych 1,84 mld. Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 69%, do 565 mln funtów. To zarówno efekt przejęć, jak i wzrostu organicznego, który w ubiegłym roku został utrzymany na poziomie 19%.

Rok finansowy 2021/2022 w Howden nadal stał pod znakiem przejęć, tworzenia startupów, pozyskiwania do współpracy ekspertów z globalnego rynku ubezpieczeniowego. W ubiegłym roku sfinalizowano 31 strategicznych akwizycji, w tym Align, Aston Lark czy Assiteca. Biorąc pod uwagę m. in. czerwcowe przejęcie Tiger Risk, brokera reasekuracyjnego z bardzo mocną pozycją na rynku amerykańskim, przychody Grupy Howden proforma wynoszą już 2,04 mld GBP, a EBITDA 648 mln (przejęcie Tiger Risk zostało sfinalizowane po zakończeniu roku finansowego 2021/2022).

Grupa rośnie nie tylko pod względem aktywów czy wyników, ale też zespołowo. W minionym roku do Howden Group dołączyło 1000 nowych pracowników, w efekcie czego jego zespół liczy już 13 tys. osób. O 1 tys. do 3,5 tys. wzrosła także liczba pracowników którzy są akcjonariuszami.

– Zróżnicowany model własnościowy naszej grupy, łączący w akcjonariacie pracowników z długoterminowymi akcjonariuszami instytucjonalnymi, doskonale się sprawdza. Zapewnia nam nowe możliwość pozyskiwania talentów z rynku, innowacyjne rozwiązania i zrównoważony rozwój – mówi David Howden, dyrektor generalny Howden Group Holdings. Podkreśla, że alians z Tiger Risk, obecnie Howden Tiger, dał grupie nową siłę, szczególnie na rynku reasekuracji.

– Niepewność klimatyczna, makroekonomiczna i geopolityczna sprawa, że sektor ubezpieczeń przeżywa ogromne zmiany. W takich chwilach potwierdza się, że nasza strategia rozwoju jest jak najbardziej właściwa. Nasza oferta jest coraz bardziej konkurencyjna globalnie, a nasze innowacyjne produkty, jak ubezpieczenie kredytów na redukcję emisji CO2 czy finansowanie projektów pomocy w przypadku klęsk żywiołowych, sprawiają, że zdobywamy zaufanie kolejnych klientów – mówi David Howden.

(AM, źródło: Howden)