Trzy pytania do zarządu Punkty

0
500

Aleksandra Wysocka: – Jak oceniacie swoją pozycję na rynku dystrybucji ubezpieczeń w Polsce? Co jest Waszym atutem, a co chcecie rozwinąć?

– Parafrazując hasło znanej marki samochodowej – Punkta to „przewaga dzięki technologii”. Zarówno nasi klienci, jak i agenci współpracujący dostają od nas do dyspozycji szereg narzędzi cyfrowych, dzięki której kupno/sprzedaż ubezpieczeń jest lepiej dostosowane i korzystniejsze dla obu stron niż kiedykolwiek wcześniej. Łączymy to, co najlepsze w sprzedaży agencyjnej, stacjonarnej – wiedzę ekspercką, ludzki kontakt, profesjonalną obsługę klienta, z tym, co najlepsze w zakupach online – szeroką paletą ubezpieczeń, szybkim porównywaniem cen, dopasowaniem ofert do kryteriów wskazanych przez poszukujących. Najważniejsze są synergie, które tworzymy, łącząc doświadczone BIK Serwis i Profi Insurance z digitalową Punktą – wyjaśnia prezes Punkty, członek zarządu BIK Serwis i Profi Insurance, Michał Daniluk.

W jakim kierunku rozwija się branża ubezpieczeniowa i w jaki sposób chcecie się wpisać w dominujące trendy?

– Punkta ma zarówno ambicje, jak i konkretne narzędzia i zespół, żeby w sprzedaży ubezpieczeń kreować trendy, zamiast je gonić. Podam przykłady z ostatnich tygodni. Jako pierwsza marka ubezpieczeniowa wdrażamy promocje znane wcześniej z konsumenckiego świata e-commerce: np. promocję kalendarz adwentowy lub Black Night Sale z okazji Black Friday (w naszym przypadku to są konkretne benefity, które otrzymują klienci kupujący u nas (rabaty, cashback czy… produkty lifestyle). Patrzymy na sprzedaż ubezpieczeń z perspektywy korzyści i doświadczeń klienta, dlatego kładziemy duży nacisk na poprawę doświadczenia klienta na całej ścieżce zakupowej klienta. Będziemy w nadchodzących kwartałach prezentować sporo nowej jakości dla branży – dodaje Jakub Jóźwiak, członek zarządu odpowiedzialny za marketing.

Jaką rolę odgrywa technologia w budowie przewagi konkurencyjnej przez Punktę?

– Technologia to fundament nowej marki Punkta. Rozwijamy narzędzia dla agentów, takie jak Sonda (porównywarka zakresów ubezpieczeń) czy Skaner (porównanie cen). To autorskie narzędzia, które przyspieszają i zwiększają rentowność pracy naszych partnerów. Wraz z rebrandingiem Punkty ruszyła nowa praktyczna funkcjonalność: możliwość umawiania się na spotkania online z lokalnymi agentami. To świetna odpowiedź na niepewność pandemicznych czasów i coraz większej konieczności pracy zdalnej. Możliwość konsultowania się nie tylko z infolinią, ale z konkretnym agentem, daje klientom wiele elastyczności. W czasie bezpiecznego połączenia wideo agent jest w stanie zweryfikować dokumenty i podpisać zdalnie umowę – komentuje Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu odpowiedzialna za transformację cyfrową marki.

Aleksandra Wysocka