Wykonujemy pracę, której agenci najbardziej nie lubią

0
1224

Rozmowa z Pauliną Ciastoń z Call4You 

Aleksandra E. Wysocka: Przed agentami ubezpieczeniowymi druga fala pracy zdalnej, co oznacza, że mniej klientów samodzielnie trafi do biura, żeby kupić ubezpieczenie. Czy zakup leadów może stanowić odpowiedź na ten problem?

Paulina Ciastoń: – To jest idealne rozwiązanie w tej sytuacji. Dzięki zakupionym leadom agent gwarantuje sobie stały dopływ nowych kontaktów. Wysyłamy do niego klientów, którzy wyrażają zainteresowanie ubezpieczeniem na życie.

Najpierw przeprowadzamy bardzo krótką analizę potrzeb klienta, badamy w niej, jaki aspekt ubezpieczenia interesuje go najbardziej, a potem kierujemy umówionego leada do agenta, by to on zaproponował klientowi najlepsze rozwiązanie.

Co dokładnie oferujecie agentom ubezpieczeniowym?

– Przede wszystkim wykonujemy pracę, której agenci najbardziej nie lubią, a więc ,,zimne telefony”. To my dzwonimy do ludzi, a agent otrzymuje już leada, który jest zainteresowany jego produktem.

Nawet jeżeli nie uda się od razu zawrzeć umowy, otrzymuje na wyłączność kontakt, do którego może wrócić za jakiś czas. Wiemy przecież, że sytuacja u potencjalnego klienta może się zmienić. Firma Call4You zapewnia swojemu odbiorcy również bazę zgodną z RODO, z której umawiane są leady.

Czego najczęściej obawiają się agenci, co ich powstrzymuje przed zakupem leadów?

– Obawiają się braku możliwości reklamacji, jeśli okaże się, że przekazany klient nie jest zainteresowany. Jednak jeżeli klient odmówił rozmowy, wymieniamy taki kontakt na nowy, który powinien okazać się skuteczny. 

Agenci obawiają się również, że ten sam kontakt sprzedajemy do kilku agentów, ale naszym klientom oferujemy wyłączność na kontakty.  Ponadto agenci myślą, że będą musieli płacić za każdą przepracowaną godzinę telemarketera, liczbę wykonanych połączeń bądź za samą bazę. Ale tak naprawdę agent płaci za gotowego leada, nieważne, ile czasu trwało jego pozyskanie. 

Czy macie stałych klientów, czy też agenci raczej kupują leady jednorazowo?

– Mamy bardzo dużo stałych klientów, posiadają oni w naszej firmie abonament.  To taki stały „lejek z leadami”. Klient zawiera umowę na trzy bądź sześć miesięcy i otrzymuje codziennie stałą liczbę kontaktów. Dodatkowo otrzymuje wtedy duże rabaty. Może więc kupić leady nawet 25% taniej. 

Jednak wielu agentów zakupuje u nas leady jednorazowo, gdyż nie wie, że liczy się statystyka i czas. Nie zawsze udaje się podpisać umowę od razu, często trzeba z klientem popracować, dać mu czas na zastanowienie. Jedną kampanią leadową nie da się zrealizować wymarzonych targetów.  Dlatego warto zachować możliwość płynnego otrzymywania kontaktów.

Jak najskuteczniej pracować z leadami, żeby stali się klientami? 

– Przede wszystkim nie powinno się zapominać o ustalonym z klientem terminie. Poza tym należy słuchać klienta, poznać jego potrzeby i możliwości. Niestety, klient nie zawsze kupi ubezpieczenie w wymarzonej przez agenta składce.

W jaki sposób można kupić u Was leady? Czy to jest bardzo drogie? 

– Można zamówić u nas kampanię leadową. Ustalamy w niej preferencje co do zamieszkania potencjalnego klienta, jego wieku, zawodu. Kampanię możemy kierunkować np. na oszczędzanie albo na ochronę zdrowia i życia.

Metoda pozyskiwania klientów poprzez cold calling, czyli zimne rozmowy, jest jedną z najstarszych i najbardziej skutecznych. Wykonujemy dziennie setki połączeń, umawiamy dziesiątki leadów. Generujemy również leady B2B i B2C.  Staramy się, aby nasi klienci byli zadowoleni, a ich wyniki sprzedażowe rosły.

Co więcej, dopingujemy także kadrę zarządzającą do tego, by nagradzała swoich doradców za wyniki. Przygotowaliśmy vouchery na zakup leadów, aby mogli docenić pracowników. 

Jak można się z Wami skontaktować? 

– Zapraszam na stronę http://call4you.eu/. Chętnie też odpowiem na pytania e-mailowo: biuro@call4you.eu

Dziękuję za rozmowę. Aleksandra E. Wysocka