Zrealizowaliśmy innowacyjny projekt budowy narzędzia do APK

0
941

Dzięki nowemu narzędziu do przeprowadzania analizy potrzeb klienta wszyscy, którzy sprzedają ubezpieczenia, mogą od dziś spać spokojnie. APK od Berg System realizuje wszystkie wymogi prawne nakładane przez KNF, a do tego jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do różnych form przeprowadzania analizy i potwierdzenia przez klienta wykonania badania.

Droga na skróty

Zauważyliśmy, że branża ubezpieczeniowa ma spory problem z APK. Wynika on głównie z tego, że w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń brak konkretnych wymogów co do formy zbadania wymagań i potrzeb klienta. To doprowadziło do dużego rozluźnienia i wiele firm wciąż nie wprowadziło analizy potrzeb na odpowiednim poziomie albo – jak pokazuje praktyka – przedkłada klientom druk rezygnacji z przeprowadzenia APK. KNF ma niestety takie zagrania na celowniku, a odpowiedzialność za braki w dokumentacji spada na właścicieli multiagencji – zauważa Marcin Konopka, prezes Berg System.

System działający w zgodzie z regulacjami

Zbudowane narzędzie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą działać zgodnie z prawem. W CRM od Berg System jest już wbudowanych wiele rozwiązań pozwalających na wypełnianie regulacji prawnych przez dystrybutorów ubezpieczeń dotyczących chociażby zgód RODO, szkoleń zawodowych IDD czy dostosowania infrastruktury systemu do przetrzymywania danych w chmurze obliczeniowej. Narzędzie do APK to kontynuacja ścieżki rozwoju oferowanych usług w produkcie, jakim jest CRM, i odpowiedź na oczekiwania rynku.

To kolejny puzzel w układance. Narzędzie do APK współgra z całym ekosystemem naszego CRM-a. Mamy narzędzia do obsługi klienta i porównywania ofert ubezpieczeniowych, administrowania całymi sieciami sprzedaży i do rozliczeń prowizji.

Nasze narzędzie nie tylko pozwala spełniać wymogi prawne i wskazuje, które polisy nie mają jeszcze wykonanego APK, ale ma też duży wkład w generowanie dodatkowych szans sprzedaży i dosprzedaż – wyjaśnia Marcin Konopka.

Marcin Konopka

Jak to działa?

Ankietę do wykonania APK w Berg System można zbudować dla wszystkich rodzajów produktów, które dana multiagencja czy agent ma w swojej ofercie. To nie musi być sztywny szablon – ankietę można dowolnie konfigurować, tworząc różne wersje. W ramach konfiguracji można więc zmieniać zakresy usług, ustalać swoje pytania i dawać opcje różnych odpowiedzi: otwartych, odpowiedzi typu TAK/NIE albo np. w formie klikalnych checkboxów.

Layout całego narzędzia jest przygotowany w taki sposób, żeby był łatwy do przeprowadzenia analizy na każdym urządzeniu – telefonie, tablecie czy komputerze. Klient przechodzi po prostu na kolejne ekrany, odpowiadając na następujące po sobie pytania. Nie jest więc zniechęcany do współpracy i zakupu polisy, mając przed oczami widok długiej listy zapytań. Czego oczywiście nie trzeba mu odbierać – bo APK z systemu można wydrukować i przekazać klientowi do wypełnienia i podpisania w formie tradycyjnej. To jedna z form wykonywania APK obok możliwości przeprowadzenia jej całkowicie zdalnie poprzez wysłanie dostępu do ankiety np. przez SMS i zatwierdzenie jej podpisem cyfrowym, tak jak potwierdza się przelew bankowy.

Zebrane dane nabierają mocy

Narzędzie APK zaprojektowane zostało tak, że wbudowano w nie również zgody RODO.

Wszystkie wyniki z badania zapisywane są w odpowiednim module w CRM, a zgody pozwalają na ich przetwarzanie. APK pokazuje zgłaszane przez klienta potrzeby i posiadane produkty.

Do Berg System trafiają wszystkie te dane, a program automatycznie je analizuje i zakłada zadania w przyszłości związane z klientem i z jego obsługą. System samodzielnie generuje dla agenta dodatkowe szanse sprzedażowe.

Pomagamy zrealizować bardzo dużą potrzebę rynkową, jaką jest dywersyfikacja portfela ubezpieczeniowego. Klient, który przychodzi dziś po przedłużenie ubezpieczenia auta, może dzięki wykonanej w naszym systemie analizie uruchomić tzw. kulę śnieżną uproduktowiania klienta.

Wykonując APK, agent jest w stanie zbudować bardzo szeroki profil klienta. Na podstawie jego potrzeb, tego z czego korzysta, a także na podstawie ryzyk ubezpieczeniowych, jakie go dotyczą, system podpowie doradcy, kiedy i co można danej osobie zaproponować – tłumaczy prezes Berg System.

Jest to kolejny krok we wdrażaniu sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej. To moment, w którym system zaczyna zwalniać agenta z trudów przeszukiwania kluczowych informacji w dużych ilościach danych, z czasochłonnych analiz i szukania pomysłów na dosprzedaż, która miałaby szansę powodzenia. Przyszłością doradcy będzie jedynie podjęcie decyzji, jakimi kanałami powinien nawiązać kontakt z klientem, którego system wytypował do dosprzedaży.

Multiagencje zyskują więc narzędzie, które z jednej strony pomaga im spełniać wszystkie wymogi prawne dotyczące przeprowadzania analizy potrzeb klienta, z drugiej zaś działa jak generator dodatkowych szans sprzedaży.