Bancassurance 2.0 w Wielkiej Brytanii

0
193

Brytyjskie ubezpieczenia ogólne w kanale bancassurance osiągną przewidywany skumulowany roczny wskaźnik wzrostu 8,1% za lata 2024–2029. Składka przypisana brutto wzrośnie z 4,6 mld dol. w 2024 r. do 6,9 mld dol. w 2029 r.

Brytyjski kanał bankowy dystrybucji ubezpieczeń w 2024 r. miał 4,1% udziału w bezpośredniej składce przypisanej z ubezpieczeń ogólnych w kraju – ujawnia raport Global Data o światowym rynku bancassurance. W kolejnych pięciu latach przewidywany jest znaczny wzrost.

– Wzrost brytyjskiego kanału bancassurance napędza ewolucja bankowości online i pojawienie się możliwości ubezpieczeń wbudowanych. Niemniej jednak uwarunkowania gospodarcze i zmiany regulacyjne mogą stanowić przeszkody dla ekspansji kanału bancassurance – komentuje Manogna Vangari, analityczka ubezpieczeniowa Global Data.

Banki w Wielkiej Brytanii coraz bardziej skupiają się na bancassurance 2.0, przesunięciu w kierunku cyfrowych rozwiązań i usług ubezpieczeniowych, które płynnie integrują się z usługami bankowymi, włącznie z kartami płatniczymi i aplikacjami. W rezultacie klientom oferowane jest doświadczenie bankowe zawierające w sobie ubezpieczenia, nie wymagając osobnych zabiegów.

Według badania konsumenckiego w 2024 r. sprzedaż za pośrednictwem mobilnych aplikacji bankowych stanowiła 15,6% całej sprzedaży ubezpieczeń podróżnych – wzrost w stosunku do 10,6% w 2023 r. Ten wzrost jest zasługą przyjaznej użytkownikowi konstrukcji produktów z grupy ubezpieczeń podróżnych i wygody oferowanej przez kanały bankowe.

Przewiduje się, że rynek bankowości online będzie się rozwijał w tempie 11,3% rocznie, osiągając wartość 16,2 bln dol. do 2030 r. Ten trend daje ubezpieczycielom i bankom możliwość wzmocnienia strategii dystrybucji cyfrowej.

– Podczas gdy banki cyfrowe dążą do różnorodności swoich usług i kultywowania lojalności konsumenckiej, ubezpieczenia wbudowane stają się rozwiązaniem optymalnym, zwłaszcza kiedy są realizowane efektywnie. Ubezpieczenia wbudowane stanowią jedną z najkorzystniejszych opcji dla banków, jako że nie tylko generują dodatkowy przychód, ale też wzmacniają ich markę i odpowiadają na potrzeby klientów przez natychmiastową subskrypcję i zamykanie luki ubezpieczeniowej – mówi Manogna Vangari.

Z badania konsumenckiego z 2024 r. wynika, że 42,7% respondentów wskazywało na reputację marki jako czynnik odgrywający rolę w podejmowaniu przez nich decyzji o zakupie polisy ubezpieczeniowej. Jeśli ich preferowana aplikacja bankowa wprowadza produkt ubezpieczeniowy, klienci mogą być nim bardziej zainteresowani, zważywszy na komfort znajomego środowiska.

Integracja AI z kanałami bancassurance oznacza istotne podwyższenie poziomu doświadczenia klienta i wzmocnienie efektywności operacyjnej.

AC