Blog - Strona 1247 z 1421 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1247

Inter Polska: Maseczki i porady prawne dla lekarzy z Porozumienia Zielonogórskiego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach umowy podpisanej z Porozumieniem Zielonogórskim TU Inter Polska przekaże lekarzom podstawowej opieki zdrowotnej 9 tys. maseczek medycznych. Towarzystwo zapewni też bezpłatne porady prawne związane z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 dla podmiotów leczniczych oraz pracodawców zrzeszonych w Federacji Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia Porozumienie Zielonogórskie.

Asystę prawną realizują wyspecjalizowani w prawie medycznym prawnicy, którzy współpracują z Inter Polska w ramach ubezpieczeń ochrony prawnej. Porady świadczone są w formie telekonsultacji 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu i umożliwiają uzyskanie pisemnej opinii prawnej sygnowanej przez adwokata bądź radcę prawnego.

– Mając na uwadze naszą wieloletnią, dobrą i twórczą współpracę z Porozumieniem Zielonogórskim oraz zgłaszane do nas potrzeby, podjęliśmy decyzję o bezpłatnym udostępnieniu wszystkim podmiotom zrzeszonym w Federacji usługi w formie asysty prawnej oraz przekazaniu partii jednorazowych maseczek medycznych. Przesyłamy też słowa wielkiego uznania całemu personelowi pracującemu na co dzień w podmiotach leczniczych – mówi Janusz Szulik, prezes zarządu TU Inter Polska.

(AM, źródło: Inter Polska)

Generali: Wypłata dywidendy mimo zaleceń regulatora

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Największy włoski ubezpieczyciel poinformował, że wypłaci dywidendę za 2019 r. w dwóch transzach. Potwierdził całkowitą wypłatę 0,96 euro na akcję, powołując się na swoją silną pozycję kapitałową. EIOPA zaapelowała do ubezpieczycieli i reasekuratorów w Unii Europejskiej o zawieszenie wypłat dywidendy i odkupu akcji oraz rozważenie rezygnacji z premii, aby zapewnić kontynuację obsługi podczas pandemii koronawirusa.

Generali zamierza wypłacić pierwszą transzę dywidendy, w wysokości 0,50 euro na akcję, w maju, a pozostałą część do końca roku, zależnie od oceny kapitału przez zarząd i wymogów regulacyjnych. Ubezpieczyciel zapewnia, że wziął pod uwagę rekomendacje EIOPA, a jego decyzja jest w zgodzie z faktem spełniania nadal wszystkich uwarunkowań dystrybucji dywidendy za 2019 r.

Współczynnik wypłacalności Generali, podstawowa miara siły finansowej, dnia 6 marca wynosiła 200%, w porównaniu z 224% na koniec 2019 r. – częściowo wskutek akwizycji w Portugalii oraz z powodu spadających cen włoskich obligacji skarbowych. Na koniec 2019 r. Generali miał 63 mld euro we włoskich obligacjach, które ucierpiały wskutek kryzysu epidemicznego i narodowej kwarantanny. Dyrektor generalny Philippe Donnet i członkowie kierownictwa ponoszący odpowiedzialność strategiczną zdecydowali o obcięciu swoich stałych płac o 20% do końca roku.

(AC, źródło: Reuters)

Swiss Re: Ian Haycock pierwszym CDO

0
Ian Hanycock

Ian Hanycock został powołany na nowo utworzone stanowisko dyrektora generalnego ds. danych Swiss Re, które obejmie z dniem 1 maja 2020 r. Wspólnie z Youngran Kim, która została dyrektorem ds. technologii, Haycock będzie kształtować transformację cyfrową Swiss Re.

Haycock ma ponad 32 lata doświadczenia pracy w dziedzinie technologii i analityki, w tym 23 lata w branży usług finansowych. W Swiss Re zaczął pracę w 2003 r., jako szef działu technologii zarządzania i doradztwa kapitałowego. W 2008 r. objął kierownictwo programu odbudowy po kryzysie finansowym platformy zarządzania aktywami. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrektora operacyjnego działu zarządzania aktywami.

(AC, źródło: Swiss Re)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 16/2020

0

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Obawy przemieszane z ostrożnym optymizmem – str. 2

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Jakim gadem jesteś? – str. 2

Konsultacje. Elektroniczny egzamin agencyjny spełni oczekiwania branży – str. 3

Concordia Polska – Grupa Generali: Większa odpowiedzialność ubezpieczyciela w ofercie rolnej – str. 4

Agenci szlifują wirtualny warsztat pracy na Insurance Summit – str. 5

ERGO Hestia: #TotalnieZdalnie – str. 6

SPBUiR: W czasie kryzysu nie rezygnujcie z ubezpieczeń – str. 7

Gwarancje środowiskowe w ofercie KUKE – str. 8

Rozporządzenie ministra finansów: Ubezpieczyciele dostali więcej czasu na wykonanie niektórych obowiązków sprawozdawczych – str. 9

Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości: MSSF 17 wejdzie w życie dopiero 1 stycznia 2023 r. – str. 11

Robert Nogacki, Krzysztof Surdyk, Kancelaria Prawna Skarbiec: Cień koronawirusa nad światową gospodarką – str. 12

PZU, LINK4, Generali, MetLife, Compensa, Volkswagen Financial Services, Gwarancje24: Inicjatywy ubezpieczycieli. Wszystko dla klientów – czyli co? – str. 14

Nationale-Nederlanden: Solidarni z bohaterami czasu epidemii – str. 16

Rzecznik Finansowy: Sprawozdanie z działalności za 2019 r. Co czwarty wniosek o interwencję dotyczył ubezpieczeń – str. 17

Rankomat: Dacia najtańszym, a BMW najdroższym autem w utrzymaniu – str. 18

Ubea: Ile kosztuje OC z ratalną płatnością składki – str. 19

dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Długi marsz – str. 20

Grzegorz Piotrowski: Oszczędności Polaków. Finanse w czasach zarazy – str. 20

Sławomir Dąblewski: Czas obaw, czas nadziei… – str. 21

Adam Kubicki: Wzmacnianie motywacji własnej – str. 22

UNIQA: Klienci wolą zdalne wsparcie agenta od zdalnego zakupu polisy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemal 40% uczestników badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska zadeklarowało, że kupuje ubezpieczenia online. Najczęściej wybieranym produktem ochronnym nabywanym drogą internetową są polisy komunikacyjne. Natomiast ponad połowa respondentów oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia trakcie pandemii.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że 61% z nich preferuje tradycyjną formę zakupu ubezpieczeń. Pozostałe 39% nabywa polisy online. Najchętniej wybieranym produktem ochronnym w tej grupie respondentów (66% wskazań) jest ubezpieczenie komunikacyjne, które dość wyraźnie dystansuje nr 2 w klasyfikacji, jakim jest ubezpieczenie mieszkania lub domu (35%).

– Od lat wszelkie badania, także te prowadzone przez nas, pokazują, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczeń przez Polaków jest bezpośredni kontakt z agentem. Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta UNIQA Polska.

Badanie wskazało również, że trwająca pandemia i zakaz wychodzenia z domów nie skłania do zakupu lub odnowienia polisy przez internet. Taką chęć deklaruje zaledwie co czwarty pytany, a 30% nie ma zdania na ten temat. Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia, wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania (odpowiednio 70 i 36%).

– Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy, Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.

Odpowiedzi respondentów pozwalają jednak zauważyć, że choć badani nie są specjalnie skłonni do internetowego nabywania lub wznawiania umów ubezpieczenia, to 51% z nich oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. Takiego wsparcia nie chce 32%, a 17% nie ma zdania. Ankietowani najbardziej oczekują zdalnego wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70% wskazań) oraz mieszkania lub domu (36%). Spory odsetek (31%) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.

Agent podpowie, jakie są dzisiaj możliwości załatwienia spraw z ubezpieczycielem, jakie ułatwienia wprowadził. Wyjaśni, czy wprowadzenie stanu epidemicznego wpływa na zakres posiadanego ubezpieczenia albo odpowiedzialność towarzystwa – mówi Adam Łoziak. – Klienci ufają agentom i jest to bardzo dobra wiadomość. Są oni ambasadorami towarzystw i przewodnikami w ubezpieczeniach. Rozmawiając dziś z naszymi agentami czy dyrektorami regionalnymi, obserwujemy, ile pracy wkładają w relacje z klientami i jak zwłaszcza w tym obecnym czasie wspierają ich. Zgodnie z naszą strategią chcemy patrzeć oczami klientów i dziś jak nigdy takie podejście procentuje – dodaje.

O badaniu:

Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1–6 kwietnia 2020 r. 

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Na co mogą liczyć właściciele polis na życie

0
Joanna Walczuk

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan pandemii w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Oznacza to, że koronawirus zasięgiem obejmuje już niemal wszystkie części świata i stanowi realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Od kilku tygodni obserwujemy wzmożony ruch we wszystkich kanałach obsługi.

Wielu klientów dopytuje, czy w ramach polisy na życie, zarówno indywidualnej, jak i grupowej, zostaną objęci ochroną w przypadku zarażenia się wirusem. Dlatego szczególnie ważna jest transparentna i prosta komunikacja ubezpieczycieli, dzięki której ubezpieczeni będą dokładnie wiedzieć, na jaką pomoc mogą liczyć.

Na ten moment wirus dotarł już do blisko 200 krajów na świecie. Skala problemu rośnie, dlatego tak ważne jest stosowanie się do wszystkich zaleceń organizacji zajmujących się ochroną zdrowia. W obecnej sytuacji wiele osób zastanawia się, jak zabezpieczyć się na wypadek zachorowania, a także czy wykupiona już wcześniej przez nich polisa na życie zapewni im wsparcie w trudnej sytuacji.

W Nationale-Nederlanden chcemy zawsze stawać po stronie klienta. Dlatego wiele skomplikowanych czy nieoczywistych spraw rozpatrujemy indywidualnie. Chcemy bowiem obejmować ochroną osoby, które znajdą się w trudnej sytuacji, tak jak się do tego zobowiązaliśmy przy zawarciu z klientem umowy.

Zarządzanie polisą możliwe bez wychodzenia z domu

Nie ulega wątpliwości, że ubezpieczyciele, dla których w tym czasie priorytetem pozostaje pomoc klientom, stoją przed ogromnym wyzwaniem. Szczególnie duża odpowiedzialność spoczywa na pracownikach infolinii, którzy codziennie otrzymują coraz więcej zapytań o zakres działania ochrony ubezpieczeniowej.

W Nationale-Nederlanden dokładamy starań, aby problemy i potrzeby klientów nie pozostawały bez odpowiedzi. Dlatego bardzo szybko udostępniliśmy im szereg narzędzi do zdalnego zarządzania polisą. Dzięki temu mogą oni bez wychodzenia z domu zgłosić zaistniałe zdarzenie, a także dokonać zmian w swojej umowie ubezpieczenia. Poprzez n-Serwis możliwe jest m.in. częściowe zlecenie wypłaty, modyfikacja funduszy oraz wysokości składki inwestycyjnej. System pozwala również na zmianę osób uposażonych. Proces autoryzacji wprowadzonych zmian przebiega szybko przy użyciu haseł SMS.

Świadczenie w związku z pobytem w szpitalu

W Nationale-Nederlanden przyjmujemy, że w przypadku zdarzenia, objętego zakresem ubezpieczenia – również związanego z zachorowaniem wywołanym wirusem SARS-CoV-2 – klient może liczyć na wypłatę świadczenia, która wesprze go m.in. w związku z ewentualnym pobytem w szpitalu. Warto podkreślić, że w tej sytuacji pieniądze będą wypłacane osobom spełniającym warunki określone w umowie ubezpieczeniowej.

Wypłata z tytułu śmierci ubezpieczonego

Mamy świadomość, że pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 stanowi ogromne zagrożenie zdrowia i życia, dlatego w Nationale-Nederlanden dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci oraz ich bliscy mieli poczucie, że w tej trudnej sytuacji otrzymają od nas pełne wsparcie.

W przypadku śmierci ubezpieczonego, będącej skutkiem zarażenia wirusem SARS-CoV-2, polisa na życie zadziała bez zmian, a to oznacza, że świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane w umowie ubezpieczeniowej jako uposażone. To jedna z największych obaw klientów, którzy przez infolinię lub kontakt z agentem zgłaszają ją do nas. Mitem jest więc informacja, że w przypadku śmierci wskutek zarażenia się koronawirusem ochrona ubezpieczeniowa nie zadziała.

Usługi assistance gotowe na koronawirusa

Klienci Nationale-Nederlanden mogą liczyć także na dodatkowe wsparcie, jeśli w ramach polisy mają zagwarantowane usługi assistance. Partnerzy zewnętrzni NN zapewniający organizację świadczeń medycznych wdrożyli instrukcje wydane przez Ministerstwo Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego i stosują się do nich. Dzięki temu każda osoba, która zgłosi się na infolinię w celu realizacji usługi (np. wizyty u lekarza specjalisty), zostanie poddana uproszczonemu procesowi prediagnostyki w kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem. W trakcie weryfikacji zostanie zapytana o to, czy w ciągu ostatnich 14 dni:

  • miała bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie koronawirusem SARS-CoV2 (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym);
  • pracowała lub przebywała jako odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów zakażonych SARS-CoV;
  • podróżowała lub przebywała w regionie, w którym utrzymuje się transmisja koronawirusa SARS-CoV-2.

Powyższa prediagnoza będzie dotyczyć zarówno osób ubezpieczonych w ramach polisy indywidualnej, jak i grupowej. W następnym kroku natomiast otrzymają one propozycję wzięcia udziału w zdalnej konsultacji medycznej, czyli telekonsultacji lekarskiej, by w pełni bezpieczny sposób mogli skorzystać z potrzebnego im wsparcia.

Obejmujemy ochroną ubezpieczeniową nowych klientów

Otrzymujemy bardzo dużo zapytań, czy w związku z ogłoszeniem stanu epidemiologicznego w Polsce nowych klientów obowiązuje karencja, czyli okres, który musi minąć od momentu zawarcia umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. W Nationale-Nederlanden podjęliśmy decyzję o tym, że przed zawarciem nowych umów będziemy przeprowadzać krótkie ankiety, które pozwolą nam indywidualnie ocenić sytuację każdego klienta.

Ponieważ zdrowie obecnych i przyszłych klientów jest dla nas bardzo ważne, promujemy mocno akcję „Zostań w domu” i zachęcamy wszystkich do kontaktu z wykorzystaniem kanałów zdalnych. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby zarówno obsługa dotychczasowych klientów, jak i sprzedaż nowych ubezpieczeń przebiegała sprawnie i bez zakłóceń mimo tej nowej i nietypowej dla wszystkich sytuacji.

Na bieżąco udzielamy też informacji klientom poprzez bezpośrednie newslettery oraz na specjalnie przygotowanej stronie internetowej: www.nn.pl/zostan-w-domu.

Joanna Walczuk
menedżer ds. portfela produktów w Nationale-Nederlanden

Małgorzata Kot w zarządzie PZU Życie

0
Źródło zdjęcia: PZU

Rada nadzorcza PZU Życie podjęła uchwałę o powołaniu Małgorzaty Kot w skład zarządu spółki. – Zyskujemy w zarządzie świetnego fachowca o olbrzymim doświadczeniu i znajomości branży ubezpieczeniowej. Będzie cennym wzmocnieniem dla spółki – powiedziała prezes ubezpieczyciela Aleksandra Agatowska.

Małgorzata Kot jest absolwentką Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia podyplomowe na  Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w zakresie ubezpieczeń gospodarczych i w Szkole Głównej Handlowej – „Akademia Profesjonalnego Coacha”.

W latach 2001–2012 zajmowała stanowiska menadżerskie w STU Ergo Hestia, PZU SA i HDI Asekuracja. Od 2012 roku związana z TUiR Allianz Polska, gdzie pełniła kolejno funkcje: dyrektora Departamentu Współpracy z Kluczowymi Partnerami, dyrektora Departamentu Współpracy z Multiagencjami oraz dyrektora ds. Współpracy z Kluczowymi Partnerami i Bancassurance.

Ukończyła wiele kursów, m.in. w zakresie oceny ryzyk majątkowych, obsługi klienta oraz w ramach Programu Rozwoju Talentów Allianz, w tym Building Business Acumen, negocjacje, przywództwo XXI wieku, TOP Menedżer.

(AM, źródło: PZU)

TUW „TUW”: Zmiany w warunkach umów w związku z pandemią

0

W związku z sytuacją epidemiczną Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” (TUW „TUW”) podjęło decyzję o wprowadzeniu dodatkowych procedur i zmian produktowych.

TUW „TUW” zdecydowało, że niewykonanie przeglądów określonych w Prawie budowlanym, których termin przypadał w czasie epidemii wirusa Covid-19, nie będzie miało wpływu na ustalenie odpowiedzialności z tytułu zawartych umów ubezpieczenia mieszkań, budynków prywatnych oraz budynków wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej i budynków jednostek samorządu terytorialnego, jak również znajdującego się w nich mienia. Odpowiedzialność zakładu będzie istniała, o ile przeglądy wykonywane były regularnie do końca lutego 2020 r. Rozszerzenie ma zastosowanie do pakietów ubezpieczeń Bezpieczna Rodzina, Bezpieczna Zagroda, Bezpieczna Firma w TUW-ie, Bezpieczne Mienie oraz Bezpieczna Gmina.

Ponadto TUW „TUW” postanowiło zwiększyć odpowiedzialność za mienie wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej/zarobkowej lub wykonywania wolnego zawodu, objęte ochroną w ramach ubezpieczenia ruchomości domowych w pakiecie Bezpieczna Rodzina. Decyzją towarzystwa limit w wysokości 10% sumy ubezpieczenia ruchomości domowych i stałych elementów wykończeniowych (nie więcej niż 5 tys. zł) został zwiększony do 20% (nie więcej niż 10 tys. zł).

Zmiany w warunkach ofert produktowych objęły również strażaków ubezpieczonych w TUW „TUW” w ramach NNW na zasadach określonych w Ustawie o ochronie przeciwpożarowej. Będą oni objęci ochroną ubezpieczeniową również w sytuacji, gdy ze względu na epidemię koronawirusa nie wykonali badań lekarskich dopuszczających do udziału w działaniach ratowniczych lub nie odbyli szkolenia pożarniczego, o którym mowa w w/w ustawie, pod warunkiem że przeprowadzali takie badania oraz szkolenia do końca lutego 2020 r.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Ubezpieczyciele należności czekają na państwowe wsparcie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo zapowiedzi przedstawicieli instytucji państwowych, program pozwalający ubezpieczycielom na utrzymanie limitów ubezpieczenia obrotu handlowego nie jest jeszcze gotowy – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że niedawno Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), oświadczył, że polskie rozwiązania zapobiegające temu problemowi są prawie wypracowane. Jednak biuro prasowe PFR odmówiło „PB” ujawnienia szczegółów rozwiązań dotyczących ubezpieczeń należności, tłumacząc, że są one jeszcze w fazie uzgodnień. Według informatorów z branży ubezpieczeniowej, program znajduje się jeszcze w powijakach. Potwierdza to Janusz Władyczak, prezes KUKE. Gazeta zaznacza, że sprawa jest niezwykle istotna: według danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń, w 2019 r. wartość ubezpieczonych należności handlowych wyniosła wartości 533,5 mld zł, z czego 415,3 mld zł dotyczyło obrotów krajowych. Z informacji gazety wynika, że ubezpieczyciele kredytu kupieckiego chcieliby takiego wsparcia, jakiego udzieli ich odpowiednikom państwo niemieckie, obejmującego wszystkie podmioty specjalizujące się w tego typu polisach. Mariusz Pepłoński, dyrektor sprzedaży w departamencie ryzyka finansowego Aon, jest zdania, że bez rządowej pomocy na przełomie kwietnia i maja można spodziewać się znaczącego wzrostu upadłości firm działających w takich branżach, jak HoReCa, meblarska i transportowa.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 17 kwietnia, Karolina Wysota „Program ochrony handlu rodzi się w bólach”:

https://www.pb.pl/…

Szczegóły dotyczące niemieckiego programu wsparcia ubezpieczeń należności:

(AM, źródło: „Puls Biznesu”, gu.com.pl)

Nagroda dla PZU za wdrożenie sztucznej inteligencji

0

PZU został wyróżniony tytułem Celent Model Insurer w kategorii Data, Analytics, and AI go za przełomowe wdrożenie sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych. Nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.

PZU jest liderem transformacji cyfrowej, który sięga po najnowsze technologie i konsekwentnie wprowadza je w życie w różnych obszarach swojej działalności. Nieustannie pracujemy nad innowacjami zwiększającymi jakość obsługi naszych klientów – podkreśliła Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.

Zakład zaznacza, że wdrożone przez niego algorytmy sztucznej inteligencji są w stanie samodzielnie dokonać precyzyjnej analizy zdjęć dokumentujących szkodę komunikacyjną.

Potrafią nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. To gigantyczne usprawnienie obsługi szkód, których klienci zgłaszają co roku prawie pół miliona. Dzięki temu mogą liczyć na szybszą wypłatę odszkodowań – wyjaśnił Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.

Sztuczna inteligencja potrzebuje 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej.

To jeden z najbardziej udanych projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, który wdrożyliśmy w PZU. Projekt poprawił proces obsługi klienta i jednocześnie pozwolił na oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU.

(AM, źródło: PZU)

18,052FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie