Światowa Organizacja Zdrowia
(WHO) ogłosiła stan pandemii w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa
SARS-CoV-2. Oznacza to, że koronawirus zasięgiem obejmuje już niemal wszystkie
części świata i stanowi realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Od kilku
tygodni obserwujemy wzmożony ruch we wszystkich kanałach obsługi.
Wielu klientów dopytuje, czy w ramach polisy na życie, zarówno indywidualnej, jak i grupowej, zostaną objęci ochroną w przypadku zarażenia się wirusem. Dlatego szczególnie ważna jest transparentna i prosta komunikacja ubezpieczycieli, dzięki której ubezpieczeni będą dokładnie wiedzieć, na jaką pomoc mogą liczyć.
Na ten moment wirus
dotarł już do blisko 200 krajów na świecie. Skala problemu rośnie, dlatego tak
ważne jest stosowanie się do wszystkich zaleceń organizacji zajmujących się
ochroną zdrowia. W obecnej sytuacji wiele osób zastanawia się, jak zabezpieczyć
się na wypadek zachorowania, a także czy wykupiona już wcześniej przez nich polisa
na życie zapewni im wsparcie w trudnej sytuacji.
W Nationale-Nederlanden
chcemy zawsze stawać po stronie klienta. Dlatego wiele skomplikowanych czy
nieoczywistych spraw rozpatrujemy indywidualnie. Chcemy bowiem obejmować
ochroną osoby, które znajdą się w trudnej sytuacji, tak jak się do tego
zobowiązaliśmy przy zawarciu z klientem umowy.
Zarządzanie
polisą możliwe bez wychodzenia z domu
Nie ulega wątpliwości, że
ubezpieczyciele, dla których w tym czasie priorytetem pozostaje pomoc klientom,
stoją przed ogromnym wyzwaniem. Szczególnie duża odpowiedzialność spoczywa na
pracownikach infolinii, którzy codziennie otrzymują coraz więcej zapytań o
zakres działania ochrony ubezpieczeniowej.
W Nationale-Nederlanden dokładamy starań, aby problemy i potrzeby klientów nie pozostawały bez odpowiedzi. Dlatego bardzo szybko udostępniliśmy im szereg narzędzi do zdalnego zarządzania polisą. Dzięki temu mogą oni bez wychodzenia z domu zgłosić zaistniałe zdarzenie, a także dokonać zmian w swojej umowie ubezpieczenia. Poprzez n-Serwis możliwe jest m.in. częściowe zlecenie wypłaty, modyfikacja funduszy oraz wysokości składki inwestycyjnej. System pozwala również na zmianę osób uposażonych. Proces autoryzacji wprowadzonych zmian przebiega szybko przy użyciu haseł SMS.
Świadczenie w związku z pobytem w
szpitalu
W Nationale-Nederlanden
przyjmujemy, że w przypadku zdarzenia, objętego zakresem ubezpieczenia –
również związanego z zachorowaniem wywołanym wirusem SARS-CoV-2 – klient może
liczyć na wypłatę świadczenia, która wesprze go m.in. w związku z ewentualnym
pobytem w szpitalu. Warto podkreślić, że w tej sytuacji pieniądze będą wypłacane
osobom spełniającym warunki określone w umowie ubezpieczeniowej.
Wypłata
z tytułu śmierci ubezpieczonego
Mamy świadomość, że pandemia
koronawirusa SARS-CoV-2 stanowi ogromne zagrożenie zdrowia i życia, dlatego w
Nationale-Nederlanden dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci oraz ich bliscy
mieli poczucie, że w tej trudnej sytuacji otrzymają od nas pełne wsparcie.
W przypadku śmierci
ubezpieczonego, będącej skutkiem zarażenia wirusem SARS-CoV-2, polisa na życie
zadziała bez zmian, a to oznacza, że świadczenie otrzymają osoby, które zostały
wskazane w umowie ubezpieczeniowej jako uposażone. To jedna z największych obaw
klientów, którzy przez infolinię lub kontakt z agentem zgłaszają ją do nas. Mitem jest więc informacja, że w przypadku
śmierci wskutek zarażenia się koronawirusem ochrona ubezpieczeniowa nie
zadziała.
Usługi
assistance gotowe na koronawirusa
Klienci Nationale-Nederlanden
mogą liczyć także na dodatkowe wsparcie, jeśli w ramach polisy mają zagwarantowane
usługi assistance. Partnerzy zewnętrzni NN zapewniający organizację świadczeń
medycznych wdrożyli instrukcje wydane przez Ministerstwo Zdrowia i Głównego
Inspektora Sanitarnego i stosują się do nich. Dzięki temu każda osoba, która
zgłosi się na infolinię w celu realizacji usługi (np. wizyty u lekarza
specjalisty), zostanie poddana uproszczonemu procesowi prediagnostyki w
kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem. W trakcie weryfikacji zostanie zapytana
o to, czy w ciągu ostatnich 14 dni:
- miała bliski kontakt z osobą, u której
stwierdzono zakażenie koronawirusem SARS-CoV2 (kontakt z przypadkiem
potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym);
- pracowała lub przebywała jako
odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów
zakażonych SARS-CoV;
- podróżowała lub przebywała w regionie, w
którym utrzymuje się transmisja koronawirusa SARS-CoV-2.
Powyższa prediagnoza
będzie dotyczyć zarówno osób ubezpieczonych w ramach polisy indywidualnej, jak
i grupowej. W następnym kroku natomiast otrzymają one propozycję wzięcia
udziału w zdalnej konsultacji medycznej, czyli telekonsultacji lekarskiej, by w
pełni bezpieczny sposób mogli skorzystać z potrzebnego im wsparcia.
Obejmujemy
ochroną ubezpieczeniową nowych klientów
Otrzymujemy bardzo dużo
zapytań, czy w związku z ogłoszeniem stanu epidemiologicznego w Polsce nowych
klientów obowiązuje karencja, czyli okres, który musi minąć od momentu zawarcia
umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. W
Nationale-Nederlanden podjęliśmy decyzję o tym, że przed zawarciem nowych umów
będziemy przeprowadzać krótkie ankiety, które pozwolą nam indywidualnie ocenić
sytuację każdego klienta.
Ponieważ zdrowie obecnych
i przyszłych klientów jest dla nas bardzo ważne, promujemy mocno akcję „Zostań
w domu” i zachęcamy wszystkich do kontaktu z wykorzystaniem kanałów zdalnych.
Każdego dnia pracujemy nad tym, aby zarówno obsługa dotychczasowych klientów,
jak i sprzedaż nowych ubezpieczeń przebiegała sprawnie i bez zakłóceń mimo tej
nowej i nietypowej dla wszystkich sytuacji.
Na bieżąco udzielamy też informacji klientom poprzez bezpośrednie newslettery oraz na specjalnie przygotowanej stronie internetowej: www.nn.pl/zostan-w-domu.
Joanna Walczuk
menedżer ds. portfela produktów w Nationale-Nederlanden