Blog - Strona 1311 z 1415 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1311

Powstała nowa spółka Superpolisa Partner Gil

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Superpolisa Ubezpieczenia i Centrum Ubezpieczeniowe Partner z Olkusza powołały do życia spółkę Superpolisa Partner Gil. Joint venture obu podmiotów ma na celu zwiększenie ich potencjału sprzedażowego w województwach małopolskim i śląskim.

Idea stojąca za nowo powstałą spółką opiera się na synergii doświadczenia i silnych struktur sprzedaży Centrum Ubezpieczeniowego Partner z Olkusza w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych i na życie na małopolskim i śląskim rynku z zapleczem technologicznym i know-how Superpolisy Ubezpieczenia. Prezesem zarządu nowej spółki jest Łukasz Gil.

Konsolidacja jako pomysł na rozwój biznesu to jeden z trendów wśród największych polskich multiagencji. Podejścia do realizacji tego modelu są jednak różne. Nasi konkurenci przejmują, kupują mniejsze podmioty. My obraliśmy inną drogę, staramy się wyznaczać nowe standardy. Poszukujemy partnerów, z którymi chcemy budować biznes ramię w ramię, na wspólnie ustalonych zasadach. Łączymy potencjały w spółkach joint venture. Pozostawiamy prowadzenie firmy w rękach założycieli, szanujemy ich dorobek. Na takich właśnie warunkach powstała Superpolisa Partner Gil Sp. z o.o. CU Partner to solidna, stabilna i odpowiedzialna firma z 25-letnim doświadczeniem w ubezpieczeniach, która z myślą o swoich agentach szukała sposobu na zdynamizowanie rozwoju. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami osiągniemy ten cel i jeszcze wyraźniej niż dotychczas zaznaczymy obecność naszych firm w regionie Małopolski i Śląska – mówi Jakub Nowiński, członek zarządu Superpolisy Ubezpieczenia.

Szukaliśmy sposobu na wzmocnienie kompetencji sprzedażowych i technologicznych poprzez nawiązanie współpracy z silnym partnerem biznesowym. Superpolisa Ubezpieczenia należy do rynkowej czołówki. Skala jej działalności i ugruntowana pozycja w sprzedaży ubezpieczeń klientom indywidualnym przekonały nas do połączenia sił. Oznacza to dla nas dalszy, stabilny wzrost przy zachowaniu kontroli nad decyzjami biznesowymi – komentuje Łukasz Gil, prezes zarządu Superpolisy Partner Gil.

Dla współpracowników CU Partner to bez wątpienia zmiana na lepsze. Dzięki usprawnieniom w zakresie IT czy pomocy w ofertowaniu zgodnym z wymogami IDD i RODO, zyskają więcej czasu na obsługę klientów. Będą również czerpać korzyści z dostępu do szkoleń i merytorycznego zaplecza Superpolisy Ubezpieczenia – dodaje Tadeusz Gil, właściciel Centrum Ubezpieczeniowego Partner.

Superpolisa Partner Gil jest siódmą spółką joint venture powstałą w ramach struktur Superpolisy. Budowa biznesu w oparciu o tworzenie tego rodzaju struktur to jeden z dwóch modeli charakterystycznych dla rozwoju multiagencji.

Prowadzimy rozmowy z właścicielami multiagencji z różnych części kraju. Często słyszymy od nich, że konsolidacja brzmi atrakcyjnie, ale boją się utraty biznesowej niezależności. Odpowiadamy na to możliwością współpracy w modelu, którego podstawą jest założenie, że to właściciel multiagencji najlepiej wie, czego potrzebuje do wprowadzenia biznesu na wyższy poziom. Nie uczymy partnerów, jak prowadzić firmę. Oni potrafią świetnie to robić. Zapewniamy im niezbędne do rozwoju narzędzia oraz stabilność opartą na skali i doświadczeniu – mówi Anna Bernacka-Matras, pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży Superpolisy Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Brandscope)

Wiceprzewodnicząca KNF a sprawa polis z UFK

0

Powołując się na raport Najwyższej Izby Kontroli (NIK) „Puls Biznesu” wskazuje na wątpliwości towarzyszące zastępcom przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). W przypadku Dagmary Wieczorek-Bartczak, która nadzoruje sektor ubezpieczeniowy, chodzi o sprawę polis z UFK.

Gazeta przypomina, że raport NIK dotyczący wyników kontroli przeprowadzonych w Komisji, Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i u Rzecznika Finansowego zarzucał nadzorowi brak dostatecznej reakcji na podnoszone zastrzeżenia dotyczące praktyk stosowanych w związku z dystrybucją „uefek” oraz spóźnioną reakcję na sam problem. „PB” zwraca uwagę, że przez kilkanaście lat dyrektorem odpowiedzialnym za sektor ubezpieczeń w UKNF była właśnie Dagmara Wieczorek-Bartczak. Izba wskazała, że w stanowisku z 2006 r. przekazanym UOKiK nadzór napisał, że stosowanie postanowień dotyczących wysokich opłat likwidacyjnych jest powszechną praktyką na całym świecie. Podtrzymywanie tego stanowiska do 2011 r. według NIK miało wpływ na postrzeganie postanowień umownych „uefek” przez instytucje uprawnione do ochrony konsumentów, a w konsekwencji – do wydłużenia procesu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom o ponad 7 lat. „PB” wskazuje, że w 2011 r. KNF wzięła pod lupę rynek polis z UFK, ale jej działania nie uwzględniały problemu opłat likwidacyjnych. Sytuacja uległa zmianie dopiero w 2013 r. Gazeta przypomina, że Dagmara Wieczorek-Bartczak pracuje w nadzorze finansowym od 1996 r. Od 2005 r. zaczęła pełnić wiele funkcji dyrektorskich w departamentach nadzorujących zakłady ubezpieczeń. Od połowy 2016 r. do października 2018 r. pozostawała poza KNF. W odpowiedzi na zapytanie „PB” dotyczące współodpowiedzialności wiceprzewodniczącej za zjawiska będące przedmiotem zarzutów NIK i zasadność powierzenia jej nadzoru nad sektorem ubezpieczeniowym Jacek Barszczewski, rzecznik UKNF, przekazał, że Dagmara Wieczorek-Bartczak spełnia wszystkie wymogi określone w ustawie o nadzorze nad rynkiem finansowym, aby piastować funkcję zastępcy przewodniczącego KNF. Wymienił też podjęte przez nią działania w zakresie interwencji produktowej dotyczącej polis z UFK. Rzecznik Urzędu wskazał też m.in. że stanowisko z 2006 r. opierało się na ówczesnym stanie wiedzy dotyczącej sprzedawanych wówczas „uefek”, znacząco różniących się od tych oferowanych w kolejnych latach. Dodał, że analizy nadzoru przyczyniły się do urealnienia opłat likwidacyjnych, które nastąpiło po interwencji prezesa UOKiK.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 28 stycznia, Dawid Tokarz „Niekryształowi zastępcy szefa KNF”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Unum Życie: Pracownicy chcą od pracodawców ubezpieczeń

0

Najczęściej oferowanym przez pracodawcę programem ubezpieczeniowym jest grupowe ubezpieczenie na życie. Im większa firma, tym częściej jest ono proponowane pracownikom. Pracodawcy rozszerzają ochronę ubezpieczeniową o inne ryzyka, a zatrudnieni są takimi produktami zainteresowani – wynika z badania Unum Insight.

Poza grupowym ubezpieczeniem na życie, które jest wiodącą ofertą ochronną u pracodawców, przedsiębiorstwa proponują pracownikom również NNW (19%), polisy zdrowotne (18%) i emerytalne (18%).W firmach, które oferują grupowe ubezpieczenie na życie, najczęściej opłaca je w całości pracownik (46%) lub płatność jest współdzielona z pracodawcą (31%). Firmy największe (powyżej 250 pracowników) częściej oferują to świadczenie nieodpłatnie lub współfinansują składkę (53%).

Spore zainteresowanie pracowników budzą również inne dodatkowe ubezpieczenia. Chęć do skorzystania z nich zadeklarowało około 60% respondentów. Największą popularnością cieszą się NNW (65%), ubezpieczenia na wypadek długotrwałej niezdolności do pracy (64%) oraz na wypadek choroby nowotworowej czy innego poważnego zachorowania (60%).

Pracownicy podczas przystąpienia do ubezpieczenia zwracają szczególną uwagę na wysokość składki (55% wskazań), sumę ubezpieczenia (48%) i zakres ochrony (46%). A także na czytelność warunków ubezpieczenia i szybkość wypłaty świadczeń (po 31%).

Z naszych badań wynika, że 51% pracowników najchętniej poznałoby ofertę świadczeń pracowniczych, pozyskując informację drogą elektroniczną, za pośrednictwem internetu lub intranetu, aplikacji, materiałów przesyłanych pocztą elektroniczną. Widzimy, że nowe rozwiązania technologiczne są niezwykle pomocne, przyspieszają i upraszczają proces przystąpienia do ubezpieczenia. To dobra wiadomość dla tych ubezpieczycieli, którzy idą z duchem czasu, i dla których troska o ekologię jest ważnym aspektem działalności – komentuje Joanna Grudnik, dyrektor Działu Operacji w Ubezpieczeniach Grupowych Unum Życie.

W czasach panującej obecnie gig economy, a także tempa zmian ekonomicznych misja odpowiedzialnych pracodawców wykracza daleko poza generowanie zysków i zapewnianie jedynie miejsc pracy. Dziś ich rolą jest między innymi oferowanie pracownikom poczucia bezpieczeństwa finansowego poprzez stabilność zatrudnienia i wspieranie ich w tworzeniu indywidualnych planów finansowych na przyszłość. Ubezpieczenia na życie czy polisy zapewniające wypłatę świadczeń w razie nieszczęśliwych wypadków lub długotrwałej niezdolności do pracy to doskonała odpowiedź na obecne potrzeby pracownicze – dodaje Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu Personalnego Unum Życie.

O badaniu:

Badanie przeprowadzone w grudniu 2019 r. przez IPSOS na zlecenie Unum Życie, zrealizowane w ramach w ramach badania Omnibus, techniką TAPI na Polakach powyżej 18. roku życia, zatrudnionych na umowę o pracę, umowę cywilnoprawną lub samozatrudnionych (N=606).

(AM, źródło: Unum Życie)

SN rozstrzygnął w kwestii świadczenia wypłaconego z przedterminowo zakończonej umowy UFK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Najwyższy (SN) w Izbie Cywilnej (IC) orzekł, że świadczenie wypłacane przez ubezpieczyciela w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym nie jest świadczeniem głównym w rozumieniu art. 385[1] § 1 zd. 2 k.c.

Uchwała trzyosobowego składu IC SN z 24 stycznia (sygn. akt: III CZP 51/19) została podjęta w odpowiedzi na zagadnienie prawne skierowane przez Sąd Okręgowy (SO) w Szczecinie. Postanowieniem z dnia 22 maja 2019 r. (sygn. akt: II Ca 138/19) zwrócił się on do Sądu Najwyższego z następującym pytaniem prawnym: „Czy świadczenie wykupu, wypłacone przez ubezpieczyciela konsumentowi na podstawie umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym w związku z przedterminowym rozwiązaniem tej umowy, jest świadczeniem głównym w rozumieniu art. 385[1] k.c.?”. Warto zwrócić uwagę, że uchwała IC SN uczyniła bezprzedmiotowym identyczne pytanie, jakie skierował do Sądu Najwyższego SO w Szczecinie postanowieniem z dnia 4 grudnia 2019 r. (sygn. akt II Ca 138/19).

(AM, źródło: Sąd Najwyższy)

Ustawa o badaniach klinicznych zmieni zasady dotyczące ubezpieczeń i odszkodowań

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Projekt ustawy o badaniach klinicznych, nad którym będzie pracować Ministerstwo Zdrowia, przewiduje m.in. wdrożenie zmian dotyczących zasad ubezpieczania prowadzonych badań klinicznych, w tym systemu odszkodowań za szkody poniesione przez uczestniczących w nich pacjentów – informuje rynek zdrowia.pl.

Eunika Książkiewicz, specjalistka ds. obsługi prawnej projektów naukowych w Agencji Badań Medycznych (ABM), wskazała, że ustawa wdroży zmianę w zakresie systemu odszkodowań za szkody poniesione przez uczestnika badania. Projekt zakłada też oparcie ubezpieczeń badań klinicznych o dwa filary: Fundusz Gwarancyjny (FG) oraz obowiązkowe ubezpieczenia OC badacza i sponsora z wyłączeniem badania klinicznego o niskim stopniu interwencji. Jeśli zaś chodzi o FG to o zasadności wypłaty świadczenia (przy prawdopodobieństwie związku szkody z uczestnictwem w badaniu) orzekać będzie – bez względu na winę badacza lub sponsora – komisja powoływana przez prezesa Funduszu. FG ma być zasilany ze składek opłacanych przez sponsorów badań klinicznych. Pacjent, który zgłaszałby się do niego o odszkodowanie, nie musiałby wykazywać winy badacza bądź sponsora. Eunika Książkiewicz zaznacza, że funkcjonować będzie komisja (powoływana przez prezesa FG), która w oparciu o tzw. tabelę uszczerbkową orzekałaby o przyznaniu określonego świadczenia. Według ekspertki, istotne jest to, aby komisja przekazywała pacjentowi informację, czy jej zdaniem zdarzenie było spowodowane z winy sponsora badania lub badacza. Mając taką wiedzę, poszkodowany mógłby wnioskować o rozszerzenia odszkodowania o wypłatę z OC.

Więcej:

rynekzdrowia.pl z 28 stycznia, WOK/Rynek Zdrowia „Badania kliniczne: droga pacjentów do odszkodowań ma być znacznie krótsza”:

http://www.rynekzdrowia.pl/…

(AM, źródło: rynekzdrowia.pl)

Euler Hermes: Rok 2020 nie przyniesie poprawy sytuacji firm w Polsce

0

W 2019 roku w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych i Gospodarczych) opublikowano informację o 977 niewypłacalnych firmach. W poprzednim roku odnotowano 990 takich ogłoszeń – informuje Euler Hermes.

Zdaniem ubezpieczyciela, różnica w liczbie niewypłacalności na poziomie jedynie 1,3% r/r nie pozwala mówić o przełomie czy poprawie, a raczej o stagnacji ,biorąc pod uwagę wysoką liczbę niewypłacalnych polskich firm w latach ubiegłych (wzrost ich liczby trzy lata z rzędu).

Według Euler Hermes, kluczowym elementem jest przyczyna wewnętrzna – trwale niska rentowność wielu firm, a nie otoczenie rynkowe. Z danych firmy wynika, że w 2019 r. odnotowano spadek marży zysku (efekt szybszego wzrostu kosztów niż wydajności) do 10-letniego minimum na poziomie średnio 46% po III kwartale 2019!

Eksperci ubezpieczyciela uważają, że nadzieje na powrót zdecydowanie wyższej koniunktury są kruche (napięcia międzynarodowe i rok wyborczy w wielu krajach), ponadto nawet wzrost PKB 5% r/r nie był w ubiegłych latach wystarczający/decydujący dla odwrócenia trendu braku płynności finansowej dużej liczby polskich firm, zwłaszcza z sektora MSP. Ubezpieczyciel uważa, że decydujące dla trwałej poprawy podniesienie marż zysku to proces długotrwały, a wiele firm nie doczeka jego efektów lub go nawet nie zainicjuje.

Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka zauważa: – Polski segment MSP ulega polaryzacji: niektóre firmy rozwijają się, także dzięki finansowaniu zewnętrznemu, podczas gdy część nie zdołała zmodernizować swojego modelu biznesowego. Mają one bowiem niską kapitalizację – niewielkie środki własne i jednocześnie małe szanse na uzyskanie finansowania zewnętrznego, są więc na rosnącą skalę uzależnione od kredytu kupieckiego dostawców (stąd wydłużenie się wskaźnika DSO o tydzień na przestrzeni ostatniej dekady). Jest to tym bardziej niebezpieczne, że wiele z tych firm nie „odbije się” i nie zmieni skutecznie swojego modelu działalności, a tym samym nie spłaci swoich zobowiązań wobec dostawców.

(AM, źródło: MultiAN)

Wirtualny spacer po siedzibie Link4

0
Źródło zdjęcia: LINK4

Przestrzenie biurowe Link4 są już dostępne w usłudze Google Street View. Dzięki nowoczesnemu narzędziu zainteresowani mogą odbyć wirtualny spacer po siedzibie ubezpieczyciela.

Google Street View to usługa, która umożliwia zwiedzanie miejsc w technologii wirtualnej rzeczywistości. Wirtualny spacer składa się z panoramicznych zdjęć, które połączone tworzą spójną całość. Dzięki widokom 360 stopni każdy może zwiedzić przestrzeń udostępnioną dookoła miejsca, w którym stoi.

W biurze na warszawskim Mokotowie podejmujemy decyzje biznesowe, sprzedajemy przez telefon polisy, wspieramy współpracujących z nami agentów, zarządzamy procesem likwidacji szkody czy spotykamy się z kandydatami do pracy. Dzięki usłudze wirtualnej rzeczywistości możemy pokazać naszym klientom, agentom czy przyszłym pracownikom, jak wygląda „linkowe” miejsce pracy, którego na co dzień nie widać, a które bardzo lubimy – tłumaczy Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy Link4.

Wirtualny spacer po biurze Link4można odbyć na profilu LINK4 w Google Maps.

(AM, źródło: Link4)

Premier powołał Tomasza Chróstnego na stanowisko prezesa UOKiK

0
fot.: UOKiK
fot.: UOKiK

27 stycznia premier Mateusz Morawiecki powołał Tomasza Chróstnego na stanowisko prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Nowy szef instytucji pełnił dotychczas funkcję jej wiceprezesa.

Tomasz Chróstny 26 sierpnia 2019 r. został powołany na wiceprezesa UOKiK. Był odpowiedzialny za ochronę konsumentów oraz przygotowanie urzędu do zadań związanych z ograniczaniem zatorów płatniczych w gospodarce. 

Na nowym stanowisku Tomasz Chróstny zastąpi Marka Niechciała, który 20 grudnia złożył dymisję z pełnionej obecnie funkcji. Tego samego dnia Rada UFG powołała go na członka zarządu Funduszu. Stanowisko, na którym Marek Niechciał będzie odpowiadał za realizację funkcji gwarancyjnych, zarówno dla sektora ubezpieczeniowego, jak i turystycznego, obejmie od 1 lutego 2020 roku.

Pełny biogram nowego prezesa można znaleźć na stronie internetowej „Gazety Ubezpieczeniowej”:

(AM, źródło: UOKiK, gu.com.pl)

Compensa: Jedno zdarzenie, dwa świadczenia

0

Eksperci Compensy przypominają, że za śmierć lub trwały uszczerbek na zdrowiu doznany w wypadku drogowym można otrzymać świadczenie z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm) sprawcy zdarzenia, ale też z komunikacyjnego ubezpieczenia NNW.

W przypadku tzw. szkód osobowych, do których zaliczają się utrata zdrowia czy śmierć w wypadku, świadczenia wypłacane przez ubezpieczycieli kumulują się. Często spotykamy się z taką sytuacją: poszkodowani otrzymują pieniądze z polisy OC sprawcy zdarzenia, ale równolegle ubiegają się o środki z ubezpieczenia na życie lub NNW. W ten sposób zapewniają sobie wypłaty z różnych źródeł – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Pieniądze zostaną wypłacone, jeżeli właściciel samochodu, w którym znajdowali się w momencie wypadku poszkodowani (kierowca oraz pasażerowie), wykupił NNW przy zawieraniu umowy OC ppm. lub AC. Ochrona zadziała w Polsce oraz w krajach należących do systemu Zielonej Karty.

Polisa obejmuje zdarzenia związane z nieszczęśliwym wypadkiem: trwały uszczerbek na zdrowiu osób znajdujących się w aucie, śmierć kierowcy lub jego pasażerów (w takiej sytuacji świadczenie otrzymują ich bliscy) i koszty leczenia. Compensa zwraca uwagę, że ochroną objęte są nie tylko następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie jazdy. Do zdarzenia może także dojść podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, przy jego załadunku lub rozładunku, w czasie postoju i naprawy na trasie podróży. Ubezpieczenie obejmuje też obrażenia powstałe w związku z upadkiem pojazdu, pożarem czy wybuchem, wynikającym z przyczyn wewnętrznych.

Każdy ubezpieczyciel we własnym zakresie ustala, jakie maksymalne świadczenie zaoferuje. Powszechnie na polskim rynku zawierane są polisy na sumy sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Na rynku można znaleźć bardzo różne oferty. Na przykład u nas suma ubezpieczenia może wynosić od 10 tys. do 100 tys. zł. Opcjonalnie, na wypadek śmierci kierującego pojazdem możną ją także pięciokrotnie zwiększyć oraz wkrótce będzie można rozszerzyć zakres ochrony o organizację i pokrycie kosztów leczenia i rehabilitacji. To pokazuje, że podstawowy zakres NNW może zostać w niektórych przypadkach rozszerzony – mówi Damian Andruszkiewicz.

Świadczenie o wartości pełnej sumy ubezpieczenia jest wypłacane, gdy kierowca lub pasażerowie doznali 100% trwałego uszczerbku na zdrowiu. Oprócz śmierci są to m.in. takie sytuacje, jak całkowita utrata wzroku czy poważne uszkodzenie rdzenia kręgowego. W przypadku częściowego uszczerbku na zdrowiu wypłata odpowiada procentowi sumy ubezpieczenia, odpowiadającemu powypadkowym obrażeniom.

(AM, źródło: prnews.pl)

Odc. 100 – E-commerce w ubezpieczeniach. Jak to się robi?

0

Europa Ubezpieczenia to jeden z nielicznych ubezpieczycieli, który zdecydowaną większość sprzedaży dla klienta indywidualnego (B2C) realizuje w internecie. Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Dominik Marzec, szef e-commerce w tej firmie. Z audycji dowiecie się:

  • Czy kanał on-line może być podstawą całej sprzedaży i komunikacji z klientem?
  • Co można zrobić, żeby klientowi było wygodniej kupować ubezpieczenia w internecie?
  • W jaki sposób można wyszukiwać potencjalnych klientów w internecie?
  • kiedy ruszy aplikacja z ubezpieczeniami na żądanie?
  • Czego agenci mogą nauczyć się od internetowych modeli sprzedażowych?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,038FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie