Zadzwoń za 2 lata i opowiedz nam o swoich doświadczeniach,
a tymczasem mamy dla Ciebie
następujące rozwiązanie:
Kup gotowy CRM z kodami źródłowymi
i prawami autorskimi,
a Twój dział IT dopasuje system pod
Twoje potrzeby.
Zaoszczędzisz czas, pieniądze i
będziesz o krok dalej od konkurencji.
Nasz
CRM tworzymy od 2012 roku i obecna, trzecia wersja systemu jest gotowym
narzędziem dla
ogólnopolskich sieci sprzedaży
– właściciel, szef sprzedaży, dział administracji, no i oczywiście AGENT
każdy
użytkownik znajdzie „coś” dla siebie.
System daje
możliwość stworzenia wielopoziomowego
zarządzania z indywidualnymi uprawnieniami dopasowanymi do ról, które
nadaje administrator (centrala).
Każdy użytkownik
CRM (Agent, Menager, Centrala, Właściciel/Admin) posiada Kartotekę KLIENTA z podglądem: Polis, Przedmiotów Ubezpieczenia i
Rozliczeń zarówno składki, jak i prowizji Agenta.
Wypróbuj
KALKULATOR (niski koszt
utrzymania jednego usera):
Aplikacja (na Android,
IOS) skanuje kod AZTEC, poprzez API
Towarzystw Ubezpieczeniowych kalkulator, korzystając z bibliotek InfoExpert i
EuroTax, liczy składki AUTO w 14 TU,
a CRM wysyła polisę bezpośrednio do systemu TU oraz zbiera wszystkie informacje
bez ręcznego wpisywania, bez scanowania, bez ingerencji człowieka – pełna
automatyka działań w CRM.
PROWIZJE:
Np.: Rozliczenia
prowizji agencji z 400 owcami zajmuje kilka godzin! Jedna osoba rozlicza pliki
.csv, a faktury/rachunki/ rozliczenia dla Partnerów tworzą się automatycznie i
są widoczne w CRM-ie.
Administracja ma
podgląd na dodatkowe raporty z prowizjami nierozliczonymi oraz z prowizją za 1
zł lub 0 zł.
KALENDARZ:
Każdy użytkownik
widzi swoje wznowienia, raty klientów. Może zaplanować spotkania z klientem
oraz z dowolnym użytkownikiem systemu.
I wiele innych funkcjonalności, jak m.in.: raporty
sprzedażowe z podziałem na TU, na kategorie produktów, na dynamikę, na
Partnerów; magazyn druków; panel klienta; zapytania ofertowe; aktywne wzory
dokumentów .pdf; dokumenty RODO i zgody marketingowe; egzaminy KNF i inne.
A może chcesz zaistnieć jako
dostawca rozwiązań IT?
Obecnie na naszym systemie pracuje
blisko 700 agentów z całej Polski (stałe przychody!)
Posiadamy strony WWW oraz gotowy
model sprzedaży CRM on-line, z automatycznym tworzeniem instancji dla klienta
końcowego (multiagencji) – osobny silnik IT do zarządzania sprzedażą CRM.
Nasze zasoby serwerowe są
zoptymalizowane pod potrzeby każdej multiagencji – niskie koszty utrzymania.
Nieograniczona skalowalność biznesu.
Możliwość dopasowania CRM dla
innych branż, np.: kredytowej, leasingowej, nieruchomości.
Do kupienia logo, know-how, strony
WWW, kody źródłowe systemów, aplikacja mobilna oraz baza klientów.
Wzrost przychodów do 725 mln funtów brytyjskich (GBP), zysk operacyjny (EBITDA) większy o 16% niż rok wcześniej, wysokie organiczne tempo rozwoju spółek brokerskich oraz przejęcia – to główne wydarzenia, jakie miały miejsce w Hyperion Group w roku obrachunkowym 2019. Jednym z członków grupy Hyperion jest polska Howden Donoria.
Hyperion
zakończył rok obrotowy (październik 2018 – wrzesień 2019), notując wysoki
wzrost we wszystkich częściach biznesu. Skonsolidowana EBITDA grupy wyniosła
211 mln GBP, czyli o 16% więcej niż w poprzednim roku obrotowym. Hyperion
obsługuje obecnie składkę o wartości 7 miliardów USD. – W porównaniu z konkurencją utrzymujemy najwyższe tempo – w 2019 r.
rośliśmy o 11 pkt proc. szybciej niż rynek – powiedział David Howden, CEO Hyperion Group.
Dodał, że
brokerskie spółki Howden i RKH, które właśnie się łączą, uzyskały w 2019 r. wzrost
organiczny na poziomie odpowiednio 9 i o 14%. W ciągu ostatnich pięciu lat
grupa zanotowała czterokrotny wzrost.
Według Davida
Howdena wzrost organiczny, w połączeniu z udanymi przejęciami i inwestycjami w
technologię, pozostanie fundamentem strategii. W ubiegłym roku Hyperion umocnił
swoją pozycję w Belgii, Kolumbii, Francji, Malezji, Norwegii, Tanzanii,
Tajlandii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Obecnie grupa zatrudnia ponad 5000
pracowników w 38 krajach,
W skład Hyperion
Group wchodzi też polska firma brokerska Howden Donoria (poprzednio Donoria). Według
wstępnych danych w ostatnim roku obrachunkowym spółka zanotowała 10% wzrost
przychodów. Z kolei EBITDA Howden Donorii wzrosła o 27% r/r.
– Wspólna marka i wsparcie grupy w działalności
brokerskiej daje naszym klientom coraz więcej możliwości. To m.in. nowe
technologie i produkty. Wyniki świadczą, że w 2014 r., wiążąc się z Hyperionem,
dokonaliśmy wyboru najlepszego z możliwych – podkreśla
Hubert Kowalewski, wiceprezes Howden
Donoria.
Wielu menedżerów sprzedaży zastanawia się, jakie warunki muszą być spełnione, żeby ich współpracownicy byli skutecznymi sprzedawcami. Jak pokazuje praktyka, niewielu agentów ze sprzedażą radzi sobie dobrze. Pisząc sprzedaż, mam na myśli przede wszystkim zdobywanie nowego klienta.
To, co można
zaobserwować na rynku, coraz rzadziej jest prawdziwą sprzedażą. Spory procent
firm i sprzedawców po prostu wykorzystuje istniejący portfel klientów do
sprzedaży nowych produktów. Na ogół nie ma w tym nic złego. Jeśli jednak nie
dzieje się to równolegle z procesem zdobywania nowego klienta, to takie
zjawisko może zaowocować w przyszłości spadkiem wyników. Spytacie dlaczego?
Przede
wszystkim chodzi o to, jak skonstruowany jest umysł człowieka. Oprócz elementów
związanych z procesami logicznymi w naszym mózgu istnieją obszary
odpowiedzialne za tworzenie nawyków. A nawyk to siła, której nie warto
lekceważyć. Wie o tym każdy, kto walczy z dietą, hazardem, rzucaniem palenia
czy unikaniem przeglądania internetu w pracy. Jeśli więc przez dłuższy czas
brakuje nam aktywności na polu zdobywania nowych klientów i kręcimy się tylko
wokół odnawiania lub „rolowania” biznesu, to budujemy sobie w ten sposób pewien
zestaw nawyków sprzedażowych.
Nawyk
pracy tylko ze znanymi klientami wzmacnia również skojarzenie emocjonalne,
które mu towarzyszy. Te emocje to komfort i poczucie ważności. Pracując ze
znanymi klientami, nie narażamy się na nieoczekiwane reakcje czy silne odmowy.
Jest w miarę wygodnie i nobilitująco.
Pracując na tym rynku,
często spotykam sprzedawców, którzy nie dzwonili do klienta już od dwóch lat! W ich szufladach
leżą dziesiątki lub setki niewykorzystanych poleceń. Jednak ponieważ mają dużą
bazę istniejących klientów, to „nie mają czasu” obdzwonić listy. Próba wyrwania
takiej osoby z jej obecnego stanu przypomina namawianie do rzucenia palenia czy
przejścia na dietę. Czyli w większości przypadków jej skazana na niepowodzenie.
Nawet
jeśli na chwilę „rozruszasz” taką osobę, to za chwilę siła jej przyzwyczajeń
skieruje ją na stare tory. Widać to wyraźnie na moich warsztatach, gdzie
skupiamy się na uruchomieniu nowej, zdrowej sprzedaży. Dlaczego piszę zdrowej?
Ponieważ coraz częściej wśród doświadczonych doradców widzę zachowania na
granicy „patologii sprzedażowej”. Dotyczy to przede wszystkim ubezpieczeń na
życie, a zwłaszcza programów inwestycyjnych. Podczas rozmów z moimi klientami
na początku roku pytałem o rok poprzedni. Większość zarządzających wieloletnimi
strukturami sprzedaży odpowiadała: świetny rok, a zwłaszcza ostatni kwartał.
Nie byli zachwyceni głównie ci, którzy prowadzą młode struktury sprzedażowe bez
tak zwanego portfela klientów. Kiedy zacząłem niektórych zadowolonych dopytywać
o procent zupełnie nowych klientów, zdobytych w ramach osiągniętych wyników,
nie było już tak różowo. Sprytni agenci wymieniają stare produkty na
„nowocześniejsze” i „lepsze dla klienta”, namawiają do częściowych wypłat i
kupowania z tych środków kolejnych polis i tak dalej. Wszystko w imię nawyków,
na których stworzenie pozwoliła tak naprawdę firma, w której pracują.
Oczywiście
pojemność bazy klientów jest ograniczona i w końcu zabraknie przestrzeni na
kolejne manewry sprzedażowe. Tylko że wtedy doradca będzie musiał
zmierzyć się ze swoimi nawykami. W takim razie możemy stwierdzić, że czynnikiem
niezbędnym do uruchomienia całkiem nowej sprzedaży jest poczucie straty i
towarzyszące mu emocje, takie jak lęk czy obawa. Niepokój o to, co przyniesie
przyszłość, jeśli się nie zmienię. Jak zwykle kryzys jest najlepszym motorem do
działania. Tylko wtedy ważne jest, żeby zorientować agenta na nowe cele, z
którymi się identyfikuje. Tak aby jak najszybciej przestał myśleć o starych
sposobach działania i zastąpił je nowymi nawykami.
Pamiętajcie, że
jedynym skutecznym sposobem zlikwidowania szkodliwego nawyku jest wprowadzenie
na jego miejsce nowego! I tak jak w przypadku diet czy alkoholu, większości
ludzi do zmiany działania niezbędny jest czynnik zewnętrzny w postaci mentora,
instruktora, menedżera itp. Osoba z zewnątrz mobilizuje i zwiększa szanse na
utrwalenie pożytecznej zmiany.
Zachęcam
więc wszystkich zarządzających i sprzedających do analizy obecnych nawyków i
stylu pracy. Jeśli odkryjecie w swoim otoczeniu problemy, o których pisałem, to
nie czekajcie, aż sytuacja poprawi się sama. Dla wielu może być już za późno,
kiedy zabraknie możliwości satysfakcjonującej sprzedaży na portfelu.
Przedstawiciele 12 największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) podpisali memorandum tworzące Business Council of Growing Europe. Celem inicjatywy jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako kierunku atrakcyjnego dla inwestorów z całego świata i wspieranie współpracy między liderami biznesu z regionu. Autorstwo inicjatywy należy do PZU, zaś członkami-założycielami jest 12 firm z CEE.
Uroczyste
podpisanie memorandum tworzącego Business Council of Growing Europe odbyło się
w obecności uczestników panelu: Andrzeja
Dudy, prezydenta RP, Kolindy
Grabar-Kitarović, prezydent Republiki Chorwacji, Egilsa Levitsa, prezydenta Łotwy, Jüri Ratasa, premiera Estonii, Georgette
Mosbacher, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, a także czołowych
przedstawicieli biznesu i think-tanków: Pawła
Surówki, prezesa PZU SA, Karana
Bhatii, wiceprezesa Google, Freda
Kempe, prezesa Atlantic Council, Davida
McCormicka, jednego z prezesów Bridgewater Associates, Johna Rogersa, wiceprezesa Goldman Sachs oraz Marka Lusztyna, prezesa banku Pekao.
Hasłem
przewodnim Rady Biznesu jest Growing Europe, obrazujące cechę
wszystkich 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, jaką jest stabilny
rozwój. Koalicja 12 firm podpisała memorandum założycielskie w Domu Polskim w
Davos podczas dorocznego, jubileuszowego 50. Światowego Forum Ekonomicznego.
Firmy założyciele to: PZU, Banca Comercială Română, Bolt, Bulpros,
Exponea, Gedeon Richter, OTP Bank, Bank Pekao, Prezi, Riko Group, Triglav
Group i UiPath.
Celem powołanej
rady jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako miejsca atrakcyjnego dla
inwestorów z całego świata oraz stworzenie z niej hubu dla rozwoju najnowszych
technologii, infrastruktury i źródeł energii odnawialnych. Deklaracja zakłada
organizację wspólnych wydarzeń na rzecz promocji regionu, udział w panelach i
spotkaniach podczas najważniejszych konferencji i imprez o charakterze
gospodarczym, a także współpracę z ekspertami i doradcami.
– Region Europy Środkowo-Wschodniej osiągnął już tak
wysoki stopień rozwoju, że powinien stać się najbardziej atrakcyjnym kierunkiem
dla inwestycji z całego świata. Ekonomiczna, polityczna i społeczna stabilność
jest gwarancją stabilnego wzrostu ekonomicznego niezależnie od cyklu
koniunkturalnego. Dzięki połączeniu sił możemy zwiększać świadomość dynamiki,
przedsiębiorczości i innowacyjności naszej części Europy. Tworząc Radę
Biznesu Business Council of Growing Europe, wysyłamy pozytywny sygnał dla
Unii Europejskiej i całego świata i mówimy mocnym głosem „Europa nie broni swojego
status quo, Europa rozwija się, inwestuj w rozwijającej się Europie” –
powiedział Paweł Surówka. – Od teraz
Europa Środkowo-Wschodnia ma swoją radę biznesu, ma swój głos i zaangażowanych
liderów, którzy chcą razem pracować nad jej promocją. – dodał.
– Jesteśmy dumni z bycia częścią jednej z największych
grup finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że to
najwyższy czas, aby ten region stał się kluczowy na technologicznej i
innowacyjnej mapie świata – powiedział Marek Lusztyn.
– W naszym przekonaniu Europa Środkowa-Wschodnia
zapewnia świetne możliwości inwestycyjne na szczeblu globalnym. Brakowało
jednak wspólnej inicjatywy, by móc skutecznie zabiegać o globalnych inwestorów.
Dlatego właśnie wspieramy wszelkie transgraniczne działania mające na celu
szerszą promocję regionu, a także nawiązywanie bliższej współpracy biznesowej.
Uważamy, że nowa inicjatywa Growing Europe to ważny krok na drodze do
osiągnięcia tych celów – powiedział Andrzej Slapar,
CEO Triglav Group.
– Jeszcze nigdy w historii Unii Europejskiej
upowszechnianie cyfrowej transformacji i tworzenie niezawodnego środowiska
wdrożeń technologii sztucznej inteligencji i automatyzacji, nie miało tak
wysokiego priorytetu – powiedział Vargha Moayed, Chief Strategy Officer w UiPath. – Ta technologia trwale zmienia sposób, w
jaki pracujemy. Firma UiPath zobowiązała się do rozwoju środowiska pracy w
przyszłości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na całym świecie. Z
satysfakcją przystępujemy do grona współzałożycieli tej inicjatywy i chcemy
wraz z innymi jej uczestnikami dążyć do utworzenia w regionie CEE centrum
przyszłego cyfrowego rozwoju – dodał.
MediPass – taką nazwę nosi ubezpieczenie eksperckiej opinii medycznej wprowadzone na rynek przez Wiener TU. Polisa zapewnia między innymi dostęp do ponad tysiąca lekarzy na świecie, diagnozę medyczną specjalisty, tłumaczenie dokumentacji medycznej oraz przygotowanie planu leczenia w 2 tygodnie.
– Trafna diagnoza lekarska to przepustka do zdrowia.
Od niej zależy skuteczność leczenia i jego długość. To podstawa właściwej
terapii. Produkt zapewnia klientowi dostęp do wiedzy i doświadczenia
najlepszych specjalistów na świecie, pokrywa koszty postawienia diagnozy oraz
procesu jej organizacji. Polisa ubezpieczenia eksperckiej opinii medycznej to
odpowiedź na potrzeby pacjentów, którzy w odniesieniu do swojej choroby
potrzebują poczucia pewności podejmowanych decyzji oraz określenia optymalnej
ścieżki leczenia – mówi Agnieszka Młynarska, menedżer ds. Rozwoju Ubezpieczeń Detalicznych
Wiener TU.
MediPass
zapewnia dostęp do światowych specjalistów z takich dziedzin jak kardiologia,
kardiochirurgia, neurologia, neurochirurgia oraz onkologia i ortopedia. W
ramach polisy ubezpieczony otrzymuje: analizę dolegliwości i stosowną diagnozę,
rekomendowany plan leczenia oraz, na życzenie, wykaz placówek medycznych na
świecie, w których odpłatnie możliwa jest realizacja zalecanego planu leczenia.
Opieką można objąć zarówno osobę indywidualną, jak i najbliższą rodzinę.
Polisę można nabyć za pośrednictwem specjalnej strony internetowej lub
wybranych przedstawicieli ubezpieczeniowych Wiener.
Przedsiębiorstwa,
które chcą zapewnić swoim pracownikom wsparcie na wypadek trudnej sytuacji
zdrowotnej, mogą objąć ich grupowym ubezpieczeniem MediPass.
– Wdrożenie takiego benefitu jest błyskawiczne, a
korzyści dla obydwu stron – ogromne. Z jednej strony firma buduje swój
wizerunek jako pracodawcy, dla którego zdrowie pracowników stanowi olbrzymią
wartość, a tym samym zyskuje większą lojalność pracowników. Z drugiej strony, w
wymiarze ekonomicznym trafna diagnoza zapewnia szybszy powrót do zdrowia, a w
rezultacie spadek absencji pracowników – zaznacza Agnieszka
Młynarska.
Ubezpieczyciel
zapewnia, że uzyskanie diagnozy trwa 14 dni. Wystarczy zadzwonić pod numer
podany na polisie oraz dostarczyć posiadaną dokumentację medyczną. Nad przebiegiem
procesu organizacji diagnozy ze świata czuwa polskojęzyczny opiekun klienta,
który służy mu wsparciem i koordynuje kontakt ze specjalistą.
W odpowiedzi na rosnącą liczbę obowiązków podatkowych nakładanych na przedsiębiorstwa AXA poszerzyła swoją ofertę o ubezpieczenie „Pomoc podatkowa” – informuje „Rzeczpospolita”.
Nowy produkt
ubezpieczyciela przygotowany we współpracy z firmą doradczą EY to program
zmniejszania i ubezpieczania ryzyka podatkowego, składający się z trzech
poziomów bezpieczeństwa. W pierwszym, którego celem jest zmniejszanie ryzyka,
dostępny jest audyt procedur podatkowych. Piotr
Wójcik, dyrektor departamentu ubezpieczeń OC dla firm AXA, zwraca uwagę, że
choć ponad połowa przedsiębiorstw ma procedury związane z realizacją obowiązków
podatkowych – tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez zakład – ze
względu na częste zmiany przepisów wymagają stałego dostosowywania. Na drugim
poziomie polisa zapewnia i finansuje wsparcie ekspertów EY na wypadek sporu
podatkowego. Natomiast trzeci poziom to ubezpieczenie odpowiedzialności
cywilnej, gdy z roszczeniem wystąpi pracodawca, zarzucając spowodowanie straty
na skutek błędu zawodowego, oraz karno-skarbowej, gdy na ubezpieczonego
pracownika zostanie nałożona kara albo grzywna. Jerzy Szymańczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA zwraca uwagę, że
ubezpieczenie można wykupić w formie umowy grupowej, obejmującej ochroną wszystkich
pracowników. Marcin Tarczyński, menedżer do spraw komunikacji i analiz Polskiej
Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że konieczność podejmowania przez pracowników
coraz bardziej skomplikowanych decyzji wpłynie na wzrost zapotrzebowania na
ubezpieczenia chroniące finansowo zarówno personel firm, jak i osoby trzecie dotknięte
skutkami błędnych decyzji.
Więcej:
„Rzeczpospolita”
z 23 stycznia,
Piotr Skwirowski „Fiskus mocno dociska firmy, więc są już polisy na podatki”
Wojciech Rabiej został nowym prezesem porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Porówneo.pl. Od początku stycznia 2020 r. nadzoruje działania na rzecz wzmocnienia pozycji i dalszego rozwoju firmy na polskim rynku.
Wojciech Rabiej,
który na stanowisku prezesa zastąpił Andrzeja
Popielskiego, jest związany z branżą finansową od ponad 20 lat. Jako
członek zarządu Link4 odpowiadał za finanse i współtworzył strategię pierwszego
polskiego ubezpieczyciela działającego w modelu direct. Wojciech Rabiej był
również liderem projektu i prezesem porównywarki rankomat.pl. Pracował też w
Nordea PTE i Gothaer TU (obecnie Wiener TU) jako członek zarządu odpowiedzialny
za obszar finansów. Zajmował się też innymi projektami ubezpieczeniowymi,
współpracując między innymi z PwC.
Porowneo.pl działa
na rynku od 2017 roku. Firma planuje wykorzystać potencjał polskiego
e-commerce, koncentrując się na rozwoju swojej działalności jako porównywarki
ubezpieczeń komunikacyjnych. Obok realizacji dotychczasowej strategii zadaniem
spółki będzie również umocnienie pozycji marki, a także kontynuowanie pracy nad
jej udoskonalaniem dzięki sukcesywnemu wdrażaniu najnowszych rozwiązań
technologicznych.
Rada nadzorcza PFR Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego powołała Tomasza Orlika na stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Będzie on odpowiadać za procesy operacyjne funduszy inwestycyjnych zamkniętych oraz wyceny aktywów funduszy.
Tomasz Orlik
ukończył studia magisterskie i studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w
Warszawie oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości.
Posiada licencję maklera papierów wartościowych.
W dotychczasowej
karierze zawodowej odpowiadał przede wszystkim za projekty związane z
zarządzaniem funduszami, aktywami i zarządzaniem ryzykiem. Związany był z Pekao SA, Financial Services Ltd.,
Pioneer TFI, Pioneer PTE i Pioneer Pekao Investment Management. Podczas
pracy w Grupie Pioneer Investments był zaangażowany w projekty
restrukturyzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz wdrożenia
systemów informatycznych do zarządzania aktywami, zarządzania ryzykiem.
Jest autorem
kilkunastu publikacji z zakresu rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych,
produktów emerytalnych i oszczędności gospodarstw domowych w Polsce.
Obecnie zarząd
PFR TFI pracuje w składzie trzyosobowym: Ewa
Małyszko – prezes, Piotr Kuba –
członek zarządu ds. inwestycyjnych i Tomasz
Orlik – członek zarządu ds. operacyjnych.
Generali znalazło się na liście 100 najlepszych korporacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie – Corporate Knights’ „2020 Global 100 Most Sustainable Corporations”.
Szesnasta edycja
rankingu Corporate Knights’ została opublikowana po ocenie 7395 firm
o przychodach przekraczających 1 miliard USD. 49 sklasyfikowanych podmiotów
pochodzi z Europy, 29 z USA i Kanady, 18 z Azji, trzy
z Ameryki Południowej i jedna z kontynentu afrykańskiego.
W ocenie Generali
jego obecność w zestawieniu podkreśla ewolucję, jaką firma przeszła w działaniu
na rzecz zrównoważonego rozwoju, stanowiącego integralną część strategii
„Generali 2021”. Celem grupy jest zwiększenie do 2021 roku inwestycji
w aktywa ekologiczne i zrównoważonego rozwoju do 4,5 mld euro oraz
wzrost składki przypisanej brutto na produkty ekologiczne i społeczne
o 7–9%. We wrześniu 2019 r. firma jako pierwszy ubezpieczyciel z
europejskiego rynku wyemitowała zielone obligacje na kwotę 750 mln euro. Generali
przypomina też, że w 2018 r. 88% całkowitej zakupionej energii
elektrycznej przez grupę stanowiła energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.
Zaangażowanie
Generali w zrównoważony rozwój potwierdzają również liczne wskaźniki,
w tym: Dow Jones Sustainability World Index, Dow Jones Sustainability
Europe Index, MSCI ESG Leaders Indexes, FTSE4Good Europe i Euronext Vigeo
Europe 120.
21 stycznia prezydent Andrzej Duda otworzył oficjalnie Dom Polski w Davos – wspólne przedsięwzięcie PZU i Pekao, przygotowane już po raz drugi jako element towarzyszący światowemu Forum Ekonomicznemu, poświęcone promocji Polski, jej gospodarki i całego regionu Trójmorza. Tegorocznym hasłem przewodnim inicjatywy jest #GrowingEurope, obrazujące wzrost i potencjał inwestycyjny regionu.
Prezydent,
otwierając Dom Polski w Davos, powiedział, że to spełnienie pomysłu, któremu od
początku gorąco kibicował i z którego jest szczególnie dumny. – To miejsce to dowód na to, że jesteśmy
obecni i widzialni na świecie, tym bardziej cieszę się, że organizacji podjęło
się PZU i bank Pekao. W tym miejscu wspólnie pokażemy siłę Trójmorza globalnym
inwestorom – zaznaczył Andrzej Duda.
Podczas
zaplanowanych paneli, dyskusji i debat poruszone zostaną kwestie związane z
podtrzymaniem wysokiego tempa rozwoju 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE)
oraz regionalnej współpracy, np. w ramach Inicjatywy Trójmorza.
Goście Domu
Polskiego porozmawiają m.in. o tym, jak stworzyć optymalne warunki dla rozwoju
przedsiębiorstw w zaawansowanych technologicznie branżach, by wykorzystać
potencjał 30 tysięcy start-upów na obejmującym łącznie 100 mln osób rynku CEE.
Uczestnicy debat
PZU i Pekao zastanowią się także nad nowym modelem rozwoju dla regionu w
świetle powolnej utraty prostych przewag konkurencyjnych Polski i regionu EŚW,
jak tańsza siła robocza czy napływ funduszy rozwojowych z Unii Europejskiej.
Postarają się wspólnie odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by nasz region
zmniejszał dystans do najbogatszych krajów w zakresie cyfrowej gospodarki i
najnowszych technologii – mając na uwadze, że dziś stosunek nakładów na badania
i rozwój do PKB wynosi nadal tylko połowę średniej w Europie Zachodniej.
– Dom Polski w Davos otwieramy już po raz drugi.
Jest to inicjatywa ważna z punktu widzenia promocji osiągnięć gospodarczych
Polski. To także świetna okazja do spotkań i rozmów na temat przyszłości
współpracy gospodarczej w ramach naszej części Europy i w ramach Unii
Europejskiej. Wreszcie, to miejsce dla polskim firm, które budują swoją pozycję
międzynarodową do spotkania z międzynarodowym światem biznesu, polityki i
nauki – skomentował prezes PZU SA Paweł Surówka.
– Liczę, że Dom Polski na stałe wpisał się w
krajobraz Davos i wspólnie z PZU w kolejnych latach ponownie będziemy bardzo
aktywni na Światowym Forum, goszcząc wielu wybitnych przedsiębiorców,
ekonomistów i przywódców. W tym roku zastanowimy się wspólnie, jak podtrzymać
wysokie tempo gospodarczego rozwoju Polski i regionu w obliczu nowych wyzwań
związanych z rewolucją przemysłową 4.0 czy powszechną digitalizacją –
powiedział prezes Pekao Marek Lusztyn. – Jesteśmy w Davos także dla polskich firm, które budowały sukces
Polski ostatnich lat. Jako bank Pekao chcemy być dla nich przewodnikiem i
wsparciem finansowym na międzynarodowych rynkach, na które wychodzą, by
zdobywać międzynarodowe doświadczenia i móc skuteczniej konkurować w zglobalizowanym
świecie – dodał.
Krótko po
otwarciu Domu Polskiego odbyła się w nim debata na temat perspektyw
technologicznych Polski oraz CEE. Zdaniem uczestników spotkania, region ma
szansę stać się technologicznym hubem dla reszty świata, a nasz kraj może
inspirować inne kraje swoim pomysłem na cyfrową transformację przy ścisłej
współpracy wszystkich państw regionu. Gościem specjalnym wydarzenia był
prezydent Andrzej Duda. W spotkaniu uczestniczył też wicepremier Jacek Sasin. W dyskusji wzięli udział
prof. Mariana Mazzucato, prof. Nouriel Roubini, Paweł Surówka, a
także szef firmy Microsoft w EMEA Ralph
Haupter, jak również odpowiedzialny za strategię Accenture Gene Reznik i Jurica Novak, partner zarządzający McKinsey w CEE.
Według uczestników
spotkania kluczowe dla technologicznego sukcesu krajów Europy
Środkowo-Wschodniej są daleko idące zmiany ich gospodarek. Konieczne jest m.in.
zupełnie nowe podejście do wdrażania cyfrowych technologii w regionie, ponieważ
prawdziwa działalność innowacyjna w CEE jest nadal mocno ograniczona. Dzięki
skutecznemu wprowadzeniu koniecznych usprawnień, Polska jako największy kraj w
regionie Europy Środkowo-Wschodniej mogłaby stanąć na czele cyfrowych zmian.
– Choć jako region mamy wiele zalet i istnieje
wiele przesłanek, byśmy stali się prawdziwymi centrami technologii, wciąż
istnieją ważne czynniki zarówno gospodarcze, jak i regulacyjne, które
skutecznie uniemożliwiają realizację tych ambicji –
mówił Marek Lusztyn. Jego zdaniem tych trudności nie uda się pokonać, jeśli nie
dojdzie do integracji państw regionu. Tylko wtedy region CEE zamiast być
popularnym miejscem outsourcingu dla globalnych firm, zacznie zmieniać się w
nową „Dolinę Krzemową”.
– Głównym
wyzwaniem, przed którym stoimy, jest wyjście z roli „zakładu montażowego” i
rozwinięcie silnych specjalizacji w perspektywicznych niszach high-tech, w
których firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogą pojawić się nie tylko jako
podwykonawcy, ale także jako prawdziwi liderzy. Tylko w ten sposób firmy z
naszego regionu mogą stać się globalnymi championami –
podkreślał prezes banku. Dodał, że konieczne jest przyjęcie nowego modelu
gospodarczego, który pozwoli uwolnić pełny potencjał kapitału ludzkiego i
przyciągnąć wysokiej jakości inwestycje zagraniczne, a także umożliwi stworzenie
optymalnych warunków zarówno regulacyjnych, jak i finansowych, które
pozwolą gospodarce się rozwijać.
W ocenie Marka
Lusztyna, kraje Europy Środkowo-Wschodniej stoją przed podobnymi wyzwaniami i
mają zbliżone ambicje gospodarcze. – Dlatego
mogłyby połączyć siły, aby stymulować szybszy rozwój tego, co możemy nazwać
„regionalnym centrum technologicznym”. Taka współpraca byłaby możliwa na wielu
polach. Po pierwsze, potrzebna jest wspólna strategia promowania regionu jako
miejsca docelowego inwestycji i przyciągania inwestorów finansowych. Po drugie,
potrzebne jest ustanowienie międzyregionalnych programów akceleracyjnych.
Wreszcie po trzecie, warto pomyśleć również o stworzeniu sprzyjających warunków
dla rozwoju regionalnego rynku fuzji i przejęć, które wspierałyby proces
przekształcania lokalnych lub regionalnych liderów w prawdziwych globalnych
championów – mówił.
Paweł Surówka
zwrócił również uwagę na to, że konieczna jest zmiana podejścia państw regionu
do kwestii finansowania prac badawczych i sektora R&D. Obecnie tzw.
wskaźnik intensywności prac badawczo-rozwojowych (wydatki na działalność
R&D w relacji do PKB) waha się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej od
zaledwie 0,5 do 1,8%. Dla porównania średnia UE wynosi 2,1%, a europejscy
liderzy innowacji – m.in. Szwecja, Austria, Dania i Niemcy – osiągają poziomy
powyżej 3%.
– To prawda, że kraje Europy Środkowo-Wschodniej
stają się coraz bardziej atrakcyjną lokalizacją dla sektorów opartych na
wiedzy, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarce regionu. Jesteśmy
jednak zaangażowani głównie w mniej skomplikowane procesy w tych branżach,
które generują stosunkowo niską wartość dodaną i opierają się bardziej na
czynnościach manualnych i taniej sile roboczej –
zaznaczył Paweł Surówka, który w trakcie spotkania namawiał uczestników do
podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz przekształcenia regionu CEE w hub
technologiczny. Jak mówił, sektor zaawansowanych technologii może stać się
motorem rozwoju gospodarczego dla całego Trójmorza. Zdaniem prezesa PZU SA,
promowane podczas spotkań w Domu Polskim w Davos hasło #GrowingEurope znajduje
swoje odbicie również we wzroście znaczenia technologii dla gospodarek
wszystkich 11 państw.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.