Blog - Strona 1362 z 1416 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1362

Rankomat: Jakie nieruchomości ubezpieczają Polacy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Rankomat wynika, że najwięcej osób, które ubezpieczają swoje domy, mieszka w nieruchomości o powierzchni w przedziale 51–100 mkw.

Takie osoby stanowią 77% grupy analizowanej przez ekspertów porównywarki. 20% zamieszkuje dom ponad 100-metrowy. Do rzadkości należą domy małe i bardzo małe, liczące 31–50 mkw. i poniżej 30 mkw., które według Rankomat są zamieszkiwane odpowiednio przez 2% i 1% ubezpieczonych.

W mieszkaniach proporcje co do powierzchni użytkowej są bardziej wyważone. 51% liczy od 51 do 100 mkw. 43% ubezpieczających mieszkania zajmuje lokal w przedziale 31–50 mkw. Kawalerki, czyli mieszkania do 30 mkw., stanowią margines (4%), podobnie jak mieszkania duże, powyżej 100 mkw. (2%). 

Różnice wśród ubezpieczanych nieruchomości widać też pod kątem wieku budynków. W przypadku domów 37% stanowią budynki nowe, do 5 lat. Niewiele mniej ubezpieczeń (33%) dotyczy domów liczących powyżej 25 lat. Pozostała liczba ubezpieczonych lokatorów mieszka w domach mających 6–15 lat (20%) i 16–25 lat (10%).

Ubezpieczane mieszkania są w większości dość stare. 50% z nich liczy powyżej 25 lat. 31% ubezpieczonych mieszkań jest nowe i ma nie więcej niż 5 lat. 13% liczy 6–15 lat, a 6% między 16 a 25 lat.

Badanie Rankomat pokazuje również zagęszczenie lokatorów w ubezpieczanych nieruchomościach. Okazuje się, że w domach mieszkają najczęściej 4 osoby lub więcej (60%). Drugą najpopularniejszą konfiguracją jest 2 lokatorów (22%), następnie 3 lokatorów (10%). Rzadko występującym zjawiskiem jest zamieszkiwanie domu w pojedynkę (8%).

W mieszkaniach, które z reguły są mniejsze od domów, najczęściej mieszka 2 lokatorów (35%). Jednak niewiele mniej wskazań (31%) dotyczy 4 osób lub więcej. Ponad jedna czwarta lokatorów (27%) mieszka sama, a tylko 7% w konfiguracji 3-osobowej. 

(AM, źródło: Rankomat)

Porówneo.pl: Kobiety coraz częściej ubezpieczają auta

0

Dla ubezpieczycieli kobiety w wieku 55+ stanowią znaczącą grupę focusową, której zachowania i preferencje są stale obserwowane.

– Co przeczy stereotypom? Z pewnością rosnąca liczba zmotoryzowanych kobiet kupujących ubezpieczenia. Z naszych analiz wynika, że pań dokonujących transakcji zakupu OC i AC jest coraz więcej – w naszym portfelu stanowią one ok 30% kupujących i ta wartość zwiększyła się względem ubiegłego roku – mówi Kamila Kamińska, dyrektor operacyjny porówneo.pl. –  Co więcej, wśród kobiet kupujących ubezpieczenia online ponad 14% jest w wieku 55+ i tu również zachodzi zauważalny wzrost – zaznacza.

Z danych porównywarki wynika także, że kobiety, również te starsze, są przezorne i ubezpieczeń szukają w miesiącach letnich, długo przed tzw. szczytem wypadkowym następującym we wrześniu i październiku. W przeciwieństwie do panów, których aktywność w tym zakresie wzrasta we wrześniu.

(AM, źródło: Porówneo.pl)

Lloyd’s: Jedno ciało kierownicze

0

Ubezpieczeniowy i reasekuracyjny rynek Lloyd’s ogłosił swoją decyzję połączenia Rady Lloyd’s i Zarządu Franczyzy. Połączenie wejdzie w życie 1 czerwca 2020 r., przy szerokim poparciu uczestników rynku.

Wiadomość podano po trwających pięć miesięcy konsultacjach, podczas których ponad 90% głosów wyraziło poparcie dla pozycji wchłonięcia zarządu przez radę i stworzenia jednego ciała kierującego korporacją i rynkiem Lloyd’s. Nowa rada będzie liczyć 15 członków: 6 nominowanych, 6 wybranych i 3 spośród dyrektorów.

Komitet ds. nominacji i zarządzania Lloyd’s, wspólnie z prezesem Brucem Carnegie-Brownem, pracuje obecnie nad ustaleniem jak najlepszego składu osobowego nowej rady, rekrutującej się spośród dotychczasowych niezależnych członków rady i zarządu. Rynek Lloyd’s będzie zaproszony do udziału w wyborach swoich przedstawicieli w radzie. Wybory odbędą się na przełomie kwietnia i maja 2020 r.

 – Realizując projekt „Przyszłość w Lloyd’s”, budujemy nowy rynek, który jest innowacyjny i reaguje na potrzeby swoich klientów – powiedział Carnegie-Brown w oświadczeniu. – Aby to robić skutecznie, musimy mieć jak najbardziej wydajne struktury kierownicze.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Aegon: Chcemy być liderem obsługowym i prowizyjnym w drugiej turze PPK

0

We wtorek 12 listopada 2019 r. w Sierpcu odbyło się drugie z trzech spotkań firmy Aegon z pośrednikami. Tematem szkolenia była druga tura pracowniczych programów kapitałowych. Łącznie Aegon spotka się z 250 brokerami i multiagentami w całym kraju.

Druga tura PPK oficjalnie rozpoczyna się 1 stycznia 2020 roku. Od tego dnia firmy zatrudniające od 50 do 249 osób będą mogły podpisać umowę o zarządzanie PPK z jednym z 20 dostawców zarejestrowanych na PFR Portal PPK. Firm objętych drugą turą jest około 16 tys.

Aegon zarządza 14 mld aktywów zgromadzonych w otwartych programach emerytalnych, z czego istotną część stanowią akcje polskich spółek. Na świecie jesteśmy w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych specjalizujących się w aktywach o przeznaczeniu emerytalnym – tłumaczył Michał Jakubowski, odpowiadający w Aegon za klientów korporacyjnych. Zapowiedział również wprowadzenie do oferty Aegon ubezpieczeń grupowych, co ma nastąpić w pierwszym kwartale 2020 r.

Ponieważ same pracownicze plany kapitałowe są produktami mocno ujednoliconymi ustawowo, dostawcy budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o koszty zarządzania, jakość i zakres wsparcia dla pracodawców przy wdrożeniu, dodatkowe benefity dla pracowników oraz wysokość prowizji dla pośredników. – Zależy nam na tym, żeby być w grupie dostawców najwyżej wynagradzających pośredników. Żeby dać wyraz partnerskiemu podejściu, zdecydowaliśmy się też powiększyć wypłacane prowizje o stawkę VAT – mówił Michał Jakubowski.

Aegon chce 70% biznesu PPK pozyskać we współpracy z multiagentami i brokerami.

Jesteśmy w 100% gotowi logistycznie i informatycznie do wdrożeń w średnich firmach – zapewniał Michał Jakubowski. – Pracodawcy mogą z naszej strony liczyć na pełne wsparcie. Oferujemy szkolenia, materiały edukacyjne, zespół 50 specjalistów w terenie oraz rozwiązanie IT wykorzystujące API, które zintegruje się do dowolnego programu kadrowo-płacowego – dodał Michał Jakubowski.

Partnerem cyklu spotkań było TU Zdrowie, które nawiązało z Aegonem współpracę w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. W Sierpcu obecny był prezes Aleksander Roda.

AW

Rynek ubezpieczeń: Polisy komunikacyjne od KioskPolis.pl w Yanosiku

0

Internetowa porównywarka ubezpieczeń KioskPolis.pl oraz Neptis, operator Yanosika, podpisały strategiczną umowę o współpracy. W jej efekcie do dostępnej w aplikacji oferty ubezpieczeń komunikacyjnych YU! oraz ubezpieczeń turystycznych dołączyły OC, AC, Assistance i NNW oferowane przez porównywarkę.

Dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technologicznych w KioskPolis.pl, użytkownicy Yanosika będą mogli w mniej niż 1 minutę poznać ofertę, porównać szczegóły oraz kupić i zapłacić w jednym miejscu. Sam proces nie będzie wymagał przenoszenia się do zewnętrznych serwisów ubezpieczycieli. – Idea, która od samego początku przyświeca naszej porównywarce, to intuicyjność, szybkość i bezpieczeństwo, zarówno przy porównaniu, jak i przy zakupie ubezpieczenia komunikacyjnego. Osiągnięcie tego efektu nie byłoby możliwe bez zastosowania najnowszych technologii, a takimi dysponujemy w KioskPolis.pl – komentuje Wojciech Fronckiewicz, prezes zarządu KioskPolis.

To właśnie zastosowanie niestandardowych rozwiązań oraz możliwość elastycznego dostosowania się do potrzeb partnerów spowodowały, że wcześniej zaufali nam Orange, bankier.pl czy sklepopon.com, a teraz dołącza do nas lider mobilności dla kierowców, czyli Yanosik – aplikacja, która skupia największą społeczność kierowców w Polsce. Jestem przekonany, że korzyści z tej współpracy zostaną docenione przede wszystkim przez jej użytkowników – dodaje.

Yanosik to najpopularniejsza aplikacja dla kierowców w Polsce, z której miesięcznie korzysta ponad 1,5 mln użytkowników.

– W naszych działaniach zawsze kierujemy się wygodą użytkowników. Yanosik jest znany przede wszystkim jako komunikator i nawigacja, która pomoże bezpiecznie dojechać do celu. Aplikacja jest stale wzbogacana o kolejne przydatne zmotoryzowanym funkcje. Śmiało można więc powiedzieć, że obecnie Yanosik jest wszechstronnym asystentem kierowcy. Zależy nam więc na tym, aby aplikacja była postrzegana jako dostawca różnych usług, które wiążą się z posiadaniem samochodu. To właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z KioskPolis.pl – chcemy umożliwić naszym klientom wygodny wybór i zakup ubezpieczenia komunikacyjnego w dowolnej chwili – podsumowuje Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis, twórca aplikacji Yanosik.

W pierwszym etapie projektu dostępne są propozycje ochronne Generali, mtu24 i Link4. Do końca listopada dołączą do nich polisy Proamy i Benefii, a później udostępnione zostaną polisy innych zakładów. KioskPolis.pl zapowiedział, że w porównywarce pojawią się kolejne marki ubezpieczeniowe.

– Jestem przekonany, że wraz z rozbudowaniem naszej oferty o kolejnych ubezpieczycieli komunikacyjnych, aplikacja Yanosik i KioskPolis.pl stanie się pierwszym wyborem dla kierowców poszukujących ubezpieczeń OC, AC, NNW i Assistance – dodaje Wojciech Fronckiewicz.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: KioskPolis.pl)

Policja: Gang oszustów ubezpieczeniowych rozbity

0

Policjanci z Garwolina pod nadzorem tamtejszej Prokuratury Rejonowej rozbili grupę przestępczą, której członkowie są podejrzani o kradzieże pojazdów, próby wyłudzenia odszkodowań od ubezpieczycieli oraz paserstwo. Podejrzani kradli samochody, zgłaszali również fikcyjne kolizje w celu uzyskania odszkodowania z ubezpieczenia.

Policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej garwolińskiej komendy rozbili grupę przestępczą, która zajmowała się kradzieżami aut oraz wyłudzaniem odszkodowań. Dzięki precyzyjnej analizie zdarzeń, a także współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi ustalono, że grupa osób działała w latach 2015–2018. Skradli kilkanaście bmw na terenie Warszawy.

Zebrany materiał dowodowy pozwolił Prokuraturze Rejonowej w Garwolinie na przedstawienie zarzutów dotyczących kradzieży z włamaniem, oszustw, próby wyłudzeń odszkodowań oraz paserstwa. Policjanci zatrzymali w tej sprawie 9 osób. Na obecnym etapie śledztwa straty oszacowano na kwotę blisko 650 tysięcy złotych. Zatrzymanym grozi do 10 lat więzienia, a akta sprawy zostały już przesłane do Sądu Rejonowego w Garwolinie.

(AM, źródło: Policja Mazowiecka)

Mubi: Ceny OC spadają

0

Według wyliczeń porównywarki Mubi.pl, średnia cena OC w kalkulatorze na początku listopada to 755 zł – o 8 % mniej niż na początku września.

Mubi wskazuje, że bardzo tanie polisy, a więc także takie poniżej 300 zł za pełen rok ochrony, zdarzają się w ofertach towarzystw, ale stanowią bardzo niewielki procent. 3 na 10 kierowców płaci za OC poniżej 500 zł, a 6 na 10 znajduje polisę poniżej kwoty 700 zł. Średnią zawyżają głównie oferty dla mieszkańców największych ośrodków miejskich i kierowców poniżej 26. roku życia, z krótką historią ubezpieczeniową.

Tanie polisy w porównywarce znaleźli między innymi:

  1. Mężczyzna, 24 lata, Kętrzyn, Volkswagen Golf, pojemność silnika 1.6, OC – 432 zł
  2. Mężczyzna, 25 lat, Sucha, Opel Corsa, pojemność silnika 1.2, OC – 450 zł
  3. Mężczyzna, 25 lat, Puławy, Audi A3, pojemność silnika 1.6, OC – 496 zł
  4. Kobieta, 23 lata, Sosnowiec, Seat Ibiza, pojemność silnika 1.2, OC – 515 zł
  5. Kobieta, 23 lata, Białystok, Honda Civic, pojemność silnika 1.4, OC – 553 zł

Biorąc pod uwagę czynniki rynkowe, dalszy spadek cen OC jest nieuzasadniony. Aktualnie nie obserwujemy mniejszej liczby wypadków, kwoty odszkodowań wypłacanych przez ubezpieczycieli rosną z roku na rok, zwiększają się także koszty pracy, które bezpośrednio wpływają na koszt likwidacji szkód z OC. Dlatego prognozujemy w najbliższych miesiącach raczej odwrócenie trendu i wzrost cen polis – mówi Barbara Zielińska z Mubi.pl

(AM, źródło: Mubi)

Europ Assistance Polska: Im dalej, tym drożej

0

Okres jesienno-zimowy sprzyja planowaniu dalszych wyjazdów, do miejsc, gdzie przyjemne temperatury pozwolą na dobry wypoczynek.

W kontekście dalekich wyjazdów wypoczynkowych Europ Assistance Polska przypomina, że wraz z odległością rosną także koszty pomocy medycznej, która może być potrzebna podczas urlopu.

Koszty pomocy medycznej za granicą w zależności od zgłaszanego problemu mogą obejmować konsultację lekarską, leczenie ambulatoryjne, transport medyczny czy hospitalizację. Koszt zwykłej konsultacji lekarskiej, w zależności od kraju, może wahać się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Leczenie ambulatoryjne jest najkosztowniejsze w Stanach Zjednoczonych, Emiratach Arabskich, Tajlandii, a także Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Turcji. W sytuacji, w której pacjent musi pozostać w szpitalu, koszty mogą znacznie wzrosnąć, zwłaszcza gdy konieczna będzie również operacja lub zabieg. Jeden dzień pobytu w szpitalu, w zależności od regionu, może kosztować pacjenta od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Tygodniowa hospitalizacja to czasami koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Wraz z odległością od Polski rosną również koszty ewentualnego transportu medycznego. Cena zależy od rodzaju transportu (karetka, helikopter czy ambulans lotniczy), dystansu oraz rodzaju pomocy udzielonej podczas transportu. Koszty repatriacji pacjenta do kraju mogą wynieść od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, a w przypadku transportu z USA czy Azji – nawet 300 tys. zł. Przykładowo transport samolotem sanitarnym z Kenii kosztowałby ok. 30 tys. euro, z Azji Środkowej – 45 tys. euro, z Azji Południowej i Wschodniej, Ameryki Południowej – nawet do 100 tys. euro.

– Koszty udzielonej pomocy medycznej są bardzo indywidualną kwestią, zależną od stanu zdrowia pacjenta, konieczności podjętych działań medycznych i kraju, w którym świadczona jest pomoc. Przykładowo, w zeszłym roku pomagaliśmy klientowi, który przebywał w Ameryce Południowej i w wyniku upadku doznał uszkodzenia kręgów szyjnych. Po operacji i hospitalizacji został przewieziony do Polski w asyście lekarza. Całkowity koszt udzielonej pomocy przekroczył 350 tysięcy złotych, z czego koszt samego transportu medycznego stanowił prawie połowę tej kwoty – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Katar: Bez Dubaju zyski spadły

0

Katarskie towarzystwo ubezpieczeń ogólnych i reasekuracji Qatar General Insurance and Reinsurance Company (QGIRC) odnotowało spadek o 88,5% zysków za 9 miesięcy 2019 r., w porównaniu z wynikiem analogicznego okresu ub.r. 

W lakonicznym oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej katarskiej giełdy, ubezpieczyciel podał, że zysk netto od stycznia do września br. wyniósł 8,11 mln riali katarskich (2,23 mln dol.), w porównaniu z 70,76 mln riali katarskich za pierwsze 3 kwartały 2018 r. Z kolei całoroczny zysk netto QGIRC za 2018 r. wyniósł 273,9 mln riali katarskich, a za 2017 r. – 260,91 mln riali. W grudniu 2018 r. firma zamknęła swój oddział w Dubaju i odtąd składki generowane są wyłącznie w Katarze.

(AC, źródło: Middle East Insurance Review)

Finanse: Spada wartość Alior Banku

0

Niskie notowania Alior Banku (najniższe spośród innych podmiotów z tego sektora obecnych na GPW) powoduje, że cena akcji jego banku jest obecnie o 67% poniżej płaconej przez PZU w 2015 r. i o 25% poniżej płaconej rok później w ramach dokapitalizowania banku – informuje „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że zakład, który obecnie kontroluje 31,9% akcji Alior Banku, kupił 18,3 mln walorów za 1,63 mld zł. W 2016 r. ubezpieczyciel zapłacił 0,64 mld zł za16,5 mln akcji (29,2% kapitału) w ramach wtórnej oferty publicznej. Według Marcina Materny, dyrektora działu analiz Millennium DM, albo PZU przepłacił za bank w momencie przejęcia, albo popsuł się on po odejściu dotychczasowego prezesa. Anonimowy bankowiec zwraca z kolei uwagę na brak doświadczenia kadr Alior Banku (w tym zarządu) w zakresie np. dużego spowolnienia gospodarczego.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 13 listopada, Maciej Rudke „PZU na Aliorze wychodzi słabo”:

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

18,041FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie