Blog - Strona 1368 z 1369 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1368

Odc. 12 – Czy każda innowacja ma sens? – AXA

0

Jak wciągnąć organizację do innowacyjnego spisku? Czy warto to robić za wszelką cenę? O innowacjach w AXA opowiada Maciej Stanisław Szczurek, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu, który wraz z zespołem poszukuje nowych rozwiązań dla starych problemów.

  • Jak robot może pomóc w likwidacji szkód?
  • Co ma wspólnego pogoda z samochodem zastępczym?
  • Czy roboty są inteligentne?
  • Dlaczego Szwajcarzy nie chcieli telematyki ani zniżek za bezpieczną jazdę?
  • Jak sprzedawać ubezpieczenia użytkownikom BlaBlaCar?
  • Co zaawansowana analityka danych może zaoferować branży ubezpieczeniowej?
  • Jak zmieniają się ryzyka, a z nimi – ubezpieczenia?
  • Czy każdy klient chce być „nowocześnie” obsłużony?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 11 – Broker gotowy na wszystko, Stowarzyszenie Brokerów

0

Obowiązkowe szkolenia? Już od października 2018 r. każdy broker i agent będzie musiał odbyć 15 godzin zawodowego szkolenia w ciągu roku. Stowarzyszenie Brokerów szykuje zupełnie nową ofertę edukacyjną zgodną z nowym reżimem prawnym. Będą mogli z niej skorzystać nie tylko brokerzy, ale również multiagenci. Brokerzy mogą jednak liczyć na dedykowany im program certyfikacyjny.
Gość podcastu „Rozmowy bez asekuracji”, dyrektor Marcin Kapiński ze Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych odpowie na szereg pytań, a wśród nich:

  • Jak żyć w nowej rzeczywistości prawnej
  • Czy „dystrybutor” to brzydkie słowo
  • W jaki sposób broker może skutecznie szkolić się przez internet
  • Kiedy ruszą certyfikowane szkolenia brokerskie
  • Czy warto przyjechać na XXI Kongres Brokerów do Mikołajek
  • Co w trudnych czasach daje brokerowi przynależność do Stowarzyszenia?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 10 – Generalnie z myślą o agentach

0

Czy świat agentów się kończy? Nic na to nie wskazuje – mówi Adam Malinowski, członek zarządu Generali. Co nie zmienia faktu, że w związku z nowymi regulacjami – RODO i IDD przemiany w świecie pośrednictwa ubezpieczeniowego nabierają tempa.

  • Czy wycieczka w świat nowych regulacji to zsyłka na Sybir?
  • Dlaczego szef IT jest najlepszym przyjacielem szefa sprzedaży?
  • Czego można się dowiedzieć z agenckich forów dyskusyjnych?
  • Czy agent naprawdę powinien bać się RODO, banków, directu?
  • Co Generali ma do zaoferowania multiagentom?
  • Czy warto zainwestować w placówkę franczyzową i jakie warunki trzeba spełnić?
  • Czy nadchodzi czas „rozwodów” – masowego rozwiązywania umów agencyjnych z inicjatywy obu stron?
  • Czy coś jest nie tak z kanałem dilerskim?

Jak mówi chińskie przekleństwo: Obyś żył w ciekawych czasach… Jaką strategię powinni przyjąć mali i średni pośrednicy, żeby się zaadaptować do nowej rzeczywistości? O tym w 10. odcinku podcastu „Rozmowy bez asekuracji”.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 9 – Sprzedaż autentyczna

0

Sprzedaż jest czasem jak teatr. W co grasz ty, a w co gra twój klient? Czy umiecie naprawdę spotkać się ze sobą i być ze sobą szczerzy? Trener i terapeuta Paweł Walczak przekonuje, że szczerość może być w sprzedaży potężnym sojusznikiem.
Z tego odcinka podcastu „Rozmowy bez asekuracji” dowiesz się:

  • ile osób tak naprawdę uczestniczy w rozmowie sprzedażowej
  • w jaki sposób ciało może pomagać w sprzedaży
  • jak budować autentyczne relacje i czy warto to robić w sprzedaży
  • co to jest analiza transakcyjna i dlaczego to dorosły powinien sprzedawać
  • dlaczego sprzedawca jest jednym z najbardziej stresujących zawodów i co można zrobić, żeby nie zwariować
  • jak skutecznie komunikować się wprost
  • jak budować kontekst w rozmowie sprzedażowej

Paweł Walczak o sobie:

Swoją karierę zawodową zaczynałem jako sprzedawca, i całkiem dobrze sobie radziłem. Spełniłem nawet wymagania organizacji MDRT zaliczając się tym samym do najlepszych sprzedawców produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych na świecie. Wtedy zrozumiałem też, że pokonywanie kolejnych progów sprzedażowych nie daje mi takiej satysfakcji, jak mi się wcześniej wydawało, że może dać. Obserwowałem moich kolegów z branży – zestresowanych i pędzących za kolejną prowizją czy realizacją celu sprzedażowego. Od tamtej pory przestałem się skupiać na realizacji celów sprzedażowych i staram się przekazywać innym narzędzia do poprawy jakości życia.

W mojej książce „Proaktywny telemarketing” pokazałem jak podejście mindfulness i różne sposoby pracy z ciałem można wykorzystać do redukcji stresu i zwiększenia wyniku sprzedażowego. Myślę, że to pierwsza tego typu pozycja na polskim rynku. Opublikowałem również wiele artykułów o nowym podejściu do tematyki sprzedaży.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 8 – Czy brokerzy powinni się bać? – Stowarzyszenie Brokerów

0

Gościem tego odcinka podcastu jest Łukasz Zoń, prezes Polskiego Stowarzyszenia Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR), który opowie:

  • Co IDD ma wspólnego z przyjazdem teściowej?
  • Jakie wyzwania stoją przed dystrybutorami ubezpieczeń od 1 października 2018 roku?
  • Czy jesteśmy w stanie sprzedać klientowi wszystko, czego potrzebuje?
  • Dlaczego co trzeci broker szuka szwagra?
  • Dlaczego czasem trzeba ubezpieczać mężczyzn od urodzenia dziecka, a mieszkanie w wieżowcu od powodzi?
  • Co banki mają wspólnego z Biblią?
  • Czym się będą wkrótce zajmować kancelarie odszkodowawcze?
  • Czy konsolidacja może być lekiem na całe zło?
  • Co daje przewagę lokalnemu brokerowi?
  • Co planuje Stowarzyszenie Brokerów na nadchodzące miesiące?

POBIERZSUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 7 – Everest nie tylko dla himalaistów, PZU

0

W styczniu 2018 r. poznaliśmy strategię #nowePZU. Jakie plany ma lider rynku wobec multiagentów? Opowiada o tym Łukasz Heinowski, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU SA.
W planie na najbliższe tygodnie i miesiące:

  • uproszczona ścieżka sprzedaży PZU Dom (a potem również PZU Auto)
  • kolejne spotkania Grupy Konsultacyjnej
  • produkty życiowe i zdrowotne w ofercie multi
  • Pulpit Agenta – czyli nowa, przyjazna twarz Everesta
  • aplikacja do szybkiego robienia zdjęć uszkodzonego pojazdu
  • rozwój grupy na Facebooku
  • dalsza specjalizacja infolinii Zdalnego Wsparcia Agenta
  • co miesiąc spotkania z multiagentami w terenie

W tle oczywiście rentowność, silny akcent na produkty majątkowe, a po stronie PZU więcej uproszczeń i jeszcze więcej spotkań z multiagentami.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 6 – Bądź RODO-odporny

0

Co RODO ma wspólnego z seksem? Wiele, ponieważ zgoda na przetwarzanie danych osobowych musi być dobrowolna, jednoznaczna i świadoma, podobnie jak zgoda na współżycie. A jak to wygląda w Twojej multiagencji?
Od czego zacząć wdrożenie RODO w małej firmie? Duże multiagencje i towarzystwa ubezpieczeniowe mają swoje kancelarie i działy prawne. Co ma zrobić mały multiagent, żeby przygotować się na 25 maja, gdy zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO)? O tym opowie mec. Anna Dmochowska i inż. Maciej Jurczyk z ODO24 (fundacja Wiedza to Bezpieczeństwo).
Żeby przygotować się należycie do RODO musimy przede wszystkim dobrze zbadać bezpieczeństwo danych, które przetwarzamy. Jak to zrobić? Czy damy radę sami, czy potrzebujemy fachowca? Jak najlepiej się przygotować?
Również od strony prawnej czeka nas długa lista rzeczy do zrobienia. Nie odkładaj ich na „kiedyś”, bo zegar tyka…
Z podcastu dowiesz się:

  • co to są umowy powierzenia
  • kto jest procesorem i co z tego wynika
  • jak zrobić audyt ryzyka
  • jakie kary grożą multiagentom?
  • jak zgodnie z prawem zebrać od klientów zgody na przetwarzanie danych?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 5 – Co nowego w affinity?

0

Ubezpieczenia w Lidlu – świętokradztwo czy ciekawy pomysł sprzedażowy?
O poszukiwaniu nowych przestrzeni na sprzedaż ubezpieczeń, badaniach rynkowych, przemianach mentalnych, przełamywaniu barier opowiada Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu w TU Europa.
Dowiecie się:

  • o dwóch nogach strategii
  • czym charakteryzuje się „dojrzały” bancassurance
  • jak działa B2B2C
  • ile badań trzeba przeprowadzić, zanim wdroży się nowy produkt ubezpieczeniowy
  • jaką polisę można kupić w Lidlu
  • czy Polacy chcą się ubezpieczać w bankomacie
  • jak bardzo kochamy smartfony
  • czy warto kupić polisę jadąc na turnus do Ciechocinka
  • jak wykorzystać uczenie maszynowe przy ubezpieczaniu wyświetlaczy

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 4 – Jak skutecznie zacząć sprzedawać grupówkę?

0

Co najczęściej blokuje agentów przed skuteczną sprzedażą grupówek? A może warto się przełamać? Waldemar Poberejko, współwłaściciel multiagencji i twórca projektu Gruplowe.pl radzi, jak postawić pierwsze kroki w świecie ubezpieczeń grupowych, żeby się nie potknąć.
Ubezpieczenia grupowe mogą stać się solidnym filarem biznesu i źródłem stałych, przewidywalnych dochodów. Żeby to było możliwe, trzeba jednak zmienić nastawienie z typowo „majątkowo-komunikacyjnego”.
Czy jesteś gotowy (gotowa) wyjść zza biurka i ruszyć na podbój okolicznych małych i średnich firm? A może już masz w swoim portfelu przedsiębiorców, którym ubezpieczasz majątek, ale nigdy nie poruszaliście tematów „życiowych” czy „zdrowotnych”?
Jaki produkt wybrać na początek?
O tym wszystkim w czwartym odcinku podcastu „Rozmowy bez asekuracji”.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 3 – Na kłopoty assistance

0

Czy Polacy wiedzą, co to jest assistance? W jaki sposób najchętniej z niego korzystają? O tym opowiada Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska, odnosząc się do najnowszych wyników VIII Badania Assistance.

  • Jakie usługi pomocowe preferują Polacy?
  • Co assistance ma wspólnego ze szwagrem?
  • Dlaczego assistance jest jak ośmiornica?
  • Bentley na rocznicę czy bilety na Rolling Stones – oblicza consierge
  • Jak prezentuje się polski assistance na tle innych rynków?
  • W jaki sposób nowe technolgie wspierają assistance?
  • Dlaczego Polacy kochają assistance, a ubezpieczenia już niekoniecznie?
  • Co pakiety assistance dają ubezpieczycielom, bankom i pośrednikom?

POBIERZ  | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

17,890FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie