Blog - Strona 1378 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1378

Siła groźnego nawyku w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Wielu menedżerów sprzedaży zastanawia się, jakie warunki muszą być spełnione, żeby ich współpracownicy byli skutecznymi sprzedawcami. Jak pokazuje praktyka, niewielu agentów ze sprzedażą radzi sobie dobrze. Pisząc sprzedaż, mam na myśli przede wszystkim zdobywanie nowego klienta.

To, co można zaobserwować na rynku, coraz rzadziej jest prawdziwą sprzedażą. Spory procent firm i sprzedawców po prostu wykorzystuje istniejący portfel klientów do sprzedaży nowych produktów. Na ogół nie ma w tym nic złego. Jeśli jednak nie dzieje się to równolegle z procesem zdobywania nowego klienta, to takie zjawisko może zaowocować w przyszłości spadkiem wyników. Spytacie dlaczego?

Przede wszystkim chodzi o to, jak skonstruowany jest umysł człowieka. Oprócz elementów związanych z procesami logicznymi w naszym mózgu istnieją obszary odpowiedzialne za tworzenie nawyków. A nawyk to siła, której nie warto lekceważyć. Wie o tym każdy, kto walczy z dietą, hazardem, rzucaniem palenia czy unikaniem przeglądania internetu w pracy. Jeśli więc przez dłuższy czas brakuje nam aktywności na polu zdobywania nowych klientów i kręcimy się tylko wokół odnawiania lub „rolowania” biznesu, to budujemy sobie w ten sposób pewien zestaw nawyków sprzedażowych.

Nawyk pracy tylko ze znanymi klientami wzmacnia również skojarzenie emocjonalne, które mu towarzyszy. Te emocje to komfort i poczucie ważności. Pracując ze znanymi klientami, nie narażamy się na nieoczekiwane reakcje czy silne odmowy. Jest w miarę wygodnie i nobilitująco.

Pracując na tym rynku, często spotykam sprzedawców, którzy nie dzwonili do klienta już od dwóch lat! W ich szufladach leżą dziesiątki lub setki niewykorzystanych poleceń. Jednak ponieważ mają dużą bazę istniejących klientów, to „nie mają czasu” obdzwonić listy. Próba wyrwania takiej osoby z jej obecnego stanu przypomina namawianie do rzucenia palenia czy przejścia na dietę. Czyli w większości przypadków jej skazana na niepowodzenie.

Nawet jeśli na chwilę „rozruszasz” taką osobę, to za chwilę siła jej przyzwyczajeń skieruje ją na stare tory. Widać to wyraźnie na moich warsztatach, gdzie skupiamy się na uruchomieniu nowej, zdrowej sprzedaży. Dlaczego piszę zdrowej? Ponieważ coraz częściej wśród doświadczonych doradców widzę zachowania na granicy „patologii sprzedażowej”. Dotyczy to przede wszystkim ubezpieczeń na życie, a zwłaszcza programów inwestycyjnych. Podczas rozmów z moimi klientami na początku roku pytałem o rok poprzedni. Większość zarządzających wieloletnimi strukturami sprzedaży odpowiadała: świetny rok, a zwłaszcza ostatni kwartał. Nie byli zachwyceni głównie ci, którzy prowadzą młode struktury sprzedażowe bez tak zwanego portfela klientów. Kiedy zacząłem niektórych zadowolonych dopytywać o procent zupełnie nowych klientów, zdobytych w ramach osiągniętych wyników, nie było już tak różowo. Sprytni agenci wymieniają stare produkty na „nowocześniejsze” i „lepsze dla klienta”, namawiają do częściowych wypłat i kupowania z tych środków kolejnych polis i tak dalej. Wszystko w imię nawyków, na których stworzenie pozwoliła tak naprawdę firma, w której pracują.

Oczywiście pojemność bazy klientów jest ograniczona i w końcu zabraknie przestrzeni na kolejne manewry sprzedażowe. Tylko że wtedy doradca będzie musiał zmierzyć się ze swoimi nawykami. W takim razie możemy stwierdzić, że czynnikiem niezbędnym do uruchomienia całkiem nowej sprzedaży jest poczucie straty i towarzyszące mu emocje, takie jak lęk czy obawa. Niepokój o to, co przyniesie przyszłość, jeśli się nie zmienię. Jak zwykle kryzys jest najlepszym motorem do działania. Tylko wtedy ważne jest, żeby zorientować agenta na nowe cele, z którymi się identyfikuje. Tak aby jak najszybciej przestał myśleć o starych sposobach działania i zastąpił je nowymi nawykami.

Pamiętajcie, że jedynym skutecznym sposobem zlikwidowania szkodliwego nawyku jest wprowadzenie na jego miejsce nowego! I tak jak w przypadku diet czy alkoholu, większości ludzi do zmiany działania niezbędny jest czynnik zewnętrzny w postaci mentora, instruktora, menedżera itp. Osoba z zewnątrz mobilizuje i zwiększa szanse na utrwalenie pożytecznej zmiany.

Zachęcam więc wszystkich zarządzających i sprzedających do analizy obecnych nawyków i stylu pracy. Jeśli odkryjecie w swoim otoczeniu problemy, o których pisałem, to nie czekajcie, aż sytuacja poprawi się sama. Dla wielu może być już za późno, kiedy zabraknie możliwości satysfakcjonującej sprzedaży na portfelu.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

PZU inicjatorem Business Council of Growing Europe

0
Źródło zdjęcia: PZU

Przedstawiciele 12 największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) podpisali memorandum tworzące Business Council of Growing Europe. Celem inicjatywy jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako kierunku atrakcyjnego dla inwestorów z całego świata i wspieranie współpracy między liderami biznesu z regionu. Autorstwo inicjatywy należy do PZU, zaś członkami-założycielami jest 12 firm z CEE.

Uroczyste podpisanie memorandum tworzącego Business Council of Growing Europe odbyło się w obecności uczestników panelu: Andrzeja Dudy, prezydenta RP, Kolindy Grabar-Kitarović, prezydent Republiki Chorwacji, Egilsa Levitsa, prezydenta Łotwy, Jüri Ratasa, premiera Estonii, Georgette Mosbacher, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, a także czołowych przedstawicieli biznesu i think-tanków: Pawła Surówki, prezesa PZU SA, Karana Bhatii, wiceprezesa Google, Freda Kempe, prezesa Atlantic Council, Davida McCormicka, jednego z prezesów Bridgewater Associates, Johna Rogersa, wiceprezesa Goldman Sachs oraz Marka Lusztyna, prezesa banku Pekao.

Hasłem przewodnim Rady Biznesu jest Growing Europe, obrazujące cechę wszystkich 11 krajów  Europy Środkowo-Wschodniej, jaką jest stabilny rozwój. Koalicja 12 firm podpisała memorandum założycielskie w Domu Polskim w Davos podczas dorocznego, jubileuszowego 50. Światowego Forum Ekonomicznego. Firmy założyciele to: PZU, Banca Comercială Română, Bolt, Bulpros, Exponea, Gedeon Richter, OTP Bank, Bank Pekao, Prezi, Riko Group, Triglav Group i UiPath.

Celem powołanej rady jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako miejsca atrakcyjnego dla inwestorów z całego świata oraz stworzenie z niej hubu dla rozwoju najnowszych technologii, infrastruktury i źródeł energii odnawialnych. Deklaracja zakłada organizację wspólnych wydarzeń na rzecz promocji regionu, udział w panelach i spotkaniach podczas najważniejszych konferencji i imprez o charakterze gospodarczym, a także współpracę z ekspertami i doradcami.

– Region Europy Środkowo-Wschodniej osiągnął już tak wysoki stopień rozwoju, że powinien stać się najbardziej atrakcyjnym kierunkiem dla inwestycji z całego świata. Ekonomiczna, polityczna i społeczna stabilność jest gwarancją stabilnego wzrostu ekonomicznego niezależnie od cyklu koniunkturalnego. Dzięki połączeniu sił możemy zwiększać świadomość dynamiki, przedsiębiorczości i innowacyjności naszej części Europy. Tworząc Radę Biznesu Business Council of Growing Europe, wysyłamy pozytywny sygnał dla Unii Europejskiej i całego świata i mówimy mocnym głosem „Europa nie broni swojego status quo, Europa rozwija się, inwestuj w rozwijającej się Europie” – powiedział Paweł Surówka. – Od teraz Europa Środkowo-Wschodnia ma swoją radę biznesu, ma swój głos i zaangażowanych liderów, którzy chcą razem pracować nad jej  promocją. – dodał.

– Jesteśmy dumni z bycia częścią jednej z największych grup finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że to najwyższy czas, aby ten region stał się kluczowy na technologicznej i innowacyjnej mapie świata – powiedział Marek Lusztyn.

– W naszym przekonaniu Europa Środkowa-Wschodnia zapewnia świetne możliwości inwestycyjne na szczeblu globalnym. Brakowało jednak wspólnej inicjatywy, by móc skutecznie zabiegać o globalnych inwestorów. Dlatego właśnie wspieramy wszelkie transgraniczne działania mające na celu szerszą promocję regionu, a także nawiązywanie bliższej współpracy biznesowej. Uważamy, że nowa inicjatywa Growing Europe to ważny krok na drodze do osiągnięcia tych celów – powiedział Andrzej Slapar, CEO Triglav Group.

– Jeszcze nigdy w historii Unii Europejskiej upowszechnianie cyfrowej transformacji i tworzenie niezawodnego środowiska wdrożeń technologii sztucznej inteligencji i automatyzacji, nie miało tak wysokiego priorytetu – powiedział Vargha Moayed, Chief Strategy Officer w UiPath. – Ta technologia trwale zmienia sposób, w jaki pracujemy. Firma UiPath zobowiązała się do rozwoju środowiska pracy w przyszłości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na całym świecie. Z satysfakcją przystępujemy do grona współzałożycieli tej inicjatywy i chcemy wraz z innymi jej uczestnikami dążyć do utworzenia w regionie CEE centrum przyszłego cyfrowego rozwoju – dodał.

(AM, źródło: PZU)

Wiener TU wprowadza ubezpieczenie eksperckiej opinii medycznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MediPass – taką nazwę nosi ubezpieczenie eksperckiej opinii medycznej wprowadzone na rynek przez Wiener TU. Polisa zapewnia między innymi dostęp do ponad tysiąca lekarzy na świecie, diagnozę medyczną specjalisty, tłumaczenie dokumentacji medycznej oraz przygotowanie planu leczenia w 2 tygodnie.

– Trafna diagnoza lekarska to przepustka do zdrowia. Od niej zależy skuteczność leczenia i jego długość. To podstawa właściwej terapii. Produkt zapewnia klientowi dostęp do wiedzy i doświadczenia najlepszych specjalistów na świecie, pokrywa koszty postawienia diagnozy oraz procesu jej organizacji. Polisa ubezpieczenia eksperckiej opinii medycznej to odpowiedź na potrzeby pacjentów, którzy w odniesieniu do swojej choroby potrzebują poczucia pewności podejmowanych decyzji oraz określenia optymalnej ścieżki leczenia – mówi Agnieszka Młynarska, menedżer ds. Rozwoju Ubezpieczeń Detalicznych Wiener TU.

MediPass zapewnia dostęp do światowych specjalistów z takich dziedzin jak kardiologia, kardiochirurgia, neurologia, neurochirurgia oraz onkologia i ortopedia. W ramach polisy ubezpieczony otrzymuje: analizę dolegliwości i stosowną diagnozę, rekomendowany plan leczenia oraz, na życzenie, wykaz placówek medycznych na świecie, w których odpłatnie możliwa jest realizacja zalecanego planu leczenia.  Opieką można objąć zarówno osobę indywidualną, jak i najbliższą rodzinę. Polisę można nabyć za pośrednictwem specjalnej strony internetowej lub wybranych przedstawicieli ubezpieczeniowych Wiener.

Przedsiębiorstwa, które chcą zapewnić swoim pracownikom wsparcie na wypadek trudnej sytuacji zdrowotnej, mogą objąć ich grupowym ubezpieczeniem MediPass.

– Wdrożenie takiego benefitu jest błyskawiczne, a korzyści dla obydwu stron – ogromne. Z jednej strony firma buduje swój wizerunek jako pracodawcy, dla którego zdrowie pracowników stanowi olbrzymią wartość, a tym samym zyskuje większą lojalność pracowników. Z drugiej strony, w wymiarze ekonomicznym trafna diagnoza zapewnia szybszy powrót do zdrowia, a w rezultacie spadek absencji pracowników – zaznacza Agnieszka Młynarska.

Ubezpieczyciel zapewnia, że uzyskanie diagnozy trwa 14 dni. Wystarczy zadzwonić pod numer podany na polisie oraz dostarczyć posiadaną dokumentację medyczną. Nad przebiegiem procesu organizacji diagnozy ze świata czuwa polskojęzyczny opiekun klienta, który służy mu wsparciem i koordynuje kontakt ze specjalistą.

(AM, źródło: Wiener)

AXA pomoże przy podatkach

0

W odpowiedzi na rosnącą liczbę obowiązków podatkowych nakładanych na przedsiębiorstwa AXA poszerzyła swoją ofertę o ubezpieczenie „Pomoc podatkowa” – informuje „Rzeczpospolita”.

Nowy produkt ubezpieczyciela przygotowany we współpracy z firmą doradczą EY to program zmniejszania i ubezpieczania ryzyka podatkowego, składający się z trzech poziomów bezpieczeństwa. W pierwszym, którego celem jest zmniejszanie ryzyka, dostępny jest audyt procedur podatkowych. Piotr Wójcik, dyrektor departamentu ubezpieczeń OC dla firm AXA, zwraca uwagę, że choć ponad połowa przedsiębiorstw ma procedury związane z realizacją obowiązków podatkowych – tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez zakład – ze względu na częste zmiany przepisów wymagają stałego dostosowywania. Na drugim poziomie polisa zapewnia i finansuje wsparcie ekspertów EY na wypadek sporu podatkowego. Natomiast trzeci poziom to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, gdy z roszczeniem wystąpi pracodawca, zarzucając spowodowanie straty na skutek błędu zawodowego, oraz karno-skarbowej, gdy na ubezpieczonego pracownika zostanie nałożona kara albo grzywna. Jerzy Szymańczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA zwraca uwagę, że ubezpieczenie można wykupić w formie umowy grupowej, obejmującej ochroną wszystkich pracowników. Marcin Tarczyński, menedżer do spraw komunikacji i analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że konieczność podejmowania przez pracowników coraz bardziej skomplikowanych decyzji wpłynie na wzrost zapotrzebowania na ubezpieczenia chroniące finansowo zarówno personel firm, jak i osoby trzecie dotknięte skutkami błędnych decyzji.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 23 stycznia, Piotr Skwirowski „Fiskus mocno dociska firmy, więc są już polisy na podatki”

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Porowneo.pl: Wojciech Rabiej nowym prezesem

0
Wojciech Rabiej

Wojciech Rabiej został nowym prezesem porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Porówneo.pl. Od początku stycznia 2020 r. nadzoruje działania na rzecz wzmocnienia pozycji i dalszego rozwoju firmy na polskim rynku.

Wojciech Rabiej, który na stanowisku prezesa zastąpił Andrzeja Popielskiego, jest związany z branżą finansową od ponad 20 lat. Jako członek zarządu Link4 odpowiadał za finanse i współtworzył strategię pierwszego polskiego ubezpieczyciela działającego w modelu direct. Wojciech Rabiej był również liderem projektu i prezesem porównywarki rankomat.pl. Pracował też w Nordea PTE i Gothaer TU (obecnie Wiener TU) jako członek zarządu odpowiedzialny za obszar finansów. Zajmował się też innymi projektami ubezpieczeniowymi, współpracując między innymi z PwC.

Porowneo.pl działa na rynku od 2017 roku. Firma planuje wykorzystać potencjał polskiego e-commerce, koncentrując się na rozwoju swojej działalności jako porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych. Obok realizacji dotychczasowej strategii zadaniem spółki będzie również umocnienie pozycji marki, a także kontynuowanie pracy nad jej udoskonalaniem dzięki sukcesywnemu wdrażaniu najnowszych rozwiązań technologicznych.

(AM, źródło: Porowneo.pl)

PFR TFI: Tomasz Orlik powołany na stanowisko członka zarządu

0
Tomasz Orlik

Rada nadzorcza PFR Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego powołała Tomasza Orlika na stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Będzie on odpowiadać za procesy operacyjne funduszy inwestycyjnych zamkniętych oraz wyceny aktywów funduszy.

Tomasz Orlik ukończył studia magisterskie i studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Posiada licencję maklera papierów wartościowych.

W dotychczasowej karierze zawodowej odpowiadał przede wszystkim za projekty związane z zarządzaniem funduszami, aktywami i zarządzaniem ryzykiem. Związany był z Pekao SA, Financial Services Ltd., Pioneer TFI, Pioneer PTE i Pioneer Pekao Investment Management. Podczas pracy w Grupie Pioneer Investments był zaangażowany w projekty restrukturyzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz wdrożenia systemów informatycznych do zarządzania aktywami, zarządzania ryzykiem.

Jest autorem kilkunastu publikacji z zakresu rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych, produktów emerytalnych i oszczędności gospodarstw domowych w Polsce.

Obecnie zarząd PFR TFI pracuje w składzie trzyosobowym: Ewa Małyszko – prezes, Piotr Kuba – członek zarządu ds. inwestycyjnych i Tomasz Orlik – członek zarządu ds. operacyjnych.

(AM, źródło: PFR TFI)

Generali wśród najlepszych firm działających na rzecz zrównoważonego rozwoju

0

Generali znalazło się na liście 100 najlepszych korporacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie – Corporate Knights’ „2020 Global 100 Most Sustainable Corporations”.

Szesnasta edycja rankingu Corporate Knights’ została opublikowana po ocenie 7395 firm o przychodach przekraczających 1 miliard USD. 49 sklasyfikowanych podmiotów pochodzi z Europy, 29 z USA i Kanady, 18 z Azji, trzy z Ameryki Południowej i jedna z kontynentu afrykańskiego.

W ocenie Generali jego obecność w  zestawieniu podkreśla ewolucję, jaką firma przeszła w działaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju, stanowiącego integralną część strategii „Generali 2021”. Celem grupy jest zwiększenie do 2021 roku inwestycji w aktywa ekologiczne i zrównoważonego rozwoju do 4,5 mld euro oraz wzrost składki przypisanej brutto na produkty ekologiczne i społeczne o 7–9%. We wrześniu 2019 r. firma jako pierwszy ubezpieczyciel z europejskiego rynku wyemitowała zielone obligacje na kwotę 750 mln euro. Generali przypomina też, że w 2018 r. 88% całkowitej zakupionej energii elektrycznej przez grupę stanowiła energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.

Zaangażowanie Generali w zrównoważony rozwój potwierdzają również liczne wskaźniki, w tym: Dow Jones Sustainability World Index, Dow Jones Sustainability Europe Index, MSCI ESG Leaders Indexes, FTSE4Good Europe i Euronext Vigeo Europe 120.

(AM, źródło: Generali)

Davos: Prezydent oficjalnie otworzył Dom Polski

0
Źródło zdjęcia: Davos

21 stycznia prezydent Andrzej Duda otworzył oficjalnie Dom Polski w Davos – wspólne przedsięwzięcie PZU i Pekao, przygotowane już po raz drugi jako element towarzyszący światowemu Forum Ekonomicznemu, poświęcone promocji Polski, jej gospodarki i całego regionu Trójmorza. Tegorocznym hasłem przewodnim inicjatywy jest #GrowingEurope, obrazujące wzrost i potencjał inwestycyjny regionu.

Prezydent, otwierając Dom Polski w Davos, powiedział, że to spełnienie pomysłu, któremu od początku gorąco kibicował i z którego jest szczególnie dumny. – To miejsce to dowód na to, że jesteśmy obecni i widzialni na świecie, tym bardziej cieszę się, że organizacji podjęło się PZU i bank Pekao. W tym miejscu wspólnie pokażemy siłę Trójmorza globalnym inwestorom – zaznaczył Andrzej Duda.

Podczas zaplanowanych paneli, dyskusji i debat poruszone zostaną kwestie związane z podtrzymaniem wysokiego tempa rozwoju 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) oraz regionalnej współpracy, np. w ramach Inicjatywy Trójmorza.

Goście Domu Polskiego porozmawiają m.in. o tym, jak stworzyć optymalne warunki dla rozwoju przedsiębiorstw w zaawansowanych technologicznie branżach, by wykorzystać potencjał 30 tysięcy start-upów na obejmującym łącznie 100 mln osób rynku CEE.

Uczestnicy debat PZU i Pekao zastanowią się także nad nowym modelem rozwoju dla regionu w świetle powolnej utraty prostych przewag konkurencyjnych Polski i regionu EŚW, jak tańsza siła robocza czy napływ funduszy rozwojowych z Unii Europejskiej. Postarają się wspólnie odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by nasz region zmniejszał dystans do najbogatszych krajów w zakresie cyfrowej gospodarki i najnowszych technologii – mając na uwadze, że dziś stosunek nakładów na badania i rozwój do PKB wynosi nadal tylko połowę średniej w Europie Zachodniej.

– Dom Polski w Davos otwieramy już po raz drugi. Jest to inicjatywa ważna z punktu widzenia promocji osiągnięć gospodarczych Polski. To także świetna okazja do spotkań i rozmów na temat przyszłości współpracy gospodarczej w ramach naszej części Europy i w ramach Unii Europejskiej. Wreszcie, to miejsce dla polskim firm, które budują swoją pozycję międzynarodową do spotkania z międzynarodowym światem biznesu, polityki i nauki – skomentował prezes PZU SA Paweł Surówka.

– Liczę, że Dom Polski na stałe wpisał się w krajobraz Davos i wspólnie z PZU w kolejnych latach ponownie będziemy bardzo aktywni na Światowym Forum, goszcząc wielu wybitnych przedsiębiorców, ekonomistów i przywódców. W tym roku zastanowimy się wspólnie, jak podtrzymać wysokie tempo gospodarczego rozwoju Polski i regionu w obliczu nowych wyzwań związanych z rewolucją przemysłową 4.0 czy powszechną digitalizacją – powiedział prezes Pekao Marek Lusztyn. – Jesteśmy w Davos także dla polskich firm, które budowały sukces Polski ostatnich lat. Jako bank Pekao chcemy być dla nich przewodnikiem i wsparciem finansowym na międzynarodowych rynkach, na które wychodzą, by zdobywać międzynarodowe doświadczenia i móc skuteczniej konkurować w zglobalizowanym świecie – dodał.

Krótko po otwarciu Domu Polskiego odbyła się w nim debata na temat perspektyw technologicznych Polski oraz CEE. Zdaniem uczestników spotkania, region ma szansę stać się technologicznym hubem dla reszty świata, a nasz kraj może inspirować inne kraje swoim pomysłem na cyfrową transformację przy ścisłej współpracy wszystkich państw regionu. Gościem specjalnym wydarzenia był prezydent Andrzej Duda. W spotkaniu uczestniczył też wicepremier Jacek Sasin. W dyskusji wzięli udział prof. Mariana Mazzucato, prof. Nouriel Roubini, Paweł Surówka, a także szef firmy Microsoft w EMEA Ralph Haupter, jak również odpowiedzialny za strategię Accenture Gene Reznik i Jurica Novak, partner zarządzający McKinsey w CEE.

Według uczestników spotkania kluczowe dla technologicznego sukcesu krajów Europy Środkowo-Wschodniej są daleko idące zmiany ich gospodarek. Konieczne jest m.in. zupełnie nowe podejście do wdrażania cyfrowych technologii w regionie, ponieważ prawdziwa działalność innowacyjna w CEE jest nadal mocno ograniczona. Dzięki skutecznemu wprowadzeniu koniecznych usprawnień, Polska jako największy kraj w regionie Europy Środkowo-Wschodniej mogłaby stanąć na czele cyfrowych zmian.

– Choć jako region mamy wiele zalet i istnieje wiele przesłanek, byśmy stali się prawdziwymi centrami technologii, wciąż istnieją ważne czynniki zarówno gospodarcze, jak i regulacyjne, które skutecznie uniemożliwiają realizację tych ambicji – mówił Marek Lusztyn. Jego zdaniem tych trudności nie uda się pokonać, jeśli nie dojdzie do integracji państw regionu. Tylko wtedy region CEE zamiast być popularnym miejscem outsourcingu dla globalnych firm, zacznie zmieniać się w nową „Dolinę Krzemową”.

 – Głównym wyzwaniem, przed którym stoimy, jest wyjście z roli „zakładu montażowego” i rozwinięcie silnych specjalizacji w perspektywicznych niszach high-tech, w których firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogą pojawić się nie tylko jako podwykonawcy, ale także jako prawdziwi liderzy. Tylko w ten sposób firmy z naszego regionu mogą stać się globalnymi championami – podkreślał prezes banku. Dodał, że konieczne jest przyjęcie nowego modelu gospodarczego, który pozwoli uwolnić pełny potencjał kapitału ludzkiego i przyciągnąć wysokiej jakości inwestycje zagraniczne, a także umożliwi stworzenie optymalnych warunków zarówno regulacyjnych, jak i finansowych, które pozwolą gospodarce się rozwijać.

W ocenie Marka Lusztyna, kraje Europy Środkowo-Wschodniej stoją przed podobnymi wyzwaniami i mają zbliżone ambicje gospodarcze. – Dlatego mogłyby połączyć siły, aby stymulować szybszy rozwój tego, co możemy nazwać „regionalnym centrum technologicznym”. Taka współpraca byłaby możliwa na wielu polach. Po pierwsze, potrzebna jest wspólna strategia promowania regionu jako miejsca docelowego inwestycji i przyciągania inwestorów finansowych. Po drugie, potrzebne jest ustanowienie międzyregionalnych programów akceleracyjnych. Wreszcie po trzecie, warto pomyśleć również o stworzeniu sprzyjających warunków dla rozwoju regionalnego rynku fuzji i przejęć, które wspierałyby proces przekształcania lokalnych lub regionalnych liderów w prawdziwych globalnych championów – mówił.

Paweł Surówka zwrócił również uwagę na to, że konieczna jest zmiana podejścia państw regionu do kwestii finansowania prac badawczych i sektora R&D. Obecnie tzw. wskaźnik intensywności prac badawczo-rozwojowych (wydatki na działalność R&D w relacji do PKB) waha się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej od zaledwie 0,5 do 1,8%. Dla porównania średnia UE wynosi 2,1%, a europejscy liderzy innowacji – m.in. Szwecja, Austria, Dania i Niemcy – osiągają poziomy powyżej 3%. 

– To prawda, że kraje Europy Środkowo-Wschodniej stają się coraz bardziej atrakcyjną lokalizacją dla sektorów opartych na wiedzy, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarce regionu. Jesteśmy jednak zaangażowani głównie w mniej skomplikowane procesy w tych branżach, które generują stosunkowo niską wartość dodaną i opierają się bardziej na czynnościach manualnych i taniej sile roboczej – zaznaczył Paweł Surówka, który w trakcie spotkania namawiał uczestników do podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz przekształcenia regionu CEE w hub technologiczny. Jak mówił, sektor zaawansowanych technologii może stać się motorem rozwoju gospodarczego dla całego Trójmorza. Zdaniem prezesa PZU SA, promowane podczas spotkań w Domu Polskim w Davos hasło #GrowingEurope znajduje swoje odbicie również we wzroście znaczenia technologii dla gospodarek wszystkich 11 państw.

(AM, źródło: PZU)

Rola ubezpieczeń na życie będzie rosła

0
Jarosław Bartkiewicz

Rozmowa z Jarosławem Bartkiewiczem, prezesem Prudential Polska

Aleksandra E. Wysocka: – Jaki był mijający rok dla Prudential w Polsce? Co było największym wyzwaniem, a co udało się osiągnąć?

Jarosław Bartkiewicz: – Rok 2019 uważamy za jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w historii Prudential w Polsce. Zwiększamy nasze udziały w rynku ubezpieczeń życiowych i jest to dla nas powód do dumy i satysfakcji.

W obszarze digitalizacji rozszerzyliśmy możliwość korzystania z aplikacji sprzedażowej. Obecnie nasze narzędzie sprzedażowe jest onlinowe i wielosystemowe. Nasi konsultanci, współpracownicy czy partnerzy biznesowi mogą oferować produkty Prudential Polska z każdego urządzenia wyposażonego w dostęp do internetu, co jest potwierdzeniem naszej strategii w obszarze digitalizacji.

W kanale affinity wprowadziliśmy produkt cardio, odpowiadający na potrzeby klientów związanych z prostym ryzykiem chorób układu krążenia.

Przełom 2018 i 2019 r. to też dla Prudential Polska okres zintensyfikowanych wysiłków przygotowania do brexitu. Obecnie jesteśmy oddziałem spółki irlandzkiej, co gwarantuje stabilność naszego biznesu na terenie Unii Europejskiej.

Cieszymy się z wysokiej satysfakcji wśród klientów, co jest potwierdzeniem naszego zobowiązania wysokiej jakości obsługi posiadaczy naszych polis.

Rok 2019 to dalsze konsekwentne budowanie marki Prudential poprzez kampanie Młodzi Bogowie. Dzięki kampanii marketingowej jest to jedna z najsilniejszych marek w ubezpieczeniach w Polsce.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku ubezpieczeń życiowych w Polsce?

– Rok 2019 to ponowny wzrost zamożności Polaków. Ubezpieczenia na życie w Polsce stanowią w odniesieniu do krajów Europy Zachodniej wciąż znacząco niższy procent. Wierzymy, że rola ubezpieczeń na życie w Polsce będzie systematycznie rosła jako składnik aktywnego zarządzania majątkiem. Widzimy potencjał dalszego wzrostu rynku.

Patrzymy z optymizmem na perspektywy rozwoju ubezpieczeń na życie, realizując nasze plany strategiczne dotyczące systematycznego rozwoju sieci sprzedaży, multiagencji oraz kanału bancassurance.

Czym Prudential wyróżnia się na tle innych ubezpieczycieli życiowych?

– Prudential wyróżnia się unikalnym wizerunkiem łączącym tradycję z nowoczesnością. Firma ma brytyjskie korzenie, proponowany wachlarz produktów oferuje połączenie ochrony z oszczędzaniem. Naszym atutem jest również wyraźne, unikalne pozycjonowanie marketingowe i zaufanie ze strony klientów.

Jakiś czas temu otwarliście się na zewnętrzne kanały sprzedaży. Jak w tym momencie wygląda struktura sprzedaży w Prudentialu pod względem kanałów dystrybucji?

– Jako spółka nie komentujemy wyników poszczególnych kanałów. Osiągamy satysfakcjonujące dla nas zwyżki zarówno w sieci własnej, jak i w zewnętrznych kanałach dystrybucji, a we wszystkich widzimy potencjał dalszego wzrostu.

Jakie macie plany i cele biznesowe na 2020 r.?

– Jak zawsze naszym celem będzie dalsze umacnianie pozycji i udziałów rynkowych we wszystkich kanałach i typach produktów. Dużą wagę przykładamy do spójności komunikacyjnej, konsekwentnego budowania rozpoznawalności i rozważania zakupu produktów marki Prudential.

Kluczowe również jest dla nas dalsze budowanie doskonałości operacyjnej oraz rozwój zespołu pracowników. Przykładamy też ogromną wagę do wsparcia dla współpracowników, konsultantów i partnerów biznesowych.

Fundamentem naszego dalszego rozwoju jest ciągłe i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby obecnych i przyszłych klientów oraz zapewnienie im doskonałego poziomu obsługi.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Bezpłatny webinar na temat skutecznej sprzedaży umów grupowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 stycznia o godzinie 19.00 rozpocznie się wspólny webinar gruplowe.pl i Akademii Insly zatytułowany „Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż ubezpieczeń grupowych?”. Szkolenie jest całkowicie bezpłatne.

Webinar poprowadzi Waldemar Porobejko z gruplowe. Podczas szkolenia będzie opowiadał m.in. o tym, w jaki sposób rozpocząć pracę z ubezpieczeniami grupowymi, jak zbudować produkt i gdzie postawić w nim akcenty oraz jak prezentuje się obecnie rynek ubezpieczeń grupowych i w którym miejscu znajdujesz się agent jako profesjonalny doradca.

Rejestracja uczestnictwa w webinarze:

https://app.livewebinar.com/…

(am)

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie