Blog - Strona 1382 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1382

W LINK4 liczy się człowiek. I dane

0
Agnieszka Wrońska

Rozmowa z Agnieszką Wrońską, prezes zarządu LINK4

Aleksandra E. Wysocka: – Jak LINK4 będzie wspominał 2019 r.?

Agnieszka Wrońska: – To był rok trudniejszy od poprzednich. Wszyscy widzimy, co się dzieje w ubezpieczeniach komunikacyjnych, w których działamy. Działalność konkurencji jest mocno odczuwalna, a stawki za ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych spadają. Na naszą korzyść przemawia fakt, że konsekwentnie utrzymujemy dodatnie dynamiki wzrostu liczby polis i liczby klientów.

Po trzech kwartałach wypracowaliśmy 5% wzrostu w polisach komunikacyjnych i 15% w mieszkaniowych, w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Wciąż notujemy też bardzo dobre wyniki sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych AC. Mocno koncentrujemy się na utrzymaniu naszych klientów.

Dużo zainwestowaliśmy w analitykę danych, żeby lepiej rozumieć, do kogo powinniśmy kierować jaką ofertę i w jakim czasie. Wprowadziliśmy wiele zmian w tym zakresie. W naszej ofercie znalazł się szereg produktów uzupełniających podstawowe OC, takich jak Pomoc po kradzieży, OC dla ekocyklistów czy Smart casco. To ostatnie kierujemy do właścicieli pojazdów nieco starszych, których na polskim rynku jest sporo. Smart casco pozwala ubezpieczyć pojazd na wypadek takich zdarzeń jak m.in. grad, powódź, huragan, kradzież, szkoda całkowita. Klient może sam wybrać, czego potrzebuje.

Uwzględnienie ryzyka skutków żywiołów nie jest przypadkiem – każdy z nas widzi, że takie zjawiska występują coraz powszechniej. Powalone wiatrem drzewa nie dziwią już nikogo, zarówno w dużych miastach, takich jak Warszawa czy Kraków, jak i poza obszarami miejskimi. W zasadzie każdy region mierzy się ze swoimi ryzykami meteorologicznymi. Dlatego dużym uznaniem cieszą się nasze alerty pogodowe, czyli esemesowe informacje o ekstremalnych zjawiskach atmosferycznych.

Jakiś czas temu oparliście swoją sprzedaż na dwóch filarach: directowym i multiagencyjnym. Jak wyglądają proporcje między tymi kanałami?

– To trzeci rok z rzędu, w którym kanał agencyjny przynosi nam ok. 55–57% składki. Rozwój naszego portfela jest zrównoważony i chcemy taki stan utrzymać. W LINK4 klient może kupić ubezpieczenie tak jak mu wygodnie. Nie nakłaniamy do żadnego z kanałów. Decyzję pozostawiamy klientowi.

Do niedawna współpracowaliście wyłącznie z dużymi ogólnopolskimi sieciami sprzedaży, ale to się zmieniło. Od roku umowy z LINK4 mogą podpisywać również lokalni agenci. Jak ta współpraca z mniejszymi podmiotami się układa?

– Projekt rozwija się zgodnie z założeniami. Skala na razie jest nieporównywalna względem dużych agencji, z którymi współpracujemy od 10 lat. Uczymy się. Zreorganizowaliśmy też naszą strukturę, żeby być bliżej agentów w terenie. Mamy teraz 13 regionów. Odzew ze strony pośredników jest bardzo dobry. Uważam, że to był krok w dobrą stronę. Ważnym udogodnieniem dla agentów, zarówno tych mniejszych, jak i ogólnopolskich jest wprowadzenie aplikacji mobilnej, która pozwala na wykonanie zdalnej inspekcji casco, zeskanowanie dowodu rejestracyjnego i błyskawiczną kwotację.

W 2018 r. pojawiła się osobna marka skierowana do rodziców o nazwie LINK4 Mama. Jakie są losy tego projektu?

– Niedawno zostaliśmy uhonorowani nagrodą Effie za kampanię LINK4 Mama. Obecnie nie planujemy większych zmian w tej ofercie. Dla nas to jedna z dróg testowania nowych sposobów działania. LINK4 Mama pozycjonujemy głównie w internecie i jest ona wyrazem nowego podejścia do produktów i procesów, jeszcze bardziej proklienckiego.

Tworząc tę submarkę, zorganizowaliśmy szereg badań i inaczej podeszliśmy do przygotowania oferty. Przeanalizowaliśmy m.in. tysiące wpisów na forach parentingowych, by dobrze zrozumieć bolączki rodziców. Testowaliśmy też inne niż dotychczas sposoby komunikacji z nową grupą klientów, bo konsumenci marki LINK4 Mama to nowa dla nas nowe osoby. Ciekawe jest to, że na profilu tej marki udało nam się niemalże w 100% uniknąć hejtu, który w odniesieniu do ubezpieczeń jest niestety powszechny w mediach społecznościowych.

Czy ten sposób myślenia da się wykorzystać również w innych liniach produktowych?

– Już to robimy. Badania etnograficzne przeprowadzamy też w odniesieniu do procesów i produktów powiązanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Dobrym przykładem takich działań jest nasza najnowsza kampania Smart Casco, która powstała w wyniku bardzo dokładnej analizy etnograficznej obaw i bolączek naszych klientów.

Czy dostrzegacie istotne różnice między klientami pozyskanymi przez telefon i internet a tymi pochodzącymi z kanału agencyjnego?

– Te grupy są do siebie bardzo zbliżone. Jedyna dostrzegalna różnica jest taka, że klient directowy to nieco częściej klient „wielkomiejski”, a klient agencyjny nieco częściej pochodzi z miejscowości liczącej mniej niż 100 tys. mieszkańców. Poza tym są to osoby w wieku 30–50 lat posiadające mniej więcej 12-letnie auta.

Nasze kampanie marketingowe, również te telewizyjne, są skierowane do obu grup klientów. W spotach wprost zachęcamy do tego, żeby klient zadzwonił albo poszedł do agenta, także w ostatniej kampanii, w której wykorzystaliśmy nowoczesne ekrany ledowe. Nie boimy się innowacji w reklamie naszych produktów. Kilka lat temu jako pierwsi zdecydowaliśmy się na platformę „śpiewaną”, potem pojawialiśmy się regularnie na planie programu telewizyjnego „Nasz nowy dom”, a niedawno nawiązaliśmy współpracę z Zacharem, youtuberem prowadzącym program motoryzacyjny. Mówimy tam, czym się różni OC od AC i kto powinien w ogóle mieć AC. Współpracując z influencerami, takimi jak Zachar czy bracia Collins, docieramy do nowej grupy odbiorców.

A kim są bracia Collins? Czuję się staro, bo nie mam pojęcia!

– Bracia Collins znani są w Polsce z programu telewizyjnego „Odjazdowe bryki Braci Collins”, ale wykazują się też dużą aktywnością na YouTube. I właśnie tam realizujemy wspólnie program „Pokoloruj marzenia”, w którym bracia remontują samochody rodzin znajdujących się w bardzo trudnej sytuacji finansowej, a my na ten czas organizujemy auto zastępcze, a następnie ubezpieczamy nowo wyremontowane auto. To formuła, która nieco przypomina „Nasz nowy dom”. Warto dodać, że w tym projekcie uczestniczą również nasi agenci, którzy jadą do rodziny i opowiadają, jak działają ubezpieczenia. Dla agentów jest to też rodzaj promocji w swoim regionie.

Jakie macie plany na 2020 r.?

– Od lat stawiamy raczej na ewolucję niż rewolucję. Będziemy na pewno rozwijać spersonalizowane produkty, skonstruowane na podstawie pogłębionych insightów klienckich, oraz modyfikować obecną ofertę. Na pewno rozwiniemy jeszcze bardziej obecność robotów w naszych procesach. Mamy całkiem sporo tych robotów, niektóre nawet mają imiona… (śmiech) – Zuza od likwidacji szkód i Bogdan od szkód osobowych.

Gdzie zatrudniacie roboty?

– Roboty wykonują żmudne, powtarzalne zadania w obszarze likwidacji szkód, płatności, windykacji, korespondencji masowej. Roboty bardzo się przyczyniły do skrócenia procesu likwidacji szkód. Pomogła też nowa aplikacja mobilna i ścieżki przyśpieszonej likwidacji. W tym momencie 30% szkód komunikacyjnych i 65% szkód mieszkaniowych jest likwidowanych w trybie uproszczonym. Najszybsze odszkodowanie, jak dotąd, trafiło na konto klienta w 4 godziny po zgłoszeniu szkody. To by nie było możliwe bez automatyzacji i nowych technologii.

A co z ludźmi?

– Od początku powtarzamy, że roboty odciążają naszych pracowników, pozwalając im skupić się na pracy analitycznej i kreatywnej. Ludzie są praktycznie od zawsze u nas na pierwszym miejscu, co zostało po raz kolejny potwierdzone nagrodą dla najlepszego pracodawcy „Great Place to Work”. To nagroda, o którą naprawdę trzeba powalczyć. Jesteśmy tam jedną z nielicznych, a może nawet jedyną, firmą z branży finansowej. Tworzymy otwartą organizację, w której można się rozwijać, zgłaszać swoje pomysły, tworzyć coś razem. Współdziałanie to jedna z kluczowych wartości LINK4.

Kończymy już pierwszy semestr naszej Akademii Analityka, która pozwala doskonalić umiejętności analityczne pracowników. Uczestniczy w niej ok. 50 osób. Doszliśmy do wniosku, że wolimy doskonalić naszych ludzi, a nie tylko pozyskiwać ekspertów z rynku. Akademia ma trzy poziomy zawansowania i trwa pełne dwa semestry. Zorganizowaliśmy też Akademię Likwidacji Szkód. Nasi eksperci stworzyli nawet autorski podręcznik, zupełnie unikalny na rynku, bo oparty na konkretnych przypadkach z naszej praktyki szkodowej.

Raz w roku organizujemy także konferencję LINK4 Future, która pozwala zapoznać się z trendami i innowacjami z innych branż. Podobnych inicjatyw jest w LINK4 tyle, że mogłabym o tym opowiadać jeszcze bardzo długo. Uważam, że to ludzie są naszym najważniejszym potencjałem i aktywem.

Pracownicy są ważni, ale co z klientami?

– Jestem zdania, że pozytywne doświadczenia klienta zaczynają się tak naprawdę od pozytywnych doświadczeń pracowników. Pracownicy, którzy się rozwijają i czują satysfakcję z pracy, przenoszą to dalej – na klientów. Pozytywne doświadczenia naszych klientów są dla nas kluczowe. Powołaliśmy w 2019 r. osobę w najwyższej kadrze zarządzającej, która odpowiada za relacje z klientami we wszystkich obszarach naszej działalności. Analizujemy drobiazgowo wszystkie obszary styku klient–LINK4 i szukamy tego, co nie działa, albo co by mogło działać jeszcze lepiej. A najważniejsze, że wyciągamy z tego wnioski i możemy je sprawnie wdrożyć do działania. 

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Ruszyły zapisy na Regaty Ubezpieczeniowe

0

W tym roku organizator imprezy, firma Sailing Event, postanowił rozszerzyć aspekt integracyjny Regat. Dlatego do udziału w nich zaproszono brokerów i agentów. W efekcie nastąpiła zmiana nazwy wydarzenia: Regaty Towarzystw Ubezpieczeniowych zastąpiły Regaty Ubezpieczeniowe, czyli Żeglarskie Mistrzostwa Polski Branży Ubezpieczeniowej 2020. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W tym roku uczestnicy imprezy żeglarskiej będą rywalizować  w następujących kategoriach:

  • VII Mistrzostwa Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych
  • I Mistrzostwa Polski Brokerów Ubezpieczeniowych
  • I Mistrzostwa Polski Agentów Ubezpieczeniowych

Regaty odbędą się w dniach 4–6 czerwca tego roku. Ich uczestników będzie gościć Klub Mila Kamień nad jeziorem Bełdany.

Zawodnicy będą rywalizować na następujących jachtach:

  • Regaty Ubezpieczeniowe Antila 24.4
  • Puchar Prezesów T.U.  Maxus 33.1 rs

Wstępne zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia. Podpisanie umowy uczestnictwa do 28 lutego. Zgłoszenia przyjmowane są drogą mailową:

regatyubezpieczeniowe@sailingevent.pl 

lub telefonicznie: 882 069 309

Strona organizatora:

Patronem medialnym Regat jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(am)

PZU i Pekao wspólnie zorganizują Dom Polski w Davos

0

Po raz drugi podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos powstanie Dom Polski – przestrzeń dla rodzimego biznesu, efekt działań PZU oraz banku Pekao. Dom Polski zostanie oficjalnie udostępniony dla gości 21 stycznia.

50. Światowe Forum Ekonomiczne w szwajcarskim Davos odbędzie się w terminie 21–24 stycznia 2020 r. Wydarzenie jest jednym z najważniejszych spotkań liderów światowego biznesu. Każdego roku Forum gromadzi kluczowe postaci ze świata polityki, nauki i biznesu, w tym przedstawicieli rządów oraz prezesów największych firm i korporacji

Forum Ekonomiczne w Davos to przede wszystkim wielki światowy biznes. Jest ono miejscem dla tych, którzy chcą przyciągnąć inwestorów, poznać partnerów handlowych czy nawiązać relacje biznesowe, które mogą zaprocentować w przyszłości. To powody, dla których również Polska od lat dba o jak najlepszą reprezentację podczas Forum. Ukoronowaniem tych starań jest zainaugurowany przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę Dom Polski (Polish House), który 21 stycznia ponownie otworzy swoje drzwi dla wszystkich gości wydarzenia.

Dom Polski, który po raz drugi będzie gościć w Davos, jest wspólną inicjatywą PZU oraz Pekao. Polish House ma stanowić przede wszystkim miejsce promocji gospodarki Polski i regionu Trójmorza oraz być przestrzenią do prezentacji przedsiębiorczości i innowacyjności polskich firm. Dzięki licznym debatom, konferencjom i spotkaniom z polskimi czempionami, globalni decydenci będą mieli okazję na zapoznanie się z możliwościami drzemiącymi w firmach z Polski i regionu.

– Posiadając jeden z największych potencjałów wzrostu w całej Europie, Polska i kraje zwane już popularnie Trójmorzem zasługują na to, aby zwrócić uwagę światowych inwestorów. Łączą one w sobie wzrost typowy dla regionów wschodzących ze stabilnością i transparentnością Unii Europejskiej, co chcemy pokazać właśnie w Davos – mówi prezes PZU SA Paweł Surówka. – Dlatego jako największa grupa finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej i lider w sektorze ubezpieczeń, bankowości i opieki zdrowotnej, już kolejny raz podejmujemy się organizacji Domu Polskiego, a naszą aktywność będziemy promować pod hasłem #GrowingEurope – dodaje.

– Współczesna Polska z całym jej dynamizmem i optymizmem nie przypomina już tej sprzed 30 lat. Cieszy nas, że dzięki stałej obecności na Forum Ekonomicznym w Davos świat biznesu widzi w nas pełnoprawnego i wiarygodnego partnera w dziedzinie innowacji i inwestycji w regionie Trójmorza. Bez wątpienia jubileuszowa 50. edycja Davos będzie świetną okazją, aby zainteresować globalnych graczy ulokowaniem swoich środków w Polsce – mówi Marek Lusztyn, prezes Pekao.

Istotą wydarzeń organizowanych w Domu Polskim jest wysłanie komunikatu do świata biznesu, że Polska, która z dużym optymizmem patrzy w przyszłość, jest pewnym i atrakcyjnym miejscem do inwestowania. Dom Polski zostanie otwarty dla gości 21 stycznia. Odbywać się w nim będą liczne prezentacje, konferencje oraz debaty dotyczące globalnej i polskiej gospodarki z udziałem szerokiego grona ekspertów, jak również przedstawicieli polityki oraz biznesu.

(AM, źródło: PZU)

Marka Howden Donoria zastąpiła Donorię

0

Od 20 stycznia firma brokerska Donoria działa pod nową nazwą – Howden Donoria. Nowa marka z jednej strony ma podkreślić przynależność do międzynarodowej Grupy Howden, a z drugiej – przywiązanie do wartości i tradycji.

– We wrześniu 2014 r. dołączyliśmy do rodziny Howden Broking Group, przez co staliśmy się częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Hyperion. Grupa stale rośnie, dołączają do niej kolejne spółki na całym świecie. Zmiana brandu to dla nas naturalny proces, podobnie jak dla kolejnych członków grupy. Nasze wartości pozostają te same: zaufanie, komunikacja, odpowiedzialność. Dlatego będziemy posługiwać się połączonymi nazwami Howden i Donoria – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Zmianie szyldu towarzyszyły decyzje personalne. Nowym wiceprezesem Howden Donoria został Hubert Kowalewski, który do tej pory pełnił funkcję członka zarządu spółki. Z kolei Barbara Szulak objęła stanowisko dyrektora zarządzającego.

– Wprowadzenie nazwy akcjonariusza do logo podkreśla jakość i coraz szerszy wachlarz naszych usług. Dzięki nowej roli Barbary Szulak nastąpi wzmocnienie w obszarze specjalizacji procesowej i merytorycznej, a także narzędzi w postaci technologii wspierającej obsługę klienta – zaznaczył Hubert Kowalewski.

Howden Donoria jest obecna na rynku brokerskim od 2002 r. Obecnie plasuje się w pierwszej dziesiątce największych polskich brokerów ubezpieczeniowych. Zatrudnia ponad 100 osób w 12 placówkach na terenie Polski. Od 2014 r. spółka jest częścią Howden Broking Group, tworzącej sieć brokerów i firm stowarzyszonych w blisko 100 krajach.

(AM, źródło: Howden Donoria)

Branża odszkodowawcza na celowniku UOKiK

0

Dotychczas ubezpieczeniowe interwencje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczyły głównie ubezpieczycieli lub podmiotów z innych segmentów sektora finansowego sprzedających produkty ochronne. Teraz zaś na celowniku UOKiK znalazł się sektor firm odszkodowawczych.

Kary dla odszkodowawców

Pokłosiem analiz przeprowadzonych przez Urząd były kary dla trzech firm odszkodowawczych. A że instytucja prowadzi postępowania w sprawie kolejnych trzech takich przedsiębiorstw i stawia im poważnie brzmiące zarzuty, więc z dużym prawdopodobieństwem można założyć, iż następne sankcje są już tylko kwestią czasu. Co ciekawe, przyczyną nałożenia kar były nieprawidłowości, których występowanie pojawiało się często w toku procesu legislacyjnego ustawy regulującej rynek odszkodowawczy jako argument zwolenników regulacji. Istnieje też spore prawdopodobieństwo, że decyzje dotyczące trzech podmiotów, których praktyki analizuje UOKiK, będą sygnowane nazwiskiem nowego prezesa. Kilka dni temu zakończył się bowiem proces rekrutacji następcy Marka Niechciała, który z początkiem lutego zasiądzie w zarządzie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Nowym szefem Urzędu zostanie jego dotychczasowy wiceprezes, Tomasz Chróstny.

Kolejna nowinka PZU Zdrowie

Wśród pozostałych ciekawostek minionego tygodnia na uwagę zasługiwało uruchomienie Wirtualnej Przychodni przez PZU Zdrowie. Najnowsza inicjatywa firmy świadczy o tym, że laureat wyróżnienia „Gazety Ubezpieczeniowej” dla towarzystwa ubezpieczeń 2019 roku nie zamierza osiąść na laurach i kontynuuje swoją ofensywę w obszarze e-zdrowia. Cel i zasady działania nowego narzędzia prezentują się zachęcająco, ale z okazywaniem entuzjazmu należy się powstrzymać do chwili, kiedy będą znane pierwsze opinie użytkowników, którzy w praktyce zweryfikują przydatność i skuteczność Wirtualnej Przychodni.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 4 z datą wydawniczą 27 stycznia.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

PZU Zdrowie wspiera polskie start-upy medyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Powstał pierwszy w Polsce przegląd innowacyjnych start-upów medycznych. Autorami raportu „Top Disruptors in Healthcare” są Polska Federacja Szpitali oraz Młodzi Menedżerowie Medycyny. PZU Zdrowie zostało partnerem głównym publikacji.

Raport stanowi wynik ponad półrocznych prac zespołu ekspertów, którzy zebrali i ustrukturyzowali wiedzę na temat 74 start-upów medycznych w Polsce. Wśród opisanych inicjatyw znalazły się m.in. firmy oferujące urządzenia do zdalnego monitorowania rehabilitacji, chorób płuc, takich jak astma czy POChP, telemedyczny stetoskop, algorytmy do oceny badań obrazowych  wspierające jakość i efektywność pracy lekarzy radiologów.

PZU Zdrowie jako partner główny publikacji współpracuje ze start-upami przy opracowywaniu rozwiązań obsługowych i medycznych dla swoich pacjentów, takich jak na przykład symptom checker do weryfikacji objawów i jak najlepszego dopasowania specjalizacji lekarskiej.

– Wizją PZU Zdrowie jest wyznaczanie standardów opieki zdrowotnej. Chcemy, aby nasze usługi odpowiadały na potrzeby pacjentów, dlatego cały czas śledzimy innowacyjne rozwiązania. Z najbardziej zaawansowanymi start-upami prowadzimy pilotaże lub wdrażamy ich pomysły. Moją ambicją jest nawiązać współpracę z licznymi przedsiębiorstwami i wspólnie odmieniać rynek opieki zdrowotnej w Polsce – komentuje Julita Czyżewska, prezes zarządu PZU Zdrowie.

Raport został zaprezentowany w trakcie konferencji „Priorytety w Ochronie Zdrowia 2020” zorganizowanej przez portal Termedia na Zamku Królewskim. W trakcie panelu „Dane medyczne, AI i startupy w zdrowiu” specjaliści z obszaru innowacji medycznych dyskutowali m.in. na temat wspólnej strategii dotyczącej sztucznej inteligencji, współpracy między start-upami a podmiotami leczniczymi i dostępu do danych medycznych w celu rozwoju AI.

Więcej na temat konferencji na stronie internetowej „Gazety Ubezpieczeniowej”:

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Saltus Ubezpieczenia: Smog jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia

0

Mimo że problem smogu istnieje od lat, większość Polaków ignoruje jego wpływ na zdrowie. Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że konsultacje pulmonologiczne to zaledwie 0,3% wykonywanych świadczeń

– Z naszych obserwacji wynika, że wizyty u pulmonologów to jedynie 1,5% wszystkich konsultacji specjalistycznych. Oznacza to, że lekarze ci są dopiero na 14. miejscu na liście najczęściej odwiedzanych specjalistów. Co więcej, porady pulmonologiczne stanowią tylko 0,3% ze wszystkich wykonywanych świadczeń medycznych – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Szkodliwe substancje wiszące w powietrzu w okresie zimowym mogą być przyczyną wielu przewlekłych chorób. Większość z nich stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Są to m.in.: astma, choroby układu krążenia, nowotwór płuc, przewlekła obturacyjna choroba płuc, przewlekłe zapalenie oskrzeli. Obecność smogu jest także bardzo niebezpieczna dla kobiet w ciąży – w skrajnych przypadkach może się przyczynić do poronienia.

W związku z tym wszyscy mieszkańcy terenów szczególnie narażonych na podwyższone stężenie substancji szkodliwych w powietrzu powinni regularnie sprawdzać swój stan zdrowia. Dwoma badaniami profilaktycznymi, które powinno się wykonywać przynajmniej raz w roku, są RTG klatki piersiowej oraz spirometria. Są one podstawą diagnostyki wszystkich schorzeń powodowanych przez smog.

– Obydwa badania nie są skomplikowane, są bezbolesne i nie wymagają praktycznie żadnych przygotowań. Jednak podobnie jak w przypadku konsultacji lekarskich Polacy niechętnie wykonują także podstawowe badania diagnostyczne układu oddechowego. RTG klatki piersiowej stanowi tylko 4% diagnostyki obrazowej. W przypadku spirometrii sytuacja wygląda jeszcze gorzej – to tylko 0,9% badań obrazowych – dodaje Xenia Kruszewska.

W odniesieniu do ogółu wykonywanych świadczeń medycznych RTG klatki piersiowej i spirometria stanowią z kolei odpowiednio 0,5% i 0,09% z nich.

(AM, źródło: Brandscope)

New York Life: Przejęcie o wysokiej wartości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W grudniu 2019 r. ogłoszono zawarcie umowy o nabyciu biznesu życiowego i ubezpieczeń niepełnosprawności grupy Cigna Corporation przez New York Life Insurance Company.

– Nabycie od Cigna za 6,3 mld dol. ubezpieczeń na życie i niepełnosprawności przez New York Life, czołowe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych na życie w USA jest największą z transakcji fuzji i przejęć w branży ubezpieczeniowej w 2019 r. – zauważa Aurojyoti Bose, analityk z Global Data.

Jest to również największa jak dotąd transakcja M&A przeprowadzona przez New York Life i stanowi część jego strategii wzmacniania swojej obecności i udziału w rynku ubezpieczeń na życie, wypadkowych i niepełnosprawności. Z kolei Cigna będzie mogła skupić się na biznesie zdrowotnym, obniżyć poziom zadłużenia i inwestować w swój model biznesowy oparty na wartościach.

Po nabyciu w 2018 r. Express Scripts Holding Company za 67 mld dol. Cigna wyraziła chęć pozbycia się ze swojego portfela grupowych ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń niepełnosprawności oraz gotowość skupienia się na zdrowotnych.

Co więcej, Cigna znalazła się pod presją na zredukowanie zadłużenia, które narosło w wyniku nabycia Express Scripts. Na koniec III kwartału 2019 r. całkowite zadłużenie Cigna wynosiło 38,8 mld dol.

– Niemal dekadę temu Cigna zaczęła zmieniać swój model biznesowy z opartego na wolumenie, tradycyjnego modelu „opłata za usługę” na oparty na wartości system dostarczania opieki zdrowotnej, który płaci dostawcom opieki zdrowotnej na podstawie jakości usług. Wymaga to znacznych inwestycji kapitałowych – podsumował Aurojyoti Bose.

AC

Pro Global: Nowy dyrektor powołany

0

Globalna specjalistyczna firma outsourcingowa i konsultacyjna z sektora ubezpieczeniowego, Pro Global Holding Ltd, ogłosiła, że z dniem 1 lutego 2020 r. powołuje na stanowisko dyrektora generalnego Steve’a Lewisa.

Dowiódł on swojego doświadczenia i silnych związków z globalnym sektorem ubezpieczeń i reasekuracji, ostatnio przez 4 lata na stanowisku dyrektora generalnego działu brytyjskiego i międzynarodowego RSA, skąd odszedł w lutym 2019 r. Wcześniej przez 25 lat pracował na wyższych stanowiskach finansowych i operacyjnych w Zurich. Do Pro przychodzi na miejsce Artura Niemczewskiego, który ustąpił ze stanowiska w grudniu 2019 r. Andrew Donnelly, pełniący obowiązki dyrektora Pro po jego odejściu, wróci do funkcji dyrektora finansowego.

Firma Pro Global, założona w 1993 r. i zatrudniająca ponad 500 pracowników na całym świecie, specjalizuje się w dostarczaniu elastycznych rozwiązań outsourcingowych dla ubezpieczycieli na życie i obsługujących książki zamknięte oraz konsultacji operacyjnych i usług audytu dla globalnej branży ubezpieczeń i reasekuracji. Pro ma ok. 160 klientów, do których zaliczają się ubezpieczyciele, reasekuratorzy, brokerzy, firmy prawnicze i inwestorzy korporacyjni.

(AC, źródło: Pro Global)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 3/2020

0

Wydarzenie, relacja, Peter Grudniak, ERGO Pro: Gala Człowiek Roku Ubezpieczeń 2019 – str. 2

Artur Makowiecki, Podsumowanie tygodnia: Powrót do przerwanych prac legislacyjnych – str.  4

Aleksandra E. Wysocka, Inspiracje: A Ty, co wybierasz? – str.  4

Piotr Zadrożny, TUZ Ubezpieczenia, rozmowa: Bądź uczciwy jak TUZ – str.  5

Finanstilsynet, UKNF, ubezpieczenia komunikacyjne: Interesy klientów i beneficjentów Gefion są zagrożone – str.  6

UOKiK: Kara dla Volkswagen Group Polska – str.  7

Sąd Apelacyjny, wyrok: Biegły zapłaci odszkodowanie za wadliwą opinię – str.  8

Coface, raport: Ponad tysiąc upadłości i restrukturyzacji w 2019 r. – str.  9

Sławomir Dąblewski, polskie ubezpieczenia, statystyka, raport GUS: Wciąż mało składki na tle Europy – str.  11

Świat, BlackRock, inwestycje, klimat: Krytyka grubego portfela – str.  12

Rzecznik Finansowy, prawo, stanowisko: Trzeba szybko usunąć rozbieżności w kwestii zadośćuczynień – str.  14

Projekt nowelizacji, ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych: Sprawcy wypadków zwrócą NFZ koszty leczenia? – str.  15

Legislacja: Rząd wznawia prace nad nowelizacją ustaw ubezpieczeniowych – str.  15

Badanie PKO TFI: Dla pracowników telewizja jest głównym źródłem informacji o PPK – str.  17

Rankomat, raport, ubezpieczenia komunikacyjne: Wzrost cen OC na koniec roku – str.  18

Hays, raport, płace: Czy nadchodzi koniec rynku pracownika? – str.  19

Ubezpieczenia komunikacyjne, Compensa: Ubezpieczenie aut elektrycznych dużym wyzwaniem dla zakładów – str.  20

Adam Kubicki, sprzedaż, zarządzanie: Jak przygotować się do spotkania z klientem – str.  22

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie