Blog - Strona 1385 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1385

Unum Życie: Pracownicy zainteresowani ubezpieczeniami od pracodawcy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z nowego badania Unum Insight wynika, że grupowe ubezpieczenia to benefit pożądany przez osoby zatrudnione. Co więcej, wszystkie dodatkowe ubezpieczenia oferowane w firmach wzbudzają duże zainteresowanie.

– Pracodawcy mogą wybierać z szerokiej oferty ubezpieczeń. Najczęściej jest to grupowe ubezpieczenie na życie (wybiera je 46 badanych), ale poza tym firmy oferują również ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (19%), ubezpieczenia zdrowotne i emerytalne (po 18%) – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Grudnik, dyrektor operacyjny ds. ubezpieczeń grupowych Unum Życie.

Jak wynika z grudniowego badania Ipsos dla Unum Życie, im większa firma, tym częściej pojawia się w niej ubezpieczenie jako świadczenie pozapłacowe. – W przypadku programów dobrowolnych składka najczęściej opłacana jest ze środków pracownika bądź współfinansowana przez pracodawcę (odpowiednio 46 i 31%). Natomiast największe firmy, zatrudniające powyżej 250 pracowników, często bezpłatnie oferują im ten benefit – podkreśla Joanna Grudnik.

Badanie Ipsos pokazuje, że wszystkie dodatkowe ubezpieczenia w firmach wzbudzają dość duże zainteresowanie – około 60% ankietowanych pracowników byłoby chętnych z nich skorzystać. – Największą popularnością cieszy się ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (65%). Na drugim miejscu plasuje się długotrwała niezdolność do pracy, a dalej – ubezpieczenie na wypadek choroby onkologicznej czy innych poważnych zachorowań (odpowiednio 64 i 60%) – mówi Joanna Grudnik.

Ubezpieczeniem na wypadek choroby nowotworowej nieco częściej są zainteresowani pracownicy firm średnich (67%), nieco rzadziej dużych (53%). Wyróżnikiem firm zatrudniających 51–250 pracowników jest natomiast częstsze oferowanie ubezpieczenia zdrowotnego (28 vs. 18%).

Dla pracownika podejmującego decyzję o przystąpieniu do ubezpieczenia oferowanego przez pracodawcę najważniejsze są trzy kryteria: wysokość składki (55%), wysokość sumy ubezpieczenia (48%) oraz zakres ochrony (46%). – Duże znaczenie ma również czytelność, klarowność warunków ubezpieczenia oraz szybkość wypłaty świadczenia – mówi Joanna Grudnik. – Ponad połowa ankietowanych przez nas pracowników najchętniej poznałaby ofertę świadczeń pracowniczych drogą elektroniczną, za pośrednictwem internetu, intranetu, aplikacji czy materiałów przesyłanych pocztą elektroniczną – dodaje.

43% badanych jako najatrakcyjniejszy benefit pozapłacowy wskazało abonament medyczny, co trzeci pracownik – dodatkowy płatny urlop, a co czwarty – możliwości rozwoju zawodowego. Zatrudnieni doceniają także bezpłatne zdrowe posiłki w pracy oraz elastyczne godziny pracy.

(AM, źródło: Newseria)

Sollers Consulting ze specjalizacjami Guidewire PartnerConnect

0

Firma Sollers Consulting (SC) ogłosiła 15 stycznia, że uzyskała następujące specjalizacje Guidewire PartnerConnect™: BillingCenter EMEA, ClaimCenter EMEA, PolicyCenter EMEA oraz InsuranceSuite EMEA. SC jest członkiem Advantage programu Guidewire PartnerConnect Consulting i współpracuje z Guidewire w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Japonii oraz Ameryki Północnej.

Specjalizacje Guidewire są przyznawane dla danego obszaru geograficznego. Ich zdobycie wymaga od partnerów wykazania się umiejętnościami, wiedzą oraz kompetencjami w zakresie danego produktu bądź rozwiązania Guidewire. Specjalizacja jest znakiem jakości, dzięki któremu ubezpieczyciele mogą łatwiej wybrać partnerów wdrożeniowych ze względu na doświadczenie w danym rozwiązaniu i na danym rynku.

Gratulujemy firmie Sollers Consulting zdobycia specjalizacji. Potwierdzają one dogłębną wiedzę i doświadczenie Sollers w dziedzinie wdrażania rozwiązań Guidewire. Liczymy na dalszy rozwój współpracy, chcemy wspólnie z Sollers przyczyniać się do sukcesów naszych wspólnych klientów – oświadczyła Molly Black, dyrektor ds. współpracy Guidewire Software.

– Współpraca Sollers Consulting z Guidewire w ramach programu PartnerConnect sięga 2012 roku. Cenimy technologie Guidewire i jesteśmy dumni, że nasze kompetencje i doświadczenie spotkały się z oficjalnym uznaniem Guidewire. Sollers wsparł 28 wdrożeń Guidewire. Jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie dalej się rozwijać – powiedział Michał Trochimczuk, Managing Partner Sollers Consulting.

(AM, źródło: Sollers Consulting)

Rankomat: Opel Astra najczęściej ubezpieczanym modelem auta w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci rankomat.pl przygotowali listę najczęściej ubezpieczanych modeli samochodów w 2019 roku. Z zebranych przez nich danych wynika, że zdecydowaną przewagę nad pozostałymi modelami uzyskał w Polsce Opel Astra. Na drugim miejscu znalazło się BMW Seria 3, które minimalnie wyprzedziło Volkswagena Golfa. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Audi A4 i Volkswagen Passat.

Na polskich drogach dominuje Opel Astra. Jest to najczęściej ubezpieczany pojazd w 5 województwach: kujawsko-pomorskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim i śląskim. Szczególne uznanie w województwie świętokrzyskim znalazło natomiast BMW Seria 3, które zajęło drugie miejsce na liście Rankomat. Podium zamyka Volkswagen Golf – najpopularniejsze auto mieszkańców województw: dolnośląskiego, lubuskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego i wielkopolskiego. W pozostałych województwach kierowcy najczęściej ubezpieczali Audi 4 (podlaskie, podkarpackie i lubelskie) oraz Volkswagena Passata (warmińsko-mazurskie i opolskie).

Nr Model Cena OC (zł) Nr Model Cena OC (zł)
1 Opel Astra 658 51 Skoda Superb 655
2 BMW seria 3 920 52 Nissan Qashqai 553
3 VW Golf 679 53 Fiat Stilo 729
4 Audi A4 834 54 Ford C-MAX 576
5 VW Passat 666 55 VW Touran 536
6 Ford Focus 670 56 Fiat Bravo 646
7 Ford Mondeo 690 57 Citroen C4 Picasso 587
8 BMW seria 5 906 58 Opel Meriva 565
9 Audi A3 834 59 VW Transporter 1095
10 Opel Corsa 606 60 Peugeot 207 636
11 Renault Megane 635 61 Volvo V50 713
12 Skoda Octavia 632 62 Audi 80 621
13 Audi A6 800 63 Peugeot 308 590
14 Skoda Fabia 607 64 Seat Toledo 666
15 Honda Civic 745 65 Toyota RAV4 636
16 Opel Vectra 696 66 Nissan Almera 697
17 VW Polo 616 67 Saab 9-3 810
18 Fiat Punto 637 68 BMW seria 7 992
19 Renault Clio 603 69 Volvo S60 834
20 Toyota Yaris 569 70 Daewoo Matiz 540
21 Renault Laguna 654 71 Kia Sportage 546
22 Toyota Corolla 636 72 Honda CR-V 635
23 Mazda 6 755 73 Alfa Romeo 159 767
24 Ford Fiesta 627 74 Citroen Xsara Picasso 626
25 Peugeot 206 725 75 Suzuki Swift 615
26 Seat Ibiza 690 76 Audi A8 1012
27 Renault Scenic 533 77 Audi A5 938
28 Seat Leon 702 78 Ford S-MAX 640
29 Toyota Avensis 639 79 Peugeot 508 629
30 Peugeot 307 653 80 Volvo S40 825
31 Mercedes Benz klasa C 770 81 Daewoo Lanos 686
32 Fiat Seicento 552 82 Suzuki Vitara 546
33 Opel Zafira 595 83 Yeep Grand Cherokee 886
34 Opel Insignia 644 84 VW Bora 688
35 Citroen C5 668 85 VW Sharan 648
36 Mercedes Benz Klasa E 788 86 Alfa Romeo 807
37 Honda Accord 739 87 Ford Galaxy 642
38 Mazda 3 729 88 VW Lupo 680
39 Kia Cee’d 619 89 Seat Cordoba 618
40 Toyota Auris 602 90 Volvo V70 826
41 BMW seria 1 814 91 Nissan Primera 709
42 Peugeot 407 703 92 Honda Jazz 577
43 Mercedes Benz klasa A 671 93 BMW X3 763
44 Hyundai i30 591 94 Citroen Berlingo 595
45 Citroen C3 582 95 Mazda 323 750
46 Citroen C4 644 96 Dacia Duster 542
47 Volvo V40 741 97 Renault Espace 640
48 Nissan Micra 605 98 Mitsubishi Lancer 720
49 Fiat Panda 553 99 Mitsubishi Colt 683
50 Skoda Rapid 538 100 BMW X5 907

Pierwsza dziesiątka najczęściej ubezpieczanych aut niemal pokrywa się z listą modeli, które są najczęściej sprowadzane z zagranicy w ostatnich miesiącach. Polacy na rynku wtórnym szukają głównie marek niemieckich ze szczególnym naciskiem na BMW czy Audi – średnia wieku takiego pojazdu to około 10 lat – komentuje Sebastian Sulowski, redaktor Magazynu Motor.

Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

(AM, źródło: Rankomat)

Ergo Hestia: Weronika Gęsicka z Paszportem Polityki

0
Fot. Teodor Klepczyński/POLITYKA
Fot. Teodor Klepczyński/POLITYKA

Weronika Gęsicka została laureatką Paszportów Polityki w kategorii Sztuki Wizualne. Ten segment od lat jest wspierany przez Ergo Hestię.

Weronika Gęsicka wygrała rywalizację o Paszport z Romanem StańczakiemAlexem Baczyńskim-Jenkinsem. – Moje prace są podobno śmieszno-straszne i może dlatego wpisują się we współczesną rzeczywistość. Od jakiegoś czasu nawet chyba bardziej straszną niż śmieszną – podkreślała nagrodzona.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Indonezja: Skandal u ubezpieczyciela

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeni w indonezyjskim, państwowym PT Asuransi Jiwasraya oczekują od rządu, że uratuje dotkniętego skandalem ubezpieczyciela, w którego księgach odkryto dziurę finansową na 2 mld dol. Kryzys dotyczy 17 tys. nabywców produktów inwestycyjnych oraz 7 mln klientów i może stanowić ryzyko systemowe – stwierdziła indonezyjska rada audytu.

Do kryzysu doprowadziła niewłaściwa wycena produktów, beztroska działalność inwestycyjna, agresywne stwarzanie pozorów i presja na płynność – diagnozuje nowy prezes i dyrektor indonezyjskiego ubezpieczyciela Hexana Tri Sasongko. Skandal narastał przez ostatnie 3 lata, po ujawnieniu w audycie z 2016 r. pogwałcenia zasad inwestycyjnych. Kolejny audyt, przeprowadzony w ubiegłym roku, wykazał, że ubezpieczyciel ma ujemny kapitał w wysokości 27,2 bln rupii (1,96 mld dol.). Wtedy zaczęto mówić o możliwości rzucenia przez rząd liny ratunkowej. Rząd przyznał, że może wkroczyć, a minister ds. przedsiębiorstw będących własnością państwa wspomniał o planie „uzdrowienia” firmy. Ubezpieczyciele w Indonezji nie mają wsparcia państwa na tym samym poziomie co banki. Zdaniem Jeffrosenberga Tana, dyrektora ds. strategii inwestycyjnej PT Sinarmas Sekuritas, szerszy rynek może zmierzyć się z ryzykiem, gdy firmy ubezpieczeniowe będą przesuwać środki od mniej wiarygodnych zarządzających aktywami do solidniejszych, jednak przedłużający się kryzys systemowy nie jest możliwy. – Trudno jest zmierzyć zasięg ekspozycji, ale łańcuch reakcji będzie krótki, jako że nie są tu zaangażowane bilanse innych dużych podmiotów ani skomplikowane instrumenty pochodne – uspokaja Tan.

(AC, źródło: Bloomberg)

Finanstilsynet: Interesy klientów i beneficjentów Gefion są zagrożone

0

Duński Urząd Nadzoru Finansowego (Finanstilsynet) ocenia, że Gefion Insurance A/S nie spełnia kapitałowego wymogu wypłacalności i ma poważne problemy z płynnością. Dlatego uważa, że interesy ubezpieczających i uprawnionych z umów ubezpieczenia zawartych z zakładem są zagrożone. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) zapewnia, że monitoruje rozwój wypadków.

W opublikowanym 14 stycznia komunikacie Finanstilsynet poinformował też, że uważa za niewłaściwe, jeśli firma próbuje rozwiązać problemy z płynnością poprzez zwiększanie przychodów ze składek. Dlatego organ zakazał Gefion rozszerzania zakresu działalności. Oznacza to, że ubezpieczyciel nie może działać na innych rynkach niż te, na których obecnie funkcjonuje, oraz nie wolno mu oferować produktów ubezpieczeniowych innych niż obecnie posiadane w portfelu.

O sprawie zostali poinformowani już regulatorzy z krajów, w których działa Gefion, m.in. UKNF. Polski Urząd przypomniał, że w przypadku dalszego pogarszania się sytuacji finansowej Gefion, duński organ nadzoru może podjąć dalsze działania nadzorcze. Najbardziej dotkliwe z perspektywy podmiotu, a w konsekwencji także klientów i osób poszkodowanych działanie nadzorcze to cofnięcie zezwolenia, czego skutkiem może być zarządzenie likwidacji i wyznaczenie likwidatora w Danii oraz złożenie wniosku o upadłość.

UKNF zapewnił również, że pozostaje w stałym kontakcie z Europejskim Urzędem Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) oraz duńskim organem nadzoru finansowego.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Czego nas nauczył rok 2019 w zdrowiu i życiu?

0

Wkraczamy w 2020 r., potocznie nazywany w zachodniej prasie „twenty-twenty”. Patrząc na to, jaki był rok poprzedni, należy spodziewać się dalszej szybkiej transformacji w obszarze technologii i doświadczeń klienta. Aby nabrać dobrej perspektywy na najbliższe 12 miesięcy, spójrzmy z lotu ptaka na rok ubiegły.

Rynek ubezpieczeniowy jako część szeroko rozumianego segmentu finansowego ulegał w 2019 r. szeregowi zmian zarówno tych o naturze prawnej, technologicznej, produktowej, jak i dystrybucyjnej. Starając się wyodrębnić jednak klarowne obszary zmian oraz modyfikacji uważam, że mijający rok dla rynku ubezpieczeń życiowych i zdrowotnych odcisnął się znakiem dalszej implementacji IDD oraz RODO, zacieśnienia się stanowiska UKNF w sprawie UFK, masowej implementacji rozwiązań technologicznych z obszaru InsurTech, dynamicznego rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, stopniowej transformacji ubezpieczeń na życie w kierunku usług, jak również dalszej głębokiej rekonstrukcji rynku dystrybucji bankowej. Zastanówmy się zatem po kolei, jak te zmiany wpływały na rynek ubezpieczeń na życie i zdrowie.

IDD

Konieczność uporządkowania zasad dystrybucji produktów ubezpieczeniowych była na rynku bardzo silna już od wielu lat. IDD, choć dzisiaj wydaje się już „tworem” prawie naszym, jeszcze dwa lata temu budziło bardzo wiele kontrowersji. Bez wątpienia dyrektywa ta narzuciła na dystrybutorów wiele obowiązków informacyjnych. Wprowadziła odgórnie konieczność poznania potrzeb ubezpieczeniowych klienta i doboru odpowiedniego produktu.

Już samo określenie grupy docelowej i antygrupy budzi dzisiaj refleksje, czy oferowany produkt jest z pewnością tym, którego nasz klient właśnie szuka – takie było założenie.

Mogłoby się zdawać, że IDD to idealny bat na zjawisko tzw. misselingu. Zanim faktycznie zacznie spełniać swoją funkcję, potrzebny jest jeszcze czas, jednak 2019 r. był bez wątpienia w tym obszarze przełomowy.

IDD to także obowiązki szkoleniowe, które dystrybutorzy zaczęli traktować poważnie, przez co jakość obsługi merytorycznej powinna w 2020 r. i kolejnych latach widocznie ulec poprawie.

RODO

Podobnie jak IDD, tak rozporządzenie RODO wprowadziło w 2018 r. do polskiego porządku prawnego unijne zasady zbierania, przechowywania i administrowania danych osobowych. W kontekście nowej oferty oraz propozycji wznowieniowych to był bardzo duży przełom na rynku ubezpieczeń, choć nie tylko. Pamiętajmy bowiem, że RODO zaczęło obowiązywać w maju 2018 r. we wszystkich segmentach działalności gospodarczej, w której mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.

RODO narzuciło reżim bezpieczeństwa i staranności w pozyskiwaniu i administrowaniu danymi klientów zakładów ubezpieczeń, przez co ci mogą czuć się bardziej bezpiecznie. Z praktycznego punktu widzenia zarówno IDD jak i RODO oznaczały dla ubezpieczycieli konieczność poniesienia znaczących nakładów na rozwój systemów informatycznych, które finansowane były jeszcze w 2019 r.

Rynek produktów z UFK

Rok 2019 to dalszy etap regulacji rynku ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych zarówno tych z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, jak i tych powiązanych z indeksem (tzw. produkty strukturyzowane). Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wystosował swoje stanowiska w tej sprawie do zakładów ubezpieczeń, w których bardzo wyraźnie formułuje oczekiwania w obszarze doboru oferty funduszowej do tego rodzaju produktów. UKNF wskazuje także na zasady doboru lokat funduszy, nad przestrzeganiem których pośrednio mają czuwać także zakłady ubezpieczeń jako inwestorzy instytucjonalni.

Po raz kolejny podkreślona została bardzo silnie konieczność przeprowadzania w odpowiedni sposób ankiety finansowej, w której badane są możliwości finansowe klientów oraz ich wiedza z zakresu produktów inwestycyjnych. UKNF daje też do zrozumienia, że oferta funduszy powinna być bardzo starannie dobrana i uwzględniać, o ile to możliwe, więcej niż jednego dostawcę.

W 2019 r. po raz kolejny urząd nadzoru podjął działania w kierunku zamknięcia otwartych obszarów interpretacyjnych pozostających w ramach grupy II, działu I.

Trendy technologiczne

2019 r. to dalszy bardzo szybki rozwój technologii w obszarze ubezpieczeń. Ostatnie 12 miesięcy upłynęło pod znakiem transformacji zakładów ubezpieczeń w kierunku cyfrowej obsługi klientów, zapewnienia bezpieczeństwa informacji w sieci oraz dostosowania się do rozpowszechniającej się idei ekonomii współdzielenia (powolnego odejścia od przywiązania się do własności w kierunku użytkowania czasowego).

Ubiegły rok to także czas coraz szerszego zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w procesach sprzedażowych oraz likwidacji szkód, przy wykorzystaniu techniki Internet of Things (IoT), czyli komunikacji otaczających nas przedmiotów z siecią i odpowiedniej interpretacji przesyłanych przez te urządzenia danych.

Najbardziej namacalnym obszarem rozwoju technologii w obszarze ubezpieczeń pozostawały ubezpieczenia zdrowotne i szeroko rozumiana telemedycyna wraz z jej zastosowaniem w prewencji, diagnozie oraz leczeniu.

Rozwój rynku ubezpieczeń zdrowotnych

Jako jedyny rozwijający się w tempie dwucyfrowym (pod względem przypisu składki) w dziale I w 2019 r. pozostawał rynek ubezpieczeń zdrowotnych, zarówno tych w formie grupowej, jak i indywidualnej (choć oferta tych ostatnich jest wciąż mocno ograniczona). Już dzisiaj łącznie z wydatkami publicznymi i tymi z prywatnej kieszeni przeznaczamy na służbę zdrowia 6,3% PKB (dla porównania średnia dla krajów OECD to 8,8%).

Wartość tego rynku osiągnie w 2019 r. prawdopodobnie wartość około 900 mln zł (tylko forma ubezpieczeniowa), co będzie stanowiło wzrost średnio o 10% w stosunku do roku poprzedniego. To kolejny rekord. Już prawie 3 mln Polaków jest ubezpieczonych dodatkowo w ramach ubezpieczeń zdrowotnych. Chęć profesjonalnej, szybkiej i dostępnej od ręki opieki zdrowotnej znajduje wyraz w wartości rynku tego rodzaju ubezpieczeń, które bardzo mocno się transformują, wykorzystując osiągnięcia technologii (np. telemedycyna), co wymusza zmiany także na dostawcach abonamentowych.

Usługi w ubezpieczeniach

Ubezpieczenia na życie powoli, jednak w zauważalny sposób zmieniają swoją rolę. 2019 r. był kolejnym etapem na tej drodze. Ubezpieczyciele już dawno zdali sobie sprawę, że ich klienci potrzebują wartości świadczonych usług tu i teraz. Tradycyjnie pojmowana rola ubezpieczeń na życie jako sposobu transferu środków pieniężnych w momencie zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego stała się archaiczna. Dzisiaj ubezpieczyciele promują usługi dodatkowe w formie pakietów assistance, pakietów concierge oraz pakietów opiekuńczych.

Ubezpieczenia zdrowotne dołączane są do umów ubezpieczenia na życie jako ridery, zaś likwidacja zdarzeń w ramach ryzyk zdrowotnych traktowana jest holistycznie jako pakiet usług związanych z zapewnieniem odpowiedniego procesu leczenia, dostępu do najlepszych lekarzy, powtórnej opinii medycznej oraz profesjonalnej rekonwalescencji.

Ewolucja dystrybucji bankowej

Dystrybucja w kanale bankowym w mijającym roku ulegała dalszej degradacji, rozpoczętej już w 2015 r. Sieć bankowa konsekwentnie od 4 lat produkuje coraz mniej (spadek o ponad 10% r/r), jednak głównie za sprawą spadku udziału produktów z UFK (spadek r/r o ponad 32%).

Zmienia się jednak struktura składki pozyskanej w tym kanale. Wzrasta w niej udział produktów stand alone, czyli niepowiązanych z produktami bankowymi, jak również rośnie udział produktów majątkowych.

Kanał bancassurance jest w Polsce wyjątkowo trudną drogą dotarcia do klientów z uwagi na zawarte wiele lat temu umowy strategicznej współpracy, umowy joint-venture oraz skupienie współpracy banków na wewnętrznych ubezpieczycielach w ramach grup kapitałowych (model captive). W 2019 r. na tej drodze pojawiły się dodatkowe przeszkody w postaci silnie postępującej konsolidacji sektora bankowego. Obserwując jednak długoletnie trendy na dobrze rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych (np. Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy), należy się spodziewać stabilizacji i stopniowego odbudowania roli tego kanału w najbliższych latach.

Ubiegły rok to zatem czas zmian w obszarze underwritingu, produktu i dystrybucji, jak również samego podejścia do roli ubezpieczyciela w codziennym życiu klientów. Kolejne lata z pewnością upłyną w duchu pogłębiających się zmian we wskazanych obszarach i głębokiej transformacji łańcucha dostaw wartości, który będzie musiał ulec dostosowaniu do dynamicznych zmian społeczno-ekonomicznych.

Grzegorz Kaliszuk

Ubea.pl: Kalkulacja cen OC z wykorzystaniem kodu Aztec

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl wprowadziła możliwość błyskawicznego wyliczenia wstępnych cen OC z oferty 12 ubezpieczycieli dzięki zeskanowaniu telefonem kodu Aztec.

Czas to najcenniejsza waluta we współczesnym świecie. Dlatego naszym użytkownikom dajemy możliwość błyskawicznego poznania składki OC: 12 ofert ubezpieczycieli dostępnych już po jednym kliknięciu. Wyliczenie OC i AC sprowadzamy do tak prostej czynności jak zrobienie zdjęcia telefonem – podkreśla Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Aby skorzystać z opcji, należy wybrać w kalkulatorze porównywarki opcję „Skanuj kod telefonem”, wyrazić zgodę na uruchomienie kamerki, zeskanować telefonem kod z dowodu rejestracyjnego. Na podstawie danych odszyfrowanych z kodu Aztec kalkulator wyliczy składki OC w 12 firmach ubezpieczeniowych.

(AM, źródło: Ubea)

UOKiK: Ponad 120 mln zł kary dla Volkswagen Group Polska

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 120 mln zł – tyle wynosi kara nałożona przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za tzw. aferę dieselgate. Sankcja została nałożona na Volkswagen Group Polska za wprowadzenie w błąd co do poziomu emisji spalin i kierowanie wytycznych skutkujących odrzuceniem reklamacji. To najwyższa kara w historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest kolejnym organem ochrony konsumentów w Europie, który wydał decyzję w tej sprawie. Volkswagen manipulował wskaźnikami emisji spalin – wprowadzał konsumentów w błąd, twierdząc, że jego pojazdy są przyjazne środowisku. Rośnie świadomość ekologiczna Polaków, więc wiele osób mogło celowo wybierać samochody, które emitują mniejsze ilości szkodliwych substancji – powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Koncern stosował w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda produkowanych po 2008 r. oprogramowanie do sterowania silnikiem EA 189 EU 5. W warunkach testowych pozwalało ono zaniżać wartość emisji tlenków azotu. To oprogramowanie rozpoznawało, że samochód znajduje się na stanowisku kontrolnym i obniżało emisję tlenków azotu. Podczas normalnej jazdy była ona wyższa. Wartości te znacznie odbiegały od tych deklarowanych konsumentom w materiałach reklamowych i w dokumentach homologacyjnych. Zostali oni więc wprowadzeni w błąd. Co więcej, koncern wystosował wytyczne dla dealerów, zgodnie z którymi mieli oni nie uwzględniać zasadnych reklamacji konsumentów związanych z poziomem emisji tlenków azotu.

Urząd zakwestionował rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji w materiałach reklamowych, które sugerowały, że samochody marek Volkswagen, Seat, Skoda i Audi są ekologiczne oraz spełniają wymogi w zakresie emisji tlenków azotu. Trwało to od 2008 do stycznia 2016 r. Innym praktykami kwestionowanymi przez UOKiK były: informowanie w świadectwach homologacji oraz w świadectwach zgodności WE o nieprawdziwych parametrach emisji tlenków azotu (od 2008 r. do stycznia 2016 r.) oraz kierowanie wytycznych do sprzedawców tych samochodów, które sugerowały nieuwzględnianie reklamacji konsumentów, mimo istnienia ewidentnej wady (do lutego 2016 r.).

Kara dla Volkswagen Group Polska wyniosła ponad 120 mln zł (120 607 288 zł).

Wziąłem pod uwagę to, że praktyka trwała 8 lat – nie było w trakcie postępowania żadnych propozycji ugodowych ze strony spółki. Firma działała na szkodę konsumentów, ponieważ kierowała nieetyczne rekomendacje, aby dealerzy nie uwzględniali zasadnych reklamacji konsumentów. Nieprawdziwe informacje w materiałach reklamowych wywołały dezinformację – odwoływały się do proekologicznej postawy Volkswagena, gdy w rzeczywistości samochody nie były przyjazne środowisku. Manipulowanie emisją spalin to zaprzeczenie ekologiczności – dodał Marek Niechciał.

To najwyższa w historii UOKiK sankcja za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Praktyki zostały zaniechane: spółka nie rozpowszechnia wprowadzających w błąd informacji i wytycznych, które zakwestionował urząd w postępowaniu. Mimo to, zdaniem UOKiK, skutki tej ostatniej praktyki mogą nadal trwać – wiele osób mogło zrezygnować z dochodzenia roszczeń. Poza karą finansową, prezes urzędu nakazał poinformowanie o decyzji wszystkich konsumentów, którzy kupili samochody z grupy VW z silnikiem EA 189 EU 5. Firma powinna również opublikować decyzję na swoich stronach internetowych.

Rozstrzygnięcie Urzędu nie jest prawomocne. Volkswagenowi przysługuje prawo do odwołania się do sądu. UOKiK jest kolejnym organem w Europie, który kończy postępowanie w tej sprawie. Wcześniej swoje postępowanie zakończył m.in. włoski urząd, który nałożył łącznie na Volkswagen AG i Volkswagen Group Italia 5 mln euro kary.

(AM, źródło: UOKiK)

AXA doceniona przez brokerów

0

AXA została doceniona za jakość współpracy w badaniu brokerów przeprowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) na potrzeby „Raportu o stanie rynku brokerskiego w 2018 roku”. Ubezpieczyciel zajął w nim pierwsze miejsce.

W ocenie AXA pierwsza pozycja w ankiecie KNF stanowi formę uznania dla jej zespołu, który na co dzień zajmuje się współpracą z brokerami oraz potwierdzenie skuteczności strategii biznesu korporacyjnego firmy.

Ogromnie się cieszę, że wysiłek i kompetencje całego zespołu Obszaru Klienta Korporacyjnego został po raz kolejny doceniony przez brokerów, czyli przez dominujący kanał sprzedaży dla biznesu korporacyjnego. Myślę, że tak dobry wynik to także efekt skoncentrowania naszej aktywności na budowaniu pozytywnego wizerunku marki wśród brokerów i klientów oraz na działaniach, które przynoszą brokerom wymierne korzyści, np. szkolenia merytoryczne prowadzone we wszystkich regionach oraz projekt AXA School of Management. Oczywiście na bieżąco przyglądamy się temu, co dostarczają brokerom nasi konkurenci, ale przed wszystkim, ciągle staramy się, żeby na najwyższym poziomie zapewniać brokerom, to, co zawsze doceniają: jak najszybszy i dobry jakościowo serwis, profesjonalną likwidację szkód, sprawną wypłatę prowizji oraz dobre relacje i partnerską współpracę. Z dużą motywacją będziemy kontynuować wszystkie te działania. Bardzo dziękuję wszystkim moim kolegom i koleżankom, którzy pomogli w osiągnięciu tego wielkiego dla nas sukcesu – mówi Agnieszka Szymczak, dyrektor ds. rozwoju biznesu i relacji z brokerami AXA.

Więcej na temat raportu:

(AM, źródło: AXA, gu.com.pl)

18,149FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie