Blog - Strona 1385 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1385

Ubezpieczyciele pomagają po intensywnych burzach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Intensywne opady deszczu oraz gwałtowne burze, jakie miały miejsce w ostatnich tygodniach, spowodowały, że mocno wzrosła liczba szkód zgłaszanych do ubezpieczycieli. Sama Warta odnotowała nawet 3-krotny przyrost. Duże skoki odnotowały też PZU i TUW „TUW”. Towarzystwa szybko zareagowały, m.in. uruchamiając mobilne centra pomocy.  

– Ze względu na intensywne burze i ulewy przygotowaliśmy nasz zespół na zdecydowanie większą liczbę zgłoszeń niż standardowo. Ostatnie wydarzenia na południu Polski, a w szczególności w Małopolsce i na Podkarpaciu, spowodowały, że liczba zgłaszanych szkód wzrosła 3-krotnie. Dlatego też wprowadziliśmy szereg uproszczeń i działań z naszej strony, które mają na celu nieść realną pomoc poszkodowanym – mówi Agnieszka Choma z Departamentu Strategii Likwidacji Szkód Warty. – Przede wszystkim zweryfikowaliśmy liczbę aktywnych polis w miejscowościach najbardziej dotkniętych podtopieniami. W przypadku województwa podkarpackiego były to miejscowości Kańczuga, Trzcinica i Jasło. Następnie nasi konsultanci telefonicznie kontaktowali się z klientami Warty z miejscowości, które najbardziej odczuły skutki burz i ulew. Celem tych rozmów było sprawdzenie, czy doznali szkody i czy potrzebują naszej pomocy. Na kilkaset przeprowadzonych do tej pory rozmów z klientami z województwa podkarpackiego, w 6% przypadków odpowiedzi były twierdzące. W takiej sytuacji nasz konsultant od razu przyjmował zgłoszenie szkody, tak aby przyspieszyć proces jej likwidacji. Naszym klientom proponujemy także zdalne oględziny uszkodzonego mienia. Do miejsc z największą liczbą zdarzeń oddelegowaliśmy dodatkowych rzeczoznawców oraz na bieżąco monitorujemy sytuację. Ponadto w miejscowości Jasło uruchomiliśmy mobilne centrum pomocy, w którym klienci mogli uzyskać informacje o zasadach likwidacji szkód powodziowych, zgłosić szkodę i uzyskać aktualną informację o szkodzie już zgłoszonej – wylicza.

W wielu przypadkach likwidacja szkody opiera się tylko na podstawie rozmowy telefonicznej i zdjęć. Znaczna część szkód likwidowana jest w trybach uproszczonych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalistycznych programów do wyceny szkód powstałych w budynkach i mieszkaniach. Pozwalają one ocenić zdarzenie i rozmiar zniszczeń na podstawie dokładnych informacji udzielanych przez osobę poszkodowaną. Opiekun klienta może poprosić o dosłanie zdjęć lub skorzystać ze zdalnych oględziny za pomocą wideorozmowy z klientem, dzięki czemu na miejsce nie musimy wysyłać rzeczoznawców.

– Takie rozwiązania sprawiają, że wyliczenie strat odbywa się znacznie szybciej, a wypłata odszkodowania jest realizowana w przeciągu kilku dni. Dzięki temu nasi klienci mogą szybciej rozpocząć sprzątanie i naprawę uszkodzeń, wystarczy jedynie, że przed rozpoczęciem prac wykonają zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń, np. telefonem komórkowym, i zachowają uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty. Wszystko po to, aby skutki zniszczeń usunąć najszybciej, jak to jest możliwe – dodaje Agnieszka Choma.

Z kolei PZU podał, że tylko w poniedziałek (29 czerwca) po ulewnych opadach deszczu i podtopieniach jego klienci zgłosili ponad 4000 szkód. Ubezpieczyciel zapewnił, że pierwsze odszkodowania wypłacił tego samego dnia. Dodatkowo w rejony najbardziej dotknięte żywiołem zostali skierowani eksperci PZU oraz Mobilne Biura zakładu.

Natomiast TUW „TUW” uruchomiło mobilne punkty przyjmowania zgłoszeń szkód. 1 lipca pracownicy towarzystwa zbierali informacje o zaistniałych zdarzeniach w Skołyszynie. 2 lipca będą to robić w Brzesku, a 3 lipca w Kołaczycach.  W poprzednich dniach mobilne punkty ustawione były w Markowej i Kańczudze.

Towarzystwo uruchomiło specjalne procedury, które umożliwiają stosowanie uproszczonej ścieżki likwidacji szkody oraz wypłaty zaliczek i kwot bezspornych na podstawie otrzymanej od poszkodowanych dokumentacji.  W proces obsługi likwidacji szkód masowych zaangażowano także pracowników z innych pionów TUW „TUW”.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Nowe ubezpieczenie w ofercie Compensy Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca Compensa Życie wprowadziła do sprzedaży ubezpieczenie Compensa Maxima. Nowy produkt to połączenie ubezpieczenia na życie i dożycie, inwestycji w fundusze kapitałowe oraz oferty ryzyk dodatkowych.

– W Compensie Maximie łączymy wiele elementów i robimy to w sposób, który jest dla polskiego rynku unikatowy. Chcemy tym produktem mocniej niż dotychczas zaznaczyć naszą obecność w segmencie życiowym. Wierzę, że nam się to uda, bo naszym ubezpieczeniem precyzyjnie odpowiadamy na wyzwania, które są dziś tak ważne dla Polaków i o których przypomniała nam pandemia koronawirusa. To przede wszystkim konieczność wielokierunkowego zabezpieczenia zdrowia i finansów na niepewną przyszłość – mówi Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie.

Ubezpieczenie pozwala klientom zabezpieczyć siebie i najbliższych na niemal każdym etapie życia i w wielu różnych obszarach jednocześnie.

– Klienci z jednej strony zapewnią sobie finansowy parasol w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach, a z drugiej bez zbędnego ryzyka zadbają o stabilne finanse w przyszłości. Co ważne, te elementy są bazą, którą można elastycznie rozszerzać, ponieważ dajemy klientom największy na rynku wybór umów dodatkowych. Wierzymy, że dzięki bardzo przejrzystej konstrukcji ubezpieczenia uda nam się przekonać do gromadzenia kapitału także osoby, które z różnych względów unikały do tej pory tego rodzajów produktów finansowych – dodaje Konrad Kluska.

Podstawowy zakres ubezpieczenia można rozszerzyć o ochronę życia i zdrowia w ramach 17 opcji dodatkowych. Klienci mogą liczyć na świadczenia związane m.in. z poważnymi zachorowaniami, nieszczęśliwym wypadkiem, utratą zdolności wykonywania zawodu czy pobytem w szpitalu.

Jedną z najistotniejszych cech ubezpieczenia jest możliwość rozszerzenia go o organizację i pokrycie kosztów leczenia za granicą. Compensa Życie zapewnia międzynarodowy dostęp do konsultacji obejmujących zakresem: onkologię, neurochirurgię, transplantologię i kardiochirurgię.

(AM, źródło: Compensa)

Asystent kierowcy dla klientów Santander Leasing

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska i Aon Polska wspólnie przygotowały pakiet usług dla kierowców zawodowych, którzy mają leasing pojazdów ciężarowych w Santander Leasing. W ramach rocznej ochrony dostępna jest asysta prawna, świadczenia rehabilitacji i pomoc w podróży. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje zdarzenia mające miejsce w Europie.  

W ramach usługi asysta prawna, klienci podróżujący za granicą mają dostęp do nielimitowanej infolinii, gdzie mogą uzyskać informację prawną dotyczącą zagadnień z zakresu różnych dziedzin prawa. Ponadto mogą liczyć na przesyłanie drogą elektroniczną aktualnych aktów prawnych, wzorów umów cywilnoprawnych, wzorów pism procesowych czy informacji teleadresowych dotyczących: biur podatkowych, sądów, prokuratur, kancelarii adwokackich oraz kancelarii radcowskich.

Oferta skierowana do klientów Santander Leasing obejmuje także ryzyko wystąpienia nieszczęśliwego wypadku i gwarantuje pomoc w organizacji lub organizacji i pokryciu kosztów świadczeń rehabilitacyjnych, takich jak np. wizyty u lekarza ortopedy, wizyty pielęgniarki, transportu medycznego, dostawy drobnego sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego, organizacji i pokrycia kosztów wypożyczenia lub zakupu drobnego sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego czy organizacji i pokrycia kosztów samej rehabilitacji.

Dodatkowo program zawiera pakiet usług przydatnych podczas podróży. W przypadku wystąpienia nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku klienci mają zagwarantowane ubezpieczenie kosztów leczenia i pomoc assistance. W pakiecie dostępna jest organizacja i pokrycie kosztów badań i zabiegów ambulatoryjnych, konsultacji lekarskich, transport medyczny, zakup leków, hospitalizacja, leczenie stomatologiczne czy naprawa protez. Ponadto ubezpieczenie zapewnia pomoc organizacyjną i pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego do kraju zamieszkania, transportu zwłok, poszukiwania i ratownictwa górskim, a także szereg innych świadczeń przydatnych w różnych sytuacjach, które mogą wydarzyć się podczas podróży.

– Szeroki pakiet usług assistance podczas podróży zagranicznej to podstawa. Kierowcom, którzy często podróżują, z pewnością przyda się infolinia prawna, gdzie w razie potrzeby mają nielimitowany dostęp do informacji. Z kolei koszty pomocy medycznej za granicą w zależności od problemu, z jakim się zgłaszamy, mogą obejmować konsultację lekarską, leczenie ambulatoryjne, transport medyczny czy hospitalizację. Koszt podstawowej konsultacji lekarskiej w zależności od kraju może wahać się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Dlatego warto mieć ubezpieczenie zapewniające wsparcie w organizacji i pokryciu kosztów takiej pomocy – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

Ubezpieczenie przewiduje również możliwość ubezpieczenia bagażu podróżnego.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Start-upy ubezpieczeniowe mają szansę na współpracę z PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do 5 lipca start-upy z branży finansowej mogą aplikować do IV edycji MIT Enterprise Forum CEE. Jednym z partnerów programu jest PZU.

– Dzięki swoim rozwiązaniom młodzi przedsiębiorcy i programiści chcą zmieniać świat na lepsze. Często jednak sama idea, choć szczytna, nie wystarcza. Potrzebna jest pomoc specjalistów. Kogoś, kto wyciągnie pomocną dłoń i podpowie, których rozwiązań unikać i jak lepiej odpowiadać na wyzwania na drodze rozwoju start-upu. Program akceleracyjny MIT Enterprise Forum CEE jest miejscem, w którym uzyskają one tak potrzebne wsparcie do realizacji wizji i pomysłów. Jesteśmy dumni, że jako partner uczestniczymy w tym przedsięwzięciu. Chcemy pomóc start-upom osiągnąć zamierzoną skalę działania, mamy w tym wieloletnie doświadczenie – mówi Szymon Mitoraj, dyrektor zarządzający PZU ds. digitalizacji.

Do udziału w IV edycji programu MIT Enterprise Forum CEE zaproszonych zostanie około 20 start-upów. Ich twórcy będą mogli uzyskać wsparcie polskich i światowych ekspertów oraz pokazać swoje możliwości podczas przypadającego na styczeń 2021 r. wydarzenia o nazwie DemoDay. Najlepsi z najlepszych wyjadą na Bootcamp do Bostonu, gdzie zaprezentują się przed amerykańskimi inwestorami i potencjalnymi klientami.

Jednym z partnerów programu jest PZU.

– Kadra kierownicza PZU w roli mentorów podzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. W trakcie programu mentorzy PZU będą pracować ze zgłoszonymi start-upami nad dostosowaniem ich produktów do potrzeb naszej firmy. Celem działań jest wzmocnienie dostrzeżonego potencjału w danym rozwiązaniu i doprowadzenie do gotowości wdrożeniowej w ramach PZU. Do udziału w programie zapraszamy zarówno podmioty z produktami gotowymi do wdrożenia, jak i firmy, których produkty znajdują się na wcześniejszym etapie rozwoju, na przykład MVP – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

W ramach poprzedniej edycji programu MIT Enterprise Forum CEE PZU nawiązało współpracę z trzema start-upami:

  • AIQA Technologies – start-up oferujący rozwiązanie w obszarze automatyzacji testów IT przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji,
  • Web Totem – firma specjalizująca się w zakresie usług związanych z cyberbezpieczeństwem oraz raportów z zakresu cyberbezpieczeństwa dla firm,
  • Viva Drive – platforma telematyczna dla flot z modułem rekomendacji pod kątem flot elektrycznych.

(AM, źródło: PZU)

Reso Europa Service z odświeżoną witryną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Reso Europa Service uruchomiło nową odsłonę swojej strony internetowej. Lifting witryny został wykonany z uwzględnieniem najnowszych trendów.

– Zmieniliśmy przede wszystkim szatę graficzną, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po naszej stronie internetowej. Prosty układ graficzny jest bardzo przystępny i przyjazny w odbiorze – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service.

Na nowej stronie znajdują się istotne zakładki, takie jak „Strefa Klienta” z informacjami na temat zgłoszenia szkody, reklamacji czy plikami niezbędnych dokumentów, zakładka „Ubezpieczenia” z ofertą produktową Reso a także „Mapa Agentów”, gdzie każdy będzie mógł znaleźć agenta ubezpieczyciela w swojej okolicy.

(AM, źródło: Reso)

CUK i Fines zostały partnerami w dystrybucji ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia i pośrednik kredytowo-pożyczkowy Fines zostały partnerami strategicznymi w zakresie sprzedaży ubezpieczeń – informuje „Puls Biznesu”.

Umowa pomiędzy podmiotami przewiduje m.in., że klienci Fines zyskają dostęp do polis komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz życiowych oferowanych przez CUK. Multiagencja  zapewni również pośrednikowi wsparcie technologiczne i merytoryczne. Piotr Przedlacki, prezes pośrednika, zaznacza, że dla jego firmy współpraca strategiczna z CUK Ubezpieczenia to kolejny krok w rozwoju oferty.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 2 lipca, Karolina Wysota „CUK i Fines zostali partnerami”: https://www.pb.pl/cuk-i-fines-zostali-partnerami-995535

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PIU opublikowała opracowanie na temat programów audytu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) opublikowała na swojej stronie internetowej materiał opracowany przez ekspertów Podkomisji ds. audytu i kontroli wewnętrznej pod tytułem „Programy audytu”. Jest to kontynuacja planów audytu wybranych procesów/obszarów z poprzednich lat oraz opublikowanego jesienią 2017 r. materiału pt.: „Klasyfikacja ryzyk występujących w działalności zakładów ubezpieczeń”.

Obecnie Podkomisja ds. audytu i kontroli wewnętrznej przygotowała program audytu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla celów rachunkowości. Prezentowane plany audytu przedstawiają procedury związane z prowadzeniem audytów poszczególnymi obszarami, w formie szczegółowych pytań do wyodrębnionych podobszarów. Listy pytań pomagają ponadto wyznaczyć kierunek prac i stanowią praktyczne podpowiedzi do planowania czynności audytowych.

(AM, źródło: PIU)

PZU i Polska Opera Królewska zapraszają na premierę

0

4 lipca w Teatrze Królewskim w Warszawie zostanie wystawiona „La serva pardona” Giovanniego Battisty Pergolesiego. To pierwsza premiera Polskiej Opery Królewskiej po przerwie związanej z pandemią. Mecenasem opery jest PZU.

– W ostatnich miesiącach w związku z zamknięciem teatrów wielu artystów nie mogło pracować. Tym bardziej się cieszę, że PZU może uczestniczyć w tym szczególnym wydarzeniu, jakim jest premiera opery w Teatrze Królewskim w Warszawie. Wierzę, że dzięki otwarciu się instytucji kultury, poprawi się trudna w ostatnim okresie sytuacja artystów. PZU od lat troszczy się o polską kulturę i dokłada wszelkich starań, by  polscy twórcy mieli przestrzeń do ekspresji – mówi Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Na deskach Teatru Królewskiego zostanie wystawiona „La serva padrona” (Służąca panią) w reżyserii Jitki Stokalskiej, w wykonaniu solistów oraz Zespołu Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona. Artystów poprowadzi Krzysztof Garstka.

– Wierzę, że przy wsparciu tak szacownego mecenasa kultury Polska Opera Królewska będzie mogła zrealizować jeszcze więcej znakomitych projektów artystycznych na scenach w stolicy, a także poza nią, umożliwiając obcowanie z kulturą wysoką i kształtując rozwój życia kulturalnego polskiego społeczeństwa. Jestem dumny i jednocześnie wdzięczny PZU za objęcie mecenatem naszej instytucji – dodaje Andrzej Klimczak, dyrektor Polskiej Opery Królewskiej.

(AM, źródło: PZU)

Ruszył trzeci etap wdrażania PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca rozpoczął się trzeci etap wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Tego dnia program objął firmy zatrudniające co najmniej 20 osób według stanu na 31 grudnia 2019 r.

Podmioty biorące udział w trzecim etapie wdrażania PPK muszą wybrać instytucję finansową, której zostanie powierzone zarządzanie środkami gromadzonymi w PPK oraz zawrzeć z nią dwie umowy: najpóźniej do 27 października 2020 r. umowę o zarządzanie PPK, a następnie, najpóźniej do 10 listopada 2020 r.,  umowę o prowadzenie Planów  w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych. Po zmianie ustawy o PPK podmioty z drugiej fazy wdrożenia programu obowiązują te same maksymalne terminy na zawarcie umów co podmioty zatrudniające z trzeciej fazy.

Od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego po zawarciu umowy o prowadzenie PPK należy naliczyć wpłaty, które trafią na indywidualne rachunki uczestników programu.

– Zachęcam wszystkich przedsiębiorców, którzy wchodzą do programu PPK w drugiej lub trzeciej turze, by nie zostawiali na ostatnią chwilę decyzji o wyborze instytucji finansowej i podpisaniu umów. Kampania informacyjna wśród pracowników, zapoznanie się z ofertami instytucji zarządzających PPK oraz wybór instytucji, której powierzymy swoje oszczędności, podjęty wspólnie z pracownikami, wymagają czasu. Warto ten temat przemyśleć i przedyskutować, bez narażania się na stres związany z niedotrzymaniem terminów określonych w ustawie – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK. 

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

Zurich: Wielokanałowość i insurtech

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wobec wzrostu liczby przypadków koronawirusa i wysokiej ekspozycji Zurich Insurance w Europie liczba roszczeń związanych z pandemią gwałtownie wzrosła. Jednak możliwości cyfrowe ubezpieczyciela zapewniają mu utrzymanie sprawności działania.

Ze względu na skalę pandemia narazi na ryzyko dużą część biznesu ubezpieczeniowego Zurich. Ogólnie rzecz biorąc, perspektywy ubezpieczyciela uległy pogorszeniu z powodu silnej obecności w Europie (w 2018 r. 60% przychodów Zurich pochodziło z rynków europejskich), ale też w Ameryce Płn. Pod względem udziału w składce dwa największe rynki Zurich to rynki najbardziej dotkniętych skutkami pandemii krajów, USA i Wielkiej Brytanii. Stłumiony wzrost gospodarczy będzie miał wpływ na popyt na polisy ubezpieczyciela.

Zaangażowanie w ubezpieczenia na życie będzie skutkowało wzrostem roszczeń. W ubezpieczeniach majątkowych dominować będą roszczenia z tytułu przerw w działalności. Na plus dla ubezpieczyciela należy zaliczyć wielokanałową strategię dystrybucji – oferowanie produktów w sprzedaży tradycyjnej i online, a także przez aplikacje mobilne. W kwestii wzmacniania oferty cyfrowej ubezpieczyciel współpracuje z insurtechowymi start-upami. W kwietniu 2020 r. Zurich uruchomił ośrodek badawczy Coronavirus Research Hub zapewniający klientom wsparcie w przypadku problemów związanych z łańcuchem dostaw i cyberryzykami.

(AC, źródło: Global Data) 

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie