Blog - Strona 1386 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1386

Zakład nie wypłaci odszkodowania niestarannie dbającym o bezpieczeństwo mienia

0

Od utraty zysku wskutek awarii linii produkcyjnych czy zepsucia składowanych towarów można się ubezpieczyć. Ubezpieczyciele zobowiązują jednak klientów do starannego zarządzania znajdującym się w hali produkcyjnej lub magazynie mieniem. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje brakiem odszkodowania.

Ochrona z tytułu przerw w działalności pozwala na pokrycie przez towarzystwo kosztów stałych (np. wynagrodzeń czy rat kredytowych), utraconego księgowego zysku brutto, a także innych kosztów powiązanych ze szkodą w mieniu, np. przeniesienia produkcji do drugiej lokalizacji, pracy w godzinach nadliczbowych, a nawet zakupu gotowych wyrobów u konkurencji i wynikających z tego koszty rebrandingu.

Bardzo ważny jest katalog zdarzeń, po których ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie. W umowach od ognia i innych zdarzeń losowych niekiedy zakłady ubezpieczeń ograniczają się do objęcia ochroną tylko podstawowych zdarzeń, takich jak pożar, uderzenie pioruna czy wybuch. Trzeba dodatkowo uzgodnić objęcie ochroną innych szkód związanych z pogodą, np. zalaniem czy silnym wiatrem. Na rynku dostępne są jednak majątkowe ubezpieczenia typu „all risks” (od wszystkich ryzyk), zarówno związane z zabezpieczeniem przed ryzykami żywiołowymi, jak i skutkami awarii lub uszkodzenia używanych do produkcji maszyn. Objęcie ochroną majątku za pomocą takich polis umożliwia również szersze zabezpieczenie stabilności finansowej przedsiębiorcy za pomocą polisy dotyczącej przerw w działalności. Konstruując program ubezpieczenia, warto poradzić się brokera, który jako specjalista na rynku ubezpieczeń będzie w stanie doradzić właściwe rozwiązanie – wyjaśnia Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR).

Dodaje, że OWU nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek zachowania należytej staranności w zapewnieniu bezpieczeństwa mieniu znajdującemu się w obiekcie produkcyjnym czy magazynowym, m.in.: utrzymania dobrego stanu technicznego obiektu i znajdującego się w nim mienia, instalację i eksploatację maszyn zgodnie z instrukcjami i zaleceniami producentów lub dostawców, konserwację mienia i reagowanie na usterki, zastosowania działań, które pozwolą zminimalizować skutki powstałej szkody i jak najszybszy powrót do pełnej działalności. Od spełnienia tych warunków uzależniają wypłatę odszkodowania.

W praktyce sprowadza się to do prowadzenia stałej obsługi obiektu w zakresie FM. Przedsiębiorstwa rzadko kiedy mają wewnętrzne działy, które zapewniają specjalizację techniczną na odpowiednim poziomie. – Ubezpieczycielom, podobnie jak przedsiębiorstwom, zależy, aby rozmiar szkody był jak najmniejszy i przestój jak najkrótszy. Dlatego umieszczają w OWU zapisy dotyczące tego typu obowiązkowych działań. Oprócz tego warto pamiętać, że jednym z podstawowych wyłączeń odpowiedzialności jest tzw. rażące niedbalstwo, a więc sytuacja, w której do szkody doszło w wyniku nieodpowiedzialnego czy lekkomyślnego działania – dodaje Łukasz Zoń.

(AM, źródło: Brandscope)

Atradius: Sytuacja polskiego sektora stalowego jest satysfakcjonująca

0

Po wyjątkowo dobrej koniunkturze w trzech kwartałach 2018 roku, od dwunastu miesięcy rynek stalowy w Polsce odczuwa znaczące spowolnienie. Pomimo słabnącej koniunktury, sytuacja polskich przedsiębiorstw z branży stalowej i metalowej nadal jest satysfakcjonująca – wynika z raportu Market Monitor przygotowanego przez Atradius.

Z raportu wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat branża metalowa w Polsce osiągnęła wzrost na poziomie 3,4%. W I półroczu 2019 roku produkcja stali spadła o 6% r/r. Po 9 miesiącach spadek wyniósł 8%. Za spadek produkcji w Polsce odpowiada przede wszystkim import taniej stali zza granicy – głównie z Azji Wschodniej, Rosji, Ukrainy i Turcji – oraz wysokie ceny energii i surowców.

Mimo to sytuacja polskich przedsiębiorców nadal jest satysfakcjonująca, ponieważ silny pozostaje popyt krajowy. Zwiększa się zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe i budynki mieszkalne, branżę napędzają również wysokie wydatki publiczne na infrastrukturę, tj. drogi, kolej i sektor energetyczny. Dobrym prognostykiem jest fakt, że w 2019 roku liczba bankructw z sektora stalowego i metalurgicznego nie zwiększyła się, co oznacza, że branża stalowa, doświadczona cyklicznymi problemami w latach poprzednich, oczyściła się w pewnym stopniu z firm nieprzystosowanych do zmiennych warunków ekonomicznych. Nadal jednak widzimy potrzebę dokładnego analizowania sytuacji konkretnego kontrahenta oraz sektora, na którym działa – twierdzi Arkadiusz Taraszkiewicz, dyrektor regionalny ds. oceny ryzyka Atradius.

Według ekspertów, problematyczną kwestią dla polskich firm pozostaje system podzielonej płatności, mający na celu ograniczenie oszustw związanych z podatkiem VAT. Wśród przedsiębiorstw istnieje obawa dotycząca pogorszenia się płynności finansowej w związku z zamrożeniem środków na rachunku VAT.

Należy również zwrócić uwagę, że wysoka konkurencyjność oraz presja cenowa spowodowały, że marże polskich producentów i dystrybutorów stali oraz metali pogorszyły się. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewamy się dalszych obniżek marż – mówi Arkadiusz Taraszkiewicz.

(AM, źródło: Havas)

Chiny otwierają się szerzej na zagranicznych ubezpieczycieli

0

W atmosferze niepewności co do wojny handlowej między USA a Chinami, długo oczekiwana liberalizacja doskonale prosperującej chińskiej branży ubezpieczeniowej otworzy szerokie możliwości dla zagranicznych ubezpieczycieli na życie.

Chiński rynek ubezpieczeń na życie ze złożoną stopą wzrostu rocznego (CAGR) 9,6% wzrośnie z 2,1 bln juanów (316,6 mld dol.) w 2018 r. do 3,3 bln juanów (484 mld dol.) w 2023 r. – przewiduje firma analityczna Global Data. Mimo oczekiwanego skromnego wzrostu rynku, udział zagranicznych ubezpieczycieli jest niski.

Według danych z grudnia 2019 r. w Chinach obecnych jest 50 zagranicznych ubezpieczycieli, z czego 28 to ubezpieczyciele życiowi. W I połowie 2019 r. zagraniczni ubezpieczyciele odnotowali wzrost przychodów ze składek rok do roku na poziomie 44,8%, do 172,2 mld juanów (25,9 mld dol.). Stanowili oni 6% całej chińskiej branży ubezpieczeniowej i 8,1% rynku ubezpieczeń na życie w 2018 r.

W celu dalszej poprawy warunków dla inwestycji zagranicznych Chińska Komisja Nadzoru Bankowego i Ubezpieczeniowego (CBIRC) zwiększyła od 1 stycznia 2020 r. limit własności zagranicznej w branży ubezpieczeń na życie z 51% do 100%.

Jak komentuje Ashish Raj, analityk ubezpieczeniowy w Global Data, zwiększona partycypacja zagraniczna prawdopodobnie przyniesie więcej korzyści konsumentom krajowym.

Dla zwiększenia partycypacji zagranicznych ubezpieczycieli CBIRC rozluźniła obowiązujące dotychczas rygorystyczne wymogi co najmniej 30 lat doświadczenia operacyjnego każdego zagranicznego ubezpieczyciela przed jego wejściem na rynek. CBIRC zniosła również obowiązek ustanowienia przez zagranicznego ubezpieczyciela biura przedstawicielskiego w Chinach na co najmniej dwa lata przed ubieganiem się o autoryzację.

Niemniej jednak proces udzielania zezwoleń i licencji zagranicznym ubezpieczycielom i ich oddziałom oraz call center w Chinach jest skomplikowany, żmudny i czasochłonny. Licencja na prowadzenie działalności jest udzielana w dwóch etapach – licencja przygotowawcza na pierwszym etapie i licencja operacyjna na drugim. W dodatku między tymi etapami występuje maksymalnie 12-miesięczna przerwa.

Autoryzowana firma musi uzyskać oddzielną licencję na założenie biur oddziałów i call center. Ponadto ekspansja na cały kraj wymaga zgody na poziomie prowincji. Chociaż AIA, ubezpieczyciel na życie z siedzibą z Hongkongu, od 1992 r. posiada 100% udziałów w swojej chińskiej spółce zależnej, jego obecność jest ograniczona do zaledwie dwóch prowincji i czterech miast.

Co więcej, wymogi wypłacalności dla ubezpieczycieli różnią się w zależności od struktury biznesowej, profilu ryzyka i możliwości zarządzania ryzykiem. Ubezpieczyciel z zagranicy musi spełnić wymóg minimum kapitału na poziomie 200 mln juanów (30,2 mln dol.) albo równowartości w walucie wymienialnej.

Raj konkluduje: – Chińska branża ubezpieczeń na życie jest lukratywnym rynkiem dla zagranicznych ubezpieczycieli, ale na wejściu istnieją znaczne bariery. Zniesienie ograniczeń własności zagranicznej może doprowadzić do ogólnego rozwoju branży ubezpieczeń na życie. Oczekuje się, że wielcy ubezpieczyciele zagraniczni będą się ubiegać o nowe licencje, podczas gdy istniejący już na rynku ubezpieczyciele zagraniczni zwiększą swój udział w działających wspólnych przedsięwzięciach.

AC

Euler Hermes: W 2020 roku wzrośnie liczba niewypłacalnych firm

0

Według Globalnego Indeksu Niewypłacalności Euler Hermes w 2019 roku po raz trzeci z rzędu odnotowano wzrost liczby niewypłacalnych firm (+9% r/r). W ocenie ekspertów ubezpieczyciela 2020 będzie czwartym rokiem z rzędu, w którym wzrośnie liczba upadających podmiotów (+6%).

Euler Hermes przewiduje, że największy wkład w tegoroczny wzrost niewypłacalności będzie miała Azja (+8% w r/r), a w szczególności Chiny (+10%) oraz Indie (+11%). Wzrost gospodarczy w Europie Zachodniej utrzyma się poniżej historycznego progu, który zwykle stabilizuje liczbę niewypłacalności (+1,7%), co doprowadzi do wzrostu ich liczby i ryzyka w większości krajów. Ogółem cztery na pięć krajów wykażą w 2020 roku wzrost liczby upadłości, a najważniejszymi wyjątkami będą w tym zakresie Brazylia (-3% r/r) i Francja (0%).

W Polsce utrzyma się zwiększona liczba upadłości, nieco powyżej poprzedniego ich szczytu z lat 2012–2013. Najistotniejszy jest strukturalny problem niskiej rentowności polskich firm, który zaostrzy się przy słabszym wzroście gospodarczym – mówi Maxime Lemerle, szef Działu Analiz Sektorów i Niewypłacalności Euler Hermes.

Globalny Indeks Niewypłacalności Euler Hermes obejmuje 44 kraje wytwarzające 87% światowego PKB.

(AM, źródło: MultiAN)

Nationale-Nederlanden: Magdalena Macko-Gizińska członkiem zarządu

0

Od stycznia obecnego roku w zarządzie Nationale-Nederlanden zasiada Magdalena Macko-Gizińska. Jako Chief Customer Officer (CCO) odpowiada za planowanie oraz rozwój działań, które pomogą w budowaniu trwałych relacji z klientami. Nationale-Nederlanden podkreśla, że obszar, który nadzoruje nowy członek jego zarządu, jest jednym z kluczowych dla realizacji strategii firmy. To kolejna z szeregu zmian personalnych, jakie ostatnio miały miejsce w zarządzie firmy.

– Magdalena jest doświadczoną menedżerką i uznaną na rynku profesjonalistką w obszarze budowania doświadczeń klienta. Jestem przekonany, że jej wiedza i zaangażowanie pomoże nam w realizacji naszych celów strategicznych. Chcemy budować trwałe i angażujące relacje z klientami oraz rozwijać naszą firmę, dlatego podjęliśmy decyzję o stworzeniu stanowiska członka zarządu ds. relacji z klientami. Bardzo cieszy nas fakt, że nasz zespół zarządzający zyskał kolejne wzmocnienie  – powiedział Paweł Kacprzyk, CEO Nationale-Nederlanden.

– Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta, by wzmacniać jego relację z firmą, to wielkie wyzwanie, które stoi obecnie przed markami. W tak delikatnych kwestiach, jak życie i zdrowie klienta, oprócz sprawnych i nowoczesnych procesów oraz personalizowanej, dopasowanej oferty bardzo ważna jest empatia i indywidualne podejście do każdej sprawy. Właśnie ten kierunek w ubezpieczeniach chcemy wzmacniać i rozwijać w Nationale-Nederlanden – powiedziała Magdalena Macko-Gizińska.

Magdalena Macko-Gizińska jest ekspertką w dziedzinie budowania relacji z klientami. Swoje doświadczenie i umiejętności w tym obszarze zdobywała podczas kilkunastu lat pracy w branży finansowej. W ostatnim czasie związana była z ING Bankiem Śląskim, gdzie pełniła rolę dyrektora Centrum Eksperckiego Doświadczeń Klientów. Wcześniej pracowała w Banku Millennium, w którym odpowiadała m.in. za jakość i standardy obsługi klienta oraz obszar operacji.

Nominacja Magdaleny Macko-Gizińskiej jest kolejną z szeregu zmian, do jakich doszło w ostatnim czasie w składzie zarządu Nationale-Nederlanden. W grudniu do władz towarzystwa została powołana Edyta Fundowicz, która pełni funkcję członka zarządu ds. komercyjnych. Na tym stanowisku zastąpiła Michała Hucała, który został CEO NN Węgry i Bułgaria. Natomiast we wrześniu ubiegłego roku do zarządu dołączył Andrzej Miron, który jako członek zarządu ds. technologii oraz CIO (Chief Information Officer) koordynuje wdrażanie nowych technologii oraz cyfrowych systemów wspierających biznes.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Prostsze życie z Syriuszem

0

Ubezpieczenia powinny zapewniać ochronę i poczucie bezpieczeństwa, a nie być skomplikowane. Dlatego ERGO Hestia ponad rok temu wprowadziła system, który miał łączyć wysoką jakość oferowanych ubezpieczeń na życie oraz ułatwić pośrednikom ich obsługę. Czy to się udało?

Ponad 3 razy więcej – o tyle po wprowadzeniu Syriusza zwiększyła się liczba agencji, które sprzedają polisy na życie – z 400 w roku poprzednim do ponad 1400. To pokazuje, jak bardzo agenci potrzebowali systemu, który ułatwiłby sprzedaż tych produktów.

Możliwość, jakiej wcześniej nie było

Liczb, które robią wrażenie, jest znacznie więcej. W erze Syriusza po roku ERGO Hestia zdobyła tylu klientów „życiowych”, ilu wcześniej gromadziła przez… 5 lat. Średnia składka zwiększyła się natomiast o 10%.

System Syriusz umożliwia sprzedaż ubezpieczeń grupowych w sposób bardzo przystępny i intuicyjny. Cały proces został maksymalnie uproszczony. Takiej możliwości na naszym rynku wcześniej nie było. Z perspektywy pośrednika sprzedaż ubezpieczeń na życie jest mało przewidywalna, a przez to – mniej pewna. Dzięki takim systemom jak Syriusz to właśnie agent jest panem sytuacji, może samodzielnie prowadzić proces od początku do końca. W efekcie mamy wyraźne przyspieszenie sprzedaży – wyjaśnia Tomasz Maliński, zastępca dyrektora w Departamencie Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestii.

Rozwój systemu

Dobre liczby, które przemawiały za słusznością wprowadzenia Syriusza, zaowocowały rozwojem systemu. W ostatnim czasie został on wyraźnie rozbudowany. Oferta Grupy Otwartej została rozszerzona o Medical Assistance i MediPlan. Ponadto wszystkie warianty są teraz dostępne dla osób do ukończenia 66. roku życia, więc do Grupy Otwartej może przystąpić jeszcze więcej osób. Co ważne, w tym wypadku niezależnie od wieku, ceny się nie zmieniają.

Ciekawym rozwiązaniem jest szybkie rozpoczęcie okresu ochrony. Zazwyczaj na działanie ubezpieczenia trzeba czekać do początku następnego miesiąca. Tymczasem dzięki Syriuszowi klient w Grupie Otwartej może cieszyć się ubezpieczeniem już następnego dnia po przystąpieniu, a płaci – tak jak do tej pory – dopiero na koniec miesiąca.

Pomysły na zmiany nie wzięły się znikąd – to dowód na to, że słuchamy pośredników i działamy, by jak najbardziej ułatwić im pracę. To właśnie agenci zwracali uwagę na elementy, które w Syriuszu można było jeszcze bardziej udoskonalić – podkreśla Aleksandra Brodowska, menedżer projektu w Departamencie Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestii.

Jesteśmy drugim towarzystwem i liderem technologii na rynku ubezpieczeń majątkowych. Dlatego zdobyliśmy niezbędne doświadczenie, by sprawnie wprowadzić Syriusza. Dobrze wiemy, czego brakuje pośrednikowi, żeby zaczął sprzedawać ubezpieczenia życiowe. Mówiąc najprościej – agent potrzebował, żeby procesy sprzedaży „życiówek” przypominały te z ubezpieczeń majątkowych. Dzięki temu może wejść na znany grunt bez konieczności wprowadzania nowych procedur. Ten system to kolejny dowód na to, jak świetnie technologia może wspierać biznes – dodaje Tomasz Maliński.

SPBUiR: Harmonogram szkoleń

0

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR) opublikowało harmonogram szkoleń w trybie internetowym i stacjonarnym na najbliższe cztery miesiące. Najbliższe szkolenie zatytułowane „Zasady zawierania umów w prawie cywilnym w odniesieniu do umowy ubezpieczenia oraz umowy zlecenia brokerskiego”, które poprowadzi prof. Marcin Orlicki, odbędzie się już 23 stycznia.

Kolejne szkolenie pod tytułem „Broker na rynku finansowym, czyli o powiązaniach pomiędzy rynkiem ubezpieczeniowym, bankowym i kapitałowym okiem prawnika”, prowadzone przez prof. Dorotę Maśniak, odbędzie się 5 lutego.

Kolejne szkolenia odbędą się:

  • 26 lutego: „Odpowiedzialność podmiotów leczniczych oraz lekarzy – najnowsze zmiany w zakresie prawa medycznego, tendencje w orzecznictwie oraz kierunki zmian” – dr hab. Małgorzata Serwach.
  • 5 marca: Dawid Rogoziński, prawnik i nauczyciel akademicki w Katedrze Prawa Cywilnego WPiA Uniwersytetu Gdańskiego „Broker na rynku finansowym, czyli o powiązaniach pomiędzy rynkiem ubezpieczeniowym, bankowym i kapitałowym okiem prawnika”.
  • 18 marca: „Działania brokera ubezpieczeniowego w ramach procesu zarządzania produktem ubezpieczeniowym” – prof. Marcin Orlicki.
  • 1 kwietnia: „Ryzyko cyfrowe i nanotechnologiczne wyzwaniem sektora ubezpieczeń. Ryzyko ubezpieczeniowe – perspektywy rozwoju” – prof. Adam Śliwiński.
  • 15 kwietnia: „Ubezpieczenia transportowe” – dr hab. Katarzyna Malinowska.
  • 11 maja: radca prawny Beata Mrozowska-Bartkiewicz „Problematyka sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniach obowiązkowych”.

Zajęcia w ramach cyklu są dostosowane do wymagań stawianych dla ich uczestników i realizują tematy ważne dla całego rynku. Osoby uczestniczące w szkoleniu (zarówno w trybie internetowym, jak i stacjonarnym) otrzymują zaświadczenie jego ukończenia.

Szkolenia oferowane przez SPBUiR są kierowane do pośredników ubezpieczeniowych (w szczególności do brokerów ubezpieczeniowych) i kandydatów do tej profesji, osób pracujących w instytucjach rynku ubezpieczeniowego oraz zatrudnionych w instytucjach okołorynkowych.

Ceny szkoleń (brutto) w cyklu 2019/2020 wyglądają następująco:

Typ (liczba) Członek Stowarzyszenia Osoba spoza Stowarzyszenia
1 szkolenie 250 zł 350 zł
pakiet 5 szkoleń 1050 zł 1700 zł
pakiet 10 szkoleń 1750 zł 2800 zł

Pakiety obowiązują w ramach aktualnego cyklu szkoleniowego – należy wykorzystać je do czerwca obecnego roku.

Nowi brokerzy, którzy w ciągu pół roku od zdania egzaminu brokerskiego (liczy się data egzaminu) zostaną członkami SPBUiR i opłacą składkę członkowską, mają możliwość wzięcia udziału w 10 kolejnych szkoleniach za cenę wynoszącą 100 zł za szkolenie.

Zapisy: https://polbrokers.pl/zblizajace-sie-szkolenia/

(AM, źródło: SPBUiR)

Gefion wycofa się z Polski?

0

Źródło informacji „Pulsu Biznesu” twierdzi, że duński Gefion zaprzestanie działalności w Polsce. Powodem mają być poważne problemy finansowe ubezpieczyciela, które rosną od jesieni ubiegłego roku.

Polins, spółka odpowiedzialna za obsługę i dystrybucję ubezpieczeń Gefion w Polsce, poinformowała w komunikacie że „spełnia wszystkie wymagania finansowe i zamierza kontynuować swoją działalność w nadchodzącym 2020 roku”. Jednak informator gazety twierdzi, że potwierdzeniem poważnych problemów ubezpieczyciela są kontrole wszczęte w połowie grudnia 2019 r. przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w Polins i Crawford Polska (odpowiada za likwidację szkód Gefion w Polsce), a także – za zgodą Finanstilsynet (duńskiego nadzoru finansowego) – w samym zakładzie ubezpieczeń. Sprawa Gefion niepokoi też Polską Izbę Ubezpieczeń, która wielokrotnie informowała nadzór o swoich obawach. Iwona Szczęsna, menedżer zespołu ds. współpracy międzynarodowej PIU, deklaruje, że podczas trwającej rewizji Solvency II Izba poprze wzmocnienie nadzoru nad ubezpieczycielami prowadzącymi działalność transgraniczną w ramach swobody świadczenia usług i przedsiębiorczości.

Polski przedstawiciel Gefion nie odpowiedział na pytania „PB”.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 stycznia, Karolina Wysota „Kłopoty Gefionu pod lupą KNF”

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Marcin Warszewski zamienił Allianz na Deloitte Digital

0

2 stycznia do zespołu Deloitte Digital dołączył Marcin Warszewski, związany ostatnio z Allianz Polska, który objął stanowisko dyrektora. Jego zadaniem będzie wsparcie firmy w procesie rozbudowy kompetencji w obszarze transformacji cyfrowej dla firm z sektora ubezpieczeniowego.

– W sektorze ubezpieczeniowym istnieje znaczna konkurencja, dlatego tak ważne jest podejmowanie przez uczestników tego rynku wszelkich działań, które nie tylko będą rynkowym wyróżnikiem, ale także pozwolą kompleksowo dostosować ofertę do zmieniających się oczekiwań klientów. Ciekawe i innowacyjne produkty ubezpieczeniowe, elastyczność czy łatwy i szybki sposób obsługi klienta to główne czynniki, które pozwalają zachować konkurencyjność w tym sektorze – mówi Jan Michalski, lider Deloitte Digital w Polsce i Europie Środkowej. 

– Technologia to już nie tylko narzędzia automatyzacji i wsparcia istniejących procesów, ale też aktywatory nowych produktów, usług i kanałów sprzedaży. Zespół Deloitte Digital posiada unikatowe kompetencje w tym zakresie. Nowe wymagania rynkowe wymagają jednak ciągłego uzupełnienia kwalifikacji ekspertów. Cieszę się, że dołączyłem do Deloitte Digital i będę mógł przyczynić się do dalszego rozwoju tego zespołu. Naszym klientom da to możliwość korzystania z coraz bardziej zróżnicowanej wiedzy i doświadczeń – mówi Marcin Warszewski, dyrektor w Deloitte Digital.

Marcin Warszewski z wykształcenia jest informatykiem, absolwentem Politechniki Warszawskiej. Ukończył szereg szkoleń dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w biznesie, m.in. na Harvard Business School i University of Oxford. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach konsultingowych. Nowy dyrektor w Deloitte Digital jest ekspertem w projektach cyfrowej transformacji sektora ubezpieczeniowego. Przez ostatnie kilka lat był związany z Allianz, gdzie odpowiadał za wdrożenie cyfrowej platformy sprzedaży, produktów, usprawnień procesowych i doświadczeń klienta. Zajmował się także marketingiem i komunikacją.

(AM, źródło: Deloitte)

TUZ Ubezpieczenia: Nowy produkt dla kierowców – Auto Concierge

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ Ubezpieczenia poszerzyło swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych o Auto Concierge – polisę zapewniającą organizację pomocy na wypadek awarii samochodu. Nowy produkt jest adresowany do klientów towarzystwa posiadających wystawione przez niego OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Ubezpieczenie zapewnia organizację pomocy w zakresie naprawy samochodu w sieci HPC24 (Horizon Personal Care). W jego ramach kierowca może liczyć na wsparcie w przypadku awarii lub codziennej eksploatacji pojazdu czy uszkodzenia opon.

W ramach Auto Concierge ubezpieczony może też skorzystać z różnorodnej formy wsparcia, np. 12-miesięcznej gwarancji na dokonanie naprawy i wymienione części, pomocy osobistego opiekuna, który doradzi i zaproponuje optymalne rozwiązanie problemu, pomoc informacyjną w razie awarii, wypadku lub codziennej eksploatacji pojazdu czy darmowego filtra oleju przy przeglądzie olejowym, dokonanym jednokrotnie w trakcie trwania umowy ubezpieczenia.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

18,149FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie