Blog - Strona 1389 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1389

Wielka Brytania: Koniec repatriacji klientów Thomasa Cooka

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ostatni brytyjscy turyści, którzy wskutek bankructwa biura podróży Thomas Cook pozostali za granicą, w poniedziałek rano wrócili do kraju. Tym samym zakończyła się największa w czasach pokoju operacja repatriacji obywateli Wielkiej Brytanii.

Lot z Orlando na Florydzie do Manchesteru, którym powróciła ostatnia grupa turystów, był jednym z 700 zorganizowanych przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) po upadku przed dwoma tygodniami biura Thomas Cook. W ramach akcji sprowadzania turystów do kraju – nazwanej Operacją Matterhorn – władze zapewniły powrót 150 tys. osób. W tym celu wyczarterowały 46 samolotów pasażerskich – podał Forsal.pl za PAP.

Szef CAA Richard Moriarty podkreślił, że przez pierwsze 13 dni operacji 94% turystów, którzy pozostali za granicą, wróciło zgodnie z pierwotnie planowanym terminem.

Niewielka część pasażerów, która nie zdecydowała się na powrót w ramach zaplanowanej na dwa tygodnie Operacji Matterhorn, będzie musiała organizować przelot na własną rękę, ale poniesione przez nich koszty zostaną zwrócone z ubezpieczenia.

CAA poinformował, że teraz skupi uwagę na sprawie refundacji ok. 360 tys. lotów, które zostały wykupione w firmie Thomas Cook na przyszłe terminy.

Brytyjski minister transportu Grant Shapps poinformował tymczasem w poniedziałek, że rząd spróbuje odzyskać część kosztów poniesionych na sprowadzanie turystów, zarówno od ubezpieczycieli, jak i z majątku zbankrutowanego biura.

Więcej:

https://forsal.pl/…

(AM, źródło: Forsal.pl, PAP)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 41/2019

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ GRUPOWYCH:

  • Rozmowa z Sylwestrem Janiakiem, dyrektorem zarządzającym odpowiedzialnym za Departament Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w Warcie: Pracodawcy doceniają nasze przewagi – str. 6
  • Agnieszka Łońska i Mateusz Gregorkiewicz z Xilium o ubezpieczeniach życiowych i zdrowotnych: Czy warto, żeby ubezpieczenia grupowe wkroczyły w XXI wiek? – str. 7
  • Z doświadczenia praktyka, Roberta Zagaty: Ubezpieczenia grupowe to rosnące wyzwanie czy szansa? – str. 8
  • Rozmowa z Arturem Skibą, dyrektorem Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w AXA Polska: Chcemy być numerem dwa na rynku ubezpieczeń grupowych  – str. 9
  • Rozmowa z Ewą Dąbrowską, dyrektorem Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden: Nationale-Nederlanden grupówkowym partnerem pierwszego wyboru  – str. 10
  • Waldemar Poberejko z Gruplowe: Sześć cech profesjonalisty w procesie skutecznej sprzedaży  – str. 11

Poza tym w numerze:

  • V bieg charytatywny InterRisk i TUW „TUW”: Wspólnie możemy więcej – str. 2

Maciej Fedyna, prezes Concordii Ubezpieczenia – Grupa Generali komentuje: Dobre zamieniamy w jeszcze lepsze  – str. 3

Wydarzenia miesiąca – wrzesień 2019

0

Ustawa o wyczerpanych sumach gwarancyjnych, największe od lat bankructwo w branży turystycznej, AXA, porozumienie Polskiej Izby Ubezpieczeń i Związku Banków Polskich oraz nowa prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego – tak przedstawia się lista laureatów wrześniowego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA wejście w życie ustawy o szczególnych uprawnieniach osób poszkodowanych w przypadku wyczerpania sumy gwarancyjnej ustalonej na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem 1 stycznia 2006 r.za likwidację nierozwiązywalnego, jak wydawało się przez wiele lat, problemu zapewnienia wsparcia dla poszkodowanych po wyczerpaniu się sumy gwarancyjnej w OC sprawcy zdarzenia.

TEMAT MIESIĄCA upadek biura podróży Neckermann Polskanajwiększe bankructwo w branży turystycznej od siedmiu lat, które będzie kosztować branżę ubezpieczeniową przynajmniej 25 ml złotych.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCAAXA w Polsceza decyzję o postawieniu na omnikanałowość w działalności majątkowej.

INICJATYWA MIESIĄCA zawarcie porozumienia pomiędzy Polską Izbą Ubezpieczeń i Związkiem Banków Polskich o współdziałaniu w obszarze cyberbezpieczeństwa banków, ubezpieczycieli oraz ich klientów – za podjęcie działań na rzecz ograniczenia coraz groźniejszego ryzyka, jakim jest cyberprzestępczość.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – Małgorzata Ślepowrońska, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego – za awans na najwyższe stanowisko w coraz istotniejszej dla rynku instytucji, będący namacalnym dowodem uznania dla jej osiągnięć w dotychczasowej pracy dla UFG.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

PZU: 5 mln zł dla OSP na ratowanie życia i zdrowia

0

Grupa PZU przeznaczy 5 milionów złotych na zakup najbardziej potrzebnego sprzętu dla Ochotniczych Straży Pożarnych w całej Polsce. Sami strażacy zdecydują o jego wyborze.

– Strażacy ochotnicy są często pierwsi na miejscu tragedii. Gaszą pożary, ratują ofiary wypadków na drodze, przychodzą z pomocą, gdy dochodzi do wichur, powodzi i innych klęsk żywiołowych. Za to wszystko należy im się nie tylko szacunek. Należy się troska, by mieli jak najlepszy sprzęt, dzięki któremu będą mogli ratować ludzi dotkniętych nieszczęściem, ale i sami będą bezpieczni. Taki cel ma nasza inicjatywa – podkreślił Paweł Surówka, prezes PZU SA.

– Jest podziękowaniem dla strażaków ochotników, których skuteczność mamy okazję obserwować z bliska – dodał Roman Pałac, prezes PZU Życie.

Gdy dochodzi do powodzi, ulew, burz i innych klęsk żywiołowych, PZU wysyła na miejsce mobilnych pracowników, którzy odwiedzają poszkodowanych w domach. Tak było w maju tego roku, kiedy lubelskie wsie zdewastowała trąba powietrzna i dwa lata temu, kiedy huragany pustoszyły Kujawy i Pomorze.

– Zawsze na miejscu spotykamy strażaków ochotników, którzy docierają z pomocą jako pierwsi. Stąd pomysł, żeby ich wesprzeć, a dzięki nim ludzi, których spotkała tragedia – zaznaczył Roman Pałac. Inicjatywa jest też efektem dużej liczby wniosków o pomoc od strażaków ochotników, nadsyłanych w związku z prowadzonym przez PZU programem działań prewencyjnych na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa „Pomoc to Moc”. Dlatego w jego ramach powstał osobny projekt skierowany do OSP.

PZU przekaże strażakom z OSP fundusze na zakup sprzętu, który sami będą mogli wybrać w zależności od swoich potrzeb. Zaoferuje im sprzęt do ratownictwa drogowego i medycznego oraz do walki z żywiołami. Będą to m.in. agregaty i zestawy hydrauliczne do wyważania drzwi w autach, pilarki, przecinarki, rozpieracze, pompy i agregaty prądotwórcze, a także defibrylatory, deski ortopedyczne i specjalistyczne zestawy medyczne.

– Program „Pomoc to Moc” wpisuje się w społeczną strategię Grupy PZU o nazwie #10latdłużej, którą ogłosiliśmy w czerwcu. Obejmuje ona szereg działań na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego życia wszystkich Polaków. Wyszliśmy z założenia, że miarą naszego sukcesu jest realizacja nie tylko biznesowych, ale i społecznych celów. Jest realne wsparcie dla ludzi, którzy jak strażacy ochotnicy każdego dnia efektywnie pomagają innym – podkreśliła Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie.

(AM, źródło: PZU)

Stabilność InterRisk daje agentom bezpieczeństwo

0

26 lat obecności na polskim rynku, ponad miliard zebranych składek rocznie, licencja na 17 grup produktowych i wskaźnik wypłacalności 205% to tylko niektóre wyróżniki towarzystwa ubezpieczeniowego InterRisk. Ubezpieczyciel należy do Vienna Insurance Group, lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który operuje w 25 krajach, a w wielu z nich znajduje się w ścisłej czołówce pod względem przypisu.

Koncern VIG znany jest z konserwatywnej polityki inwestycyjnej i reasekuracyjnej, która ma zapewnić bezpieczeństwo aktywów. Jest notowany na giełdzie w Wiedniu i posiada ocenę ratingową A+. Działa w 25 krajach pod różnymi markami, stawiając na różnorodność i poszanowanie lokalnych uwarunkowań. Jest największą grupą ubezpieczeniową w Austrii, Czechach, Słowacji, Rumunii, Macedonii, Litwie, Łotwie i Estonii oraz Bułgarii. Znajduje się też w pierwszej piątce największych grup ubezpieczeniowych w Polsce, Mołdawii, na Ukrainie, w Chorwacji, Bośni i Hercegowinie, Serbii, Albanii, Gruzji i na Węgrzech. – Należymy do bardzo dużej, zróżnicowanej rodziny ponad 200 towarzystw ubezpieczeniowych w całej Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Piotr Narloch, prezes InterRisk. – To daje nam z jednej strony dostęp do potężnego know-how oraz globalnej perspektywy na bieżące wyzwania ubezpieczeniowe, ale pozwala też zachować zrozumienie dla lokalnych uwarunkowań.

W Polsce mamy podpisane bezpośrednie umowy z mniej więcej 4 tysiącami agentów i 45 tys. OFWCA – mówi Mariusz Krzyszczak, dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży i Nowych Technologii. – Najczęściej agenci wiążą się z nami na lata, ceniąc sobie stabilne zasady współpracy, mocną pozycję rynkową i bogatą ofertę produktową. Naszymi ważnymi partnerami są również duże agencje sieciowe, brokerzy ubezpieczeniowi oraz banki. Jesteśmy otwarci na nowe kanały sprzedaży, jednak w naszej strategii to agent i broker zajmują szczególnie istotne miejsce – podkreśla Mariusz Krzyszczak.

InterRisk posiada 21 terenowych jednostek, w tym 19 oddziałów i 2 przedstawicielstwa generalne. – Jesteśmy obecni we wszystkich miastach wojewódzkich i w kilku miastach powiatowych, które są dla nas istotnymi ośrodkami biznesu. To nasz ogromny atut, ponieważ dzięki temu jesteśmy blisko agentów, brokerów oraz klientów – wyjaśnia Mariusz Krzyszczak. – Wielu dyrektorów jest z nami ponad 10 lat, a rekordzista Jan Grzela, dyrektor Oddziału InterRisk w Bydgoszczy, już ponad 20.

Polski rynek ubezpieczeniowy zmienia się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Jest to spowodowane przez szereg zjawisk: wciąż zmieniający się reżim regulacyjny, konsolidację zarówno po stronie ubezpieczycieli, jak i pośredników, dużą fluktuację cen ubezpieczeń oraz rewolucję technologiczną. – Pośrednikom coraz trudniej w sposób stabilny prowadzić swoje lokalne biznesy, dlatego tym bardziej doceniają takich partnerów jak InterRisk – podsumowuje Piotr Narloch. – Agenci nie chcą być zaskakiwani, ponieważ i tak wszystko wokół bardzo szybko się zmienia. Naszym atutem jest też mocna pozycja koncernu VIG w regionie od prawie 200 lat. Nie pojawiliśmy się wczoraj i nie znikniemy jutro, a teraz to bardzo istotny argument w niestałym świecie.

ZDANIEM AGENTÓW

Stabilne TU z bardzo dobrą likwidacją szkód, klienci zadowoleni z wypłaconych odszkodowań.

Paweł Chrobak
Assiduus

InterRisk to stabilność i zaufanie na co dzień.

Izabela Hinc
Pośrednictwo Finansowo Ubezpieczeniowe Marek i Izabela Hinc

Rynek ubezpieczeń: Przetasowania kadrowe w sprzedaży

0

Choć do końca obecnego roku pozostały prawie trzy miesiące, to już dziś można powiedzieć, że sprzedaż była segmentem ubezpieczeń, w którym doszło do najgłębszych zmian. Szczególnie wśród najwyżej postawionych menadżerów zajmujących się tym obszarem.

Adam Malinowski w Signal Iduna

Gdy w kwietniu Adam Malinowski rezygnował z zasiadania w zarządzie Generali, wielu ekspertów zastanawiało się, która firma będzie jego nowym miejscem pracy. Obszar wiedzy i doświadczenia menadżera oraz piastowane ostatnio funkcje pozwalały z dużą pewnością założyć, że będzie zasiadał w zarządzie, gdzie pod jego nadzorem znajdzie się obszar dystrybucji. Ostateczny wybór Adama Malinowskiego był jednak dość niespodziewany, gdyż jak dowiedzieliśmy się ostatnio, od listopada będzie członkiem zarządów polskich spółek Signal Iduna. Z jednej strony jest nieco zaskakujące, że menadżer zamienił coraz mocniej rozpychające się na naszym rynku Generali, które ma w dodatku niezwykle interesujące perspektywy rozwoju, wynikające choćby z przejęcia Concordii, na jednego z mniejszych graczy nad Wisłą. Z drugiej jednak możliwość działania na rzecz wzmocnienia pozycji ubezpieczyciela, który w ostatnich latach przeszedł spore zmiany, jest ciekawym wyzwaniem i może zapewnić duży profit w przyszłości.

Ceny OC przestały spadać?

Coraz więcej wskazuje na to, że po sześciu miesiącach obniżek składek w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych ubezpieczyciele nieco skorygowali swoją politykę cenową w tym segmencie. Po wcześniejszych sygnałach Ubea wskazujących, że składki podczas wakacji były nieco wyższe niż w poprzedzających je miesiącach, teraz pojawił się raport Rankomat, według którego ceny w trzecim kwartale były wyższe niż w drugim. I choć do szczegółowych danych liczbowych podawanych przez porównywarki należy podchodzić z dużą rezerwą, to sygnalizowanego przez nie trendu raczej nie należy zbywać wzruszeniem ramion. Pod tym bowiem względem są one niezłym „sejsmografem” zmian cenowych na rynku OC.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 42 z datą wydawniczą 14 października.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Zarządzanie kompetencjami owiec

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stanowiący prawo potrafią dowolnie skomplikować każdą działalność biznesową, podczas gdy firmy IT te same procesy upraszczają przedsiębiorcom i ich klientom. Nie inaczej stało się przy wdrożeniu IDD do polskiego systemu prawnego. Proste aplikacje wsparły obsługę nowych wymogów ustawowych.

Przypomnijmy, że ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, wdrożona w październiku 2018 r., objęła podmioty zaangażowane w sprzedaż produktów ubezpieczeniowych: od pośredników, przez agentów, po pracowników zakładów ubezpieczeń. Położono nacisk na kwalifikacje zawodowe osób wykonujących czynności agencyjne i obowiązek ich regularnego podnoszenia.

Jedna ustawa, by wszystkim zarządzić

Skutki nowego prawa najbardziej odczuły te podmioty, które w ramach rozwoju biznesu strategicznie rozwijają też sieć sprzedaży. Uważny czytelnik treści ustawy zapamiętał zapisy o tym, kto może wykonywać czynności agencyjne. I pewnie na poziomie jednej bądź jednego OFWCA wypełnienie pięciu grup wymagań nie wydaje się bardzo złożone:

  1. Cykliczne szkolenia;
  2. Obowiązkowe egzaminy w obszarze każdego TU/ZU dla handlowca;
  3. Zaświadczenie z KRK o niekaralności OFWCA;
  4. Rejestracja OFWCA w KNF;
  5. Wygenerowanie i dostarczenie pełnomocnictwa osobie wykonującej czynności agencyjne.

Jednak przemnożenie powyższej Piątki Ministra, jak chciałoby się dziś powiedzieć, przez kilku, kilkunastu, kilkudziesięciu handlowców pojawiających się w sieci dystrybucji z różnym statusem i w różnym czasie komplikuje zachowanie rygorów prawnych w postępie geometrycznym.

Tymczasem w agencjach…

Nowa ustawa i nowe rozporządzenia zmieniły rzeczywistość dystrybutorów ubezpieczeń. Zwiększył się wolumen działań obowiązkowych, bez których pojedynczy handlowiec nie uzyska już pełnomocnictwa do sprzedaży polis. Wzrosło ryzyko operacyjne, zaostrzył się reżim prawny i lista sankcji karnych.

By wypełnić wszystkie wymogi legislacyjne, podmioty sprzedające ubezpieczenia codziennie RĘCZNIE obsługują proces, który zamiast szerokopasmowej drogi szybkiego ruchu, przypomina węzeł komunikacyjny setek krzyżujących się autostrad. Różne grupy odbiorców: KNF, KRK, banki, TU, agenci i handlowcy. Złożony obieg dokumentów, z różnymi statusami, etapami, reżimem czasu, złożoną siecią uprawnień. To wszystko w setkach tabel, plików, folderów rozsyłane najczęściej mailowo.

Jedna ustawa – jedna aplikacja

W tym punkcie wkraczają firmy informatyczne, wrażliwe na zmiany prawne świata finansów. Niektórzy dostawcy dodali do swoich rozwiązań moduł wspierający rejestrację OFWCA w KNF.

O krok dalej poszli twórcy systemu OFWCA z firmy Business Intelligence Technologies z Wrocławia. Napisali oddzielną aplikację, która w jednym miejscu steruje wszystkimi procesami zarządzania kompetencjami osób wykonujących czynności agencyjne. 

Mówi Ewelina Wróbel, product owner i wiodący analityk odpowiedzialna za rozwój OFWCA: – Aplikacja umożliwia wypełnienie wszystkich wymogów ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, daje też szybki dostęp do kompletu danych w jednym miejscu. Ale to nie jedyne usprawnienie. System OFWCA automatycznie przypomina handlowcom o ustawowych obowiązkach: wysyła powiadomienia mailowe o obowiązku szkolenia, jak też w przypadku gdy obowiązek nie zostanie wykonany, późniejsze wiadomości przypominające.

Główny proces realizowany przez system zaczyna się zgłoszeniem handlowca na egzamin, przez import zaświadczenia o wynikach egzaminu, zgłoszenie OFWCA do KNF (z jednoczesnym eksportem wszystkich wymaganych w ustawie załączników), po monitoring i potwierdzenie rejestracji, wystawienie i wysłanie pełnomocnictwa, aż po finalne udostępnienie informacji o uprawnieniach OFWCA wszystkim interesariuszom.

Zależało nam, by zapewnić użytkownikom pełny obieg dokumentów między wszystkimi podmiotami wymienionymi w ustawie w ramach jednego logowania – opowiada Jacek Rechul, współwłaściciel BI Technologies i współtwórca systemu. – Dzięki temu pozyskamy automatycznie zaświadczenie z KRK, wymienimy dokumenty z innymi Towarzystwami, wymienimy dokumenty z KNF i wystawimy pełnomocnictwa do wszystkich Towarzystw, także tych spoza grupy.

Tego rodzaju rozwiązania informatyczne adresowane są do kilku grup odbiorców w zależności od wybranej opcji wdrożenia systemu: PRO lub OPTIMUM (patrz ramka).

Aplikacja może z jednej strony usprawnić zarządzanie kompetencjami osób oferujących ubezpieczenia z ramienia agencji, multiagencji czy towarzystwa ubezpieczeniowego. Z drugiej strony system OFWCA katalizuje rozproszone działania dużych grup finansowych, gdzie pod wspólnym szyldem wystąpić mogą różnego rodzaju podmioty (od agencji ubezpieczeniowej, przez towarzystwo, po instytucje bankowe czy leasingowe, które w rozumieniu ustawy są agentami oferującymi ubezpieczenia uzupełniające) z rozbudowaną siecią sprzedaży.

Allianz Partners: 2 mln zł wypłaconych odszkodowań dla klientów Neckermanna

0

25 września biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność. Od tego czasu Allianz Partners we współpracy z Urzędem Marszałkowskim na bieżąco wspiera turystów przebywających poza granicami kraju oraz wypłaca odszkodowania tym, którzy nie mieli szans wyjechać na wakacje.

Przez ostatni tydzień odebraliśmy prawie 4000 telefonów i zarejestrowaliśmy ponad 3200 osób, które zwróciły się do nas z wnioskiem o refundację kosztów za niewykorzystane wakacje. Do dnia dzisiejszego wypłaciliśmy już ponad 2 mln złotych odszkodowań z tego tytułu, zaś ponad 90% osób przebywających za granicą wróciło do kraju – mówi Tomasz Frączek, dyrektor oddziału Allianz Partners, który ubezpiecza Neckermanna. – Dziękujemy wszystkim za cierpliwość oraz pozytywne komentarze dotyczące naszej pracy. Cieszą szczególnie te otrzymywane od klientów naszego partnera, którzy często mówią, iż nie spodziewali się, że tak szybko może zadziałać cały proces – dodaje.

(AM, źródło: Allianz Partners)

PZUW: Certyfikat „Dobre Relacje z Pacjentem” dla załogi UCK w Gdańsku

0

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku jest czwartą placówką medyczną, która otrzymała certyfikat „Dobre Relacje z Pacjentem” od TUW PZUW. W imieniu personelu wyróżnienie odebrał Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny UCK.

fot. Sylwia Mierzewska, UCK

Bezpłatne szkolenie „Dobre Relacje z Pacjentem” to cykl warsztatów, seminariów i e-learningów o tematyce dotyczącej komunikacji interpersonalnej w podmiotach leczniczych, praw pacjenta, dokumentacji medycznej, zakażeń szpitalnych i zdarzeń niepożądanych. Projekt realizowany jest przez ekspertów TUW PZUW, w tym lekarzy z dużym doświadczeniem medycznym i ubezpieczeniowym, we współpracy ze specjalistami z zakresu komunikacji interpersonalnej z firmy Next Medica.

(AM, źródło: PZUW)

Insurtech: Nagrody dla Policy Expert

0

Firma z sektora insurtech, Policy Expert, otrzymała dwie nagrody branżowe: za technologię cyfrową i za cyfrowy handel. Firma została „Narodowym Zwycięzcą” w konkursie European Business Awards 2019. Z kolei w konkursie Commerce Awards 2019 otrzymała nagrodę za najlepsze usługi finansowe w branży Commerce.

Digital Technology Award jest przeznaczona dla firm o obrocie miedzy 26 a 250 mln euro. Policy Expert mówi, że nagroda e-commerce świadczy o uznaniu dla opracowania propozycji online firmy i technologicznych innowacji służących poprawie zaangażowania klienta, jego doświadczenia i retencji. Adam Powell, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Policy Expert powiedział: – Jesteśmy zaszczyceni, że jury uznało nas za wiodący przykład innowacji w brytyjskiej technologii cyfrowej i w usługach finansowych dla handlu internetowego. Werdykty są dla nas ogromną nagrodą za ciężką pracę zespołu Policy Expert nad budowaniem skupionego na ludziach, napędzanego technologią biznesu o nowatorskim sposobie myślenia i najlepszej w swojej klasie propozycji ubezpieczeniowej.

(AC, źródło: Intelligent Insurer)

18,045FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie