Blog - Strona 1410 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1410

Inter Polska partnerem kalendarza „ŚILne kobiety 2020”

0
Źródło zdjęcia: Inter Polska

12 lekarek ze Śląskiej Izby Lekarskiej wzięło udział w sesji fotograficznej, której efektem jest kalendarz „ŚILne kobiety 2020”. Partnerem tej inicjatywy został Inter Polska.

– Akcje takie, jak kalendarz „ŚILne kobiety 2020”, mają uświadamiać Polkom i Polakom, że mają realne szanse w walce z chorobą nowotworową – mówi Beata Rosiak, dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych Inter Polska. – Zaangażowaliśmy się w tę akcję z kilku powodów. Po pierwsze, co roku wzrasta liczba zachorowań na nowotwór złośliwy piersi w Polsce. Wierzymy, że mówienie o profilaktyce i zachęcanie do badań przynosi efekty. Po drugie, popularyzacja ubezpieczeń zdrowotnych oferowanych przez pracodawcę może przyczynić się do lepszej dostępności do badań profilaktycznych oraz świadczeń medycznych. Tym samym, wczesne wykrycie choroby u pracownika pozwoli na pełne wyleczenie i szybki powrót do pracy – dodaje.

Do zdjęć w kalendarzu pozowały lekarki, które zaangażowały się w akcję charytatywną skierowaną do kobiet.

(AM, źródło: Inter Polska)

MetLife prowadzi rekrutację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma On Board Think Kong prowadzi kampanię rekrutacyjną dla MetLife w mediach społecznościowych.

– Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, Strategy Director i partner On Board Think Kong.

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl.

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia internetowego formularza rekrutacyjnego. On Board Think Kong twierdzi, że kampania cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji.

(AM, źródło: On Board Think Kong)

Ubezpieczenie „Inwest Klimat” Credit Agricole

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bank Credit Agricole rozpoczął subskrypcję nowego ubezpieczenia na życie z opcją inwestycyjną. „Inwest Klimat” pozwala inwestować w firmy z sektora zielonej gospodarki, zapewniając jednocześnie 100% ochrony kapitału wpłaconego przez klienta.

– Inwest Klimat to indywidualne ubezpieczenie na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Z jednej strony daje ochronę ubezpieczeniową na życie, a z drugiej możliwość zysku na wzroście indeksu, który gromadzi spółki rozwijające technologie przyjazne środowisku – wyjaśnia Tomasz Wyłuda, dyrektor Biura Doradztwa Inwestycyjnego Credit Agricole.

Wyniki Inwest Klimat zależą od notowań indeksu giełdowego iSTOXX® Global Low Carbon ex-Controversial Activities Select, złożonego ze specjalnie wyselekcjonowanych firm z różnych sektorów gospodarki o zasięgu ogólnoświatowym.

Inwest Klimat to kolejny produkt w portfolio Credit Agricole, który umożliwia wspieranie rozwoju tzw. zielonej gospodarki i ochronę środowiska naturalnego.

– W Credit Agricole przykładamy ogromną wagę do ochrony środowiska – jest to część naszej biznesowej strategii. Dlatego wprowadzamy na rynek kolejny produkt finansowy wspierający rozwój czystych i nowoczesnych technologii. Dzięki tej atrakcyjnej ofercie inwestorzy mogą nie tylko liczyć na zyski, ale również troszczyć się o naturę – przekonuje Tomasz Wyłuda.

Subskrypcja potrwa do 28 lutego. Minimalna kwota wpłaty wynosi 3 tys. zł, maksymalna 2 mln zł. Okres inwestycji to 4 lata i 16 dni. Produkt został opracowany we współpracy z CALI Europe.

(AM, źródło: prnews.pl)

Ubea podsumowała rankingi za 2019 rok

0

Wyniki rocznego podsumowania miesięcznych rankingów Ubea.pl stworzonych na podstawie kalkulacji przeprowadzonych przez użytkowników porównywarki w 2019 r. pokazały, że klasyfikacja „najtańszych” zakładów ubezpieczeń jest nieco inna niż przed rokiem.

Zestawienie objęło cztery kategorie rankingowe: OC, OC+NNW, OC+AC, OC+AC+NNW. W każdej sklasyfikowano dziewięciu ubezpieczycieli. Podsumowanie rezultatów pokazało, że w poszczególnych pozycjach najtańszymi zakładami okazały się kolejno: You Can Drive (w dwóch pierwszych kategoriach), Link4 i Aviva.

– Jeżeli porównamy powyższe informacje z danymi dotyczącymi całego 2018 roku, to okaże się, że zmiany lidera dotyczyły dwóch pierwszych kategorii rankingowych (OC oraz OC+NNW). Marka You Can Drive na pozycji lidera zastąpiła Benefię, czyli zwycięzcę z 2018 roku – komentuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Dla kierowców w wieku powyżej 30 lat, rankingowym zwycięzcą był Link4. Ubezpieczenia komunikacyjne You Can Drive są bowiem sprzedawane jedynie młodszym osobom.

– Na korzyść Link4 przemawia również fakt, że ta firma po zsumowaniu wyników z czterech kategorii zdobyła więcej punktów (193,85) niż pozostali ubezpieczyciele – między innymi Benefia (185,89), Aviva (183,92) oraz You Can Drive (161,57) – podsumowuje Paweł Kuczyński.

(AM, źródło: Ubea)

Polisa dla seniora

0

Na rynku ubezpieczeń można znaleźć produkty dopasowane do potrzeb seniorów. Zazwyczaj są one dostępne jedynie w polisach grupowych. Do tego typu otwartej grupy, prowadzonej przez ubezpieczyciela, można dołączyć samodzielnie. Polisa zapewnia m.in. wypłatę świadczenia za pobyt w szpitalu lub uszczerbek na zdrowiu oraz assistance obejmujący wizyty pielęgniarki, zrobienie zakupów czy opiekę nad zwierzętami.

Przy ubezpieczeniach indywidualnych seniorzy nie mają zbyt wielkiego wyboru. Inaczej wygląda oferta skierowana do grup.

– W przypadku ubezpieczeń grupowych senior ma możliwość skorzystania ze znacznie szerszej pomocy. Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują m.in. świadczenia za pobyt w szpitalu czy uszczerbek na zdrowiu, związany np. ze złamaniem kończyny. Dodatkowo mamy do dyspozycji assistance dedykowany specjalnie osobom starszym. Ten produkt zapewnia wizyty lekarzy i pielęgniarek, pomoc rehabilitanta, dostarczenie zakupów czy nawet opiekę nad pupilami, gdy np. senior przebywa w szpitalu lub sanatorium. Assistance jest zwykle bezpłatnym dodatkiem do polisy grupowej, której koszt wynosi od 50 do 100 zł miesięcznie – mówi Tomasz Bartczak z ANG Spółdzielni.

Przystąpienie do ubezpieczenia grupowego nie wymaga zatrudnienia w żadnym zakładzie pracy lub zebrania kilku osób. Tego typu otwartą grupę prowadzi towarzystwo ubezpieczeń i można do niej dołączyć w pojedynkę.

ANG Spółdzielnia radzi, aby przed podjęciem decyzji o zakupie polisy sprawdzić, czy oferta pochodzi od przedsiębiorstwa nadzorowanego przez KNF i podlegającego polskim przepisom prawa. Ponadto należy dokładnie zapoznać się ze wszystkimi postanowieniami umowy. Istotne są także wszelkie oświadczenia, które podpisuje klient, np. na temat przewlekłych chorób, ponieważ mogą stanowić podstawę do odmowy wypłaty świadczenia. – Taka sytuacja może nastąpić, np. gdy nie poinformujemy towarzystwa ubezpieczeniowego o swoich problemach zdrowotnych. Bezwzględnie zawsze trzeba również sprawdzić zakres polisy, jaką kupujemy – zwłaszcza jeśli robimy to przez telefon i nie mamy dokumentów przed sobą. Jeśli senior do końca nie rozumie zapisów umowy, to nigdy nie powinien jej podpisywać. W takiej sytuacji warto zwrócić się o pomoc do dzieci czy wnuków lub skorzystać z usług eksperta – dodaje Tomasz Bartczak.

(AM, źródło: Brandscope)

Tajlandia: Rynek non-life z wyższą składką

0

Szacuje się, że prawdopodobnie rynek ubezpieczeń non-life osiągnął cel 5% wzrostu wyznaczony na 2019 r. – podaje Tajskie Stowarzyszenie Ubezpieczeń Ogólnych (TGIA).

Za 11 miesięcy 2019 r. sektor non-life odnotował wzrost całkowitej składki zebranej o 4,7%. Prezes TGIA, Anon Vangvasu, podał, że składka za cały rok wynosi szacunkowo 243 mld bahtów tajskich (8 mld dol.), jest więc to wzrost o 5% w stosunku do 232 mld bahtów za 2018 r.  Biznes ubezpieczeniowy non-life wykazał obiecujący wzrost w I poł. ub.r., ale w II poł. tempo zaczęło zwalniać wraz ze spadkiem sprzedaży samochodów. Z ubezpieczeń komunikacyjnych pochodzi ok. 60% składki z ubezpieczeń non-life. Inne problemy segmentu non-life to zaciekła konkurencja i wojna cenowa. W I poł. 2020 r. spodziewany jest dalszy spadek składek z ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Polins wstrzymuje sprzedaż nowych umów Gefion

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Spółka Polins, główny przedstawiciel Gefion Insurance A/S (Gefion) w Polsce, poinformowała, że w związku ze styczniowymi komunikatami duńskiego organu nadzoru (Finanstilsynet), jej zarząd podjął decyzję o wstrzymaniu od 17 stycznia dystrybucji nowych umów Gefion do czasu złożenia przez niego oficjalnych wyjaśnień dotyczących jego sytuacji finansowej.

„Jesteśmy odpowiedzialni za naszych klientów, współpracujące z nami multiagencje ubezpieczeniowe, jak też OFWCA prowadzące bezpośrednią dystrybucję produktów ubezpieczeniowych ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S. (…) Pragniemy utrzymać i zachować pozycję wiarygodnego partnera ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S na polskim rynku ubezpieczeniowym i sumiennie kontynuujemy proces wznowieniowy umów ubezpieczeniowych zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, jak też prowadzimy obsługę już zawartych umów” – napisano w komunikacie.

Spółka wyraziła przekonanie, że szybka reakcja i podjęte odpowiednie kroki ze strony Gefion „w najbliższym czasie pozytywnie rozwiążą zaistniałą sytuację”.

14 stycznia Finanstilsynet podał w oficjalnym komunikacie, że w jego ocenie Gefion nie spełnia kapitałowego wymogu wypłacalności i ma poważne problemy z płynnością. Dlatego urząd uważa, że interesy ubezpieczających i uprawnionych z umów ubezpieczenia zawartych z zakładem są zagrożone. Organ zakazał Gefion rozszerzania zakresu działalności. Oznacza to, że ubezpieczyciel nie może działać na innych rynkach niż te, na których obecnie funkcjonuje, oraz nie wolno mu oferować produktów ubezpieczeniowych innych niż obecnie posiadane w portfelu.

Dzień później ukazał się komunikat Gefion, w którym zakład poinformował, że decyzja Finanstilsynet nie będzie miała żadnego wpływu na jego bieżącą działalność. Gefion zadeklarował też, że oczekuje, iż uda mu się spełnić wymagania postawione mu przez Finanstilsynet w zakresie aktywów płynnościowych.

Komentarz

Jak się okazuje, decyzja Finanstilsynet miała jednak wpływ na bieżącą działalność Gefion. Otwarte pozostaje pytanie, czy wstrzymanie sprzedaży nowych polis nie okaże się pierwszym krokiem do wycofania się ubezpieczyciela z polskiego rynku, co jak twierdzą źródła informacji „Pulsu Biznesu”, jest już przesądzone.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

5 noworocznych postanowień dyrektora sprzedaży

0
Robert Zagata

Noworoczne planowanie jest rytuałem, który zrodził wiele żartów na temat wytrwałości w jego realizacji. Ja zawsze planowałem. Ale w miarę jak głowa siwiała,wyzbyłem się fanatyzmu i nadmiernych wyrzutów sumienia przy ich realizacji (zgodnie z podpowiedzią Konfucjusza, z mojego fanpage’a: Nie ważne, jak wolno idziesz, dopóki się nie zatrzymujesz.

Każdy zestaw noworocznych postanowień powinien się odnosić do mojego planu życia. Co chcę osiągnąć, jakim chcę być człowiekiem, rodzicem, członkiem społeczności? Czy masz już taki idealny „plan życia”? Jeśli nie masz jeszcze planu „na całe życie”, to może pomocny będzie, liczący kilkaset lat, ideał Jana Kochanowskiego?

Inszy niechaj pałace marmurowe mają

I szczerym złotogłowem ściany obijają,

Ja, Panie, niechaj mieszkam w tym gnieździe ojczystym,

A Ty mię zdrowiem opatrz i sumnieniem czystym,

Pożywieniem ućciwym, ludzką życzliwością,

Obyczajami znośnymi, nieprzykrą starością.

Coraz trudniej planować biznes strategicznie, jeśli nie ma się dostępu do dużych zespołów eksperckich, analitycznych. Tempo zmian jest ogromne i trudno pojedynczemu menedżerowi przewidzieć, gdzie będzie jego branża za 10 lat. Pracując w ubezpieczeniach na życie, produkty planuje się na 30 lat, plany biznesowe pisze na 10 lat, a plany bieżące na 3 lata. AI (sztuczna inteligencja) zmieni wszystko w ciągu 5–10 lat. Dramatycznie zmieni również wszystkie modele biznesowe. Dlatego najważniejszy plan strategiczny menedżera: być gotowym na zmianę!

Nie wiadomo, czy Twoja firma o 150-letniej tradycji przetrwa starcie z… Facebookiem, Amazonem czy Alibabą (w Chinach ponad 90% transakcji detalicznych dokonuje się przez WeChata i Alipaya). Te informatyczne monstra, ze swoimi ogromnymi zasobami danych i zaprzęgające sztuczną inteligencję, wejdą w Twoją branżę. Zaoferują produkty finansowe przygotowane indywidualnie dla konkretnego klienta, dostępne tanio i łatwo w internecie.

Zmiany będą dramatyczne. Dlatego profesjonalnie musisz być o krok przed swoimi ludźmi, aby zaproponować im nową drogę, kiedy dotychczasowa się skończy lub ulegnie drastycznej modyfikacji. Czy Twój plan w wystarczającym stopniu obejmuje nakłady czasowe i finansowe na szkolenia, naukę własną, samorozwój?

Pora na pierwsze postanowienie noworoczne, związane z faktem, że mój biznes to ludzie: agenci ubezpieczeniowi i klienci. Zanim je sformułujemy, kilka pytań do samego siebie.

Najważniejsze: „Czy ja otaczam się najlepszymi z najlepszych, czy marnuję czas na „popychanie sznurka”? Wspaniale opisał to V wieków temu Mikołaj Rej:

Że dobrym być potrzeba i któż tego nie wie?

Lecz dobry owoc rośnie nie na każdym drzewie.

Wołowi, choćbyś wina nalał,

pewnie w kałuży będzie wodę wolał.

Moje postanowienie numer 1 – zaplanuj sobie… radość i dobry nastrój

Główne zadanie dyrektora to być liderem dla swoich ludzi. Znam bardzo wielu dyrektorów – zawalonych raportami, ciągle pod presją planu i w poczuciu zagrożenia swojej pozycji. Bez radości wykonujących obowiązki. Zachęcam do wpisania do kalendarza czasu na te rzeczy, które sprawiają nam autentyczną radość, dają dużo satysfakcji, wprowadzają nas w dobry nastrój (dla mnie są to długie, spokojne spotkania z osobami bliskimi i jazda konna). Dla osób czerpiących radość z rodziny, wychowania dzieci – niech to będzie zwiększona liczba zaplanowanych wspólnych zajęć, atrakcji, wyjazdów.

Moje postanowienie numer 2 – zbudowanie prawdziwego planu działania wraz ze swoimi najlepszymi ludźmi

Wraz z moimi najlepszymi współpracownikami (agentami i menedżerami zespołów) sformułuję główne cele biznesowe i aktywności na 2020 r.

Na śniadaniu noworocznym z najlepszymi sprzedawcami oraz podczas dobrze przygotowanej burzy mózgów z menedżerami zainicjuję dyskusje nad wyzwaniami najbliższego roku. Wnioski z tych dyskusji przeanalizuję i na ich podstawie zbuduję plan działania. Ten plan „sprzedam” współtwórcom, aby byli jego ambasadorami w moim zespole. Zadbam też o jego dobrą wizualizację.

Główny cel: osiągnąć sukces dzięki działaniu zgodnie z dobrze przygotowanym planem, którego współwłaścicielami będą najistotniejsi ludzie w moim zespole.

Postanowienie trzecie – rozwój osobisty

Przeprowadzę ankietę 360 stopni (zapytam o opinie na temat moich metod pracy moich przełożonych i podległych mi menedżerów oraz agentów). Dokonam także samodzielnej, krytycznej oceny swoich mocnych stron oraz obszarów do rozwoju. Na podstawie obu tych źródeł wybiorę 1–2 obszary zakresu moich kompetencji, nad którymi będę pracował w tym roku.

Na podstawie tego wyboru znajdę i zaplanuję szkolenia czy programy rozwojowe, które pozwolą mi zwiększyć swoją efektywność w wybranych obszarach.

Znajdę w środowisku osobę, która ma udokumentowane osiągnięcia w tych obszarach. Zwrócę się do niej, aby była moim mentorem, który wesprze mnie w moich wysiłkach i będzie w stanie obiektywnie ocenić uzyskany progres.

Zaplanuję sobie ekscytującą nagrodę, którą skonsumuję w momencie osiągnięcia tego celu.

Postanowienie czwarte – zdrowie. Wdrożę 1-2 nawyki, które wpłyną pozytywnie na moje zdrowie:

I ponownie sięgnę po poradę liczącą 500 lat, tak prosto zapisaną przez Jana Kochanowskiego:

Szlachetne zdrowie,

nikt się nie dowie,

jako smakujesz,

aż się zepsujesz.

Tak proste, a jak wielu dyrektorów zapomina o tej prawdzie (z piszącym te słowa na czele). Jeśli dotychczas nie zajmowałeś się tym obszarem wystarczająco, pora na zmianę. Jeśli był to jeden z Twoich priorytetów – po prostu kontynuuj.

Długofalowo – zapoznam się z opracowaniami dotyczącymi zdrowego odżywiania i udam się do dietetykaw celu opracowania optymalnej diety. Ten element planu omówię szczegółowo z żoną, ponieważ bez wspólnego planu w tym zakresie trudno będzie utrzymać dyscyplinę.

Jeśli zbyt dużo czasu spędzam za biurkiem i w samochodzie, wdrożę trzyetapowy plan rozruszania ciała:

  1. W styczniu 10 000 kroków dziennie, jako minimum.
  2. Zabezpieczę w kalendarzu na pierwszy kwartał wizyty na siłowni, na basenie lub po prostu czas na marszobiegi, tak aby w ciągu półrocza dojść do aktywnych 3–4 dni tygodniowo. Po tym okresie stanie się to nawykiem i plan będzie niepotrzebny.
  3. W drugiej połowie roku zaplanuję w kalendarzu czas na cotygodniowe, regularne zajęcia ruchowo-sportowe.Choćby jedne z tych zajęć z kochaną osobą (członkami rodziny), dla wzmocnienia relacji poprzez wspólne ćwiczenia.

I na koniec – możecie to zrobić tak i… możecie to zrobić inaczej, Wasz wybór.

Postanowienie piątewykorzystując wszystkie powyższe postanowienia, będę żył pełnią życia, kochając szczerze i pracując z radością

Zygmunt Freud powiedział, że podstawowymi oznakami dojrzałości i zdrowia psychicznego jest umiejętność kochania i pracowania.

Tylko naprawdę radosny, wewnętrznie spokojny, pełen entuzjazmu menedżer może myśleć o byciu liderem dla swoich ludzi. Musi więc zaplanować wszystko, co go w taki stan wprowadzi i utrzyma w nim przez cały rok. Jednocześnie zachowując uważność i otwartość, bo najciekawsze rzeczy w życiu często wydarzają się poza planem…

Robert Zagata

Robert Zagata w październiku 1989 r. uruchomił multiagencję ubezpieczeniową. Przez 30 lat zajmował się projektowaniem, budowaniem i podwyższaniem efektywności kanałów dystrybucji w Polsce, Rosji, na Ukrainie, Litwie. Ostatnio zakończył z sukcesem budowę sieci agencyjnej Prudential Polska. Obecnie jest konsultantem w zakresie rozwoju kanałów dystrybucji oraz wdrożenia benefitów pracowniczych w firmach (w tym PPK). www.employeebenefits.pl

Sollers Consulting: Lepsza przyszłość cyfrowa

0
Źródło zdjęcia: Sollers Consulting

20 stycznia rozpoczęła się 8. edycja dwudniowej konferencji „Innovation in Insurance” organizowanej przez Sollers Consulting. Spotkanie w warszawskim Centrum Nauki Kopernik zgromadziło ponad 330 ekspertów ubezpieczeniowych z całej Europy, którzy dyskutowali o wyzwaniach związanych z transformacją technologiczną w branży, wymieniając się wiedzą i doświadczeniami.

Budowanie zaufania poprzez technologię

Nowe technologie otwierają możliwości we wszystkich obszarach łańcucha wartości – powiedział Michał Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający Sollers Consulting podczas wystąpienia inaugurującego konferencję. – Ale ze względu na systemy starego typu, innowacje często nie mogą w pełni rozwinąć potencjału – podkreślał. Zachęcał też ubezpieczycieli do ponownego przemyślenia sposobu prowadzenia działalności. – Nowe produkty i podejście do sprzedaży powinny być oparte na zupełnie nowych sposobach myślenia o ofercie i klientach – stwierdził. Michał Trochimczuk zwrócił uwagę, iż ubezpieczyciele muszą podjąć dalsze wysiłki, aby skupić się na kliencie i zdobywać jego zaufanie. W jego ocenie jest to jedyny sposób na rozwiązanie problemu 1,2 bln USD globalnego niedoubezpieczenia. Zdaniem eksperta, aby zbudować zaufanie, należy stosować innowacyjne technologie. Ubezpieczyciele muszą uprościć produkty, ustanowić usługi o wartości dodanej, usprawnić procesy i uczynić komunikację bardziej przejrzystą. Trochimczuk podkreślił, że rola ubezpieczyciela zmienia się ze zwykłego wypłacającego roszczenia na rolę towarzysza życia.

Perspektywy międzynarodowe i praktyki

W studiach przypadków, wystąpieniach i dyskusjach panelowych klienci Sollers Consulting dzielili się poglądami na temat globalnych wyzwań stojących przed branżą ubezpieczeniową oraz wiedzą na temat ich bieżących projektów. Dorothée Appel, CIO Zurich Niemcy, w swoim wystąpieniu opisała cyfrową przyszłość branży ubezpieczeniowej w Niemczech. Andrea Simoncelli, CEO Generali Polska, nakreślił aktualne trendy w branży i opisał, jak Generali wychodzi im naprzeciw poprzez wprowadzanie innowacji. Dan Lewis, Head of IT Delivery Admiral, oraz Karl Jones, Project Manager Admiral, przedstawili, jak zapewnić wysoką wydajność IT. Genta Hatakeyama, Yuji Futamura i Hideyo Shimojima, starsi menedżerowie AXA Direct Japan, przedstawili pierwszą zwinną transformację biznesową w japońskiej branży ubezpieczeniowej oraz czynniki sukcesu tego projektu. Matthew Gurney, Programme Director Saga, pokazał drogę, jaką brytyjski ubezpieczyciel obrał w swoim programie transformacji, aby wspólnie z klientem kształtować przyszłość. Ben Spencer, Group CIO Beazley, wyjaśnił, jak ten ubezpieczyciel dostosował się do transformacji cyfrowej i jakie cele strategiczne realizuje. Christoph Samwer, CEO i współzałożyciel insurtecha Friday, wyjaśnił, w jaki sposób firma zamierza w ciągu roku stać się najpopularniejszym ubezpieczycielem mobilnym w Niemczech z fundamentem IT nastawionym na skalowanie. Hubert Młodzianowski, dyrektor ds. produktów Sollers Consulting, podzielił się informacjami na temat strategii, dzięki której ubezpieczyciele mogą optymalizować technologię, nie pozwalając, by dotychczasowe technologie informatyczne spowolniły wysiłki w zakresie digitalizacji.

Ubezpieczenia w chmurze

W panelu dyskusyjnym, w którym udział wzięli Annemarie Bruch, dyrektor Globalnego Doradztwa Strategicznego Guidewire Software, Thorvaldur Flemming Jensen, wiceprezes Tia Technology, oraz Ralf Bojarra, CCO Fadata, i Marcin Pluta, partner zarządzający Sollers Consulting, omówiono wyzwania i opcje dla branży. Wśród przedstawicieli wiodących dostawców systemów centralnych panuje zgoda co do tego, że dla ubezpieczycieli kluczowe znaczenie będzie miała możliwość szybkiego tworzenia sieci poprzez odpowiednie interfejsy oraz elastyczność architektury IT.

Większość firm ubezpieczeniowych rozważa chmurę jako opcję, więc zasadnym wydaje się uporządkowanie istniejącego krajobrazu systemowego w tym procesie – wyjaśnił Thorvaldur Flemming Jensen. – Klienci końcowi decydują o najważniejszych kwestiach i naciskają na firmy ubezpieczeniowe, aby były bardziej sprawne i intuicyjne – dodał.

Ubezpieczyciele na całym świecie postrzegają inwestycję w chmurę jako okazję do przesunięcia potencjału zasobów w celu skoncentrowania się na inicjatywach strategicznych – powiedziała Annemarie Bruc.

Przetwarzanie w chmurze jest ważnym filarem udanej strategii transformacji. Umożliwia ona tworzenie nowych, łatwo skalowalnych modeli biznesowych i toruje drogę do rozsądnego wykorzystania technologii takich jak AI czy Big Data. Wysoka skalowalność wyznacza kierunek przyszłego rozwoju – podsumował Marcin Pluta.

Od zorientowanego na produkt do zorientowanego na klienta

Podczas konferencji Sollers Consulting zaprezentował wielokanałową platformę RIFE, która umożliwia ubezpieczycielom i bankom wdrażanie spersonalizowanej interakcji z klientem, zarządzanie wielokanałową strategią oraz poprawę doświadczenia klientów. – Dzięki RIFE wspieramy branżę finansową, aby stała się bardziej zorientowana na klienta i oferowała proste produkty – wyjaśnił Michał Trochimczuk. Jego zdaniem przyszłość dystrybucji ubezpieczeń opiera się na podejściu zbliżonym do e-commerce i wyraża się poprzez spersonalizowane doświadczenie klienta, oferty cross-sell, inteligentne i wspomagane usługi oraz ekosystem wielu partnerów.

Modele biznesowe insurtechów

Podczas konferencji sześć firm z branży insurtech zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania. Jakub Dryjas, szef rozwoju Tensorflight, wskazał, w jaki sposób firma dostarcza ustrukturyzowane dane dotyczące nieruchomości dla branży ubezpieczeniowej poprzez natychmiastową analizę zdjęć lotniczych, satelitarnych i widoków ulicznych. Ella Lozinsky, VP Sales & Business Development EMEA Glassbox Digital, wyjaśniła, w jaki sposób organizacja pomaga branży ubezpieczeniowej lepiej zrozumieć problemy klientów, umożliwiając firmom zarządzanie i optymalizację całego cyfrowego cyklu życia ich klientów internetowych i mobilnych. James Russel, współzałożyciel Brisk, pokazał, w jaki sposób start-up z Londynu pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w zabezpieczeniu ich działalności poprzez wykorzystanie analizy danych i pomocy w zakresie IT w celu identyfikacji ryzyka i możliwości. Antton Peña, współzałożyciel Flock, londyńskiej firmy ubezpieczeniowej znanej z ubezpieczeń dla samolotów bezzałogowych typu pay-as-you-fly pokazał, w jaki sposób wprowadził platformę analizy i underwritingu w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje dane osób trzecich i dane własne do identyfikacji, kwantyfikacji i wyceny ryzyka ubezpieczeniowego. Romuald Paprzycki, CEO Minte, wyjaśnił, w jaki sposób polski start-up zautomatyzuje przedmiotową ocenę roszczeń związanych z medycyną poprzez zastosowanie SI, co ma na celu ustanowienie przejrzystego procesu, natychmiastowych płatności i oszczędności w kosztach operacyjnych. Adam Richards, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Albany Group, przedstawił swoją wizję przyszłości zarządzania łańcuchem dostaw. Start-up z siedzibą w Londynie działa w sektorze usług finansowych, gdzie oferuje informatyczne rozwiązania w obszarze ryzyka i analizy danych.

Insurtechy opracowują innowacyjne rozwiązania we wszystkich ogniwach łańcucha wartości. Uważamy, że jest to bardzo obiecująca strategia nawiązania partnerstwa pomiędzy insurtechami a ubezpieczycielami z korzyścią dla obu stron – skomentował Grzegorz Podleśny, partner Sollers Consulting.

20 lat Sollers Consulting

Ósma edycja konferencji zainaugurowała obchody 20-lecia firmy. – W ciągu ostatnich 20 lat Sollers Consulting współpracował z ponad 80 grupami finansowymi na wszystkich kontynentach, skupiając się na rynkach polskim, krajów niemieckojęzycznych, brytyjskim, francuskim, krajów nordyckich oraz japońskim, aby pomóc im przekształcić i wdrożyć silną infrastrukturę informatyczną. Sollers Consulting nadal będzie godnym zaufania partnerem w zakresie digitalizacji, który nie tylko skupia się na podstawowych systemach firm ubezpieczeniowych, ale także działa jako konsultant, nadążając za trendami rynkowymi i zmieniającym się otoczeniem w branży – powiedział Marcin Pluta. – Cyfryzacja to nie tylko wykorzystanie technologii i bycie pierwszym. To długotrwały proces, który wymaga wizji, eksperymentowania, ciągłego rozwoju i właściwych liderów. Mamy nadzieję, że również w ciągu najbliższych 20 lat będziemy nadal wspierać naszych klientów w ich przyszłych wyzwaniach ku lepszej przyszłości cyfrowej – dodał.

Nagrody za wybitne projekty digitalizacji

W ramach obchodów 20-lecia Sollers Consulting przyznało nagrody Sollers Awards za wybitne osiągnięcia. Zurich Niemcy otrzymał laur za pionierskie podejście do transformacji cyfrowej. Zwinna transformacja biznesowa AXA Direct Japan została uznana za osiągnięcie najwyższej klasy. Warta otrzymała nagrodę za „Najszybszą transformację roszczeń” w złożonej organizacji. Beazley odebrał nagrodę za swoją zwinną „Claims Transformation” w Wielkiej Brytanii, Generali Polska zostało uhonorowane za udaną, zwinną transformację biznesu, a PZU otrzymało laur dla „Pioniera transformacji w Europie Środkowej i Wschodniej”.

Nagroda Sollers jest wyrazem uznania dla wyjątkowych osiągnięć naszych klientów. Sukces biznesowy naszych klientów jest dla nas szczególnie ważny i właśnie w ten sposób chcemy być postrzegani – skomentował Marcin Pluta.

(AM, źródło: Sollers Consulting)

Rzecznik Finansowy chce szybciej reagować na problemy klientów

0

Prof. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy, w wywiadzie dla Interia.pl zapowiedział jeszcze szybszą reakcję swojego urzędu na pojawianie się podejrzanych produktów na rynku.

Rzecznik przyznał, że przyspieszenie pomocy klientom w sporach z instytucjami finansowymi i reakcji na problemy przez nich sygnalizowane będzie możliwe dzięki większemu budżetowi RzF. Mariusz Jerzy Golecki chciałby, aby jego działania miały przede wszystkim charakter prewencyjny. Rzecznik chce szybciej identyfikować pojawienie się produktów czy praktyk niosących za sobą zwiększone ryzyko dla klienta i informować o tym. Informacje byłyby kierowane nie tylko do klientów, ale też – w formie swoistych przestróg – do branży finansowej. W ocenie Rzecznika wyższe koszty, jakie ponoszą instytucje finansowe z tytułu składki na jego urząd są w pełni usprawiedliwione, gdyż „zarówno banki, jak i ubezpieczyciele wprowadzili tyle toksycznych produktów czy rozwiązań”. Zdaniem Mariusza Jerzego Goleckiego warte rozważenia byłoby też skopiowanie mechanizmu stosowanego w Wielkiej Brytanii, gdzie podmiot jest obciążany kosztem rzędu 550 funtów za każdą sprawę skierowaną do tamtejszego Rzecznika, jeśli trafiło ich więcej niż 25 w ciągu roku. W ocenie RzF warto byłoby też rozważyć dodatkowe premiowanie niższymi opłatami tych firm, na które trafia mniej skarg, niż wskazywałby na to ich udział w rynku. Do zastanowienia byłoby również skopiowanie modelu działania brytyjskiego ombudsmana, który ma uprawnienia do rozstrzygnięcia sporu wiążącego instytucję finansową. Mariusz Jerzy Golecki zadeklarował też, że jego urząd będzie w większym niż dotychczas stopniu analizować sygnały pojawiające się w mediach społecznościowych czy zapytaniach kierowanych telefonicznie lub e-mailowo. W najbliższych tygodniach ogłoszony zostanie też poszerzony skład Doradczego Komitetu Naukowego urzędu, do którego zaproszono naukowców z innych krajów.

Więcej:

Interia.pl z 20 stycznia, Monika Krześniak-Sajewicz „Rzecznik Finansowy: banki trwonią zaufanie klientów”:

https://biznes.interia.pl/finanse/news-rzecznik-finansowy-banki-trwonia-zaufanie-klientow,nId,4279364?fbclid=IwAR0BtU8KEmEIu-JkdVnxB1K5ajkLcPxCDTjAVa3ORCI-vMAYijetHScgSfI

(AM, źródło: Interia.pl)

18,199FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie