Blog - Strona 329 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 329

UNIQA: Rekordowa frekwencja na warsztatach „Ogarnij Hejt”

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

UNIQA oraz Fundacja UNIQA zakończyły drugą edycję programu edukacyjnego „Ogarnij Hejt”, realizowanego we współpracy z Instytutem Lema. Trenerzy dotarli do 40 szkół podstawowych w całej Polsce i przeszkolili ponad 7 tys. uczestników.

Warsztaty z cyberprzemocy są prowadzone od 2022 r. W pierwszej edycji programu udział wzięło 30 szkół podstawowych z całej Polski. Z uwagi na duże zainteresowanie inicjatywą w drugiej edycji, realizowanej już przez Fundację UNIQA, liczbę zakwalifikowanych zwiększono do 40 placówek. Dzięki temu udział w warsztatach wzięło 5124 uczniów, 1107 nauczycieli i 726 rodziców. W 2023 roku do warsztatów zgłosiło się ponad 1 tys. szkół. Dla nauczycieli z placówek, które nie zostały zakwalifikowane, organizatorzy przeprowadzili warsztat online.

– Zainteresowanie warsztatami jest ogromne, co tylko pokazuje, jak ważnym i trudnym społecznie tematem jest hejt. Spotkania w szkołach są bezcenne, widzimy, jak otwierają oczy nie tylko dorosłym, ale przede wszystkim dzieciom. Część z nich nie ma świadomości, że hejtuje drugą osobę i w konsekwencji wyrządza jej krzywdę. Każda pojedyncza zmiana postawy utwierdza nas w słuszności tych działań, choć niewątpliwie jest to kropla w morzu potrzeb, o czym świadczy liczba szkół, które zgłaszają się do programu – wyjaśnia Karolina Rosińska, prezeska Fundacji UNIQA.

Szkoły, które wzięły udział programie edukacyjnym „Ogarnij Hejt”, otrzymały scenariusze lekcji, materiały informacyjne oraz certyfikaty potwierdzające przeprowadzenie warsztatów. W ramach zakończonej właśnie edycji UNIQA przeprowadziła także webinary dla pracowników UNIQA Polska w zakresie przeciwdziałania, wykrywania i reagowania na problemy cyberprzemocy. 

Szkoda życia na hejt

UNIQA kontynuuje także kampanię społeczną, która towarzyszyła powstaniu Fundacji UNIQA w 2023 roku. Emitowany w telewizji i internecie spot poświęcony jest w całości zjawisku hejtu.

– To dla nas wyjątkowa produkcja, bo w branży ubezpieczeniowej szeroko zasięgowe kampanie zwykle koncentrują się na produkcie, a my oddaliśmy całą przestrzeń trudnemu zjawisku społecznemu, jakim jest hejt. W ten sposób rozumiemy naszą misję społeczną i ideę, która stoi za marką UNIQA, czyli „żyjmy razem lepiej”. Wierzymy, że promowanie właściwych postaw przyczyni się do poprawy jakości życia. Ta zmiana wymaga działań na wielu płaszczyznach, dlatego bardzo mocno wspierają nas w tym nasi pracownicy, którzy z tymi wartościami się identyfikują – podkreśla Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego UNIQA.

(AM, źródło: UNIQA)

Ukraina: Powstanie system ubezpieczeń ryzyk wojennych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Stabilności Finansowej przyjęła zarys koncepcji utworzenia w pełni funkcjonalnego systemu ubezpieczeń ryzyk wojennych w Ukrainie. W opracowaniu koncepcji wzięli udział specjaliści z Banku Światowego, Narodowego Banku Ukrainy, Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Gospodarki – poinformował portal Forinsurer.

Model ubezpieczenia ryzyka wojennego zdefiniowany koncepcyjnie przewiduje wprowadzenie ubezpieczenia obowiązkowego i dobrowolnego. Zaprezentowanie koncepcji i dyskusja nad nią z przedstawicielami biznesu będzie następnym krokiem. Zaproponowany model będzie angażował lokalnych ubezpieczycieli, międzynarodowych reasekuratorów i państwo reprezentowane przez specjalnie stworzoną agencję państwową (albo inną instytucję wyłonioną w toku dalszych dyskusji).

Praca nad rozwojem modelu i przygotowaniem nowej legislacji będzie kontynuowana w ramach grupy roboczej składającej się ze specjalistów NBU, Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Gospodarki. Wprowadzenie ubezpieczenia inwestycji przed ryzykami wojennymi w Ukrainie planowane jest na II kwartał 2024 r. Lista ryzyk militarnych i politycznych, jak również warunki i procedury dla ubezpieczeń i reasekuracji zostaną sformułowane w rezolucji rządowej, wypracowanej przez Ministerstwo Gospodarki i Bank Narodowy. Dokument zostanie opublikowany w najbliższych miesiącach.

(AC, źródło: Xprimm)

Beazley tworzy firmę córkę zarządzającą cyberryzykiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Beazley, specjalistyczny ubezpieczyciel z siedzibą w Londynie, ogłosił utworzenie zintegrowanej firmy zarządzającej cyberryzykiem, Beazley Security, powstałej w wyniku fuzji własnego zespołu Cyber Services i również własnej firmy specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie, Lodestone. Beazley Security będzie kierować Alton Kizziah, aktualnie dyrektor generalny Lodestone, który będzie podlegać Paulowi Bantickowi, globalnemu dyrektorowi Cybar Risks.

Nowa firma integruje usługi zarządzania ryzykiem dostarczane w ramach cyberpolisy Beazley z techniczną obsługą cyberbezpieczeństwa dostarczaną przez Lodestone. Beazley Security zaoferuje zintegrowaną cybergotowość i możliwości reakcji oraz inwestycję w nowe usługi, takie jak rozwiązanie eXtended Detection and Response (eXDR), które zapewnia nieprzerwany monitoring, szybką identyfikację i ograniczenie zagrożeń.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 10/2024

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA DLA ROLNIKÓW:

  • Tomasz Kieroński, AGRO Ubezpieczenia: Jak dobrze ubezpieczyć produkcję rolną? – str. 7
  • TUW „TUW”: Przemyślany plan na ubezpieczenia upraw – str. 8
  • Krzysztof Mrówka, Generali: Ubezpieczenie suszy w Generali Agro – str. 8
  • Przemysław Wiraszko, Warta: Warta wchodzi w segment ubezpieczeń upraw rolnych – str. 9
  • Justyna Zarzyka-Ślemp: CUK Ubezpieczenia wspiera agentów w obszarze Agro – str. 10

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Sygnał ostrzegawczy dla ubezpieczycieli komunikacyjnych – str. 2
  • UFG: Wartość odszkodowań komunikacyjnych poszła w górę o 1,9 mld zł – str. 6
  • Aon: Ryzyko katastroficzne niedoszacowane, a straty rekordowe – str. 11
  • Maciej Zasadzki, Advicos Poland: Voice boty coraz bardziej inteligentne – str. 13
  • Michał Chyczewski, LINK4: LINK4 zwiększył dynamikę sprzedaży w kanale online – str. 14
  • Marta Świderska: Kilka słów o programie Maluch+ – str. 18
  • Aldona Wojciechowska: Zwiększ widoczność w internecie i zaufanie klientów – str. 18
  • dr Piotr Okrasa: Przedsiębiorcy zobowiązani są do przerejestrowania pojazdu w terminie 90 dni – str. 19
  • Kacper Mleczak: Czy korzyści i ryzyka AI się balansują? – str. 19
  • Mariusz Astasiewicz: Rzecz o tajemnicy ubezpieczeniowej – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Boimy się, ale czy zapobiegamy? – str. 21
  • Michał Mazurek: Niedoubezpieczył klienta, „bo produkt był zły” – str. 21
  • Adam Kubicki: Którędy do sukcesu w sprzedaży? – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Fatalities, czyli ofiary śmiertelne – str. 22

Polskie Elektrownie Jądrowe przystąpiły do TUW PZUW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie Elektrownie Jądrowe, inwestor budowy pierwszej elektrowni atomowej w naszym kraju, zostały członkiem TUW PZUW. Tym samym projekt ochrony ubezpieczeniowej przyszłej energetyki atomowej w Polsce wkroczył w nową fazę.

– Łączy nas podejmowanie ambitnych wyzwań. Celem projektu budowy elektrowni atomowej jest zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego Polsce, a naszą ambicją jest udział w zapewnieniu ochrony ubezpieczeniowej temu przedsięwzięciu. Dlatego cieszymy się, że członkiem naszego towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych została tak ważna dla transformacji energetycznej spółka, jak Polskie Elektrownie Jądrowe – powiedział prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

Polskie Elektrownie Jądrowe to spółka odpowiadająca za przygotowanie procesu inwestycyjnego i pełnienie funkcji inwestora w projekcie budowy elektrowni jądrowych w Polsce. Pierwsza taka elektrownia, o mocy 3750 megawatów, ma powstać w gminie Choczewo na Pomorzu.

– Przystąpienie do TUW PZUW jest ważnym elementem budowania strategii ubezpieczeniowej spółki dla fazy budowy i eksploatacji pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej, która powstanie w gminie Choczewo. Przystąpienie do TUW PZUW pozwoli nam jako inwestorowi pozyskać dostęp do specjalistycznych ubezpieczeń nuklearnych oferowanych na rynku – dodał Wojciech Rosiński, dyrektor Pionu Finansów Polskich Elektrowni Jądrowych.

W ramach działań na rzecz przygotowania do udzielania ochrony ubezpieczeniowej atomowych inwestycji w Polsce TUW PZUW w 2023 r. podjął strategiczną współpracę z Nuclear Risk Insurers. Umowa z brytyjskim partnerem, który chroni cywilne instalacje jądrowe w Wielkiej Brytanii i uczestniczy w ponad 300 podobnych projektach na świecie, daje dostęp do know how, a także praktyk i szkoleń. Polskie towarzystwo wystąpiło jednocześnie z inicjatywą utworzenia ubezpieczeniowego poolu atomowego.

Więcej na ten temat można przeczytać w artykule na portalu GU.

– Stanowimy forpocztę. Angażujemy się we współpracę w skali krajowej i międzynarodowej, do tej współpracy zachęcamy innych. Chcemy wnosić jak największy wkład w transformację energetyczną w Polsce. Zaufanie, jakim nas obdarzają Polskie Elektrownie Jądrowe, stwarza tym bardziej obiecujące perspektywy – podkreślił Rafał Kiliński.

TUW PZUW jest również zaangażowane w rozwój odnawialnych źródeł energii.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Adam Moczydłowski dołączył do zarządu majątkowego Allianza

0
Adam Moczydłowski

1 marca do zarządu TUiR Allianz Polska dołączył Adam Moczydłowski. Będzie odpowiadał za zarządzanie majątkową siecią agencyjną wyłączną, współpracę z multiagencjami i sieciami dealerskimi oraz za sprzedaż w kanale direct.

Adam Moczydłowski ma kilkanaście lat doświadczenia na rynku ubezpieczeniowym. Pracował w Liberty Ubezpieczenia i AXA, a ostatnio w UNIQA, gdzie jako dyrektor zarządzający odpowiadał za współpracę z zewnętrznymi sieciami dystrybucji, czyli głównie z partnerami z rynku agencyjnego, dealerskiego i leasingu.

– Cieszę się, że dołączam do Allianz. Mocno wierzę w ogromną siłę rozpoznawalnej na całym świecie marki i zespół skupiony na doskonałej obsłudze klienta. Jako kluczowe zadanie postrzegam pełne wykorzystanie jej potencjału do skutecznej i konsekwentnej poprawy pozycji rynkowej Allianz. Z dużą niecierpliwością czekam na pierwsze spotkania z moim zespołem i partnerami biznesowymi. Czeka nas na pewno wspaniała, pełna ekscytujących momentów biznesowa przygoda – mówi Adam Moczydłowski.

– Witamy Adama w naszym gronie i życzymy mu wielu sukcesów w rozwijaniu sprzedaży – mówi Marcin Kulawik, prezes spółek ubezpieczeniowych Allianz Polska.

Tym samym zarządy towarzystw ubezpieczeniowych Allianz Polska będą pracowały już w kompletnym składzie.

(AM, źródło: Allianz)

Warta: Joanna Czarnowska będzie szefować Makroregionowi Korporacyjnemu Warszawa

0
Joanna Czarnowska

Od lutego do Warty dołączyła Joanna Czarnowska. Ekspertka została dyrektorką Makroregionu Korporacyjnego Warszawa.

Joanna Czarnowska posiada ponad 20-letnie doświadczanie w branży ubezpieczeniowej. Przez ostatnie lata pracowała w Aon Polska, gdzie kierowała zespołem brokerskim odpowiedzialnym za rozwój ubezpieczeń korporacyjnych flotowych oraz leasingowych.

Wcześniej zajmowała stanowiska menedżerskie w towarzystwach ubezpieczeniowych. Odpowiadała za wdrożenie nowych projektów w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych. Była również odpowiedzialna za współpracę z agentami i sieciami dealerskimi.

(AM, źródło: Warta)

Ubezpieczenie od utraty dochodu B2B

0
Marcin Kowalik

Gdy czytasz „ubezpieczenie od utraty dochodu B2B”, pewnie myślisz: „To jakaś nisza w niszy… Nikt na pewno nie kupuje takich ubezpieczeń”. Na podstawie swoich kilkuletnich doświadczeń opowiem więcej o tych ubezpieczeniach – jak pozyskuję na nie klientów i kto je zwykle kupuje.

Opowiem też, czy lepiej sprawdza się bycie agentem wyłącznym, czy też multiagentem – właśnie w kontekście ubezpieczeń od utraty dochodu B2B.

Swoją przygodę z pozyskiwaniem klientów na ubezpieczenia od utraty dochodu rozpocząłem od klientów – lekarzy. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że poza tą olbrzymią, bardzo otwartą na te ubezpieczenia grupą zawodową, jest jeszcze jedna. Ogólnie nazywam ją grupą B2B. W tej pojemnej nazwie mieszczą się osoby samozatrudnione, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, freelancerzy, wolne zawody. Są tu też na pewno programiści, branża IT, specjaliści.

Jedno jest pewne – spora część tych klientów, szukając dla siebie ochrony dochodu, przegląda w internecie informacje, właśnie wpisując hasło „ubezpieczenie od utraty dochodu b2b”.

Szybki i sprawny kontakt

I ja właśnie tam jestem. W internecie, z treściami, które odpowiadają na problemy tej grupy docelowej. Z treściami, które odpowiadają na pytania, najczęściej zadawane przez osoby szukające ubezpieczeń od utraty dochodu dla B2B.

Klient szukający takich treści trafia na odpowiedni formularz kontaktowy. Gdy go wypełni, jest automatycznie skomunikowany z odpowiednim agentem ubezpieczeniowym. A agent otrzymuje kontakt do klienta.

Przykład takich treści znajdziesz pod adresem: ubezpieczeniapoludzku.pl/ubezpieczenie-od-utraty-dochodu-b2b/.

Obecne warunki gospodarcze nie sprzyjają mikroprzedsiębiorcom. Główne przeszkody to: wzrost kosztów działalności, ogromne podwyżki cen paliw i energii oraz inflacyjne oczekiwania płacowe. Ale nie tylko. Przedsiębiorcy mają sporo stresu.

Jednym z coraz częściej stosowanych sposobów na zmniejszenie ryzyka niepowodzenia jest właśnie ubezpieczenie od utraty dochodu. Chroni ono przedsiębiorcę, który nie chce swojej egzystencji opierać na typowym „chorobowym” z ZUS. W razie wypadku czy choroby, a co za tym idzie, niezdolności do wykonywania zawodu, chcą mieć finansowe wsparcie. Przynajmniej przez jakiś czas. Wtedy przydaje się ubezpieczenie od utraty dochodu. Również dla B2B.

Szanse na dosprzedaż

Pozyskanie przedsiębiorcy jako klienta ubezpieczeniowego jest poza tym dobre samo w sobie. Szanse na dosprzedaż rosną, składki są na ciekawym poziomie. Jako inspirację jeszcze dodam, że często klienci szukający ubezpieczeń od utraty dochodu są też otwarci na ubezpieczenia OC zawodowe, ubezpieczenia na życie.

Przez tych kilka lat, podczas których pozyskiwałem klientów na ubezpieczenia od utraty dochodu B2B, miałem przyjemność współpracować zarówno z multiagentami, jak i agentami wyłącznymi. Niedawno porównałem wyniki tych dwóch grup.

Agentom wyłącznym udawało się uzyskać konwersję od leada ubezpieczeniowego do kalkulacji, na poziomie 49%. Multiagenci osiągali przy tego samego rodzaju ubezpieczeniach i źródłach leadów wynik 78% konwersji od leada do kalkulacji. Ale to temat tak złożony, że pewnie zasługuje na osobny tekst…

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online

Jaka jest rola pewności siebie w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Świat sportu w ostatnich miesiącach moich treningów odkrywa przede mną prawdziwy obraz zasad sukcesu. Znana choćby zasada Pareta sprawdza się również wśród sportowców.

W biznesie sprzedaży zasada 80/20 nie sprowadza się wyłącznie do stwierdzenia, że 20% sprzedawców przeprowadza 80% transakcji i zarabia 80% wszystkich pieniędzy. Równie prawdziwe jest to, że sukces w 80% zależy od mentalności i emocji, a nie techniki i możliwości fizycznych i ta właśnie cecha łączy świat sportu ze sprzedażą.

Najistotniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie w sprzedaży – bez względu na rynek, branżę, produkt lub usługę – jest poczucie pewności siebie. Im większa pewność siebie, tym większe cele jesteśmy skłonni sobie wyznaczać, tym łatwiej przychodzi nam pogodzić się z odrzuceniem i rozczarowaniem i tym więcej osiągniemy w krótszym czasie. Z badań wynika, że najlepsi sportowcy wierzą w siebie niezależnie od chwilowych wyników.

Ja odkryłem przy tym, że pewność siebie zależy od poczucia własnej wartości. Poczucie własnej wartości można określić także jako „stopień lubienia samego siebie”. Im bardziej się lubisz, tym więcej masz pewności siebie i tym bardziej lubisz innych, włączając w to klientów. A im bardziej lubisz swoich klientów, tym większe prawdopodobieństwo, że oni będą cię lubili – a co za tym idzie, chętniej będą kupować od ciebie i polecać cię swoim znajomym.

Konsekwencją poczucia własnej wartości jest poczucie własnej skuteczności, które można zdefiniować jako wiara we własne możliwości. Im bardziej lubisz samego siebie, tym lepiej wykonujesz swoją pracę. Jedno wiąże się nierozerwalnie z drugim. Poczucie własnej wartości i skuteczność w działaniu wzajemnie się wzmacniają.

Okazuje się, że równie ważne jest poczucie, że umiemy wykonywać określone działania i realizujemy je na wysokim poziomie. Dlatego najlepsi cały czas uczą się nowych sposobów działania. Dzięki temu osiągają poczucie, że panują nad procesem, nawet jeśli chwilowo nie przekłada się to na wyniki.

Psycholodzy twierdzą, że wszystko, co robimy w życiu, wpływa w jakiś sposób na poczucie własnej wartości. Niemal każde działanie wzmacnia je lub chroni przed negatywnym wpływem innych ludzi lub okoliczności. Poczucie własnej wartości to „reaktor jądrowy” dający energię całej twojej osobowości i determinujący poziom optymizmu, szacunku do samego siebie i dumy ze swoich osiągnięć.

Wszystko, co buduje poczucie własnej wartości, zwiększa także pewność siebie. Gdy naprawdę lubisz i akceptujesz samego siebie oraz postrzegasz siebie jako osobę ważną i cenną, zyskujesz pozytywne i radosne nastawienie, a dzięki temu nie boisz się kontaktować z klientami i namawiać ich do przeprowadzenia transakcji właśnie z tobą.

Żeby rozwijać pewność siebie, trzeba pracować nad swoim poziomem ambicji. Nic nie jest w stanie cię powstrzymać, jeżeli tylko jesteś wystarczająco ambitny i zdeterminowany do osiągnięcia swoich celów i odniesienia sukcesu.

Wysoki poziom ambicji jest w sprzedaży niezbędny ze względu na ogrom niepowodzeń, jaki wiąże się z tą profesją – z odrzuceniem spotykasz się praktycznie na każdym kroku: podczas nawiązywania kontaktów, prowadzenia prezentacji produktu, a nawet na sam koniec, gdy prosisz potencjalnego klienta o dokonanie zakupu.

Ambicja to paliwo, które daje nam siłę na dotarcie do celu. Im więcej masz w sobie tego paliwa, tym sprawniej i szybciej pokonasz wyboistą część drogi. Im więcej ambicji, tym łatwiej poradzisz sobie z rozczarowaniem. Im więcej ambicji, tym więcej znajdziesz w sobie wytrwałości, dzięki której w końcu zrealizujesz swoje cele. Dzięki ambicji najlepsi sprzedawcy są zdeterminowani, aby stać się najlepszymi w swojej branży.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Ulepszenie jakości ochrony

0
Źródło zdjęcia: Premium English

Coverage enhancements to te elementy polisy, których zadaniem jest ulepszenie jakości ochrony ubezpieczeniowej. W tym określeniu mogą zawierać się dodatkowe klauzule, specjalne warunki, zniesienie udziału własnego lub zwiększony limit.

To przydatne wyrażenie ze względu na swoją ogólność i fakt, że może w sobie pomieścić wiele zalet ubezpieczenia, które możemy przedstawić klientowi:

This program offers numerous coverage enhancements, such as increased limit and a waiver of a deductible (Ten program oferuje wiele elementów ulepszających pokrycie, takich jak zwiększony limit i zniesienie udziału własnego).

Czasownik to enhance jest często stosowany przy opisie działań mających poprawić/usprawnić/zwiększyć efektywność różnych procesów:

Our aim is to enhance claims processing efficiency (Naszym celem jest poprawa efektywności procesu likwidacji szkód).

We hope this will enhance the customer experience (Mamy nadzieję, że to poprawi wrażenia klienta).

Ciekawostka:

W kontekście pozabiznesowym możemy użyć czasownika to enhance, kiedy mówimy o efektach makijażu lub ubioru. Wtedy należy go przetłumaczyć bardziej jako: podkreśla, sprawia, że coś staje się bardziej intensywne, widoczne.

This dress enhances the color of your eyes (Ta sukienka podkreśla kolor Twoich oczu).

Małgorzata Kulik
trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji

office@premium-english.pl

www.premium-english.pl

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie