20 listopada rozpocznie się druga edycja merytorycznej konferencji „Leasing a ubezpieczenia”. Dwudniowe spotkanie ekspertów obu branż organizowane przez Związek Polskiego Leasingu obejmie kilkanaście merytorycznych paneli dyskusyjnych, pięć warsztatów oraz zajęcia integracyjne. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Celem konferencji jest wymiana wiedzy i doświadczeń dwóch silnych branż sektora finansowego. – Eksperci skupią się na wyznaczeniu trendów i określeniu wizji rozwoju leasingu i ubezpieczeń w dynamicznie zmieniających się realiach gospodarczych – zapowiada Monika Constant, prezeska zarządu Związku Polskiego Leasingu.
Klient w roli głównej
Podczas spotkania specjaliści omówią zagadnienia z takich obszarów, jak digitalizacja procesów i procedur, wybrane aspekty prawne, właściwe zarządzanie szkodowością oraz klientocentryzm, czyli obszar wyznaczający kierunek rozwoju obu branż.
– Tegoroczna edycja konferencji to doskonała okazja, by w gronie ekspertów branży leasingowej i rynku ubezpieczeń porozmawiać o tym, co dla ubezpieczeń w leasingu jest ważne, co stanowi największe wyzwania i w jaki sposób możemy wykorzystać wszechobecną technologię do dalszego rozwoju branży – mówi Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. Klienta Korporacyjnego PZU, firmy będącej partnerem tytularnym konferencji.
Odrębna część konferencji zostanie poświęcona tematyce ESG.
Mocne zaplecze merytoryczne
Merytorykę konferencji – obok członków ZPL oraz ich spółek-córek wyspecjalizowanych w ubezpieczeniach – współtworzy kilkunastu partnerów. Są to firmy z branż ubezpieczeniowej, m.in. TUiR Warta i STU ERGO Hestia, cyfrowej, przedstawiciele kancelarii prawnych oraz eksperci z dziedziny budowy społeczeństwa cyfrowego, zrównoważonego rozwoju czy psychologii i behawioryzmu.
Panele dyskusyjne, prezentacje i warsztaty poprowadzi niemal 60 prelegentów. W wydarzeniu w formie stacjonarnej weźmie udział 200–250 osób, a zdalnie, poprzez streaming około 100–200 uczestników.
Konferencja odbędzie się w dniach 20–21 listopada w Hotelu Warszawianka w Jachrance pod Warszawą. Szczegółowe informacje, przebieg konferencji oraz zdalna rejestracja na wydarzenie są dostępne na stronie internetowej.
Niemożność ustalenia winy któregokolwiek z uczestników kolizji była powodem odmówienia przez Compensę wypłaty odszkodowania uposażonym. Ich pełnomocnik zapowiada interwencję – podał TVN24.pl.
Sprawa dotyczy wypadku, w którym zginęła trzyosobowa rodzina. Do zdarzenia doszło wskutek uderzenia jadącego z niedozwoloną prędkością auta w pojazd, którym jechały ofiary. Łukasz Kowalski, pełnomocnik rodziców kierowcy, który zginął w wypadku, wystąpił do ubezpieczyciela sprawcy o wypłatę odszkodowania dla rodziców kierowcy. W odpowiedzi ubezpieczyciel przekazał, że w sprawie wypadków komunikacyjnych obowiązuje odpowiedzialność cywilna na zasadzie winy, tj. trzeba wykazać, że wskazany sprawca ponosi winę za spowodowanie szkody. Na razie jednak nie można wskazać, kto jest winny.
Pełnomocnik bliskich ofiary zapowiedział, że złoży odwołanie od decyzji oraz rozważa złożenie skargi do Rzecznika Finansowego. W stanowisku przesłanym serwisowi Compensa wskazała art. 436 §2 Kodeksu cywilnego jako podstawę prawną swojej decyzji. Przepis ten stanowi, że należy udowodnić, iż wskazany sprawca ponosi winę za spowodowanie szkody. Takim wskazaniem może być prawomocny wyrok sądu, zeznania świadków czy opinia biegłego.
Zakład zadeklarował, że w chwili, gdy otrzyma dokumenty potwierdzające wyłączną winę wskazanego sprawcy, wznowi postępowanie likwidacyjne i wypłaci odszkodowanie. Aleksander Daszewski, radca prawny z Biura Rzecznika Finansowego, przekazał TVN24.pl, że w sytuacji kiedy dowody na winę sprawcy są jednoznaczne, odszkodowanie – a przynajmniej jego bezsporna część – powinno zostać wypłacone maksymalnie w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia.
Jak wynika z raportu Nationale-Nederlanden „Długie jutro”, prawie 70% ankietowanych dąży do sukcesu zawodowego, ale jednocześnie dwie trzecie badanych podkreśla potrzebę elastyczności dla zachowania lepszej równowagi w życiu. Co piąty uczestnik badania byłby skłonny zrobić półroczną przerwę w karierze zawodowej, aby poszerzać swoją wiedzę i umiejętności poza miejscem zatrudnienia.
– Pracownicy coraz śmielej wyrażają oczekiwania wobec swoich pracodawców, licząc na wsparcie w planowaniu kariery. Nasz raport wskazuje, że za potrzebami pracowników idzie równocześnie troska o zdrowie psychiczne. Coraz więcej z nas boi się negatywnego wpływu pracy na sferę mentalną, a ryzyko wypalenia zawodowego, depresji czy zaburzeń lękowych jest bardzo realne. Dlatego pracodawcy coraz częściej decydują się na wprowadzenie elastycznego czasu pracy, hybrydowego modelu czy dodatku do ubezpieczeń grupowych, zapewniającego opiekę psychologiczną i psychiatryczną – podkreśla Anna Kwiatkowska, menedżerka ds. rozwoju produktów grupowych Nationale-Nederlanden.
Półroczna pauza? Chętnie!
Choć większość badanych jest zadowolona ze swojej pracy (83%) i usatysfakcjonowana z poziomu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym (79%), to ponad połowa respondentów, niezależnie od formy zatrudnienia, z chęcią skorzystałaby z sześciomiesięcznej przerwy w karierze.
Co badani robiliby podczas takiej przerwy w pracy? Raport wskazuje, że wielu dostrzega w takim urlopie nie tylko okazję do oderwania się od codzienności, ale także możliwość regeneracji i realizacji osobistych pasji.
– Kiedy spojrzymy na nasz rynek pracy, zauważymy, że dla dwóch trzecich respondentów półroczna przerwa to nie tylko chwila odpoczynku, ale przede wszystkim czas na przysłowiowe naładowanie baterii. Równie ważna dla uczestników badania jest równowaga między pracą a życiem prywatnym – blisko 40% z nich chciałoby spędzić więcej czasu z bliskimi, a jedna trzecia poświęciłaby taką przerwę na podróże. Wyraźny jest również trend do wykorzystywania pauz w pracy do rozwoju osobistego – nieco ponad jedna piąta badanych chciałaby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, a co dziesiąty rozważyłby założenie własnej firmy – dodaje Anna Kwiatkowska.
O badaniu:
Raport „Długie jutro” opracowany na podstawie badania zrealizowanego przez agencję Indiville na zlecenie Grupy NN, bazuje na analizie odpowiedzi 11 585 osób w tym 1102 mieszkanek i mieszkańców Polski. Respondenci w wieku od 18 do 79 lat pochodzą z 11 krajów, w których ubezpieczyciel prowadzi swoją działalność. Badanie ilościowe przeprowadzono za pomocą metody CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) między styczniem a lutym 2023 roku.
Marsh poinformował 15 listopada, że wraz z Lloyd’s of London i ukraińskimi bankami państwowymi uruchomił program mający na celu obniżenie kosztów roszczeń z tytułu uszkodzeń statków i załóg przewożących zboże przez korytarz na Morzu Czarnym – podał Reuters.
Lloyd’s of London będzie gwarantem programu, który zapewnia ochronę przed ryzykiem wojennym w kadłubie na kwotę 50 milionów dolarów oraz ubezpieczenie na kwotę 50 mln dol. na każdy rejs.
Marsh poinformował w oświadczeniu, że Państwowy Bank Eksportowo-Importowy Ukrainy (Ukreximbank) i państwowy pożyczkodawca Ukrgasbank zapewnią akredytywy standby, każda potwierdzona zostanie przez niemiecki DZ Bank. Przedsięwzięcie jest wspierane przez Ministerstwo Gospodarki Ukrainy. Program ma również wsparcie rządu brytyjskiego, jak przekazał agencji Marcus Baker, globalny szef działu morskiego i towarowego Marsh.
– Wsparcie finansowe Ukrainy dla programu oznaczało, że ubezpieczyciele będą mogli pobierać za przejazd korytarzem niższe niż obecnie stawki, które są niezwykle wysokie – dodał.
Niektórzy ubezpieczyciele wyłączają Izrael, Liban i inne kraje Bliskiego Wschodu ze swoich polis ubezpieczenia na wypadek odwołania imprezy, po tym jak wskutek wojny Izraela z Hamasem niektóre aktywności zostały wyhamowane.
Organizatorzy dużych wydarzeń często wykupują ubezpieczenie na wypadek odwołania na rok-dwa z góry. Takie polisy z reguły wyłączają odpowiedzialność w wypadku wojny albo ataku terrorystycznego. Wielu organizatorów decyduje się uzyskać taką ochronę przez dokupienie polisy uwzględniającej przemoc polityczną albo terroryzm.
– Niektórzy ubezpieczyciele stwierdzają, że nie będą się starać o zawieranie nowych polis na określonych terytoriach albo przyjmują wyraźne wyłączenia, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie – zauważa Edel Ryan z firmy brokerskiej Marsh.
Ubezpieczyciele nie mogą zmieniać zapisów w istniejących polisach, więc każdy organizator imprezy, który wykupił ochronę na wypadek przemocy politycznej i odwołał po wybuchu konfliktu 7 października, powinien być chroniony. Z kolei nowe polisy zawierają najczęściej wyłączenia Izraela, Libanu i krajów sąsiadujących z Izraelem, takich jak Egipt i Jordania, co jest standardową praktyką po wybuchu wojny. Ubezpieczyciele rozważają również ograniczenie ochrony dla odwołania imprezy poza regionem.
Specjalistyczne polisy ryzyka przemocy politycznej są na ogół oferowane przez firmy działające na rynku Lloyd’s oraz przez ubezpieczycieli amerykańskich. Stawki w takich polisach na wypadek odwołania imprezy na skutek terroryzmu, sabotażu, rozruchów w ciągu ostatnich pięciu lat uległy podwojeniu.
30 listopada i 1 grudnia odbędą się dwudniowe warsztaty tematyczne „Wyzwania prawne i praktyczne dla sektora ubezpieczeń – eliminacja ryzyk i aspekty regulacyjne”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Podczas warsztatów prowadzący omówią szereg istotnych kwestii ubezpieczeniowych. Jedną z nich będzie przygotowanie przedsiębiorstwa do kontroli Komisji Nadzoru Finansowego – kluczowego elementu w działalności każdej instytucji finansowej działającej na polskim rynku. Wymaga ono dogłębnej analizy i oceny wszystkich aspektów działalności firmy, które mogą być przedmiotem zainteresowania kontrolerów. Podczas warsztatów Tomasz Klemt, radca prawny z kancelarii Klemt, wskaże niezbędne czynności, jakie należy podjąć, szykując się do kontroli KNF, opowie o uprawnieniach nadzoru w tej materii oraz wskaże najczęstsze błędy popełniane przez kontrolowane firmy.
Ponadto podczas warsztatów omówione zostaną również takie zagadnienia, jak:
Nowa Rekomendacja U – dobre praktyki w zakresie bancassurance
Chmura Obliczeniowej dla branży ubezpieczeniowej
Zmiany w obszarze ubezpieczeń przewidziane ustawą o rozwoju rynku finansowego
Praktyczne aspekty przeprowadzania APK
Proces zawarcia umowy z klientem – eliminacja ryzyk
Trendy technologiczne w sektorze ubezpieczeniowym
Poszczególne bloki tematyczne warsztatów poprowadzą: Łukasz Szymański, partner w kancelarii Taylor Wessing, oraz Magdalena Jaczewska, Senior Associate w warszawskim biurze Taylor Wessing, dr hab. Jan Byrski, adwokat w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy, dr Michał Mostowik, Managing Associate Deloitte Legal, Sebastian Pabian, adwokat w Baker McKenzie, Wojciech Semmerling, Manager, ekspert rynku ubezpieczeń Safety4All, Agnieszka Wesołowska, adwokat, oraz Piotr Czublun, radca prawny w kancelarii Czublun i Wspólnicy Kancelaria Prawna, Paweł Stykowski, radca prawny DWF Poland i Jan Ziomek, adwokat, partner, FinTech/Praktyka Sektorowa NewTech w kancelarii Kochanski & Partners.
Warsztaty są skierowane do przedstawicieli rynku ubezpieczeń, a w szczególności pracowników działów prawnych, compliance, obsługi klienta, sprzedaży, bancassurance i rozwoju produktów.
Rejestracja, szczegóły uczestnictwa i kontakt z organizatorem:
4 grudnia w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress. Po raz drugi w tym roku eksperci branż fintech i insurtech spotkają się, aby przeanalizować kluczowe trendy wpływające na rozwój technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Patronem ubezpieczeniowej części wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
W ramach bloku otwierającego spotkanie eksperci dokonają przeglądu czynników, które zobrazują dynamiczne środowisko, w jakim funkcjonuje obecnie biznes. Podczas debaty inauguracyjnej prelegenci rozważą wątki związane z dostosowaniem się do zmieniających się warunków rynkowych oraz długoterminowym przetrwaniem fintechów jako celem biznesowym. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak skutecznie działać w warunkach niepewności, zwiększać gotowość do ryzyka w praktyce i skutecznie nim zarządzać, jakie strategie i narzędzia można wdrożyć, aby lepiej chronić się przed ryzykiem kompleksowym, jak przekuć ryzyka związane ze zmianami technologicznymi i prawnymi w przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Skomentują także sposoby dostosowywania praktyk firm do zmian dotyczących klienta oraz efektywne modele biznesowe.
Nowoczesne technologie a doświadczenie klienta
W kolejnej części eksperci przeanalizują trendy wykuwające się na rynku oraz nowe horyzonty biznesu dla fintech i insurtech. Akcent dyskusji położony zostanie na Customer Experience, będący kluczem do współczesnych finansów. Pojawią się wątki związane z ewolucją klienta na rynku, potencjałem open data w kontekście customer experience oraz korzyściami uzyskiwanymi dzięki wdrażaniu zasad ESG. W ramach sesji poświęconej transformacji technologicznej prelegenci porozmawiają o tym, czy i jak AI ma szansę zrewolucjonizować branżę finansową. Zaprezentowane zostaną też case studies wykorzystania AI w biznesie, m.in. celem poprawy Customer Experience i walki z cyberzagrożeniami.
Wpływ nowej legislacji
Debata Data & RegTech skoncentruje się na praktycznym wykorzystaniu technologii, regulacji danych i przewag konkurencyjnych. Tematy, które zostaną poruszone, to m.in. inteligentna automatyzacja, transparentność polityki informacyjnej, uwolnienie potencjału danych dla sektora ubezpieczeniowego, przygotowanie rynku do zmian nadchodzących wraz z Data Act, rozporządzenie FIDA i otwarte finanse oraz regulacje ESG. Kolejnym istotnym obszarem kongresu będzie ochrona danych medycznych w MedTech. Eksperci skomentują bezpieczne przetwarzanie danych i ochronę prywatności, wpływ połączenia danych finansowych z medycznymi na naszą przyszłość oraz możliwości i ograniczenia stosowania nowych technologii w diagnostyce, leczeniu i monitorowaniu pacjentów.
Prelegenci przyjrzą się także cyfrowej transformacji, dojrzałości cyfrowej ubezpieczeń oraz korzyściom i wyzwaniom związanym z cyfryzacją w branży insurtech.
Podczas wydarzenia wystąpią m.in. Robert Butzke, Managing Director Polisa Online, Krzysztof Góźdź, Sales Manager Secfense, Monika Leżyńska, członkini zarządu TUiR Allianz Polska, oraz Magdalena Macko-Gizińska, Chief Customer Officer, członkini zarządu Nationale-Nederlanden ds. relacji z klientami.
Przezimowanie to okres, który w polskim rolnictwie może stanowić ogromne wyzwanie. Niskie temperatury, brak okrywy śnieżnej oraz niekorzystne warunki atmosferyczne mogą prowadzić do znaczących strat w uprawach rolniczych. Tak było zimą 2011/2012 czy nie tak dawno – w 2016 r.
Odpowiadając na wyzwanie, ubezpieczyciele oferują rolnikom polisy, które mają na celu ochronę przed ujemnymi skutkami przezimowania. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu i sprawdźmy, jakie ma znaczenie dla polskiego rolnictwa.
Zima to czas, w którym rośliny rolnicze są szczególnie narażone na ekstremalne warunki atmosferyczne. Temperatury spadają poniżej 0oC, a wtedy oziminy takie jak zboża czy rzepak, zwłaszcza te o małym stopniu mrozoodporności – z uwagi na niekorzystny przebieg pogody – mogą ulec szkodzie całkowitej, czyli wymarznąć. To główny powód, dla którego wielu przedsiębiorców rolnych decyduje się na ubezpieczenie gwarantujące ochronę przed ujemnymi skutkami przezimowania. W przypadku wystąpienia szkody odszkodowanie może pokryć ewentualne koszty przesiewu upraw.
Ubezpieczyciele, w tym Generali, przygotowują specjalne oferty, obejmujące ryzyka związane z zabezpieczeniem roślin przed niesprzyjającymi warunkami pogodowymi i świadczą ochronę już od 1 grudnia do 30 kwietnia roku zbiorów. Rolnicy, którzy decydują się na takie ubezpieczenia, mogą liczyć na rekompensatę w przypadku wystąpienia strat związanych z nagłymi zmianami temperatury czy innymi negatywnymi zjawiskami atmosferycznymi wpływającymi na kondycję upraw ozimych.
Warto zwrócić uwagę, że każdy zakład ubezpieczeń ma swoje normy i kryteria dotyczące obsady roślin na m2, a także minimalnej fazy rozwojowej, którą uprawy muszą osiągnąć, aby można było skorzystać z ochrony ubezpieczeniowej.
Przed zawarciem umowy rolnik musi upewnić się, że jego uprawy spełniają te wymagania. Z pomocą przychodzą tutaj rzeczoznawcy Generali, którzy dokonują oględzin pól jesienią. Trwają one od października do listopada, a na celu mają ocenę stanu upraw i ich przygotowanie do zimowania. Jeśli rośliny spełniają określone przez Generali kryteria, uprawy zostaną przyjęte do ubezpieczenia.
Realnym zagrożeniem dla rolnictwa są zmiany klimatyczne. Konsekwencją ogólnego ocieplania się klimatu, są gwałtowne i nieoczywiste zjawiska pogodowe, na przykład bardzo niskie temperatury, burze gradowe czy wiosenne przymrozki w marcu. Bywa, że jesienna wegetacja roślin trwa dłużej, z kolei wiosenna wegetacja potrafi znacznie przyspieszyć.
Coraz trudniej jest się opierać na danych statystycznych, bo pogoda zaskakuje. Wiosenne przymrozki czy przezimowanie pojawiają się w bardziej krytycznych momentach rozwoju roślin, co może prowadzić do strat całkowitych na większych obszarach naszego kraju.
Ochrona ubezpieczeniowa przed ujemnymi skutkami przezimowania staje się zatem coraz ważniejsza dla polskich rolników. W przypadku wystąpienia szkody, rolnicy mogą liczyć na wsparcie finansowe od swojego ubezpieczyciela, co pomaga w zachowaniu płynności finansowej gospodarstwa i minimalizacji ewentualnych strat.
Rzeczoznawcy Generali są gotowi pomóc rolnikom w procesie oceny stanu upraw i spełnienia kryteriów ich przyjęcia do ubezpieczenia. Rolnikom zaś sugerujemy zawarcie odpowiedniej polisy, aby zapewnić sobie spokojny sen zimą i realizację planów na wiosnę.
W momencie, kiedy dojdzie do szkody, Generali Agro zapewnia swoim klientom profesjonalny i szybki proces likwidacji szkód. Obecnie ponad 75% rolników zgłasza nam szkody poprzez formularz online. Po takiej rejestracji w ciągu 15 minut ta szkoda trafia do rzeczoznawcy. Natomiast rzeczoznawca na polu korzysta z tableta, w którym w specjalnej aplikacji wypełnia dane i prosto z pola przesyła informacje do likwidatora, by mógł wyliczyć szkodę, nawet tego samego dnia.
W przypadku szkód, co do których nie ma żadnych wątpliwości, rozpatrzenie odbywa się nawet w ciągu dwóch dni po oględzinach na polu. Dzięki temu należne odszkodowanie szybko trafia na konto rolnika.
W ciągu ostatnich 3 lat średni proces likwidacji szkód zmniejszył się z 30 dni, od momentu zgłoszenia do wypłaty odszkodowania, do poniżej dwóch tygodni.
W Generali Agro przy szacowaniu szkód korzystamy również z nowoczesnych technologii, m.in. zdjęć satelitarnych i dronów, które pomagają szybko ocenić ubytek w plonie, jak również oszacować szkody w miejscach trudnodostępnych.
Dodatkowo, jeśli rolnik zarejestruje się na naszym portalu i-rolnik.pl, może monitorować szkodę na każdym jej etapie.
Krzysztof Mrówka dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych, Generali Agro
Zarząd CUK Ubezpieczenia, menedżerowie oraz główni partnerzy zebrali się w Toruniu w ramach cyklicznych spotkań CUK Prestige Club. Jest to forum zrzeszające kluczowych partnerów multiagencji, służące wymianie poglądów oraz tworzące platformę do wymiany doświadczeń i dyskusji nad dalszym rozwojem współpracy i kierunków rozwoju firmy.
W trakcie spotkania skupiono się na dogłębnej analizie dotychczasowych osiągnięć CUK Ubezpieczenia. Aspekty finansowe, efektywność działań marketingowych oraz kwestie związane ze sprzedażą stanowiły główne tematy poruszane podczas spotkania. Prezentacje przygotowane przez zespół zarządzający CUK Ubezpieczenia pozwoliły kluczowym partnerom lepiej zrozumieć obecne wyzwania rynkowe oraz zidentyfikować potencjalne obszary wzrostu.
Istotnym elementem spotkania była dyskusja na temat przyszłości branży ubezpieczeniowej oraz strategii dalszego rozwoju CUK Ubezpieczenia. Partnerzy CUK Prestige Club dzielili się swoimi spostrzeżeniami i sugestiami, co zainspirowało debatę o różnorodnych perspektywach i podejściach.
Na koniec października w Pracowniczych Planach Kapitałowych uczestniczyło 3,35 mln osób z 315 tys. podmiotów. To o blisko 20 tysięcy uczestników mniej niż w poprzednim miesiącu – wynika z najnowszego wydania „Biuletynu miesięcznego Pracowniczych Planów Kapitałowych”, podającego dane o programie na 31 października 2023 r.
Aktualna partycypacja w programie wynosi 44,9%, przy czym w firmach zatrudniających ponad 250 osób osiągnęła poziom 69,92%. W firmach zatrudniających powyżej 50 pracowników zbliża się do 35%.
Wartość aktywów netto (WAN) funduszy zdefiniowanej daty wzrosła o 1,32 mld złotych i wynosi 19,31 mld zł. Tak duży przyrost wiąże się między innymi z wpłatami powitalnymi za kolejny kwartał, które trafiły w październiku na rachunki PPK uczestników programu. Suma wpłat z tego tytułu – w porównaniu do poprzedniego miesiąca – wzrosła z 732 mln do 768 mln zł. Wysokość wpłat do PPK według źródła środków kształtuje się następująco: 51,47% to wpłaty pracowników, 39,14% wpłaty pracodawców, a 9,39% dopłaty od państwa.
Na rachunku uczestnika zarabiającego 5300 zł, oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy funduszu zdefiniowanej daty znajduje się średnio od 5856 zł do 6845 zł więcej, niż on sam wpłacił do programu. Oznacza to dla uczestnika PPK od 118% do 137% zysku.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.