Blog - Strona 708 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 708

Abonamenty medyczne PZU Zdrowie dla studentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie wprowadził do oferty „Pakiet medyczny dla Studenta”, produkt skierowany do osób między 18. a 28. rokiem życia. Nowa propozycja jest oferowana w trzech wariantach i zapewnia dostęp do specjalizacji lekarskich i ponad 200 badań w ogólnopolskiej sieci placówek PZU Zdrowie.

– Wchodzimy w nowy segment klienta – młodego, ale świadomego znaczenia zdrowia i korzyści wynikających z profilaktyki. „Pakiet medyczny dla Studenta” to korzystne rozwiązanie dla osób, które dopiero rozwijają swoją karierę lub pracują dorywczo i nie otrzymują benefitów pracowniczych. Według danych z raportu „Zrównoważony rozwój albo nic. Wymarzona przyszłość Europejczyków z pokoleń Y i Z” najczęściej wymienianym przez młodych Polaków ważnym aspektem życia jest zdrowie fizyczne i psychiczne, które wskazało aż 2/3 ankietowanych. Dlatego przygotowaliśmy rozwiązanie, które pomoże o nie zadbać w obu tych wymiarach – mówi Dominik Witek, członek zarządu PZU Zdrowie. 

 „Pakiet medyczny dla Studenta” oferuje trzy zakresy usług medycznych, które obejmują m.in.:

  • konsultacje lekarskie w formie stacjonarnej i zdalnej w ramach 20 specjalizacji, np. dermatologa, ginekologa, endokrynologa, alergologa i okulisty; 
  • konsultacje z psychologiem i dietetykiem;
  • nawet 230 badań laboratoryjnych i obrazowych, w tym USG, RTG, rezonans magnetyczny i tomografię komputerową;
  • całodobową pomoc medyczną hotline;
  • dostęp do ogólnopolskiej sieci placówek medycznych.

Wizyty i badania można umawiać z aplikacji mojePZU i przez infolinię. Pakiet gwarantuje termin wizyty do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w ciągu 2 dni roboczych, a opieki specjalistycznej w ciągu 5 dni roboczych. Do dyspozycji pacjentów jest 130 placówek własnych PZU Zdrowie i 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce.

Oferta dostępna jest w e-sklepie PZU Zdrowie i aplikacji mojePZU.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

BNP Paribas sprzedaje pakiety „Bezpieczne M”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W październiku bank BNP Paribas wprowadził do oferty ubezpieczenie nieruchomości i ruchomości domowych „Bezpieczne M” chroniące od wszystkich ryzyk już w podstawowym wariancie ochrony. Uzupełnieniem wybranych pakietów jest także opcja home assistance oraz OC w życiu prywatnym.

– „Bezpieczne M” to produkt kompleksowo chroniący nieruchomość i domowników. Wyróżnikiem tego ubezpieczenia jest zabezpieczenie all risk w każdym, nawet podstawowym wariancie, a także dostępne w szerszym pakiecie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, chroniące na całym świecie. Chcemy zapewnić poczucie bezpieczeństwa jak największej grupie klientów, dlatego nie wiążemy ochrony z żadnym produktem bankowym – mówi Zuzanna Świętorzecka, dyrektorka Departamentu Obsługi Partnerów i Bankowości Ubezpieczeniowej PF BNP Paribas.

– Ubezpieczenie zapewnia szeroki pakiet ochronny pozwalający w pełni zabezpieczyć mieszkanie lub dom przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń. Klienci będą mogli wybrać jeden z pięciu pakietów według swoich preferencji – mówi Tomasz Byczyński, członek zarządu BNP Paribas Cardif w Polsce.

Ubezpieczenie kompleksowo zabezpiecza dom lub mieszkanie razem z wyposażeniem. Dodatkowo dostępne jest także OC w życiu prywatnym chroniące właściciela polisy oraz członków jego rodziny w Polsce lub na całym świecie (w zależności od pakietu). Klient może również wybrać pakiet z home assistance obejmujący wizyty specjalistów w przypadku domowych awarii oraz pokrywający koszty wizyt lekarskich dla domowników nieruchomości objętej ochroną. Suma ubezpieczenia wynosi do 5 mln zł, a ponadto niezależnie od kwoty odszkodowania pozostaje ona taka sama, jak w chwili zakupu polisy. Wniosek o ubezpieczenie można złożyć w każdym oddziale banku. Ochrona rozpoczyna się po opłaceniu pierwszej raty składki.

Pakiety „Bezpieczne M” pozwalają na ochronę domu, mieszkania, a także sprzętów i wyposażenia zgromadzonych nie tylko w mieszkaniu lub domu, ale także poza nim. Ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie również za kradzież sprzętu elektronicznego z samochodu zaparkowanego poza posesją czy uszkodzenie sprzętu domowego i mebli w trakcie przeprowadzki. Polisa chroni także np. pompę ciepła czy instalacje fotowoltaiczne zainstalowane na terenie ubezpieczonej nieruchomości.

Ubezpieczenie jest dostępne dla nowych i obecnych klientów banku. Składkę można opłacić  m.in. z konta lub karty kredytowej BNP Paribas. Ubezpieczycielem jest BNP Paribas Cardif w Polsce.

(AM, źródło: BNP Paribas)

Nowy subfundusz w ofercie VIG/C-Quadrat TFI

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VIG/C-Quadrat TFI udostępnił swoim klientom nowy subfundusz o nazwie C-Quadrat ARTS Total Return Flexible. Nowa propozycja towarzystwa jest dostępna za pośrednictwem jego strony internetowej oraz u dystrybutorów zewnętrznych.

– Wprowadzenie do oferty nowego subfunduszu wzbogaca paletę naszych rozwiązań inwestycyjnych w segmencie Total Return. C-Quadrat ARTS Total Return Flexible stanowi ciekawe uzupełnienie portfela, które reprezentuje podejście inwestycyjne odmienne od najczęściej dostępnych na rynku, wykorzystując zautomatyzowany system ilościowy – wyjaśnia Michał Szymański, prezes zarządu VIG/C-Quadrat TFI.

Wspomniany subfundusz lokuje do 100% swoich aktywów w tytuły uczestnictwa funduszu zagranicznego C-Quadrat ARTS Total Return Flexible. Fundusz docelowy jest aktywnie zarządzany, a w procesie wykorzystuje w pełni zautomatyzowany system handlowy opracowany przez ARTS Asset Management GmbH.

– Subfundusz skierowany jest do inwestorów zainteresowanych długoterminowym lokowaniem kapitału we wszystkie klasy aktywów na rynkach międzynarodowych. System kieruje się ilościowymi zasadami i monitoruje ponad 10 000 funduszy inwestycyjnych i ETF. W oparciu o algorytmy, subfundusz może mieć ekspozycję na każdą z klas aktywów – mówi Piotr Ludwiczak, zarządzający subfunduszem.

(AM, źródło: Core PR)

Fundusze pasywne inPZU na platformie KupFundusz.pl

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 7 listopada wszystkie fundusze indeksowe zarządzane przez TFI PZU są dostępne na platformie KupFundusz.pl. Inwestorzy korzystający z platformy zyskali dostęp do kilkunastu niskokosztowych strategii inwestycyjnych o zróżnicowanym poziomie ryzyka, dających ekspozycję na różne regiony świata i sektory.

– Już od kilku lat, odkąd uruchomiliśmy platformę inPZU, aktywnie popularyzujemy fundusze indeksowe jako tani i prosty sposób na inwestowanie. Dzięki wejściu na KupFundusz.pl mamy możliwość dotarcia do jeszcze szerszej grupy inwestorów, umożliwiając im niskokosztowe podążanie za bazowymi, ale i wyselekcjonowanymi przez nas najatrakcyjniejszymi klasami aktywów z całego świata – mówi Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU.

Dodaje, że fundusze indeksowe stanowią naturalne uzupełnienie oferty funduszy aktywnie zarządzanych przez ekspertów TFI PZU.

– Fundusze aktywne, które dążą do pobicia rynku poprzez opartą na pogłębionych analizach selekcję walorów do portfeli, i  fundusze pasywne, które mają za zadanie jedynie odzwierciedlać zachowania określonych klas aktywów, to dwie strony tego samego medalu. Obie te grupy funduszy mają ten sam cel inwestycyjny, czyli wypracowywanie zysku dla klienta, a różnią się jedynie sposobami jego realizacji – mówi Marcin Żółtek.

Po ostatnim rozszerzeniu sieci dystrybucji fundusze inPZU można kupić w trzech miejscach: za pośrednictwem inPZU, w Biurze Maklerskim Pekao SA oraz na KupFundusz.pl. Ten ostatni to platforma inwestycyjna dla klientów indywidualnych. Umożliwia nabycie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych oraz udostępnia narzędzia analityczne ułatwiające klientom dokonanie wyboru.

TFI PZU ma w planach uruchomienie kolejnych funduszy inwestycyjnych – w tym opartych na kryteriach ESG.

– W naszej ofercie posiadamy już fundusz indeksowy inwestujący w akcje spółek z sektora zielonej energii i nie jest to nasze ostatnie słowo. Pracujemy nad kolejnymi strategiami inwestycyjnymi związanymi z megatrendem zrównoważonego rozwoju, zarówno aktywnymi, jak i pasywnymi – informuje Marcin Żółtek.

(AM, źródło: PZU)

Ubezpieczenia Generali trafią do portugalskich placówek pocztowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tranquilidade, portugalski biznes Generali, zawarł długoterminową umowę dystrybucyjną z CTT Group, tamtejszą grupą usług pocztowych, na dystrybucję polis życiowych i majątkowych. Wzmocnieniem zawartego partnerstwa jest nabycie przez Generali udziałów w Banco CTT za 25 mln euro, dzięki czemu grupa będzie miała udział w akcjonariacie banku na poziomie około 8,71%.

Dzięki porozumieniu produkty ubezpieczeniowe Tranquilidade będą dystrybuowane przez sieć urzędów pocztowych CTT i Banco CTT. Umowa dystrybucyjna zakłada pięcioletnie okresy wyłączności.

– Ta umowa potwierdza strategię Generali polegającą na umacnianiu pozycji lidera na portugalskim rynku ubezpieczeniowym i jest w pełni zgodna z naszym planem „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Partnerstwo z CTT Group pozwoli nam na dalsze zwiększanie wartości dla klientów w całym kraju dzięki zwiększonej zdolności dystrybucyjnej – powiedział Jaime Anchústegui, dyrektor generalny międzynarodowych operacji Generali.

Na koniec 2021 r. składki Tranquilidade wyniosły 1,14 mld euro, z czego 1,06 mld euro w biznesie non-life, a 80 mln euro w ubezpieczeniach na życie.

(AM, źródło: Generali)

Odc. 207 – Z klientem na dobre i złe

0

Jak skutecznie poprawić doświadczenie klienta w ubezpieczeniach? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jakie są kluczowe wnioski z raportu Customer Experience „Z klientem na dobre i złe”
  • Co można zrobić tu i teraz, żeby doświadczenie klienta było lepsze
  • Jak wypadają ubezpieczenia na tle innych branż

Pobierz raport

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Październik 2022

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

WTW, Leadenhall Insurance, Warta, nowa odsłona ubezpieczeń Nationale-Nederlanden na wypadek poważnego zachorowania, nowa aplikacja PZU oraz zwycięzca drugiej edycji Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej – tak przedstawia się lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach październikowej odsłony cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Jubileusz 35-lecia działalności WTW Polska w naszym kraju – w uznaniu za dotychczasowe osiągnięcia firmy, która uzyskała pozycję lidera rynku brokerskiego w Polsce, organizację hucznej uroczystości dla uczczenia rocznicy debiutu oraz mocne podkreślenie roli w rozwoju WTW Tomasza Mintofta-Czyża, prezesa Gras Savoye w latach 1994–2004, oraz Jacka Cichego, prezesa Willis w latach 1994–2016.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Warta – w uznaniu za wprowadzenie nowego rozwiązania dla brokerów, tj. kalkulatora szacowania wartości odtworzeniowej obiektów budowlanych, umożliwiającego oszacowanie przybliżonej sumy odtworzeniowej wybranego typu obiektu, oraz nowych OWU OC operatora transportowego, z zakresem uwzględniającym wiele nowych elementów, do tej pory wymagających zastosowania odrębnych klauzul lub postanowień wprowadzanych indywidualnie do treści umowy.

OFERTA MIESIĄCA

Nowa wersja „Ubezpieczenia na wypadek nowotworu” i „Ubezpieczenia na wypadek poważnych chorób – bez nowotworów” – umów dodatkowych do ubezpieczenia na życie Ochrona Jutra Nationale-Nederlanden – w uznaniu za możliwość ustalenia sumy i wariantu niezależnie od siebie w celu dostosowania ochrony do potrzeb i możliwości klienta, szeroki zakres ochrony oraz ustalenie sumy ubezpieczenia na poziomie wynoszącym nawet 2 mln zł.

INNOWACJA MIESIĄCA

Aplikacja do obsługi ruchomości domowych AiHome, opracowana przez PZU i Upptec AB – w uznaniu dla narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, usprawniającego, ujednolicającego i przyspieszającego wycenę ruchomości domowych dokonywaną przez opiekunów klienta PZU.

FIRMA MIESIĄCA

Leadenhall Insurance – w uznaniu za dotychczasowe osiągnięcia na polskim rynku w obszarze ubezpieczeń specjalistycznych, wdrożenie supernowoczesnego systemu sprzedażowego Leadenhall Insurance System (LIS) oraz przyjęcie nowej, ambitnej strategii rozwoju w naszym kraju.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Michał Bok, doradca ubezpieczeniowy z Zabrza – w uznaniu za zwycięstwo w II edycji Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej, organizowanej przez Unilink pod patronatem „Gazety Ubezpieczeniowej” i tym samym zdobycie tytułu Najlepszego Agenta 2022.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Zmiany w ustawie reklamacyjnej przyjęte przez Sejm

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

4 listopada Sejm przyjął nowelizację ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz niektórych innych ustaw. Akt przewiduje zwiększenie ochrony interesów klientów, którzy korzystają z usług podmiotów na rynku finansowym, poprzez przede wszystkim wzmocnienie działalności edukacyjnej i informacyjnej w tej dziedzinie.

W ramach noweli wprowadzone zostaną zmiany, które pozwolą na efektywniejsze wykorzystanie środków z Funduszu Edukacji Finansowej, co w zamyśle projektodawcy ma przyczynić się do zwiększenia kompetencji finansowych społeczeństwa. Obecnie zadania związane z działalnością edukacyjną i informacyjną dotyczącą rynku finansowego realizowane są przez Rzecznika Finansowego, który dysponuje środkami FEF, na wniosek Rady Edukacji Finansowej.

Ze względu na wątpliwości dotyczące charakteru prawnego funduszu  i możliwości dysponowania nim przez Rzecznika ustawodawca zdecydował się na przeniesienie realizacji tych zadań do ministra finansów. Ma to pozwolić na efektywne wykorzystanie środków z FEF.

Nowe regulacje wprowadzają też zmiany mające na celu ułatwienie planowania działań RzF oraz umożliwienie lepszego wykorzystania jego zasobów. Rządowa nowelizacja przewiduje m.in.:

  • wprowadzenie rocznych deklaracji w zakresie opłat na finansowanie działalności Rzecznika i jego Biura,
  • uelastycznienie sposobu wprowadzania zmian planu finansowego RzF,
  • możliwość powoływania przez Rzecznika pełnomocników terenowych.

Jak informował wcześniej „Dziennik Gazeta Prawna”, nowela przewiduje także zwiększenie maksymalnej stawki kary finansowej, jaką RzF może nakładać na podmioty rynku finansowego naruszające ustawowe obowiązki z obecnych 100 tys. zł do 1 mln zł. Według projektodawcy kosztowniejsza sankcja ograniczy chęć firm do ignorowania żądań konsumentów i Rzecznika. Akt zakłada również możliwość karania podmiotów niebędących stroną umowy, które naruszają obowiązek przekazania informacji o procedurze reklamacji oraz uchylającym się od udziału w postępowaniu polubownym. Ustawodawca postanowił też rozszerzyć uprawnienia Rzecznika w zakresie powództwa na rzecz klientów w sprawach dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Dotychczas urząd mógł występować wyłącznie na rzecz konsumentów. Przyjęta przez Sejm regulacja przewiduje zaś, że w związku z realizacją swoich zadań RzF mógłby żądać wszczęcia postępowania w sprawach cywilnych na rzecz klientów podmiotów rynku finansowego. W uzasadnieniu argumentowano, że naruszenia trafiające na drogę sądową nie zawsze dotyczą bowiem nieuczciwych praktyk rynkowych i dotykają nie tylko konsumentów. Jako przykład podano poszkodowanych dochodzących roszczeń z OC ppm.

W ocenie projektodawcy proponowane zmiany pozwolą Rzecznikowi Finansowemu na efektywne planowanie działań, co przyczyni się do zwiększenia skuteczności i efektywności systemu ochrony klientów rynku finansowego. 

Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2023 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać z dniem następującym po dniu ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

(AM, źródło: gu.com.pl, Sejm)

O usprawnieniach w pracy multiagencji w programie #ubezpieczeniowyLIVE

0

Zapraszamy na kolejną odsłonę programu #ubezpieczeniowyLIVE w czwartek 10 listopada w godz. 13:00–13.30. Gośćmi odcinka „CRM+porównywarka czyli 1+1=3” będą Marcin Konopka, CEO Berg System, i Michał Dworakowski, CEO Polskie Polisy.

W programie omówione zostaną następujące tematy:

  • Jak wykorzystać CRM do rozwoju swojej multiagencji tu i teraz?
  • Czy stać cię na własną porównywarkę? 
  • Jak szybko i sensownie robić APK, wspierając jednocześnie swój biznes?

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(am)

Warta Ochrona chroni nawet do 100 lat

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta wprowadziła nową wersję indywidualnego ubezpieczenia na życie Warta Ochrona, zapewniającego kompleksową ochronę, z możliwością dopasowania zakresu do potrzeb klienta. Cechami charakterystycznymi odświeżonego produktu są m.in. polisa nawet do 100 lat, ochrona na wypadek niezdolności do pracy, pakiety dla dziecka czy pakiet sport.

Do wprowadzenia zmian w ubezpieczeniu skłoniły Wartę dokonujące się dynamiczne zmiany demograficzne i społeczne, zmieniające potrzeby klientów.

– Dotychczasowa wersja ubezpieczenia Warta Ochrona cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem wśród agentów i klientów. Widzimy jednak zachodzące zmiany w oczekiwaniach klientów, dlatego postanowiliśmy wprowadzić szereg modyfikacji. Odświeżona wersja ubezpieczenia Warta Ochrona to świetny produkt, który idzie z duchem czasu. W nowoczesny sposób ujmuje potrzeby klientów i wyzwania teraźniejszości. Uwzględniamy w nim trendy demograficzne, troskę naszych klientów o zdrowie czy ryzyka związane z niezdolnością do pracy z powodów zdrowotnych – mówi Marek Twardowski, dyrektor zarządzający TUnŻ Warta odpowiedzialny za Departament Rozwoju Produktów. 

Kluczowe nowości w nowej odsłonie produktu:

  • Długoterminowe zabezpieczenie życia – nawet do 100 lat. Dodatkowo po ukończeniu 85. roku życia klient nie ma obowiązku opłacania składki.
  • Szerszy zakres ubezpieczenia zdrowia:
  • nawet 600 tys. zł w razie poważnego zachorowania, z możliwością dopasowania zakresu do indywidualnego stanu zdrowia osoby ubezpieczonej;
  • lista chorób objętych ochroną została niemalże podwojona (do 45);
  • nawet 500 tys. zł na leczenie nowotworu;
  • Nowe umowy dodatkowe dla osób aktywnych zawodowo, na wypadek niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji.
  • Specjalny pakiet dla osób wyczynowo uprawiających sport obejmujący ponad 40 dyscyplin, np. biegi długodystansowe, piłkę nożną, triathlon czy tenis.
  • Atrakcyjne pakiety z ochroną dla dzieci (czas trwania ochrony wydłużony do 25. roku życia).
  • Opcja pod kredyt z malejącą sumą ubezpieczenia.

– Starzenie się społeczeństw i wyższa aktywność zawodowa Polaków należą do najbardziej widocznych i najważniejszych trendów demograficznych. Jesteśmy także coraz bardziej narażeni na choroby cywilizacyjne, które nie tylko wymagają kosztownego leczenia, ale mogą również uniemożliwić pracę i pozbawić nas źródła utrzymania. Jednocześnie wzrasta popularność i intensywność aktywności fizycznej, co zapewne przełoży się na wzrost liczby kontuzji czy wypadków w trakcie uprawiania sportu. W nowej wersji Warta Ochrona uwzględniliśmy te trendy, oferując klientom pełniejszy zakres wsparcia ubezpieczeniowego – dodaje Marek Twardowski.

Aktualna wersja ubezpieczenia Warta Ochrona jest dostępna u agentów, w placówce i sprzedaży zdalnej.

(AM, źródło: Warta)

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie