Blog - Strona 728 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 728

Marsh European Business Support Centre rośnie w siłę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh zamierza rozwinąć swój polski hub usług biznesowych. Jednym z planowanych działań będzie zwiększenie zatrudnienia w warszawskim Marsh European Business Support Centre – informuje „Puls Biznesu”.

Marta Steer, szefowa Marsh EBSC, mówi gazecie, że za kilka miesięcy jej firma będzie zatrudniać 450 pracowników. Docelowo będzie w niej pracować 600–700 osób. Podkreśla, że Marsh EBSC rośnie najszybciej spośród wszystkich centrów GBS w grupie Marsh i do końca roku będzie drugim co do wielkości hubem usług biznesowych w grupie kapitałowej.

„PB” przypomina, że centra usług Marsh obsługują klientów, umowy ubezpieczenia i szkody, a także zajmują się procesami finansowymi. Marsh EBSC obsługuje brokerów firmy z Europy, m.in. z Francji, Włoch, Niemiec, Hiszpanii.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 13 października, Małgorzata Grzegorczyk „Centrum usług Marsh podwoi zatrudnienie”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Na polisę na życie decyduje się wciąż niewielki odsetek Polaków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez PIU, największe obawy Polaków dotyczą zdrowia i dostępu do opieki medycznej. Wybuch pandemii Covid-19 spotęgował strach, czego efektem był m.in. wzrost zainteresowania ubezpieczeniami na życie. – Patrząc jednak przez pryzmat nasycenia rynku, czyli tego, ile osób jest objętych taką ochroną, wciąż pozostajemy daleko w tyle za innymi krajami Europy – mówi Joanna Załęska z Compensy Życie.

Ubiegłoroczny raport Polskiej Izby Ubezpieczeń „Mapa ryzyka Polaków” pokazuje nie tylko, czego najbardziej obawiają się nasi rodacy, ale także jakie negatywne zdarzenia uważają za najbardziej prawdopodobne w swoim życiu. Pierwszą dziesiątkę otwiera ciężka choroba bądź śmierć bliskiej osoby, których boi się odpowiednio 87 i 85% badanych, a ponad połowa uważa je za prawdopodobne. Dalej na liście uplasowały się nowotwory i brak pieniędzy na leczenie poważnej choroby, brak pieniędzy na starość, utrata sprawności, brak dostępu do opieki medycznej i wypadek samochodowy.

– Te badania opublikowane w raporcie „Mapa ryzyka Polaków” zostały przeprowadzone w dwóch etapach: przed wystąpieniem pandemii i po około roku jej trwania. Wyniki pokazują, że pandemia Covid-19 spowodowała znaczny wzrost obaw związanych z dostępem do opieki zdrowotnej, ale także ze zdrowiem i śmiercią najbliższych członków rodziny – zauważa Joanna Załęska, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Życiowych w Zewnętrznych Kanałach Sprzedaży Compensa TUnŻ. – Co dość istotne, wszystkie te wskazywane przez Polaków obawy i ryzyka, a dokładniej wynikające z nich konsekwencje finansowe, można ubezpieczyć – dodaje.

83% respondentów uznało, że ubezpieczenie jest w życiu przydatne, kiedy dzieją się złe rzeczy. W trakcie pandemii ten odsetek wzrósł o 5 pkt proc. Jak wskazuje Joanna Załęska, nie do końca można jednak stwierdzić, iż spowodowała ona większe zainteresowanie polisami.

– Z jednej strony po latach stagnacji obserwujemy w tej chwili wzrost rynku ubezpieczeń. W 2021 roku segment ubezpieczeń na życie wzrósł o 7%, a ubezpieczeń zdrowotnych – o 17%. W Compensie odnotowaliśmy wzrost o 11%. Z drugiej strony, patrząc przez pryzmat nasycenia rynku, czyli tego, ile osób jest objętych ochroną ubezpieczeniową, nadal pozostajemy daleko w tyle za innymi krajami Europy. To może wynikać z tego, że choć ubezpieczenie naszego życia i zdrowia uważamy za temat ważny, to jednak niekoniecznie pilny. Czekamy z decyzją do sytuacji, która sprawia, że stajemy przed koniecznością zakupu takiego ubezpieczenia – mówi Joanna Załęska.

Ekspertka zwraca uwagę, że w w krajach Europy Zachodniej główna część składki sektora ubezpieczeniowego pochodzi z ubezpieczeń na życie. – W krajach, w których widzimy rozwój sprzedaży ubezpieczeń życiowych – takich jak Włochy, Wielka Brytania czy Dania – odnotowaliśmy w ubiegłym roku ponad 70% udziału składki z ubezpieczeń życiowych. W Finlandii przekracza on 80% – wskazuje Joanna Załęska. W Polsce było to 32%.  – Analizując polski rynek ubezpieczeń na życie w odniesieniu do PKB na mieszkańca, można jednak oczekiwać, że wraz z rozwojem gospodarczym i wzrostem świadomości obywateli w Polsce nastąpi rozwój tego segmentu – przewiduje.

(AM, źródło: Newseria)

PKO Ubezpieczenia promuje profilaktykę onkologiczną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PKO Ubezpieczenia rozpoczęło akcję „Tak dla profilaktyki”, której celem jest przypomnienie o znaczeniu prewencji w zapobieganiu chorób nowotworowych, w tym raka piersi. W ramach przedsięwzięcia doradcy Bankowości Osobistej PKO BP zachęcają klientów do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej, w tym możliwościach, jakie zapewnia ubezpieczenie OnkoPlan. Finansowa cegiełka ze sprzedaży polisy onkologicznej w trakcie trwania akcji zasili konto wybranej placówki medycznej z obszaru onkologii.

– W tym roku ponownie organizujemy akcję „Tak dla profilaktyki”, w której mówimy o istocie prewencji w zapobieganiu chorobom nowotworowym. Uważamy, że stale warto zwracać uwagę na to, co możemy sami zrobić, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby. Dlatego w planie naszej akcji mamy wiele wartościowych punktów. Jednym z nich jest webinar o tematyce onkologicznej, w którym na pytania uczestników będzie odpowiadał lekarz specjalista z Gliwickiego Centrum Onkologii. Dodatkowo w miniony weekend uczestniczyliśmy w biegu kobiet, którego inicjatorem jest Fundacja Zawsze Pier(w)si.   W roli wolontariuszy pracownicy PKO Ubezpieczenia wspierali organizację biegu. Największym zainteresowaniem na naszym stoisku cieszyły się pokazy samobadania piersi na fantomach – mówi Ewa Kapacka, dyrektor Biura Marketingu i PR PKO Ubezpieczenia.

W akcję zaangażowani są także doradcy Bankowości Osobistej PKO BP, którzy zachęcają klientów do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej w ramach OnkoPlanu. Ubezpieczenie to zapewnia wsparcie finansowe oraz pomoc w razie zachorowania na nowotwór, na każdym etapie leczenia. Klienci otrzymują możliwość weryfikacji diagnozy, tzw. drugą opinię medyczną, a także organizację i pokrycie kosztów leczenia za granicą do 1 mln euro w wybranych wariantach ochrony.

– Ta akcja to też dobry moment, aby przypomnieć klientom, że mamy wartościową propozycję ubezpieczenia OnkoPlan. Być może na co dzień nasi klienci nie skupiają się na tym, aby pomyśleć o ochronie z polisy w razie wystąpienia choroby. Dlatego w październiku, który symbolizuje walkę z rakiem piersi, stwarzamy klientom okazję do takiej rozmowy. Akcja z udziałem doradców ma też wymiar pomocowy. Tak jak w ubiegłym roku, od każdej sprzedanej polisy OnkoPlan w trakcie trwania akcji przekażemy cegiełkę finansową dla wybranej placówki medycznej, która działa w obszarze onkologii – dodaje Ewa Kapacka.

Promocję akcji „Tak dla profilaktyki” wspiera kampania informacyjna na ekranach wybranych bankomatów PKO Banku Polskiego i monitorach w placówkach banku, a także w social mediach PKO Ubezpieczenia. W oddziałach banku będą też widoczne różowe wstążki, które symbolizują włączenie się do walki z rakiem piersi.

Akcja potrwa do końca października.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

PIB Group inwestuje w Asist i angażuje się w konsolidację polskiej branży agencyjnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PIB Group, brytyjska grupa kapitałowa, przejęła multiagencję Asist. To trzecia akwizycja Brytyjczyków na polskim rynku po inwestycjach w spółki brokerskie WDB, Brokers Union i Grupę Exito. Zakup Asist jest początkiem planowanej przez PIB Group konsolidacji polskiej branży agencyjnej.

– Dołączenie Asist do PIB Group to pierwszy bardzo ważny krok w starannie zaplanowanej strategii integracji polskiego rynku agencyjnego. Z dużym uznaniem obserwowałem rozwój tej czołowej polskiej multiagencji. Rafał Ćwikliński, CEO Asist, razem z fantastycznym zespołem będą stanowili fundament dla obecności PIB Group na polskim rynku ubezpieczeń w segmencie multiagencyjnym. Przed nami pracowity, ale niezwykle ciekawy okres budowy wiodącej grupy pośredników ubezpieczeniowych w Polsce. Naszym priorytetem będzie profesjonalne wsparcie dla partnerów w ramach sieci sprzedaży, które dzięki bogatemu doświadczeniu zespołu Asist, dalszym inwestycjom w wysoko oceniane systemy informatyczne i wiodącym praktykom międzynarodowej grupy przełoży się na jak najlepszy serwis dla klientów – skomentował Bartosz Słupski, prezes zarządu PIB Agency odpowiedzialny za koordynację procesów konsolidacyjnych PIB Group na polskim rynku agencyjnym.

Bartosz Słupski

Początki Asist sięgają 2002 roku. Od 2009 r. spółka realizuje strategię rozwoju poprzez budowę sieci współpracujących agentów ubezpieczeniowych. Dzisiaj struktura dystrybucji liczy 1,3 tys. partnerów, a łączna składka lokowana w towarzystwach ubezpieczeniowych za 2021 rok przekracza 320 mln zł.

Asist posiada w ofercie produkty komunikacyjne, majątkowe i życiowe 25 towarzystw ubezpieczeń. Codzienną pracę sieci wspiera ponad 70 pracowników zatrudnionych w siedzibie firmy oraz nowoczesne systemy informatyczne, usprawniające zarówno dystrybucję, jak i zarządzanie polisami.

Rafał Ćwikliński

– Cieszymy się, że dołączamy do międzynarodowej grupy operującej w branży ubezpieczeniowej, w której Asist stanowić będzie fundament konsolidacji rynku. PIB Group to partner, którego szukaliśmy od dłuższego czasu, prowadząc liczne rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Jest to podmiot zakorzeniony w naszej branży, rozumiejący ją i dający szerokie możliwości rozwoju. Wierzę, że dostęp do bogatego know-how całej grupy oraz opracowana strategia dynamicznego wzrostu pozwolą nam jeszcze lepiej wspierać współpracujące z nami biura ubezpieczeniowe, mocno rozbudowywać platformy IT oraz znacząco zwiększyć skalę prowadzonej przez nas działalności – powiedział prezes zarządu Asist sp. z o.o., Rafał Ćwikliński.

Początek konsolidacji

Dołączenie Asist do PIB Group wynika z przyjętej przez grupę strategii konsolidacji polskiego rynku agentów i multiagentów ubezpieczeniowych. Krajowi pośrednicy mają na niej skorzystać m.in. dzięki dostępowi do międzynarodowego rynku ubezpieczeniowego oraz stabilnej finansowo grupie, która konsolidując rynek, oferuje swoim klientom dostęp do wiodących praktyk i zróżnicowanych rozwiązań ubezpieczeniowych.

PIB Group to niezależna grupa pośredników ubezpieczeniowych wspierana przez fundusze private equity Apax Funds oraz The Carlyle Group. Została powołana w 2015 roku. W jej skład wchodzi kilkadziesiąt spółek o różnych specjalizacjach i rynkach działania. Rozwija się zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez akwizycje i rekrutację specjalistów z doświadczeniem na rynku ubezpieczeniowym. Oferuje szeroką paletę specjalistycznych rozwiązań klientom z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Polski, Danii, Hiszpanii i Holandii. Łączna składka lokowana przez grupę w towarzystwach ubezpieczeń przekracza 1,9 mld funtów. Grupa osiąga przychody przekraczające 300 mln funtów.

Finalizacja transakcji jest uzależniona od uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Rząd przyjął nowelę ustawy reklamacyjnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

11 października Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra finansów. Akt przewiduje zwiększenie ochrony interesów klientów, którzy korzystają z usług podmiotów na rynku finansowym. Chodzi przede wszystkim o wzmocnienie działalności edukacyjnej i informacyjnej w tej dziedzinie.

W ramach noweli wprowadzone zostaną zmiany, które pozwolą na efektywniejsze wykorzystanie środków z Funduszu Edukacji Finansowej, co w zamyśle projektodawcy ma przyczynić się do zwiększenia kompetencji finansowych społeczeństwa. Obecnie zadania związane z działalnością edukacyjną i informacyjną dotyczącą rynku finansowego realizowane są przez Rzecznika Finansowego, który dysponuje środkami FEF, na wniosek Rady Edukacji Finansowej.

Ze względu na wątpliwości dotyczące charakteru prawnego funduszu  i możliwości dysponowania nim przez Rzecznika ustawodawca zdecydował się na przeniesienie realizacji tych zadań do ministra finansów. Ma to pozwolić na efektywne wykorzystanie środków z FEF.

Nowe regulacje wprowadzają też zmiany mające na celu ułatwienie planowania działań RzF oraz umożliwienie lepszego wykorzystania  jego zasobów. Rządowa nowelizacja przewiduje m.in.:

  • wprowadzenie rocznych deklaracji w zakresie opłat na finansowanie działalności Rzecznika i jego Biura,
  • uelastycznienie sposobu wprowadzania zmian planu finansowego RzF,
  • możliwość powoływania przez Rzecznika pełnomocników terenowych.

Jak informował wcześniej „Dziennik Gazeta Prawna”, projekt przewiduje także zwiększenie maksymalnej stawki kary finansowej, jaką RzF może nakładać na podmioty rynku finansowego naruszające ustawowe obowiązki z obecnych 100 tys. zł do 1 mln zł. Według projektodawcy kosztowniejsza sankcja ograniczy chęć firm do ignorowania żądań konsumentów i Rzecznika. Nowela zakłada również możliwość karania podmiotów niebędących stroną umowy, które naruszają obowiązek przekazania informacji o procedurze reklamacji oraz uchylającym się od udziału w postępowaniu polubownym. Ustawodawca chce też rozszerzyć uprawnienia Rzecznika w zakresie powództwa na rzecz klientów w sprawach dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Dotychczas urząd mógł występować wyłącznie na rzecz konsumentów. Obecny projekt przewiduje zaś, że w związku z realizacją swoich zadań RzF mógłby żądać wszczęcia postępowania w sprawach cywilnych na rzecz klientów podmiotów rynku finansowego. W uzasadnieniu argumentowano, że naruszenia trafiające na drogę sądową nie zawsze dotyczą bowiem nieuczciwych praktyk rynkowych i dotykają nie tylko konsumentów. Jako przykład podano poszkodowanych dochodzących roszczeń z OC ppm.

W ocenie projektodawcy proponowane zmiany pozwolą Rzecznikowi Finansowemu na efektywne planowanie działań, co przyczyni się do zwiększenia skuteczności i efektywności systemu ochrony klientów rynku finansowego. 

Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2023 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać z dniem następującym po dniu ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

(AM, źródło: Kancelaria Premiera)

PZU wprowadził ubezpieczenie z gwarantowanym zyskiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Twoje oszczędności są u nas bezpieczne – pod takim hasłem 7 października rozpoczęła się sprzedaż nowego ubezpieczenia PZU Życie. Polisa PZU Bezpieczny Zysk skierowana jest do klientów, którzy chcą zwiększyć swój kapitał bez ryzyka. PZU przekonuje, że po zakończeniu umowy otrzymają oni wpłacone pieniądze razem z gwarantowanym zyskiem, niezależnie od aktualnej sytuacji na rynkach finansowych.

– Wiemy, że w niepewnych czasach oprócz ochrony życia nasi klienci szukają stabilnych form zabezpieczenia swoich oszczędności. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy nowe ubezpieczenie na życie połączone z ochroną kapitału. Już w dniu zawarcia polisy klienci będą wiedzieć, ile pieniędzy zyskają po zakończeniu okresu umowy. Dziś, czyli 11 października, oprocentowanie po 3 latach to 17,36% – mówi Małgorzata Skibińska, dyrektor zarządzająca ds. rozwoju i utrzymania produktów PZU Życie.

PZU Bezpieczny Zysk jest ubezpieczeniem na życie i dożycie. Umowę można zawrzeć na 2 lub 3 lata w oddziałach zakładu, w których dostępna jest również informacja o aktualnym oprocentowaniu. Po upływie tego czasu PZU zwróci wpłacony kapitał powiększony o gwarantowany zysk. Natomiast w razie śmierci ubezpieczonego pieniądze z polisy otrzymają wskazane przez niego osoby.

– Można w ten sposób zainwestować od 10 tys. zł i kupić dowolną liczbę polis – łącznie aż do wartości 1 mln zł. Wysokość oprocentowania nie zależy od tego, czy to pierwsza umowa, czy kolejna, ani od wpłacanej kwoty. Natomiast jeśli pieniądze będą potrzebne zanim skończy się okres umowy, ich wypłata nie będzie problemem. W pierwszym roku umowy kwota, którą otrzyma ubezpieczony w razie rezygnacji, jest równa wysokości wpłaconej składki, a w drugim i trzecim roku większa od niej i z góry znana – dodaje Małgorzata Skibińska.

(AM, źródło: PZU)

Londyński przegląd innowacji ubezpieczeniowych

0
Lloyds November 2016

Tegoroczna edycja Lloyd’s Lab pokazuje, że innowacje będą powstawać w odpowiedzi na globalne zmiany gospodarczo-społeczne. Jeśli za nimi nadążymy, ukaże się przed nami wiele szans.

Na początku września Climatica miała okazję zaprezentować swoją technologię przed jury programu akceleracyjnego Lloyd’s Lab. Działający od ponad 300 lat londyński gigant ubezpieczeń specjalistycznych wyłonił z blisko 200 zgłoszeń 14 firm oferujących produkty insurtechowe.

Celem organizatorów było lepsze zrozumienie nowych ryzyk i znalezienie sposobów na szybsze reagowanie na incydenty. W efekcie uczestnicy zaprezentowali naprawdę szerokie spektrum zastosowań insurtechu, które dobrze obrazuje zmiany gospodarczo-społeczne zachodzące na świecie.

Idea Lloyd’s Lab

Celem Lloyd’s Lab jest wyszukiwanie i promowanie rozwiązań odpowiadających na potrzeby klientów Lloyd’s na całym świecie. Jedną z najważniejszych aktywności laboratorium jest program akceleracyjny dla insurtechów.

Kandydaci nie muszą być uczestnikami rynku Lloyd’s, dzięki czemu szansę na akcelerację mają też mniejsze organizacje i startupy. Lloyd’s szuka przede wszystkim firm wspierających ubezpieczanie unikalnych lub nieprzeciętnie złożonych ryzyk.

Podczas dziesięciotygodniowej akceleracji insurtechy otrzymują mentoring od ekspertów firmy, a także ekspozycję na rynku Lloyd’s, czyli ułatwioną drogę do potencjalnych partnerów i klientów. Przez lata działalności Lloyd’s Lab wyrobił sobie renomę europejskiego hubu innowacji ubezpieczeniowych.

Tadeusz Prochwicz

Dziewiąta edycja programu

Tegoroczne prezentacje pokazały, że branża musi nadgonić zmieniający się świat.

Pierwszym przebijającym się tematem była gospodarka elektroniczna, w tym tzw. gig economy i ekonomia współdzielenia. Indeez pitchował ubezpieczenia dla „pracowników” takich organizacji, natomiast Connected Insurance zaprezentował szerszą ofertę obejmującą nie tylko ich zdrowie czy przychody, ale także odpowiedzialność cywilną czy transportowane dobra. Anansi z kolei opowiadał o w pełni cyfrowych ubezpieczeniach dla sektora e-commerce. Ciekawe rozwiązanie zaprezentowało także Altelium, które wykorzystuje algorytmy AI do optymalizacji zużycia baterii np. w telefonach komórkowych czy pojazdach elektrycznych, oferując równolegle gwarancje na zasadzie ubezpieczenia.

Drugim wyraźnym trendem było wykorzystanie dużych zbiorów danych do lepszej oceny ryzyka lub dopasowania oferty do potrzeb klienta. Jako przykład może tutaj służyć nPlan wykorzystujący obszerne bazy danych nt. projektów budowlanych do oceny ryzyka opóźnienia w projektach. Z kolei Kayna wykorzystuje dane z systemów informatycznych MŚP do personalizowania swojej oferty, a Ottrisk oferuje ubezpieczenie od utraty przychodów oparte na danych, takich jak liczba transakcji, osób czy podróży odbytych w rejonie działalności danej firmy.

Kolejnym tematem były bliskie nam ryzyka klimatyczne. Sola analizująca dane dotyczące tornad zaprezentowała rozwiązanie dla właścicieli nieruchomości zniszczonych w wyniku tego zjawiska. Podobnie Yokahu, wypłacające szybkie odszkodowania ofiarom huraganów.

Przy okazji warto wspomnieć o rozwiązaniach parametrycznych. Zaprezentowało je aż sześć z 14 firm, a kolejne dwie nakreśliły związane z nimi plany. Lloyd’s również zdaje się dostrzegać ich potencjał – w końcu technologia parametryczna wspomaga reagowanie na incydenty.

Lloyds November 2016

Nowe szanse dla ubezpieczycieli

Tegoroczna edycja Lloyd’s Lab pokazuje, że na rynku wciąż jest mnóstwo luk ubezpieczeniowych i że wykorzystanie dużych zbiorów danych i automatyzacja może znacząco usprawnić procesy.

Musimy pamiętać, że świat dynamicznie się zmienia, a wraz z nim – potrzeby ubezpieczonych. To duże wyzwanie, ale też szansa dla ubezpieczycieli i insurtechów.

Tadeusz Prochwicz
założyciel i CEO insurtechu Climatica

Sto historii agentów ubezpieczeniowych – dołącz do projektu książkowego!

0
Marcin Kowalik

Rok temu zauważyłem coś dla mnie przełomowego. Otaczam się genialnymi ludźmi, wspaniałymi przedsiębiorcami, osobami z branży ubezpieczeniowej. Agenci, multiagenci mają mnóstwo bardzo pouczających historii o tym… jak sprzedawać ubezpieczenia.

Postanowiłem, że podejmę się czegoś, co najpierw wydawało się szaleństwem. Ale dziś, z każdym dniem przybliżającym mnie do realizacji tego projektu, widzę coraz wyraźniej, jak bardzo jest on potrzebny.

Postanowiłem, że zbiorę w postaci książki sto historii agentów ubezpieczeniowych – o tym, jak sprzedawać ubezpieczenia.

Sto historii. Stu współautorów

Wiem. Szaleństwo! Historie są idealnym nośnikiem informacji, również edukacji. Pozwalają nam, odbiorcom, wyobrazić sobie bohatera w danej sytuacji. Utożsamiamy się z nim.

Czym jest książka, o której piszę? Tworzymy praktyczny podręcznik, jak sprzedawać ubezpieczenia – napisany przez praktyków branży. Wiedzę przekazujemy w postaci historii. Z wydrukiem celuję na rok 2022.
W chwili, kiedy piszę ten tekst, 20 września 2022 r., wśród potwierdzonych współautorów są między innymi: Michał Elżbieciak, Katarzyna Budzis, Markus Ciesielski, Daniel Morawski, Bartosz Besser, Paweł Siudak, Dawid Kluczyński, Marta Bartczak, Marek Machota, Sebastian Solecki, Bartosz Kajat, Ewelina Kałużna, Andrzej Kowerdej, Mateusz Bukowski, Marta Szustkowska, Patrycja Szafarczyk, Julia Słupska, Adela Łabęcka, Marcin Konopka, Kasia Tomkowiak, Katarzyna Barszcz-Mrozicka, Piotr Kuczeła, Edward Michał Hładki, Przemysław Rogacz, Kuba Matwiejew, Emilia Taraszkiewicz-Michalska, Maciej Podgórski.

W tak krótkim tekście jak ten nie oddam na pewno pełnego spektrum wiedzy, jaką już teraz widzę w tekstach nadesłanych przez autorów.


Fragmenty specjalnie dla czytelników

„Gazeta Ubezpieczeniowa” jednak zaufała mi kilka lat temu – dając możliwość dzielenia się swoimi przemyśleniami. Specjalnie więc dla czytelników „GU” przedstawiam kilka bardzo ciekawych fragmentów Jak sprzedawać ubezpieczenia. 100 historii agentów ubezpieczeniowych, która już teraz (będąc w przedsprzedaży, a przed drukiem) stała się nieformalnym podręcznikiem branży ubezpieczeniowej.

Wynik sprzedażowy nie zależy od pojedynczych przypadków, ale od opanowania procesów i ich powtarzania w regularny sposób.

Jakub Matwiejew

Jak rozmawiać z ludźmi? Najlepiej naturalnie, opowiadaj o swojej pracy, pokazuj możliwości i rozwiązania, pytaj, co druga osoba o nich sądzi.

Podawaj przykłady innych twoich klientów i sytuacji, w jakich się znaleźli, a także jak udało im się te sytuacje rozwiązać. Nie bój się powiedzieć, że czegoś nie wiesz albo musisz sprawdzić, upewnić się.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka                                                          

Ja swoim klientom, z którymi mam dobre relacje i znam ich od dawna, przypominam, że kwoty ubezpieczenia często nie zmieniali już wiele lat (szczególnie ważne jest to przy polisach majątkowych), i czy jest to na pewno racjonalne.

Na rynku szaleje bowiem inflacja, podrożały materiały budowlane jak i koszty robocizny.

Zwracam też uwagę, że wiele osób ma negatywne zdanie o ubezpieczeniach, bo w przypadku szkody otrzymali niewielkie odszkodowania. Zapomnieli jednak, że sumy, jakie płacili za swoją ochronę, również były niewielkie. Czyli mówiąc mocno kolokwialnie: „jaka polisa, takie odszkodowanie”.

Piotr Kuczeła

Jeszcze mam ostatnie miejsca w książce dla chętnych współautorów. Jeżeli chcesz być częścią tego – w pozytywnym znaczeniu – szalonego projektu, napisz do mnie na Facebooku – www.facebook.com/marcin.kowalik, a ja wyślę szczegóły współpracy.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online

NN Group sprzeda dawne MetLife TFI firmie Rockbridge

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa NN ogłosiła 11 października zawarcie porozumienia z firmą Rockbridge w sprawie przejętego w ramach transakcji zakupu polskich aktywów MetLife biznesu  zarządzania aktywami w Polsce, działającego obecnie pod szyldem Nationale-Nederlanden TFI.

Spółka zarządzająca aktywami jest częścią biznesu MetLife w Polsce, który został przejęty przez Grupę NN w kwietniu 2022 roku. Zarządza funduszami inwestycyjnymi gromadzącymi aktywa o wartości ponad 1 mld zł (230 mln euro), w tym aktywami podmiotów trzecich, jak również funduszami inwestowanymi w ramach polis typu unit-link.

Sprzedaż dawnego MetLife TFI wiąże się z długoterminową strategią grupy, ogłoszoną wraz ze sprzedażą NN Investment Partners w kwietniu 2022 r. Rockbridge jest firmą zarządzającą aktywami z 24-letnią obecnością na polskim rynku.

Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia oraz procesom regulacyjnym. Zakłada się, że zostanie ona sfinalizowana w pierwszym kwartale 2023 r.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Ponad 70 instalacji systemu EST w programie Ryzyko PRO

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W październiku mijają 3 lata od pierwszego wdrożenia opracowanego przez PZU Lab systemu Enterprise Safety Tools. Jest on wykorzystywany w ramach programu prewencyjnego PZU SA „ Ryzyko PRO” (PZU Lab EST) do monitorowania technicznych i organizacyjnych czynników ryzyka.

W 2021 roku rozszerzono zakres działania systemu o kontrole z wykorzystaniem termowizji oraz aktywnych czujników pozwalających na bieżące monitorowanie krytycznych parametrów procesowych oraz maszyn i urządzeń.

We wrześniu powstał film dostępny na kanale YouTube poświęcony rozwojowi nowoczesnych technologii w przestrzeniach miejskich,  pokazujący wdrożenie systemu w Wodociągach Rzeszowskich.

(AM, źródło: PZU Lab)

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie