Blog - Strona 760 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 760

ANG uruchamia porównywarkę ubezpieczeń nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Cyfrowe ANG poszerzyło swój portfel cyfrowy o nowe narzędzie ułatwiające pracę ekspertkom i ekspertom kredytowo-ubezpieczeniowym. Porównywarka ubezpieczeń nieruchomości umożliwia zestawianie ofert czterech towarzystw ubezpieczeniowych. Kolejne są w trakcie wdrożenia.

Porównywarka ubezpieczeń nieruchomości jest autorskim narzędziem. Powstało ono w kooperacji z ekspertkami i ekspertami Grupy ANG, przy współpracy z firmą ecom sp. z o.o.

– Z naszych analiz wynika, że to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku pośredników finansowych. Jego wartość dla użytkownika opiera się na paru fundamentach. Po pierwsze, połączenie z towarzystwami po API (Application Programming Interface) umożliwia zaciąganie aktualnych ofert. To z perspektywy klienta jest bardzo istotne, bo dzięki temu za jednym razem otrzymuje on dostęp do ofert czterech towarzystw ubezpieczeniowych. Po drugie, porównywarka jest zintegrowana z naszym CRM-em. Zatem eksperci i ekspertki korzystają z jednego narzędzia do analizy ofert, cen i wprowadzania danych klienta, tym samym przestrzegając wymogów RODO – powiedział Paweł Krawczyński odpowiadający za wdrożenie po stronie ANG.

– Wyraźnie widzimy, że z roku na rok zainteresowanie ubezpieczeniem nieruchomości wzrasta. To z jednej strony wynik wzrostu świadomości, jakie korzyści niesie za sobą ta polisa. Z drugiej konieczność, jeśli decydujemy się na kredyt hipoteczny. A to oznacza, że nasi eksperci i ekspertki potrzebują narzędzi, które umożliwią im szybkie, profesjonalne przygotowanie oferty w modelu tradycyjnym, ale także zdalnie. Szczególnie że dziś rozmowa z klientem, który chce swoją nieruchomość objąć polisą, nie zawsze odbywa się twarzą w twarz. Bywa, że klient często chce mieć czas na podjęcie decyzji czy też mieć dostęp do oferty po godzinie 17. Wystarczy dostęp do internetu, bo zestawienie ofert lub rekomendowaną ofertę jednego towarzystwa klient otrzyma na wskazany w trakcie rejestracji adres e-mail. Dlatego też porównywarka ubezpieczeń nieruchomości służy nie tylko naszej sieci sprzedaży, ale również, o ile nie przede wszystkim, jej wdrożenie to szereg korzyści dla samych klientów – powiedziała Karolina Trzeciakiewicz koordynująca rozwój ubezpieczeń majątkowych Grupy ANG.

(AM, źródło: ANG)

Getin Holding sprzedał akcje Europy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Getin Holding zawarł 20 czerwca z HDI International, Meiji Yasuda Life Insurance oraz Getin Noble Bank umowę dotyczącą sprzedaży akcji TU Europa. Wartość przeprowadzonej transakcji wyniosła nieco ponad 156 mln zł.

Na podstawie umowy Getin Holding dokonał zbycia na rzecz Meiji Yasuda 705 079 akcji towarzystwa, stanowiących 7,46% jego kapitału zakładowego, za 70,42 mln zł, natomiast Getin Noble Bank zbył na rzecz japońskiego ubezpieczyciela 858 334 akcji TU Europa, odpowiadających 9,08% jego kapitału zakładowego za cenę 85,72 mln zł. Po rozliczeniu sprzedaży akcji TU Europa na podstawie umowy sprzedaży Getin Holding oraz Getin Noble Bank przestaną być akcjonariuszami TU Europa.

(AM, źródło: Getin Holding)

TUZ Ubezpieczenia: Dlaczego warto ubezpieczyć posiadaną nieruchomość?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Szkody, jakie potrafią spowodować w domu niespodziewane zdarzenia, mogą wiązać się z ogromnymi kosztami. Dlatego TUZ Ubezpieczenia zachęca do ubezpieczania nieruchomości.

– Najczęstsze zdarzenia to zalania spowodowane awarią instalacji domowych, szkody spowodowane bardzo silnymi wiatrami i gradem oraz przepięcia – mówi Dariusz Radaczyński, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód TUZ Ubezpieczenia.

Różnicę widać, gdy porówna się koszty zniwelowania skutków nieprzewidzianego zdarzenia z ceną rocznego ubezpieczenia. To ostatnie kosztuje średnio kilkaset złotych rocznie. Wysokość składki będzie uzależniona od zakresu ochrony ubezpieczeniowej. Zazwyczaj ustalana jest ona osobno dla stałych elementów konstrukcji budynku, wyposażenia oraz dodatkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym.

– Oznacza to, że w ramach oferty tego samego ubezpieczyciela składka roczna może wynieść 100 lub 500 zł, a suma ubezpieczenia od kilkuset tysięcy do nawet kilku milionów zł. Każda sytuacja traktowana jest indywidualnie – dodaje Magdalena Stefan, analityczka biznesowa TUZ Ubezpieczenia.

Brak odpowiedniego ubezpieczenia nieruchomości może prowadzić do całkowitej utraty miejsca do życia i braku środków na jego odbudowę, kosztownego remontu czy utraty wartościowego wyposażenia domu.

Z danych towarzystwa wynika, że ponad 80% klientów, kupując polisę mieszkaniową, wybiera także dodatkowe ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, gdyż często awarie zdarzające się w mieszkaniu powodują szkody także u sąsiadów i na tę okoliczność zabezpiecza wspomniana polisa.

Ubezpieczenie domu lub mieszkania może obejmować nie tylko samą nieruchomość. Najlepsze oferty uwzględniają także elementy ubezpieczenia dla rodziny lub bliskich. W polisie mieszkaniowej mogą pojawić się opcje dodatkowe, jak np. udostępniana przez TUZ Ubezpieczenia Druga Opinia Medyczna, która pomaga uniknąć skutków błędu lub nieprecyzyjnej diagnozy lekarza. To świadczenie, którego celem jest weryfikacja trafności diagnozy oraz planu leczenia i uniknięcie ryzyka związanego z błędem lekarskim.

Nawet jeśli lekarz dochowuje staranności w ocenie stanu zdrowia naszego lub naszych najbliższych, to i tak w przypadkach poważnych problemów medycznych trudno nie rozważać konsultacji z innym lekarzem. W takich sytuacjach zdarzają się emocje, nerwy, stres. W ramach pakietu DOM inny lekarz może zweryfikować diagnozę i sposób leczenia. Dzięki temu można dostać zapewnienie, zweryfikować plan leczenia lub ustalić nowy – mówi Magdalena Stefan.

Inne dodatkowe pakiety mogą obejmować np. assistance czy ubezpieczenie czworonogów (kota i psa).

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

ERGO Hestia stworzyła platformę wsparcia brokerów

0

Portal Wiedzy Korporacyjnej – taką nazwę nosi nowa platforma przeznaczona dla brokerów, uruchomiona przez ERGO Hestię. W serwisie udostępniono specjalistyczne szkolenia, materiały edukacyjne oraz bazę wiedzy z szeroko pojętego obszaru ubezpieczeń. Portal Wiedzy Korporacyjnej odgrywa również rolę centrum komunikacji brokerów z ERGO Hestią. Zadaniem serwisu jest wspieranie partnerów sopockiej firmy w profesjonalizacji zawodowej.

– Portal Wiedzy Korporacyjnej to zupełnie nowa jakość szkoleń dla brokerów. Prowadzą je nasi eksperci, a wszystko jest przedstawione w atrakcyjnej formie ułatwiającej zapamiętanie materiału. Dodatkowo postawiliśmy na sprawdzone na całym świecie rozwiązania user experience. Z platformy korzysta się niczym z nowoczesnego portalu streamingowego. Komfort użytkowników od początku stawialiśmy sobie za cel – mówi Marcin Dębicki, dyrektor zarządzający Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii. – Od zawsze powtarzamy, jak istotny jest każdy krok w kierunku profesjonalizacji branży. Wierzymy, że portal jest w tym zakresie pomocnym narzędziem – dodaje.

Pomoc w realizacji obowiązku szkoleniowego

Serwis jest podzielony na dwie części – otwartą i zamkniętą. W ramach wersji otwartej każdy ma dostęp do Centrum Wiedzy składającego się m.in. z eksperckich artykułów oraz wszystkich wydań autorskiego magazynu ERGO Hestii „Risk Focus”. Do części zamkniętej mają dostęp tylko zarejestrowani brokerzy. Znajdą w niej stale aktualizowaną bazę szkoleń zawodowych, prowadzonych przez ekspertów sopockiego ubezpieczyciela oraz zyskają możliwość uczestnictwa w specjalnych spotkaniach inspiracyjnych z ekspertami zewnętrznymi. Udział w szkoleniach zamieszczonych na Portalu Wiedzy Korporacyjnej umożliwia wypełnienie obowiązku doskonalenia zawodowego narzuconego przez ustawę o dystrybucji ubezpieczeń i uzyskania certyfikatu.

– Nowoczesny broker musi być specjalistą w wielu liniach biznesowych. Portal Wiedzy Korporacyjnej pozwala kształcić się w różnych kierunkach. Z naszej perspektywy duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy jest budujące. Dla brokera kwestia profesjonalizacji jest szczególnie istotna, bo to ona wpłynie na kształt konkurencji na rynku doradczym. Portal pozwoli im być w czołówce tego peletonu – dodaje Anna Zabłocka z przedstawicielstwa korporacyjnego ERGO Hestii w Warszawie, jedna z twórczyń Portalu.

Wcześniej byli agenci

Portal Wiedzy Korporacyjnej to kolejne z szeregu działań ERGO Hestii na rzecz profesjonalizacji rynku ubezpieczeniowego. W 2021 roku sopocka firma uruchomiła Program Certyfikacji Sieci Agencyjnej skierowany do agentów. W jego ramach pośrednicy osiągają poziomy alfa, beta, gamma, które są odzwierciedleniem ich zaawansowania. Program cieszy się dużym zainteresowaniem, zgłoszenia do kolejnych edycji przekraczają limity uczestników.

Portal Wiedzy Korporacyjnej dostępny jest tutaj

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE poświęcony zarządzaniu przez OKR-y

0

„Jak zarządzać biznesem przez OKR-y?” to tytuł odcinka programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany w czwartek 23 czerwca w godzinach 13–13:30.

Podczas programu zaproszeni eksperci, Piotr Bartos z Insly i Grzegorz Pisarczyk z HealthyOrg.eu, wyjaśnią, co to jest OKR i jak może pomóc w pracy, oraz zaprezentują na przykładzie Insly, jak OKR-y zmieniają firmę. Obaj goście zdradzą również, po czym poznać, że firma jest dobrze zarządzana.

Wydarzenie Facebook:

https://fb.me/e/5AYnnr0Rj

Wydarzenie LinkedIn:

https://www.linkedin.com/events/6944515824770551808/

(am)

Podwyżki stawek w OC są nieuniknione

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele nie spieszą się z podnoszeniem składek w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, ale szereg czynników sprawia, że już wkrótce będą musieli to uczynić – zauważa „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że najwięksi gracze na rynku OC ppm. notują wyniki, które nie świadczą o jakimkolwiek kryzysie. Wprawdzie PZU SA zebrał w I kwartale o 1,9% mniej składek z obowiązkowych polis komunikacyjnych niż przed rokiem, ale pozostał numerem jeden w tej gałęzi produktów, z udziałem na poziomie 25,6% (spadek o 0,9 pp. r/r). Liderowi depcze jednak po piętach Warta, która w I kw. uzyskała wzrost rzędu 18%, zwiększając swój udział w segmencie o 3,1 pp., do 21,4%. Według Dawida Korszenia, rzecznika Warty, sukces jego firmy to efekt kilku czynników: jakości produktów i obsługi, rozwoju sieci sprzedaży i aktywnego zarządzania oraz wykorzystania nowoczesnych technologii do taryfikacji, zapewniających zindywidualizowaną ocenę ryzyka.

Graczem numer trzy jest ERGO Hestia, której sprzedaż wzrosła o 4,6%. Problem jednak w tym, że jak mówi „PB” anonimowy przedstawiciel jednej z instytucji, te trzy zakłady stać na to, by nie podnosić cen polis. Natomiast mniejsi ubezpieczyciele ponownie znaleźli się pod ścianą i nie mogą się wychylać, podnosząc ceny, bo klienci od nich odpłyną.

Gazeta zwraca uwagę, że wprawdzie wynik techniczny w OC ppm. jest nadal na plusie, ale w porównaniu z I kwartałem poprzedniego roku zmniejszył się o 28%. Na tym nie musi się skończyć: w analizie przygotowanej dla Polskiej Izby Ubezpieczeń eksperci Deloitte przewidują, że przy obecnym wzroście kosztów napraw i jednoczesnym utrzymaniu aktualnych stawek w OC ppm. w przyszłym roku ten rynek może odnotować stratę techniczną na poziomie 1,6 mld zł, a w 2024 r. nawet 3,4 mld zł. Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający pionu rozwiązań dla klienta detalicznego UNIQA, jest zdania, że miękki rynek w OC ppm. już się kończy, a na horyzoncie widać wpływ inflacji na wszystkie elementy wypłacanych odszkodowań. Ekspert uważa też, że zmniejsza się pozytywny wpływ mniejszej liczby przejeżdżanych kilometrów i zdjęcia nogi z gazu, co wiąże się m.in. ze wzrostem cen paliw i zmianą przepisów o ruchu drogowym. Według Wojciecha Rabieja to wszystko powinno skłaniać do decyzji o podnoszeniu cen ubezpieczeń.

Jacek Barszczewski, rzecznik Komisji Nadzoru Finansowego uważa, że wzrost składek w OC ppm. jest nieunikniony, gdyż w ich kalkulacji powinna zostać uwzględniona oczekiwana inflacja szkód. W jego ocenie odsunięcie w czasie wzrostu cen spowoduje utratę rentowności w tym segmencie ubezpieczeń.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 21 czerwca, Agnieszka Morawiecka „Polisy OC (nie)odporne na inflację”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PZU Życie: Liga Mistrzów 2021

0
Źródło zdjęcia: PZU

W środę 18 maja 2022 r. w hotelu Double Tree by Hilton odbyła się uroczysta gala Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie. Finał sprzedażowej Ligi Mistrzów zgromadził najlepszych menedżerów i dyrektorów sprzedaży korporacyjnej z całego kraju.

Pierwszą część gali prowadził dyrektor zarządzający Artur Fromberg, natomiast drugą (wręczanie nagród), Małgorzata Kosierkiewicz – najlepsza regionalna dyrektorka sprzedaży, oraz Tomasz Łakomy – dyrektor ds. zarządzania efektywnością sieci sprzedaży i portfelem PZU Życie SA.

Władze PZU reprezentowali: Aleksandra Agatowska – prezes PZU Życie i członkowie zarządu Małgorzata Kot i Krzysztof Szypuła.

Wiarygodna marka, kompleksowa oferta i codzienna aktywność

Wydarzenie rozpoczęło się od wystąpienia Artura Fromberga, który przedstawił strategię sukcesu PZU. Podkreślił rolę multikanałowości i multiproduktowości.

Oferujemy kompleksową ochronę klientom indywidualnym, małym i średnim firmom, korporacjom w zakresie majątku, życia, zdrowia i finansów. Marka PZU pomaga nam w codziennej pracy, ponieważ jest rozpoznawalna i wiarygodna. Pod naszą opieką jako Grupy jest 22 mln klientów, z czego 7 mln ma ubezpieczenie grupowe – podsumował Artur Fromberg.

Dodał, że PZU Życie obsługuje 60% całego rynku ubezpieczeń grupowych w Polsce i odpowiada za 40% nowej sprzedaży. Wśród wyzwań wymienił starzenie się portfela klientów oraz ich uproduktowienie.

Czego ubezpieczeniowców uczą Lego i Gwiezdne wojny?

PZU Życie posiada unikalną w skali kraju kilkusetosobową sieć własną wyspecjalizowaną w ubezpieczeniach grupowych. W dalszej części wystąpienia Artur Fromberg podkreślił, jak ważne jest efektywne działanie i procesy.

Żeby dystrybucja była naprawdę efektywna, potrzeba kilku elementów: aktywności, dobrych relacji i kompleksowej oferty – przekonywał, odwołując się do historii firmy Lego, która od jakiegoś czasu opiera swoją pozycję rynkową na rozlicznych dodatkach tematycznych. Podobnie sprzedawcy PZU Życie mogą uzupełniać podstawową ofertę ochronną o nowe dodatki oraz produkty, takie jak PZU Sport czy PZU Benefity.

Podsumowując zbiorcze wyniki sprzedaży, dyrektor Fromberg zwrócił uwagę, że najlepsze 10% menedżerów ma w swoim portfelu istotnie wyższe wysycenie dodatkami.

Otylia Jędrzejczak radzi, jak wygrywać

Ważną częścią Gali było wręczenie jubileuszowych odznaczeń pracownikom o najdłuższym stażu (20, 25 i 30 lat). Gościem specjalnym Ligi Mistrzów 2021 była pływaczka Otylia Jędrzejczak, wielokrotna medalistka olimpijska. Pani Otylia podzieliła się historią swojej kariery, która nie składała się z nieustannego pasma sukcesów. Jej zdaniem decydujące jest nie to, jak wygrywamy, ale w jaki sposób reagujemy na porażki i trudniejsze momenty.

Moja recepta na sukces jest prosta. Trzeba chcieć, dysponować odpowiednimi narzędziami i działać – mówiła pływaczka.

Statuetki dla najlepszych

Ukoronowaniem Ligi Mistrzów 2021 było wręczenie nagród najlepszym menedżerom i dyrektorom, a potem wspólne świętowanie wyników.

Aleksandra E. Wysocka

Widać lukę ubezpieczeniową w ochronie nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wiener TU postanowiło sprawdzić, jak poważnym problemem w Polsce jest niedoubezpieczenie majątku. Z badania przeprowadzonego na zlecenie ubezpieczyciela przez SW Research wynika, że dość istotnym. Wiener TU postanowiło sprawdzić, jak poważnym problemem w Polsce jest niedoubezpieczenie majątku. Z badania przeprowadzonego na zlecenie ubezpieczyciela przez SW Research wynika, że dość istotnym.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że podczas zakupu polisy na dom lub mieszkanie najwięcej uwagi poświęcają oni temu, jaki zakres ma oferowane ubezpieczenie (68% wskazań) oraz jaka jest wysokość składki, którą finalnie muszą zapłacić (67%). 47% wskazało sumę ubezpieczenia na poszczególne zdarzenia, natomiast 30% na firmę, w której zawierana jest umowa ubezpieczenia.

57% respondentów zadeklarowało, że sprawdziło wartość swojej nieruchomości przed wykupieniem ubezpieczenia i ustaliło sumę, na jaką ją ubezpieczy. Z kolei jedna czwarta badanych przyznała, że przed wykupieniem polisy nie sprawdziła, ile obecnie warta jest ich nieruchomość. 53% badanych ma poczucie, że wartość ich nieruchomości w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła, natomiast 40% badanych uważa, że wartość ich mieszkania czy domu jest od kilku lat na podobnym poziomie. Wśród tych, którzy zauważyli wzrost cen na rynku, 35% jest zdania, że ich nieruchomość jest warta 10–20% więcej niż 5 lat temu, jedna czwarta ocenia wzrost na 20–30%, a 17% jest zdania, że ich nieruchomość zyskała na wartości ponad 30%.

18% badanych ubezpieczyło swoje mieszkanie lub dom na mniej niż 200 tysięcy złotych, 22% wybrało sumę z zakresu między 200 a 300 tys. zł, kolejne 20% ubezpieczyło swoją nieruchomość w przedziale 300–450 tys. zł. Aż 60% respondentów uważa, że ich mieszkanie jest ubezpieczone na adekwatną wartość.

Istotną rolę w poprawianiu wiedzy i świadomości klientów, a tym samym likwidacji niedoubezpieczenia, mogą odgrywać agenci. Dla wielu klientów są oni zaufanymi doradcami, ekspertami, na których wiedzy i doświadczeniu klienci polegają.

Z naszego badania wynika, że ponad 1/3 uczestników, ustalając wysokość sumy ubezpieczenia, kierowała się sugestiami agenta, u którego polisa była zawierana. To daje agentom ogromne pole do szerzenia wiedzy na temat luki ubezpieczeniowej i uświadamiania klientów, czym grozi niedoubezpieczenie. Odpowiednia wysokość sum na polisie gwarantuje, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia będziemy w stanie przywrócić lokal do poprzedniego stanu bez angażowania własnych środków. Coroczna aktualizacja sum jest tym bardziej konieczna w obecnych czasach, gdy inflacja, ceny materiałów budowalnych i prac remontowych tak szybko rosną – zauważa Agnieszka Włodarska-Poloczek, ekspert Wiener.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że tylko 1/3 z nich wie, ile może kosztować przywrócenie mieszkania do poprzedniego stanu np. po pożarze lub zalaniu. Ponad połowa odpowiedziała, że nie wie lub wybrała odpowiedź „trudno powiedzieć”, zapytana o to, jaką kwotą dysponuje w ramach polisy w razie konieczności remontu. 65% badanych deklaruje, że ubezpieczenie ich nieruchomości obejmuje też wyposażenie i sprzęt, przy czym 34% uważa, że ubezpieczenie to odpowiada wartości sprzętów, a 31% jest przeciwnego zdania. 47% respondentów, kupując ubezpieczenie, nie wycenia szczegółowo wartości swojego majątku ruchomego, natomiast działania takie podejmuje 29% ubezpieczonych. Ogólnie 64% ma ubezpieczenie domu lub mieszkania, a kolejne 16% planuje kupić je w najbliższej przyszłości.

Sytuację na rynku i potrzebę dopasowania sumy ubezpieczenia do obecnych wycen zdaje się zauważać coraz więcej osób. Blisko połowa badanych planuje przyjrzeć się wysokości sumy na swojej polisie.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.05.2022–26.05.2022 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 2000 ankiet z reprezentatywną próbą Polaków w wieku 18–65 lat.

(AM, źródło: Wiener)

PZU SA zapłaci za opóźnienia w wypłacie odszkodowań

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego podjęła 27 maja decyzję o nałożeniu na PZU SA kar pieniężnych w łącznej wysokości 546,3 tys. zł.

Przyczyną ukarania ubezpieczyciela było zidentyfikowanie przez KNF 28 przypadków naruszenia art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych w postaci opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowań.

Komisja zaznaczyła, że przy ustalaniu wymiaru kary wzięła pod uwagę fakt, iż zakład podjął szereg działań organizacyjnych i systemowych mających zapobiegać powstawaniu naruszeń prawa w przyszłości.

(AM, źródło: KNF)

Rolnicy skarżą się na misselling agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Serwis farmer.pl opisuje problemy rolników z karencją na ochronę upraw przed gradobiciem. Ich źródłem było m.in. wprowadzenie w błąd przy podpisywaniu umów na ubezpieczenie upraw rolnych.

Rolnik z województwa łódzkiego przekazał portalowi, że ubezpieczający go agent PZU nie poinformował go o dwutygodniowej karencji na ubezpieczenie ryzyka gradu. Z kolei producent rolny z Wielkopolski twierdzi, że pośrednik zapewniał go, iż ochrona działa już od następnego dnia od podpisania.

PZU SA w odpowiedzi na pytania farmer.pl przekazał redakcji, że „regulacja dotycząca karencji dla ryzyka gradu trwającej 14 dni jest przepisem ustawowym i obowiązuje od samego początku powstania systemu dotowanych ubezpieczeń rolnych. (…) jest także zamieszczona zarówno w OWU, jak i samej polisie”. Zakład przyznał też, że trudno jest mu odnieść się do indywidualnych spraw klientów, którzy mają poczucie, że zostali wprowadzeni w błąd przez agenta, w sytuacji, kiedy PZU SA nie zna szczegółów tych spraw. Zachęcił też pokrzywdzonych do przesyłania zgłoszeń reklamacyjnych.

Więcej:

farmer.pl z 20 czerwca, Grzegorz Tomczyk „Odroczona ochrona przed gradem w polisach”

(AM, źródło: farmer.pl)

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie