Blog - Strona 775 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 775

Bilsko 22 mld zł w zarządzaniu TFI Allianz Polska po fuzji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TFI Allianz Polska po połączeniu z Aviva Investors TFI awansowało na czwartą pozycję na rynku pod względem aktywów pod zarządzaniem. Towarzystwo zarządza 14,4 mld zł aktywów funduszy rynku kapitałowego, a łączna ich wartość wraz z portfelami zarządzanymi na rzecz innych spółek Allianz wynosi blisko 22 mld zł. Towarzystwo obsługuje łącznie ponad 338 tys. klientów indywidualnych i firmowych.

– Połączyliśmy ofertę produktową oraz kompetencje zespołów, mając na uwadze atrakcyjność naszych propozycji dla klientów. Po fuzji mamy w kilku obszarach równolegle dwie podobne oferty i to chcemy zoptymalizować. Pracujemy obecnie nad docelowym katalogiem funduszy, który pozostanie jednym z największych na rynku. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie i przeprowadzenie zmian, z których kluczowe wymagają zgody KNF – mówi Robert Hörberg, prezes TFI Allianz Polska.  

W wypowiedzi dla Analiz Online prezes zadeklarował, że cały proces przebudowy oferty produktowej przewidziany jest na 18 miesięcy, licząc od dnia fuzji, która nastąpiła na początku lipca tego roku.

Towarzystwo chce nadal zapewniać polskim klientom dostęp do międzynarodowej oferty funduszy grupy Allianz, oferowanych we współpracy z PIMCO oraz Allianz Global Investors. – To jeden z naszych wyróżników: zagraniczna oferta w polskim formacie. Zamierzamy poszerzyć dystrybucję tych funduszy, wprowadzając je do sieci sprzedaży współpracującej dawniej z Aviva Investors TFI. Mamy wszechstronną sieć dystrybucji, obejmującą największe banki, pośredników finansowych i agentów ubezpieczeniowych. Stawiamy też na rozwój sprzedaży przez internet – podkreśla Anna Bąkała, członek zarządu TFI Allianz Polska.

Po fuzji firma awansowała na czwarte miejsce w segmencie Pracowniczych Planów Kapitałowych., gdzie zarządza aktywami funduszy zdefiniowanej daty PPK o wartości 875,5 mln zł, powierzonymi przez ponad 27 tys. firm (9% udziału w rynku wg danych Analiz Online).

– Chcemy nadal wzmacniać tę pozycję, pozyskując nowych klientów. Liczymy też na stopniowy wzrost partycypacji pracowników w PPK, podobnie jak to działo się na rynku brytyjskim – deklaruje Tymoteusz Paleczny, wiceprezes TFI Allianz Polska.

Kolejny obszar rozwoju to fundusze ESG, które w szczególny sposób kierują się kryteriami zrównoważonego rozwoju.

– Od października ofertę subfunduszy ESG zwiększyliśmy z pięciu do ośmiu, zmieniając dotychczasową strategię trzech subfunduszy dłużnych inwestujących na rynkach zagranicznych. Działamy zgodnie z globalnym trendem i nastawieniem naszej grupy. Liczymy, że zainteresowanie polskich klientów inwestowaniem w zrównoważony rozwój będzie rosnąć – mówi Robert Hörberg.

(AM, źródło: Allianz)

PZU Lab na konferencji na temat systemów bezpieczeństwa pożarowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W dniach 12–13 października w Jachrance odbywa się IX już edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Do współorganizacji wydarzenia zaproszono liderów branży bezpieczeństwa, opiniotwórcze instytuty oraz najlepszych ekspertów aktywnie działających na rynku polskim.

Uczestnicy Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego mają okazję do zapoznania się ze wszystkimi rynkowymi nowościami, z aktualnymi wytycznymi i dobrymi praktykami w zakresie projektowania, realizacji i eksploatacji systemów bezpieczeństwa. W drugim dniu wydarzenia głos zabierze starszy inżynier ryzyka PZU Lab, Robert Kuczkowski. Wystąpi on z prelekcją zatytułowaną „Ocena bezpieczeństwa pożarowego obiektów z punktu widzenia ubezpieczyciela”.

(AM, źródło: PZU Lab)

Od czego zaczyna się większość rynkowych bajek

0
Marcin Szmidtke

Wszystkim się wydaje, że od „dawno, dawno temu”. Jednak kiedy jesteśmy dorośli, okazuje się, że od „to jest najlepsza oferta na rynku”. Jesteśmy w momencie konsolidacji zarówno w sektorze ubezpieczeń, jak i bankowym. Agenci wyłączni w ciągu roku w ramach kilku towarzystw będą musieli jakoś wytłumaczyć klientom, że za górami i lasami jest inna kraina, do której warto zajrzeć.

Kto nie pamięta historii, skazany jest na jej ponowne przeżycie. Tocytat z George’a Santayana. Drogi czytelnik już zapewne się domyśla, że nie jest to pierwsza konsolidacja. Dobrym odniesieniem będzie ta, która odbyła się w latach 90. Rynek od kilku lat trawiła wysoka inflacja i rekordowe stopy procentowe.

Klienci mieli dość nisko oprocentowanych produktów, które nijak się miały do utraty wartości pieniądza. Nastąpił transfer pieniądza z lokat, obligacji i kont bankowych na wyżej oprocentowane produkty giełdowe i… ubezpieczeniowe. Dwucyfrowe wyniki natomiast osiągały na przykład produkty ubezpieczeniowe. Brzmi znajomo?

Historia lubi się powtarzać

W trakcie pandemii na rocznych lokatach można było otrzymać zwrot poniżej 1% minus podatek Belki. Banki czarowały nas kilkoma procentami przez pierwsze trzy miesiące, jednak przez resztę czasu oferowały one zyski na poziomie 0,5%. W tym samym czasie skumulowany zysk w towarzystwach ubezpieczeniowych potrafił przekroczyć próg 8%.

Patrząc historycznie, ten rok być może przyniesie kolejne rekordy. Patrząc na giełdę, kurs WIG wzrósł z poziomu około 35 tys. do ponad 58 tys. (marzec 2020 / marzec 2021), a rynek nieruchomości w II kw. 2022 r. wzrósł o 19% (mediany cen mieszkań z rynku wtórnego marzec 2021 do marca 2022). Na lokatach we wrześniu tego roku można zarobić około 7%.

Mamy więc znowu trend przeniesienia oszczędności po pierwsze – na produkty gwarantowane, gdyż przez wojnę u naszych sąsiadów giełda odnotowała wysokie straty. Po drugie – oczekujemy zwrotów, które przynajmniej przebiją obecną inflację.

Dla nas, uczestników rynku finansowego, to wszystko jest nie lada okazją. W naszej agencji już zauważyliśmy trend wzrostu zainteresowania programami oszczędnościowymi i inwestycyjnymi. W szczególności dającymi gwarancje. Dodatkowo znowu tak jak w latach 90. w kraju wzięliśmy się za temat emerytalny. Wprowadzenie PPK nie spotkało się z entuzjazmem, gdyż wciąż kojarzymy ten program z OFE. Klienci mówią: „teraz dają, potem zabiorą, jak kiedyś”, nie do końca rozumiejąc założenia i działania tego programu. Ale czy rozumieli działanie OFE? Na marginesie, czy wszyscy, którzy OFE sprzedawali, je rozumieli?

Nowa, lepsza opowieść

Tak więc nasi klienci chcą pewnych rozwiązań i raz ze strachu, a raz z potrzeby zysku przenoszą swoje oszczędności. Dodatkowo część firm ubezpieczeniowych wycofała się z rynku, wchodząc w skład większych jednostek, czego efektem ostatecznie jest nowe, większe przedsiębiorstwo. Dla osób, które chcą współpracować z dużą stabilną firmą, jest to kolejny argument zaufania do swojego ubezpieczyciela.

Pewni możemy być natomiast, że któryś spośród kilkuset ubezpieczycieli na świecie w tej chwili zwęszył okazję dla siebie na polskim rynku finansowym. Zaraz będziemy mieć w sprzedaży nową prężnie rozwijającą się firmę, która będzie oferować konkurencyjne stawki. Jak zawsze. Będziemy wtedy mieć do dyspozycji produkt dla osób, które chcą pracować z nowymi, małymi, zaczynającymi w kraju swoją przygodę towarzystwami.

Nie jest to najlepsza wiadomość dla agentów wyłącznych danych firm, gdyż już nie tylko dyrektywy unijne wymuszają na nas obiektywność i niezależność. Teraz dodatkowo wymaga tego rynek. Wydaje mi się, że w tej chwili pod rękę z UKNF możemy wynieść nasz rynek na bardziej zachodni. Wprowadzić i dystrybuować nowe, lepsze rozwiązania dla klientów, które będą przez urząd sprawdzone i zatwierdzone. Jest to moment zmian, w którym albo skażemy się na ponowne przeżycie swojej historii, albo stworzymy nową, lepszą. Czego i wam życzę.

Marcin Szmidtke
kierownik okręgu OVB Allfinanz

Cztery powody, dla których warto stosować kalendarz postów

0
Mateusz Bukowski

Z pewnością rozumiesz znaczenie mediów społecznościowych dla marketingu swoich produktów lub usług. Ale możesz nie zdawać sobie sprawy z faktu, że marketing w nich wymaga strategii treści. Mówiąc wprost, bez planu treści wysiłki w social mediach będą prawdopodobnie mniej skuteczne.

Co łączy podróże, śluby i posty w mediach społecznościowych? Planowanie! Tak jak nie planowałbyś podróży bez wcześniejszego ustalenia, dokąd jedziesz i co będziesz robił, gdy tam dotrzesz, tak samo nie powinieneś publikować w mediach społecznościowych bez planu.

Jak planować treści do internetu?

Skuteczna strategia mediów społecznościowych wymaga regularnego zamieszczania postów i angażowania zwolenników. Niezależnie od tego, czy chodzi o SEO, rozpoznawalność marki czy generowanie leadów.

Dużą pomocą w utrzymaniu aktywnej obecności w internecie będzie kalendarz planowania treści. Zasadniczo jest to harmonogram wszystkich materiałów, które planujesz opublikować online.

Dzięki kalendarzowi postów:

  • Masz dostęp do wszystkich pomysłów na posty w mediach społecznościowych w ramach jednego dokumentu (cyfrowego lub zwykłej kartki).
  • Dzięki temu łatwo jest śledzić, co i kiedy należy opublikować.
  • W dokumencie, oprócz copywritingu, masz podgląd na grafiki/animacje. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak będzie wyglądał post końcowy, i wprowadzić niezbędne zmiany, zanim klikniesz „opublikuj”.

Po co kalendarz?

Oto cztery powody, dla których powinieneś korzystać z kalendarza planowania treści, jeśli do tej pory tego nie robiłeś:

Planowanie daje poczucie kontroli nad twoimi kanałami w social mediach

Pewnie nie raz ogarnęła cię panika, bo zdałeś sobie sprawę, że na twoim profilu od dawna nic się nie pojawiło. Dzięki kalendarzowi treści możesz zaplanować posty z tygodniowym, a nawet miesięcznym wyprzedzeniem, co pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Kiedy masz kalendarz, wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć treść. Wiesz już dokładnie, czym się podzielić, i masz podlinkowane inspiracje. Wystarczy, że usiądziesz na kilka godzin i treść jest gotowa. Pozwala to na strategiczne wykorzystanie mediów społecznościowych i pomaga uniknąć przypadkowego lub zbyt rzadkiego publikowania.

Oszczędzasz czas i uczysz się planować

Oznacza to, że możesz poświęcić mniej czasu na tworzenie treści codziennie lub co tydzień, a więcej czasu na inne aspekty swojej działalności ubezpieczeniowej. Ponadto, korzystanie z kalendarza treści może pomóc nauczyć się planowania i harmonogramu treści z wyprzedzeniem. To może być cenną umiejętnością samą w sobie i może pomóc uniknąć szamotaniny w ostatniej chwili, aby stworzyć treść. Przykładem na planowanie treści może być stworzenie cyklów tematycznych rozpisanych na poszczególne dni tygodnia.

 Budujesz pozycję eksperta w oczach twoich czytelników

Media społecznościowe to przede wszystkim budowanie relacji i zaufania. Jeśli jesteś postrzegany jako ktoś, kto jest niezawodny i regularnie umieszcza wysokiej jakości treści, ludzie będą bardziej skłonni śledzić cię i angażować się w relacje z tobą. Kalendarz treści może pomóc pozostać na dobrej drodze i zapewnić, że regularnie publikujesz wysokiej jakości treści.

 Cały czas dostarczasz aktualnych informacji

Wykorzystanie różnych świąt i okazji sprawi, że twoje wpisy będą zawsze na czasie. Możesz użyć kalendarza, aby zaplanować specjalne okazje i święta, takie jak Narodowy Dzień Kota, Dzień Pizzy, Walentynki itp. Dostosowując swoje treści do konkretnych wydarzeń, pokażesz, że dbasz o te szczegóły. Twoi odbiorcy z pewnością to docenią.

Przykładowo w Dniu Pizzy możesz przygotować grafikę, na której trzymasz pudełko z pizzą lub szykujesz się do jej zjedzenia. W opisie zestaw cenę średniej pizzy z ubezpieczeniem, które klient może otrzymać za podobną kwotę. Ciężko jest opisać coś tak abstrakcyjnego jak ubezpieczenia, chyba że pokażemy je w otoczeniu czegoś, co znamy i mieliśmy z tym do czynienia.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych sposobów na stworzenie kalendarza treści. Możesz użyć zwykłego arkusza kalkulacyjnego lub skorzystać z wielu specjalistycznych programów. Możesz też przetestować posty, które udostępniamy w cotygodniowym insurketingu. Na potrzeby tego artykułu zebraliśmy dla ciebie wszystkie posty, które ukazały się w naszym newsletterze w jeden plik i są dostępne pod adresem: insurketing.pl/31postow.

Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, kalendarz treści może być cennym narzędziem w utrzymaniu aktywnej i angażującej obecności w social mediach.

Mateusz Bukowski
twórca insurketing.pl newslettera dla zapracowanych agentów ubezpieczeniowych

Laury dla prezesa ERGO Hestii i TU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: PZU

Prezes Grupy ERGO Hestia Piotr Maria Śliwicki został uhonorowany statuetką Asklepiosa za wieloletnie działania na rzecz rozwoju i promocji polskich uzdrowisk oraz kompleksowe działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Nagrodę przyznało Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP podczas konferencji „Uzdrowiska Polskie – Dobro Narodowe” w Uniejowie. Z kolei TU Zdrowie otrzymało Złote Godło QI 2022 za Polisę Zdrowie.

– Realizacja tak unikatowych przedsięwzięć związanych z polskimi uzdrowiskami, jak konkurs Eko Hestia Spa, byłaby niemożliwa, gdyby nie osobiste zaangażowanie w tę sprawę prezesa Piotra Marii Śliwickiego – powiedział Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP.

Eko Hestia Spa to konkurs, w którym co roku nagradzane są najciekawsze pomysły inwestycyjne, społeczne i edukacyjne, związane bezpośrednio z ochroną środowiska. Oprócz nagrody głównej w wysokości 100 tysięcy złotych, która w tym roku zostanie przyznana po raz siódmy, finaliści otrzymują polisy ubezpieczeniowe od szkód środowiskowych. Konkurs jest jednym z elementów strategii zrównoważonego rozwoju, jakie realizuje ERGO Hestia.

Złote Godło dla TU Zdrowie za usługi najwyższej jakości

Polisa Zdrowie, dająca ubezpieczonym swobodę korzystania ze świadczeń medycznych, została nagrodzona Złotym Godłem QI 2022 w kategorii: QI Services – Usługi Najwyższej Jakości. Kapituła konkursu doceniła działania związane z wdrażaniem Polisy Zdrowie, a także promowaniem idei jakości.

– Fakt, że zostaliśmy docenieni przez Kapitułę Programu Najwyższa Jakość Quality International 2022, jest wyrazem uznania dla TU Zdrowie za podejmowane każdego dnia działania mające za cel zapewnienie naszym klientom najwyższej jakości oferowanych usług. Potwierdzają to także wyniki sprzedaży oraz skala zapytań o nasze produkty. Jako ubezpieczyciel specjalizujący się wyłącznie w ubezpieczeniach zdrowotnych, stawiamy przede wszystkim na dostępność do świadczeń medycznych i swobodę leczenia. Zapewniamy dostęp do największej sieci placówek, wygodne umawianie i korzystanie z usług oraz gwarantujemy najszybszy dostęp do lekarzy każdemu klientowi – powiedział Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie.

Polisa Zdrowie nagrodzona Złotym Godłem jest skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, jak również firm zatrudniających kilka tysięcy pracowników. Daje ona ubezpieczonym dużą elastyczność i pozwala optymalnie dopasować zakres ubezpieczenia do indywidualnych potrzeb, a także możliwości finansowych każdego klienta.

(AM, źródło: ERGO Hestia, TU Zdrowie)

Drugi sezon programu TVP wspieranego przez PZU

0
Źródło zdjęcia: PZU

Na antenie TVP2 ruszył drugi sezon programu „Zacznij od zdrowia”, który powstaje we współpracy z PZU. W kolejnych odcinkach zostaną przybliżone najciekawsze tematy z obszaru medycyny, profilaktyki zdrowotnej oraz bezpieczeństwa. W magazynie znajdą się porady ekspertów, którzy opowiedzą w jaki sposób można o siebie zadbać.

Drugi sezon liczyć będzie 12 odcinków. Pierwszy z nich, opowiadający o stanie zdrowia Polaków po pandemii Covid-19, został wyemitowany 9 października 2022. Kolejne odcinki będzie można oglądać na antenie TVP2 w każdą niedzielę o godz. 17:30. Program poruszać będzie najważniejsze zagadnienia z obszaru medycyny. W każdym odcinku eksperci, a wśród nich lekarze PZU Zdrowie, odpowiedzą na pytania dotyczące m.in. stanu zdrowia Polaków po pandemii, bezsenności, cukrzycy, otyłości czy depresji. W magazynie będzie można dowiedzieć się także, jak na co dzień dbać o zdrowie i kondycję fizyczną.

– PZU prowadzi szereg działań ukierunkowanych na ochronę zdrowia i życia Polaków. Jednym z takich projektów jest program „Zacznij od zdrowia”, ponieważ zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Poprzez takie właśnie działania chcemy uświadamiać Polaków, jak ważna jest  profilaktyka, aktywny styl życia czy edukacja w zakresie bezpieczeństwa. Program ma na celu zachęcenie  do regularnych badań profilaktycznych, właściwej diety czy uprawiania sportu – mówi Agnieszka Osuch, dyrektor Biura Prewencji PZU.

(AM, źródło: PZU)

Compensa o najczęstszych pytaniach o ubezpieczenie OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polscy kierowcy średnio ponad 50 tys. razy w miesiącu wpisują w wyszukiwarkę hasła zawierające frazę „ubezpieczenie OC” – wynika z analizy danych serwisu Ahrefs. Większość osób szuka ofert i danych kontaktowych do sprzedawców, ale dużą część wyszukiwań stanowią pytania o zasady działania polis.

– Analiza informacji, których szukamy w internecie, to także dla ubezpieczycieli cenne źródło wiedzy. Pytania wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów tylko w części pokrywają się z tym, o co pytają nas klienci. Na przykład rzadko zgłaszają się do nas osoby, które nie wiedzą, czym jest ubezpieczenie OC – a przecież to najczęstsze zapytanie wpisywane w Google! Podobnie jest z pytaniami o kary za brak obowiązkowej polisy – mówi Damian Andruszkiewicz odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensie.

Z analizy ubezpieczyciela wynika, że pytania pojawiające się w wyszukiwarce najczęściej dotyczą takich kwestii, jak czym jest ubezpieczenie OC i jak sprawdzić, do kiedy ważna jest polisa OC.

– Kierowcy pytają o termin ważności OC z kilku powodów. Większość z nich chce dowiedzieć się, do kiedy powinni odnowić lub wykupić nową polisę. Inni weryfikują tę informację po szkodzie, aby sprawdzić, czy sprawca kolizji lub wypadku na pewno opłacił OC. Część osób robi to podczas zakupu auta, żeby upewnić się, czy nie kupuje pojazdu bez obowiązkowej ochrony. Ta grupa osób często szuka też w internecie odpowiedzi na pytanie: „czy auto ma OC” – tłumaczy Damian Andruszkiewicz.

Internauci bardzo często pytają też, jak uniknąć kary za brak OC oraz jak wypowiedzieć umowę obowiązkowego ubezpieczenia.

– Trzeba pamiętać, że wypowiedzenie umowy OC nie może skutkować choćby jednym dniem bez ubezpieczenia OC. Zgodnie z ustawą nawet tak krótka przerwa w posiadaniu obowiązkowej ochrony powoduje naliczenie kary przez UFG – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Do najczęściej wyszukiwanych należą też pytania o to, co się dzieje z OC po sprzedaży auta, ile kosztuje ubezpieczenie oraz jak zgłosić szkodę z OC sprawcy.

– W niektórych firmach dostępna jest tzw. samodzielna likwidacja szkód. Na przykład u nas poszkodowany po nawiązaniu kontaktu dostaje link do pobrania aplikacji mobilnej. W niej podaje wszystkie informacje o szkodzie, krótko czeka na propozycję odszkodowania, a po akceptacji wyceny zleca płatność. Cały proces „przechodzi” dzięki temu na smartfonie – wyjaśnia Damian Andruszkiewicz.

(AM, źródło: Brandscope)

Signius: Podpis kwalifikowany na selfie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Signius wprowadza na swojej platformie unikatową na polskim rynku technologię, dzięki której nawet w 2 minuty, z dowolnego miejsca na świecie, będzie można uzyskać podpis kwalifikowany online na selfie. Weryfikacja tożsamości odbywa się w aplikacji Nect Ident.

– Jako pierwsi w Polsce zintegrowaliśmy unikatową technologię niemieckiej firmy technologicznej Nect do weryfikacji tożsamości – Robo-Ident – z naszą platformą do zdalnego podpisywania dokumentów Signius Professional. Dzięki tej mobilnej aplikacji oferujemy najszybciej dostępny podpis kwalifikowany w Polsce, który jest wydawany na podstawie ekspresowej i bezpiecznej weryfikacji tożsamości użytkownika na selfie, wspieranej przez AI. Wprowadzenie nowej formy weryfikacji jest niewątpliwie kolejnym krokiem w dynamicznym rozwoju naszej platformy – mówi Jack Piekarski, współzałożyciel i VP Sales Signius.

Usługa dostarczana przez firmę Nect jest dostępna na platformie Signius Professional w trzech wersjach językowych – polskim, angielskim i niemieckim. Rozwiązanie umożliwia identyfikację online za pomocą smartfona, z każdego miejsca, bez czasu oczekiwania.

(AM, źródło: Signius)

Francja: Ubezpieczenia morskie pod banderą Howden

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Broker ubezpieczeniowy z siedzibą w Londynie, Howden, ogłosił, że nabył Seasecure Group, ostatniego niezależnego francuskiego brokera ubezpieczeń morskich. Seasecure to jeden z największych brokerów specjalizujących się w ubezpieczeniach jednostek pływających i cargo we Francji.

Transakcja dowodzi, że Howden inwestuje w wiedzę specjalistyczną i poszerzanie swojej oferty produktowej z korzyścią dla klientów na rynku francuskim. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Utworzona w 2008 r. Seasecure, którą kieruje Jean Brossollet składa się z dwóch podmiotów operacyjnych – Seasecure i Guain, nabytego w 2018 r. brokera morskiego z Hawru. Razem obsługują armatorów, firmy czarterowe, operatorów i wszystkich uczestniczących w łańcuchu dostaw. Guian ma doświadczenie zwłaszcza w ubezpieczeniach statków handlowych i jednostek pomocniczych, śródlądowych dróg wodnych i francuskiej oraz zagranicznej branży połowowej. Grupa Seasecure zatrudnia 43 pracowników, obsługuje ponad 2000 klientów, od dużych firm przez MŚP po pracujących indywidualnie.

Po zakończeniu procesu akwizycji Jean Brossollet zostanie dyrektorem działu morskiego i cargo w Howden Francja, podlegającym prezesowi i dyrektorowi generalnemu Howden Francja, Nicolasowi Aubertowi.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Leadenhall wspólnie z pośrednikami świętuje urodziny i patrzy w przyszłość

0
Nagrodzeni pośrednicy i zarząd Leadenhall Insurance

W towarzystwie swoich najbliższych pośredników Leadenhall Insurance, coverholder Lloyd’s, świętował 13. rocznicę działalności i 20. rocznicę powstania Efinity, swojej spółki-matki. Leadenhall Insurance to firma z powodzeniem oferująca ubezpieczenia specjalistyczne, takie jak D&O, cyber czy zawodową niezdolność do pracy. Kongres pod hasłem „Wspólnie tworzymy przyszłość ubezpieczeń” odbył się w hotelu Fabryka Wełny w Pabianicach.

Gości przywitał Tomasz Domalewski, szef sprzedaży, który podziękował przybyłym za profesjonalizm i współpracę w ostatnich latach. – Są dziś wśród was zarówno wielcy agregatorzy, jak i niewielkie rodzinne multiagencje butikowe. Jesteście bardzo różni, ale łączy was profesjonalne podejście do sprzedaży i fakt, że macie pomysł na swój biznes. Łączy was też Leadenhall Insurance – powiedział.

Historia Leadenhall Insurance jest wyjątkowa, ponieważ firma powstała jako biznesowa córka spółki technologicznej Efinity, która oferuje oprogramowanie dla ubezpieczeń na międzynarodowych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, w krajach skandynawskich, a nawet w Azji.

Oprogramowanie jest też znakiem rozpoznawczym Leadenhall Insurance. Spotkanie w Pabianicach było zarazem premierą nowego systemu sprzedażowego LIS (Leadenhall Insurance System), zaprezentowanego przez Marcina Chałotowskiego i Tomasza Domalewskiego. – Macie najlepszy system na rynku, po co zmieniać coś, co jest dobre? – pytali agenci w kuluarach, a odpowiedź ze strony Leadenhall padła następująca: – Coś, co jest świetne dziś, może już jutro być niewystarczające. My chcemy zawsze być kilka kroków przed rynkiem.

Nowy system daje sprzedawcom możliwość współdzielenia procesów sprzedażowych z klientem w niezwykle prosty sposób oraz pozwala obu stronom mieć większą kontrolę nad przebiegiem procesu zakupowego skomplikowanych produktów. Zarówno kupujący, jak i sprzedawca widzą w czytelny sposób kolejne kroki niezbędne do zawarcia polisy. Klient może samodzielnie wypełnić wniosek i ankietę medyczną, może też skorzystać ze wsparcia sprzedawcy. Pośrednik z kolei otrzymuje potężne wsparcie w postaci automatycznego monitorowania, czy klient zapoznał się z ofertą, rozpoczął wypełnianie wniosku etc.

– Zauważyliśmy, że w związku z obowiązującymi przepisami i mało efektywnymi narzędziami agent bardzo wiele czasu swojej pracy poświęca na niesprzedawanie. LIS ma mu pomóc pracować znacznie efektywniej, bo wiele zadań wykonuje za niego lub pozwala na przekazanie ich klientowi – wyjaśnił Tomasz Domalewski.

O strategii Leadenhall Insurance mówił Rajmund Rusiecki, który dołączył do zarządu firmy w kwietniu 2022 roku. Firma planuje zmienić model dystrybucji i uczynić go jeszcze bardziej agentocentrycznym, chce też angażować w procesy sprzedażowe klientów i cały czas doskonalić produkty, pojmowane jako cały ekosystem usług, a nie tylko same ogólne warunki ubezpieczenia.

Gościem specjalnym wieczoru był mistrz szachowy Michał Kanarkiewicz, który zdradził, jak można wykorzystać strategie najlepszych szachistów w codziennych wyzwaniach biznesowych. Przedstawił zasady myślenia strategicznego i stawiania sobie „celów mistrzowskich” (nakierowanych na rozwój), a nie samych celów wynikowych. Pokazał też, w jaki sposób działa analiza wsteczna, gdy zaczynamy szukać rozwiązań od znalezienia ostatniego posunięcia.

Wśród nagrodzonych partnerów biznesowych znaleźli się m.in.: Phinance, Unilink, Medic Life Marcin Ciechacki, Przemysław Sawczuk, Iwona Sekuła, Danuta Sikorska, Ireneusz Lewaszow.

Tomasz Domalewski podsumował, że Leadenhall Insurance to 13 lat działalności, 100 tys. wystawionych polis specjalistycznych, 795 umów agencyjnych i 534 współpracujące kancelarie brokerskie. Najważniejsze jednak, że Leadenhall to określony zbiór wartości i podejścia do biznesu oraz ambitne plany na kolejne lata rozwoju wspólnie z pośrednikami.

Aleksandra E. Wysocka

18,475FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie