Blog - Strona 830 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 830

NIK kwestionuje zakup udziałów w Pocztowym TUW przez FSUSR

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundusz Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników, którego podstawowym zadaniem jest finansowanie świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego, chorobowego i macierzyńskiego rolników, marnotrawił część majątku na nieefektywne i nielegalne inwestycje. Jedną z nich był zakup udziałów w Pocztowym TUW – uznała Najwyższa Izba Kontroli w raporcie z kontroli przeprowadzonej w FSUSR.

Do niezgodnych z prawem działań FSUSR Najwyższa Izba Kontroli zaliczyła m.in. objęcie 49,5% udziałów Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych (obecnie Agro TUW) za kwotę 27 mln zł. W ocenie NIK dokonany 28 lipca 2017 r. zakup udziałów naruszał konstytucję i był niezgodny z ustawą o ubezpieczeniu społecznym rolników. Izba zwróciła uwagę, że zgodnie z rozporządzeniami do wspomnianego aktu Fundusz mógł lokować wolne środki jedynie na rachunkach lokat terminowych w bankach lub kupując papiery wartościowe emitowane przez Skarb Państwa.

(AM, źródło: NIK)

PZU Zdrowie wspiera prezentacje medtechów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już po raz trzeci PZU Zdrowie objął patronatem raport „Top Disruptors in Healthcare” – jedyną publikację, która opisuje polski sektor medtech. Dokument przedstawia startupy, które wpływają na rozwój sektora medycznego, a przede wszystkim są tworzone z myślą o pacjencie.

Celem raportu jest zebranie informacji o innowacyjnych rozwiązaniach dostępnych na rynku oraz pomoc w zawieraniu efektywnych partnerstw między startupami i firmami medycznymi a inwestorami, placówkami medycznymi i końcowymi klientami.

Finalna wersja raportu zostanie zaprezentowana 14 czerwca podczas II edycji międzynarodowej konferencji „AI w zdrowiu”, którą patronatem objął PZU Zdrowie. Jednak już teraz udostępniono cząstkowe rezultaty, opracowane na podstawie odpowiedzi ponad 100 startupów. Wynika z nich, że najczęściej wybieranymi przez startupy obszarami są onkologia (24%), kardiologia (22%), medycyna rodzinna (20%) i psychiatria (19%.). Najwięcej z nich działa w sektorze AI/machine learning (47%). Prawie 20% startupów z sukcesem oferuje swoje produkty za granicą i posiada już zarejestrowany przychód, a ponad 50% planuje ekspansję zagraniczną.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

WTW: Menedżerowie najbardziej obawiają się cyberataków, wymuszeń oraz utraty danych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ataki cybernetyczne i utrata danych to główne zagrożenia, na które narażone są zarządy firm, przy czym największe obawy budzą wymuszenia w sieci i wzrost liczby ataków typu ransomware – wynika z globalnego badania odpowiedzialności kadr kierowniczych Directors Liability 2022 przeprowadzonego przez WTW i Clyde & Co.

W badaniu zidentyfikowano kluczowe zagrożenia dla kadr kierowniczych w Wielkiej Brytanii, Europie, Azji, Australazji, Ameryce Łacińskiej i USA na podstawie odpowiedzi z ponad 40 krajów. Jako najważniejsze zagrożenia w tym roku ankietowani wskazali ataki hakerskie, utratę danych i wymuszenia cybernetyczne. 65% respondentów twierdzi, że ryzyko ataku hakerskiego jest wysokie lub skrajnie wysokie, a 63% ocenia, iż to samo dotyczy utraty danych. Z kolei 59% obawia się dużego lub bardzo dużego ryzyka wymuszenia cybernetycznego, natomiast 49% – ryzyka związanego z regulacjami prawnymi.

Z raportu wynika ponadto, że istnieją pewne rozbieżności między postrzeganym ryzykiem dla przedsiębiorstw a postrzeganym ryzykiem dotyczącym dyrektorów i członków zarządu. Największe ryzyko dla firm dotyczy klimatu gospodarczego, podczas gdy w przypadku dyrektorów i członków zarządu ryzyko niewypłacalności lub upadłości jest oceniane jako niskie. Te perspektywy nie są jednak całkowicie rozbieżne – cyberataki zostały uznane za ryzyko numer 2 dla przedsiębiorstw i numer 1 dla dyrektorów i członków zarządu.

– W tym roku nastąpiła znacząca zmiana w globalnym zasięgu naszego badania – odpowiedzi nadeszły z większej liczby krajów niż kiedykolwiek wcześniej. W obliczu wynikającego z pandemii i presji geopolitycznej braku stabilności środowiska biznesowego nie jest zaskoczeniem, że ryzyko cybernetyczne zajmuje wysokie miejsce na liście obaw kadr kierowniczych – mówi Jeremy Wall, szef Global Finex WTW.

– Wyniki badania oferują bezcenny wgląd w to, jakie ryzyka spędzają sen z powiek dyrektorom i członkom zarządów na całym świecie. Z raportu wyłania się złożona sieć globalnie powiązanych i ewoluujących rodzajów ryzyka, których liderzy nie powinni rozpatrywać w oderwaniu od siebie. Na pierwszym miejscu w badaniu znajduje się ryzyko cybernetyczne – bardzo zróżnicowane i stale ewoluujące, z wieloma ważkimi konsekwencjami w przypadku ataku i utraty danych. Choć nie jest zaskoczeniem, że ataki hakerskie i utrata danych po raz kolejny znalazły się na czele rankingu ryzyka, pojawienie się wymuszeń cybernetycznych jako kolejnego postrzeganego zagrożenia dodatkowo zwiększa presję na kierownictwa firm, aby wdrażać odpowiednie mechanizmy kontroli cyberbezpieczeństwa oraz sprawnie i skutecznie reagować w obliczu ataku – dodaje James Cooper, prezes Global Insurance Practice Group oraz kierownik zespołu Financial Institutions and D&O Clyde & Co.

– Wyniki badania potwierdzają, że ryzyko ataków cybernetycznych nigdy nie było postrzegane jako większe niż obecnie. Wzrastająca świadomość zagrożeń cybernetycznych wśród kadry kierowniczej prowadzi do zwiększenia zainteresowania usługami doradczymi WTW w zakresie aktywnego zarządzania tym ryzykiem. Dowodzi to coraz większego zrozumienia, że budowanie organizacji odpornej na zagrożenia cybernetyczne jest procesem ciągłym, wymagającym zaangażowania zarówno ze strony zarządu, jak i innych działów, w tym przede wszystkim IT, prawnego czy HR – podsumowuje Jakub Płócienniczak, starszy broker Willis Towers Watson Polska.

(AM, źródło: WTW Polska)

Talanx sprzedaje i zarabia więcej niż przed rokiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszych trzech miesiącach roku Talanx zebrał 15,9 mld euro składek brutto – o 16,5% więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny grupy wzrósł o 5 mln euro, do 630 mln euro, a dochód netto spadł o 21 mln euro, do poziomu 256 mln euro, z powodu wyższego obciążenia podatkowego.

– Nasza grupa odnotowała dwucyfrowy wzrost procentowy we wszystkich działach w pierwszym kwartale i wypracowaliśmy dobry dochód netto w wysokości 256 mln euro. To zapewniło nam dobry początek roku, pomimo wyższych strat spowodowanych w szczególności klęskami żywiołowymi – powiedział Torsten Leue, prezes zarządu Talanx AG.

Talanx zanotował 458 mln euro dużych strat (287 mln euro przed rokiem), przekraczając budżet na tego typu zdarzania wynoszący 387 mln euro Największe koszty generowały powodzie w Australii, które wyniosły 236 mln euro, a następnie burze w Europie. W efekcie tego wskaźnik mieszany wzrósł z 96,1% na koniec I kwartału ub.r. do 98,3% dwanaście miesięcy później.

Grupa potwierdziła swoje perspektywy na bieżący rok obrotowy. Oczekuje zysku netto w przedziale 1050–1150 mln euro.

(AM, źródło: xprimm.com)

Swiss Re: Wojna, katastrofy i zaraza zbierają żniwo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Swiss Re w pierwszym kwartale tego roku odnotowała stratę netto w wysokości 248 mln dol. w wyniku niekorzystnych zdarzeń, takich jak wojna na Ukrainie, wyższy od oczekiwanego poziom katastrof naturalnych i trwająca pandemia Covid-19. Dla porównania w I kwartale 2021 r. grupa uzyskała 333 mln dol. przychodu netto.

Swiss Re zaksięgował w I kw. 283 mln dol. rezerwy zawiązanej z wojną. Dyrektor finansowy John Dacey omawiając wyniki I kw., powiedział: – Istnieje bardzo duża niepewność co do potencjalnego oddziaływania wojny i zdarzeń z nią związanych na ubezpieczycieli i reasekuratorów. Póki co nie zgłoszono prawie żadnych aktualnych roszczeń. Jego zdaniem ostateczne straty rynkowe dla branży mogą przybrać wymiar średniej wielkości zdarzenia katastroficznego, czyli ok. 15 mld dol.

Linie biznesu Swiss Re eksponowane na wojnę na Ukrainie to ubezpieczenia lotnicze, kredytowe i gwarancje, morskie, ryzyka politycznego i przemocy politycznej. Grupa dokonała większych od oczekiwanych wypłat z tytułu dużych katastrof naturalnych w wysokości 524 mln dol. ze swojego działu majątkowego oraz 501 mln dol. świadczeń z tytułu Covid-19 z działu reasekuracji życiowej i zdrowotnej.

Pomimo ukraińskich rezerw i szkód katastroficznych, biznes majątkowy grupy osiągnął solidne wyniki techniczne underwritingu i 15% wzrostu wolumenu składek przy kwietniowych odnowieniach. Współczynnik łączony biznesu majątkowego Swiss Re wyniósł 99,3%, w porównaniu z 96,6% przed rokiem. Przy tym w dziale ubezpieczeń korporacyjnych w I kw. 2022 r. nastąpiła poprawa współczynnika łączonego do 95,2%, z 96% rok wcześniej, a przychód netto z tego działu wyniósł 81 mln dol. Składka zarobiona netto całej grupy za I kw. wyniosła 10,6 mld dol., w porównaniu z 10,2 mld dol. za I kw. 2021 r. Przychód netto z reasekuracji majątkowej wyniósł 85 mln dol., w porównaniu z 481 mln dol. przed rokiem. Składka zarobiona netto z tego działu osiągnęła 5,3 mld dol., wzrosła więc w stosunku do 5 mld dol. za I kw. 2021 r.

(AC, źródło: Insurance Journal)

PZU Lab i SGSP przeszkolą z bezpieczeństwa pożarowego budynków użyteczności publicznej

0

19 maja w PZU Tower w Warszawie odbędzie się drugi blok „Piramidy Kompetencji” – cyklu szkoleń organizowanych przez PZU Lab we współpracy ze SGSP. Tym razem będzie on poświęcony bezpieczeństwu pożarowemu budynków użyteczności publicznej. Patronem medialnym cyklu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Zagadnienia poruszane podczas spotkania zostały podzielone na pięć bloków tematycznych. W ramach pierwszego z nich zatytułowanego „Podstawowe definicje z zakresu bezpieczeństwa pożarowego budynków użyteczności publicznej” przedstawione zostaną następujące kwestie:

  1. Podział budynków, klasy odporności pożarowej, gęstość obciążenia ogniowego, wyłączenia przepisów.
  2. Nośność, szczelność, izolacyjność elementów budynków.
  3. Strefy pożarowe i ich znaczenie.
  4. Warunki ewakuacji, przystosowanie obiektów, uznanie budynku za zagrażający życiu ludzi.

Podczas bloku nr 2 zatytułowanego „Pożar w obiektach użyteczności publicznej” prowadzący omówią takie zagadnienia, jak:

  1. Zmiana sposobu użytkowania obiektu lub jego części i konsekwencje z niej wynikające.
  2. Eksploatacja budynków użyteczności publicznej w kontekście bezpieczeństwa pożarowego.
  3. Przyczyny powstania i rozwoju pożarów w budynkach użyteczności publicznej.
  4. Czynniki mające wpływ na szybkość rozprzestrzeniania się pożaru.

Podczas trzeciego bloku pt. „Dobór systemów zabezpieczeń” mowa będzie o:

  1. systemach zabezpieczeń biernych,
  2. systemach zabezpieczeń aktywnych,
  3. optymalnym doborze systemów zabezpieczeń w zależności od przeznaczenia budynku.

W czwartym bloku „Analiza zagrożeń w obiektach: teatry, muzea, archiwa, kina, biura, obiekty wysokościowe” prowadzący opiszą, jak prowadzona jest identyfikacja zagrożeń w w/w punktach oraz w jaki sposób kalkuluje się maksymalne straty w obiektach użyteczności publicznej.

Na koniec przedstawione zostaną „Lekcje z historii na przykładzie szkód pożarowych”. W ramach tego bloku prelegenci przedstawią studium przypadku szkód pożarowych w budynkach użyteczności publicznej.

Szkolenie poprowadzą: dr Dariusz Gołębiewski, PZU Lab, Dariusz Baranowski, SGSP, dr inż. Szymon Ptak, SGSP.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi: 1 tys. zł + VAT.

Szkolenia „Piramida Kompetencji” skierowane są przede wszystkim do brokerów ubezpieczeniowych, ale też do specjalistów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pożarowe i wybuchowe w różnego rodzaju obiektach, agentów ubezpieczeniowych, rzeczoznawców, projektantów i architektów oraz innych zainteresowanych, którzy chcą poznać dobre praktyki w zarządzaniu ryzykiem i bezpieczeństwem w różnego rodzaju obiektach.

Szczegółowe informacje dotyczące zapisów na szkolenie można uzyskać telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres koordynatora programu:

Beata Gliszczyńska

bgliszczynska@pzu.pl

tel.: 666 886 971

(AM, źródło: PZU)

Generali wzmocniło pozycję w Indiach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód organów regulacyjnych i antymonopolowych Generali sfinalizowało przejęcie od Future Enterprises Limited 25% akcji Future Generali India Insurance. Dzięki temu grupa kontroluje już około 74% udziałów w FGII. Generali może się też cieszyć uzyskaniem wyższej oceny siły finansowej, przyznawanej przez Moody’s.

Ubezpieczyciel podkreśla, że indyjskie przejęcie jest w pełni zgodne z założeniami strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, wzmacniając pozycję Generali na szybko rozwijających się rynkach, i potwierdza zaangażowanie grupy w zapewnienie rentownego wzrostu przy jednoczesnym tworzeniu wartości dla klientów.

Generali jest graczem numer jeden wśród międzynarodowych ubezpieczycieli, który po wejściu w życie nowego limitu udziału kapitału zagranicznego w indyjskich spółkach ubezpieczeniowych joint venture zdecydował się na objęcie większościowego udziału w obu spółkach. Łączny szacowany wpływ na współczynnik wypłacalności grupy wyniesie około -4 pp. w 2022 r.

– To przejęcie jest zgodne ze strategią Generali mającą na celu wzmocnienie jej pozycji na rynku o wysokim potencjale i nie możemy się doczekać pogłębienia naszej obecności w Indiach, stając się dożywotnimi partnerami dla rosnącego udziału indyjskich klientów zarówno w biznesie ubezpieczeń na życie, jak i majątkowych i osobowych – powiedział Jaime Anchústegui Melgarejo, dyrektor generalny Generali International.

– Cieszymy się, że teraz jesteśmy w stanie skonsolidować naszą pozycję również w naszym indyjskim joint venture majątkowym i tworzyć większą wartość dla naszych klientów, agentów, partnerów i dystrybutorów – dodał Rob Leonardi, dyrektor regionalny Generali Asia.

Moody’s doceniła działania Generali

Równolegle agencja Moody’s poinformowała, że podniosła rating siły finansowej Generali z poziomu „Baa1” do „A3”. Perspektywa pozostaje stabilna. W uzasadnieniu decyzji agencja stwierdziła, że aktualizacja odzwierciedla lepszy profil kredytowy grupy oraz oczekiwanie, że dywersyfikacja jej przychodów, zysków i aktywów poza Włochami umożliwi Generali przetrwanie potencjalnych poważnych scenariuszy warunków skrajnych dla włoskich rządów. Moody’s podkreśliła również, że Generali poczyniło znaczne postępy w poprawie swojego profilu ryzyka zobowiązań, zwłaszcza w ubezpieczeniach na życie, i z powodzeniem przeniosło swoją działalność na produkty mniej wrażliwe na stopy procentowe (produkty typu unit-linked i ochronne).

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Generali )

PZU zaprasza na szkolenie IDD poświęcone ubezpieczeniom budowlano-montażowym

0

16 maja odbędzie się szkolenie zawodowe w trybie IDD poświęcone zagadnieniom związanym z ubezpieczeniami budowlano-montażowymi. Patronem medialnym spotkania organizowanego przez PZU dla brokerów jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas szkolenia eksperci Pionu Klienta Korporacyjnego PZU w oparciu o postanowienia OWU oraz przykłady szkód przybliżą brokerom zakres ubezpieczeń ryzyk budowlano-montażowych oferowanych przez największy polski zakład ubezpieczeń. Opowiedzą również o ubezpieczeniach finansowych i dostępnych w PZU instrumentach zabezpieczających inwestycje budowlane. Szkolenie poprowadzą: Adam Borowiec, Senior Underwriter PZU SA, Tomasz Wojciechowski, ekspert ds. Obsługi Szkód Klientów Korporacyjnych PZU SA, Piotr Kotarski, kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży i Prewencji PZU SA.

Szkolenie, które odbędzie się w trybie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, rozpocznie się 16 maja o godz. 11.00 i potrwa do 13.00. Z tego 1h 15min przeznaczono na część merytoryczną a 45 min. na rozwiązanie testu wiedzy. Aby zdać test, należy udzielić poprawnych odpowiedzi na minimum 6 z 10 pytań. 

Każdy uczestnik jest zobowiązany do rejestracji na szkolenie za pośrednictwem adresu mailowego w służbowej domenie (domena kancelarii brokerskiej). W przypadku problemów technicznych niezależnych od PZU nie ma możliwości powtórzenia szkolenia. Odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia zostaną przesłane zbiorczo do wszystkich uczestników w ciągu maksymalnie 3 tygodni.

Rejestracja:

https://link.freshmail.direct/c/1jowif5wyh/62tlndx9us

(AM, źródło: PZU)

ISON Care i AllinTOO organizują debatę o ubezpieczeniach turystycznych

0

19 maja ISON Care we współpracy z AllinTOO zaprasza na spotkanie zatytułowane „Travel Insurance Meeting – porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych”. Mottem wydarzenia jest hasło „Dwie branże, dwie perspektywy – wspólny interes. Branża travel spotyka branżę insurance”, natomiast jego celem stworzenie platformy wymiany informacji na temat ubezpieczeń podróżnych oraz networking międzybranżowy.

U progu sezonu letniego organizatorzy spotkania chcą zaprosić do dyskusji o bieżącej sytuacji oraz potrzebach branży travel związanych z ubezpieczeniami turystycznymi, a także ogólnie o bezpieczeństwie podróżowania. Spotkanie jest skierowane do profesjonalistów z obu sektorów – turystycznego i ubezpieczeniowego. 

Podczas spotkania odbędą się dyskusje i panele na temat m.in. dystrybucji ubezpieczeń turystycznych w Polsce oraz roli asystora w procesie obsługi ubezpieczeń turystycznych (serwis czy wartość dodana?), a także dyskusja na temat potrzeb branży travel i turystyczno-ubezpieczeniowy networking.

Równolegle do spotkania odbywać się będzie II edycja workshopu turystycznego AllinTOO. Organizatorami tego wydarzenia są magazyn o podróżach „All Inclusive” oraz Turystyczna Organizacja Otwarta.

„Travel Insurance Meeting – porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych” odbędzie się 19 maja w godzinach od 12.00 do 15.00 w hotelu Regent (Belwederska 23) w Warszawie.

Pełen program i link do rejestracji: https://travelmeetinginsurance.konfeo.com/pl/groups

(AM)

Tego oczekują klienci UNIQA, kupując ubezpieczenie mieszkaniowe

0
Jacek Rink

Nowe trendy w ubezpieczeniach, w tym w ubezpieczeniach nieruchomości, są następstwem nowo powstających potrzeb klientów. To oni nabywaną nowe dobra, spotykają się z nowymi zagrożeniami i – co zrozumiałe – chcą minimalizować te ryzyka. Zgłaszają swoje potrzeby agentom, ci z kolei ubezpieczycielom, a w odpowiedzi na to ubezpieczyciele tworzą nowe produkty lub dostosowują już istniejące. Wszystko po to, aby zaspokoić nowe potrzeby klientów.

Nie inaczej jest z ubezpieczeniem mieszkaniowym Twoje Miejsce w UNIQA. Właśnie je zmieniamy, aby jeszcze pełniej odpowiadało na potrzeby klientów.

Zielona energia

Najbardziej widocznym w ostatnich latach trendem jest rozwój tzw. źródeł zielonej energii, tj. instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła czy też kolektorów słonecznych. Mamy prawdziwy boom na montaż tego typu instalacji w Polsce, które sporo kosztują. Koszt np. najpopularniejszej w ubiegłym roku instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 9 kW mógł wynosić średnio trochę ponad 40 tys. zł. Koszt pompy ciepła dla średniej wielkości domu jednorodzinnego to od 35 do 50 tys. zł.

Klienci na zakup i montaż tych instalacji często zaciągają kredyty, a banki wymagają odpowiedniej polisy na zabezpieczenie kredytowanego systemu. Dodatkowo wspomniane instalacje narażone są m.in. na pożar, przepięcia wywołane wyładowaniami atmosferycznymi czy też na uszkodzenie w wyniku działania sił natury, np. upadku drzewa.

To wszystko powoduje, że klienci aktywnie poszukują przeznaczonego dla nich ubezpieczenia. UNIQA wychodzi naprzeciw i umożliwia w ubezpieczeniu nieruchomości Twoje Miejsce rozszerzyć zakres ubezpieczenia nieruchomości o tzw. zieloną energię. Wówczas niezależnie, czy instalacja jest zamontowana na ubezpieczonym budynku, czy też znajduje się na gruncie ubezpieczonej posesji, będzie objęta ochroną w takim samym zakresie jak ubezpieczona nieruchomość. To oznacza, że jeśli dom ubezpieczymy od wszystkich ryzyk (wariant all risk), wówczas ta instalacja, z odrębnie ustaloną sumą ubezpieczenia, również będzie chroniona od wszystkich ryzyk.

Dodatkowo, jeśli w następstwie zdarzenia objętego odpowiedzialnością UNIQA dojdzie do uszkodzenia instalacji powodującej przerwę w wytwarzaniu energii, UNIQA zwróci koszty utraconej energii przez okres naprawy instalacji (do trzech miesięcy).

Assistance domowy

Stale obserwujemy wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniem assistance domowym. Porównując dwa ostatnie lata, widzimy wzrost osób zainteresowanych rozszerzeniem ochrony o assistance domowy od 3 do 5 pkt. proc. miesiąc do miesiąca. To m.in. zasługa agentów, którzy edukują klientów i tłumaczą, dlaczego warto posiadać assistance.

Patrząc na rozwój oferty assistance, można zauważyć, że istotne jest, aby świadczenie interwencji specjalisty było dostępne niezależnie od wieku sprzętu. Jest to bardzo zrozumiałe, bo awarii pewnie nie ulegnie trzyletnia pralka, ale taka dziesięcioletnia pewnie już tak.

Ważne, aby ubezpieczyciel pokrył nie tylko koszty dojazdu specjalisty i jego robocizny, ale również zakup części zamiennych. Istotna jest również szeroka dostępność specjalistów, którzy naprawiając sprzęt, udzielą gwarancji na usługę. M.in. powyższe znajdziemy w dwóch nowych wariantach assistance domowego w ubezpieczeniu Twoje Miejsce.

Klienci UNIQA korzystają z assistance, co widać w statystykach z 2021 r. Najczęściej wzywali specjalistę od sprzętu AGD/RTV, hydraulika i elektryka.

Ruchomości i zwierzęta

Klienci zgłaszają nam, że chcieliby ubezpieczyć przedmioty, które zabierają ze sobą, wychodząc z domu. Inspiracją do stworzenia nowej opcji w ubezpieczeniu Twoje Miejsce były zapytania od rodziców, którzy chcieli ubezpieczyć sprzęt medyczny dla dzieci, taki jak pompy insulinowe czy aparaty słuchowe.

Będzie teraz taka możliwość w ramach opcji Ruchomości poza domem, gdzie poza takim sprzętem objęte ochroną od zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem lub rabunku będą też m.in. instrumenty muzyczne, sprzęt komputerowy, telekomunikacyjny, fotograficzny.

O ubezpieczenie zwierząt domowych klienci pytali jeszcze przed wybuchem pandemii. W jej trakcie znacząco wzrosła liczba osób, które pod swój dach przyjęły czworonogi, a i zainteresowanie ich ochroną wzrosło. Nowa opcja Pupile w ubezpieczeniu Twoje Miejsce pozwoli zabezpieczyć psa lub kota na wypadek nieszczęśliwego wypadku. Ubezpieczony będzie mógł liczyć na pokrycie kosztów leczenia zwierzaka, który ucierpiał w wyniku nieszczęśliwego wypadku, pokrycie kosztów poszukiwania, jeśli ten zaginął, ale również na pokrycie kosztów uśpienia i pochówku, jeśli była taka konieczność, a doszło do tego w wyniku nieszczęśliwego wypadku.

Dodatkowo UNIQA pokryje koszty nabycia nowego zwierzaka do wysokości sumy ubezpieczenia, która może wynieść nawet 8 tys. zł, jeśli ubezpieczony pupil zmarł w wyniku NW lub został skradziony.

Poza wspomnianymi już zmianami ubezpieczenie Twoje Miejsce daje jeszcze możliwość:

  • rozszerzenia ochrony o ubezpieczenie NNW (wraz z pokryciem kosztów przekwalifikowania zawodowego),
  • rozszerzania ochrony o ubezpieczenie nagrobka,
  • ubezpieczenia mieszkań będących przedmiotem najmu krótkoterminowego,
  • objęcia ochroną mebli ogrodowych,
  • samodzielnego ubezpieczenia domku letniskowego (w tym na rodzinnych ogródkach działkowych), bez konieczności jednoczesnego ubezpieczenia domu lub mieszkania w UNIQA.

Jacek Rink
menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku, Departament Rozwoju Produktów i Procesów, UNIQA

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie