Blog - Strona 835 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 835

„Rozmowy bez Asekuracji”: TOP3 podcastów w kwietniu 2022

0

Spośród wyemitowanych w kwietniu podcastów z cyklu „Rozmowy bez Asekuracji” największą popularnością cieszyły się odcinki poświęcone marketingowi hybrydowemu w ubezpieczeniach, nowej odsłonie ubezpieczenia Compensy oraz insurtechom, które mają duży wpływ na transformację branży ubezpieczeniowej.

Liderem słuchalności był odcinek nr 181, zatytułowany „Co ubezpieczycielom daje marketing hybrydowy?”. Podczas programu jego goście: Marta Prus-Wójciuk, Bogdan Taranta i Jolanta Kozłowska z SAS wyjaśniali m.in., czego ubezpieczyciele oczekują od narzędzi wspierających zarządzanie relacjami z klientem i w jaki sposób można łączyć dane historyczne ze śledzeniem zachowań klientów w czasie rzeczywistym. Eksperci opisali też, w jaki sposób zastosowanie marketingu hybrydowego wpłynęło na biznes ERGO w Niemczech i duńskiego ubezpieczyciela Top Denmark.

Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął odcinek nr 180, pod tytułem „Compensa Rodzina w nowej odsłonie”. Uczestniczący w programie Andrzej Paduszyński z Compensy przedstawił szczegóły zmian, jakie jego firma wprowadziła w tytułowym ubezpieczeniu. Dodatkowo ekspert ujawnił, jaki odsetek klientów Compensy wybiera wariant all risk oraz jakie szkody dotyczące domów i mieszkań zgłaszane były najczęściej w tym roku.

Trzecia lokata przypadła odcinkowi nr 182 zatytułowanemu „Te insurtechy zmieniają ubezpieczenia”. W programie wziął udział Adam Pasternak-Winiarski z Deloitte, który pokazał na przykładach, w jaki sposób technologia pozwala objąć ochroną ryzyka trudno ubezpieczalne, a także podzielił się swoją opinią na temat tego, co najczęściej przeszkadza w skutecznej współpracy między ubezpieczycielem a insurtechem. Ekspert wskazał też, które insurtechy warto obserwować.

(AM)

Banking & Insurance Forum: Czy złote runo jest wystarczająco inteligentne?

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

Rekordowa liczba 500 gości uczestniczyła w 23. edycji Banking Forum i 19. edycji Insurance Forum. Ta największa branżowa konferencja odbyła się w warszawskim hotelu Westin w dniach 21–22 kwietnia 2022 r. Wydarzenie organizuje mmc Polska, a głównym patronem medialnym części ubezpieczeniowej jest tradycyjnie „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W tym roku udało się zgromadzić wyjątkowo liczną reprezentację zarządów i wyższej kadry zarządzającej, co pozwoliło na merytoryczną rozmowę o aktualnych wyzwaniach oraz na skuteczny networking.

Wieczorem pierwszego dnia konferencji odbyła się uroczysta Gala Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, będąca zwieńczeniem wiosennej edycji Banking & Insurance Forum. Wręczono nagrody oraz przeprowadzono licytację na rzecz Fundacji Dziecięce Marzenia.

Laureaci z branży ubezpieczeniowej:

  • Najlepsza firma ubezpieczeniowa: ERGO Hestia (nagrodę odebrała Justyna Wajs).
  • Dostawca rozwiązań dla ubezpieczeń: Tractable (nagrodę odebrał Aleksander Surowiak).
  • Najbardziej przyjazny ubezpieczyciel: Aviva (nagrodę odebrała Jolanta Karny).
  • Najlepszy cyfrowy ubezpieczyciel: Beesafe (nagrodę odebrał Rafał Mosionek).
  • Wizjoner finansów: Paweł Borys – prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Gościem specjalnym wieczoru był Józef Wancer – nestor polskiej bankowości oraz autor nowo wydanej autobiograficznej książki My way. Podczas charytatywnej aukcji zebrano blisko 40 tys. zł, które Fundacja Dziecięce Marzenia przeznaczy dla dzieci z pogrążonej w wojnie Ukrainy.

Niebezpieczna inflacja to dopiero początek

Pierwszy dzień spotkania miał charakter ogólnogospodarczy. W otwierającym panelu dotyczącym kluczowych trendów zarówno bankowcy, jak i ubezpieczeniowcy zgodnie wskazywali rosnącą inflację, niespokojną sytuację geopolityczną oraz przerwane łańcuchy dostaw jako trudności wspólne dla wszystkich. Paweł Borys, prezes PFR, zauważył jednak, że polska gospodarka bardzo szybko wróciła do przedpandemicznych wskaźników, co jest dowodem na jej wysoką odporność i dobrą kondycję.

Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie, wskazywała na rosnącą rolę zdrowia również jako czynnika kształtującego gospodarkę. Tematem dyskusji była transformacja energetyczna. Konieczność ograniczenia dostaw surowców z Rosji z dużym prawdopodobieństwem spowolni rozwój energii odnawialnej.

Pierwszego dnia konferencji dyskutowano o zrównoważonym rozwoju, cyfryzacji w bankowości i ubezpieczeniach oraz starzeniu się społeczeństwa, a także wynikających z niego wyzwaniach usługowych i produktowych.

Co z tymi cenami?

Drugiego dnia konferencji poruszano więcej tematów dotyczących ubezpieczeń. W debacie o makroekonomicznych wyzwaniach ubezpieczycieli wzięli udział:

  • Aleksandra Agatowska, prezes zarządu PZU Życie
  • Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali
  • Jolanta Karny, prezes zarządu Aviva
  • Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA
  • Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia
  • Jacek Smolarek, prezes zarządu Signal Iduna Polska

Dominującym tematem w debacie były zbyt niskie ceny komunikacyjnych ubezpieczeń OC, które grożą kolejną zapaścią rentowności wszystkim ubezpieczycielom komunikacyjnym, a w szczególności mniejszym graczom.

Roger Hodgkiss zwrócił uwagę, że koszty likwidacji szkód komunikacyjnych w kierowanym przez niego zakładzie wzrosły w ostatnim czasie o 20–30%. Problemem całego rynku jest też ograniczony dostęp do części zamiennych.

Leszek Skop z PKO Ubezpieczenia zapowiedział wprowadzenie oferty komunikacyjnej do oferty bankowej (w tym momencie mogą z niej skorzystać tylko klienci PKO Leasing).

Zdaniem Jacka Smolarka z Signal Iduny na polskim rynku ubezpieczeniowym da się zauważyć brak rozsądku oraz krótkoterminowe działania. – Szkoda, że reagujemy dopiero wtedy, kiedy sięgamy samego dna – skomentował prezes Smolarek.

Zdaniem Jolanty Karny, prezes Avivy Życie, obraz jest bardziej złożony. Patrząc na rynek życiowy, aktuariusze muszą nauczyć się rozumieć nowe zjawiska, z którymi nie mieli jeszcze do czynienia. – Nikt do końca nie wie, jak pandemia wpłynie długoterminowo na zachorowalność. Już teraz widzimy, że zgonów jest więcej, ale potrzebujemy więcej czasu, żeby odróżnić chwilowe zjawiska od długoterminowych trendów – powiedziała. Wyzwaniem są starzejące się portfele oraz rosnące problemy zdrowotne (przykładowo więcej o 50% udarów i zawałów u mężczyzn po 50. roku życia).

Technologia panaceum?

Duże emocje wzbudził panel o likwidacji szkód, w którym wzięli udział:

  • Michał Gomowski, prezes zarządu, Benefia
  • Witold Jaworski, Inwestor, Carrot
  • Piotr Kurek, Processes and Innovation Director, Nationale-Nederlanden
  • Piotr Ruszowski, prezes zarządu, Mondial Assistance
  • Aleksander Surowiak, dyrektor handlowy, Tractable
  • Tomasz Tarkowski, dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń, UNIQA
  • Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód, LINK4

W tej dyskusji wróciły tematy poruszane w ciągu całej konferencji: zbyt niskie ceny ubezpieczeń połączone z rosnącą inflacją szkodową, problemy z dostępnością części zamiennych i istotnym wzrostem wartości średniej szkody. Koniecznością są rozwiązania technologiczne zwiększające efektywność procesów szkodowych. Krytycznie odniesiono się do nowych wytycznych KNF w zakresie likwidacji szkód, które wygenerują z dużym prawdopodobieństwem znaczne koszty, niekoniecznie poprawiając rzeczywistą jakość likwidacji.

Piotr Kurek zwrócił uwagę, że wielu klientów postrzega ubezpieczycieli bardziej negatywnie niż urzędy, a kontakt w sytuacji szkody wiąże się ze stresem i negatywnymi emocjami.

Piotr Ruszowski odniósł się do nowego modelu likwidacji szkód mieszkaniowych, w którym ubezpieczyciel bierze na siebie w 100% całą organizację przywrócenia stanu sprzed szkody, a nie tylko wypłaca środki. Jego zdaniem szkody mogą być punktem wyjścia do budowy relacji z ubezpieczycielem, pod warunkiem że likwidacja przebiega sprawnie, a klient jest odciążony i otrzymuje rzeczywiste wsparcie w trudnej dla siebie sytuacji.

Marek Wasilewski omówił, w jaki sposób modele predykcyjne zastosowane w LINK4 pozwalają istotnie skrócić proces likwidacji, jednocześnie zwiększając satysfakcję klienta i obniżając koszty z perspektywy ubezpieczyciela.

Aleksander Surowiak pokusił się o śmiałą tezę, że technologia stała się złotym runem likwidacji szkód.

Tomasz Tarkowski dodał, że technologia nie rozwiąże wszystkich problemów, a przed ubezpieczycielami czas nieustannej optymalizacji.

Dyskusja znalazła ciąg dalszy w panelu o sztucznej inteligencji, w którym wzięli udział:

  • Marcin Dyliński, dyrektor marketingu i e-commerce, CUK Ubezpieczenia
  • Michał Herbich, Partner Associate, lider doradców dla sektora ubezpieczeniowego, szef Grupy Aktuarialnej na Europę Środkowowschodnią, KPMG w Polsce
  • Magdalena Macko-Gizińska, Chief Customer Officer, Nationale-Nederlanden
  • Rafał Mosionek, wiceprezes, Compensa
  • Cezary Świerszcz, prezes zarządu, Unext
  • Marek Wilczewski, dyrektor Biura Zarządzania Informacją, PZU

Ciekawe wprowadzenie do dyskusji zaprezentował Marcin Hadyś, Head of Sales, SAS Institute Polska – pokazując, jak zaawansowana analityka danych może wesprzeć ubezpieczyciela na wszystkich etapach obsługi klienta: od pozyskania, przez sprzedaż (razem z oceną ryzyka i pricingiem), aż po wypłatę świadczeń i eliminację ewentualnych fraudów.

Postawiono pytanie, czy przeszliśmy jako branża z ery cyfrowej do ery opartej na sztucznej inteligencji? Raczej kolejny etap rozwoju technologicznego dopiero przed nami, chociaż inteligentna automatyzacja wywiera coraz większy wpływ na ubezpieczenia. Przykładem będzie Beesafe, ubezpieczyciel stworzony od zera na cyfrowych założeniach. Rafał Mosionek zapowiedział, że kolejnym etapem po najprostszej sprzedaży na rynku ma być najprostsza likwidacja (pieniądze na koncie klienta w ciągu 10 minut).

Dyskutanci zgodzili się, że dane stanowią kręgosłup każdej firmy ubezpieczeniowej, ale potencjał do ich holistycznego i inteligentnego wykorzystania jest wciąż ogromny.

Ostatni panel na Insurance Forum dotyczył ubezpieczeń na życie i zdrowie. Wzięli w nim udział:

  • Agnieszka Karbowiak, p.o. prezesa zarządu, PZU Zdrowie
  • Adam Malinowski, wiceprezes zarządu, Signal Iduna Polska TU SA
  • Marcin Sagała, CIO, Prudential
  • Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji – Sieci Własne, UNIQA
  • Jan Zimowicz, członek zarządu, Aegon

Tu również pojawił się temat inflacji, długu zdrowotnego oraz technologii pozwalającej skuteczniej mierzyć ryzyko oraz dostarczać usługi w sposób bardziej efektywny. 

Technologia to nie wszystko, jest jeszcze człowiek

To ciekawe, że po kilku latach zdecydowanej dominacji tematów około technologicznych nastąpiła jednak pewna zmiana w kierunku akcentów środowiskowych, zdrowotnych i społecznych. Dzięki temu Banking & Insurance Forum staje się platformą do wymiany idei opartą na głębszym postrzeganiu biznesu, już nie tylko jako zespołu podmiotów generujących zyski, ale również elementu szerszej rzeczywistości i dobrostanu wszystkich interesariuszy.

Jednak również miłośnicy biznesowych konkretów nie wyszli zawiedzeni, ponieważ zaprezentowano wiele ciekawych wdrożeń (np. dotyczące robotyzacji w Pekao czy zastosowania sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach), a prelegenci w panelach nie uciekali od trudnych tematów, co zawsze stanowi wartość dla słuchaczy.

Aleksandra E. Wysocka

redaktorka naczelna

Cyberwojny Anonymous

0
Łukasz Cichowski

Jeśli ktoś z Państwa nie słyszał do tej pory o grupie Anonymous (pierwsza aktywność datowana jest na 2003 r.), to 24 lutego br. jej członkowie stali się bohaterami masowej świadomości, nie mniej ważnymi niż siły zbrojne ukraińskiej armii.

Nie ma dnia, żeby media nie donosiły o kolejnych dokonaniach grupy. Przypomnijmy niektóre z nich:

  1. atak na rosyjski Bank Centralny – wykradziono ponad 35 tys. plików z tajnymi danymi,
  2. włamanie do wszystkich rosyjskich państwowych kanałów telewizyjnych – w wyniku włamania emitowane były filmy przedstawiające wojnę w Ukrainie i wzywające Rosjan do przeciwstawienia się rosyjskiemu ludobójstwu,
  3. atak na rosyjskie lotnictwo – z serwerów usunięto 65 TB danych,
  4. uzyskanie dostępu do danych niemieckiego oddziału rosyjskiej spółki energetycznej Rosnieft Deutschland GmbH – haktywistom udało się zdobyć dane „na dużą skalę”, a część z nich zniszczyć,
  5. wykradzenie danych Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego – haktywiści umieścili w internecie 15 GB danych oraz tysiące e-maili.

Poza tym ofiarą haktywistów Anonymous padły tysiące rosyjskich i białoruskich stron rządowych, informacyjnych, firmowych oraz baz danych.

Pomimo tytułu dzisiejszy artykuł nie będzie poświęcony grupie Anonymous, ale całemu zagadnieniu haktywizmu. Ponieważ temat jest szeroki niczym Wisła na wysokości Dobrzynia, postaram się go wyczerpać, nie wyczerpując jednocześnie czytelnika.

Haktywizm – genesis

Pojęcie haktywizmu to połączenie słów „hack” oraz „aktywizm”. Określenie „hack” zostało spopularyzowane w latach 60. XX w. w Instytucie Technologicznym w Massachusetts. Oznaczało ono płatne żarty, które musiały odznaczać się szczególną pomysłowością i stylem oraz nie przynosić nikomu szkody.

Termin haktywizm został użyty po raz pierwszy przez grupę Cult of the Dead Cow w 1996 r., choć do pierwszych motywowanych politycznie cyberataków doszło wcześniej, bo już na przełomie lat 80. i 90. XX w. Media upowszechniły termin haktywizm podczas konfliktu w Kosowie w latach 1998–1999, kiedy aktywiści z całego świata rozpoczęli ataki Denial of Service (blokada usług, DoS) i zniszczyli lub przejęli strony internetowe, aby zaprotestować przeciwko wojnie i zaangażowanym w nią krajom.

Haktywizm w pełni rozwinął się jednak dopiero na początku XXI w., przede wszystkim właśnie za sprawą grupy Anonymous, która w 2008 r. przeprowadziła akcję „Project Chanology” wymierzoną w scjentologów w proteście przeciwko próbom ocenzurowania przez nich wideo z Tomem Cruise’em chwalącym kościół scjentologiczny.

Haktywizm – definicja

Obecnie haktywizm stanowi połączenie aktywizmu społeczno-politycznego z metodami wywodzącymi się z hakerstwa. Z jednej strony jest określany jako przejaw internetowej mobilizacji, z drugiej – opisuje działania przestępcze w przestrzeni wirtualnej. Haktywistów wyróżnia jednak ich społeczno-polityczna motywacja.

Twórcy tego pojęcia – Cult of the Dead Cow, określali w ten sposób osoby lub grupy wykorzystujące swoje umiejętności komputerowe do nagłaśniania określonych postulatów politycznych. Dla haktywistów łamanie zabezpieczeń komputerowych i wykorzystywanie swoich kompetencji w tej dziedzinie powinno prowadzić do propagowania określonych postaw czy wartości w przestrzeni publicznej.

Współcześnie haktywizm określany jest jako ruch kulturowo-cywilizacyjny polegający na łączeniu aktywności politycznej z osiągnięciami technologicznymi w celu manifestowania sprzeciwu wobec działań w przestrzeni szeroko rozumianej polityki.

W takim ujęciu haktywizm stanowi mieszankę oddolnego protestu politycznego i hakerstwa w celu wywołania natychmiastowych zmian. Tak rozumiany haktywizm obejmuje cyberataki, które mają za zadanie wypromować określone postawy, wartości lub idee polityczne albo chcą zwrócić uwagę opinii publicznej na konkretne problemy.

Według Dorothy Denning, amerykańskiej badaczki w dziedzinie bezpieczeństwa informacji, haktywizm obejmuje działania wykorzystujące techniki hakerskie przeciwko witrynie internetowej z zamiarem zakłócenia jej normalnego funkcjonowania, a nie spowodowania poważnych szkód, co wyraźnie odróżnia haktywizm od cyberterroryzmu.

Nikt nie spodziewa się haktywistów

Wśród technik stosowanych przez haktywistów wymieniane są:

  1. Defacing lub Website Defacement, polegający na podmianie zawartości strony internetowej na inną,
  2. Distributed Denial of Service Attacks (rozproszona odmowa usługi, DDoS) – oznacza zaburzenie sieci przez zalanie jej jednoczesnymi pytaniami o dane z tysięcy komputerów. Podobny charakter ma wspomniany wyżej atak DoS, którego celem jest utrudnienie lub przerwanie normalnego działania strony internetowej, serwera lub innego zasobu sieciowego,
  3. Ping storm (burza ping) lub ping flood (powódź ping) – metodę tę można zaliczyć do prostych ataków DoS. Polega ona na przeciążeniu łącza pakietami ICMP, co w konsekwencji prowadzi do niedostępności oferowanych usług,
  4. E-mail bombing – określenie masowej wysyłki poczty elektronicznej do jednej osoby lub systemu w celu utrudnienia ich działania, zwłaszcza przez przekroczeniu pojemności skrzynki pocztowej lub zajęciu przestrzeni na dysku,
  5. Malicious Code Attacks – do ataku wykorzystane mogą być: wirusy, robaki, konie trojańskie, oprogramowanie szpiegowskie oraz rootkity,
  6. Redirects (przekierowania) – ruch sieciowy jest przekierowany z jednego adresu URL na inny.

Jeszcze haktywiści czy już cyberwojownicy?

Na przełomie XX i XXI w. z haktywistów wykształciła się grupa cyberwojowników. Od haktywistów różnią się oni przede wszystkim motywacjami. W przypadku tych pierwszych mają one charakter społeczno-polityczny. W przypadku drugich wynikają z pobudek patriotycznych.

Haktywiści starają się promować wartości, takie jak np.: prawa człowieka, natomiast działania cyberwojowników mają głównie kontekst międzypaństwowy, który może się przejawiać atakami na strony internetowe państwa znajdującego się w sporze politycznym z krajem ich pochodzenia.

Inne formy aktywności obywatelskiej w sieci

  • Infoaktywizm

Zwykli użytkownicy sieci nie są zainteresowani hakowaniem stron internetowych, mogą jednak angażować się w działania pomagające innym użytkownikom, prezentującym wspólne poglądy, wyrazić zdanie na dany temat czy podjąć działania protestacyjne w świecie rzeczywistym.

Przez infoaktywizm należy rozumieć wykorzystanie technologii do tworzenia, selekcji i upowszechniania informacji. Infoaktywizm różni się od haktywizmu tym, że w jego definicji nie jest zawarta w ogóle działalność hakerska.

  • Slacktywizm

Technologia rozleniwia. Część społeczeństwa może dojść do wniosku, że wystarczającym przejawem prezentowania swoich postulatów względem władzy będzie polubienie jakiejś informacji na portalu społecznościowym czy umieszczenie komentarza pod informacją o jakimś wydarzeniu. Slacktywizm jest więc określeniem pejoratywnym.

Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że slacktywiści nabywają z biegiem czasu pewnej ogłady społecznej i w konsekwencji stają się dużo bardziej skłonni do podejmowania rzeczywistych działań w przyszłości, chociażby przez finansowe wspieranie poszczególnych inicjatyw.

Łukasz Cichowski
starszy broker
MAI Insurance Brokers Poland


Źródła:

  1. Dorota Żuchowska-Skiba, Haktywizm i inne formy aktywizmu internetowego
  2. Jagoda Janik, Haktywizm i inne formy aktywizmu internetowego jako nowe mechanizmy demokracji bezpośredniej
  3. Miron Lakomy, Cyberprzestrzeń jako nowy wymiar rywalizacji i współpracy państw

Od wypłaty odszkodowania po naprawę szkody

0
Źródło zdjęcia: Mondial Assistance

Przejęcie firmy Fachmistrz, specjalizującej się w organizacji remontów, pozwoli nam zaoferować usługę kompleksowej likwidacji szkód w ubezpieczeniach nieruchomości: od wypłaty odszkodowania po naprawę – mówił Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance, w trakcie spotkania #ubezpieczeniowyLIVE.

Historia bezgotówkowej likwidacji szkód mieszkaniowych – nazywanej w branży Repair in Kind, RIK – zaczęła się w Hiszpanii. Firma Multiasistencia – obecnie w grupie Mondial – oferuje taką usługę już od 1983 r. Obecnie na tym rynku likwiduje się w taki sposób ok. 75% szkód mieszkaniowych.

W innych krajach ta historia jest krótsza, więc odsetek bezgotówkowych napraw szkód jest mniejszy. W Portugali to ok. 50%, w Niemczech czy Francji mniej więcej co trzecia szkoda jest likwidowana w ten sposób. W Brazylii czy Włoszech ponad 15%.

Piotr Ruszowski

Najczęściej w ramach RIK likwidowane są szkody powstałe w wyniku zalania. Popularne jest też korzystanie z naprawy szkód przez dekarza, szklarza czy elektryka. Kolejną kategorią są zniszczenia powstałe w czasie włamania. Najrzadziej w tym trybie likwidowane są szkody pożarowe – mówił Piotr Ruszowski.

W Polsce znamy ten standard z rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, teraz pora na ubezpieczenia mieszkaniowe. Z badań Mondial Assistance wynika, że aż 83% badanych Polaków oczekuje od ubezpieczyciela nie tylko wypłaty odszkodowania w trudnej sytuacji, ale również organizacji pomocy. Z kolei 50% ankietowanych klientów chciałoby mieć zapewnioną kompleksową organizację remontu wraz z pokryciem jego kosztów.

Taką usługą będą zainteresowane osoby, które są na co dzień bardzo zajęte i chcą mieć tzw. święty spokój. Kolejną grupą mogą być właściciele nieruchomości na wynajem. Trzeci segment to mali i średni przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów, którym będzie zależeć na jak najszybszym powrocie do działalności gospodarczej.

Spodziewam się, że na początku pojawią się nowe produkty, w których klient z założenia wie, że wybrany przez niego wariant zapewni mu możliwość naprawy szkody. Można też skonstruować proces likwidacji szkód w nieruchomościach przewidujący taką możliwość, którą w określonych warunkach będzie można zaproponować klientowi. Może on być stosowany zarówno przy szkodach likwidowanych, np. z polisy mieszkaniowej klienta, jak i ubezpieczenia OC sprawcy szkody – mówił Piotr Ruszowski.

Doświadczenia Mondial pokazują, że najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie procesu likwidacji od początku do końca przez jeden podmiot. Zarówno ubezpieczyciel, jak i klient otrzymają wtedy szybko informację o możliwych sposobach działania.

Sieć ponad 600 fachowców w całej Polsce zapewnia, że będziemy w stanie zacząć taki remont „od ręki”. Przy czym z praktyki wiemy, że często klienci oczekują przeprowadzenia go np. w czasie urlopu. To wygodne rozwiązanie. Zajęcie się remontem przez renomowaną firmę daje pewność i gwarancję jakości. Klient wie, że ekipa nie zniknie i zrobi to rzetelnie – wyjaśniał Piotr Ruszowski.

Compensa Dystrybucja świętuje 15 lat

0
Dyrektorzy oddziałów Compensy Dystrybucji

Ponad 230 osób przybyło 7 kwietnia 2022 r. do auli Politechniki Warszawskiej z okazji 15-lecia spółki Compensa Dystrybucja. Jubileuszową galę w Auli Politechniki Warszawskiej prowadził z humorem dziennikarz Marcin Prokop, a wśród zebranych gości obecni byli m.in. Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy i Compensy Życie, Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie, Daniel Kaliszuk, wiceprezes InterRisk, oraz Michał Szymański, prezes zarządu VIG / C-Quadrat TFI.

Gospodyniami wieczoru były Mariola Zdziarska, prezes zarządu Compensy Dystrybucji, oraz Justyna Śledziewska, członkini zarządu.

Jubileuszowa uroczystość była pierwszym tak licznym spotkaniem po covidowej przerwie. Z jednej strony cieszono się z odznaczeń za wyniki sprzedażowe i wspólnie wypracowanych sukcesów, ale pojawiły się też chwile zadumy i minuta ciszy poświęcona walczącym w Ukrainie.

Mariola Zdziarska podsumowała 15 lat rozwoju Compensy Dystrybucji, która systematycznie rosła pod różnymi markami, stając się najważniejszą strukturą sprzedażową dla macierzystej Compensy. Przedstawiła też rosnącą liczbę oddziałów i współpracowników, która na początku kwietnia 2022 r. przekroczyła upragnione 1000 osób w 18 oddziałach.

– W 2021 r. Compensa Dystrybucja zabezpieczyła klientów na życie na sumę 414 mln zł – powiedziała z dumą Mariola Zdziarska. Jest to wyraz nie tylko sukcesu sprzedażowego, ale też praktycznej realizacji misji ochrony życia klientów i transformacji portfela w kierunku ochronnym. Widać też wyraźny wzrost średniej sumy ubezpieczenia dzięki doradczej roli współpracowników Compensy, którzy nie tylko sprzedają, ale również edukują i uświadamiają.

Mariola Zdziarska podkreśliła też dumę z faktu, że kierowana przez nią spółka należy do jednej z największych grup ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej, która rozwija się w tempie ponadrynkowym i zapewnia ochronę milionom Europejczyków. Sama Compensa Dystrybucja w ostatnich latach również notowała co roku wzrosty sprzedaży, zarówno w produktach ze składką regularną, jak i pozostałych. Rozwinęła też dosprzedaż oferty majątkowej, utrzymując jednak profil życiowy jako fundament pracy doradcy.

Compensa Dystrybucja jest bardzo dobrze przygotowana do dalszego rozwoju. 15 lat daje pewność bycia profesjonalnym, kompetentnym agentem, członkostwo w Grupie VIG to zapewnienie nowoczesności, dynamiki i wartości proklienckich. Nasza praca to pasja i w planach mamy tylko sukces.

Wyniki finansowe oraz sytuację na rynku ubezpieczeniowym podsumował prezes Artur Borowiński, natomiast Konrad Kluska w swojej prezentacji pokazywał, w jaki sposób technologia wspiera agentów i pozwala wznieść ich pracę na nowy poziom. Podkreślał też filozoficznie:

Wszyscy w ostatnich trudnych kilkunastu miesiącach przekonaliśmy się, że najważniejsze jest ludzkie życie i zdrowie. To jest również esencja pracy agenta ubezpieczeniowego.

Nawiązując do swojego wystąpienia z 2020 r., Konrad Kluska pogratulował odwagi i wytrwałości rosnącej grupie aspirantów do Million Dollar Round Table, czyli organizacji zrzeszającej najlepszych agentów ubezpieczeniowych na świecie.

Z okazji jubileuszu 15-lecia Mariola Zdziarska i Justyna Śledziewska wręczyły przedstawicielom towarzystw ubezpieczeniowych okolicznościowe statuetki. Prezenty z okazji 15-lecia i gorące życzenia dalszego dynamicznego rozwoju wręczyli na ręce gospodyń przedstawiciele Compensy, InterRisk, Wienera oraz C-Quadrat. Zgodnie z tradycją, nagrody za osiągnięcia w minionym roku otrzymali też najlepsi dyrektorzy, kierownicy i doradcy. Wyświetlony został również wspomnieniowy film, przypominający wspólne wyjazdy i uroczyste firmowe chwile. W niejednym oku zakręciła się łza wzruszenia.

Po uroczystej kolacji, prezentacjach i wręczeniu nagród wystąpił zespół De Mono, a goście bawili się jeszcze długo, ciesząc z możliwości osobistych spotkań oraz wypracowanych razem wyników.

Wyróżnikiem Compensy Dystrybucji jest partnerska atmosfera, wynikająca między innymi z trójstopniowej struktury zarządczej oraz wyjątkowego połączenia orientacji na człowieka z orientacją na cel, które wyznają w codziennej pracy Mariola Zdziarska i Justyna Śledziewska.

W sprzedaży ubezpieczeń na życie najlepiej sprawdza się sieć wyłączna – podkreślał ze sceny prezes Artur Borowiński, dziękując Compensie Dystrybucji za rosnący z roku na rok udział w przypisie Compensy i życząc jeszcze wielu lat równie imponujących wyników.

Aleksandra E. Wysocka

Kliencie, użyj intuicji i wyceń swoją szkodę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia udostępniła klientom aplikację do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych. Narzędzie, wykorzystując sztuczną inteligencję, analizuje uszkodzenia pojazdu i proponuje kosztorys naprawy w kilkadziesiąt sekund. Samodzielna wycena szkody jest dostępna dla klientów w ramach nowej odsłony aplikacji AutoWycena ERGO Hestii.

Dotychczas klienci ERGO Hestii samodzielnie określali zakres oraz wielkość uszkodzeń, na podstawie których system automatycznie wyliczał kwotę odszkodowania. Najnowsza odsłona AutoWyceny w wersji 2.0 wykorzystuje moduły sztucznej inteligencji. W trakcie zgłaszania szkody w czasie rzeczywistym następuje analiza dokumentacji zdjęciowej i weryfikacja uszkodzeń pojazdu. Dzięki temu klienci w kilkadziesiąt sekund otrzymują propozycję kwoty odszkodowania.

– Nowy moduł w aplikacji jest nowoczesnym rozwiązaniem dla klientów, którzy cenią sobie szybkość, prostotę i wykorzystanie dostępnych technologii. Aplikacja jest łatwa i intuicyjna w użyciu, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania – mówi Marcin Seklecki, dyrektor do spraw likwidacji szkód komunikacyjnych ERGO Hestii. – Od wielu lat ERGO Hestia dba o synergię najnowszych technologii z najwyższym standardem obsługi klienta. Koncentrujemy się na oferowaniu naszym poszkodowanym szybkiej i satysfakcjonującej likwidacji szkody bez zbędnych formalności – dodaje.

Jak działa aplikacja? Bezpośrednio po zgłoszeniu szkody poszkodowany otrzymuje indywidualny link do aplikacji. Następnie klient wykonuje zdjęcia pojazdu oraz uszkodzeń za pomocą aplikacji internetowej na smartfonie lub tablecie. Opatentowana technologia identyfikuje pojazd na podstawie numeru VIN, a następnie oblicza proponowaną kwotę odszkodowania. AutoWycena wykorzystuje uczenie maszynowe do przeglądania każdego zdjęcia oraz identyfikowania uszkodzeń.

Przy wykorzystaniu analizy obrazu oraz sztucznej inteligencji określany jest rozmiar, rodzaj, lokalizacja i kwalifikacja uszkodzeń. Następnie propozycja rozliczenia szkody trafia bezpośrednio do klienta. Cały proces zajmuje kilkadziesiąt sekund.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Paweł Mrowiec w Unilink

0
Paweł Mrowiec

W kwietniu do zespołu Unilink dołączył Paweł Mrowiec. W multiagencji objął funkcję dyrektora Sieci Własnej Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie.

Paweł Mrowiec jest związany z branżą ubezpieczeniową od 12 lat. W latach 2010–2020 pracował w Nationale-Nederlanden, gdzie pełnił funkcję dyrektora operacyjnego ds. sprzedaży, odpowiedzialnego za zarządzanie oraz wspieranie kanału agencyjnego. Wcześniej, przez ponad 17 lat, był związany z Kraft Foods oraz przez prawie trzy lata z Kopalnią Węgla Kamiennego Zabrze-Bielszowice. Jest absolwentem Wydziału Górnictwa i Geologii Politechniki Śląskiej.

(AM, źródlo: LinkedIn)

Dyrektor marketingu odeszła z Avivy

0
Marta Strzyżewska

Według źródeł informacji Wirtualnemedia.pl, Marta Strzyżewska, dyrektor marketingu i sprzedaży cyfrowej, opuściła Avivę w Polsce. Serwisowi nie udało się ustalić, gdzie będzie kontynuować swoją karierę zawodową.

Portal przypomina, że Marta Strzyżewska, która była związana z Avivą od maja 2020 r., odpowiadała w grupie ubezpieczeniowej za strategię marek i komunikację marketingową, e-commerce czy rozwój kanałów digitalowych, m.in. platformy Moja Aviva. Wcześniej zajmowała się komunikacją i marketingiem w Generali Polska, Lux Medzie oraz InviMedzie.

Więcej:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marta-strzyzewska-szefowa-marketingu-odeszla-aviva-poland

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl

„Bezpieczny Dom” nominowany do Godła „Teraz Polska”

0

Ubezpieczenie oferowane przez TUZ Ubezpieczenia jako jedyny polski produkt ochronny uzyskało nominację do Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w tegorocznej XXXII edycji konkursu.

Godło „Teraz Polska” to prestiżowa nagroda dla produktów, usług i innowacji. Jest przyznawana od ponad 30 lat. Znak „Teraz Polska” jest najefektywniejszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem promocyjnym na polskim rynku.

W tym roku, w różnych kategoriach i różnych branżach, do nagrody „Teraz Polska” nominowanych zostało w sumie 25 produktów, 17 usług i osiem innowacji. Zostały one wybrane na podstawie ocen jakości przeprowadzonych przez branżowe komisje eksperckie.

Laureatów konkursu wybiera ponad 30-osobowa kapituła, której przewodniczącym jest profesor Michał Kleiber. Ogłoszenie wyników tegorocznej edycji Konkursu nastąpi podczas uroczystości 9 czerwca w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Polscy eksporterzy zyskają wsparcie dzięki Shop in Poland

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Shop in Poland – taką nazwę nosi najnowsze rozwiązanie oferowane przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych w ramach jej nowego systemu wsparcia eksportu. Celem inicjatywy jest pomoc polskim eksporterom w zdobywaniu nowych rynków zbytu lub zwiększenie eksportu na rynkach, gdzie są już aktywni. Shop in Poland umożliwia polskim dostawcom udział w dużych, zagranicznych projektach inwestycyjnych i ułatwia nawiązanie relacji biznesowych z nabywcami polskich produktów, technologii i usług.

W ramach Shop in Poland eksporter zyskuje pomoc KUKE w nawiązaniu relacji z zagranicznymi odbiorcami jego towarów lub usług, udział jako podwykonawca w dużych, zagranicznych projektach inwestycyjnych oraz specjalne warunki finansowania dla zagranicznych odbiorców.

Z kolei Korporacja znajduje możliwości i kojarzy zagranicznych odbiorców, znając ich faktyczne zapotrzebowanie produktowe i technologiczne, z polskimi eksporterami. Umożliwia ponadto obu stronom poznanie się i rozpoczęcie rozmów.

(AM, źródło: KUKE)

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie