Chubb od 15 lat w Polsce

0
722

Przemysław Owczarek, Poland Czech Hungary Cluster President, Chubb European Group SE Oddział w Polsce, specjalnie dla „Gazety Ubezpieczeniowej”

Aleksandra E. Wysocka: – Rok 2020 jest dla firmy Chubb w Polsce rokiem jubileuszowym. Którą rocznicę działalności świętujecie?

Przemysław Owczarek: – Obchodzimy 15-lecie obecności firmy w Polsce. Początkowo prowadziliśmy działalność jako ACE, a od maja 2017 r., po przejęciu Chubb przez ACE, funkcjonujemy pod obecną nazwą.

W czym się specjalizujecie?

– Oferujemy rozwiązania głównie dla klienta korporacyjnego. Ubezpieczenia Chubb są dostosowane do wyzwań, z jakimi zmagają się firmy, m.in. w obszarze bezpieczeństwa cybernetycznego, ochrony środowiska, bezpieczeństwa produktów na rynku i globalnej mobilności pracowników.

Do głównych produktów należą: ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych, odpowiedzialności członków organów spółek kapitałowych (D&O), aktów terroryzmu, kosztów wycofania produktu z rynku czy kosztów naprawy środowiska naturalnego wynikających z jego zanieczyszczenia. Nowością jest ubezpieczenie medyczne osób delegowanych na dłuższe kontrakty do pracy za granicą. Oczywiście oferujemy również z powodzeniem klasyczne produkty ubezpieczeniowe dla klienta korporacyjnego, takie jak kompleksowe ubezpieczenie majątkowe, ubezpieczenie cargo czy ubezpieczenie OC.

Chubb to największy na świecie ubezpieczyciel notowany na giełdzie, oferujący ubezpieczenia majątkowe i odpowiedzialności cywilnej. Jesteśmy obecni w 54 (a łącznie z naszymi partnerami w ponad 170) krajach, dzięki czemu możemy wspierać międzynarodową ekspansję polskich podmiotów. Posiadamy potężne zaplecze finansowe i wiemy od klientów, że wielu zdecydowało się na współpracę z nami ze względu na stabilność finansową i bezpieczeństwo, jakie możemy zaoferować.

Proponujemy też unikalne rozwiązania dla klienta indywidualnego – ubezpieczenia turystyczne i telefonów komórkowych. W tym zakresie współpracujemy z liniami lotniczymi, bankami i operatorami telefonii komórkowej.

Czy może Pan wskazać trzy największe osiągnięcia firmy w ostatnich 15 latach?

– Jesteśmy dumni z naszej oferty. Klienci biznesowi szczególnie cenią fakt, że możemy zapewnić im ochronę na całym świecie. Wierzę, że wprowadzenie niektórych produktów, np. ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych czy ubezpieczenia medycznego osób delegowanych na dłuższe kontrakty za granicą, przyczynia się do rozwoju branży ubezpieczeniowej w Polsce.

Brokerzy są dla nas niezwykle ważni, ponieważ są naszym głównym kanałem dystrybucji. Blisko z nimi współpracujemy i będziemy dalej rozwijać działalność dzięki wspólnym relacjom.

Sukces zawdzięczamy pracy zespołowej. Mam przyjemność pracować z doskonałymi profesjonalistami i wspaniałymi ludźmi. Poziom zaangażowania w pracę, jaki wykazują każdego dnia, jest wyjątkowy i jestem z nich dumny.

Ostatni czas przynosi wyzwania: najpierw brexit, teraz ogólnoświatowa pandemia. Jak sobie radzicie w tych warunkach?

– Co do brexitu, Chubb skupił się na zapewnieniu klientom, brokerom i partnerom przejrzystości, ciągłości świadczenia usług i poczucia pewności. Na początku 2019 r. przenieśliśmy Chubb European Group do Francji i jesteśmy gotowi do działania.

Covid-19 to wyzwanie dla nas, innych firm i osób prywatnych. Musieliśmy szybko przestawić się na pracę zdalną. Staranne planowanie umożliwiło naszym pracownikom rozpoczęcie pracy z domu bez opóźnień. Pomimo zmian, które zaszły w ostatnich tygodniach, jesteśmy dostępni dla brokerów i klientów, świadcząc usługi na niezmiennie wysokim poziomie.

Pozytywne opinie brokerów potwierdzają, że byliśmy przygotowani na tę okoliczność. Brakuje nam bezpośrednich spotkań zespołu, kontaktu z klientami i brokerami, ale mamy nadzieję, że wkrótce do tego wrócimy.

Mimo niepewności nie zauważamy, by popyt na naszą ofertę spadał. Oznacza to, że klienci darzą nas niezmiennym zaufaniem.

Jakie macie cele biznesowe w dłuższej perspektywie?

– Jednym z celów, jaki postawiłem sobie na ten rok, jest dalszy wzrost zaufania naszych partnerów. Obecnie cel ten stał się jeszcze bardziej aktualny, a utrzymanie zaufania – kluczowe.

Będziemy dokładać starań, by zapewnić klientom najwyższej jakości serwis oraz rozwiązania dostosowane do ich potrzeb i odpowiadające na wyzwania rynku. Chcemy tworzyć przyjazne środowisko pracy i wspierać rozwój zawodowy zespołu. Życzę sobie i moim kolegom, by praca w naszej firmie była dla nas źródłem satysfakcji i dawała nam powody do dumy.

Dołączam się do życzeń i dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka