Cyfrowe innowacje sprawdzają się w likwidacji szkód komunikacyjnych

0
923

Likwidacja szkód komunikacyjnych, moment, w którym klient faktycznie ocenia jakość ubezpieczyciela, ewoluuje w kierunku innowacyjności zbudowanej na technologii. Coraz większe znaczenie na rynku mają automatyzacja i zaawansowane narzędzia cyfrowe.

W Trasti wdrażamy zdigitalizowane rozwiązania, które skracają czas obsługi zgłoszenia, zwiększają jej jakość oraz gwarantują przejrzystość na każdym etapie procesu. To przekłada się zarówno na wyższą satysfakcję klientów, jak i lepsze doświadczenie naszych partnerów z sektora B2B.

Cyfrowa ścieżka obsługi i automatyzacja procesów

Trasti zapewnia możliwość zgłoszenia szkody w trybie online – za pośrednictwem strony internetowej lub wirtualnej asystentki Bianki. W przypadku zdarzenia drogowego wystarczy cyfrowy lub tradycyjny certyfikat ubezpieczenia. Właściciel polisy udostępnia kod QR, a Bianka uruchomi się w przeglądarce telefonu poszkodowanego i automatycznie pobierze dane z CEPIK i UFG. Aplikacja skonstruowana jest tak, by w przyjazny i logiczny sposób przeprowadzić uczestników zdarzenia przez procedurę i przesłać komplet dokumentów niezbędnych do likwidacji szkody. Zgłoszenie trwa tylko kilka minut i jest możliwe 24 godziny na dobę, bez konieczności kontaktu telefonicznego czy wizyty w oddziale.

W przypadku prostych szkód, których jest statystycznie najwięcej (ok. 90% zdarzeń to kolizje), taki tryb pozwala natychmiast przejść do wyceny i bardzo przyśpiesza decyzję o wypłacie odszkodowania. Kluczowym elementem jest tu automatyczna analiza informacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co ogranicza ryzyko błędów i usprawnia cały proces. Środki zazwyczaj są przelewane na wskazany rachunek bankowy w ciągu kilku dni roboczych od momentu wydania decyzji. Jednocześnie klient ma wgląd w status zgłoszenia w czasie rzeczywistym, co redukuje potrzebę kontaktu z infolinią i podnosi przewidywalność całego procesu.

Inwestycje w nowoczesne rozwiązania i dążenie do optymalizacji w sektorze ubezpieczeń od początku stanowią fundament strategii Trasti, a Bianka to innowacyjna usługa w obszarze likwidacji szkód, która podkreśla zaangażowanie firmy w tworzenie nowoczesnych standardów rynkowych. Technologia jest podstawowym narzędziem naszej działalności, ale zawsze podkreślamy, że to kolejne pozytywne doświadczenia użytkowników naszych produktów stanowią kamienie milowe na drodze do sukcesu firmy.

Rozwój technologii i wzmacnianie kompetencji

Trasti koncentruje się na rozwoju platformy cyfrowej oraz systemów underwritingowych, tak aby procesy oceny ryzyka i likwidacji szkód mogły być w coraz większym stopniu zautomatyzowane. Równolegle spółka utrzymuje elastyczny model współpracy z warsztatami i partnerami zewnętrznymi. Elektroniczna wymiana danych upraszcza rozliczenia i skraca formalności, co przekłada się na sprawniejsze działanie całego łańcucha wartości.

Model funkcjonowania insurtechu zakłada maksymalną automatyzację procesów wewnętrznych oraz rozwój cyfrowych kanałów obsługi. Takie połączenie zwinności technologicznej i dynamiki operacyjnej zapewnia ogromne możliwości skalowania operacji, zwiększając dostępność dla klientów, wspiera zatem istotnie długofalowy rozwój spółki.

W Trasti przyjęto przy tym zasadę, że jeśli coś działa dobrze, nie ma potrzeby tego zmieniać. Dlatego rozwijane przez firmę produkty nie rewolucjonizują sprawdzonych rozwiązań, lecz udoskonalają obszary, które dotąd nie spełniały w pełni oczekiwań agentów i klientów.

Wsparcie kapitałowe dla skali i innowacji

Dalszy rozwój technologii Trasti wspiera pakiet kapitałowy o wartości 88,1 mln zł (20,7 mln euro), który jest inwestycją Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBRD) oraz Triglav – jednej z największych grup ubezpieczeniowo-finansowych w Europie Południowo-Wschodniej. Środki w dużej mierze zostaną przeznaczone na rozwój kolejnych innowacyjnych produktów, co pozwoli zwiększyć skalę działalności i efektywność operacyjną.

Inwestycja EBRD i Triglav jest potwierdzeniem, że model insurtechowy, który rozwija Trasti, ma potencjał długoterminowego wzrostu. Odważne podejście do technologii, sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów jest dziś kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej na rynku.

Trasti tworzy ekosystem, w którym innowacje technologiczne służą zarówno optymalizacji procesów wewnętrznych, jak i doświadczenia klientów i partnerów biznesowych firmy. Takie podejście pozwala skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku i wyznaczać dobry standard w sektorze ubezpieczeń.

Tomasz Kasprzak
dyrektor ds. doświadczeń klienta i agenta Trasti