Blog - Strona 1006 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1006

Hannover Re: Reasekuracja i nic więcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Hannover Re sprzedaje 49,8% udziałów w HDI Global Specialty SE większościowemu udziałowcowi, HDI Global SE, który stanie się jedynym właścicielem. Udziały przejdą na własność HDI Global SE 31 grudnia 2021 r.

Hannover Re realizuje w ten sposób strategię pozycjonowania się wyłącznie jako reasekurator. Finansowe szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.

Poprzez akwizycję HDI Global poszerzy swój biznes ubezpieczeń specjalistycznych, jednocześnie upraszczając ten strategiczny segment rozwojowy. Od zawiązania joint venture z Hannover Re w 2019 r. wolumen składek HDI Global Specialty wzrósł z ponad 1 mld euro w 2018 r. do 2,5 mld euro obecnie.

– Na rynku reasekuracji nastąpiła poprawa cen i warunków. Sprzedając nasze udziały, uwalniamy kapitał na dochodowy rozwój naszej zasadniczej działalności – powiedział Jean-Jacques Henchoz, dyrektor generalny Hannover Re. – Na mocy naszej umowy o współpracy będziemy nadal wspierać HDI Global Specialty naszym doświadczeniem, jako stały partner reasekuracyjny, co znaczy, że możemy nadal mieć znaczący udział w rozwoju portfela poprzez nasze uczestnictwo w programie reasekuracji.

Z kolei dr Edgar Puls, członek zarządu grupy Talanx i dyrektor generalny HDI Global powiedział: – Nabycie pozostałych udziałów jest kolejnym krokiem do celu, jakim jest zbudowanie jednego z najlepszych i najbardziej dochodowych ubezpieczycieli specjalistycznych na światowym rynku.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Odc. 161 – Jak dobrze ubezpieczyć mieszkanie?

0

Na co zwracać uwagę ubezpieczając mieszkanie? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek, kierownik Wydziału Ubezpieczeń Majątkowych i Osobowych w Wiener.

Dowiecie się:

  • Jakie błędy najczęściej popełniają klienci ubezpieczając swoje mieszkania?
  • W jaki sposób odpowiednio ubezpieczyć ruchomości domowe?
  • OC w życiu prywatnym – do czego się przydaje najczęściej?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Sąd po stronie agentów w sporze z Allianz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 listopada Sąd Okręgowy w Warszawie wydał dwa wyroki w sprawie świadczeń wyrównawczych. Sąd uznał 100% roszczeń zarówno dla agentów, jak i dla właścicieli agencji – poinformowało Stowarzyszenie Agencji i Agentów Ubezpieczeniowych Forum na swoim profilu facebookowym.

„Co dla nas szczególnie ważne, sąd w całości podzielił naszą argumentację. Z ustnego uzasadnienia można powtórzyć, że sąd uznał zasługi właścicieli agencji/agentów dla rozwoju sieci sprzedażowej Allianz za ewidentne, a sposób rozwiązania umowy agencyjnej po wieloletniej współpracy, w ramach wprowadzonej przez Allianz kampanii Agent Odnowa, za nielojalny. Sąd wskazał, że ustalając prawo do świadczenia wyrównawczego, kierował się przede wszystkim zasadami słuszności, które w ocenie sądu jednoznacznie przemawiają na korzyść agenta/właściciela agencji, przy czym szczegółowe wyliczenie nie jest dla tego rodzaju roszczenia konieczne, a zasądzona maksymalna kwota jest i tak w ocenie sądu umiarkowana. Sąd uznał, że nie ma podstaw, aby obliczać świadczenie wyrównawcze z pomniejszeniem o koszty działalności, a korzyści, jakie czerpie Allianz są tym większe, że Allianz przejął nie tylko portfele klientów, ale również zespoły sprzedażowe (agentów)” – czytamy w oświadczeniu.

Wyroki są nieprawomocne. Stowarzyszenie zwraca uwagę, że wcześniejsze rozstrzygnięcia w tego typu sprawach zapadały w sądach rejonowych. Forum podkreśla, że w dotychczasowych wyrokach zasądzono na rzecz agentów i właścicieli agencji około 848 tys. zł z łącznej kwoty 888 tys. zł roszczeń.

Oprócz powyższych sporów w sądach toczy się blisko 100 tego typu spraw opiewających w sumie na kilkadziesiąt milionów złotych. Ponadto warszawski sąd rozpatruje pozew 55 byłych właścicieli agencji. Jego przedmiotem jest „nielojalne rozwiązanie umów, likwidacja agencji i wrogie przejęcie zespołów sprzedażowych agencji w ramach zrealizowanej przez Allianz kampanii Agent Odnowa w latach 2017/2018. Obsługę prawną spraw prowadzi kancelaria Drzewiecki, Tomaszek i Wspólnicy.

Allianz nie odpowiedział na prośbę „Gazety Ubezpieczeniowej” o komentarz do wspomnianych powyżej rozstrzygnięć sporów sądowych.

Stowarzyszenie Agencji i Agentów Ubezpieczeniowych Forum powstało w połowie września 2017 roku. Była to oddolna inicjatywa właścicieli agencji Allianz, zaś impulsem do jej powołania były planowane przez Allianz zmiany w modelu sieci agencyjnej.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Saltus Ubezpieczenia z pracowniczą ofertą profilaktyki cukrzycy i leczenia następstw epidemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W październiku Saltus Ubezpieczenia uruchomił dwa nowe Pracownicze Programy Profilaktyczne, funkcjonujące w ramach ubezpieczeń grupowych. Były one reakcją ubezpieczyciela na rosnące ryzyko zachorowań w przedsiębiorstwach.

Dwa nowe zestawy świadczeń medycznych, służące zapobieganiu i zwalczaniu najważniejszych problemów ze zdrowiem pracowników, to profilaktyka diabetologiczna i następstwa epidemii.

–  Rozszerzenie listy programów o profilaktykę cukrzycy i następstw epidemii to odpowiedź na rosnące zagrożenie pracowników tymi chorobami. Zdecydowaliśmy się na ich uruchomienie na podstawie zarówno własnych obserwacji potrzeb pracowniczych, jak i sugestii pracodawców, z którymi współpracujemy. Udostępnienie dodatkowej opieki dla osób dotkniętych przez wciąż trwającą pandemię jest naturalnym rozwinięciem oferowanych już wcześniej świadczeń ułatwiających walkę z Covid-19. Z kolei u podstaw uruchomienia profilaktyki diabetologicznej leży fakt, że jest to pogłębiający się problem. Cukrzyca nazywana jest obecnie pierwszą niezakaźną epidemią na świecie. Co więcej, wiele osób nie robi regularnie badań i nie zdaje sobie sprawy z tego, że musi zmierzyć się z problemem – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Pomoc dla osób zmagających się z powikłaniami po Covid-19

Choć cały czas nie wiadomo dokładnie, jaki długofalowy wpływ na zdrowie ma zarażenie koronawirusem, to lekarze są już w stanie wyciągnąć pewne wnioski z dotychczasowych obserwacji ozdrowieńców. Wirus atakuje przede wszystkim płuca, dlatego nawet osoby łagodnie przechodzące chorobę mogą mieć kłopoty z wydolnością tego narządu. Inne powikłania to m.in. długotrwałe zmęczenie, problemy układu sercowo-naczyniowego, duszności czy bóle w klatce piersiowej. Ponadto obserwuje się także zaburzenia neurologiczne, m.in. kłopoty z koncentracją, zapamiętywaniem, dezorientacją czy nawet komunikacją. Dlatego Saltus Ubezpieczenia zapewnia nielimitowane konsultacje (również telekonsultacje) internistyczne, kardiologiczne, pulmonologiczne i neurologiczne. Program przewiduje też nielimitowane badania, konieczne w profilaktyce i leczeniu następstw po przechorowaniu Covid-19, czyli m.in. RTG płuc, EKG, tomografię komputerową płuc (HRCT) i echo serca.

Profilaktyka diabetologiczna

Profilaktyka diabetologiczna obejmuje nielimitowane konsultacje i telekonsultacje lekarskie u diabetologa, internisty, kardiologa oraz okulisty. Ponadto w programie przewidziano także nielimitowane badania laboratoryjne, niezbędne w profilaktyce i leczeniu cukrzycy, czyli m.in. kompleksową kontrolę poziomu glukozy, białka, kreatyniny oraz badania obrazowe EKG.

Obecnie Saltus Ubezpieczenia oferuje łącznie 10 Pracowniczych Programów Profilaktycznych w ramach grupowych ubezpieczeń zdrowotnych.

(AM, źródło: Brandscope)

Europ Assistance z pomocą dla klientów programu Hyundai 5+

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Hyundai Motor Poland wspólnie z Europ Assistance Polska przygotował program dla posiadaczy pojazdów marki Hyundai, których pojazdy mają więcej niż 5 lat i są regularnie serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi Hyundai. Ochrona zapewnia organizację i pokrycie kosztów pomocy assistance.

Ubezpieczenie zapewnia ochronę w trakcie podróży po Polsce, a klient w sytuacji awarii czy wypadku może skontaktować się z całodobowym Centrum Pomocy. Program Hyundai 5+ gwarantuje usprawnienie pojazdu, holowanie do najbliższej ASO i dostarczenie paliwa. Ponadto, jeżeli w wyniku unieruchomienia pojazdu został on odholowany i nie może być naprawiony tego samego dnia, klient może skorzystać z samochodu zastępczego, zakwaterowania w hotelu lub transportu do miejsca zamieszkania czy miejsca docelowego podróży, a także przechowania pojazdu i przeładunku towaru (tylko dla modelu LCV). 

Po każdym okresowym przeglądzie ochrona ubezpieczeniowa jest przedłużana na kolejne 12 miesięcy, chyba że klient wcześniej dokona kolejnego przeglądu.

Z programu mogą skorzystać wszyscy posiadacze pojazdów Hyundai bez względu na miejsce zakupu, również jeżeli pojazd pochodzi z dystrybucji zagranicznej.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Agencie, poważnie porozmawiaj z rolnikiem o ryzykach

0
Andrzej Paduszyński

Rozmowa z Andrzejem Paduszyńskim, dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group

Aleksandra E. Wysocka: – Jaka jest rola agentów w ubezpieczeniach rolnych? Fundament oferty dla rolników stanowią ubezpieczenia obowiązkowe, może więc wystarczy poczekać, aż rolnik sam przyjdzie i będzie miał chęć się ubezpieczyć?

Andrzej Paduszyński: – Myślę, że mamy zarówno pośredników, którzy czekają na klientów, jak i takich, którzy wychodzą im naprzeciw. Natomiast ważną rolą agenta jest uświadomienie klientowi, że ubezpieczenie jest ważne i potrzebne oraz że nie warto na nim oszczędzać. Mieliśmy w tym roku kilka bardzo dramatycznych przypadków w Polsce, które pokazały, że dobrze ubezpieczony rolnik to rolnik bezpieczny i spokojny. Te dobre ubezpieczenia zapewnia pośrednik, opowiadając klientowi o ryzykach, o których nie myśli się codziennie, czyli o pożarach, burzach i powodziach.

A gdy klient ma już świadomość, że takie zdarzenia mogą go w każdej chwili doświadczyć, to jest kolejna ważna rzecz, o której powinien się dowiedzieć – że nie warto oszczędzać drobnych kwot na ubezpieczeniu. Chodzi o to, żeby nie modulować składki, ubezpieczając na przykład tylko pół domu albo obniżając jego wartość czy wartość posiadanych ruchomości. W Compensie za straty w ruchomościach domowych płacimy na zasadzie nowe za stare. To znaczy, że musimy się ubezpieczyć, jakbyśmy kupowali nowe rzeczy.

Moim zdaniem rola agenta jest tutaj absolutnie niezbędna – szczerze porozmawiać z klientem, podać przykłady – tego nie zrobi żadna maszyna. Sztuczna inteligencja nie zastąpi pośrednika.

Ubezpieczenia rolne to nadal jest trudny temat?

– Wszystko się kumuluje w okolicach grudnia i stycznia. Cała Polska rusza na kampanię ubezpieczeń rolnych, żeby w dwa miesiące ubezpieczyć wszystkie gospodarstwa. A wiadomo, że pośpiech jest bardzo złym doradcą i często nie ma czasu na porządną, szczerą rozmowę pośrednika z klientem. Najczęściej zostawia się więc wszystko po staremu, czyli kontynuuje polisę z poprzedniego roku. Po czym okazuje się, że kontynuujemy ją już od dziesięciu lat i nikt się nad tym nie zastanowił.

Dlatego tak ważne jest, żeby pośrednik dopytał swojego klienta rolnika o jego potrzeby i ewentualnie zaproponował jakieś zmiany lub rozszerzenia. A klient nie powinien się bać dorzucenia 100 czy 200 zł, bo to może zagwarantować mu spokój.

Warto wspomnieć o tym, że w tej misji dodatkowo motywuje nas nadzór, który teraz naprawdę będzie sprawdzał, czy analiza potrzeb była rzetelna. A więc czy pośrednik spytał rolnika o członków rodziny, krowę albo ciągnik.

– Dlatego jesteśmy przygotowani do tego, by nie skupiać się wyłącznie na ubezpieczeniu obowiązkowym, a to ono właśnie najczęściej kończy się w okolicach grudnia i stycznia. Jest oczywiście bardzo ważne, ale dochodzi do niego jeszcze mnóstwo innych rzeczy.

Mamy ubezpieczenie samego rolnika i jego rodziny. Możemy zaproponować NNW. Compensa oferuje także ubezpieczenie wspomagające przy chorobie nowotworowej stwierdzonej po raz pierwszy. Są w naszej ofercie produkty zdrowotne – niezwykle ważne, jak się okazało w pandemii, ponieważ zawierają telemedycynę, pomoc assistance, wizyty domowe lekarzy. Mamy również ubezpieczenia na życie.

Zaczynamy więc od tych obowiązkowych i to jest dobry punkt wyjścia, ale możemy zaoferować rolnikowi dużo więcej, a przede wszystkim to, co naprawdę może mu się przydać.

Czy w związku z tym rolnik powinien mieć tysiąc polis, czy też można to załatwić lepiej?

– W Compensie można zrobić to na jednej polisie – łączymy ubezpieczenie obowiązkowe i ubezpieczenia dobrowolne. Pamiętajmy, że ubezpieczenie obowiązkowe ma swój zakres, którego nie można zmienić, to znaczy nie można go okroić, ale można go zawsze poszerzyć. I te poszerzenia są właśnie tą ofertą dobrowolną.

U nas za nieduże pieniądze można mieć pełniejszą ochronę. A zakres tych dobrowolnych ryzyk jest bardzo szeroki. Na przykład w ramach obowiązkowej polisy dla budynku podłoga wprawdzie jest ubezpieczona, ale od pożaru, a od zalania już nie. Warto uświadomić klienta w tym temacie, żeby nie miał później pretensji do pośrednika i ubezpieczyciela. I oczywiście zdecydowanie warto zaoferować ubezpieczenie dodatkowe, aby zapewnić mu spokój.

Teraz na polskim polu łatwiej znaleźć wiatrak albo farmę fotowoltaiczną niż krowę. Jak wygląda kwestia ubezpieczenia takich instalacji?

– Rzeczywiście, ciepła woda i prąd elektryczny na wsiach coraz częściej pochodzą z takich przydomowych instalacji. Oczywiście mamy skierowaną na to ofertę. Niekoniecznie trzeba od razu korzystać z ubezpieczenia, które jest wysoce wyspecjalizowane i dotyczy właśnie fotowoltaiki, kolektorów słonecznych czy w ogóle OZE. W Compensie te elementy zawarte są w ubezpieczeniu podstawowych ryzyk: przepięcia, działania gradu, działania wiatru, ewentualnie pożaru. Oczywiście jest ich dużo więcej, tu wymieniłem te podstawowe.

Dobrze by było, gdyby agent pojawił się w gospodarstwie przy okazji zawierania polisy, wtedy miałby szansę zobaczyć, że na dachu jest panel fotowoltaiczny, o czym klient może nie wspomnieć w trakcie wizyty w biurze. A jeśli to jest wolnostojąca instalacja, konieczne będzie ubezpieczenie jej jako oddzielnego budynku. O tym wszystkim agent może poinformować rolnika w trakcie swojej wizyty.

Rolnik musi mieć OC obowiązkowe, ale może także zakupić ubezpieczenie OC w życiu prywatnym…

– Compensa daje możliwość rozszerzenia ochrony OC obowiązkowego rolnika również o ubezpieczenie OC w życiu prywatnym. Wprawdzie ubezpieczenie obowiązkowe jest tak szerokie, że właściwie pokrywa cały obszar działalności rolnika, ale to są właśnie kluczowe słowa: działalność rolnika.

Odpowiedzialność cywilna obowiązkowa jest związana z tym, że rolnik prowadzi gospodarstwo rolne. W tej kwestii rzeczywiście wszystko jest ubezpieczone. Ale te wszystkie działania, które rolnik podejmuje w swoim życiu prywatnym, pozarolniczym, jego wyjazdy na wakacje czy inne aktywności, to już właśnie zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym.

Trzeba też wspomnieć o psach. Nie zawsze pies jest zwierzęciem gospodarskim. Jeśli nie wykonuje żadnej funkcji gospodarskiej, czyli na przykład nie pilnuje stada owiec, to jest zwierzęciem domowym. OC obowiązkowe nie obejmuje więc odpowiedzialności za takiego psa.

Tutaj jeszcze raz podkreślę rolę pośrednika – powinien on uświadomić rolnikowi te niuanse. Bo nie wszystko w życiu rolnika jest związane wyłącznie z rolnictwem, pozostaje jednak ten fragment ich życia, który warto też ubezpieczyć. I dzięki temu, jeśli pies albo dzieci rolnika wyrządzą jakieś szkody, to nie będzie on musiał sięgać do własnej kieszeni czy oszczędności, tylko otrzyma realne wsparcie, które pokryje koszty ewentualnego odszkodowania czy świadczenia.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

AgentM6 to program dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: AgentM6

Program powstał w 2000 r. i jest stale rozwijany na podstawie sugestii użytkowników – dzięki temu jest zwykle oceniany jako łatwy i intuicyjny w obsłudze. Od 21 lat naszą polityką jest dodawanie wszystkich użytecznych funkcji zgłaszanych przez agentów.

Twoje dane do pełnej dyspozycji. My zadbamy o ich najwyższe bezpieczeństwo

Dane przechowywane w każdej z wersji AgentM6 są szyfrowane, zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi normami i wymogami RODO. Właściciel – administrator programu – może dane archiwizować, eksportować lub zapisać do ogólnodostępnych formatów, np. aby przenieść dane do innego programu. Masz pełną swobodę w dysponowaniu własnymi danymi oraz w kontroli dostępu do danych poprzez nadawanie uprawnień swoim pracownikom. 

Na szczególną uwagę zasługuje AgentM6 w wersji Online

Baza przechowywana jest na serwerze zewnętrznym (w chmurze). Na potrzeby AgentM6 Online korzystamy z serwerów zlokalizowanych tylko w Polsce na platformie Oktawave i Warszawskich Centrów Danych Atman, które jako pierwsze w Europie uzyskały Certyfikat EPI-DCOS będący jedynym standardem obejmującym wszystkie aspekty zarządzania operacyjnego centrum danych.

Równie istotne jest zabezpieczenie procesu dostępowego do twojej bazy. AgentM6 Online nie umożliwia dostępu przez zwykłą przeglądarkę internetową, przez co nawet przejęcie twoich loginów i haseł nie da osobie nieuprawnionej, np. hakerowi, dostępu do twojej bazy przez ogólnodostępne przeglądarki. AgentM6 wymaga instalacji na twoim komputerze i zarejestrowania go indywidualnym kluczem licencyjnym – dopiero taki program (po wpisaniu loginu i hasła logowania) umożliwia połączenie się z bazą. To podwójne zabezpieczenie wynikające z instalacji programu ma też inny plus związany z wygodą i szybkością pracy. 

Szybkość pracy AgentM6 Online

W przeglądarce internetowej pracującej na zasadzie formularzy i kolejnych podstron wyszukiwanie, filtrowanie i otwieranie danych trwa zwykle dłużej niż praca na zasadzie okienek użyta w AgentM6. Nowatorska technologia komunikacji z serwerem pozwala przesyłać duże ilości danych w bardzo krótkim czasie.

Sprawdź naszą wersję testową AgentM6 Online z danymi 10 tys. przykładowych klientów i 20 tys. polis.

Wersję testową można zamówić pod adresem: info@m6.pl

Wersje programu

Tu skupiamy się na wersji AgentM6 Online, gdzie baza przechowywana jest w bezpiecznej chmurze, a ty możesz się z nią łączyć, będąc w dowolnej lokalizacji. Obok wersji Online dostępne są także wersje Start, Pro i Net, gdzie baza zapisywana jest na twoim komputerze.

Więcej informacji i porównanie wersji dostępne jest na stronie www.agent.m6.pl/cennik

Najważniejsze funkcje AgentM6:

  • baza osób, polis i pojazdów
  • wyszukiwanie, raportowanie danych, wykresy statystyczne, setki kombinacji filtrowania danych
  • powiadomienia klientów przez SMS, e-mail, pismo
  • zarządzanie SPRAWAMI (wznowienia, płatności, inne) z możliwością przydzielania ich pracownikom agencji
  • wczytywanie danych z polis PDF
  • odczyt danych z kodów Aztec z dowodów rejestracyjnych
  • narzędzie ułatwiające porównanie składek KalkulatorM6 (bez opłat w wersji Online)
  • narzędzie do rozliczania prowizji otrzymanych z towarzystw
  • ponad 30 uprawnień pozwalających kontrolować dostęp danego pracownika do bazy

Zobacz więcej na www.agent.m6.pl


Zdaniem agentów

AgentM6 jest wykorzystywany w mojej firmie od ponad 15 lat. Nie wyobrażam sobie pracy bez pomocy programu. Regularnie używamy go do tworzenia korespondencji przypominającej klientom o wznowieniach i płatnościach. Systematycznie rozliczamy prowizje z towarzystw, wykrywa to wszelkie nieprawidłowości i zwykle zwiększa przychód agencji. Polecam – naprawdę warto.
Pośrednictwo Ubezpieczeniowe Barbara Wychowałek, Wrocław

Program AgentM6 ma wiele funkcji, przy czym jest bardzo czytelny i przyjazny w obsłudze. Obok łatwego administrowania polisami istotne dla nas jest przydzielanie zadań pracownikom oraz narzędzie pomagające w porównywaniu składek w poszczególnych towarzystwach. Drobne usprawnienia, które zgłaszałem do producenta, za każdym razem były wprowadzane błyskawicznie. 
BOU Komplex Krzysztof Wyrwas

Łódzka placówka PZU Zdrowie już wkrótce otworzy swe podwoje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2022 roku w centrum Łodzi otworzy się wielospecjalistyczna placówka medyczna PZU Zdrowie. Będzie zlokalizowana w pasażu Ogrodowa 8 Office firmy Warimpex i zajmie ponad 1000 m2 parteru. Budynek położony jest w sercu miasta, między CH Manufaktura a ulicą Piotrkowską.

Do dyspozycji łódzkich pacjentów będą konsultacje lekarskie dla dorosłych i dzieci, badania laboratoryjne i diagnostyczne, m.in. tomografia komputerowa dna oka OCT, rezonans magnetyczny, wideodermatoskopia czy USG wykonywanie nowoczesnym aparatem GE Voluson. Powstanie także część stomatologiczna. Obecnie trwają prace adaptacyjne, a placówka medyczna zacznie działać za około 6 miesięcy.

– Od dłuższego czasu planowaliśmy rozwój w Łodzi, dlatego cieszę się, że już niedługo będziemy mogli zaoferować nasze usługi mieszkańcom tego miasta. Z nowej placówki medycznej będą mogły skorzystać zarówno osoby posiadające pakiety PZU Zdrowie, jak również pacjenci umawiający się na badania lub konsultacje indywidualnie. Poza świetną kadrą i sprzętem medycznym, niewątpliwym atutem łódzkiego centrum medycznego jest doskonała lokalizacja. Wysoki standard budynku i wygodny dojazd to jedne z głównych kryteriów dla nowo powstających placówek PZU Zdrowie – mówi Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Nieuważne czytanie OWU może się zemścić

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Posiadacze polis turystycznych, którym odmówiono wypłaty odszkodowania, często mają poczucie bycia oszukanym. Zdaniem ekspertów jest to efekt nieczytania ogólnych warunków ubezpieczenia oraz skomplikowania postanowień OWU – zauważa „Rzeczpospolita”.

Karol Świtaj, radca prawny w Kancelarii Dr Robert Lewandowski & Partners, jest zdania, że choć umowy ubezpieczenia są formalnie poprawne, to często klient albo w ogóle nie zapoznaje się z warunkami polisy, albo nie wczytuje się uważnie w te dokumenty, a niebezpieczne są w nich właśnie szczegóły. Mecenas Robert Ruskowiak, ekspert w dziedzinie prawa ubezpieczeń, uważa z kolei, że postanowienia OWU są formułowane nieprecyzyjnie i pisane niewielkim drukiem, co zniechęca klienta do analizowania umowy. W jego ocenie jest to działanie celowe, wykorzystujące brak doświadczenia klienta.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 10 listopada, Joanna Leśnicka, Aleksandra Świder „Ubezpieczyciele wykorzystują brak doświadczenia klientów”:

https://www.rp.pl/prawo/art19100311-ubezpieczyciele-wykorzystuja-brak-doswiadczenia-klientow

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Unijne przepisy dotyczące karty produktu mogą wejść w życie później niż założono

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejska Federacja Pośredników Ubezpieczeniowych (BIPAR) poinformowała, że zastosowanie karty produktu (KID) do produktów inwestycyjnych (UCITS) może zostać odroczone do 1 stycznia 2023 r. Ponowiono też wezwanie do przeprowadzenia szerszego przeglądu produktów inwestycyjnych z częścią ubezpieczeniową (PRIIPs) – podało Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

W komunikacie na stronie SPBUiR przypomniano, że w ostatnim czasie zarówno Rada Europy, jak i Parlament Europejski ponownie zwróciły uwagę na różne ograniczenia rozporządzenia w sprawie PRIIPs, np. potrzebę jaśniejszej definicji inwestorów detalicznych, zakres produktowy rozporządzenia w sprawie PRIIPs, wyeliminowanie domyślnego papieru i ponownie wezwały Komisję do pilnego przedstawienia sprawozdania, któremu w stosownych przypadkach towarzyszyłby wniosek mający na celu usunięcie istniejących ograniczeń.

KE przyjęła zmienione zasady dotyczące karty produktu dla PRIIPs. Opierają się one na propozycjach trzech Europejskich Urzędów Nadzoru. Parlament i Rada mają prawo kontroli, zanim zasady zostaną ostatecznie przyjęte i opublikowane. Ich stosowanie przewiduje się obecnie na dzień 1 lipca 2022 r.

SPBUiR zwraca uwagę, że istnieją bardzo podobne wymogi w zakresie dokumentów informacyjnych (kart produktu) w odniesieniu do ubezpieczeń inwestycyjnych oraz samych jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych. Dokumenty te mogą doprowadzić do sytuacji dublowania się obowiązków informacyjnych i dezorientować konsumentów. W obecnej sytuacji prawnej do 30 czerwca 2022 r. dokument zawierający kluczowe informacje dla inwestorów dotyczące FI (UCITS) będzie nadal obowiązywał i nie będzie się dublował z dokumentem PRIIPs.

Obecnie zaproponowane zmiany oznaczają możliwość przedłużenia terminu do wprowadzenia karty produktu dla produktów ściśle inwestycyjnych. Jednak w przypadku inwestorów niedetalicznych dostawcy UCIT powinni nadal dostarczać dokument zawierający kluczowe informacje dla inwestorów indywidualnych, chyba że zdecydują się oni na sporządzenie zamiast niego dokumentu zawierającego kluczowe informacje dla takich inwestorów niedetalicznych. W tym względzie stwierdzono konieczność dokonania szerszego przeglądu rozporządzenia w sprawie PRIIP, z ograniczeniami obejmującymi m.in. potrzebę jaśniejszego zdefiniowania inwestorów detalicznych, zakres produktowy rozporządzenia w sprawie PRIIP, wyeliminowanie domyślnego papieru w przypadku, gdy PRIIP jest oferowany w bezpośrednim kontakcie, pojęcie kolejnych transakcji, dostarczanie informacji przed zawarciem umowy inwestorom branżowym.

(AM, źródło: SPBUiR)

18,411FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie