Blog - Strona 1008 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1008

Najlepsi multiagenci nagrodzeni przez PZU

0
Źródło zdjęcia: PZU

Pod hasłem „Zgrupowanie mistrzów” najlepsi multiagenci współpracujący z PZU świętowali sukcesy sprzedażowe w hotelu Narvil w Serocku. Spotkanie 22 października 2021 r. było okazją do odebrania nagród za wyniki oraz przedstawienia planów na rozwój największego polskiego ubezpieczyciela. Zarząd reprezentowali Małgorzata Kot odpowiedzialna za sprzedaż oraz Krzysztof Szypuła odpowiedzialny za Obszar Produktu i IT.

Gospodarzem tego udanego wieczoru był Maciej Woliński, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej. Galę prowadził dobrze znany multiagentom Tomasz Kammel.

W prezentacji otwierającej konferencję Małgorzata Kot podziękowała multiagentom za dobre wyniki, a następnie przedstawiła omnikanałowy model dystrybucji PZU, za który jest odpowiedzialna: oddziały, sieć wyłączną, kanał cyfrowy, kanał dilerski, ubezpieczenia grupowe oraz kanał multiagencyjny. Ten ostatni wyróżnia się wyjątkowo dynamicznym rozwojem.

Omawiając strategiczne cele w kanale multiagencyjnym, Małgorzata Kot mówiła o wrześniowym rozszerzeniu portfolio produktowego o Grupy Otwarte, o kolejnych, planowanych inwestycjach w narzędzia i technologię oraz wzmocnieniu finansowego i pozafinansowego wsparcia sieci sprzedaży.

Strategiczni Partnerzy PZU za rok 2020

Z multiagentami mam przyjemność współpracować już od blisko 21 lat. Możecie na mnie liczyć. Uważam, że zwinne wdrażanie zmian decyduje o sukcesie każdej nowoczesnej organizacji – powiedziała multiagentom Małgorzata Kot.

Kolejne szczegóły przedstawił Maciej Woliński. Z nowości produktowych wymienił ubezpieczenie PZU Eko Energia oraz Grupę Otwartą. Zaprezentował zebranym humorystyczny film edukacyjny dotyczący ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych, który spotkał się z bardzo dobrym odbiorem wśród multiagentów, ponieważ łączy dowcip z wysokim poziomem merytorycznym.

Kończąc wystąpienie, Maciej Woliński przedstawił imponujące wyniki sprzedażowe podsumowujące rok 2021 i plany na 2022:

Nie będziemy zwalniać tempa gry – zapowiedział, nawiązując do sportowego motta gali.

Gościem specjalnym był Vital Heynen, trener reprezentacji Polski siatkarzy w latach 2018–2021. Mówił o roli emocji w przywództwie oraz samoakceptacji, ekspresji i współczuciu w pracy lidera. Przekaz trenera Heynena wydaje się szczególnie istotny w obecnych czasach, kiedy multiagenci zmagają się z zawirowaniami gospodarczymi i licznymi zmianami wywołanymi przez pandemię.

Dodatkowo, każdy z gości gali znalazł w swoim hotelowym pokoju piłkę siatkową z autografem gościa specjalnego i odręcznie narysowanym sercem.

Cieszy fakt, że lider rynku ubezpieczeniowego w komunikacji z multiagentami akcentuje zasady fair play i odwołuje się do metafor sportowych.

Ukoronowaniem spotkania było uroczyste wręczenie nagród najlepszym pracownikom i multiagentom za 2020 r. Statuetki odebrało aż 110 multiagentów oraz grupa pracowników wyróżnionych w konkursie „Bądź Najlepszy”.

Błąd został pomyślnie wprowadzony do systemu

0
Łukasz Cichowski

Niczym mantrę można powtarzać, że nie wymyślono jeszcze zabezpieczenia, którego nie można obejść lub złamać. Czasem w kuriozalny wręcz sposób. Czy ktoś z Państwa pamięta technologię „Key2Audio”, opracowaną przez Sony Music? Rozwiązanie to miało uniemożliwić kopiowanie płyt kompaktowych i przegrywanie nagrań na twarde dyski komputerów.

Warte miliony dolarów zabezpieczenie zostało pokonane przez… czarny marker. Nie wdając się zbytnio w szczegóły techniczne, wystarczyło zamalować markerem wyraźnie odznaczającą się na płycie CD pierwszą ścieżkę, by odtwarzacz dysków optycznych w komputerze płynnie przeszedł z prób odczytania danych na zamalowanej ścieżce do odtwarzania muzyki.

Na swoje nieszczęście klient zawsze wie lepiej (czyt. jest znakomicie zabezpieczony). Przyjrzyjmy się, na co mógłby liczyć, gdyby zawarł polisę ubezpieczenia od cyberryzyk.

Przerwa w działalności oraz koszty jej wznowienia

Utrata dochodu jest bolesna dla każdego przedsiębiorstwa nastawionego na generowanie zysków. W przypadku ubezpieczenia cyber ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczonemu straty z tytułu przerw w działalności, będących następstwem określonych zdarzeń, np.: braku dostępu do systemu komputerowego oraz koszty wznowienia działalności poniesione w związku ze zdarzeniem powodującym przerwę w działalności. Przez straty z tytułu przerwy w działalności ubezpieczyciele rozumieją zmniejszenie zysków netto oraz koszty dodatkowe. Natomiast koszty wznowienia działalności to np.: koszty zatrudnienia eksperta do spraw IT, poniesione w celu przywrócenia funkcjonalności systemu komputerowego lub odtworzenia, odzyskania lub ponownego zainstalowania danych.

Ważnymi pojęciami są też okres oczekiwania, czyli liczba godzin określona w polisie, która musi upłynąć od momentu, w którym rozpoczęła się przerwa w dostępności systemu komputerowego, zanim ubezpieczyciel będzie zobowiązany do jakichkolwiek wypłat, oraz okres odszkodowawczy, przez jaki ubezpieczony będzie odczuwał negatywne skutki przerwy w działalności. Okres ten rozpoczyna się z chwilą zdarzenia skutkującego przerwą w działalności, a kończy się z chwilą ustania przerwy w działalności lub po upływie określonej liczby dni.

Ataki hakerskie

Ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczonemu odszkodowanie za szkody wywołane atakiem na systemy informatyczne. Przez atak rozumie się włamanie do systemu spółki, które skutkuje usunięciem lub zmianą danych w systemie. Szkodą w tym przypadku będą mylnie lub błędnie wypłacone przez ubezpieczonego wszelkiego rodzaju środki płatnicze należące do ubezpieczonej spółki lub zarządzane w jej imieniu przez instytucję finansową w formie elektronicznej.

Cyberwymuszenie

Ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczonemu lub w jego imieniu szkody wynikające z cyberwymuszenia, które ubezpieczony poniósł jako rezultat zagrożenia cyberwymuszeniem, przez które rozumie się uwiarygodnioną i prawdopodobną groźbę naruszenia prywatności, naruszenia danych lub cyberataku przez szantażystę.

Przez szkody wynikające z cyberwymuszenia ubezpieczyciel rozumie opłaty, koszty i wydatki poniesione przez lub w imieniu ubezpieczonego, wynikające z zagrożenia cyberwymuszeniem oraz kwoty zapłacone przez ubezpieczonego w celu usunięcia lub przerwania zagrożenia cyberwymuszeniem.

Przedstawiony powyżej zakres ochrony jest wspólny dla wszystkich ubezpieczycieli, oferujących ochronę cyber. Niektórzy z ubezpieczycieli trzymają jednak dodatkowe asy w rękawie, włączając do ochrony…

Socjotechnika

Ubezpieczenie od skutków oszustwa polegającego na podszywaniu się pod inną osobę. Zakres ubezpieczenia obejmuje straty powstałe w systemie komputerowym w wyniku podszywania się pod inną osobę.

Przez podszywanie się będziemy rozumieć działania rzekomych klientów, usługodawców, pracowników lub kadry zarządzającej (komunikacja elektroniczna, rzekomo pochodząca z legalnego źródła, zawierająca linki do stron www, podszywających się pod strony godne zaufania), które prowadzą do przekazania np. pieniędzy, towarów lub papierów wartościowych ubezpieczonego.

Ataki hakerskie na linie telefoniczne

Zakres ubezpieczenia obejmuje pokrycie przez ubezpieczyciela kwoty odpowiadającej wysokości kosztów połączeń powstałych w wyniku ataku hakerskiego na linie telefoniczne ubezpieczonego, polegającego na nieautoryzowanym użyciu przepustowości łączy telefonicznych.

Na zakończenie chciałbym skorygować błąd, który wkradł się do artykułu „Cyber, czyli za co ja właściwie płacę?”, opublikowanego w „GU” nr 41/11–17 X. Znalazła się tam informacja, którą uzyskałem w rozmowie telefonicznej z jednym z pracowników ubezpieczyciela, że Findia zawiesiła na jakiś czas kwotowanie ryzyka cyber. Jestem winien sprostowanie. Findia nie wycofała się z kwotowania omawianego ryzyka i chętnie przedstawi Państwu ofertę ubezpieczenia.

Łukasz Cichowski
starszy broker w MAI Insurance Brokers Poland sp. z o.o.

Powołanie Tomasza Starusa na prezesa Euler Hermes zatwierdzone przez KNF

0
Tomasz Starus

Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 19 listopada jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Tomasza Starusa na stanowisko prezesa zarządu TU Euler Hermes.

– Decyzję Komisji Nadzoru Finansowego przyjmuję z nieskrywaną radością, dumą, ale i dużą dozą pokory. Euler Hermes od blisko ćwierćwiecza współtworzy polską gospodarkę, zapewniając tysiącom firm bezpieczeństwo relacji handlowych. Jako część grupy Allianz każdego dnia podejmujemy nowe wyzwania na rzecz nowoczesnych usług finansowych – powiedział Tomasz Starus, CEO i prezes zarządu TU Euler Hermes w Polsce.

Tomasz Starus jest związany z grupą Euler Hermes od 2000 roku. Zaczynał jako specjalista ds. ubezpieczeń finansowych. W 2001 roku objął stanowisko kierownika zespołu w Biurze Oceny Ryzyka. Po trzech latach został powołany na dyrektora Biura Oceny Ryzyka, odpowiedzialnego za monitoring portfela należności, sporządzanie analiz ekonomicznych oraz opracowanie i wprowadzenie modelu ratingowego dla polskich firm. W 2013 roku został powołany na członka zarządu nadzorującego ocenę ryzyka kredytowego, szkody i odzyskiwanie należności. Przeprowadził zakończoną sukcesem transformację od manualnej oceny ryzyka w poszczególnych przypadkach do zbudowania sprawnego systemu opartego na Big Data, ze zdolnościami predykcyjnymi i aktualizującego ocenę kredytową setek tysięcy przedsiębiorstw w czasie bieżącym. Tomasz Starus, współzarządzając działalnością Euler Hermes, nadzorował także udaną ewolucję procesu wypłaty odszkodowań do modelu „claims first”, wyznaczającego rynkowy standard prostoty i szybkości uzyskiwania odszkodowania w ramach ubezpieczenia należności w Polsce.

Tomasz Starus od początku swojej pracy zawodowej w 1998 roku jest związany z rynkiem ubezpieczeń należności. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Executive MBA prowadzonych wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i University of Illinois.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Resort sprawiedliwości zrezygnował z ustalenia kwot zadośćuczynień

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z informacji uzyskanych przez „Dziennik Gazetę Prawną” wynika, że Ministerstwo Sprawiedliwości zakończyło prace nad nowelizacją kodeksu cywilnego dotyczącą zadośćuczynień.

„DGP” przypomina, że resort rozpoczął prace nad uregulowaniem wspomnianego na wstępie obszaru w kwietniu tego roku. Projekt MS przewidywał m.in. wprowadzenie tabelarycznego wykazu wysokości świadczeń i konkretnych kwot, jakie sędzia mógłby przyznać członkom rodziny. W tym samym czasie swoją propozycję dotyczącą zadośćuczynień przedstawił prezydent. W jego projekcie pozostawiono sądom swobodę w zakresie wyznaczania wysokości świadczeń.

Prezydencka nowela kodeksu cywilnego trafiła na ścieżkę legislacyjną, została przyjęta przez parlament i już weszła w życie, w związku z czym ministerstwo postanowiło zakończyć prace nad własnym projektem.   

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 22 listopada, Inga Stawicka „Nie będzie narzucania kwot zadośćuczynień za zerwane więzi”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Poszkodowany w wypadku drogowym może obciążyć sprawcę dodatkowymi kosztami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Osoba, która ucierpiała w wyniku wypadku komunikacyjnego, może uzyskać świadczenia w toku postępowania likwidacyjnego. Ale też ma prawo zgłosić żądania na drodze procesu cywilnego i dochodzić realizacji swoich roszczeń w postępowaniu karnym – podaje serwis prawo.pl. Jeśli poszkodowany w wypadku doznał obrażeń, może w szczególności domagać się zapłaty zadośćuczynienia za doznaną krzywdę oraz odszkodowania, jeśli poniósł szkodę majątkową.

Sędzia Jakub Kościerzyński z Sądu Rejonowego w Bydgoszczy, przewodniczący Zespołu ds. Prawa Karnego SPP „Iustitia”, wskazuje w wypowiedzi dla prawo.pl, że jeśli kierowca spowoduje wypadek, a inna osoba dozna obrażeń, to pokrzywdzony może formułować określone roszczenia. Może domagać się zasądzenia na jego rzecz różnych świadczeń, takich jak odszkodowanie (np. uwzględniające koszt zakupu protezy) lub zadośćuczynienie (gdy pokrzywdzony doznał krzywdy).

– Pokrzywdzonym może być osoba, która przed wypadkiem uprawiała aktywnie sport (np. grała w piłkę nożną), a po zdarzeniu nie może już spędzać czasu w taki sposób – podaje przykład sędzia Kościerzyński. Jak wylicza, wśród wydatków składających się na odszkodowanie można uwzględnić koszty prywatnych wizyt lekarskich, zakupu sprzętu do rehabilitacji i zabiegów fizjoterapeutycznych, o ile nie są one refundowane.

Jak wynika z danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, liczba pojazdów sukcesywnie rośnie. Nie dziwi więc, że wypadki komunikacyjne zdarzają się często, choć w 2020 roku było ich mniej niż w latach wcześniejszych. W zeszłym roku do policji przesłano zgłoszenia o 23540 wypadkach drogowych obejmujących drogi publiczne, strefy zamieszkania lub strefy ruchu.

Może się okazać, że poszkodowany w zdarzeniu komunikacyjnym uzyska świadczenia od ubezpieczyciela sprawcy – na etapie prowadzonego postępowania likwidacyjnego. Gdy jednak napotyka trudności w uzyskaniu świadczeń w oczekiwanej wysokości, może swoje roszczenia zgłosić na drodze sądowej. Część poszkodowanych decyduje się na inicjowanie procesu cywilnego, jednak nie zawsze jest to konieczne. Ustawodawca dopuszcza rozstrzyganie o tych kwestiach w postępowaniu karnym. Sędzia Kościerzyński podkreśla, że o zadośćuczynieniu i odszkodowaniu orzeka się w procesie karnym na zasadach przewidzianych w procesie cywilnym.

Sędzia Anna Begier z Sądu Rejonowego we Wrześni, cytowana przez prawo.pl, tłumaczy, że sprawca wypadku samochodowego ponosi odpowiedzialność cywilną niezależnie od odpowiedzialności prawnokarnej. – Nawet, jeżeli w wyroku karnym zasądzono nawiązkę lub zadośćuczynienie na rzecz poszkodowanego, poszkodowany na drodze cywilnej może dochodzić od sprawcy lub jego ubezpieczyciela pozostałej części swoich roszczeń, jeżeli nie satysfakcjonuje go kwota zasądzona wyrokiem karnym – zauważa. Anna Begier wskazuje, że jeżeli sprawca spowodował wypadek pod wpływem alkoholu, ubezpieczyciel, który wypłacił zadośćuczynienie ofierze albo jej bliskim, może dochodzić regresu, czyli zwrotu od sprawcy.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

Warto #kroczycprzedrakiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od kilku już lat listopad jest miesiącem, w którym promowana jest profilaktyka nowotworów prostaty oraz jąder. Jedną z wielu inicjatyw związanych z tym tematem jest akcja społeczna #kroczeprzedrakiem.

Przedsięwzięcie realizowane od początku listopada podejmuje temat zachorowalności na raka prostaty i jąder w sposób żartobliwy i luźny. Organizatorzy chcą dotrzeć do jak największej liczby osób z przekonaniem, że warto się badać, warto regularnie „robić przegląd”, by zachować zdrowie, a w przypadku choroby mieć szanse na całkowite wyleczenie.

Współorganizatorem akcji jest Paweł F. Skotnicki, doradca finansowy z Kancelarii Finansowej Paweł Skotnicki oraz prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rekomendowanych Doradców Ubezpieczeniowych.

 „Na co dzień spotykam się z różnymi ludzkimi dramatami. Uważam, że promowanie profilaktyki zdrowia to obowiązek wszystkich mających wiedzę, która może komuś pomóc. (…) Ja, z racji tego, że zajmuję się ubezpieczeniami, widzę pewne prawidłowości w naszych działaniach – najczęściej po polisę przychodzą ludzie, którzy przeżyli jakąś tragedię, albo byli jej świadkami. Wtedy często żałują, że nie wiedzieli, że można zabezpieczyć sobie przyszłość, zagwarantować pieniądze na leczenie, nawet za granicą” – tak tłumaczy swoje zaangażowanie na facebookowym profilu.

Profile akcji:

Facebook.com/kroczeprzedrakiem

Instagram: @krocze_przed_rakiem

(AM, źródło: Faxcebook)

Świadczenia medyczne będą coraz droższe

0

Globalny wzrost kosztów świadczeń zdrowotnych utrzyma się średnio w 2022 r. na niezmienionym poziomie. W ujęciu regionalnym natomiast dominować będzie zmienność cen ze względu na nierówno rozkładającą się dotkliwość pandemii – wskazuje Willis Towers Watson.

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród ubezpieczycieli medycznych, wzrost kosztów świadczeń zdrowotnych finansowanych przez pracodawców ma w 2022 roku w skali globalnej osiągnąć średnio 8,1%, czyli utrzyma się na podobnym poziomie co w tym roku. Badanie 2022 Global Medical Trends Survey przeprowadzone przez WTW ujawniło natomiast znaczne różnice w trendach wzrostu kosztów w zależności od regionu. W związku z tym, że poszczególne kraje miały do czynienia ze szczytem zachorowań na Covid-19 w różnych okresach roku 2020 oraz 2021, odpowiedzi ankietowanych wskazują, iż ten niesymetryczny przebieg pandemii skutkował znaczną zmiennością w wykorzystaniu opieki zdrowotnej i zróżnicowaniem kosztów w skali globalnej.

Porównując poszczególne regiony geograficzne, ubezpieczyciele przewidują, że w przyszłym roku w Ameryce Łacińskiej wzrost kosztów wyniesie 14,2%, podczas gdy w USA zaledwie 7,6%. Ankietowani przewidują wzrost cen o 10,6% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 7,6% w regionie Azji i Pacyfiku oraz 6,7% w Europie. Wybiegając bardziej w przyszłość, dostawcy ubezpieczeń medycznych spodziewają się, że trendy w zakresie kosztów opieki zdrowotnej przyspieszą po 2022 r., a ponad trzy czwarte z nich przewiduje wyższe lub znacznie wyższe koszty w ciągu najbliższych trzech lat.

– Pandemia Covid-19 wywołała bezprecedensowe rozchwianie trendów medycznych i spodziewamy się, że reperkusje tej niestabilności będą odczuwalne jeszcze w 2022 i kolejnych latach – powiedział Eric McMurray, globalny dyrektor WTW ds. zdrowia i świadczeń. – Poszczególne kraje i pracodawcy różnie odczuwają ten wpływ. Część już w 2021 r. doświadczyła popandemicznego ożywienia zapotrzebowania na usługi medyczne, podczas gdy inni odczują je w przyszłym roku lub później. Pandemia, w połączeniu ze zmieniającym się obliczem pracy, znacząco odcisnęła się na trendach medycznych, świadczeniu usług i czynnikach przyszłych wniosków o wypłaty świadczeń.

Badani ubezpieczyciele medyczni przyznają, że pandemia rzeczywiście przyczyniła się do przyspieszenia rozwoju usług medycznych świadczonych na odległość, tym bardziej że z telemedycyną związany jest spory potencjał redukcji kosztów. Ponad połowa globalnych ubezpieczycieli oferuje obecnie usługi telemedyczne we wszystkich planach, a 37% uznało dodanie usług na odległość za największą zmianę w ich ofertach medycznych w 2021 roku.

– Moda na telemedycynę utrzyma się również po pandemii, choć jej rola będzie nadal ewoluować – będzie ona nie tylko narzędziem używanym w celu przyspieszenia dostępu do właściwej opieki, ale również sposobem na wypełnienie luk w dostępie do ochrony zdrowia – powiedział Francis Coleman, dyrektor zarządzający WTW.

Globalne trendy medyczne: Wzrost kosztów świadczeń zdrowotnych, 2020–2022

 2020 r.2021 r.prognoza na 2022 r.
globalnie+4,8%8,1%8,1%
Ameryka Północna6,6%9,7%8,6%
Ameryka Łacińska+13,1%13,2%14,2%
Azja Pacyfik5,4%7,0%7,6%
Europa2,3%7,1%6,7%
Bliski Wschód/Afryka6,1%10,2%10,6%

Globalne i regionalne wskaźniki trendów są ważone w oparciu o PKB na mieszkańca. Ze względu na hiperinflacyjny charakter gospodarki wenezuelskiej, Wenezuela została wyłączona z sumy globalnej i regionalnej dla Ameryki Łacińskiej.

75% respondentów stwierdziło, że korzystanie z zakontraktowanych sieci świadczeniodawców dla wszystkich rodzajów usług zdrowotnych jest najskuteczniejszą metodą zarządzania kosztami medycznymi; wstępne zatwierdzanie planowych świadczeń szpitalnych (67% wskazań) jest drugim najefektywniejszym narzędziem zarządzania kosztami. Telemedycyna (63%) awansowała z piątego miejsca w zeszłorocznym badaniu na trzecie w tym roku, co sugeruje, że więcej ubezpieczycieli dostrzega potencjał lepszego zarządzania kosztami dzięki zdalnej diagnostyce i leczeniu.

Głównym czynnikiem generującym koszty medyczne jest nadal nadużywanie świadczeń (64%) spowodowane zlecaniem przez lekarzy zbyt wielu usług lub przepisywaniem zbyt wielu leków. Drugim wiodącym czynnikiem kosztotwórczym jest nadużywanie świadczeń przez ubezpieczonych (59%). Istotnym czynnikiem jest również niedostateczne wykorzystanie usług profilaktycznych (38%), którego pozycja w rankingu zauważalnie wzrosła rok do roku, częściowo z powodu spadku zainteresowania profilaktyką w czasie pandemii.

Jako trzy najważniejsze choroby pod względem generowania kosztów ubezpieczyciele wymienili nowotwory, choroby układu krążenia oraz choroby układu mięśniowo-szkieletowego, czyli dokładnie tak samo jak przed rokiem. Co ciekawe, w tym roku respondenci wskazali schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego jako wiodącą przyczynę wniosków o wypłaty, podczas gdy w zeszłorocznym badaniu zajęły one piąte miejsce.

– Covid-19 namieszał w trendach liczbowych i głównych przyczynach roszczeń, ponieważ siedzący tryb życia, który często towarzyszy pracy zdalnej, zwiększył ryzyko urazów układu mięśniowo-szkieletowego. Ponadto, jak potwierdza większość pracodawców, wzrasta również liczba roszczeń dotyczących zdrowia psychicznego – dodał Coleman.

O badaniu:

2022 Global Medical Trends Survey autorstwa Willis Towers Watson przeprowadzono pomiędzy lipcem a wrześniem 2021 r. Badanie uwzględnia odpowiedzi 209 wiodących ubezpieczycieli medycznych działających w 61 krajach. Dane na temat trendów medycznych w USA pochodzą z badania National Trend Survey Willis Towers Watson.

(AM, źródło: WTW)

Christian Mumenthaler prezesem Geneva Association

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na posiedzeniu zarządu Geneva Association 10 listopada 2021 r. na stanowisko prezesa organizacji został powołany Christian Mumenthaler, dyrektor generalny Swiss Re.

Od listopada 2019 r. pełnił on funkcję wiceprezesa, a obecnie zastąpi dotychczasowego prezesa, Charlesa Brindamoura, dyrektora generalnego Intact Financial, który pozostaje w zarządzie. Lee Yuan Siong, dyrektor generalny i prezes AIA, został wybrany na stanowisko wiceprezesa Geneva Association.

Ponadto na zgromadzeniu statutowym stowarzyszenia 11 listopada w wyniku głosowania nowym członkiem zarządu ubezpieczeniowego think tanku została Amanda Blanc, dyrektor generalna Aviva.

(AC, źródło: Geneva Association)

Na kryzys zdrowia psychicznego mamy telepsychiatrię

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zapotrzebowanie na opiekę online nad zdrowiem psychicznym będzie priorytetem w postcovidowym świecie – mówią szefowie firm telemedycznych, którzy obserwują, jak lockdowny zbierają żniwo odebranego ludziom dobrostanu, a liczba próśb o wirtualne wizyty u specjalistów gwałtownie wzrasta.

W Europie mamy kryzys zdrowia psychicznego, wielki problem, który wymaga rozwiązania – powiedział agencji Reuters podczas Web Summit 2021 w Lizbonie Johannes Schildt, dyrektor generalny szwedzkiego startupa medycznego Kry, jednego z czołowych europejskich dostawców cyfrowej opieki zdrowotnej.

Kry, jedna z wielu firm uczestniczących w tegorocznej konferencji technologicznej, zapewnia użytkownikom konsultacje wideo z pielęgniarkami i lekarzami, działając poprzez partnerstwo publiczno-prywatne i umowy z prywatnymi firmami ubezpieczeniowymi.

Jak zauważył Schildt, potrzeba usług online z zakresu zdrowia psychicznego istniała przed pandemią, wzrosła w jej trakcie i będzie rosła nadal. Popyt na takie usługi za pośrednictwem jego aplikacji, z której korzysta 25% szwedzkich gospodarstw domowych, w 2020 r. wzrósł ponad trzykrotnie.

Analiza opublikowana w piśmie medycznym „Lancet” wykazała 76 milionów dodatkowych przypadków zaburzeń lękowych i wzrost o 53 miliony liczby ciężkich zaburzeń depresyjnych, które najbardziej dotykają ludzi młodych i kobiety.

Zmagającym się z problemami zdrowia psychicznego Kry właśnie udostępniła internetową terapię poznawczo-behawioralną – obecnie można z niej korzystać za pomocą smartfona w Szwecji, a w 2022 r. będzie stopniowo udostępniana w całej Europie.

– Megatrend cyfryzacji opieki zdrowotnej uwidocznił się przed pandemią, ale pandemia przyczyniła się do uświadomienia ludziom, że w gruncie rzeczy można to wszystko zrobić z domu – powiedział Schildt, prognozując, że domowe testy na covid zapoczątkują samodzielne pobieranie przez pacjentów próbek materiału do badań na szerszą skalę.

Eren Bali, założyciel i dyrektor generalny firmy Carbon Health, która prowadzi kilka klinik w USA i zapewnia również wizyty online, też zauważa gwałtowny wzrost popytu na usługi zdrowotne w formie cyfrowej. Na początku pandemii jeden na sześciu klientów Carbon Health pobierał aplikację firmy, natomiast obecnie ma ją w swoich smartfonach 80%, a Bali przewiduje, że to jeszcze nie koniec.

Przed wybuchem pandemii firma Carbon Health nie miała w ofercie opieki nad zdrowiem psychicznym online, ale wraz z radykalną zmianą w życiu ludzi zapotrzebowanie wymusiło jej uruchomienie latem 2021 r.

Wobec rozwoju sektora e-medycznego nasuwa się pytanie, jak postępować z danymi pacjentów, które przechowywane są w bazach danych krajowych systemów opieki zdrowotnej i prywatnych ubezpieczycieli.

– Szkoda, że tyle danych jest zgromadzonych w różnych systemach i nie ma z nich pożytku – ubolewa Schildt, który uważa, że dostęp do pełnych danych pacjenta wzmocniłby telemedycynę. – W Szwecji ludzie myślą, że wszystkie ich dane są zsynchronizowane. Często słyszymy „Dlaczego nie macie informacji o moim szczepieniu sprzed 20 lat?”.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 47/2021

0
  • Elitarny Klub Agentów PZU SA. Powrót do wielkości – str. 2–3
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Majątek stawia na mediacje, życiówka rośnie jak na drożdżach – str.  4
  • Sąd po stronie agentów w sporze z Allianz – str.  5
  • Saltus: Pracownicza oferta profilaktyki cukrzycy i leczenia następstw epidemii – str.  6
  • Marcin Konopka, Berg System: Jak zmienia się sposób zarządzania sieciami sprzedaży – str.  7
  • KNF: Ubezpieczyciele zasłużyli na nagrodę za mediacje – str.  8
  • Generali rośnie dzięki ubezpieczeniom na życie – str.  9
  • Kry, Carbon Health: Na kryzys zdrowia psychicznego mamy telepsychiatrię – str.  10
  • AIG: Skok zysku byłby wyższy, gdyby nie pandemia – str.  11
  • PE: Trzeba zwiększyć bezpieczeństwo na unijnych drogach – str.  12
  • Ubea: Poziom bezpieczeństwa na polskich drogach poprawia się zbyt wolno – str.  13
  • UNIQA: Co dla rodziców jest najważniejsze w szkolnej polisie NNW? – str.  14
  • Conperio: Jak wypalenie zawodowe wpływa na rynek pracy – str.  15
  • Marta Olczak-Klimek: Skąd inwestor budowlany ma wziąć gwarancję zapłaty – str.  17
  • Patryk Jasiński: Jak pisać skuteczne e-maile do klientów – str.  18
  • Marcin Szmidtke: Potencjał rekrutacji online – str.  19
  • Katarzyna Lewandowska: Cztery metody na zwiększenie sprzedaży poprzez ograniczanie błędów myślenia – str.  20
  • Ewelina Kałużna: Moc dowodu społecznego – str.  21
  • Adam Kubicki: Typowe błędy w próbach rozwijania sprzedaży – str.  22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Encyklopedia prostej polszczyzny, Biuro Prostego Języka PZU, PZU SA i PZU Życie SA – str.  22

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie