Blog - Strona 1085 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1085

Piotr Fronczewski i Andrzej Strejlau promują markę TUZ Ubezpieczenia

0
Andrzej Strejlau

Piotr Fronczewski i Andrzej Strejlau występują w kampanii reklamowej TUZ Ubezpieczenia, która jest prowadzona na antenie 30 stacji radiowych.

Akcję promocyjną zainaugurowała emisja spotu wizerunkowego z Andrzejem Strejlauem, byłym trenerem piłkarskim od lat pracującym jako ekspert w różnych kanałach telewizyjnych, ostatnio głównie w TVP Sport. Reklamy z Andrzejem Strejlauem są emitowane rano i popołudniu w dniach następujących po czerwcowych meczach piłkarskiej reprezentacji Polski, zarówno po meczach towarzyskich, jak i po meczach mistrzostw Europy. Pierwsze emisje spotu wizerunkowego miały miejsce tuż przed i w trakcie długiego weekendu.

– Naszym celem jest przedstawić markę TUZ Ubezpieczenia słuchaczom, którzy jeszcze jej nie znają lub znają ją nie dość dobrze – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia. – Nasza firma wciąż się zmienia. Dziś TUZ jest jednym z dwóch najszybciej rozwijających się towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. To polska firma działająca z sukcesami na polskim rynku, więc warto, żeby usłyszało o niej tutaj szersze grono klientów.

Z kolei 7 czerwca dwie stacje ogólnopolskie (RMF FM i Radio Classic) oraz 28 stacji regionalnych zaczęły emitować pierwszy z dwóch spotów produktowych, w których wykorzystywany jest głos Piotra Fronczewskiego. Muzykę do nich skomponował Janusz Stokłosa.

– Dzięki współpracy ze słynnym aktorem i uznanym kompozytorem chcemy wypromować nasz nowy sztandarowy produkt, czyli Bezpieczny Dom. To kompleksowe ubezpieczenie domu lub mieszkania, rodziny lub bliskich, a nawet – i tu jedna z nowości na rynku – psa lub kota – tłumaczy Piotr Zadrożny. – To zdecydowanie jeden z najlepszych obecnie produktów ubezpieczeniowych, jest wysoko oceniany, zasługuje na szczególną uwagę i ekspozycję w mediach.

Spoty produktowe emitowane są codziennie w dni powszednie w godzinach porannych i popołudniowych. Przez tydzień emitowany będzie spot 30-sekundowy, a od 14 czerwca przez kolejne trzy tygodnie – spot 15-sekundowy.

Dlaczego TUZ Ubezpieczenia wybrał Andrzeja Strejlaua i Piotra Fronczewskiego? – Obaj panowie są bardzo lubiani i wzbudzają pozytywne emocje. Są powszechnie szanowani i bardzo doświadczeni. To bardzo ważne – mówi Piotr Zadrożny.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Maciej Łopiński i Marcin Eckert odchodzą z PZU SA

0

Maciej Łopiński złożył 7 czerwca rezygnację z pełnienia funkcji przewodniczącego rady nadzorczej PZU SA oraz członkostwa w radzie nadzorczej spółki. Tego samego dnia z zasiadania w zarządzie spółki zrezygnował Marcin Eckert. Obie rezygnacje zostały złożone ze skutkiem na chwilę ich złożenia.

Powodów obu rezygnacji nie podano, ale już wiadomo, że przynajmniej jedna z nich miała związek z przejściem do innej firmy. Tego samego dnia bowiem Zwyczajne Walne Zgromadzenie PKO BP powołało Macieja Łopińskiego w skład rady nadzorczej banku. Z kolei Piotr Sobolewski, starszy analityk Polityki Insight ds. sektora finansowego, zasugerował na Twitterze, że Marcin Eckert może wejść do zarządu PKO BP.

Maciej Łopiński jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego. W trakcie swojej kariery zawodowej był redaktorem naczelnym „Tygodnika Gdańskiego”, dziennikarzem „Głosu Wybrzeża” i tygodnika „Czas”. Poseł na Sejm VII kadencji. W latach 2005–2010 sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, natomiast w latach 2015–2016 w Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy.

Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu prawa spółek oraz nadzoru właścicielskiego zdobyte również w organach nadzoru spółek prawa handlowego, m.in. PZU S.A., KGHM Polska Miedź, PZU Asset Management, Telewizja Polska S.A.

Marcin Eckert był związany z Grupą PZU od października 2017 r. jako członek zarządu PZU SA, dyrektor zarządzający ds. korporacyjnych w grupie oraz obu spółkach ubezpieczeniowych PZU. Od 2001 wykonuje zawód radcy prawnego, specjalizuje się w tematyce prawa handlowego, prawa podatkowego, prawa pracy oraz zasad wynagradzania i programów motywacyjnych. Przed zatrudnieniem w Grupie PZU piastował stanowisko Senior Associate w Bird & Bird Szepietowski i wspólnicy, gdzie wykonywał obowiązki lidera praktyki Benefits & Compensation. Prowadził praktykę w ramach samodzielnej kancelarii. Uprzednio związany również z TGC Corporate Lawyers Warszawa, Mazars & Guerard Audyt oraz Ernst & Young (obecnie EY). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

(AM, źródło: PZU, PKO BP, Twitter)

Seminarium SGH: Nowe technologie w relacjach z klientem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Zastosowanie nowych technologii w sektorze ubezpieczeniowym: relacja z klientem” – taki tytuł nosi przedostatnie spotkanie z cyklu seminariów naukowych organizowanego przez Katedrę Ubezpieczenia Społecznego Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH.

W seminarium uczestniczyć będą:

  • Aleksander Kania – Sales Director, Poland, UiPath, Robotic Process Automation Expert;
  • Artur Maliszewski – były CEO AXA w Polsce oraz Nordea PTE;
  • Wojciech Brewczyński – kierownik Wydziału Skarg Warty i przewodniczący grupy roboczej Polskiej Izby Ubezpieczeń ds. reklamacji i klientów.

Dyskusję moderować będą dr hab. Marcin Kawiński oraz mgr Marianna Cicirko.

Seminarium odbędzie się 9 czerwca 2021 r. o godz. 10.00 i będzie transmitowane przez MsTeams (link).

(AM, źródło: SGH)

Porówneo: Kierowcom zdarza się oszukiwać, by otrzymać tańszą polisę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z sondażu porównywarki ubezpieczeń Porówneo wynika, że blisko 40% ankietowanych uważa, iż kierowcom zdarza się oszukiwać przy wypełnianiu ubezpieczeniowych formularzy, tak aby otrzymać tańszą polisę. Nieścisłości mogą dotyczyć np. deklaracji, kto będzie jeździł ubezpieczanym samochodem, liczby przejeżdżanych rocznie kilometrów czy wcześniejszych wypadków.

– Może wydawać się, że takie niewinne mijanie się z faktami nikomu nie zaszkodzi, jednak podanie ubezpieczycielowi nieprawdziwych danych może okazać się dość kosztowne. W niektórych krajach taki kierowca ryzykuje nawet unieważnienie polisy – mówi Wojciech Rabiej, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Porówneo. – Firmy ubezpieczeniowe mają bowiem coraz więcej możliwości zweryfikowania informacji podawanych przez kierowców przy zakupie polisy – wyjaśnia.

Największe wątpliwości co do uczciwości kierowców wobec ubezpieczycieli mają młodzi respondenci. Prawie 60% z grupy wiekowej do 30 lat uważa, że kupującym polisę dla auta zdarza się podawać nieprawdziwe dane (odpowiedzi: zdecydowanie tak i raczej tak). Częściej uważają tak mężczyźni niż kobiety (45% vs. 32%). Sceptyczne są tu również w większości osoby o wyższym statusie materialnym, z wyższym wykształceniem, zajmujący kierownicze stanowiska oraz przedsiębiorcy, zamieszkujący w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Natomiast 6% jest przekonanych o uczciwości kierowców wobec ubezpieczycieli, a 26% uważa, że raczej nie oszukują oni przy wypełnianiu ubezpieczeniowych formularzy.

Z obserwacji Porówneo, jak również z zagranicznych badań wynika, że nieścisłości mogą dotyczyć m.in. historii wcześniejszych wypadków, a tym samym posiadanych zniżek czy też liczby przejeżdżanych rocznie kilometrów lub tego, kto będzie jeździł ubezpieczanym samochodem.

Polscy kierowcy nie są odosobnieni w opisanych postawach. Również sondaże przeprowadzone w innych krajach wskazują na podobne zjawisko. Z ostatniego badania porównywarki usług finansowych finder.com wynika, że prawie 12 milionów Amerykanów (5%) wręcz przyznaje, że oszukuje, wypełniając formularze przed zakupem ubezpieczenia, żeby dostać tańszą polisę. Głównym powodem jest znajdowanie się w grupie wysokiego ryzyka i chęć uniknięcia wyższej składki. Jedna trzecia przyznaje się do podawania nieprawdziwych danych w przypadku zakupu polisy komunikacyjnej, w następnej kolejności są ubezpieczenia zdrowotne i na życie.

O badaniu:

Badanie typu Omnibus przeprowadzone zostało na zlecenie porównywarki ubezpieczeń Porówneo między 6 a 11 maja 2021 roku metodą wywiadów bezpośrednich, ze wspomaganiem komputerowym (CAPI) na ogólnopolskiej próbie losowej 1000-osobowej, reprezentatywnej dla ludności Polski w wieku 15 i więcej lat.   

(AM, źródło: Porówneo)

CUK Ubezpieczenia: Jak zabezpieczyć się przed włamaniem podczas wakacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zbliżające się wakacje to czas wyjazdów, ale też okres, w którym domy i mieszkania przez dłuższy okres mogą pozostawać niezamieszkałe i bez dozoru, z czego mogą chcieć skorzystać złodzieje. Dlatego CUK Ubezpieczenia radzi, aby przed wyjazdem dobrze zabezpieczyć swoje lokum, wybierając m.in. odpowiednie ubezpieczenie.

– Przed udaniem się na urlop powinniśmy spisać numery seryjne wartościowych przedmiotów, które pozostawiamy w domu – zwiększy to znacznie szansę na ich odzyskanie i będzie pomocne w trakcie likwidacji szkody przez ubezpieczyciela. O zdarzeniu należy także poinformować policję. Nie tylko w celu wszczęcia dochodzenia i wykrycia sprawcy, ale także ze względu na proces likwidacji szkody – jest to obowiązek, który nakładają na klientów towarzystwa ubezpieczeniowe – komentuje Halina Gądek, właścicielka placówki CUK Ubezpieczenia i laureatka nagrody Złotych Rombów w kategorii ubezpieczeń majątkowych.

Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie? Przede wszystkim porównując wszystkie dostępne na rynku oferty.

– Warto zaznaczyć, że koszt polisy w porównaniu do wypłaconego odszkodowania jest znikomy – roczna ochrona dla mieszkania o powierzchni 50 m2 w Warszawie to ok. 300 zł. Dzięki współpracy z kluczowymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, nasi doradcy mogą zaoferować swoim klientom dodatkowe zniżki – 30% rabatu na ubezpieczenie domu lub mieszkania w Allianz, 10% rabatu w Generali oraz 35% w Wiener – mówi Bernard Adamowicz, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia i laureat nagrody Złotych Rombów w kategorii ubezpieczeń majątkowych.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Słabszy wynik polskiego rynku przesądził o spadku przypisu w regionie CEE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zsumowany przypis składki 17 rynków ubezpieczeniowych regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) na koniec 2020 roku wyniósł  37,45 mld euro. Rezultat ten był o 4,27% niższy od odnotowanego w poprzednim roku. Spadek wyniku sprzedażowego był w głównej mierze efektem znaczącego pogorszenia osiągnięcia polskiego rynku. Pięć rynków odnotowało dodatnią dynamikę składek – wynika z raportu portalu xprimm.com.

Wynik naszego rynku – największego w regionie – spadł o 8,3% r/r, co było najwyższym wskaźnikiem spadku odnotowanego w krajach CEE. Polska straciła prawie 2 punkty procentowe swojego udziału w wolumenie regionalnego przypisu, w efekcie czego na koniec 2020 r. uplasował się on na poziomie 36,7% łącznej kwoty składek zebranych w analizowanej grupie krajów.

Regionalny spadek w sektorze ubezpieczeń na życie uplasował się na poziomie wyższym od przeciętnego. Rezultat w kwocie 11,58 mld euro był o 7,35% niższy od ubiegłorocznego, Na kilku rynkach, takich jak Kosowo, Łotwa, Litwa, Czarnogóra i Serbia, odnotowano wzrosty w życiówce. Największa część spadku wolumenu działalności – prawie 10% r/r – pochodziła z największego w regionie rynku polskiego.

Z kolei przypis majątkowy wyniósł ogółem 25,87 mld euro, o 2,82% mniej niż w 2019 r.  Wzrost odnotowano w takich krajach, jak Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Słowacja i Słowenia.

(AM, źródło: xprimm.com)

Andreas Brandstetter nadal na czele Insurance Europe

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zgromadzenie Ogólne Insurance Europe jednogłośnie zdecydowało o przedłużeniu o kolejne trzy lata wygasającego w czerwcu mandatu Andreasa Brandstettera jako przewodniczącego organizacji.

– Jestem bardzo zaszczycony, że poproszono mnie o kontynuowanie funkcji prezesa Insurance Europe. Społeczeństwo stoi przed wieloma wyzwaniami, a nasza branża ma do odegrania kluczową rolę. Mamy również do czynienia z pracowitą agendą legislacyjną dotyczącą szeregu tematów, w które ubezpieczyciele będą mogli wnieść swój wkład, w tym zmian klimatycznych, agendy cyfrowej i przeglądu Solvency II – powiedział Andreas Brandstetter.

Zgromadzenie wybrało również Sandro Panizzę, dyrektora ds. ubezpieczeń i inwestycji Grupy Generali, na wiceprezesa Insurance Europe. 

– Cieszę się, że zostałem wybrany do reprezentowania naszej branży. Ubezpieczyciele odgrywają tak ważną rolę we wprowadzaniu pozytywnych zmian i ochronie naszego społeczeństwa, zarówno jako główni inwestorzy długoterminowi, jak i podmioty ponoszące ryzyko finansowe – powiedział Sandro Panizza

(AM, źródło: Insurance Europe)

Odc. 141 – Czas na IFRS17

0

Cały świat ubezpieczeń staje u progu rewolucji. Ubezpieczycieli będzie obowiązywać Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej (IFRS17). Co dokładnie się zmieni i kiedy? Gościem podcastu #RozmowyBezAsekuracji jest dr Adam Pasternak-Winiarski z Deloitte. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiecie się:

  • Czy IFRS17 to tylko kolejna regulacja, czy również szansa?
  • Co jest największym wyzwaniem przy wdrożeniu?
  • Co wtedy, kiedy ubezpieczyciel nie zdąży z pełną implementacją nowego standardu?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Maj 2021

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Gazeta Ubezpieczeniowa” przyznała wyróżnienia za maj 2021 r.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Olimpiada Wiedzy Ubezpieczeniowej Unilink – za zorganizowanie przedsięwzięcia budującego markę pośredników ubezpieczeniowych oraz podkreślającego ich profesjonalizm.

TEMAT MIESIĄCA

Zadośćuczynienia dla najbliższych osoby poszkodowanej w wypadku, w wyniku którego doznała ona ciężkiego i trwałego uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia – ze względu na rozpoczęcie sejmowego etapu prac legislacyjnych nad prezydenckim projektem nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej tej materii oraz zajęcie się problemem przez Sąd Najwyższy.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

PZU – za opracowanie programu Ryzyko PRO, kompleksowego systemu zapobiegania szkodom majątkowym dla klientów korporacyjnych oraz sukces jego pilotażu, jakim było ograniczenie szkód w firmach objętych programem i bardzo wysokie oceny wystawione mu przez uczestników.

PRODUKT MIESIĄCA

Komplementarne ubezpieczenie zdrowotne Laven – za znalezienie atrakcyjnej niszy w segmencie komercyjnych ubezpieczeń zdrowotnych oraz odpowiedź na potrzeby społeczne w zakresie dostępu do leczenia z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii medycznych, nierefundowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Katarzyna Laurenza, nowa prezes Aviva TUO – w uznaniu jej sukcesu, jakim był awans do grona najważniejszych menadżerów polskiego rynku ubezpieczeń.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Mentor oczekuje wzrostów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo trudności związanych z pandemią Covid-19 ubiegły rok był udany dla Mentor S.A., czego dowodem był wzrost jego przychodów z działalności brokerskiej. Firma oczekuje, że 2021 r. będzie jeszcze lepszy. W osiągnięciu tego celu mają mu pomóc rozwiązania wdrożone w nieodległej przeszłości, nowe oferty oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych do zacieśnienia relacji z klientami.

– Wbrew wszelkim przewidywaniom, że proces sprzedaży w czasach pandemii będzie niemożliwy bądź znaczenie ograniczony, udało się nam, m.in. dzięki wdrożonym kilka lat temu rozwiązaniom informatycznym, pozyskać do współpracy wielu nowych klientów na terenie Polski i za granicą. Ponadto w ramach stworzonego 2 lata temu Biura Programów Emerytalnych i Kapitałowych zaangażowaliśmy się w świadczenie usług doradczych w zakresie PPK. W ich efekcie w ostatnim okresie pozyskaliśmy do współpracy w tym zakresie ponad 2300 podmiotów z terenu całej Polski – wyjaśnia Sławomir Kuffel, wiceprezes zarządu Mentor S.A.

Z danych przekazanych „Gazecie Ubezpieczeniowej” przez brokera wynika, że w 2020 roku jego przychód z działalności brokerskiej wyniósł 71,68 mln zł. Na podstawie danych z raportów Komisji Nadzoru Finansowego o stanie rynku brokerskiego w latach 2018 i 2019 można obliczyć, że ubiegłoroczny rezultat był o 1,04% wyższy od uzyskanego w roku poprzednim (70,94 mln zł) oraz o 8,12% większy od wykazanego dwa lata wcześniej (66,3 mln zł). Broker oczekuje, że w tym roku podtrzyma dotychczasowy trend wzrostowy, a co więcej – jego dynamika znajdzie się na poziomie zbliżonym do odnotowanego w ostatnim roku przed pandemią.

– Według analiz i planów sprzedażowo-finansowych na rok 2021 przewidujemy wzrost przychodu z tytułu kurtażu w wysokości 7–9% – zdradza Sławomir Kuffel.

Za najważniejsze zadanie do zrealizowania w tym roku Mentor uznaje kontynuację procesu rozbudowy infrastruktury IT. Ma to związek z planami rozwoju brokera.

– Naszą przyszłość upatrujemy w rozwoju wielopłaszczyznowego poziomu komunikacji z klientem, m.in. poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Intensywnie pracujemy nad tworzeniem i doskonaleniem portali ubezpieczeniowych, na których „wystawiamy” pełną informację produktową, umożliwiamy dokonywanie transakcji, a także obserwację procesu likwidacji szkód – wskazuje Sławomir Kuffel.

Innym priorytetowym obszarem działań Mentora jest kontynuacja procesu rozwoju specjalizacji brokerskich i kreowanie nowych produktów dostosowanych do coraz większych potrzeb i oczekiwań klientów.

– Od początku stawiamy na budowanie i rozwijanie zespołów fachowców, którzy potrafią tworzyć i wdrażać nowatorskie rozwiązania w różnych dziedzinach związanych z procesem usługi brokerskiej. Dziś w strukturach spółki działają 23 specjalistyczne biura ds. ubezpieczeń. Ponadto chcemy dostarczać naszym klientom wartość dodaną do usługi brokerskiej, dlatego np. powołaliśmy Biuro Rozwoju Benefitów Pracowniczych – okazuje się, że tego rodzaju usługi są również pożądane przez klientów chcących budować markę pracodawcy – wylicza wiceprezes spółki.

Wspomnianym działaniom towarzyszy poszerzanie kompetencji w likwidacji szkód czy systemie oceny i weryfikacji ryzyka. W pierwszej ze sfer szczególną rolę odgrywa rozwijane od kilku lat specjalistyczne Biuro Oceny i Zarządzania Ryzykiem, będące zarówno rzeczywistym weryfikatorem zagrożeń w przedsiębiorstwach, jak i wsparcia infrastruktury bezpieczeństwa klientów brokera.

– Połączenie wiedzy inżynierskiej z zasobami IT doprowadziło do stworzenia aktywnego narzędzia mobilnego w postaci aplikacji Mentor Risk Control, jako procesu kontrolowania ryzyka. To kolejny krok do cyfryzacji i automatyzacji procesu audytów bezpieczeństwa w zakładach, który może zyskać na znaczeniu w obecnej sytuacji – mówi Sławomir Kuffel.

Wśród pozostałych istotnych aspektów działań Mentora jego wiceprezes wymienia intensyfikację działań w zakresie szkoleń organizowanych dla klientów.

– W jednym z naszych projektów, przygotowanym dla jednostek służby zdrowia, „MedRisk”, wprowadzającym do polskich szpitali procedury zarządzania ryzykiem, przeprowadziliśmy od stycznia do kwietnia bieżącego roku cykl kilkudziesięciu szkoleń i seminariów dla personelu medycznego w zakresie odpowiedzialności cywilnej, przestrzegania praw pacjenta, prowadzenia dokumentacji medycznej, komunikacji personelu medycznego z pacjentem oraz komunikacji wewnętrznej. Nie zabrakło w nich także nawiązań do tematów związanych z Covid-19, co wzbudziło ogromne zainteresowanie u odbiorców – wskazuje Sławomir Kuffel.

Więcej na temat wyników prowizyjnych 10 liderów polskiego sektora brokerskiego w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 22 z datą wydawniczą 31 maja w dodatku specjalnym BROKER:

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie