Blog - Strona 1250 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1250

Polisa cyber. Ubezpieczenie skrojone na miarę XXI wieku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Gdyby zadać im to pytanie, jednym tchem wymieniliby zapewne: utratę płynności finansowej, nieefektywne zarządzanie lub kontrole skarbowe. Większość właścicieli firm zapewne w pierwszym odruchu nie pomyślałaby o największym, z pozoru niewidocznym, zagrożeniu, przy którym wszystkie inne bledną, tj. cyberprzestępczości i jej możliwych skutkach dla prowadzonej działalności.

Jeden z pozoru niewielki incydent cybernetyczny może spowodować, że to, na co pracowaliśmy przez wiele lat, stracimy w kilka minut. Czy w walce z hakerami jesteśmy jednak całkowicie bezbronni?

Każdy przedsiębiorca jest celem dla hakerów

Przedsiębiorcy nierzadko latami walczą o to, by ich firmy zaczęły przynosić dochody. Gdy po latach ciężkiej pracy nad wypracowaniem swojej pozycji na rynku, mnóstwach wzlotów i porażek udaje im się osiągnąć sukces, poświęcają całą energię i uwagę na to, by tę pozycję utrzymać. Zapominają przy tym, że wszystkie „namacalne” zagrożenia dla firmy, które widać w tabelkach i zestawieniach, nijak mają się do tego, co może być prawdziwą katastrofą dla ciągłości biznesowej przedsiębiorstwa.

Agnieszka Korecka

Jedno kliknięcie przez pracownika w link, który otrzyma drogą e-mailową na służbową pocztę, może doprowadzić do zainfekowania całych systemów komputerowych, uzyskania dostępu do danych przechowywanych na serwerach i ich kradzieży przez przestępców. Skutki takich zdarzeń są nieodwracalne i często wiążą się z ogromnymi stratami finansowymi czy wizerunkowymi dla przedsiębiorstwa.

Nasze doświadczenie pokazuje niestety, że część polskich przedsiębiorców sprowadza kwestię bezpieczeństwa w firmie do zainstalowania oprogramowania antywirusowego lub zatrudnienia informatyków, których zadaniem jest bieżąca obsługa systemów.

Nie mają najczęściej świadomości, że cyberbezpieczeństwo to wielopoziomowa struktura, w której każdy element odgrywa ważną rolę dla bezpieczeństwa organizacji. Nie można nie wspomnieć tutaj, że bezpieczeństwo firmy budują wszyscy – nie tylko zarząd i właściciele, ale też każdy pracownik.

To właśnie błędy pracowników i ich niedopatrzenia skutkują najczęściej uzyskaniem przez przestępców ważnych danych, których utrata może mieć katastrofalne konsekwencje. Warto zatem zadbać o podnoszenie poziomu wiedzy pracowników na temat zagrożeń czyhających w sieci. Tym bardziej że część z nas nadal nie wróciła do pracy w biurze – brak codziennego kontaktu z innymi pracownikami czy też ze specjalistami z zakresu IT niestety uśpiła czujność części osób przy poruszaniu się w sieci.

Statystyki pokazują, że większość przedsiębiorców zetknęła się już z przejawami cyberprzestępczości. Ci, którzy jeszcze nie mieli z tym do czynienia, nie powinni jednak utwierdzać się w przekonaniu, że problem przestępczości w sieci ich nie dotyczy – każdy przedsiębiorca w bliższej lub dalszej przyszłości stanie się ofiarą ataku hakerów. Pytanie, na ile zabezpieczy się wcześniej, by takiego ataku uniknąć lub zminimalizować jego skutki?

Ubezpiecz bezpieczeństwo swojej firmy

Zwiększające się zagrożenia związane z cyberprzestępczością oraz łączące się z tym ryzyko strat finansowych czy wizerunkowych dla firm zauważyli już kilka lat temu ubezpieczyciele, którzy do oferowanych przez siebie produktów dołączyli ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych. Takie ubezpieczenie ma za zadanie pomóc przedsiębiorcom w walce ze skutkami cyberprzestępczości.

Z roku na rok liczba ubezpieczycieli, którzy oferują ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych, rośnie i szacujemy, że w niedalekiej przyszłości każdy z nich będzie miał w portfelu taki produkt. Oznacza to, że w przyszłości najbardziej niebezpieczna dla nas nie będzie utrata lub zniszczenie mienia, ale utrata tego, co z pozoru niewidoczne gołym okiem, czyli szeroko rozumianego bezpieczeństwa.

Tworząc polisy chroniące przed zdarzeniami cybernetycznymi, ubezpieczyciele w ramach wykupionej ochrony zaproponowali też odpowiednie narzędzia, zapewniające wsparcie dla ubezpieczonych w walce ze skutkami incydentów cybernetycznych. Jedno z takich nowoczesnych narzędzi opracowała firma Crawford Polska, stanowiąca część globalnej firmy Crawford & Company.

Od 2015 r. realizujemy już dla ubezpieczycieli usługę Incident Response Management, czyli świadczymy natychmiastową pomoc w przypadku zaistnienia incydentu cybernetycznego. Wnikliwa analiza zagrożeń w sieci i ich możliwych skutków pozwoliła na opracowanie unikatowego modelu reagowania na incydenty cybernetyczne, który ma na celu ograniczenie ich rozmiarów i konsekwencji.

Należy zaznaczyć, że likwidacja szkód cybernetycznych to usługa bardzo specyficzna i wyjątkowa na rynku. Mamy świadomość, że zainfekowanie systemów informatycznych czy utrata cennych danych wymaga nie tylko działań ze strony IT, ale też prawnych czy ze strony public relations. Wyciek danych osobowych skutkuje bowiem najczęściej koniecznością powiadomienia odpowiednich organów; utrata danych klientów i pojawienie się takiej informacji w przestrzeni publicznej może skutkować też poważnym nadszarpnięciem reputacji danej organizacji.

W związku z tym obsługa incydentu, w zależności od jego charakteru i oczekiwań ubezpieczonego, może przebiegać wieloetapowo – współpracujący z nami najlepsi specjaliści z zakresu IT Forensic, prawa i PR zadbają o to, by incydent cybernetyczny był możliwie jak najmniej dotkliwie odczuwalny dla ubezpieczonego. Są w stanie wykonać odpowiednie analizy systemów, przygotować analizy i opinie prawne, odpowiednie zawiadomienia, a także prowadzić monitoring mediów i reagować natychmiastowo na informacje dotyczące incydentu, pojawiające się w przestrzeni publicznej.

Warto wskazać, że działania, koordynowane przez Crawford Polska, podejmowane są natychmiastowo – pierwszy kontakt z ubezpieczonym zostaje nawiązany już w ciągu godziny od otrzymania przez nas zgłoszenia. Wraz ze specjalistami jesteśmy dostępni i gotowi do pomocy 24 godziny na dobę przez cały rok. To bardzo istotne, bo do ataków cybernetycznych bardzo często dochodzi w nocy, czyli wtedy, gdy nasza aktywność w sieci i kontrola jest dużo mniejsza niż w ciągu dnia.

Polisy cyber – przyszłość rynku ubezpieczeń

Czy jesteśmy w stanie ustrzec się przed wszystkimi przejawami cyberprzestępczości? Odpowiedź brzmi: nie. Nawet najlepsze zabezpieczenia nie zawsze będą w stanie ochronić nas przed cyberprzestępczością – działania hakerów są coraz bardziej wyszukane i trudne do wyśledzenia. Nie bez powodu działalność cyberprzestępców uważa się za poważniejsze zagrożenie dla świata niż zmiany klimatyczne.

Powszechność sieci i jej dostępność powoduje, że zagrożony atakiem jest każdy z nas. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć działań cyberprzestępców, którzy niestety będą zawsze kilka kroków przed nami. Warto zatem zadbać o odpowiednie ubezpieczenie, które może nie ustrzeże nas przed działaniami hakerów, ale pozwoli na ograniczenie ich skutków dla naszej organizacji.

Galopujący postęp techniczny i obserwacja trendów na rynku pozwala na stwierdzenie, że ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych stanie się w niedalekiej przyszłości jednym z najbardziej popularnych produktów, oferowanych przez ubezpieczycieli. Ważne jest zatem, by zadbać o przyszłość naszej firmy również w aspekcie cyberbezpieczeństwa i posiadać polisę od ryzyk cybernetycznych jako jeden z elementów budujących bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.

Agnieszka Korecka
starszy specjalista ds. obsługi szkód / Senior Claims Handler
koordynator projektów cybernetycznych / Cyber Projects Coordinator
Crawford Polska

Szczegółowemu opisowi skutków incydentów cybernetycznych dla działalności biznesowej od strony informatycznej, prawnej czy wizerunkowej poświęcone będą kolejne artykuły. Zostały one opracowane wraz ze specjalistami współpracującymi z Crawford Polska przy obsł

TUW „TUW” z ofertą dla pszczelarzy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” opracowało kompleksową ochronę ubezpieczeniową. W ramach pakietu „Bezpieczna Zagroda” możliwe jest ubezpieczenie uli oraz rodzin pszczelich, pracowni pszczelarskich wraz z ich wyposażeniem, a także ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem gospodarki pasiecznej.

Podstawowa ochrona obejmuje szkody powstałe na skutek wystąpienia zdarzeń losowych, takich jak pożar, deszcz nawalny, grad, lawina, osuwanie się ziemi, silny wiatr, uderzenia pioruna, upadek statku powietrznego czy wybuch. Ponadto może zostać rozszerzona o szkody powstałe w wyniku kradzieży lub dewastacji (w tym wyrządzonej przez dzikie zwierzęta). Istotnym elementem jest także ubezpieczenie rodzin pszczelich od padnięcia w wyniku zatrucia środkami ochrony roślin stosowanymi do opryskiwania upraw polowych, sadów oraz lasów.

Przedmiotem ubezpieczenia mogą być zarówno pasieki stacjonarne, jak i wędrowne, czyli wywożone na sezonowe pożytki. Dopełnieniem oferty jest OC z tytułu posiadania pasieki.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Wspólnoty mieszkaniowe oszczędzają na ubezpieczeniach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zastawione klatki i garaże mogą okazać się ogromnym problem dla wspólnot w razie pożaru. Rzadko bowiem sięgają one po ubezpieczenie – zauważa „Rzeczpospolita”.

Maciej Gawroński, radca prawny, partner w kancelarii prawnej Gawroński & Partners, przypomina, że ustawa o ochronie przeciwpożarowej zakazuje stwarzania zagrożenia przeciwpożarowego i zastawiania dróg ewakuacyjnych w razie pożaru. Seweryn Galos, radca prawny, wspólnik w MGM Kancelaria Radców Prawnych Mirosławski Galos Mozes w Sosnowcu, dodaje, że z kolei prawo budowlane nakłada na właścicieli i zarządców utrzymanie budynku w należytym stanie i przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych. Odpowiedzialność za przestrzeganie zasad we wspólnocie ponosi zarządca. Zbigniew Gamdzyk, prezes spółki Condominium zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami, zwraca jednak uwagę, że brak jasnych przepisów, co zrobić, gdy właściciel nie chce usunąć tego, co zgromadził w garażu czy na klatce schodowej. Dlatego większość zarządców wspólnot jedynie wywiesza informacje w tej sprawie.

„Rz” wskazuje, że prawo nie zobowiązuje wspólnot mieszkaniowych do ubezpieczania się. Seweryn Galos uważa, że dobry zarządca powinien je do tego nakłonić. Zbigniew Gamdzyk podkreśla, że jego firma ubezpiecza wszystkie wspólnoty, którymi zarządza. Wysokość sumy ubezpieczenia jest uzależniona od wartości odtworzeniowej budynku. Przyznaje jednocześnie, że słyszał o przypadkach zaniżania wartości budynku przez wspólnoty, co odbija się na wartości odszkodowania wypłacanego przez ubezpieczyciela w razie szkody.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 22 października, Renata Krupa-Dąbrowska „Wspólnoty mieszkaniowe odpowiadają za zastawianie garaży i klatek schodowych”:
https://www.rp.pl/Nieruchomosci/31021…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Koronawirus skłonił klientów eSky do zakupu polis podróżnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po zniesieniu w większości krajów europejskich lockdownu spowodowanego pandemią Covid-19 eksperci eSky.pl zauważyli wzmożone zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi. Liczba takich polis zakupionych w serwisach firmy w czerwcu wzrosła o 37% w porównaniu do ubiegłego roku.

Jeszcze lepszy wynik odnotowano w lipcu, kiedy to sprzedaż ubezpieczeń wzrosła dwukrotnie, mimo spadku ogólnej liczby rezerwacji. Trend wzrostowy utrzymał się także w kolejnych miesiącach bieżącego roku i oscylował średnio na poziomie 13%.

– Ubezpieczenie podróżne zwiększa bezpieczeństwo podróżujących, szczególnie w okresie pandemii. Widzimy, że wraz z powrotem do umiarkowanego latania klienci coraz częściej decydują się na ubezpieczenie. W tym roku co czwarta rezerwacja w naszych serwisach posiadała ubezpieczenie turystyczne. W zeszłym roku ten poziom wynosił jedynie 15% – komentuje Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing Communication Director eSky.pl.

Eksperci firmy są zdania, że zwiększone zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi wynika z większego zapotrzebowania na poczucie bezpieczeństwa w czasach pandemii. Przeprowadzone przez eSky w maju badanie sondażowe CAWI pokazało, że polisa chroniąca w razie rezygnacji z podróży zachęciłaby jedną piątą respondentów do dokonania rezerwacji w serwisie. Wśród powodów, jakie powinno obejmować ubezpieczenie, respondenci wymienili chorobę bliskiej osoby, utratę pracy, odwołanie urlopu, konieczność opieki nad dzieckiem lub zwierzęciem oraz ważny egzamin.

W czerwcu eSky.pl we współpracy z AXA Partners wprowadził ubezpieczenie „Rezygnacja z podróży All Risk”, które uwzględnia możliwość rezygnacji z podróży z różnych powodów, w tym zachorowania na Covid-19.

Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest elastyczność w planowaniu podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy. Wzrost sprzedaży ubezpieczeń potwierdza, że nasze nowe ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania podróży. Rynek stawia nowe wyzwania przed ubezpieczycielami, a my jako firma nowoczesna i innowacyjna reagujemy na te zmiany – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek.

(AM, źródło: eSky)

KUKE wzywa Rafako do zapłaty 12 mln euro z tytułu gwarancji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rafako w restrukturyzacji otrzymało od Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych przedsądowe wezwanie do zapłaty sumy gwarancyjnej w wysokości 11,97 mln euro, wypłaconej przez ubezpieczyciela na rzecz beneficjenta gwarancji, Vilniaus Kogeneracine Jegaine. Litewska firma zatrudniła Rafako do prac w ramach budowy nowej elektrociepłowni w Wilnie.

W ocenie zarządu firmy wierzytelność KUKE z mocy prawa stanowi wierzytelność układową w ramach otwartego uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego Rafako.
Wcześniej Rafako otrzymało od Vilniaus Kogeneracine Jegaine pismo o natychmiastowym odstąpieniu od umowy na budowę bloku kogeneracyjnego w ramach wspomnianej na wstępie inwestycji. Polska firma uznaje to oświadczenie za nieskuteczne.

8 października Vilniaus Kogeneracine Jegaine złożyło do KUKE oraz Generali TU żądania wypłaty gwarancji należytego wykonania w wysokości 14,97 mln euro z tytułu umowy z Rafako.

(AM, źródło: Rafako)

Marcin Majerowski zatwierdzony na stanowisku członka zarządu PTE PZU

0
Marcin Majerowski

20 października Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie udzieliła zezwolenia na powołanie Marcina Majerowskiego na członka zarządu Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU.

Marcin Majerowski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (kierunki finanse i bankowość oraz informatyka i ekonometria) oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (kierunek prawo). Ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim oraz program Executive MBA w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu, gdzie uzyskał tytuł MBA.

W latach 2009–2016 pracował w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie zajmował się prowadzeniem inspekcji w podmiotach rynku ubezpieczeniowego i emerytalnego, a następnie procesów przedaplikacyjnych i aplikacyjnych modeli wewnętrznych do wyznaczania kapitałowego wymogu wypłacalności.  Reprezentował UKNF w grupach Roboczych EIOPA i kolegiach organów nadzoru. Od 2016 pracuje w Grupie PZU.

Przed powołaniem do zarządu PTE PZU SA, w latach 2016–2020, pełnił funkcję członka zarządu oraz dyrektora Departamentu Ryzyka i Zgodności AAS Balta, największego zakładu ubezpieczeń na Łotwie. Odpowiadał tam za obszary wymogów kapitałowych, zarządzania ryzykiem, systemu zarządzania, kontroli wewnętrznej i ochrony danych osobowych.

(AM, źródło: KNF)

Rankomat: Najtragiczniejsze są wypadki z udziałem motocyklistów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Statystyki ze strony sewik.pl za 2019 rok pokazują, że w zeszłym roku auta osobowe uczestniczyły w 447 946 wypadkach i kolizjach. To 92% wszystkich zdarzeń drogowych. W tych wypadkach zginęło 2328 osób, czyli 80% wszystkich ofiar śmiertelnych. Eksperci rankomat.pl przeanalizowali statystyki, z których wynika, że choć zdarzeń z udziałem innych pojazdów na drogach było zdecydowanie mniej, to są one zazwyczaj tragiczniejsze w skutkach, zwłaszcza dla motocyklistów.

Najwyższy współczynnik wypadków śmiertelnych (stosunek liczby ofiar do liczby wszystkich zdarzeń z pojazdami danego typu) odnotowano dla pociągów. Okazuje się, że w co piątym zdarzeniu z ich udziałem zginął człowiek.

Biorąc jednak pod uwagę pojazdy poruszające się po drogach, to najtragiczniejsze w skutkach są wypadki z udziałem motocyklistów. W 2019 r. uczestniczyli oni w 13756 wypadkach i kolizjach, w których zginęło 395 osób (2,9% śmiertelności).

Rowerzyści mogli czuć się nieco bezpieczniej. Według statystyk cykliści brali udział w podobnej liczbie zdarzeń co motocykliści, jednak mniej ofiar śmiertelnych przełożyło się na niższy współczynnik śmiertelności (1,9%).

Auta osobowe dominują na polskich drogach, dlatego ich kierowcy powodują najwięcej wypadków i kolizji. Mimo to większość z nich jest niegroźna dla życia ludzkiego. Potwierdza to współczynnik śmiertelności wynoszący 0,5%.

Innym „bezpiecznym” pojazdem jest autobus. W zeszłym roku autobusy uczestniczyły w prawie 11 tys. zdarzeń drogowych, w których zginęło 67 osób. W tym przypadku oznacza to współczynnik śmiertelności równy 0,6%.

(AM, źródło: rankomat.pl)

Allianz branżowym zwycięzcą w rankingu Interbrand

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po raz drugi z rzędu Allianz zajął pozycję marki ubezpieczeniowej numer jeden na świecie według rankingu Interbrand Best Global Brands Ranking.W ocenie ubezpieczyciela ranking jest potwierdzeniem rosnącej siły jego marki. Pokazuje jednocześnie odporność firmy i koncentrację na klienta.

Dla firmy wysokie miejsce w rankingu jest szczególnie ważne teraz, kiedy marki na całym świecie próbują poradzić sobie z wyzwaniami, jakie pojawiły się wraz z pandemią Covid-19.

– Nasze skupienie się na odporności, uczciwości i zorientowaniu na klienta opłaca się. Allianz po raz kolejny został uznany za markę ubezpieczeniową nr 1 na świecie, co jest fantastyczną wiadomością i potwierdza, że jesteśmy na dobrej drodze – powiedział Oliver Bäte, dyrektor generalny Allianz SE.

– Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że jesteśmy najlepszą marką ubezpieczeniową i zapewniliśmy sobie miejsce na liście Top40 Best Global Brands. W ciągu zaledwie dziesięciu lat Allianz przesunął się z 67. miejsca na liście, z wartością 4,9 mld USD w 2010 r., na 39. pozycję z wartością prawie 13 mld USD w 2020 r. Podczas gdy połowa marek z pierwszej setki nie urosła w tym roku, wycena Allianz wzrosła o 7 procent, pomimo kryzysu. Naszym celem jest zdobycie 25. pozycji wśród najlepszych marek do końca 2025 roku – dodał Christian Deuringer, dyrektor ds. marki i partnerstwa Allianz SE.

Dla Allianz ranking wskazuje również na jego rosnącą rolę w życiu ludzi.

– Podczas pandemii bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić naszą obietnicę, przyjmując jeszcze większą rolę w życiu naszych klientów, naszych pracowników i naszych społeczności, pomagając zabezpieczyć przyszłość i dodając naszym klientom odwagi w tych trudnych czasach – podsumował Serge Raffard, Group Strategy, Marketing, Distribution Officer Allianz SE.

Interbrand co roku publikuje raport Best Global Brands. Ranking ma na celu zidentyfikowanie 100 najcenniejszych marek świata. Metoda szacowania wartości marki Interbrand jako pierwsza otrzymała certyfikat ISO 10668. Aby się zakwalifikować do rankingu, marki muszą być notowane na giełdzie i obecne na całym świecie.

(AM, źródlo: Allianz)

Laury dla ubezpieczeniowych liderów

0
Źródło zdjęcia: Insurance Forum

Kapituła konkursu „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń”, w skład której wchodzą przedstawiciele branży finansowej i mediów, po raz dziewiąty wyróżniła najlepsze towarzystwa ubezpieczeniowe i banki. W części ubezpieczeniowej nagrody otrzymały UNIQA Polska, TUZ Ubezpieczenia, Aegon, Europa Ubezpieczenia oraz Aviva. Nagrodę specjalną wręczono Małgorzacie Makulskiej, wieloletniej wiceprezes Ergo Hestii.

Głównym założeniem konkursu jest nagradzanie ludzi, którzy w znaczący sposób przyczynili się do rozwoju sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce, jak również najefektywniejszych banków i ubezpieczycieli oraz najciekawszych rozwiązań.Za najlepszą firmę ubezpieczeniową kapituła konkursu uznała UNIQA Polska. W uzasadnieniu wyboru napisano, że „Dla UNIQA w Polsce ten czas jest wyjątkowy pod wieloma względami. Towarzystwo ubezpieczeń obchodzi swoje 30-lecie obecności na rynku. Łączy się także ze spółkami AXA w Polsce i wchodzi do czołówki największych grup ubezpieczeniowych”.

Uznanie dla cyfrowej zmiany w TUZ

Laur dla najlepszego cyfrowego ubezpieczyciela przypadł TUZ Ubezpieczenia. „Poprzez nowoczesne i elastyczne API, z którego korzysta już 28 firm partnerskich, TUZ umożliwił znacznie szersze dotarcie do produktów marki TUZ Ubezpieczenia. Nowatorski silnik kalkulacyjny zwiększył liczbę obsłużonych zapytań ze średnio 9 tysięcy dziennie do ponad 25 tysięcy na dobę, a średni czas odpowiedzi został skrócony z powyżej 20 sekund do 4 i pół sekundy. TUZ wprowadził też unikalną „szybką ścieżkę”, czyli łatwy w obsłudze interfejs, dzięki któremu agent może przedstawić ofertę klientowi już po około 28 sekundach rozmowy” – czytamy w uzasadnieniu wyboru.

Aegon frontem do klientów

Natomiast Aegon został wyróżniony jako najbardziej przyjazny ubezpieczyciel. W tej kategorii kapituła konkursu doceniła fakt, że dostosowując się do zmieniającej się sytuacji na rynku ubezpieczeń, firma wprowadziła w ostatnim czasie wiele inicjatyw zarówno w zakresie produktów, jak i procesów obsługi klienta, a wysiłki te znalazły odzwierciedlenie w rosnących wskaźnikach NPS, czyli liczby klientów, którzy gotowi są polecać korzystanie z usług firmy.

Laur dla inicjatywy Avivy

Nagrodę za najlepszą inicjatywę do walki ze skutkami pandemii Covid-19 otrzymała Aviva. Firma została uhonorowana za to, że gdy na początku pandemii były największe obawy o zdrowie medyków i ich rodzin, wprowadziła polisę Aviva medykom, w ramach której bezpłatnie ubezpieczyła na życie 29 tys. pracowników ochrony zdrowia. Dzięki temu mogli oni z większym spokojem leczyć chorych. Inicjatywa pokazała też potrzebę i przydatność ubezpieczeń.

Europa doceniona za zauważenie potrzeb graczy

Z kolei stworzona przez Europę Ubezpieczenia linia produktów dla graczy komputerowych Gshield.gg, która zapewnia ochronę sprzętu gamingowego oraz dóbr cyfrowych związanych z grami otrzymała nagrodę dla najciekawszej innowacji w branży ubezpieczeniowej w 2019 roku.

Kapitała podkreśliła, że Europa to jeden z liderów innowacyjności w branży ubezpieczeniowej.

– Tworzenie nowych rozwiązań dla klientów to jeden z naszych wyróżników. Dlatego cieszę się, że po raz kolejny zostaliśmy nagrodzeni za nieszablonowe myślenie o ubezpieczeniach i odpowiadanie na nowe potrzeby klientów – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.

Nagroda specjalna za najwyższe standardy jakości

Kapituła konkursu przyznała też nagrodę specjalną. Otrzymała ją Małgorzata Makulska -– wieloletnia wiceprezes Ergo Hestii i współtwórca tej firmy.

Wyróżnienie zostało przyznane za kształtowanie najwyższych standardów jakościowych w sektorze ubezpieczeniowym w Polsce. Kapituła doceniła zaangażowanie Małgorzaty Makulskiej w rozwój wszystkich kanałów dystrybucji oraz doskonałe zarządzanie jakością obsługi klienta, kreowanie przyjaznych produktów opartych na transparentności i elastyczności wobec klienta.

Konkurs „Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń” był jednym z wydarzeń w ramach Warsaw International Banking Summit i Insurance Forum, które odbywało się w dniach 19 i 20 października w Warszawie w formule hybrydowej, łączącej tradycyjne spotkanie z aktywnością online. Główny patronat medialny nad Insurance Forum sprawowała „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Wyniki konkursu ogłoszono 20 października podczas gali online.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Link4 uruchomił aplikację Mobilny Agent

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Specjalna aplikacja mobilna, którą wdrożył Link4, pomaga agentom zarządzać portfelem polis. Towarzystwo zapowiedziało też kolejne ułatwienie w sprzedaży agencyjnej – zdalną obsługę klienta.

Aplikacja Mobilny Agent Link4 umożliwia m.in. wykonanie oględzin za pomocą zdjęć, przygotowanie oferty OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) czy dołączenie wymaganych dokumentów do polisy. Pierwszą wersję niewielka grupa agentów mogła testować jeszcze przed pandemią. Wprowadzenie pracy zdalnej przyspieszyło prace nad jej rozwojem.

– Pełne wdrożenie aplikacji planowaliśmy w tym roku i cieszę się, że udało nam się ten cel zrealizować, zwłaszcza że pandemia postawiła przed nami wiele innych wyzwań – wyjaśnia Jarosław Pilzak, dyrektor ds. analiz i projektów sprzedaży agencyjnej Link4. – Wiosenny lockdown był też dla nas dodatkową motywacją, by rozwijać to narzędzie, bo dziś w każdej chwili powinniśmy być przygotowani na mobilne działanie – dodaje.

W ciągu dwóch miesięcy od pełnego wdrożenia z aplikacji skorzystało ponad 400 agentów. Pierwsi użytkownicy ocenili ją pozytywnie, wskazując, że narzędzie przyspiesza kalkulację ofert – od pełnego wdrożenia wyliczyli ich już ponad 2 tys. Przyznali jednocześnie, że najchętniej korzystają z możliwości przesyłania dokumentów. Ubezpieczyciel ujawnił, że przekazali ich w ten sposób ponad 3 tys.

Mobilny Agent Link4 jest częściowo zintegrowany ze Strefą Agenta, platformą online, w której w jednym miejscu dostępne są wszystkie niezbędne narzędzia do wyliczenia i wystawienia polisy. Oprócz standardowych procesów sprzedażowych agenci mogą wykonać w Strefie także czynności związane z obsługą klienta, m.in. sprawdzić, czy klient opłacił składkę za ubezpieczenie, kiedy zbliża się termin zapłacenia raty oraz przesyłać do Link4 dokumenty związane z obsługą polisy i likwidacji szkody.

Kolejne rozwiązania już wkrótce

Aplikacja Mobilny Agent Link4 to kolejne rozwiązanie wprowadzone w tym roku przez ubezpieczyciela, które wspiera współpracujących z nim agentów w zdalnej obsłudze klientów. W marcu firma wdrożyła polisę zdalną, która nie wymaga własnoręcznego podpisu klienta na dokumentach polisowych. Zakład umożliwił także wykonywanie zdjęć z inspekcji bez udziału agenta. Wkrótce Link4 ma wprowadzić kolejną nowość – ofertę zdalną. To rozwiązanie, które umożliwi agentom przesłanie przygotowanej oferty e-mailem do akceptacji klienta, z udostępnioną opcją wykonania płatności online za polisę. Nowa funkcjonalność ma wystartować jeszcze w październiku.

(AM, źródło: Link4)

18,330FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie