Blog - Strona 1258 z 1495 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1258

Sześć osób w zarządzie nowej UNIQA

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Rozpoczął się proces prawnego połączenia spółek ubezpieczeniowych UNIQA z podmiotami przejętymi od AXA w Polsce. Jego pierwszym etapem było wybranie składu zarządu ubezpieczyciela, który powstanie w wyniku fuzji.

W zarządzie połączonych firm znajdzie się sześć osób. Szefem Grupy UNIQA w Polsce zostanie  Marcin Nedwidek. Do zarządu wejdą także Adam Łoziak, Jarosław Matusiewicz, Mariusz WójcikDaniela Sotirovic oraz Jakub Machnik.

Powołanie Marcina Nedwidka na stanowisko prezesa oraz Jakuba Machnika na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za ryzyko wymaga wcześniejszej zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

Marcin Nedwidek

Marcin Nedwidek będzie równocześnie odpowiadał za detaliczny biznes ubezpieczeń majątkowych i na życie. Obecnie jest członkiem zarządu AXA i dyrektorem obszaru klienta indywidualnego w części majątkowej.

Adam Łoziak

– Wchodzimy do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń – z 5 milionami klientów oraz przypisem składki wartym niemal 4 mld zł stajemy się piątą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce. Teraz koncentrujemy się na tym, aby zbudować nową firmę, łącząc to, co w AXA i UNIQA jest najlepsze i doceniane przez klientów, pośredników i pracowników. Naszym priorytetem pozostaje rentowny wzrost na bazie szerokiej i konkurencyjnej oferty produktowej, profesjonalnej obsługi oraz efektywnych procesów – mówi Marcin Nedwidek.

Adam Łoziak będzie odpowiadał, jako członek zarządu, za obszar klienta korporacyjnego i segment mieszkalnictwa. W tej chwili w UNIQA jest wiceprezesem ds. klienta.

– Moim kluczowym zadaniem na najbliższe tygodnie jest połączenie zespołów obu firm oraz zapewnienie naszym partnerom i klientom sprawnej obsługi, tak by nie odczuli niedogodności związanych z wdrażaniem zmian. Zależy mi na współpracy ze wszystkimi dotychczasowymi pośrednikami obecnymi w obu organizacjach. W docelowej ofercie będziemy odpowiadać na potrzeby wszystkich segmentów klientów – od małych i średnich firm, po duże korporacje. Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje związane z oceną ryzyka oraz rozwiązania systemowe obu spółek. Mamy świetnych ekspertów na pokładzie – mówi Adam Łoziak.

Jakub Machnik zostanie członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse i ryzyko. Obecnie taką samą funkcję pełni w spółkach działających pod marką UNIQA.

– Dziś ważne dla mnie jest ujednolicenie świata rachunkowości i sprawozdawczości w połączonej organizacji, a także upraszczanie go, by szybko dostarczać biznesowi wartościową informację zarządczą ułatwiającą nawigowanie na konkurencyjnym rynku. Największym wyzwaniem jest zaś zachowanie energii i ducha połączonych zespołów – mówi Jakub Machnik.

Jarosław Matusiewicz zostanie wiceprezesem zarządu, odpowiedzialnym za transformację kultury, HR, markę i komunikację. Obecnie jest prezesem spółek UNIQA w Polsce.

– Budujemy najlepszy zespół ekspertów na rynku i topową markę. Przez ostatnie lata wiele zmieniliśmy w UNIQA w Polsce. Pod koniec 2018 roku wprowadziliśmy nową strategię, opartą na 3 filarach: klient w centrum, dobry pracodawca oraz innowacyjna firma. Te filary będą aktualne w nowej, znacznie większej UNIQA. Będziemy również wzmacniać naszą kulturę organizacyjną, nastawioną na pracę zespołową, wzajemne wsparcie, konstruktywne relacje interpersonalne oraz przyjazną ludziom. Cieszę się, że dużo nas pod tym względem łączy z koleżankami i kolegami z AXA – mówi Jarosław Matusiewicz.

Daniela Sotirovic będzie odpowiadała, jako członek zarządu, za IT oraz posprzedażowy proces obsługi klientów. Aktualnie pełni funkcję członka zarządu UNIQA Polska ds. wsparcia klienta. Kieruje pionem kompleksowo zajmującym się obsługą posprzedażową klienta.

Daniela Sotirovic

– Czuję dużą odpowiedzialność za 5 milionów naszych klientów i ludzi, którzy pracują w zarządzanym przeze mnie obszarze – stanowią oni największą część organizacji. Naszą ambicją jest być 5-gwiazdkowym ubezpieczycielem pod względem obsługi klienta. Chcemy towarzyszyć klientowi w jego podróży z nami. Tworzyć rozwiązania, których potrzebuje. Z empatią. Jako IT chcemy być partnerem. Przed zespołem stoi duże wyzwanie – wspierać ambicję budowania jednej z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie firm na rynku. Chciałabym stworzyć im taką atmosferę, żeby pracowali z błyskiem w oku i pasją – mówi Daniela Sotirovic.

Mariusz Wójcik zostanie członkiem zarządu odpowiedzialnym za bancassurance i programy partnerskie. Od prawie dekady rozwija ten obszar w AXA.

Mariusz Wójcik

– Nie zmieniamy kursu, bo nasza strategia jest skuteczna – na spadającym rynku utrzymujemy dodatnią dynamikę. Będziemy bazować na dotychczasowym fundamencie długofalowych partnerstw z bankami, przede wszystkim na strategicznej współpracy z mBankiem, z którym zbudowaliśmy unikalny na rynku model biznesowy z pełną ofertą ubezpieczeń i wiodącą rolą cyfrowych kanałów sprzedaży. Z firmami pożyczkowymi i liderem rynku, Providentem, oraz w branżach pozafinansowych, gdzie przewagę zdobywamy dzięki procesom dopasowanym do modeli biznesowych partnerów – mówi Mariusz Wójcik.

UNIQA wchodzi w emerytury i inwestycje

W Polsce Grupa UNIQA stała się nowym właścicielem pięciu spółek. Są to AXA Ubezpieczenia TUiR, AXA Życie, AXA Polska, AXA TFI i AXA PTE. Tym samym firma weszła w nowy dla siebie obszar inwestycyjno-emerytalny. AXA oferuje fundusze inwestycyjne i paletę produktów emerytalnych, w tym IKZE i IKE, oraz zarządza 6. na rynku pod względem wartości aktywów PPK, jak również 6. pod względem wartości aktywów OFE. Spółkami niezmiennie zarządzają: Robert Garnczarek, prezes, i Paweł Mizerski, wiceprezes AXA TFI, Paweł Michalik, prezes, oraz Adam Kurowski i Konrad Maniak, członkowie zarządu AXA PTE.

Co z pozostałymi menadżerami?

Nadal nie wiadomo, jak potoczą się losy pozostałych członków władz przejętych spółek ubezpieczeniowych AXA: Artura Maliszewskiego, prezesa obu towarzystw, Janusza Arczewskiego, Beaty Siwczyńskiej-Antosiewicz oraz Grzegorza Anczewskiego (członkowie zarządów AXA Życie i AXA Ubezpieczenia), a także Agnieszki Żołędziowskiej-Kulig (członek zarządu AXA Ubezpieczenia) – czy pozostaną w strukturach podmiotu powstałego w wyniku fuzji, czy też będą kontynuować karierę poza jego strukturami. W odpowiedzi na pytania „Gazety Ubezpieczeniowej” Katarzyna Ostrowska, rzecznika prasowa UNIQA Polska, przekazała, że ubezpieczyciel nie komentuje tej sprawy.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Jak pomóc agentowi w uruchomieniu dodatkowej sprzedaży

0
Adam Kubicki

W jednym z ostatnich artykułów obiecałem, że wrócę do tematu x-sellingu, czyli do idei wykorzystania kontaktu z klientem w ramach rozszerzenia działań sprzedażowych. Mając klienta przed sobą, doradca może oprócz obsługi jego potrzeby aktywnie zarządzać relacją i szukać kolejnych potrzeb do zaspokojenia. Tyle teorii.

W praktyce aktywne zarządzanie relacją i szukanie potrzeb do zaspokojenia dzieje się sporadycznie. Chyba że mamy do czynienia z liderem. Osoba tego typu zazwyczaj wykorzystuje każdą sensowną szansę do zwiększenia sprzedaży.

Żeby poradzić sobie z ograniczonym działaniem doradcy, trzeba zadać pytanie, dlaczego tak się dzieje. Czasami analiza powodów zaistniałej sytuacji może pomóc w zmianie działania.

Według mnie są trzy powody hamujące działania doradcy.

  1. Strach przed NIE. Jeśli wyobrazimy sobie doradcę, który działając na rynku od wielu lat, ma już swoją bazę klientów i głównie obsługuje zgłaszane przez nich potrzeby lub po prostu odtwarza co roku ubezpieczenie, to widzimy osobę, która przyzwyczaiła się do komfortu pracy.

Bezpieczne relacje i działania bardziej obsługowe niż sprzedażowe nie narażają doradcy na negatywne emocje i obniżenie poczucia wartości. Każde wyjście z dodatkową propozycją to ryzyko odmowy i strach przed pogorszeniem relacji z klientem.

  • Brak pewności siebie w ramach nowej oferty. Doradca każdej nowej propozycji musi się nauczyć. Poznać jej szczegóły i opracować ścieżkę rozmowy z klientem. A to już oznacza dodatkowy wysiłek. Oprócz tego ma świadomość, że nie wie wszystkiego, ponieważ wiele aspektów nowej propozycji wyjdzie dopiero w praniu, czyli w rozmowie z klientem.

Kiedy klient zada pytanie, a doradca nie zna odpowiedzi, to czuje się z tym źle. Do tej pory w oczach klienta był ekspertem. Dlatego wielu doradców woli nie zaczynać rozmowy o tym, na czym się dobrze nie znają, marnując w ten sposób swoją szansę sprzedażową.

  • Lenistwo mentalne. Mózg ma tendencję do minimalizacji wysiłku. Nie lubi się męczyć. Oprócz kilku osób dla większości doradców czytanie warunków ogólnych nowego ubezpieczenia lub zagłębianie się w niuanse procedur jego wystawiania nie kojarzy się z przyjemnością. Jeśli więc nie muszą, to będą odkładali te czynności na później, które zazwyczaj nigdy nie nastąpi.

Wiedząc już, z jakimi problemami się zderzamy w ramach rozszerzenia sprzedaży, możemy zastanowić się teraz, jak sobie z nimi poradzić. Zacznijmy od najważniejszej rzeczy.

Ludzie robią coś nowego z dwóch powodów: albo czegoś pragną i w ten sposób to osiągną, albo się czegoś boją i w ten sposób tego unikną. Trzeciej drogi raczej nie ma. Jeśli więc doradca ma zaangażować się w działania sprzedażowe polegające na aktywnym oferowaniu kolejnych ubezpieczeń, to musi być pobudzony do tego przez pragnienie, obawę lub jedno i drugie. Osoby, które są w roli menedżera lub właściciela firmy, powinny zadać sobie pytanie: jak możemy te emocje pobudzić w doradcy?

W przypadku słowa „pragnienie” mamy do czynienia z następującymi przykładami:

  • Potrzeba bycia docenionym. Wychodząc ze strefy komfortu i wykonując działania dodatkowe w pracy z klientem, doradca jest doceniany i chwalony, jego wzmożony wysiłek zostaje zauważony nawet wtedy, jeśli nie przyniósł jeszcze konkretnych wyników sprzedażowych.

To bardzo ważne, aby zarządzający docenił aktywność, a nie tylko czekał na wynik i dopiero wtedy reagował. Moja praktyka wskazuje, że dla wielu ludzi docenienie ich pracy jest prawie tak samo ważne jak nagroda finansowa.

  • Potrzeba wygrywania. Część doradców ma w sobie pierwiastek ambicji. Jeśli dodatkowa sprzedaż będzie łączyła się z wygrywaniem i rywalizacją, to pobudzi ich do działania. Potrzebują konkursów, rankingów czy informacji zwrotnej o tym, jak im idzie na tle innych.
  • Potrzeba rozwoju i awansu. Nie dla wszystkich rywalizacja w konkursach ma takie znaczenie. Jednak dla wielu osób liczy się potrzeba rozwoju i wspinania się po drabinie kariery. Jest to wprost połączone z ich poczuciem własnej wartości, które przecież każdy z nas chce nakarmić.

Jeśli dodatkowa sprzedaż połączy się z możliwością wejścia na kolejny szczebel, zmieni nazwę ich stanowiska, na przykład ze specjalisty na eksperta, to takie osoby mogą zmotywować się do działania.

  • Potrzeba zwiększenia dochodu. Wszyscy doradcy deklarują, że chcą zarabiać więcej. Dlatego wydaje się, że ta potrzeba powinna być zaspokojona przede wszystkim. W praktyce okazuje się, że bez uruchomienia powyższych motywatorów sama możliwość zwiększenia dochodu poprzez dodatkową sprzedaż oddziałuje bardzo słabo.

Jeśli więc firma zadba tylko o ten element, a nie pobudzi pozostałych, to zwykle większość doradców, w ramach dodatkowej sprzedaży, rusza się jak mucha w smole.

Jeśli chodzi o pobudzanie motywacji doradcy poprzez słowo „obawa”, to nie będę się rozpisywał. W tym większość firm jest już od dawna dobrze osadzona i każdy, kto tylko w ten sposób próbował „motywować” współpracowników, wie doskonale, jak to działa i do czego prowadzi w dłuższym okresie.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

Bajki robotów i inne opowiadania

0
Izabela Król

Mam na imię Optimus. Urodziłem się 7 lipca 2020 roku i jestem robotem! Moim głównym zadaniem jest wystawianie polis flotowych. Zostałem stworzony z potrzeby automatyzacji masowych procesów i polepszenia efektywności oraz jakości obsługi naszych klientów i partnerów biznesowych, w tym brokerów.

Od samego początku zabrałem się ostro do pracy. To dzięki mnie obecnie wystawienie polisy możliwe jest zaledwie w dwóch krokach! (patrz schemat)

  • Krok 1 – uzupełnienie danymi wykazu Excel
  • Krok 2 – przesłanie pliku na określony adres e-mail

A ja potem zajmuję się całą resztą! Sam odszukuję ofertę i pojazd, a następnie wystawiam polisę i przesyłam jej wydruk w formacie PDF na wskazany zwrotny adres e-mail, bez względu na porę dnia i bez konieczności kontaktu z członkiem mojej rodziny UNIQA! 

Produkty korporacyjne na platformie online

Moja rodzina UNIQA jest nowoczesna pod każdym względem i jestem z tego bardzo dumny! Wierzymy, że inwestycje w automatyzację produktów i procesów to właściwy kierunek, aby móc efektywnie i sprawnie prowadzić i rozwijać biznes ubezpieczeniowy.

Od wielu lat podążamy tym trendem i systematycznie oddajemy w ręce swoim klientom i partnerom biznesowym nowoczesne produkty, które są obsługiwane poprzez platformę online – Portal Obsługi Sprzedaży (POS).

Między innymi ja, Robot Optimus, jestem efektem tej pracy. Ale nie tylko.

  • Nowoczesna obsługa ubezpieczeń flotowych

Zacznę od obsługi ubezpieczenia, które jest mi najbliższe – ubezpieczenia flot.

System, który obsługuje te ubezpieczenia, nazywa się AOF i jest na platformie POS. Tworząc AOF, skupiliśmy się na kompleksowości obsługi. W AOF zarejestrujemy zapytanie ofertowe, skalkulujemy składkę, wydrukujemy ofertę i umowę generalną, a także wystawimy polisę.

Wiele procesów zostało zautomatyzowanych, m.in. wystarczy sam numer REGON klienta, aby zaczytać jego dane, w tym rodzaj prowadzonej działalności, oraz zweryfikować historię szkodowości w bazie UFG.

Od 2017 r. zarejestrowaliśmy w tym systemie ponad 63 tys. zapytań ofertowych, z czego 13,5 tys. ofert zakończyło się zawarciem umowy generalnej. Rocznie w UNIQA wystawiamy w AOF prawie 120 tys. polis flotowych!

  • Intuicyjny przewoźnik – OC przewoźnika

W portalu POS mamy również intuicyjne narzędzie do obsługi ubezpieczeń OC przewoźnika, gdzie kalkulowana jest składka, generowana oferta, polisa i pozostałe dokumenty ubezpieczeniowe. To nowoczesne narzędzie umożliwia dynamiczne przeliczanie i odświeżanie strony, szybką komunikację z zewnętrznymi bazami danych oraz system walidacji, który wspiera użytkownika w całym procesie sprzedaży.

Po zawarciu umowy ubezpieczenia można wydrukować polisowniosek oraz dwujęzyczne certyfikaty dopasowane do wybranego zakresu ubezpieczenia. Wszystkie dokumenty są w nowej szacie graficznej, a ich treść została napisana prostym i zrozumiałym językiem.

  • Gwarancja zapłaty wadium – frontem do klienta!

Gwarancje ubezpieczeniowe są doskonałym narzędziem dla firm umożliwiającym sprawną realizację kontraktów. Poprawiają tym samym ich płynność finansową oraz podnoszą wiarygodność wobec kontrahentów.

Wdrożone w POS narzędzie umożliwia naszym partnerom biznesowym szybką (w kilka minut), sprawną i kompleksową obsługę gwarancji zapłaty wadium. W kilku prostych krokach mogą oni przygotować i wygenerować nową umowę generalną, załączyć i zarchiwizować wszystkie wymagane dokumenty, a następnie wystawić gwarancje zapłaty wadium.

Wszystkie dokumenty ubezpieczeniowe generują się bezpośrednio z systemu w ustandaryzowanym formacie. Jest też możliwość modyfikacji treści dokumentu i dostosowania go do potrzeb konkretnego klienta.

Proces wystawiania gwarancji został od początku zaprojektowany zgodnie z zasadami UX, interfejs jest intuicyjny i ergonomiczny, co daje dużą łatwość jego użytkowania.

  • Rozwiązania korporacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Nasze oprogramowane produkty w POS są w stanie obsłużyć klienta z segmentu małych i średnich firm w standardzie dużej korporacji od momentu otrzymania zapytania do wystawienia i rejestracji polisy ubezpieczeniowej w systemie. Na dziś mamy 4 podstawowe produkty:

  • ubezpieczenie mienia klienta korporacyjnego,
  • ubezpieczenie sprzętu elektronicznego,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
  • ubezpieczenie CPM, czyli ubezpieczenie maszyn budowlanych.

Moje rodzeństwo nie ma chwili wytchnienia. Są tak popularni, że obecnie ok. 60% polis ubezpieczeń korporacyjnych w UNIQA obsługiwanych jest przy ich użyciu! Mam nadzieję, że kiedyś im dorównam. Są dla mnie wzorem!

Aplikacje, jakich świat nie widział!

Chcemy być nowocześni i pomocni nie tylko dla naszych klientów, ale również dla społeczeństwa!

  • UNIQA GO – UNIQAlna Aplikacja do bezpiecznej jazdy

UNIQA GO to mój młodszy brat – aplikacja, która ocenia styl jazdy kierowców i dba o ich bezpieczeństwo. Lubię mojego brata, bo skupia się na pozytywnych aspektach jazdy samochodem, chwali i docenia kierowców jeżdżących bezpiecznie, a dodatkowo przyznaje punkty, które potem można wykorzystać na nagrodę. Najwięcej punktów można otrzymać za niekorzystanie z telefonu w czasie jazdy.

W dalszej kolejności oceniane jest przyspieszanie, hamowanie, pokonywanie zakrętów, przestrzeganie ograniczeń prędkości i styl jazdy, np. w okolicach szkół.

Aplikacja uruchamia się automatycznie, kiedy wyczuje jazdę samochodem. UNIQA Go działa na telefonach z systemem iOS i Android.

  • iUNIQA – bezpłatna platforma prewencyjna dla mieszkalnictwa

Słyszeliście o iUNIQA? Jest to aplikacja stworzona w celu wsparcia obsługi likwidacji szkód oraz wzmocnienia działań prewencyjnych dla klientów z sektora mieszkalnictwa. Nie ma takiej drugiej na rynku polskim!

Najważniejszą funkcją aplikacji jest zgłaszanie szkód. Ty i twoi klienci możecie zgłaszać szkody i sprawdzać na bieżąco etap ich realizacji. Wystarczy jedna minuta na zgłoszenie szkody! W przypadku szkód zalaniowych wysyłamy decyzję nawet w ciągu trzech dni!

W iUNIQA można sprawdzić statystyki szkodowe klientów z ostatnich 36 miesięcy, z uwzględnieniem miejsca zdarzenia i przyczyny szkód. Niepotrzebne są inne metody archiwizacji.

iUNIQA to olbrzymia baza wiedzy dla sektora mieszkalnictwa, m.in. ciekawostki z rynku, orzecznictwa sądowe i opinie prawne.

Dzięki współpracy iUNIQA z IMGW ty i twoi klienci dostają informacje o gwałtownie zmieniającej się pogodzie w czasie rzeczywistym. To niezwykle istotne, aby odpowiednio wcześniej zareagować i zapobiec ewentualnym szkodom.

Aplikacja iUNIQA jest bezpłatna i dostępna także w wersji na telefon.

Akcelerator Wiedzy Brokera

  • certyfikowane szkolenia IDD bez wychodzenia z domu

W UNIQA wierzymy w edukację. Dlatego przygotowaliśmy nowoczesne i dostosowane do otaczającej nas rzeczywistości rozwiązanie szkoleniowe. W maju 2020 r. zainaugurowaliśmy program szkoleniowy pod nazwą Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA – certyfikowany, e-learningowy program szkoleń dla brokerów. Program składa się z trzech bloków tematycznych:

  • Akcelerator Wiedzy IDD: gotowe szkolenia online, które pozwalają na realizację wymogu uczestnictwa w 15 godzinach szkoleń rocznie wymaganym przez ustawę o dystrybucji ubezpieczenia z 1 października 2018 r. Takie szkolenie możesz zrealizować w dogodnym dla siebie czasie. Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest stosownym certyfikatem wystawionym elektronicznie, który się generuje automatycznie na koniec szkolenia.
  • Akcelerator Wiedzy Mój Rozwój: szkolenia miękkie związane z rozwojem osobistym, aktywnościami fizycznymi oraz wsparciem w codziennej działalności, jak szkolenia zwiększające samoświadomość czy joga online.
  • Akcelerator Wiedzy UNIQA Ekspert: webinaria eksperckie związane z ubezpieczeniami korporacyjnymi. Przybliżają naszą ofertę produktową i strategię rozwoju. Szkolenia te prowadzone są m.in. przez naszych ekspertów produktów, ekspertów ds. oceny ryzyka i likwidacji szkód czy prawników.

Obecnie na naszej platformie UNIQAlne Centrum Rozwoju mamy zarejestrowanych ponad 1000 brokerów! I zaledwie w ciągu niecałych pięciu miesięcy! Dostęp do szkoleń jest bezpłatny.

To nie koniec bajek o robotach. Takich historii mam do opowiedzenia więcej. Niedługo spodziewam się siostrzyczki – Bumblebee! To nowy robot do generowania automatycznych zaświadczeń szkodowych w ubezpieczeniach flotowych. Ale to historia na inną opowieść.

Izabela Król
dyrektor ds. Rynku
UNIQA dla Biznesu

Tomasz Rowicki odchodzi z zarządu VIG Re

0
Tomasz Rowicki

1 stycznia 2021 r. Tomasz Rowicki ma objąć nowe stanowisko kierownicze w Vienna Insurance Group w Polsce. W związku z tym złoży rezygnację z funkcji członka rady dyrektorów (zarządu) VIG Re. W komunikacie reasekuratora nie ujawniono, jaką funkcję będzie pełnił w strukturach grupy w naszym kraju.

– Odkąd Tomasz dołączył do zarządu VIG Re w 2017 roku, wniósł znaczący wkład w rozwój naszej działalności, szczególnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Znam Tomasza od ponad 15 lat i zawsze doceniam jego entuzjazm do podejmowania nowych wyzwań. Cieszę się, że mieliśmy okazję współpracować przez ostatnie cztery lata. W imieniu zarządu chciałbym podziękować mu za znaczący wkład w VIG Re i życzyć mu sukcesu w jego przyszłej karierze zawodowej – skomentował Johannes Martin Hartmann, CEO i prezes zarządu VIG Re, który do czasu powołania następcy Tomasza Rowickiego będzie pełnił jego obowiązki w zarządzie.

– Po dziewięciu latach pracy za granicą zdecydowałem się przyjąć ofertę VIG na nowe stanowisko kierownicze w Polsce. Dzięki temu będę znowu bliżej mojej rodziny w Warszawie. Bardzo cenię sobie współpracę z kolegami z zarządu, Martinem i Ivaną (Ivana Jurčíková, członek zarządu VIG Re – AM) oraz zespołem całej firmy. Podobał mi się międzynarodowy zakres działalności reasekuracyjnej i wspaniała kultura korporacyjna VIG Re. Jestem pewien, że firma będzie się dalej rozwijać i prosperować w nadchodzących latach – powiedział Tomasz Rowicki. Dodał, że jest dumny, iż miał okazję pełnić swoją funkcję w ostatnich latach.

Tomasz Rowicki dołączył do zarządu VIG Re 1 marca 2017 r. po tym, jak zwyciężył w postępowaniu rekrutacyjnym. Karierę w Vienna Insurance Group rozpoczął w 2003 r. jako specjalista w dziedzinie reasekuracji w Compensa Polska. Od 2006 r. jako dyrektor zarządzał departamentami reasekuracji Compensy i PZM. W 2012 r. przeniósł się na Litwę, gdzie był członkiem zarządu Compensa Non-Life Lithuania, odpowiedzialnym za underwriting, reasekurację, roszczenia i IT, aż do momentu przejścia do VIG Re.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Sąd podtrzymał karę za niewłaściwe informowanie o ryzyku towarzyszącym polisom z UFK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Apelacyjny oddalił apelację Getin Noble Bank od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nakładającej na bank ponad 1,13 mln zł kary za brak rzetelnego informowania w ulotkach reklamowych o ryzyku związanym z lokowaniem pieniędzy w długoletnie polisy inwestycyjne dystrybuowane za pośrednictwem banku.

UOKiK badał również materiały reklamowe Getin Noble Banku od października 2012 roku. Jego wątpliwości wzbudziły ulotki reklamowe dotyczące grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym: Lucro oraz Plan Oszczędnościowy Bezpieczna Przyszłość (POBP). Ulotki były rozpowszechniane w oddziałach banku oraz w placówkach franczyzowych. Hasła reklamujące polisy zachęcały: „Zyskaj w bezpieczny i stabilny sposób ze 100% ochroną kapitału” lub „Twoja większa emerytura”. Obie ulotki zawierały także wyliczenia o przewidywalnym zysku. Korzyści zostały odpowiednio wyeksponowane, a wyjaśnienia o możliwości utraty oszczędności zostały napisane małą czcionką i niejasno, branżowym językiem.

W decyzji nr decyzji RKT-61-31/12/SB z 31 grudnia 2013 r. Urząd stwierdził, że klienci banku nie byli w rzetelny sposób poinformowani o tym, iż w sytuacji wcześniejszej rezygnacji z ubezpieczenia mogliby stracić zgromadzone środki i postanowił ukarać GNB. Kara nałożona za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła 1 131 693 zł. Bank zaprzestał wykorzystywania kwestionowanych ulotek, ale złożył apelację od decyzji. 22 października Sąd Apelacyjny oddalił w całości apelację Getin Noble Bank i podtrzymał nałożona nań karę finansową. Bankowi przysługuje jeszcze możliwość złożenia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego.

(AM, źródło: UOKiK)

Blisko jedna trzecia małych i średnich firm sięgnęła po PPK TFI PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Umowy o zarządzanie PPK podpisało z TFI PZU ponad 18 tysięcy pracodawców zatrudniających od 20 do 249 osób. To około 30% tej grupy przedsiębiorstw.

– Nasz sukces to nie tylko zasługa atrakcyjnej oferty i szerokiego wsparcia, które oferujemy pracodawcom przy wdrażaniu i obsłudze PPK. Pokazaliśmy, że potrafimy zarabiać, skutecznie pomnażając oszczędności pracowników zgromadzone w PPK. Po trzech kwartałach tego roku, według danych Instytutu Emerytalnego, znaleźliśmy się na drugim miejscu wśród instytucji zarządzających PPK, które osiągnęły najlepsze wyniki inwestycyjne – mówi Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU.

TFI PZU zawarło prawie 6 300 umów o zarządzanie PPK z pracodawcami zatrudniającymi od 50 do 249 osób i prawie 12 tysięcy umów z tymi, którzy mają od 20 do 49 pracowników. Dla jednych i drugich ostateczny termin na podpisywanie umów upłynął 27 października, choć pierwotnie dla firm 50+ miał się zakończyć 24 kwietnia. Został wydłużony do jesieni ze względu na pandemię.

– Odpowiedzieliśmy na wyzwania związane z pandemią, rozszerzając możliwości zdalnego zawierania umów o zarządzenie PPK – przez internet i telefon. W krytycznym momencie na wysokości zadania stanęli pracownicy naszej sieci sprzedaży, oferując klientom pomoc i usługi na najwyższym poziomie i nie pozwalając im odczuć niedogodności, które wynikają z ograniczeń spowodowanych pandemią – podkreśla Małgorzata Kot, członek zarządu PZU SA.

– W okresie pandemii doskonale zdaje egzamin także oferowany przez nas bezpłatny internetowy serwis ppk.pzu.pl, który pozwala nie tylko na zawieranie umów na odległość, ale także bieżącą obsługę Planów – zwraca uwagę Marcin Żółtek. Serwis umożliwia zgłaszanie pracowników do PPK, przesyłanie list wpłat na ich rachunki i przekazywanie ich dyspozycji. – Możliwość zdalnej obsługi Planów to dziś nie tylko udogodnienie, ale i konieczność – dodaje wiceprezes TFI PZU. Według niego za sukcesem TFI PZU stoi także doświadczenie i wiarygodność.

W pierwszym, ubiegłorocznym etapie wprowadzania Planów umowy o zarządzanie PPK podpisało z Grupą PZU ponad 1000 największych pracodawców.

(AM, źródło: PZU)

PZU kupi „covidowe” obligacje BGK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 października zarząd PZU SA podjął uchwałę w sprawie nabycia obligacji emitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) na rzecz Funduszu Przeciwdziałania Covid-19 i gwarantowanych przez Skarb Państwa – poinformowała spółka w komunikacie.

PZU SA zamierza nabyć obligacje BGK o wartości do 2 mld zł. Ubezpieczyciel chce kupić te papiery wartościowe do 31 grudnia tego roku. Na przeprowadzenie transakcji musi jeszcze wyrazić zgodę rada nadzorcza spółki.

(AM, źródło: PZU)

AIG zmienia prezesa i reorganizuje działalność

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nowym prezesem American International Group zostanie Peter Zaffino. Swoją funkcję zacznie pełnić w przyszłym roku – podał „Puls Biznesu”, powołując się na doniesienia agencji Reutersa.

Nowy szef AIG będzie siódmym prezesem firmy od 2005 roku. Obecnie ubezpieczycielem rządzi Brian Duperreault. AIG podjęło również decyzję o wydzieleniu biznesu ubezpieczeń na życie i emerytalnego. Rada dyrektorów chce, aby każdy z nich funkcjonował jako niezależna spółka.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 27 października, Marek Druś „AIG zmieni prezesa i wydzieli część biznesu”:
https://www.pb.pl/aig-zmieni-prezesa-i-wydzieli-czesc-biznesu-1006658

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Katastrofalny kwartał dla zysków Munich Re

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Munich Re poinformował, że w trzecim kwartale 2020 r. odnotował 800 mln euro strat z reasekuracji zdarzeń związanych z Covid-19. Reasekurator mocno odczuł też skutki katastrof naturalnych i klęsk spowodowanych działalnością człowieka, jakie miały miejsce w tym okresie.

Straty „covidowe” wystąpiły w różnych liniach biznesowych, takim jak ubezpieczenia z tytułu poważnych zdarzeń, innych produktach majątkowych i osobowych oraz w działalności w zakresie ubezpieczeń na życie i produktów zdrowotnych.

W wyniku wysokich strat wywołanych przez klęski żywiołowe – w szczególności kilka silnych huraganów i pożarów w Stanach Zjednoczonych – oraz strat spowodowanych działalnością człowieka, z których największą była eksplozja w porcie w Bejrucie, Munich Re odnotował również ponadprzeciętne obciążenia roszczeniami z tytułu „poważnych strat innych niż Covid-19” przez jeden kwartał.

Biorąc pod uwagę po raz kolejny dobre wyniki Ergo, reasekurator przewiduje, że w III kwartale tego roku jego zysk wyniesie około 200 mln euro. Rok wcześniej było to 865 mln euro.

Munich Re opublikuje szczegółowe informacje na temat swoich kwartalnych wyników finansowych 5 listopada.

(AM, źródło: Munich Re)

Aegon opuści Polskę?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Źródła agencji Reuters twierdzą, że Aegon chce sprzedać swój biznes w Europie Wschodniej, w tym w Polsce. Powodem ma być chęć poprawy rentowności na głównych rynkach oraz lepszego poradzenia sobie z konsekwencjami pandemii Covid-19. 

Według chcących zachować anonimowość źródeł Reutersa, ubezpieczyciel wraz z współpracującym z nim w procesie dezinwestycji JP Morgan przeprowadził już wstępne rozmowy na temat sprzedaży tej części swojego biznesu. Zainteresowanie ewentualnym przejęciem miały wyrazić Nationale-Nederlanden, belgijski KBC oraz Allianz.

Firmy odmówiły komentarza bądź nie odpowiedziały na pytania. Wartość transakcji jest szacowana na około 650 milionów euro.

W sierpniu Lard Friese, stojący od maja na czele Aegon, zapowiedział przeprowadzenie przeglądu działalności firmy na części z 20 rynków, na których jest obecna. W 2018 roku grupa sprzedała swoją działalność w Czechach i na Słowacji Nationale-Nederlanden za 155 mln euro.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Reuters)

18,369FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie