Blog - Strona 1362 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1362

Hyundai Motor Poland przedłuża klientom ochronę assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W zawiązku z obecną pandemią koronawirusa, której skutkiem mogą być ograniczenia w korzystaniu z niektórych usług oraz terminowej realizacji serwisowania pojazdów, Hyundai Motor Poland podjął decyzję o przedłużeniu okresu gwarancji do końca maja 2020 r. dla wszystkich maszyn, którym okres gwarancyjny wygasał w marcu i kwietniu. Przedłużono również bezpłatną usługa assistance świadczoną przez Europ Assistance Polska.

– Zdajemy sobie sprawę, że w związku z obecną sytuacją korzystanie z różnych usług może być utrudnione. Jako firma ułatwiamy codzienne życie oraz zapewniamy wygodę i bezpieczeństwo w trudnych, stresujących momentach. Dlatego cieszymy się, że klienci Hyundai Motor Poland będą mieli możliwość skorzystania z assistance samochodowego w ramach wydłużonej gwarancji, ponieważ wierzymy, że takie działanie zapewni klientom Hyundai maksymalny poziom komfortu, pomocy i ochrony – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

– Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych klientów może mieć teraz ograniczony dostęp do serwisowania pojazdów. Dlatego zdecydowaliśmy o przedłużeniu okresu działania gwarancji oraz bezpłatnej usługi assistance – powiedział Rafał Krajewski, dyrektor Działu Posprzedażnego Hyundai Motor Poland.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

OVB wdrożyło narzędzia zdalnej rekrutacji i elektronicznego podpisywania dokumentów

0

OVB Allfinanz Polska wdrożyło nowe narzędzia rekrutacyjne, dzięki którym udało się jej utrzymać ciągłość procesów biznesowych w czasach COVID-19.

– Przy skali działalności OVB Allfinanz Polska wszelkie ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną mogły wywrzeć na naszej organizacji niekorzystny efekt. Postanowiliśmy zadziałać szybko i poszukać rozwiązań, dzięki którym zaadaptujemy kluczowe procesy do nowej sytuacji – mówi Artur Pałęga, członek zarządu OVB Allfinanz Polska.

Firma od kilku lat wykorzystuje w codziennej pracy Salesbooka – narzędzie wspierające doradców ubezpieczeniowych w rekrutacji nowych pracowników i procesach sprzedażowych. Doradcy mają do dyspozycji tablet i aplikację, które pomagają im w prezentacji firmy, oferty i zbieraniu informacji o potencjalnych kandydatach. Salesbook automatyzuje procesy i pozwala na menedżerską kontrolę nad przebiegiem spotkań.

– Salesbook jest narzędziem, które sprawdza się świetnie zarówno w trakcie spotkania bezpośredniego, jak i podczas połączenia telekonferencyjnego. Doradcy OVB Allfinanz Polska mogą więc łatwo przeprowadzać swoje spotkania również w modelu zdalnym i z zachowaniem głównej przewagi, jaką daje im Salesbook – budowania ponadprzeciętnego doświadczenia odbiorcy – dodaje Dariusz Nawojczyk, CMO Salesbook.

OVB Allfinanz Polska rozszerzyło też współpracę z platformą Autenti, wdrażając rozwiązania zdalnego podpisywania dokumentów. W ten sposób inicjowane na tablecie spotkanie zostało uzupełnione o funkcję wysyłania do kandydatów wypełnionych ankiet i możliwość natychmiastowego złożenia podpisu. W efekcie uzyskano w pełni zdalny proces rekrutacji nowego współpracownika.

– Dzięki szybkiej reakcji i sięgnięciu po właściwe narzędzia po prostu zminimalizowaliśmy potencjalne ryzyko zakłócenia naszych standardowych procesów. Co więcej, nowe sposoby przeprowadzania rozmów z kandydatami wejdą zapewne na stałe do rejestru naszych działań operacyjnych – podsumowuje Artur Pałęga.

(AM, źródło: Salesbook)

Compensa TU: Posiadacze jednośladów rzadko korzystają z dobrowolnej ochrony

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych  własnych Compensa TU wynika, że posiadacze jednośladów w zdecydowanej większości kupują wyłącznie obowiązkową polisę OC. 85% z nich w żaden sposób nie rozszerza ochrony. To inaczej niż kierowcy samochodów osobowych, spośród których 76% decyduje się na dodanie do polisy jednego lub więcej dobrowolnych rozszerzeń, m.in. AC, assistance czy NNW.

– Analizę przeprowadziliśmy na podstawie ponad 100 tys. zawartych u nas ubezpieczeń komunikacyjnych skuterów i motocykli. To na tyle reprezentatywny zbiór, że możemy nasze obserwacje odnieść do ogółu właścicieli jednośladów. Bez wątpienia ta grupa podchodzi do kwestii ubezpieczeń o wiele bardziej zachowawczo od posiadaczy aut. Bardzo rzadko zabezpiecza się na wypadek kradzieży pojazdu. Rezygnuje także z assistance, czyli usług pomocowych, które są już niemal rynkowym standardem w przypadku samochodów osobowych. To w dużej mierze wynik przekonania, że dodatkowe ubezpieczenie motocykla jest drogie. Istotnie, jeszcze kilka lat temu posiadacze jednośladów mieli ograniczony wybór, ale ubezpieczyciele otworzyli się już na tych klientów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego Compensa TU.

Jak ubezpieczają się właściciele pojazdów mechanicznych?
  Skutery/motocykle Samochody osobowe
Wyłącznie obowiązkowe ubezpieczenie OC 85% 24%
Obowiązkowe ubezpieczenie OC rozszerzone o dobrowolne elementy ochrony 15% 76%
NNW w ubezpieczeniu komunikacyjnym 10% 60%
dane: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

W ocenie eksperta, wielu właścicieli jednośladów przeważnie rezygnuje z ochrony AC, uważając ją za zbyt drogą, choć w ostatnich latach składki wyraźnie zmalały z poziomu ok. 25% wartości pojazdu do ok. 4–10%. Ze statystyk Compensy wyłania się też obraz braku zainteresowania posiadaczy jednośladów rozszerzeniem ubezpieczenia komunikacyjnego o NNW. Tylko 10% motocyklistów i skuterzystów wykupuje taką polisę. Wśród kierowców samochodów osobowych zainteresowanie tego rodzaju ochroną sięga 60%.

– W tym kontekście warto wspomnieć, że kolizja na skuterze czy motocyklu lub po prostu upadek na nierównej nawierzchni mogą okazać się dla zdrowia kierowcy o wiele gorsze niż stłuczka samochodem. Ponadto z policyjnych danych wynika, że w 2019 r. – w porównaniu z wcześniejszym rokiem – aż o 25% wzrosła liczba motocyklistów zabitych na drogach, choć liczba wypadków z udziałem motocykli zmniejszyła się – dodaje Damian Andruszkiewicz.

(AM, źródło: Brandscope)

KUKE: 101 upadłości i restrukturyzacji w marcu

0

Z danych zebranych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) wynika, że w marcu upadłość ogłosiło 55 polskich przedsiębiorstw. Liczba ta była o 14,1% niższa niż w lutym i o 3,8% wyższa od odnotowanej przed rokiem. W poprzednim miesiącu ogłoszono też 46 restrukturyzacji (- 8% m/m i +2,2% r/r).

Liczba niewypłacalności (postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych) sięgnęła 101, czyli była o 11,4% niższa niż miesiąc wcześniej i o 3,1% wyższa niż przed rokiem. Suma niewypłacalności z ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się w styczniu do 1005 – to o 3 przypadki więcej w stosunku do stanu z lutego – podał stooq.pl za ISBNews.

– Zgromadzone przez nas dane o ogłoszonych w marcu przez sądy upadłościach i otwartych postępowaniach restrukturyzacyjnych nie oddają prawdziwej sytuacji na rynku związanej z „zamrożeniem” gospodarki ze względu na wybuch pandemii. Wpływ koronawirusa na te dane będzie widoczny dopiero za kilka miesięcy, kiedy część podmiotów gospodarczych o słabszej kondycji finansowej i płynności będzie zmuszona do składania takich wniosków z uwagi na brak wystarczających środków do uregulowania zobowiązań – powiedział wiceprezes KUKE Tomasz Ślagórski, cytowany w komunikacie. – W chwili obecnej trudno jest wyrokować o skali tego zjawiska, choć na pewno należy się spodziewać znaczącego wzrostu niewypłacalności w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wiele zależy od tego, jak długo i w jakim tempie polska gospodarka będzie wychodzić z obecnego kryzysu. Kluczowe jest, by w okresie przejściowym jak największej liczbie przedsiębiorstw udało się utrzymać płynność, co wymaga zapewnienia sobie dostępu do źródeł finansowania. Dlatego duże znaczenie będzie miało podejście banków, firm faktoringowych i ubezpieczycieli kredytu kupieckiego do kwestii ich apetytu na ryzyko kredytowe i jednocześnie wykorzystania przez te instytucje instrumentów wsparcia udzielanych przez rząd w ramach Tarczy Antykryzysowej – dodał.

Więcej:

https://stooq.pl/n/?f=1349700&search=kuke

(AM, źródło: stooq.pl, ISBnews)

RVS: Doroczne spotkanie reasekuracyjne odwołane

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

64. Randez-Vous de Septembre w Monako, zaplanowane na 12–17 września 2020 r., zostało odwołane z powodu niepewności co do pandemii koronawirusa.

Przez 63 lata wydarzenie gromadziło najważniejszych przedstawicieli światowego rynku ubezpieczeniowego, reasekuracyjnego i brokerskiego oraz ogromną liczbę prawników, doradców bankowych i wyspecjalizowanych dziennikarzy. Blisko 3000 osób przyjeżdżało na konferencję, aby omówić problemy zawodowe i rozpocząć doroczne negocjacje prowadzące do odnowienia umów reasekuracyjnych.

– Ze względu na powagę kryzysu zdrowotnego, jakiego doświadczamy, członkowie Stowarzyszenia RVS jednogłośnie zdecydowali o odwołaniu RVS w 2020 r. – poinformował Claude Tandil, przewodniczący RVS.

Jednocześnie RVS postanowiło przekazać 100 tys. euro na przyspieszenie badań nad szczepionką pozwalającą pokonać koronawirusa. Następne wrześniowe spotkanie odbędzie się w dniach 11–16 września 2021 r.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Link4 zmodyfikował ofertę dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Link4 wprowadził zmiany w swojej ofercie dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych. Modyfikacje obejmujące ubezpieczenia AC i NNW rozszerzyły zakres ochrony w tych polisach. Zmiany obowiązują od 24 kwietnia.

– Polisy komunikacyjne zawsze były mocną stroną Link4 i chcemy, żeby tak zostało. Te zmiany przede wszystkim wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, a przy tym czynią naszą ofertę jedną z najbardziej kompleksowych na rynku – ocenia Agata Ambroziak-Rogulska, dyrektor Departamentu Produktu Link4. – Dodatkowo nowe dokumenty OWU zostały napisane prostym językiem, by klient w pełni rozumiał wszystkie warunki ubezpieczenia – dodaje.

Zmiany w AC

W Auto Casco (AC) wprowadzony został zakres All Risks, który zastąpił dotychczasowe zdarzenia nazwane. W zmienionej formule ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za szkodę polegającą na uszkodzeniu lub zniszczeniu pojazdu, która powstanie na skutek wszelkich nagłych i nieprzewidzianych zdarzeń. Dodatkowo poniesie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzęta, polegające np. na przegryzieniu przez gryzonie kabli.

Zmiany w NNW

Z kolei w komunikacyjnych ubezpieczeniach NNW do wypłaty odszkodowania będzie kwalifikować się każdy uszczerbek na zdrowiu, który został sklasyfikowany w nowej tabeli w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Nowa tabela uszczerbkowa szczegółowo opisuje zarówno rozpoznanie, jak i skutek nieszczęśliwego wypadku. Link4 zapewnia, że ubezpieczony nie będzie musiał czekać na wypłatę odszkodowania do zakończenia leczenia, W zmodyfikowanej wersji będzie mógł otrzymać świadczenie na podstawie dokumentów medycznych. We wcześniej obowiązującej formie NNW ubezpieczony otrzymywał świadczenie, gdy doznawał trwałego uszczerbku na zdrowiu.

Dodatkowe świadczenia za hospitalizację

W ramach zmian w polisach od następstw nieszczęśliwych wypadków zakład wprowadził również świadczenia dodatkowe za hospitalizację. Link4 wypłaci 100 zł za każdy dzień pobytu klienta w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku, do kwoty 2 tys. zł za cały pobyt. Zwróci także koszty zakupu leków i środków opatrunkowych do 5 tys. zł oraz koszty zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych do 10% sumy ubezpieczenia NNW. Zmianie uległ także zakres terytorialny ubezpieczenia, które od teraz obejmuje nieszczęśliwe wypadki na terenie całego świata (dotychczas Europy). Wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na wysokość składki ubezpieczeniowej.

Link4 zorganizuje leczenie w placówkach PZU Zdrowie

Polisy NNW wspiera dodatkowo pakiet „Wracaj do zdrowia”, który obejmuje organizację oraz pokrycie przez Link4 kosztów najważniejszych świadczeń zdrowotnych, oferowanych w ponad 2 tys. placówek PZU Zdrowie. Do dyspozycji ubezpieczonych są lekarze wielu specjalizacji. Klienci mogą skorzystać z terapii psychologicznej, zabiegów i badań ambulatoryjnych oraz specjalistycznej diagnostyki.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Link4)

Agenci szlifują wirtualny warsztat pracy na Insurance Summit

0

W środę, 8 kwietnia 2020 r., a więc w samym środku ogólnopolskiej (a wręcz ogólnoświatowej) kwarantanny odbyło się całodniowe szkolenie sprzedażowe dla ubezpieczeniowców Insurance Summit. Organizatorem był Dariusz Halczok (Finanse z Ludzką Twarzą), a patronat medialny objęła „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W ciągu dnia zalogowało się ponad 500 osób, a wśród nich zarówno osoby dopiero stawiające pierwsze kroki w naszej branży, jak i doświadczeni doradcy ubezpieczeniowi.

Konferencja Insurance Summit miała odbyć się w sposób tradycyjny, już wszystko było dopięte na ostatni guzik, sale zarezerwowane… – wyjaśnia Dariusz Halczok. – Chociaż jesteśmy branżą preferującą zdecydowanie osobiste spotkania, to umiemy też doskonalić kwalifikacje zawodowe w sposób zdalny. Stąd pomysł na szkolenie w wersji online, które zorganizowałem dosłownie w ciągu kilku dni – dodaje organizator.

W programie znalazł się mocny blok sprzedażowy, w którym uczestnicy mogli dowiedzieć się:

* Jak wykonać profesjonalną analizę potrzeb online

* Jak skutecznie zaprojektować powtarzalny i wysokomarżowy proces sprzedażowy

* Jak znaleźć więcej potencjalnych klientów dzięki analizie danych

W części dotyczącej modeli biznesowych pojawiły się następujące wątki:

* Jak stworzyć i wdrożyć rentowny model biznesowy

* Jak dobierać rozwiązania dla klientów

* Jak zrozumiale prezentować rozwiązania finansowe

* Jak zaplanować ekspansję biznesową z wykorzystaniem internetu

Jednym z gości specjalnych Insurance Summit był Daniel Kędzierski, prezes internetowej agencji FastTony.es, który radził jak wykorzystać media społecznościowe do zdobywania klientów i budowy marki osobistej w dobie pracy zdalnej. Daniel tłumaczył, jak można skutecznie automatyzować działania reklamowe i pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów bez przeznaczania na reklamę w internecie tysięcy złotych.

Prezentacja Daniela cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników konferencji, którzy w świecie internetowej reklamy czują się dość niepewnie, a wielu z nich miało przykre doświadczenia kosztownych, a zarazem nieskutecznych biznesowo kampanii.

W programie znalazł się też panel dyskusyjny z udziałem Rajmunda Rusieckiego, członka zarządu Generali Życie, Roberta Tomaszewskiego, dyrektora zarządzającego z ERGO Hestii, oraz Aleksandry E. Wysockiej, redaktor naczelnej „Gazety Ubezpieczeniowej”. Paneliści dyskutowali o aktualnych wyzwaniach dla branży ubezpieczeniowej, a podsumowanie debaty można obejrzeć na wizualnej notatce przygotowanej przez Bogumiłę Ratajczak.

Nagrania z konferencji były dostępne przez tydzień po wydarzeniu, a uczestnicy mogli skorzystać z promocyjnej ceny kursu online „Akademia Doradcy”. Chociaż wystąpiły pewne problemy techniczne, wydarzenie należy podsumować jako bardzo udane i dobrze wpisane w potrzeby szkoleniowe agentów ubezpieczeniowych, którzy w pandemicznych warunkach szukają skutecznych narzędzi komunikacji i sprzedaży.

Nasi klienci i potencjalni klienci cały czas potrzebują zabezpieczenia finansowej przyszłości, dostępu do opieki zdrowotnej i innych produktów finansowych – podkreślał Dariusz Halczok. – Mądrze wykorzystana technologia pozwala dotrzeć z ofertą do osób, które jej naprawdę potrzebują – uzupełnił.

Czy ubezpieczyciele umieją działać zdalnie?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Innowacje, o których branża ubezpieczeniowa najczęściej mówiła w 2019 r., to omnichannel, portale klienckie i narzędzia do samodzielnej likwidacji szkód. Wszystko wskazuje na to, że innowacjami o największym znaczeniu biznesowym dla ubezpieczycieli w bieżącym roku będą narzędzia do pracy zdalnej. I nie wystarczy o nich mówić, trzeba je wdrożyć.

Ci ubezpieczyciele, którzy nie umieją jeszcze działać zdalnie, muszą się tego nauczyć. I to natychmiast.

Marzec 2020 r. okazał się trudnym sprawdzianem dla ubezpieczycieli. Gdy cała Polska (i duża część świata) została z dnia na dzień zmuszona do pracy w warunkach domowych, firmy podzieliły się na trzy grupy. Pierwsza grupa już dysponowała zestawami narzędzi do pracy zdalnej i w nowych warunkach tylko zwiększyła skalę ich zastosowania. Druga grupa nie miała takich narzędzi, ale była w stanie relatywnie szybko rozpocząć proces wdrażania nowych sposobów działania. Trzecia grupa pogrążyła się w chwilowym paraliżu decyzyjno-komunikacyjnym – i to właśnie z powodu braku sprawdzonych metod zdalnej kooperacji.

Nowy model na nowe czasy

Prawdopodobieństwo przedłużenia się zdalnej pracy jest znaczne, a dla ubezpieczycieli oznacza to istotne zmiany modeli operacyjnych. Kiedy pracownicy myślą o tym, jak pozostać w kontakcie ze sobą za pomocą czatu, jak udostępniać dokumenty w czasie rzeczywistym i jak zastąpić spotkania offline wideokonferencjami, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i administratorzy IT muszą martwić się o cyberbezpieczeństwo i dobrze przyjrzeć się nowym scenariuszom zagrożeń, mając niewiele czasu na przygotowanie szczegółowych planów działania w tej sytuacji.

Wyzwaniem numer jeden dla ubezpieczycieli jest teraz wzmocnienie kultury korporacyjnej nowego typu, która wspiera transparentną komunikację, zwinne zespoły powoływane projektowo oraz sprawne podejmowanie decyzji – podkreśla Piotr Szczepanik, Head of FSI Industry Portfolio w Microsoft. – Jeśli pracownicy, a co najważniejsze zarząd, nie są na taką transformację gotowi, to firmie będzie co najmniej bardzo trudno. Kolejne wyzwania, też niemożliwe do zlekceważenia, to zapewnienie infrastruktury, która zapewni funkcjonowanie firmy w nowym modelu, w znacznej mierze opartym na pracy zdalnej, z zachowaniem niezbędnych procedur bezpieczeństwa.

Piotr Szczepanik

Jak wspierać kulturę otwartej, a zarazem rozproszonej komunikacji w firmie? – Możliwości jest bardzo wiele. Ciekawe narzędzie oparte na gamifikacji proponuje jeden z naszych partnerów, firma One2tribe – wskazuje Piotr Szczepanik. – Firmy po wdrożeniu tego rozwiązania wspierającego pracę zdalną notują istotny wzrost zaangażowania pracowniczego, zwiększenie efektywności transferu wiedzy, wyższą sprzedaż i szybszy time-to-market. To żadna magia, po prostu warto się uczyć pracować razem… a że można się przy tym dodatkowo dobrze bawić? Tym lepiej.

To nie czas na eksperymenty

Ze względu na presję czasu wiele firm sięga po gotowe zestawy narzędzi i wsparcie przy wdrożeniu ze strony sprawdzonego dostawcy. – Teraz najczęściej nikt nie ma czasu na ryzykowne eksperymenty, strategię „zrób to sam” czy odwlekanie decyzji o wdrożeniach w nieskończoność – zauważa Michał Jaworski, dyrektor Strategii Technologicznej i członek zarządu w Microsoft.

Piotr Szczepanik dodaje: – To jest czas na sprawne, przemyślane i sprawdzone działania. Zarówno Microsoft, jak i nasi partnerzy biznesowi oferują wiele takich narzędzi, które można wdrożyć w ciągu kilku dni, a czasem szybciej. Nawet istotne zmiany w organizacji realizuje się nie w kilka miesięcy, ale w kilkanaście dni. Podam konkretny przykład. Firma Accenture proponuje dwutygodniowe wdrożenie programu „Elastic Digital Workplace” opartego na technologii dostarczanej przez Microsoft. I takie ekspresowe wdrożenia to nie fikcja, to już się dzieje w zakładach ubezpieczeń w Polsce, czego wszyscy jesteśmy świadkami lub uczestnikami. Nie można jednak zapominać o bezpieczeństwie – podkreśla.

Bezpieczeństwo, głupcze!

Dostęp do zasobów firmowych z domowych urządzeń, współdzielenie dokumentów, brak należytych zabezpieczeń to wyzwania, które teraz spędzają sen z powiek informatykom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w zakładach ubezpieczeń.

Reżim RODO wciąż obowiązuje. Co więcej, nieprzewidziane ataki to dla firm ubezpieczeniowych istotne ryzyko, a potencjalnie kolejny cios ważący na ciągłości działania – ostrzega Michał Jaworski. – Dysponujemy jednak wieloma gotowymi i sprawdzonymi narzędziami, które pozwalają minimalizować ryzyka cybernetyczne. Przykładowo, korzystanie z zasad Azure Conditional Access i zasad ochrony aplikacji Microsoft Intune pomaga zarządzać i zabezpieczać dane firmowe w zatwierdzonych aplikacjach na urządzeniach osobistych, dzięki czemu pracownicy mogą nadal swobodnie pracować. Dzięki usłudze Azure Active Directory (Azure AD) pracownicy nie są narażeni na szkodliwe wiadomości e-mailowe typu phishing. To tylko dwa przykłady z bardzo wielu naszych rozwiązań służących ochronie bezpieczeństwa – tłumaczy Michał Jaworski.

Przed ubezpieczycielami jeszcze wiele cyfrowych wyzwań i coraz większa presja czasu. Żeby utrzymać przyzwoite tempo w tym wyścigu, trzeba umieć (lub szybko się nauczyć) zdalnie współpracować, skutecznie zarządzać sprzedażą i podejmować decyzje w sposób zwinny.

Aleksandra E. Wysocka

Prezes TUZ Ubezpieczenia w programie #ubezpieczeniowyLIVE

0

Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia, będzie gościem programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany w poniedziałek 27 kwietnia o godz. 13.00 na Facebooku.

Podczas programu Piotr Zadrożny opowie m.in., jak w praktyce działa Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta. Prezes TUZ Ubezpieczenia zdradzi również, jak wyglądają realia pracy zdalnej w towarzystwie, jakie wyniki finansowe przyniósł pierwszy kwartał 2020 r. oraz co będzie się działo w TUZ Ubezpieczenia w kolejnych kwartałach.

(AW, am)

Rząd pracuje nad rozwiązaniem problemu braków limitowych w ochronie należności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W trakcie czatu zorganizowanego przez serwis zdrowybiznes.pb.pl Janusz Władyczak, prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), poinformował, że obecnie prowadzone są prace nad nowym systemem ubezpieczeń należności handlowych. Prawdopodobnym terminem ich wejścia w życie jest koniec przyszłego miesiąca. Ubezpieczyciel szykuje też własną propozycję produktową uzupełniającą braki limitowe na rynku – informuje „Puls Biznesu”.

Prezes przyznał, że z prowadzonych przez KUKE obserwacji rynku ubezpieczeń należności wynika, iż u głównych konkurentów Korporacji zmienia się podejście w kierunku ograniczania limitów. Zapewnił, że niezależnie od koniunktury jego firma jest gotowa wziąć na siebie ewentualne ryzyka, ale po przeprowadzeniu indywidualnej analizy klienta i jego kontrahentów oraz starannej selekcji ryzyk. Janusz Władyczak ujawnił, że obecnie strona rządowa rozmawia ze wszystkimi ubezpieczycielami działającymi w Polsce o wsparciu, które pozwoliłoby zakładom przywrócić limity kupieckie do zbliżonego poziomu sprzed ostatnich cięć. Dyskusja jest prowadzona na bazie rozwiązań wprowadzonych w Niemczech czy Francji, które opracowując swoje systemy zatwierdzone już przez Komisję Europejską (KE), bazowały na doświadczeniach kryzysu finansowego z lat 2008–2009. Prezes zdradził, że polski system ma polegać na zobligowaniu do podtrzymania przedkryzysowych limitów ubezpieczeniowych. W tym tygodniu program ma zostać przedstawiony do notyfikacji w KE. Według szacunków Janusza Władyczaka, w ciągu dwóch tygodni Komisja powinna zatwierdzić program, co pozwoliłoby na jego operacyjne uruchomienie pod koniec maja. Zastrzegł jednak, że te szacunki są uzależnione od wielu czynników, m.in. podejścia samej KE. Prezes zaznaczył, że równolegle KUKE przygotowuje produkt dotyczący eksportu, którego zadaniem będzie uzupełnienie braków limitowych na rynku. Jego debiut ma nastąpić w pierwszej połowie maja.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 27 kwietnia, Paweł Sołtys, „Nadchodzą ubezpieczenia z rządową gwarancją”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie