W zawiązku z obecną pandemią koronawirusa, której skutkiem mogą być ograniczenia w korzystaniu z niektórych usług oraz terminowej realizacji serwisowania pojazdów, Hyundai Motor Poland podjął decyzję o przedłużeniu okresu gwarancji do końca maja 2020 r. dla wszystkich maszyn, którym okres gwarancyjny wygasał w marcu i kwietniu. Przedłużono również bezpłatną usługa assistance świadczoną przez Europ Assistance Polska.
– Zdajemy sobie sprawę, że w związku z obecną sytuacją
korzystanie z różnych usług może być utrudnione. Jako firma ułatwiamy codzienne
życie oraz zapewniamy wygodę i bezpieczeństwo w trudnych, stresujących
momentach. Dlatego cieszymy się, że klienci Hyundai Motor Poland będą mieli możliwość
skorzystania z assistance samochodowego w ramach wydłużonej gwarancji, ponieważ
wierzymy, że takie działanie zapewni klientom Hyundai maksymalny poziom
komfortu, pomocy i ochrony – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance
Polska.
– Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych klientów może
mieć teraz ograniczony dostęp do serwisowania pojazdów. Dlatego zdecydowaliśmy
o przedłużeniu okresu działania gwarancji oraz bezpłatnej usługi assistance –
powiedział Rafał Krajewski, dyrektor
Działu Posprzedażnego Hyundai Motor Poland.
OVB Allfinanz Polska wdrożyło nowe narzędzia rekrutacyjne, dzięki którym udało się jej utrzymać ciągłość procesów biznesowych w czasach COVID-19.
– Przy skali działalności OVB Allfinanz Polska
wszelkie ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną mogły wywrzeć na naszej
organizacji niekorzystny efekt. Postanowiliśmy zadziałać szybko i poszukać
rozwiązań, dzięki którym zaadaptujemy kluczowe procesy do nowej sytuacji –
mówi Artur Pałęga, członek zarządu
OVB Allfinanz Polska.
Firma od kilku
lat wykorzystuje w codziennej pracy Salesbooka – narzędzie wspierające doradców
ubezpieczeniowych w rekrutacji nowych pracowników i procesach sprzedażowych.
Doradcy mają do dyspozycji tablet i aplikację, które pomagają im w prezentacji
firmy, oferty i zbieraniu informacji o potencjalnych kandydatach. Salesbook
automatyzuje procesy i pozwala na menedżerską kontrolę nad przebiegiem spotkań.
– Salesbook jest narzędziem, które sprawdza się świetnie
zarówno w trakcie spotkania bezpośredniego, jak i podczas połączenia
telekonferencyjnego. Doradcy OVB Allfinanz Polska mogą więc łatwo przeprowadzać
swoje spotkania również w modelu zdalnym i z zachowaniem głównej przewagi, jaką
daje im Salesbook – budowania ponadprzeciętnego doświadczenia odbiorcy –
dodaje Dariusz Nawojczyk, CMO
Salesbook.
OVB Allfinanz
Polska rozszerzyło też współpracę z platformą Autenti, wdrażając rozwiązania
zdalnego podpisywania dokumentów. W ten sposób inicjowane na tablecie spotkanie
zostało uzupełnione o funkcję wysyłania do kandydatów wypełnionych ankiet i
możliwość natychmiastowego złożenia podpisu. W efekcie uzyskano w pełni zdalny
proces rekrutacji nowego współpracownika.
– Dzięki szybkiej reakcji i sięgnięciu po właściwe
narzędzia po prostu zminimalizowaliśmy potencjalne ryzyko zakłócenia naszych
standardowych procesów. Co więcej, nowe sposoby przeprowadzania rozmów z
kandydatami wejdą zapewne na stałe do rejestru naszych działań operacyjnych –
podsumowuje Artur Pałęga.
Z danych własnych Compensa TU wynika, że posiadacze jednośladów w zdecydowanej większości kupują wyłącznie obowiązkową polisę OC. 85% z nich w żaden sposób nie rozszerza ochrony. To inaczej niż kierowcy samochodów osobowych, spośród których 76% decyduje się na dodanie do polisy jednego lub więcej dobrowolnych rozszerzeń, m.in. AC, assistance czy NNW.
– Analizę przeprowadziliśmy na podstawie ponad 100
tys. zawartych u nas ubezpieczeń komunikacyjnych skuterów i motocykli. To na
tyle reprezentatywny zbiór, że możemy nasze obserwacje odnieść do ogółu
właścicieli jednośladów. Bez wątpienia ta grupa podchodzi do kwestii
ubezpieczeń o wiele bardziej zachowawczo od posiadaczy aut. Bardzo rzadko
zabezpiecza się na wypadek kradzieży pojazdu. Rezygnuje także z assistance,
czyli usług pomocowych, które są już niemal rynkowym standardem w przypadku
samochodów osobowych. To w dużej mierze wynik przekonania, że dodatkowe
ubezpieczenie motocykla jest drogie. Istotnie, jeszcze kilka lat temu
posiadacze jednośladów mieli ograniczony wybór, ale ubezpieczyciele otworzyli
się już na tych klientów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń
Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego Compensa TU.
Jak ubezpieczają się właściciele pojazdów mechanicznych?
Skutery/motocykle
Samochody osobowe
Wyłącznie obowiązkowe ubezpieczenie OC
85%
24%
Obowiązkowe ubezpieczenie OC rozszerzone o dobrowolne elementy ochrony
15%
76%
NNW w ubezpieczeniu komunikacyjnym
10%
60%
dane: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
W ocenie
eksperta, wielu właścicieli jednośladów przeważnie rezygnuje z ochrony AC,
uważając ją za zbyt drogą, choć w ostatnich latach składki wyraźnie zmalały z
poziomu ok. 25% wartości pojazdu do ok. 4–10%. Ze statystyk Compensy wyłania
się też obraz braku zainteresowania posiadaczy jednośladów rozszerzeniem
ubezpieczenia komunikacyjnego o NNW. Tylko 10% motocyklistów i skuterzystów
wykupuje taką polisę. Wśród kierowców samochodów osobowych zainteresowanie tego
rodzaju ochroną sięga 60%.
– W tym kontekście warto wspomnieć, że kolizja na
skuterze czy motocyklu lub po prostu upadek na nierównej nawierzchni mogą
okazać się dla zdrowia kierowcy o wiele gorsze niż stłuczka samochodem. Ponadto
z policyjnych danych wynika, że w 2019 r. – w porównaniu z wcześniejszym rokiem
– aż o 25% wzrosła liczba motocyklistów zabitych na drogach, choć liczba
wypadków z udziałem motocykli zmniejszyła się –
dodaje Damian Andruszkiewicz.
Z danych zebranych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) wynika, że w marcu upadłość ogłosiło 55 polskich przedsiębiorstw. Liczba ta była o 14,1% niższa niż w lutym i o 3,8% wyższa od odnotowanej przed rokiem. W poprzednim miesiącu ogłoszono też 46 restrukturyzacji (- 8% m/m i +2,2% r/r).
Liczba
niewypłacalności (postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych) sięgnęła
101, czyli była o 11,4% niższa niż miesiąc wcześniej i o 3,1% wyższa niż przed
rokiem. Suma niewypłacalności z ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się w styczniu
do 1005 – to o 3 przypadki więcej w stosunku do stanu z lutego – podał stooq.pl
za ISBNews.
– Zgromadzone przez nas dane o ogłoszonych w marcu
przez sądy upadłościach i otwartych postępowaniach restrukturyzacyjnych nie
oddają prawdziwej sytuacji na rynku związanej z „zamrożeniem” gospodarki ze
względu na wybuch pandemii. Wpływ koronawirusa na te dane będzie widoczny
dopiero za kilka miesięcy, kiedy część podmiotów gospodarczych o słabszej
kondycji finansowej i płynności będzie zmuszona do składania takich wniosków z
uwagi na brak wystarczających środków do uregulowania zobowiązań –
powiedział wiceprezes KUKE Tomasz
Ślagórski, cytowany w komunikacie. – W
chwili obecnej trudno jest wyrokować o skali tego zjawiska, choć na pewno
należy się spodziewać znaczącego wzrostu niewypłacalności w porównaniu z
ubiegłym rokiem. Wiele zależy od tego, jak długo i w jakim tempie polska
gospodarka będzie wychodzić z obecnego kryzysu. Kluczowe jest, by w okresie
przejściowym jak największej liczbie przedsiębiorstw udało się utrzymać
płynność, co wymaga zapewnienia sobie dostępu do źródeł finansowania. Dlatego
duże znaczenie będzie miało podejście banków, firm faktoringowych i ubezpieczycieli
kredytu kupieckiego do kwestii ich apetytu na ryzyko kredytowe i jednocześnie
wykorzystania przez te instytucje instrumentów wsparcia udzielanych przez rząd
w ramach Tarczy Antykryzysowej – dodał.
64. Randez-Vous de Septembre w Monako, zaplanowane na 12–17 września 2020 r., zostało odwołane z powodu niepewności co do pandemii koronawirusa.
Przez 63 lata
wydarzenie gromadziło najważniejszych przedstawicieli światowego rynku
ubezpieczeniowego, reasekuracyjnego i brokerskiego oraz ogromną liczbę
prawników, doradców bankowych i wyspecjalizowanych dziennikarzy. Blisko 3000
osób przyjeżdżało na konferencję, aby omówić problemy zawodowe i rozpocząć
doroczne negocjacje prowadzące do odnowienia umów reasekuracyjnych.
– Ze względu na powagę kryzysu zdrowotnego, jakiego
doświadczamy, członkowie Stowarzyszenia RVS jednogłośnie zdecydowali o
odwołaniu RVS w 2020 r. – poinformował Claude Tandil, przewodniczący RVS.
Jednocześnie RVS
postanowiło przekazać 100 tys. euro na przyspieszenie badań nad
szczepionką pozwalającą pokonać koronawirusa. Następne wrześniowe spotkanie
odbędzie się w dniach 11–16 września 2021 r.
Link4 wprowadził zmiany w swojej ofercie dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych. Modyfikacje obejmujące ubezpieczenia AC i NNW rozszerzyły zakres ochrony w tych polisach. Zmiany obowiązują od 24 kwietnia.
– Polisy komunikacyjne zawsze były mocną stroną Link4
i chcemy, żeby tak zostało. Te zmiany przede wszystkim wychodzą naprzeciw
oczekiwaniom klientów, a przy tym czynią naszą ofertę jedną z najbardziej
kompleksowych na rynku – ocenia Agata Ambroziak-Rogulska, dyrektor Departamentu Produktu Link4. – Dodatkowo nowe dokumenty OWU zostały
napisane prostym językiem, by klient w pełni rozumiał wszystkie warunki
ubezpieczenia – dodaje.
Zmiany w AC
W Auto Casco
(AC) wprowadzony został zakres All Risks, który zastąpił dotychczasowe
zdarzenia nazwane. W zmienionej formule ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za szkodę polegającą na uszkodzeniu lub zniszczeniu pojazdu,
która powstanie na skutek wszelkich nagłych i nieprzewidzianych zdarzeń. Dodatkowo
poniesie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzęta, polegające np.
na przegryzieniu przez gryzonie kabli.
Zmiany w NNW
Z kolei w
komunikacyjnych ubezpieczeniach NNW do wypłaty odszkodowania będzie
kwalifikować się każdy uszczerbek na zdrowiu, który został sklasyfikowany w
nowej tabeli w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Nowa tabela uszczerbkowa
szczegółowo opisuje zarówno rozpoznanie, jak i skutek nieszczęśliwego wypadku. Link4
zapewnia, że ubezpieczony nie będzie musiał czekać na wypłatę odszkodowania do
zakończenia leczenia, W zmodyfikowanej wersji będzie mógł otrzymać świadczenie
na podstawie dokumentów medycznych. We wcześniej obowiązującej formie NNW ubezpieczony
otrzymywał świadczenie, gdy doznawał trwałego uszczerbku na zdrowiu.
Dodatkowe świadczenia za hospitalizację
W ramach zmian w
polisach od następstw nieszczęśliwych wypadków zakład wprowadził również
świadczenia dodatkowe za hospitalizację. Link4 wypłaci 100 zł za każdy
dzień pobytu klienta w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku, do kwoty
2 tys. zł za cały pobyt. Zwróci także koszty zakupu leków i środków
opatrunkowych do 5 tys. zł oraz koszty zakupu przedmiotów ortopedycznych i
środków pomocniczych do 10% sumy ubezpieczenia NNW. Zmianie uległ także zakres
terytorialny ubezpieczenia, które od teraz obejmuje nieszczęśliwe wypadki na
terenie całego świata (dotychczas Europy). Wprowadzone zmiany nie będą miały
wpływu na wysokość składki ubezpieczeniowej.
Link4 zorganizuje leczenie w placówkach PZU Zdrowie
Polisy NNW
wspiera dodatkowo pakiet „Wracaj do zdrowia”, który obejmuje organizację oraz
pokrycie przez Link4 kosztów najważniejszych świadczeń zdrowotnych, oferowanych
w ponad 2 tys. placówek PZU Zdrowie. Do dyspozycji ubezpieczonych są lekarze
wielu specjalizacji. Klienci mogą skorzystać z terapii psychologicznej,
zabiegów i badań ambulatoryjnych oraz specjalistycznej diagnostyki.
W środę, 8 kwietnia
2020 r., a więc w samym środku ogólnopolskiej (a wręcz ogólnoświatowej)
kwarantanny odbyło się całodniowe szkolenie sprzedażowe dla ubezpieczeniowców
Insurance Summit. Organizatorem był Dariusz
Halczok (Finanse z Ludzką Twarzą), a patronat medialny objęła „Gazeta
Ubezpieczeniowa”.
W ciągu dnia zalogowało się ponad 500 osób, a wśród nich zarówno osoby dopiero stawiające pierwsze kroki w naszej branży, jak i doświadczeni doradcy ubezpieczeniowi.
– Konferencja Insurance Summit miała odbyć się
w sposób tradycyjny, już wszystko było dopięte na ostatni guzik, sale
zarezerwowane… – wyjaśnia Dariusz Halczok. – Chociaż jesteśmy branżą preferującą zdecydowanie osobiste spotkania, to
umiemy też doskonalić kwalifikacje zawodowe w sposób zdalny. Stąd pomysł na
szkolenie w wersji online, które zorganizowałem dosłownie w ciągu kilku dni
– dodaje organizator.
W programie znalazł się mocny blok sprzedażowy, w którym uczestnicy mogli dowiedzieć się:
* Jak wykonać profesjonalną
analizę potrzeb online
* Jak skutecznie
zaprojektować powtarzalny i wysokomarżowy proces sprzedażowy
* Jak znaleźć
więcej potencjalnych klientów dzięki analizie danych
W części dotyczącej modeli biznesowych pojawiły się następujące wątki:
* Jak stworzyć i
wdrożyć rentowny model biznesowy
* Jak dobierać
rozwiązania dla klientów
* Jak zrozumiale
prezentować rozwiązania finansowe
* Jak zaplanować
ekspansję biznesową z wykorzystaniem internetu
Jednym z gości specjalnych Insurance Summit był Daniel Kędzierski, prezes internetowej agencji FastTony.es, który radził jak wykorzystać media społecznościowe do zdobywania klientów i budowy marki osobistej w dobie pracy zdalnej. Daniel tłumaczył, jak można skutecznie automatyzować działania reklamowe i pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów bez przeznaczania na reklamę w internecie tysięcy złotych.
Prezentacja Daniela cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników
konferencji, którzy w świecie internetowej reklamy czują się dość niepewnie, a
wielu z nich miało przykre doświadczenia kosztownych, a zarazem nieskutecznych
biznesowo kampanii.
W programie
znalazł się też panel dyskusyjny z udziałem Rajmunda Rusieckiego, członka zarządu Generali Życie, Roberta Tomaszewskiego, dyrektora
zarządzającego z ERGO Hestii, oraz Aleksandry
E. Wysockiej, redaktor naczelnej „Gazety Ubezpieczeniowej”. Paneliści
dyskutowali o aktualnych wyzwaniach dla branży ubezpieczeniowej, a podsumowanie
debaty można obejrzeć na wizualnej notatce przygotowanej przez Bogumiłę Ratajczak.
Nagrania z
konferencji były dostępne przez tydzień po wydarzeniu, a uczestnicy mogli
skorzystać z promocyjnej ceny kursu online „Akademia Doradcy”. Chociaż wystąpiły
pewne problemy techniczne, wydarzenie należy podsumować jako bardzo udane i
dobrze wpisane w potrzeby szkoleniowe agentów ubezpieczeniowych, którzy w
pandemicznych warunkach szukają skutecznych narzędzi komunikacji i sprzedaży.
– Nasi klienci i potencjalni klienci cały czas
potrzebują zabezpieczenia finansowej przyszłości, dostępu do opieki zdrowotnej
i innych produktów finansowych – podkreślał Dariusz Halczok. – Mądrze wykorzystana technologia pozwala
dotrzeć z ofertą do osób, które jej naprawdę potrzebują – uzupełnił.
Innowacje,
o których branża ubezpieczeniowa najczęściej mówiła w 2019 r., to omnichannel,
portale klienckie i narzędzia do samodzielnej likwidacji szkód. Wszystko
wskazuje na to, że innowacjami o największym znaczeniu biznesowym dla
ubezpieczycieli w bieżącym roku będą narzędzia do pracy zdalnej. I nie
wystarczy o nich mówić, trzeba je wdrożyć.
Ci ubezpieczyciele,
którzy nie umieją jeszcze działać zdalnie, muszą się tego nauczyć. I to
natychmiast.
Marzec
2020 r. okazał się trudnym sprawdzianem dla ubezpieczycieli. Gdy cała Polska (i
duża część świata) została z dnia na dzień zmuszona do pracy w warunkach
domowych, firmy podzieliły się na trzy grupy. Pierwsza grupa już dysponowała
zestawami narzędzi do pracy zdalnej i w nowych warunkach tylko zwiększyła skalę
ich zastosowania. Druga grupa nie miała takich narzędzi, ale była w stanie
relatywnie szybko rozpocząć proces wdrażania nowych sposobów działania. Trzecia
grupa pogrążyła się w chwilowym paraliżu decyzyjno-komunikacyjnym – i to
właśnie z powodu braku sprawdzonych metod zdalnej kooperacji.
Nowy model na nowe
czasy
Prawdopodobieństwo
przedłużenia się zdalnej pracy jest znaczne, a dla ubezpieczycieli oznacza to
istotne zmiany modeli operacyjnych. Kiedy pracownicy myślą o tym, jak pozostać
w kontakcie ze sobą za pomocą czatu, jak udostępniać dokumenty w czasie
rzeczywistym i jak zastąpić spotkania offline wideokonferencjami, osoby
odpowiedzialne za bezpieczeństwo i administratorzy IT muszą martwić się o
cyberbezpieczeństwo i dobrze przyjrzeć się nowym scenariuszom zagrożeń, mając
niewiele czasu na przygotowanie szczegółowych planów działania w tej sytuacji.
–
Wyzwaniem numer jeden dla ubezpieczycieli
jest teraz wzmocnienie kultury korporacyjnej nowego typu, która wspiera
transparentną komunikację, zwinne zespoły powoływane projektowo oraz sprawne
podejmowanie decyzji – podkreśla Piotr
Szczepanik, Head of FSI Industry Portfolio w Microsoft. – Jeśli pracownicy, a co najważniejsze zarząd,
nie są na taką transformację gotowi, to firmie będzie co najmniej bardzo trudno.
Kolejne wyzwania, też niemożliwe do
zlekceważenia, to zapewnienie infrastruktury, która zapewni funkcjonowanie
firmy w nowym modelu, w znacznej mierze opartym na pracy zdalnej, z zachowaniem
niezbędnych procedur bezpieczeństwa.
Piotr Szczepanik
Jak
wspierać kulturę otwartej, a zarazem rozproszonej komunikacji w firmie? – Możliwości jest bardzo wiele. Ciekawe
narzędzie oparte na gamifikacji proponuje jeden z naszych partnerów, firma
One2tribe – wskazuje Piotr Szczepanik. – Firmy po wdrożeniu tego rozwiązania wspierającego pracę zdalną notują
istotny wzrost zaangażowania pracowniczego, zwiększenie efektywności transferu
wiedzy, wyższą sprzedaż i szybszy time-to-market. To żadna magia, po prostu
warto się uczyć pracować razem… a że można się przy tym dodatkowo dobrze bawić?
Tym lepiej.
To nie czas na
eksperymenty
Ze
względu na presję czasu wiele firm sięga po gotowe zestawy narzędzi i wsparcie
przy wdrożeniu ze strony sprawdzonego dostawcy. – Teraz najczęściej nikt nie ma czasu na ryzykowne eksperymenty,
strategię „zrób to sam” czy odwlekanie decyzji o wdrożeniach w nieskończoność
– zauważa Michał Jaworski, dyrektor
Strategii Technologicznej i członek zarządu w Microsoft.
Piotr
Szczepanik dodaje: – To jest czas na
sprawne, przemyślane i sprawdzone działania. Zarówno Microsoft, jak i nasi
partnerzy biznesowi oferują wiele takich narzędzi, które można wdrożyć w ciągu
kilku dni, a czasem szybciej. Nawet istotne zmiany w organizacji realizuje się
nie w kilka miesięcy, ale w kilkanaście dni. Podam konkretny przykład. Firma
Accenture proponuje dwutygodniowe wdrożenie programu „Elastic Digital Workplace”
opartego na technologii dostarczanej przez Microsoft. I takie ekspresowe
wdrożenia to nie fikcja, to już się dzieje w zakładach ubezpieczeń w Polsce,
czego wszyscy jesteśmy świadkami lub uczestnikami. Nie można jednak zapominać o
bezpieczeństwie – podkreśla.
Bezpieczeństwo,
głupcze!
Dostęp
do zasobów firmowych z domowych urządzeń, współdzielenie dokumentów, brak
należytych zabezpieczeń to wyzwania, które teraz spędzają sen z powiek
informatykom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w zakładach ubezpieczeń.
– Reżim RODO wciąż obowiązuje. Co więcej, nieprzewidziane ataki to dla firm ubezpieczeniowych istotne ryzyko, a potencjalnie kolejny cios ważący na ciągłości działania – ostrzega Michał Jaworski. – Dysponujemy jednak wieloma gotowymi i sprawdzonymi narzędziami, które pozwalają minimalizować ryzyka cybernetyczne. Przykładowo, korzystanie z zasad Azure Conditional Access i zasad ochrony aplikacji Microsoft Intune pomaga zarządzać i zabezpieczać dane firmowe w zatwierdzonych aplikacjach na urządzeniach osobistych, dzięki czemu pracownicy mogą nadal swobodnie pracować. Dzięki usłudze Azure Active Directory (Azure AD) pracownicy nie są narażeni na szkodliwe wiadomości e-mailowe typu phishing. To tylko dwa przykłady z bardzo wielu naszych rozwiązań służących ochronie bezpieczeństwa – tłumaczy Michał Jaworski.
Przed
ubezpieczycielami jeszcze wiele cyfrowych wyzwań i coraz większa presja czasu.
Żeby utrzymać przyzwoite tempo w tym wyścigu, trzeba umieć (lub szybko się
nauczyć) zdalnie współpracować, skutecznie zarządzać sprzedażą i podejmować
decyzje w sposób zwinny.
Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia, będzie gościem programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany w poniedziałek 27 kwietnia o godz. 13.00 na Facebooku.
Podczas programu
Piotr Zadrożny opowie m.in., jak w praktyce działa Pełny Pakiet Pomocy dla
Agenta. Prezes TUZ Ubezpieczenia zdradzi również, jak wyglądają realia pracy
zdalnej w towarzystwie, jakie wyniki finansowe przyniósł pierwszy kwartał 2020
r. oraz co będzie się działo w TUZ Ubezpieczenia w kolejnych kwartałach.
W trakcie czatu zorganizowanego przez serwis zdrowybiznes.pb.pl Janusz Władyczak, prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), poinformował, że obecnie prowadzone są prace nad nowym systemem ubezpieczeń należności handlowych. Prawdopodobnym terminem ich wejścia w życie jest koniec przyszłego miesiąca. Ubezpieczyciel szykuje też własną propozycję produktową uzupełniającą braki limitowe na rynku – informuje „Puls Biznesu”.
Prezes przyznał,
że z prowadzonych przez KUKE obserwacji rynku ubezpieczeń należności wynika, iż
u głównych konkurentów Korporacji zmienia się podejście w kierunku ograniczania
limitów. Zapewnił, że niezależnie od koniunktury jego firma jest gotowa wziąć
na siebie ewentualne ryzyka, ale po przeprowadzeniu indywidualnej analizy
klienta i jego kontrahentów oraz starannej selekcji ryzyk. Janusz Władyczak
ujawnił, że obecnie strona rządowa rozmawia ze wszystkimi ubezpieczycielami
działającymi w Polsce o wsparciu, które pozwoliłoby zakładom przywrócić limity
kupieckie do zbliżonego poziomu sprzed ostatnich cięć. Dyskusja jest prowadzona
na bazie rozwiązań wprowadzonych w Niemczech czy Francji, które opracowując
swoje systemy zatwierdzone już przez Komisję Europejską (KE), bazowały na doświadczeniach
kryzysu finansowego z lat 2008–2009. Prezes zdradził, że polski system ma
polegać na zobligowaniu do podtrzymania przedkryzysowych limitów ubezpieczeniowych.
W tym tygodniu program ma zostać przedstawiony do notyfikacji w KE. Według
szacunków Janusza Władyczaka, w ciągu dwóch tygodni Komisja powinna zatwierdzić
program, co pozwoliłoby na jego operacyjne uruchomienie pod koniec maja. Zastrzegł
jednak, że te szacunki są uzależnione od wielu czynników, m.in. podejścia samej
KE. Prezes zaznaczył, że równolegle KUKE przygotowuje produkt dotyczący eksportu,
którego zadaniem będzie uzupełnienie braków limitowych na rynku. Jego debiut ma
nastąpić w pierwszej połowie maja.
Więcej:
„Puls Biznesu” z 27
kwietnia, Paweł Sołtys, „Nadchodzą ubezpieczenia z rządową gwarancją”:
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.