Po covidowej przerwie ruszyła kolejna tura stacjonarnych szkoleń dotyczących pracowniczych planów kapitałowych. Skorzystać z nich mogą pracodawcy, a także pośrednicy ubezpieczeniowi i ich klienci. Szkolenia prowadzone przez ekspertów PFR Portal PPK przekazują najważniejsze informacje z zakresu wdrażania PPK w firmie.
W trakcie spotkania zostaną również udzielone cenne wskazówki z zakresu wprowadzenia PPK wraz z omówieniem doświadczenia firm, które zostały już objęte programem.
Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się w formularzu poniżej lub pod adresem: https://bit.ly/3cQQDw7, gdzie również znajduje się aktualny harmonogram szkoleń w całej Polsce.
Najbliższe szkolenia:
Toruń: 13 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, znajdującym się przy ulicy Włocławskiej 167.
Łódź: 14 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Faktoria Centrum Biznesowe, znajdującym się przy ulicy Dowborczyków 25.
Nowy Sącz: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Hotelu Ibis Styles przy ulicy 1 Brygady 2.
Gdynia: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy ulicy Olimpijskiej 2.
Wrocław: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Centrum Biznesowo-Konferencyjnym, znajdującym się przy ulicy Ofiar Oświęcimskich 41/43.
Świdnica:16 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Hotelu Esperanto przy ulicy Stęczyńskiego 18.
Do wnikliwej lektury warunków ubezpieczeń turystycznych zachęca Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy. Sugeruje, by osoby wybierające się w podróż zwracały uwagę na wyłączenia, zakres ochrony, assistance oraz sumę ubezpieczenia.
– Wybierając ubezpieczenie powinniśmy zwrócić uwagę na definicje stosowane przez poszczególnych ubezpieczycieli operujących na polskim rynku. Niektórzy ubezpieczyciele nie wprowadzają rozróżnienia na epidemię i pandemię w zapisach umów i obejmują je ochroną. Zarówno w przypadku stanu pandemii, jak i epidemii będziemy chronieni polisą, jeżeli ogłoszenie pandemii lub epidemii – również koronawirusa – nastąpiło po zakupie ubezpieczenia. Inni ubezpieczyciele wyłączają ochronę w okresie pandemii, a świadczą ochronę w związku z epidemią, których precyzyjne definicje zawierają wzorce umowne. Niektóre zakłady ubezpieczeń oferują ochronę, ale pod pewnymi warunkami, na przykład ogłoszenia epidemii już po zakupie przez nas ubezpieczenia – tłumaczy Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.
Więcej:
„Rzeczpospolita” z 7 lipca, Regina Skibińska „Polisa na wakacje a koronawirus. Sprawdź, co kupujesz” https://pieniadze.rp.pl/…
W piątej edycji CEE Startup Challenge, konkursu organizowanego przez platformę matchmakingową Vestbee start-upy z regionu CEE po raz kolejny będą miały okazję zaprezentować się globalnym inwestorom i korporacjom bez wychodzenia z domu. „Gazeta Ubezpieczeniowa” dołączyła do patronów medialnych wydarzenia.
– Gospodarka wciąż potrzebuje innowacyjności, ubezpieczenia również. W obliczu zbliżającej się recesji ta potrzeba staje się tym bardziej dojmująca – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. – Będziemy kibicować ciekawym pomysłom biznesowym i opisywać je na łamach naszego tygodnika – zapowiada.
Innowacyjne firmy z Europy Środkowo-Wschodniej i DACH, które poszukują finansowania, mają szansę pozyskać inwestycję w wysokości miliona euro od Next Road Ventures i zaprezentować swój biznes międzynarodowym funduszom VC i korporacjom, m.in. InnoEnergy, Earlybird, Credo Ventures, Market One Capital, Iron Wolf Capital, bValue, Tera Ventures, Flashpoint, Engie, PGE Ventures, Sabic Ventures, Adamed czy EIT Digital.
Wybrani kandydaci otrzymają nagrody w postaci m.in. relacji medialnych z MamStartup, biletów na wiodące wydarzenia, w tym InfoShare i Webit, a także wiele rabatów na narzędzia i usługi oraz darmowe narzędzia biznesowe oferowane przez partnerów wyzwania. Wśród benefitów są między innymi: 25 000 dolarow darmowych kredytów na Amazon Web Services, rabat do 90% na usługi platformy HubSpot, DigitalOcean oraz darmowe narzędzia biznesowe od Brand24, Revolut Business, LiveChat, TrustMate czy specjalne oferty od Avisto, EXEQ oraz kancelarii prawnej Zieba & Partners.
Dodatkowo Partner Strategiczny CEE Startup Challenge, EIT InnoEnergy, organizator m.in. Power up Challenge!, oferuje tzw. Fast Track do programu InnoEnergy Investment – dla firm z obszaru energii, cleantech i mobility oraz szeroko pojętym technologiom smart. Wybrany start-up otrzyma dostęp do szerokiej sieci ekspertów i wsparcie m.in. w obszarze rozwoju technologii, komercjalizacji, globalnej ekspansji, rozwoju biznesu oraz pozyskaniu finansowania.
W CEE Startup Challenge mogą wziąć udział start-upy z 8 kategorii: Business & ICT, SaaS, AI, Analytics, Big Data, Fintech & Insurtech, Smart Cities & Home, Industry 4.0 & Proptech, Planet & Sustainability, Healthcare & Wellbeing.
Aplikacje przyjmowano za pośrednictwem platformy Vestbee do 5 lipca 2020 r. Laureatów z obszaru Fintech & Insurtech zaprezentujemy na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.
1 lipca 2020 r. Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje mające na celu zebranie opinii na temat kierunków istotnych zmian w systemie Wypłacalność II (dyrektywie 2009/138 WE i ewentualnie także w rozporządzeniu delegowanym 2015/35) oraz przeprowadzenie wstępnej oceny skutków. Konsultacji podlegają plany działania (1 lipca – 26 sierpnia) oraz dokument konsultacyjny (1 lipca – 21 października).
W ramach wstępnej oceny skutków obywatele i interesariusze rynkowi mają możliwość w swobodny sposób skomentować cele i założenia przeglądu (nowelizacji) przepisów ostrożnościowych Wypłacalności II, przedstawione w nocie Komisji Europejskiej. Natomiast dokument konsultacyjny jest ustrukturyzowaną ankietą (44 pytania).
Oba dokumenty poruszają wiele ważnych kwestii, m.in. ogólne cele, które powinny przyświecać regulacjom ostrożnościowym dla sektora ubezpieczeniowego, zrównoważony rozwój i wspieranie długoterminowych inwestycji zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji, wpływ pandemii Covid-19 na stosowanie przepisów Wypłacalności II, zastosowanie w praktyce zasady proporcjonalności, nadzór nad usługami świadczonymi transgranicznie, przeciwdziałanie niewypłacalności i upadłości podmiotów oraz kryzysom na rynku ubezpieczeniowym, harmonizacja w Unii Europejskiej systemów gwarancyjnych w ubezpieczeniach oraz przymusowej restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, wyzwania związane z cyfryzacją w ubezpieczeniach.
Informacje uzyskane w konsultacjach posłużą Komisji Europejskiej do zaplanowania dalszych działań w przeglądzie 2020 Wypłacalności II, dodatkowo do informacji dostarczanych przez Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA).
Insurtech Lemonade sprzedał w pierwotnej ofercie publicznej 11 mln akcji po 29 USD za sztukę – poinformował „Puls Biznesu”.
Gazeta wskazuje, że na podstawie IPO można wycenić wartość firmy na 1,6 mld USD. Kwota ta jest o 0,5 mld USD niższa od ubiegłorocznej, którą oszacowano na podstawie wartości zakupu akcji insurtechu (300 mln USD) przez grupę inwestorów.
Więcej: „Puls Biznesu” z 3 lipca, Marek Druś „Start-up wspierany przez SoftBank pozyskał 319 mln USD w IPO” https://www.pb.pl/startup-…
Inwestycje w rozwój infrastruktury będą jednym z głównych czynników wzrostu na rynkach wschodzących po ustąpieniu kryzysu pandemicznego – wynika z najnowszego raportu sigma Swiss Re.
Rynki wschodzące będą inwestować w infrastrukturę 2,2 bln dol. rocznie przez następne 20 lat. Wartość tych inwestycji jest równa 3,9% PKB, w porównaniu z niewiele ponad 2% na rynkach rozwiniętych. Inwestycje w infrastrukturę będą motorem zrównoważonego rozwoju na rynkach wschodzących. Projekty infrastrukturalne w ciągu 10 lat wygenerują ponad 50 mld dol. składek dla branży ubezpieczeniowej, głównie z sektorów inżynierii lądowej i wodnej, nieruchomości i energetycznego. Jednocześnie infrastruktura rynków wschodzących stanowi szansę inwestycyjną na 920 mld dol. rocznie dla inwestorów długoterminowych, do których zaliczają się ubezpieczyciele.
Segmentem, który skorzysta na inwestycjach infrastrukturalnych w ciągu najbliższej dekady, będą projekty budowlane, które wygenerują 22 mld dol. składek z ubezpieczeń all risk dla budownictwa. Poza tym raport prognozuje, że 9,7 mld dol. składek zostanie wygenerowane przez projekty energii odnawialnej w krajach EM7 (Brazylia, Chiny, Indie, Indonezja, Meksyk, Rosja i Tajlandia).
Do motorów inwestycji infrastrukturalnych na rynkach wschodzących Swiss Re zalicza: postępującą urbanizację, cyfryzację (inteligentnych) miast i infrastruktury, skupianie uwagi na odpornej infrastrukturze zdolnej przetrwać ekstremalne zdarzenia pogodowe i złagodzić skutki zmian klimatycznych oraz przechodzenie na energię odnawialną.
Fazy konstrukcyjna i operacyjna projektów infrastrukturalnych będą również generować nowe zapotrzebowanie na rozwiązania ubezpieczeniowe, na których najwięcej skorzystają segmenty budownictwa, nieruchomości i energetyki.
W Chinach, które prawdopodobnie będą największym rynkiem ubezpieczeniowym do 2035 r. 60% składki w najbliższej dekadzie zostanie wygenerowane przez biznes związany z infrastrukturą.
Szacuje się, że wschodząca Azja będzie inwestować w infrastrukturę 1,7 bln dol. rocznie, co stanowi 4,2% PKB. Na Chiny przypadać będzie 54% wydatków całego wschodzącego rynku i ok. 4,8% chińskiego PKB.
Inwestycje w infrastrukturę przyczynią się do wspierania zrównoważonego rozwoju na rynkach wschodzących – będą kluczowe dla poprawy produktywności i odporności w sytuacji globalnego spowolnienia. Dla rynku wschodzącego sigma prognozuje na 2020 r. spowolnienie wzrostu PKB o 4,3 pp., do -0,5%, w efekcie pandemii.
Poza recesją wywołaną przez pandemię dla rynków wschodzących prognozowany jest wzrost o ok. 4,4% rocznie w ciągu najbliższej dekady – wolniejszy od rocznej średniej 5,5% z lat 2010–2019, ale dużo szybszy od 1% prognozowanego dla rynków rozwiniętych.
3 lipca multiagencja Unilink rozpoczęła pierwszą w swojej historii ogólnopolską kampanię marketingową. Akcja prowadzona w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych ma na celu zbudowanie rozpoznawalności marki oraz pozyskanie klientów do ponad 450 placówek w ramach programu UniPartner i placówek własnych.
Kampania Unilink zatytułowana „Pokaż mi swoje ubezpieczenie, a znajdę Ci lepsze” rozpocznie się od emisji spotu w programach trzech grup telewizyjnych: Polsat, TVN i TVP. Bohaterką spotu i twarzą kampanii jest postać agentki i jednocześnie właścicielki agencji ubezpieczeniowej funkcjonującej pod marką Unilink. W swoim przekazie multiagencja stawia na zdecydowane podkreślenie roli agenta jako najlepszego i najbardziej profesjonalnego doradcy i opiekuna ubezpieczeniowego klienta.
– To dla nas bardzo ważny moment, do którego przygotowywaliśmy się przez ostatnie trzy lata. Ważny po pierwsze dlatego, że marka Unilink staje się marką rozpoznawalną dla klienta indywidualnego w całym kraju. Po drugie dlatego, że chcemy wesprzeć agentów po trudnym czasie związanym z ograniczoną sprzedażą z uwagi na pandemię koronawirusa i pomóc im w pozyskaniu nowych klientów. Bycie agentem Unilink to teraz także nasza wspólna odpowiedzialność. Realizując kampanię w obecnych niespokojnych czasach, chcemy też dać wyraźny sygnał naszego zaangażowania w długoterminowy rozwój biznesu, współpracujących z nami agentów – powiedział Igor Rusinowski, prezes Unilink.
Reklama telewizyjna rozpoczyna pełnowymiarową kampanię marketingową, która dodatkowo od drugiej połowy lipca będzie zintensyfikowana dzięki wykorzystaniu szeroko pojętego internetu.
Dla jak najlepszych efektów kampanii już w maju Unilink zmienił całkowicie stronę internetową. W jej ramach uruchomiona została intuicyjna wyszukiwarka placówek oznakowanych logo multiagencji. Stworzone zostały także specjalne podstrony placówek z danymi kontaktowymi i indywidualnym opisem. Dodatkowo powołany został zespół call center dla klientów, który jest odpowiedzialny za kierowanie zapytań do placówek.
Za zakup i planowanie mediów odpowiada Agencja Zenith Media.
W ostatnich miesiącach w Polsce wybuchło kilkanaście pożarów dużych zakładów produkcyjnych. Ponad połowa w dni wolne od pracy. To niemal wyklucza możliwość szybkiej reakcji. Jak się przed tym uchronić? Odpowiadają eksperci Hestii Corporate Solutions, Łukasz Białous i Hubert Karpiński z ERGO Hestii.
Aleksandra E. Wysocka: – Na Kongresie Brokerów w 2019 r. przedstawiliście swój innowacyjny projekt wykorzystujący narzędzia internetu rzeczy do zapobiegania szkodom w przemyśle. Jakie są losy tego projektu?
Hubert Karpiński: – Rozwija się bardzo dynamicznie. System Monitoringu IoT (MR IoT), bo tak się nazywa to rozwiązanie, powstał w wyniku pogłębionych testów technologicznych i konsultacji z pośrednikami ubezpieczeniowymi. To właśnie brokerzy wskazali najczęściej występujące czynniki szkodowe u klientów korporacyjnych.
Hubert Karpiński
Gdzie najczęściej występują szkody w zakładzie produkcyjnym?
H.K.: – Zdecydowanym numerem jeden są rozdzielnice elektryczne. Co czwarty pożar występujący w zakładach produkcyjnych i obiektach magazynowych ma początek w rozdzielnicach lub jest związany z instalacją elektryczną. Pozostałymi istotnymi obszarami, dla których wdrażamy działania prewencyjne, są silniki elektryczne, serwerownie oraz chłodnie i magazyny.
W ramach działania systemu MR IoT monitorujemy silniki elektryczne, będące wsparciem głównych procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie. Mówimy o liniach produkcyjnych, które są wąskim gardłem procesu technologicznego. Jego bezawaryjność i nieprzerwana praca są kluczowe dla firmy.
Natomiast serwerownie w dobie koronawirusa są jeszcze bardziej przeciążone, a zarazem istotne dla ciągłości funkcjonowania firm. Ostatnim obszarem są chłodnie i magazyny, które najczęściej mają ściśle określony reżim temperaturowy i wilgotnościowy. Niezbędne jest utrzymanie precyzyjnych warunków środowiskowych do przechowywania środków obrotowych, często mających bardzo dużą wartość. Dla każdego z tych obszarów Hestia Corporate Solutions ma rozbudowane rozwiązanie technologiczne powiązane z cyfrową platformą. Platforma przetwarza informacje pobrane drogą radiową z czujników i interpretuje je na podstawie kilkudziesięciu algorytmów predykcyjnych. Klienci mogą w czasie rzeczywistym przeglądać dane gromadzone przez sensory. Dodatkowo, w przypadku pojawienia się nieprawidłowości (anomalii), natychmiastowo informowani są o tym fakcie poprzez wiadomość e-mail oraz powiadomienie SMS. Takich alertów wysłaliśmy w ciągu roku ponad 7 tysięcy.
Łukasz Białous: – W okresie listopad 2019 r. – marzec 2020 r. w Polsce wystąpiło kilkanaście pożarów dużych zakładów produkcyjnych, które przyniosły milionowe straty. Do ponad połowy z nich doszło w nocy, weekend lub święto.
To pokazuje nam, jak ważny jest monitoring ryzyka, w momencie kiedy załogi nie ma na terenie zakładu lub jest ona mniej liczna. Dla pożarów, gdzie źródłową przyczyną mogą być niesprawne instalacje – technologia internetu rzeczy zwiększa szanse na wykrycie potencjalnych zagrożeń niezależnie od czasu wystąpienia problemu. W czasie pandemii okazało się to szczególnie przydatne. IoT nie śpi!
Łukasz Białous
Jak reagują klienci na ofertę Hestia Corporate Solutions? Czy widzą więcej korzyści, czy przeważają obawy przed wykryciem jakichś nieprawidłowości, co może prowadzić do wyższej składki?
Ł.B.: – To jest uzależnione od świadomości danego klienta. Są tacy, z którymi jesteśmy praktycznie w stałym kontakcie. Oni rozumieją, że internet rzeczy jest tak naprawdę ich sojusznikiem, który pozwala zapewnić ciągłość działania i uniknąć poważnych szkód. Zdarzało się, że dostawaliśmy nawet podziękowania za pomoc, bo nasze alerty pomogły w konkretnych sytuacjach.
Obawy są czymś naturalnym. Trzeba pamiętać, że dla nas internet rzeczy to nie jest narzędzie kontroli, ale integralny element nowego modelu ubezpieczenia ryzyk, który łączy technologię z szerszymi możliwościami ubezpieczeniowymi. Klient ma dwie korzyści – większą ochronę i realne narzędzia prewencyjne.
Do tej pory wszyscy klienci, którzy skorzystali z tego rozwiązania, ocenili je bardzo wysoko. Oczywiście ta technologia jest dostępna na rynku i można ją nabyć, ale już bez portalu agregującego dane z sensorów różnych dostawców technologii algorytmów predykcyjnych, które pozwolą odpowiednio zinterpretować zebrane dane i zareagować w odpowiedni sposób.
H.K.: – Te autorskie algorytmy to ogromna wartość. Bez nich pobrane dane są praktycznie bezwartościowe. Dane muszą być poddane obróbce i właściwie zinterpretowane, żeby mogły dać realną korzyść. Same progi alarmowe to za mało.
Czy mniejsze firmy również mogą skorzystać z internetu rzeczy?
Ł.B.: – Od niedawna mogą, i to dzięki… pandemii. Ze względu na zamknięcie gospodarki w II kwartale zyskaliśmy moce przerobowe, które pozwoliły na stworzenie oferty dla mniejszych podmiotów. Są to rozwiązania „pudełkowe” do samodzielnego montażu w serwerowni lub magazynie, wymagającym przestrzegania reżimu temperaturowego (np. apteka czy salon medycyny estetycznej).
Zaobserwowaliśmy, że klient reprezentujący średni i mniejszy biznes też potrzebuje minimalizacji ryzyka szkody w sytuacji ograniczonego dozoru pracowników.
Czy klienci korzystający z Hestia Corporate Solutions chętniej odnawiają ochronę w ERGO Hestii?
H.K.: – Właśnie jesteśmy po kilku negocjacjach odnowieniowych i rzeczywiście, klienci stosujący te rozwiązania bardzo je doceniają i widzą w nich istotną wartość. To nasza przewaga konkurencyjna, która będzie zyskiwać na znaczeniu.
Ł.B.: – Na koniec dodam, że internet rzeczy ma nie tylko wymiar czysto biznesowy, ale może się też wiązać ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Dostaliśmy ostatnio wyróżnienie za tworzenie nowego modelu ubezpieczeń nakierowanych na prewencję oraz minimalizacji emisji CO2 do atmosfery.
Mało kto wie, że niesprawny silnik elektryczny zużywa o ok. 10% więcej energii, co oznacza większe koszty dla przedsiębiorcy, większe ryzyko szkody oraz generuje dodatkową emisję CO2 i tym samym jest szkodliwe dla środowiska. Internet rzeczy pozwala tego typu zdarzenia minimalizować.
2 lipca wybrano prezydium Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Wszystkim jego dotychczasowym członkom przedłużono mandat.
Na kolejną kadencję powołano: Annę Włodarczyk-Moczkowską, prezes zarządu Wiener TU, która pełni funkcję przewodniczącej prezydium, Anetę Podymę-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie, oraz Adama Uszpolewicza, prezesa zarządu Aviva Polska (oboje wiceprzewodniczący). W Komisji Rewizyjnej zasiadają ponadto Grzegorz Buczkowski (Saltus Ubezpieczenia) oraz prezesi: Aleksandra Agatowska (PZU Życie), Beata Kozłowska-Chyła (PZU SA), Jacek Kugacz (PTR), Sławomir Łopalewski (PKO Ubezpieczenia), Jarosław Matusiewicz (UNIQA), Jarosław Parkot (Warta), Piotr M. Śliwicki (Ergo Hestia).
30 czerwca Link4 złożył zamówienie w DataWalk, które finalizuje sprzedaż licencji wieczystej oraz formalizuje pełne produkcyjne wykorzystanie platformy DataWalk w zakresie związanym z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.
Zamówienie stanowi realizację zawartej pomiędzy podmiotami w dniu 30 września 2019 r. umowy o komercyjnej współpracy w zastosowaniach związanych z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.
DataWalk to podmiot technologiczny, który na bazie własnej technologii zbudował produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym, m.in. w walce z przestępczością i wyłudzeniami w sektorze ubezpieczeniowym. Po jej narzędzia sięgnęły też Warta, czeska Kooperativa s.a. (VIG) oraz turecka HDI Sigorta.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.