Blog - Strona 1364 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1364

Od czego zacząć sprzedażową rozmowę telefoniczną z potencjalnym klientem, który w ogóle nas nie zna?

0

Obawy czy wręcz lęki związane z tym, od czego zacząć rozmowę telefoniczną (cold calling), są na pierwszym miejscu we wszystkich ankietach, jakie prowadzę przed szkoleniami z ludźmi sprzedaży.

Lęki te są wręcz mitologiczne, a jednocześnie tak stare, że niestety wielu ludzi uznało, że nic mądrego nie da się z tym zrobić. I nadal stosują teksty z lat 90., żywiąc nadzieję, że statystyka ich obroni (O zgrozo!).

Takie podejście ma potężne wady, a trzy najcięższe z nich to:

  1. Potencjalni klienci mają złe zdanie po kontakcie telefonicznym z agentami ubezpieczeniowymi, a tym samym niechęć do niego, obawy przed nim i w jego trakcie.
  2. Przez to (patrz pkt 1) pracę w ubezpieczeniach potencjalni agenci postrzegają jako trudną, niemiłą i nie garną się do niej.
  3. A jeśli już próbują, to na krótko i dlatego w szeregach sił sprzedaży towarzystw ubezpieczeniowych jest duża rotacja.

Czy zmiana początku rozmowy może tak wiele zmienić w branży?

A jeśli powiem, że TAK, to czy wyłączysz ocenianie i z otwartym umysłem i ciekawością poczytasz dalej?

Czy jednak wolisz mieć rację, że się nie da, i pozostaniesz przy „świętej statystyce”?

Jednak ciekawość? Świetnie! Dziękuję.

A teraz do sedna, aby ową ciekawość podtrzymać.

W 97% przypadków (prowadzę dokładne zapiski podczas szkoleń) na początku rozmowy telefonicznej z potencjalnym klientem agenci/handlowcy zaczynają od szybkiego (błyskawicznego wręcz) wypowiedzenia swojego imienia i nazwiska, po czym wolniej i wyraźniej mówią nazwę firmy, a następnie (i tu zalatuje latami 90. lub bezdusznym telemarketingiem) mówią, co mają lub z czym dzwonią, licząc, że łaskawie kapryśna statystyka będzie tym razem po ich stronie.

Natomiast klient zniesmaczony kolejnym telefonem w tym samym stylu mówi: Nie, dziękuję!

Ale za co? – chciałoby się zapytać, lecz to nie jest wina klienta, że dzwoniący do niego agent wyzwala u niego mechanizmy obronne.

Jak to zmienić?
Jak zacząć, aby chcieli słuchać i nie wrzucali cię do worka „telemarketer – Nie odbierać!”?

Od wielu lat w sprzedaży uparcie trwa sztuczny podział na sektor B2C (klienci indywidualni) i B2B (klienci biznesowi), ale na szczęście nie brakuje głosów rozsądku, które zamiast dzielić – łączą, określając jeden sektor H2H (człowiek z człowiekiem).

Co oznacza, że zamiast skupiać się na firmie, w której pracujesz, skup się najpierw na sobie (przygotuj się przed rozmową i przedstaw się, celowo nie wymieniając nazwy firmy, z której dzwonisz), a następnie skup się na kliencie (o tym szczegółowo napiszę w następnym artykule).

Zatem jak się dobrze przygotować do rozmowy, a następnie ciekawie przedstawić?

Karol Bartkowski

Po pierwsze, odpowiedz sobie sumiennie na kilka pytań:

  1. Komu i w czym pomogłaś/eś przez całe swoje życie? – napisz wszystko, co tylko przyjdzie ci do głowy. Możesz używać pełnych opisów całych historii lub skrótowych haseł.
  2. Z kim ci się najlepiej rozmawia? – profesja, wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania etc.
  3. Jakie problemy rozwiązujesz? – proszę cię, nie myl tego z pytaniem: Co umiesz? Np. dobry dentysta NIE rozwiązuje problemu żółtych zębów. Dobry dentysta rozwiązuje problem braku akceptacji siebie i kompleksów związanych z żółtymi zębami.
    Szkoląc zespoły sprzedażowe, NIE rozwiązuję problemów z cold callingiem. Szkoląc zespoły sprzedażowe, rozwiązuję problem niedotrzymanych obietnic (rodzinie – np. kasa na wakacje, czy szefowi – realizacja planów).
    Masz to?
  4. Jakie problemy rozwiązuje twój produkt/usługa? – moje szkolenia rozwiązują problem lęku przed odrzuceniem. A twoje ubezpieczenie, jaki problem rozwiązuje?

Dzięki odpowiedziom na powyższe pytania czy zadania będziesz mieć szansę jeszcze lepiej poznać siebie i zrozumieć, że z pewnością jesteś ciekawą, mądrą i interesującą osobą, która chce rozwiązywać problemy swoich klientów i być dla nich doradcą, specjalistą, a nie namolnym natrętem.

Kolejna korzyść z sumiennego przygotowania się do rozmowy pokazuje, że jeśli masz tyle ciekawych doświadczeń i możliwości, to z pewnością twoi potencjalni klienci także je mają. Bądź ich ciekaw.

Baw się procesem. Zadzwoń do jakiegoś „strasznego” klienta i powiedz:
Dzień dobry, nazywam się… i jestem pomocnym i ciekawskim agentem ubezpieczeniowym…

lub

Dzień dobry, nazywam się… i jedyne, co robię, to sprawiam, że moi klienci są dumnymi facetami…

lub

Dzień dobry, nazywam się… i jedyne, co robię, to sprawiam, że moje klientki czują się w pełni niezależne i bezpieczne…

Zachęcam cię do testowania tyle razy, ile tylko chcesz. Odrzuć zgrzybiałe, sztywne i wyświechtane teksty z lat 90. i „posmakuj” nietypowych, ciekawych i nietuzinkowych rozwiązań.

Zapewniam cię, że takie podejście, zamiast strachu przed dzwonieniem, będzie wyzwalać w tobie ciekawość: Kogo tym razem poznam? Jak mój rozmówca zareaguje na nowe przedstawienie się?

Oczywiście wiem, że ty też czujesz, że to ledwie ułamek pełnej strategii, dlatego serdecznie zapraszam cię na www.AkademiaSkutecznegoSprzedawania.pl, gdzie płacąc 100 zł miesięcznie, będziesz mieć dostęp do 12 różnych szkoleń rocznie oraz do ekskluzywnych webinarów tylko dla uczestników, a także sesji cold callingu na żywo, które będę regularnie prowadzić.
Sprawdzisz?

Karol Bartkowski

Crawford Polska a szkody na jachtach – z tej strony mogliście nas jeszcze nie znać!

0
fot. Morskie Szwędaki

Sytuacja związana z pandemią oraz jej następstwami dla rynku ubezpieczeniowego stawiają przed wszystkimi nowe wyzwania. W tym czasie wielu uczestników rynku stara się dopasować do nowej rzeczywistości, korzystając z dostępnych narzędzi biznesowych takich jak: dodatkowe analizy, prognozy czy rozważania na temat możliwych scenariuszy dalszego funkcjonowania. W Crawford Polska nie jest inaczej. Ale już na początku kryzysu wprowadziliśmy działania zaradcze i dlatego możemy bez „skutków ubocznych” kontynuować naszą działalność – pisze Bartosz Pudełko, Lider Zespołu Likwidacji Szkód Marine and Transportation Crawford Polska.

Zapewne niewielu czytelników wie, ale międzynarodowym mottem firmy Crawford and Company jest RESTORE – czyli „przywracać”.

W tym miejscu proponuję oderwać się na moment od korona-realiów i przywrócić wspomnienia wakacyjne ze spokojnych mazurskich jezior. Dziś opowiem o przykładach z likwidacji szkód na jachtach.

Przykłady z likwidacji wzięte

Był słoneczny lipcowy dzień. Dwoje maluchów bawiących się na jachcie motorowym swojego taty wyskoczyło z jachtu i podbiegły do taty. Minutę później rozpędzony skuter wodny, nad którym sternikowi nie udało się zapanować, wbił się w jacht motorowy z prędkością określaną przez świadków jako „nieprawdopodobnie duża”.

Nikomu nic się nie stało – sternik, lekko ogłuszony, został zabrany do szpitala, maluchy i tata będące z dala od jednostki najedli się jedynie strachu.

Efekt kolizji: Skuter wodny i jacht motorowy – na dnie. W jachcie motorowym oderwany pokład od dna, komora silnikowa kompletnie zalana, silnik nie reaguje. Do tego świeżo zamontowane wyposażenie do wakeboard. Wartość szkody: około 200 000 zł.

Na wieść o tym, że skuter nie był ubezpieczony z tytułu OC, właściciel jachtu motorowego stwierdził: mało brakowało, a odpuściłbym sobie ubezpieczenie casco. Całe szczęście dla niego stało się inaczej.

Sprawa stosunkowo prosta.

Ale przyjrzyjmy się drugiemu przykładowi.

Bohaterem tej historii także jest skuter wodny. Tym razem zgodnie z wyjaśnieniami właściciela – zacumowany burtą do pomostu. „Wie Pan, przepływał wycieczkowiec, zrobił falę i się burta zarysowała”. Na pytanie, dlaczego uszkodzenia ciągną się aż po dno, odpowiedzieć nie umiał. Dalsze postępowanie wykazało, że uszkodzenia burty i dna korelują ze sobą oraz z… upadkiem z przyczepy. Dalej już poszło sprawnie: monitoring, analiza materiału, potwierdzenie, że skuter nie został zabezpieczony na przyczepie po podjęciu z wody.

A to już miało konkretny wpływ na odpowiedzialność (czy raczej jej brak…).

Bartosz Pudełko

Sezon jachtowy dotychczas

Jest to wpis poniekąd ku przestrodze. W poprzednich latach można było mówić, że wraz z majówką sezon uważa się za otwarty. Po majówce spływały pierwsze szkody, potem lekkie wyciszenie i od czerwca sezon w pełni niemal do października. Potem krótki okres szkód „posezonowych i znowu cisza do maja.

Ale ten rok jest inny. Weźmy pod uwagę chociażby przesunięcie rozpoczęcia sezonu (i straty finansowe w czarterach), dołóżmy do tego stosunkowo niski stan wód oraz potrzebę odreagowania „lockdownu” i w mojej ocenie przepis na wzrost ilości
i wartości roszczeń gotowy.

Oczywiście nie życzymy – ale jeżeli już do tego dojdzie, to możecie być pewni, że nasza ogólnopolska i międzynarodowa sieć rzeczoznawców, a także współpracujący z nami specjaliści PZŻ, PZMiNW oraz nasza wiedza i doświadczenie pozwolą nam zrealizować każde zlecone zadanie i na każdym etapie likwidacji szkód.

A tymczasem, wiatru w żagle i stopy wody pod kilem!

Bartosz Pudełko
Likwidator Szkód od 2012 r.
Lider Zespołu Likwidacji Szkód Marine and Transportation od 2019 r.
Specjalista Crawford Polska m.in. w zakresie likwidacji szkód i jachtowych.
Żeglarz, Szkutnik Amator.

(ks)

Webinar PPK: Porozmawiajmy o oszczędzaniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czwartek 9 lipca o godzinie 11:00 odbędzie się pierwszy webinar z cyklu „PPK – plany, prognozy, komentarze”. Celem spotkań prowadzonych przez Roberta Zapotocznego, prezesa PFR Portalu PPK, jest przedstawienie i omówienie istotnych kwestii gospodarczo-społecznych w prosty i przystępny sposób. 

Cykl rozpocznie spotkanie z Pawłem Dobrowolskim, dyrektorem Biura Analiz PFR S.A., ekspertem z zakresu polityki gospodarczej. Rozmowa dotyczyć będzie m.in. tego, jak oszczędzanie długoterminowe wpływa na gospodarkę, w jaki sposób dotykają nas niskie stopy procentowe oraz czy zachowania konsumentów mają odzwierciedlenie we wzroście gospodarczym. Ponadto poruszona zostanie kwestia tego, jak przestój gospodarczy spowodowany epidemią wpłynął na sytuację na rynkach finansowych.

Ekspert wyjaśni także, dlaczego, mimo pandemii i załamania sytuacji gospodarczej, Pracownicze Plany Kapitałowe odnotowują zyski.

Spotkanie  potrwa 30 minut i udział w nim jest bezpłatny. Należy się wcześniej zarejestrować za pomocą formularza:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=u2srDZym6EGe8cA1VyvQDjP8EaiOOjVJowvAYdoxDnRUNU8yVEpIVkhTNEMwMlEzVkRaOVhFSEdYSyQlQCN0PWcu

Kolejna rozmowa Roberta Zapotocznego z zaproszonym gościem odbędzie się 6 sierpnia.

Więcej informacji na temat webinarów: https://www.mojeppk.pl/szkolenia…

(KS, źródło: mojeppk.pl)

TFI PZU: Uczestnictwo w PPK z dodatkowymi benefitami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oszczędzanie w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) daje wiele dodatkowych korzyści pracownikom firm, które podpisały umowy z TFI PZU. Jedną z nich jest możliwość bezpłatnych konsultacji i badań medycznych w ramach pakietów PZU Zdrowie. Teraz TFI PZU zdecydował się przedłużyć promocyjne warunki do 30 września 2020 roku.

Pracownicy zapisani do PPK w TFI PZU mogą wybrać jedną z listy oferowanych bezpłatnych usług. Może to być: konsultacja telemedyczna (w tym wystawienie recept), EKG spoczynkowe z opisem, USG jamy brzusznej, piersi lub gruczołu krokowego, konsultacja ginekologiczna wraz z wykonaniem cytologii, konsultacja urologiczna wraz z wykonaniem PSA bądź pakiet badań laboratoryjnych.

Nie są to jedyne dodatkowe korzyści, jakie przysługują uczestnikom Planów w TFI PZU. Grupa PZU przygotowała dla nich ponadto bezpłatne roczne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. W przypadku śmierci ubezpieczonego uczestnika PPK w wyniku wypadku komunikacyjnego wskazane w polisie osoby otrzymają 50 000 zł. Poza tym oszczędzającym w ramach PPK w TFI PZU przysługuje 20 proc. zniżki na nową polisę Autocasco w PZU SA zawieraną na 12 miesięcy dla samochodów osobowych lub ciężarowych o ładowności do 750 kg. Dodatkowo można skorzystać z 40 proc. zniżki na ubezpieczenie mieszkania lub domu.​

Innymi benefitami są także vouchery na zakupy w popularnej sieci dyskontów spożywczych lub w sieci stacji paliw, a także rabaty do 50 proc. w sieciach handlowych i sklepach internetowych, które są partnerami Klubu „PZU Pomocni”.

Dodatkowo należący do Grupy PZU Alior Bank oferuje preferencyjne warunki prowadzenia konta osobistego oraz specjalne lokaty terminowe dla nowych klientów, którzy są jednocześnie uczestnikami PPK w TFI PZU. Natomiast każdy, kto założy portfel inwestycyjny w serwisie inPZU.pl i na co najmniej rok ulokuje środki w funduszach indeksowych inPZU SFIO, otrzyma specjalne premie.

(KS, źródło: PZU)

Innowacje w firmie jako przepis na trwałość organizacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Raport Boston Consulting Group dotyczący najbardziej innowacyjnych firm wskazuje na czynniki, które zapewniają ciągłość i skuteczność innowacyjności. Według raportu organizacja powinna opracować jasną strategię innowacji i zapewnić wsparcie rozwojowymi inwestycjami.


Raport zatytułowany „The Most Innovative Companies 2020: The Serial Innovation Imperative” wskazuje, że innowacyjność stanowi jeden z trzech głównych priorytetów dla 2/3 organizacji.

W innowacjach należy połączyć ze sobą trzy elementy: motywację, wielkość i umiejętności – mówi Michael Ringel, dyrektor zarządzający i starszy partner BCG oraz współautor raportu. – Ale motywacja oraz wielkość organizacji niewiele znaczą, jeśli twój system innowacji nie może się na nich opierać, aby osiągnąć sukces. A w dzisiejszym wysoce niepewnym środowisku możliwość szybkiego reagowania i wprowadzania innowacji zapewnia decydującą przewagę – dodaje.

Obecna sytuacja gospodarcza sprawia, że innowacyjność zyskuje na znaczeniu, gdyż w obliczu wymagających warunków rynkowych to właśnie skuteczne wprowadzanie innowacji zapewnia przetrwanie i sukces organizacji.

Żadna firma nie przetrwa najbliższych lat bez innowacji. Realizacja odtwórczych produktów i usług będzie automatyzowana lub przenoszona do krajów niskokosztowych. Co ważne, innowacji nie da się oddelegować. Lider przedsiębiorstwa musi być jej głównym innowatorem, tworzyć kulturę, w której ludzie są nagradzani za wychodzenie poza schemat każdego dnia, nawet jeśli nie każdy pomysł jest trafiony – mówi Rafał Krzyżaniak, partner i lider praktyki digital w warszawskim biurze BCG.

Według rankingu „Most Innovative Companies” opracowanego przez BCG, globalną firmę doradztwa strategicznego, spośród 162 organizacji, które pojawiły się na liście od 2006 roku, 30% pojawiło się raz, a 57% zajęło swoje miejsce maksymalnie 3 razy. Tylko 8 firm pojawiało się w rankingu co roku.

Badania BCG opierają się na corocznej ankiecie przeprowadzonej przez ponad 2500 globalnych menedżerów na temat trendów innowacyjnych oraz na bazie globalnej bazy danych wyników innowacyjnych ponad 1000 firm.

(KS, źródło: Boston Consulting Group)

Straty klubów piłkarskich w Europie mogą sięgnąć 4 mld euro

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Straty europejskich klubów piłkarskich wskutek pandemii Covid-19 mogą sięgnąć czterech miliardów euro – wynika z opublikowanej we wtorek analizy Europejskiego Stowarzyszenia Klubów (ECA).

W tym sezonie straty mogą wynieść 1,6 mld, a w kampanii 2020/21 – już nawet 2,4 mld euro. Autorzy badań zaznaczyli, że nie brano pod uwagę zysków z rynku transferowego, które są niewiadomą.

Te wyniki pokazują, że wpływ finansowy epidemii Covid-19 na kluby europejskie to prawdziwy wstrząs sejsmiczny – skomentował dyrektor generalny ECA Charlie Marshall. – Wpływ epidemii na finanse klubów nie ustał po wznowieniu rozgrywek. Należy spodziewać się kontynuowania tego trendu w następnym sezonie – dodał.

W 10 ligach, w tym w pięciu najbogatszych – w Anglii, Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii – na samej sprzedaży wejściówek kluby stracą 400 mln euro w tym sezonie oraz 1,1 mld w następnym.

Jednocześnie przedstawiciele jednej z najbogatszych lig piłkarskich na świecie, angielskiej Premier League, przyznali, że nie planują zakupu ubezpieczeń od strat spowodowanych zawieszeniem rozgrywek na skutek pandemii w przyszłości. Wprawdzie odwołany turniej tenisowy w Wimbledonie mógł pokryć straty ze swojej polisy, jednak dyrektor generalny Premier League Richard Masters, stwierdził, że są to sytuacje nieporównywalne, gdyż trudniej jest ubezpieczyć rozgrywki, które trwają dziewięć miesięcy niż dwutygodniowe wydarzenie sportowe.

(KS, źródło: PAP, The Times)

Ubea: W Polsce nadal jeździ dużo starszych samochodów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pomimo zaostrzenia procedur związanych z badaniami technicznymi, na polskich drogach wciąż pojawiają się auta starsze i zagrażające bezpieczeństwu. Bardziej wiekowe osobówki cechują się też wyższą emisją szkodliwych substancji. Eksperci porównywarki Ubea.pl przeanalizowali rozkład wieku zarejestrowanych w Polsce aut. W niektórych regionach stare samochody osobowe występują już relatywnie rzadko, w innych stanowią jednak nawet połowę wszystkich aut.

W 2018 r. zdecydowanie najliczniejszą grupę aut stanowiły te w wieku od 16 do 20 lat (ok. 4,88 mln pojazdów). Do grupy aut w wieku ponad 25 lat zaliczono prawdopodobnie wiele pojazdów, które już nie jeżdżą po polskich szosach. – Właśnie dlatego w ramach dalszej analizy, oprócz najnowszych samochodów (maksymalnie pięcioletnich), wzięliśmy pod uwagę auta liczące od 16 do 25 lat, a nie pojazdy, które formalnie są najstarsze – wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

W 2018 r. w Polsce było zarejestrowanych całkiem sporo nowych aut o wieku nieprzekraczającym roku. Stanowiły one 3,7% wszystkich samochodów osobowych. Taki relatywnie wysoki wynik (względem np. odsetka odrobinę starszych aut) był prawdopodobnie rezultatem poprawy sytuacji gospodarczej po 2014 roku.

A jak przedstawiał się udział aut w wieku do 5 lat na terenie wszystkich polskich powiatów oraz miast pełniących funkcję powiatu? Dane Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r. wskazują, że największym udziałem nowych aut charakteryzowały się następujące lokalizacje:

  • Warszawa – 34,8% wszystkich zarejestrowanych samochodów osobowych to auta w wieku do 5 lat włącznie;
  • Katowice – 30,7%;
  • pow. warszawski zachodni – 30,5%;
  • Poznań – 28%;
  • Rzeszów – 24,5%.

Najmniej nowych aut odnotowano natomiast w następujących miejscach:

  • pow. chełmski – 1,6%;
  • pow. bialski – 2%;
  • pow. zwoleński – 2,1%;
  • powiaty tomaszowski, opolski i włodawski – po 2,2%;
  • powiaty hrubieszowski oraz opatowski – po 2,3%.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że duże miasta oraz ich najbliższe okolice są skupiskami względnie nowych pojazdów. Taka sytuacja jest oczywiście związana częściowo z dużą liczbą aut firmowych zarejestrowanych np. na terenie Warszawy i Krakowa. Niemniej jednak nie można lekceważyć wyników dotyczących prywatnych samochodów osobowych.

Eksperci Ubea.pl sprawdzili również, w których częściach Polski było najwięcej starszych samochodów w wieku od 16 do 25 lat. Dane GUS-u wskazują, że w 2018 r. największym udziałem takich aut cechowały się następujące lokalizacje:

  • pow. chełmski i Przemyśl – w każdym z nich 50,6% wszystkich zarejestrowanych samochodów osobowych to auta w wieku od 16 do 25 lat;
  • pow. jarosławski – 50,3%;
  • pow. zamojski – 47,9%;
  • pow. lwówecki – 47,8%;
  • pow. hrubieszowski – 47,7%.

Najmniej starszych aut było natomiast w następujących miejscach:

  • Warszawa – 16,4%;
  • Katowice – 19,8%;
  • Sopot – 20%;
  • Gdynia – 20,4%;
  • Poznań – 21,2%.

Eksperci Ubea wskazują, że duże miasta oraz ich najbliższe okolice cechowały się zazwyczaj niskim udziałem starszych samochodów w 2018 r. Najwięcej takich aut było zarejestrowanych między innymi blisko wschodniej granicy kraju.

Podwyższonym udziałem starszych samochodów osobowych wyróżniała się też część województwa mazowieckiego, świętokrzyskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego oraz dolnośląskiego – wymienia Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

(KS, źródło: Ubea.pl)

W ramach Tarczy Finansowej do firm trafiło ponad 56 mld zł

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 312 tys. przedsiębiorców skorzystało z pomocy rządowej w ramach Tarczy Finansowej PFR. Za pomocą tego programu przekazano już 56,3 mld zł subwencji – poinformował na Twitterze Polski Fundusz Rozwoju (PFR).

Wśród beneficjentów pomocy są mikrofirmy, które w sumie otrzymały już 17 mld zł, oraz małe i średnie przedsiębiorstw, do których trafiło 39,3 mld zł. Łącznie przedsiębiorstwa, które biorą udział w programie, zatrudniają 2,91 mln osób.

Tarcza Finansowa PFR to rządowy program wsparcia finansowego dla przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku COVID-19. Pomoc jest skierowana do sektora mikroprzedsiębiorstw, małych, średnich oraz dużych firm. Całkowita wartość wsparcia to 100 mld zł.

Program Tarczy Finansowej realizowany jest we współpracy z bankami komercyjnymi i spółdzielczymi, które odgrywają kluczową rolę w dystrybucji środków pozyskanych przez PFR na jego realizację.

(KS, źródło: PAP)

Mindset pivot – czas zmian

0

Zmiany w sposobie myślenia o biznesie („Mindset change – mindset pivot”) będą tematem jesiennej edycji konferencji Fintech&Insurtech Digital Congress, która odbędzie się w Warszawie w dniach 24–25 września 2020 r. Wprowadzeniem do wydarzenia był webinar „Mindset pivot – czas zmian”, który odbył się 6 lipca 2020 r. pod patronatem „Gazety Ubezpieczeniowej”. Organizatorem obu wydarzeń jest MMC Polska.

Nigdy nie trać kryzysu

W ciągu dwóch godzin odbyły się aż trzy dyskusje, co nadało wydarzeniu dynamiki. Spotkanie otworzyła dyskusja Zbigniewa Jagiełły, prezesa PKO BP, i Marcina Petrykowskiego, przewodniczącego Rady Programowej Fintech&Insurtech Digital Congress i dyrektora zarządzającego S&P Global Ratings. Według prezesa Zbigniewa Jagiełły obecna sytuacja gospodarcza Polski na tle innych państw jest relatywnie dobra. Sprzyja temu m.in. genotyp polskich przedsiębiorców, u których pandemia wyzwoliła duże pokłady kreatywności.

Motywem rozmowy było hasło „Never waste a crisis” (nigdy nie trać kryzysu). Jak, zdaniem dyskutantów, więc wykorzystać pandemię? Poniżej kilka refleksji i rad.

  • Hybrydowy model pracy będzie trendem i zarazem wyzwaniem na najbliższe lata. Połączenie pracy stacjonarnej ze zdalną wymaga m.in. dokonania zmian w aranżacji biur pod kątem wykorzystania miejsc pracy, znalezienia sposobu na efektywną współpracę w trybie zdalnym, zastanowienia się nad sposobem przełożenia regulacji, które mają miejsce w pracy stacjonarnej na pracę w systemie home office.
  • Okazji należy doszukiwać się w digitalizacji i cyfryzacji. Prezes Zbigniew Jagiełło dostrzega ogromny potencjał w cyfryzacji administracji państwowej i samorządowej. Uważa, że będzie ona katalizatorem zmian dla innych kluczowych sektorów, jak na przykład telemedycyna.
  • Pandemia stworzyła niesłychanie duże możliwości dla start-upów, dowodem czego są coraz lepsze wyniki finansowe firm technologicznych na giełdzie. W związku z tym każdy wynalazca powinien się zastanowić, czy jego pomysł kreuje wartość, którą można zmaterializować w postaci wyceny finansowej.

Jak dostosować się do nowej rzeczywistości?

Podczas drugiego panelu eksperci dyskutowali o tym, jak budować przewagi konkurencyjne w sytuacji pandemii, jak Covid-19 zmieni podejście do inwestycji i cyfryzacji branży, w jaki sposób fintech wpłynie na nową rzeczywistość oraz jak dopasować się do nowych realiów branży finansowej i ubezpieczeniowej.

W rozmowie wzięli udział: Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatika – The Future Makers, Adam Malinowski, wiceprezes odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i Service Center SIGNAL IDUNA Polska, Małgorzata Szturmowicz, Global CFO Booksy.

Debatę moderował Tomasz Sękalski, Banking & Fintech Expert.

Paneliści zgodzili się co do tego, że aby przejść przez kryzys, trzeba patrzeć na niego z dużo szerszej perspektywy. – Klient powinien być w centrum naszej uwagi. Żeby odnaleźć się w nowej rzeczywistości, zaczęliśmy się w Booksy zastanawiać, jak pomóc naszym konsumentom. Wyszliśmy z szeregiem inicjatyw, które ułatwiły funkcjonowanie zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym – powiedziała Małgorzata Szturmowicz.

To nie są łatwe czasy dla start-upów, większość z nich jest zmuszona do pozyskiwania wsparcia publicznego – dodała Katarzyna Królak-Wyszyńska. – My, jako Innovatika, dostrzegliśmy, że budowanie własnych start-upów jest dla nas szansą, zwłaszcza jeśli chodzi o projekty z sektora ochrony zdrowia. Zauważyliśmy ogromny potencjał w tzw. value added services, czyli zapewnieniu klientom dostępu do dodatkowych usług, które pozwolą na jego lepsze funkcjonowanie.

Finansowanie start-upów jest obecnie priorytetem – wyjaśnił Adam Malinowski. – Wielu z nich grozi ryzyko upadku z powodu zbyt skomplikowanej procedury uzyskania wsparcia finansowego. Współpraca sektora finansowego ze start-upami powinna być dynamiczna. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po pomoc anioła biznesu.

Prelegenci mają kilka bezpośrednich rad dla start-upów:

? Trzeba więcej eksperymentować i szukać nowych rozwiązań.
? Należy być uważnym na doświadczenia użytkownika w świecie cyfrowym (UX i UI design).
? Śledzić i dopasowywać się do nowych zachowań konsumentów,
? Trzeba identyfikować problemy, z którymi boryka się klient, i dostarczyć mu możliwie najlepsze rozwiązanie.

Zmiana świadomości Polaków

Poniedziałkowy webinar zakończył się dyskusją, w której udział wzięli Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia, oraz Magdalena Marciniak, Head Of Business Development Europa Ubezpieczenia. Moderował Cezary Świerszcz, prezes Bacca.

Branża ubezpieczeniowa potrafiła sprostać szybko zmieniającej się sytuacji na rynku. Dzięki temu, że działamy wielokanałowo, byliśmy dobrze przygotowani na obecne wyzwania. Przez lata inwestowaliśmy w rozwiązania IT, lepsze systemy, przygotowaliśmy agentów do zdalnego trybu pracy. Chociaż w przypadku branży ubezpieczeniowej klienci nadal odczuwają potrzebę bezpośredniego kontaktu, sprzedaż zdalna rozwija się w niesłychanie szybkim tempie. Co ciekawe, obserwujemy zmianę świadomości Polaków, którzy zaczęli więcej interesować się ubezpieczeniami zdrowotnymi i na życie, podczas gdy przed pandemią kupowali głównie ubezpieczenia majątkowe – stwierdził Jacek Byliński.

Od lat sprzedajemy swoje produkty przez partnerów oraz online – dodała Magdalena Marciniak. – Obserwując skuteczność drugiego kanału nawet podczas pandemii, możemy jednoznacznie stwierdzić, że za tym kanałem stoi przyszłość. Moim zdaniem, dyskusja na temat „Online czy offline?” przestanie mieć rację bytu za 10–15 lat, kiedy beneficjentami tych usług będą nasze dzieci.

Webinar „Mindset pivot – czas zmian” był jak najbardziej udany. Obyło się bez większych wpadek technologicznych, a tempo dyskusji było żywe. Zabrakło większej interakcji z uczestnikami, których pytania i refleksje pozostawały bez odpowiedzi. Organizatorzy powinni zadbać o moderację czatu i przepływ informacji na linii paneliści–uczestnicy webinaru. Największą wartość merytoryczną miały konkretne przykłady i problemy biznesowe przytaczane przez dyskutantów.

Zapisy na Fintech&Insurtech Digital Congress: https://fintechdigitalcongress.pl/

(AW, źródło: mmc Polska i opr. własne)

Compensa Maxima w programie #ubezpieczeniowyLIVE

0

Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie, był gościem programu #ubezpieczeniowyLIVE w poniedziałek 6 lipca 2020 r. Temat spotkania to nowy produkt życiowy Compensa Maxima, który łączy ze sobą komponent ochronny, inwestycyjny i zdrowotny umożliwiający leczenie za granicą w przypadku poważnych zachorowań.

Chcieliśmy stworzyć produkt „na maxa”, który pozwoli naszym agentom zaoferować klientom dokładnie to, czego aktualnie potrzebują. Mamy kilka wyróżników odbiegających od standardów rynkowych. Obserwuję, że świadomość ubezpieczeniowa Polaków w temacie ubezpieczeń na życie rośnie z roku na rok, i to cieszy. Potrzeba ubezpieczeniowa staje się stopniowo potrzebą konkretną i namacalną. Polacy potrzebują ubezpieczeń kompleksowych. Nasi pośrednicy i klienci zwracali uwagę na potrzebę dokładnego dopasowania ubezpieczenia do konkretnej sytuacji życiowej. Inne potrzeby ma singiel, inne młode małżeństwo, a inaczej do ubezpieczenia podchodzą osoby, których dzieci już opuściły rodzinne gniazdo. Ważna jest też elastyczność, która pozwala w prosty sposób zmienić parametry ubezpieczenia w trakcie jego trwania. Z wiekiem pewne ryzyka warto dodać, a z pewnych zrezygnować. Ponadto Polacy potrzebują impulsu do oszczędzania. Compensa Maxima taki impuls daje – podsumował Konrad Kluska.

Ubezpieczenie Compensa Maxima trafiło do sprzedaży 1 lipca 2020 r. Nagranie całej rozmowy:

(AW, źródło: opr. wł.)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie