Blog - Strona 1374 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1374

Trzy sekrety skutecznego telefonowania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już po napisaniu samego nagłówka nabrałam wątpliwości co do jego treści. Jak bowiem mówić o sekretach, skoro wszystko dawno już powiedziano, napisano i jasno wytłumaczono? Mimo to telefonowanie wciąż wygrywa w rankingach najmniej lubianych czynności agencyjnych. Już nawet raporty są bardziej popularne!

Drogi czytelniku, mam do ciebie gorącą prośbę – przeczytaj ten tekst do końca, ale ten jeden raz powstrzymaj się od oceniania. Zamiast tego zwyczajnie wypróbuj to, o czym napisałam. Zastosuj to w praktyce. Nic przecież nie stoi na przeszkodzie, żebyś spróbował czegoś nowego. Za tę swobodę właśnie kocham ubezpieczenia! Tak jak nieważny jest tu wiek, miejsca zamieszkania, płeć czy doświadczenie, tak samo w każdej chwili możesz zmienić dotychczasowe metody pracy czy zacząć pracować w sposób, który do tej pory omijałeś szerokim łukiem. Skoro kontrakty mamy już za sobą, przejdźmy do konkretów.

Sekret pierwszy

Chciałabym, żebyś zastanowił się, dlaczego wykonujesz ten zawód. Odpowiedz sobie naprawdę szczerze. Pracuję w ubezpieczeniach już spory kawał czasu i nie zdarzyło mi się spotkać ani jednej osoby, która lubiłaby telefonowanie.

Sekret polega na tym, by zrozumieć, że nie jest to czynność do lubienia. Wszystkie motywacje typu „dla pieniędzy”, „menedżer mnie namówił” czy „nie mam innego wyjścia”, zamiast motywować, ciągną cię w dół.

Jak więc zmotywować się skutecznie i długotrwałe? Pieniądze są dobrą motywacją, ale dołóżmy do tego nieco konkretów. Załóżmy, że chcesz zarobić więcej, aby odłożyć kapitał na mieszkanie dla trzyletniego dziś dziecka. Chodzi ci o 200 tys. zł zarobione w ciągu przyszłych 23 lat, co przekłada się na dodatkowy zarobek w kwocie 600–700 zł miesięcznie, które możesz odłożyć.

Dlaczego wszyscy wiemy, że warto oszczędzać, a odkłada tylko 20% z nas? Ponieważ nie działamy racjonalnie, lecz bodźcem do działania zawsze jest emocja. Skorzystajmy z tego i oczami wyobraźni zobaczmy scenę, w której nasze dorosłe dziecko staje na balkonie swojego nowego mieszkania i krzyczy do nas: „Dziękuję, mamo, dziękuję, tato!”. Ta wizja uchroni cię przed błędem Kubusia Puchatka, czyli robieniem „niczego”.

Bo co się wydarzy, jeśli nie wykonasz dziś sesji telefonicznej? No właśnie – nie wydarzy się nic. Jeśli jednak z całego serca będziesz chciał, by scena balkonowa stała się rzeczywistością, chwycisz za telefon i zaczniesz dzwonić. Dobrze jest w widocznym miejscu zapisać sobie odpowiedź na pytanie, które zadałam na początku, oraz motywującą cię wizję (mam nadzieję, że już ją masz!). Wszystko po to, aby przetrwać momenty (które na pewno nadejdą), w których:

a) zwątpisz,

b) nie będzie ci się chciało,

c) inni cię wyśmieją,

d) (wpisz to, co uważasz za demotywujące).

Wówczas właśnie ta wyraźnie nakreślona wizja pomoże ci zapomnieć o chwilowych rozpraszaczach i pozwoli na powrót do działania.

Natalia Prokaziuk

Sekret drugi

Dlaczego większość z nas pracuje na etatach, zamiast zarządzać własnym przedsiębiorstwem? I nie chodzi tu o strukturę formalną, ale o stosunek do pracy. Odpowiedź jest prosta – etat to taki bat nad naszą głową, który motywuje nas do działania. Zastanów się, jak trudno byłoby ci wstać wcześnie, a następnie wykonać wiele niemiłych czynności, gdyby nie świadomość, że jeśli o 8.00 nie odbijesz karty w czytniku, czeka cię spotkanie z szefem i jego pełnym wyrzutów wzrokiem. Nagle, sam nie wiesz kiedy, najedzony, umyty i ubrany siedzisz w samochodzie i z ulgą zerkasz na zegarek. Zdążyłeś! Nie posłuchałeś wewnętrznego głosu, który żałośnie zawodził, że na zewnątrz jest tak zimno, ciemno i pada. Brzmi znajomo, prawda?

Sekret drugi brzmi więc: zorganizuj sobie „bat”. Będzie nim osoba, z którą umówisz się, że przykładowo raz na tydzień, w każdy wtorek o godz. 9.00 będziecie do siebie dzwonić, spotykać się czy łączyć na wideokomunikatorze, a ty będziesz składać jej raport. Opowiesz jej o tym, ile sesji telefonicznych i spotkań sobie zaplanowałeś oraz ile z tego faktycznie wykonałeś.

Działaj w ten sposób przez trzy miesiące. Po upływie tego czasu podziękuj swojemu „batowi” najpiękniej, jak potrafisz. Najlepiej, gdyby nie był to partner czy partnerka, współpracownik czy szef. Chodzi o to, byście nie mieli szczególnie bliskiej więzi, która sprawi, że gdy zadzwonisz do swojego „bata”, mówiąc: „Jutro się nie zobaczymy, bo…” (tu wstaw, co chcesz, ale i ty, i ja wiemy, że powodem jest to, że w poprzednim tygodniu nie poszło ci zbyt dobrze i nie chcesz, żeby ktokolwiek o tym wiedział), usłyszysz: „Nie ma problemu”. Bat ma być batem.

Trudne? Nie zaczynaj nawet zastanawiać się nad odpowiedzią. Pamiętasz, jak się umawialiśmy? Zamiast oceniać – po prostu działasz.

Sekret trzeci

Lubisz działać pod presją? Zdarzyło ci się wykonywać sesję telefoniczną ze świadomością, że np. jest już czwartek, 12. dzień miesiąca, a ty od jego początku wykonałeś dopiero dziesięć rozmów telefonicznych, masz umówione jedno spotkanie, ale za to 27. napiszesz wniosek, dzięki któremu zrealizujesz plan sprzedażowy za cały miesiąc? Zdarzyło ci się dzień po tym w teorii cudownym spotkaniu głowić nad tym, dlaczego ten przedtem zdecydowany klient jednak się rozmyślił?

Osoba, która znajduje się w takiej sytuacji, tworzy sobie presję złożoną z kilku elementów. Po pierwsze, na spotkaniu, które odbywa 27., jest mocno spięta, wiedząc, że od jego wyniku zależy to, czy będzie miała za co zapłacić rachunki w przyszłym miesiącu. Te emocje trudno ukryć i na pewno nie wpływają one pozytywnie na wynik spotkania.

Po drugie, skupia się ona na tym, by składka wyniosła co najmniej 1200 zł miesięcznie. Zastanówmy się, czy da się działać efektywnie, z tyłu głowy czując presję tak sprecyzowanej kwoty? Tego typu zafiksowanie się na jednym spotkaniu sprawia również, że zanim do niego dojdzie, niezwykle trudno jest zasiąść do sesji telefonicznej. Po co dzwonić, po co się męczyć, skoro za kilka dni wszystko będzie „załatwione” dzięki jednemu wnioskowi?

Zasiadając do sesji 29., po tak oczekiwanym, acz nieudanym spotkaniu, agent będzie działał już pod ogromną presją. Od powodzenia tych rozmów będzie przecież zależał jego dochód z całego miesiąca pracy. Rozmówcy na pewno wyczują tę desperację i mimo intensywnych prób umówienia spotkania, najpewniej odmówią.

Trzeci sekret to: nigdy nie działaj pod presją.

Jak to zrealizować w praktyce? Najtrudniejsze będą dwa pierwsze tygodnie. Zaplanuj sobie sesję telefoniczną codziennie. Wyznacz czas jej trwania (np. 45 minut), minimalną liczbę skutecznych połączeń oraz minimalną liczbę spotkań do umówienia. Kiedy osiągniesz pierwszy z celów, kończysz sesję, bo albo minął czas jej trwania, masz wykonane rozmowy albo też masz umówione spotkania. W ten oto prosty sposób zdejmujesz z siebie presję odniesienia sukcesu podczas każdej sesji. Nie oceniasz, czy była to dobra, czy zła sesja. Po prostu osiągasz założony dla niej cel.

Po każdej zrób dla siebie coś miłego! Wystarczy drobna rzecz – spacer, miseczka ulubionych owoców, spotkanie z przyjacielem. Zapamiętasz wtedy sesję jako coś przyjemnego, co zamiast ze słowem „muszę” kojarzy ci się z nagrodą. Ważne są tutaj również dane. Dzięki nim z fazy wrażeń (przecież dużo pracuję, często dzwonię, ciągle się spotykam) przeniesiesz się w fazę faktów i zobaczysz, jakie są rzeczywiste efekty twoich działań.

To tyle, jeśli chodzi o „sekrety”. Nie życzę ci, żebyś zakochał się w telefonowaniu, ale żebyś przestał zadręczać się głowieniem nad tym, jaką tajemną wiedzę posiedli inni, że tak dobrze im to wychodzi?

Życzę ci, byś miał swoje sekrety i tylko od ciebie będzie zależało, czy będziesz chciał się nimi podzielić ze światem. Pamiętaj: nie oceniaj! Zacznij działać!

Natalia Prokaziuk
trener ubezpieczeń

Pośrednik na liście ostrzeżeń publicznych KNF

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 czerwca na listę ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wpisany został podmiot Pośrednictwo Ubezpieczeniowe Marlena Krześniak z siedzibą w Zielonej Górze.

Zawiadomienie zostało skierowane przez UKNF do Prokuratury Rejonowej dla Wrocławia Krzyki-Zachód we Wrocławiu. Dotyczyło ono podejrzenia popełnienia przestępstwa z art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (wykonywanie czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń, nie będąc do tego upoważnionym) oraz art. 90 ust. 1 tego samego aktu (używanie do oznaczenia własnej działalności gospodarczej określeń wskazujących na wykonywanie dystrybucji ubezpieczeń). Oba przestępstwa są zagrożone karą grzywną, karą ograniczenia wolności albo karą pozbawienia wolności odpowiednio do 2 lat i 1 roku.

(AM, źródło: KNF)

PZU nagrodzony w plebiscycie Fleet Derby

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 czerwca odbyła się uroczysta gala wręczenia statuetek dziewiątej edycji ogólnopolskiego plebiscytu flotowego Fleet Derby redakcji miesięcznika „Fleet”. W gronie laureatów konkursu zalazł się PZU SA.

Największy polski ubezpieczyciel został nagrodzony w zestawieniu „Usługa Flotowa”, w kategorii „Ubezpieczenia”. PZU SA został wyróżniony za kompleksowe rozwiązania dla klientów flotowych. Nagrodę odebrał Konrad Owsiński, dyrektor ds. Underwritingu Ubezpieczeń Komunikacyjnych PZU S.A.

Fleet Derby to plebiscyt internetowy, mający na celu prezentację fleet managerów, osobowości flotowych z branży automotive, a także promocję dostawców produktów i usług dostępnych na polskim rynku, które kształtują rynek flotowy oraz mają realny wpływ na rozwój branży motoryzacyjnej, leasingowej i flotowej.

(AM, źródło: Fleet)

Link4 powierzy obsługę mediową Sigmie Bis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że Link4 dopracowuje ostatnie szczegóły współpracy z agencją marketingową Sigma Bis, utworzoną przez PKN Orlen i PZU

Według portalu decyzją ubezpieczyciela Sigma Bis zajmie się planowaniem i zakupem mediów do jego kampanii. Aktualnie obie strony ustalają wysokość stawek oraz organizację pracy. Zajmujący się obecnie obsługą mediową Link4 Carrat będzie obsługiwał zakład do momentu przeniesienia kampanii do nowego partnera.

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl)

Ubezpieczenie ryzyka straty w produkcji energii w Concordii Polska-Grupa Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubezpieczeniu „Concordia, z myślą o odnawialnych źródłach energii” oprócz ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych w wariancie all risk można rozszerzyć ochronę o ryzyko straty w produkcji energii w wyniku zdarzenia losowego.

– Zaledwie trzy tygodnie temu wprowadziliśmy produkt do sprzedaży, a już wiemy, że jest potrzebny i cieszy się dużym zainteresowaniem. Polacy coraz chętniej inwestują w odnawialne źródła energii i coraz częściej są świadomi, że warto je ubezpieczyć – zauważa Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Concordii Polska Grupa Generali.  

Właściciele instalacji OZE mogą rozszerzyć ochronę o ryzyko straty w wyniku niższego poziomu produkcji, niż zakładali. Jeśli po zakończeniu okresu ubezpieczenia okaże się, że instalacja wyprodukowała w trakcie danego roku mniej niż 75% zakładanej produkcji energii, klient otrzyma świadczenie, które zrekompensuje konieczność poboru większej ilości energii z sieci, a tym samym wyższe rachunki za prąd.

– Wierzymy, że przejmując na siebie ryzyko mniejszej liczby dni słonecznych, możemy przekonać niezdecydowanych do inwestycji w odnawialne źródła energii. Tym samym razem z naszymi klientami przyczynimy się do poprawienia jakości powietrza, którym wspólnie oddychamy – zaznacza Arkadiusz Wiśniewski.

Ubezpieczeniem objęta jest strata z powodu niższej produkcji energii powstała niezależnie od przyczyny. Concordia obejmuje ochroną stratę powstałą w następstwie niezamierzonego błędu montażowego lub projektowego, awarii instalacji fotowoltaicznej lub spadku poziomu nasłonecznienia.

(AM, źródło: Concordia Polska Grupa Generali)

Polisa też na urlop w kraju

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Katarzyna Bem, członek zarządu Avivy, jest zdania, że nawet jeśli spędzamy wakacje w Polsce, warto zadbać o krajową polisę turystyczną. Przed udaniem się w podróż należy też sprawdzić ubezpieczenie auta.

– O ile przed wyjazdem zagranicznym na ogół kupujemy ubezpieczenie turystyczne, to jadąc na urlop w kraju, rzadko o tym myślimy. Teraz, gdy większą wagę przywiązujemy do zdrowia i bezpieczeństwa, warto sprawdzić, jakie ubezpieczenie turystyczne można kupić na wyjazd krajowy – tłumaczy ekspertka.

Według Katarzyny Bem, takie ubezpieczenie powinno przede wszystkim zapewnić pomoc w transporcie do szpitala i leczeniu w razie wypadku oraz pokrycie kosztów, jeśli w czasie urlopu nieumyślnie wyrządzi się komuś szkodę. Można też ubezpieczyć rower oraz inny sprzęt turystyczny, bagaż, a nawet mieszkanie na czas wyjazdu. Jeśli podróżujący udaje się na wakacje autem, to przydatne może się okazać podwyższenie wariantu assistance w ubezpieczeniu samochodu. Dzięki temu w razie awarii lub wypadku można liczyć na szerszy zakres pomocy.

(AM, źródło: Aviva)

AXA zawarła ugodę z paryskim restauratorem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Paryski restaurator Stéphane Manigold zawarł ugodę z AXA dotyczącą wszystkich jego lokali. Wcześniej sąd przyznał mu prawo do odszkodowania za straty powstałe wskutek postoju będącego konsekwencją ograniczeń wprowadzonych w ramach walki z koronawirusem – informuje „Rzeczpospolita”.

AXA potwierdziła słowa restauratora, ale odmówiła ujawnienia szczegółów. Gazeta zwraca uwagę, że według raportu francuskiego nadzoru finansowego ACPR, sporządzonego na podstawie ankiet rozesłanych do ubezpieczycieli, niemal 3% umów ubezpieczenia wprost przewiduje wypłatę odszkodowań za przerwanie działalności z powodu pandemii. 4% jest dwuznaczne. AXA podała, że w jej portfelu znajduje się 20 tys. polis zawartych z francuskimi restauracjami, z czego ok. 1700 zawiera dwuznaczne klauzule. Obecnie rozmawia o odszkodowaniu z ok. 600 restauracjami.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 25 czerwca, Piotr Rudzki „Ugoda AXA z paryskim restauratorem”:
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia/…

 (AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Wielka Brytania: Po pandemii cyberataki

0

Upowszechnianie się pracy zdalnej w wyniku pandemii zwiększy ryzyko cyberataków. Najbardziej bezbronne w tej sytuacji są małe firmy. Stwarza to szansę dla ubezpieczycieli na poprawę współczynnika penetracji. Popyt na ubezpieczenia od ryzyk cyber wśród brytyjskich małych i średnich przedsiębiorstw wzrósł znacznie od 2015 r., osiągając w 2019 r. poziom 18,8% sektora małych i średnich przedsiębiorstw – wskazują wnioski płynące z raportu tematycznego poświęconego cyberubezpieczeniom.

Analityczka Global Data Jazmin Chong komentuje: – Popyt na cyberubezpieczenia widać najwyraźniej wśród mikrofirm, gdzie w latach 2016–2019 nastąpił 300% wzrost, do poziomu 17,8%. Tak ogromny wzrost wynika z bardzo niskiego odsetka mikrofirm, jakie miały cyberubezpieczenia w przeszłości.

Z kolei małe i średnie przedsiębiorstwa również odnotowały zauważalne wzrosty. Obecnie ponad 50% firm średniej wielkości posiada polisę chroniącą przed ryzykiem cyber, co wskazuje na rosnącą powszechnie świadomość znaczenia ochrony przed incydentami cyfrowymi wśród większych przedsiębiorstw. Tymczasem spośród przedsiębiorstw małych w 2019 r. cyberpolisę miało 40%. Pandemia z pewnością spowoduje przyspieszenie na tym rynku.

Global Data spodziewa się dalszego wzrostu popytu na cyberubezpieczenia, nie tylko z powodu cyberryzyk związanych z pracą w domu, ale też dlatego, że pandemia jeszcze bardziej wzmocni zależność firm od technologii w codziennej działalności.

(AC, źródło: Global Data)

UKNF o konsekwencjach niedopełnienia obowiązku szkoleniowego przez dystrybutorów ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W odpowiedzi na pytania podmiotów nadzorowanych Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) opublikował swoje stanowisko dotyczące skutków niezrealizowania obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń.

W komunikacie Urząd podkreślił, że jego zdaniem wskazanie przez ustawodawcę wprost terminu, w jakim powinno nastąpić wykonanie obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego w przypadku osób, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 10 ustawy oznacza, że nie można uzupełnić z mocą wsteczną szkolenia zawodowego za rok poprzedni. W szczególności „uzupełnienie” nie może nastąpić poprzez ukończenie szkolenia w zwiększonej liczbie godzin w kolejnym roku kalendarzowym. UKNF zastrzegł, że czym innym jest natomiast  możliwość korekty błędów formalnych dotyczących otrzymanych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia zawodowego. Przez błędy formalne należy rozumieć niedochowanie wymagań wskazanych w treści art. 12 ust. 8 i 9 ustawy. Możliwość korekty nie dotyczy natomiast konwalidowania uchybień dotyczących samego szkolenia.

„Obowiązek wynikający z art. 12 ust. 1 i 10 u.d.u. należy powiązać z obowiązkami wynikającymi z art. 7 ust. 1, zgodnie z którym dystrybutor ubezpieczeń, wykonując dystrybucję ubezpieczeń, postępuje uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów. Coroczne dopełnienie obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego przez osoby, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 10 umożliwia nabycie, utrwalanie i aktualizację wiedzy niezbędnej do właściwego wykonywania czynności przez ww. osoby. W ocenie organu nadzoru, przejawem profesjonalizmu dystrybutora ubezpieczeń jest nie tylko osobiste dopełnienie tego obowiązku (jeżeli obowiązek dotyczy danego dystrybutora), lecz również korzystanie przy wykonywaniu działalności dystrybucyjnej z usług osób, które zadośćuczyniły temu obowiązkowi” – głosi komunikat.

UKNF zaznaczył też, że w razie stwierdzenia przez dystrybutora ubezpieczeń, iż wykonuje czynności przy pomocy osób fizycznych, które nie zrealizowały obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego w 2019 r., powinien on zadbać, aby takie osoby nie wykonywały czynności dystrybucyjnych do czasu zrealizowania tego obowiązku za 2020 r. Dopełnienie obowiązku nie zwalnia z odpowiedzialności z tytułu jego niezrealizowania za 2019 r. Analogiczne działania powinny zostać podjęte także przez dystrybutorów, którzy osobiście nie dopełnili obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego.

Nadzór podkreślił również, że w jego ocenie wdrożenie i stosowanie regulacji wewnętrznych w zakresie spełnienia obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego może stanowić wsparcie systemowe przy realizacji tego obowiązku spoczywającego na dystrybutorach oraz realizacji obowiązków wynikających z art. 7 ustawy, w zakresie korzystania przy wykonywaniu działalności dystrybucyjnej z usług osób, które zrealizowały obowiązek ukończenia szkolenia zawodowego, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy.

UKNF przypomniał też, jakie konsekwencje może mieć brak realizacji obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego, określonego w art. 12 ust. 1 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Zastosowanie ma wówczas art. 84 ust. 2 tejże ustawy, zgodnie z którym nadzór może m.in. wydać wobec dystrybutora ubezpieczeń lub dystrybutora reasekuracji decyzję nakazującą powstrzymanie się od ponownego naruszania prawa, cofnąć zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej podmiotowi wykonującemu tę działalność, dokonującemu naruszenia przepisów prawa lub wykreślić z rejestru agentów agenta ubezpieczeniowego dokonującego naruszenia przepisów prawa.

Z kolei brak skutecznego nadzoru nad realizacją obowiązku szkoleniowego przez osoby fizyczne wykonujące czynności dystrybucyjne, skutkującego posługiwaniem się przez dystrybutora ubezpieczeń osobami, które nie dopełniły obowiązku ukończenia szkolenia zawodowego, może skutkować zastosowaniem art. 84 ust. 1 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Zgodnie z nim organ nadzoru może w drodze decyzji wydać publiczne oświadczenie wskazujące osobę odpowiedzialną za naruszenie prawa oraz charakter tego naruszenia, nakazać dystrybutorowi powstrzymanie się od ponownego naruszania prawa, zawiesić w czynnościach członka zarządu dystrybutora-osoby prawnej odpowiedzialnego za dokonanie naruszenia przepisów prawa, nałożyć na dystrybutora-osobę prawną lub fizyczną karę pieniężną czy też cofnąć zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej dokonującemu naruszenia przepisów prawa lub wykreślić z rejestru agentów naruszających przepisy prawa.

„W ramach sprawowanego nadzoru nad dystrybucją ubezpieczeń, UKNF monitoruje sposób wykonywania obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych wskazany w art. 12 u.d.u. W przypadku stwierdzonych naruszeń przepisów prawa w przedmiotowym zakresie, organ nadzoru skorzysta z przysługujących mu, wskazanych powyżej, środków nadzorczych. Podejmując decyzję o zastosowaniu konkretnego środka, organ nadzoru będzie kierował się przesłankami określonymi w treści art. 85 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, biorąc również pod uwagę m.in. stopień braku realizacji obowiązku (np. czy osoba zobowiązana w ogóle nie zrealizowała obowiązku, czy też realizowała go w niepełnym wymiarze), a także przyczyny braku realizacji obowiązku, czy też skalę posługiwania się osobami nieprzeszkolonymi przez dystrybutora. Stosowanym środkiem nadzorczym mogą być w szczególności kary pieniężne określone w treści art. 84 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy. W przypadku stwierdzenia rażących naruszeń przepisów prawa organ nadzoru nie wyklucza jednakże podejmowania innych działań nadzorczych, z wykreśleniem z rejestru pośredników ubezpieczeniowych włącznie” – napisano w komunikacie.

(AM, źródło: KNF)

Insurance Forum: Aleksandra Wysocka poprowadzi dyskusję na temat prewencji

0

24 czerwca, podczas drugiego dnia 15. Insurance Forum, odbędzie się panel dyskusyjny poświęcony prewencji, który poprowadzi redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej” Aleksandra Wysocka.

Uczestnicy panelu będą dyskutować na takie tematy, jak prewencja wpisana w model biznesowy, wykorzystanie nowych technologii w służbie prewencji w różnych segmentach ubezpieczeń czy zagraniczne inspiracje kształtowania wzorców odpowiedzialnych zachowań. Przedstawią też przykłady kampanii pokazujących prewencję jako wartość dodaną do ubezpieczenia oraz inicjatyw prewencyjnych w zakresie ruchu drogowego, których celem jest przeciwdziałanie wypadkom oraz zmniejszanie ich skutków.

Obok Aleksandry Wysockiej w dyskusji udział wezmą: Rafał Hiszpański, prezes zarządu D.A.S., Radosław Kamiński, wiceprezes zarządu Allianz, Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie, Stanisław Szczurek, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu AXA, oraz Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

Aleksandra Wysocka
Rafał Hiszpański
Katarzyna Wojdyła
Dorota Macieja
Stanisław Szczurek
Radosław Kamiński

Panel odbędzie się w godzinach 9.50-10.20. „Gazeta Ubezpieczeniowa” jest patronem medialnym Insurance Forum.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie