Blog - Strona 1374 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1374

Global Assistance Polska: Michał Krzyżanowski nowym członkiem zarządu

0

Michał Krzyżanowski został powołany do zarządu Global Assistance Polska. Na swoim stanowisku będzie odpowiadać za obszary związane ze sprzedażą oraz marketingiem.

– Poprzez strategiczną inwestycję wzmocnienia kadry zarządzającej dążymy do zwiększenia wyników sprzedażowych Global Assistance Polska, również poprzez wspólne programy assistance ze spółkami ubezpieczeniowymi z Grupy VIG. Liczę, że doświadczenie i cenna wiedza nowego członka zarządu pozwolą spółce osiągnąć główny cel, jakim jest wzmocnienie pozycji na rynku oraz znalezienie się w grupie trzech największych graczy na polskim rynku assistance pod względem wielkości obrotów i liczby obsługiwanych spraw. Serdecznie witam Pana Krzyżanowskiego w strukturach Vienna Insurance Group Polska i życzę szybkiej aklimatyzacji oraz licznych sukcesów na nowym stanowisku – skomentował Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska.

Michał Krzyżanowski został powołany z dniem 1 maja na kadencję obejmującą okres do 30 czerwca 2023 r. Jednocześnie kadencja prezesa zarządu Global Assistance Polska, Michał Makarczyka, została przedłużona do końca czerwca 2023 r.

Nowy członek zarządu jest związany z sektorem assistance od 1991 roku. Doświadczenie zdobywał najpierw w podmiotach pośrednictwa ubezpieczeniowego. Od 1994 r. pracował w  firmie świadczącej usługi assistance, a od 1998 r. w AXA Assistance (od 2006 r. Inter Partner Assistance Polska), gdzie przez piętnaście lat zajmował się działalnością operacyjną i handlową, obejmując kierownicze stanowiska. Ostatnio odpowiadał za rozwój linii biznesowej Truck Assistance w Polsce i CEE. Uczestniczył zarówno w rozwoju metod operacyjnych, sieci usługodawców oraz procedur assistance, jak i w pionierskich projektach handlowych w zakresie wprowadzania na rynek polski w latach dziewięćdziesiątych różnych programów assistance w towarzystwach ubezpieczeń. Jest absolwentem SGGW i posiadaczem dyplomu francuskiej Ecole Nationale d’Assurance zdobytego w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń.

Od 1 maja w zarządzie Global Assistance Polska zasiadają Michał Makarczyk jako prezes oraz Michał Krzyżanowski – członek zarządu.

Global Assistance Polska sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Vienna Insurance Group. Pod marką Global Assistance świadczone są usługi assistance w pięciu krajach Unii Europejskiej: Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii i Rumunii. Firma posiada dwa Centra Obsługi – w Warszawie i w Łodzi.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Polisa na raty, prowizja w całości

0
Wojciech Dworakowski

Rozmowa z Wojciechem Dworakowskim, prezesem spółki WygodnaRata.pl

Aleksandra E. Wysocka: To już cztery lata, odkąd działa spółka Wygodna Rata.pl. Co uważa Pan za największy sukces tego przedsięwzięcia?

Wojciech Dworakowski: – Najistotniejszym wyzwaniem było skuteczne i szybkie wdrożenie bardzo trudnego produktu. Wygodna Rata zaczęła obsługę klienta zaledwie po czterech miesiącach od powołania firmy. Dla nas bardzo ważne było to, aby mimo wysokiego stopnia skomplikowania produktu i procesu oraz ryzyka, jakie towarzyszy działalności kredytowej, stworzyć rozwiązanie, które będzie łatwe i szybkie w obsłudze, a także proste w sposobie prezentowania produktu klientowi. Wiedzieliśmy, że nie możemy pozwolić sobie na to, by agentom komplikować codzienną pracę – mają jej ponad miarę.

To jest nasze największe osiągnięcie. Mamy blisko tysiąc współpracujących agentów i wielu z nich korzysta z Wygodnej Raty kilkanaście razy w miesiącu – to olbrzymia dawka pozytywnych sygnałów. Odczytujemy to jako bardzo dobrze wykonaną pracę – niesamowicie nas to kręci.

A co było najtrudniejsze? Czego się nauczyliście?

– Najtrudniejsze było i jest to, że zmagamy się z ryzykiem kredytowym – musimy ocenić, który klient będzie spłacał nasze raty, a który nie – w końcu to my płacimy za polisę, a klient ma się z nami rozliczyć później. Radzimy sobie z tym bardzo dobrze, głównie dzięki temu, że agenci sami rozumieją nasze ryzyko i wiedzą, że może zdarzyć się klient, któremu nie rozłożymy polisy na raty – rzadko – ale jednak. To pokazuje, jak bardzo dojrzałych mamy partnerów.

Nauka? Stale się uczymy – i to często od naszych partnerów. Od początku stawialiśmy na obecność blisko rynku. Nauczyliśmy się słuchać agentów, dzięki czemu dzisiaj Wygodna Rata jest lepszym produktem niż na początku. Szybka ewolucja, a czasami nawet rewolucja.

Jak teraz wygląda sprzedaż ratalna w Wygodnej Racie – jakie produkty są najczęściej opłacane ratalnie, na ile rat etc.?

– Doskonale wyczuliśmy moment gwałtownego wzrostu składek w latach 2017 i 2018. To nam pomogło szybko rozwinąć skrzydła i zdobyć grono stałych klientów. Dzisiaj w sprzedaży dominuje rozkładanie polis komunikacyjnych na sześć miesięcznych rat. Koszt porównywalny z ratami w towarzystwach, ale raty wygodniejsze dla klienta – są po prostu niższe, dzięki czemu klienci chętniej rozszerzają ochronę ubezpieczeniową, a na tym przecież wszystkim zależy!

Widać też wyraźnie, że Wygodną Ratę polubili przedsiębiorcy mający pojazdy w leasingu czy kredycie – rozkładają te polisy u nas zwykle na 12 miesięcy i rokrocznie je odnawiają.

Agenci są często sceptyczni wobec płatności ratalnych. Jak odpowiadacie na najczęściej pojawiające się obiekcje?

– Nasze zadanie to też walka ze stereotypami. Pierwszy jest taki, że raty są drogie – zarówno w TU, jak i w innych systemach ratalnych. To podejście agentów determinowane jest chęcią otrzymania prowizji za polisę od razu, a nie w ratach – wyobraźmy sobie sytuację, w której agent, rozkładając polisę na cztery raty w TU, otrzymuje pełne wynagrodzenie dopiero po dziesięciu miesiącach od zawarcia umowy ubezpieczenia! Dlatego często widzę i słyszę, jak namawia się klientów do płatności jednorazowych. Agent mówi: „Raty są drogie i proponuję opłacić polisę jednorazowo”.

W Wygodnej Racie działa to inaczej – koszt rozłożenia płatności na raty jest na ogół podobny lub nawet niższy niż w towarzystwach ubezpieczeniowych, a polisa jest opłacona w całości, więc i prowizja za polisę dla agenta również rozliczona jest w całości.

Nieznający naszego rozwiązania agenci myślą, że Wygodna Rata jest skomplikowana i czasochłonna. To oczywiście opinia nieprawdziwa. Agenci mają dostęp do prostego, intuicyjnego systemu sprzedaży. Sam proces trwa kilka minut – w wielu przypadkach prościej jest podpisać umowę na raty, niż wystawić polisę.

Nasza firma profesjonalnie wspiera agentów w ich codziennej pracy. To niezwykle ważne, zwłaszcza na początku. Oprócz pełnego wsparcia merytorycznego poprzez nasz Dział Wsparcia Agenta, realizujemy też wiele programów szkoleniowych i webinariów, które pomagają zacząć efektywnie wykorzystywać Wygodną Ratę do zwiększania przypisu i przychodów.

Czy widzicie wpływ obecnej sytuacji „pandemicznej” na skłonność klientów do płacenia w ratach?

– Tak, widać wyraźnie, że konsumenci redukują wydatki – nie dokonują zakupów, które przekładają „na lepsze czasy”. Na marginesie, uważam, że przyjdzie nam jeszcze na to nieco poczekać. W Wygodnej Racie widzimy zwiększone zainteresowanie zarówno agentów, jak i klientów. Klienci muszą kupić polisę i wolą ten zakup rozłożyć na raty, a gotówkę zatrzymać „na trudniejszy okres”.

Z kolei zainteresowanie agentów wynika z faktu, że ustawowe rozwiązania dotyczące walki z koronawirusem dotknęły też rynek kredytowy. Radykalnie ograniczono poziom maksymalnych kosztów kredytu, co spowodowało, że niektóre firmy zawiesiły zawieranie umów ratalnych.

Jakie macie plany i cele biznesowe na kolejne miesiące i lata?

– Jak zawsze ambitne. Cały czas doskonalimy nasze procesy i system. Mimo że jest prosto i szybko, ma być jeszcze PROŚCIEJ i jeszcze SZYBCIEJ. I nowocześniej.

Biznesowo na rok 2020 zaplanowaliśmy powiększenie o 50% sieci partnerów współpracujących. Zmiany technologiczne oraz intensywne szkolenia – głównie online, które właśnie rozpoczęliśmy – pozwolą nam o 1/3 zwiększyć liczbę transakcji ratalnych z agentami już współpracującymi. Wszystko to złoży się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży i przychodów.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Masz pytania? Skontaktuj się:
www.wygodnarata.pl
kontakt@wygodnarata.pl

Aviva: 29 tys. pracowników służby zdrowia z bezpłatną ochroną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

29 tysięcy pracowników ochrony zdrowia przystąpiło do bezpłatnego ubezpieczenia na życie w Avivie. Największym zainteresowaniem cieszyło się ono wśród lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych, którzy łącznie stanowią 81% uczestników. Blisko 70% ubezpieczonych to kobiety.

3 maja zakończyły się internetowe zapisy do ubezpieczenia Aviva dla Medyka, które było otwarte dla szerokiej grupy zawodów medycznych. Każdy uczestnik otrzymuje mailem dokument uczestnictwa. Ubezpieczenie obowiązuje do 20 lipca.

Aviva wypłaci świadczenie w kwocie 100 tys. zł osobie uposażonej, gdyby doszło do najgorszego i w okresie trwania polisy ubezpieczony zmarł w wyniku choroby Covid-19 wywołanej zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.

– Dziękujemy za zaufanie pracownikom ochrony zdrowia, którzy skorzystali z naszego ubezpieczenia. Szybko zareagowaliśmy na potrzeby środowiska medycznego, dając większe poczucie bezpieczeństwa pracującym na pierwszej linii oraz realną ochronę ich rodzinom – powiedział Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

(AM, źródło: Aviva)

Najnowsze trendy w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji

0

28 maja w Warszawie odbędzie się Kongres Cyfrowa Transformacja w Biznesie. Patronem medialnym wydarzenia w formie webinaru jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas kongresu liderzy technologii będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji, a eksperci podzielą się swoimi doświadczeniami. W trakcie wydarzenia poruszone zostaną następujące kwestie: technologie zmieniają firmy, robotyzacja procesów biznesowych, wpływ cyfrowej transformacji na bezpieczeństwo IT, nowe środowisko pracy – współpraca ludzkiej i sztucznej inteligencji w różnych obszarach działania organizacji.

Prelegentami będą wybitni specjaliści – praktycy z różnych dziedzin. Podczas kongresu głos zabiorą: Magdalena Chudzikiewicz, Polska Press, Tomasz Zalewski, partner Bird & Bird, Jacek Tochowicz, ING Polska, Rafał Górski, KPMG, Wojciech Szremski, Schaeffler Polska sp. z.o.o.

Wydarzenie jest skierowane do dyrektorów, menedżerów i ekspertów działów IT, osób odpowiedzialnych za Customer Experience, specjalistów BI, AI, ERP, BRM innowacji i nowych technologii w firmie, ekspertów od archiwizacji i digitalizacji danych w firmie, liderów oraz managerów Business Intelligence i analiz biznesowych, dyrektorów zarządzania wydajnością, a także dyrektorów ds. strategii i rozwoju.

Rejestracja: https://kongrestransformacji.pl/#schedule

Strona internetowa wydarzenia: https://kongrestransformacji.pl/

(am)

KUKE ostrzega przed próbami wyłudzeń

0

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) ostrzega, że pandemia koronawirusa zaktywizowała oszustów. Do ubezpieczyciela trafia coraz więcej sygnałów o próbach wyłudzeń przez podszywających się m.in. pod zagraniczne sieci handlowe – informuje „Puls Biznesu”.

Grzegorz Kwieciński, dyrektor departamentu ryzyka KUKE mówi gazecie, że przestępcy wykorzystują fakt, iż firmy, które w wyniku epidemicznych ograniczeń straciły klientów i grozi im bankructwo, mogą skusić się na atrakcyjną ofertę od nieznanego kontrahenta. „PB” wskazuje, że do najpopularniejszych metod wyłudzeń jest podszywanie się pod znaną firmę – zazwyczaj z Wielkiej Brytanii – i proponowanie zakupu partii towaru z odroczonym terminem płatności. Innym mechanizm to założenie firmy, która najpierw dokonuje kilku drobnych transakcji, a następnie decyduje się na jedną dużą i znika bez płacenia. Grzegorz Kwieciński przypomina, że ochrona udzielana przez firmy ubezpieczeniowe nie obejmuje szkód powstałych w następstwie czynów niedozwolonych.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 5 maja, Sylwia Wedziuk „Coraz więcej prób wyłudzeń dostaw”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Aegon nadal bez bezpośredniej obsługi klientów

0

Aegon Polska poinformował, że w związku z zaleceniami z 29 kwietnia 2020 r. dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 przedłużył okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 15 maja.

Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów w Aegon Polska zostało wprowadzone pod koniec marca. Objęło Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

(AM, źródło: Aegon)

Saltus Ubezpieczenia: Modyfikacja zakresu ochrony zamiast rezygnacji z polisy zdrowotnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firmy szukające oszczędności w dobie pandemii nie powinny rezygnować z grupowych ubezpieczeń zdrowotnych, a je modyfikować – radzi Saltus Ubezpieczenia.

Ograniczenia w życiu społeczno-ekonomicznym spowodowane pandemią sprawiły, że firmy szukają oszczędności, m.in. poprzez rezygnowanie z niektórych benefitów pracowniczych, jak grupowe ubezpieczenia zdrowotne. W sytuacji zagrożenia zdrowia, a nawet życia, działanie to może być odebrane negatywnie przez pracowników i mieć długofalowe konsekwencje dla firmy. Rozwiązaniem, które pozwoli na zmniejszenie kosztów stałych bez ograniczania ochrony pracowników, jest dopasowanie świadczeń do rzeczywistych potrzeb i wykorzystanie medycyny pracy.

– Część firm podchodzi do grupowych ubezpieczeń zdrowotnych podobnie jak do pozostałych benefitów pracowniczych. Ochrona w takim przypadku dobierana jest zgodnie z trendami HR-owymi, a nie rzeczywistymi potrzebami. Jednak zakres świadczeń, dostosowany punktowo do zagrożeń wynikających z trybu życia i pracy zatrudnionych, jest bardziej skuteczny i jeśli odpowiednio przedstawiony, lepiej odbierany przez pracowników. Co więcej, taka ochrona jest bardziej opłacalna, zwłaszcza jeżeli pracodawca promuje profilaktykę w ramach medycyny pracy. Pozwala to obniżyć wysokość składki nawet o 20% – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Brandscope)

EIB: Bezpieczeństwo podstawą skutecznego przetargu online

0

Pandemia koronawirusa może znacząco przyspieszyć elektronizację postępowań przetargowych. Jednak rozwiązania umożliwiające ich przeprowadzenie muszą posiadać odpowiednie zabezpieczenia  – wskazuje ekspert firmy brokerskiej EIB.

Specustawa pozwala na zwolnienie z procedury zamówień publicznych tych postępowań, które skutkują zakupem towarów lub usług niezbędnych do przeciwdziałania COVID-19. Jednak w zdecydowanej większości nie dotyczy to przetargów, których mimo pandemii nie można przełożyć, jak np. tych na wybór dostawcy prądu, usług bankowych czy ubezpieczenia. W tych przypadkach musi być zachowana ciągłość dostaw, świadczeń czy ochrony. Odpowiednie postępowania muszą się zatem odbyć, co stanowi spore wyzwanie w sytuacji, gdy kontakty bezpośrednie są ograniczone do minimum, a wiele instytucji i firm prowadzi działalność w trybie nadzwyczajnym.

– Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie wszystkich procedur elektronicznie, także tych poniżej progów unijnych. Namawia do tego sam Urząd Zamówień Publicznych. Mimo że prace nad platformą e-Zamówienia nabrały nowego tempa, pod koniec marca podpisano umowę z wykonawcą, to na efekty przyjdzie jeszcze poczekać. Zatem zamawiający nadal stoją przed wyborem: skorzystać z przejściowego, bezpłatnego i powszechnego rozwiązania, jakim jest miniPortal, licząc się ze wszystkimi znanymi już ograniczeniami tego narzędzia, które w aktualnej sytuacji dużego obciążenia mogą się pogłębiać, czy też skorzystać z komercyjnych rozwiązań do przeprowadzenia takich postępowań. Wybierając oprogramowanie samodzielnie czy decydując się na zaangażowanie w przetarg doradcy lub pośrednika oferującego własne rozwiązania, trzeba jednak pamiętać o kilku dodatkowych funkcjonalnościach potrzebnych obecnie przy takim e-przetargu – zauważa Łukasz Górny, radca prawny, dyrektor Departamentu Rozwoju EIB.

Brak możliwości organizacji spotkań bezpośrednich znacząco utrudnia „klasyczną” formę prowadzenia przetargu. Przede wszystkim należy zastosować bezpieczne rozwiązania, które zapewnią jawne otwarcie ofert. Łukasz Górny przypomina, że UZP już w połowie marca wydał oświadczenie, iż transmisja online w sposób wystarczający realizuje zasadę, o której mowa w art. 86 ust. 2 Pzp. Ekspert zastrzega, że wybierając narzędzie, trzeba także pamiętać o jego bezpieczeństwie. Choć praktycznie każde rozwiązanie do przesyłania wrażliwych dokumentów lub prowadzenia rozmów w ramach negocjacji zapewnia odpowiedni poziom poufności, m.in. w postaci szyfrowania end-to-end (po każdej stronie komunikacji), to należy zwracać na to szczególną uwagę. Warto sprawdzić, jakie certyfikaty posiada, a także których elementów one dotyczą. Może się okazać, że nie każda część posiada takie same zabezpieczenia, np. połączenia wideo mogą być słabiej chronione. Niedawno okazało się, że najpopularniejsze narzędzie do grupowych rozmów wideo nie zapewnia deklarowanego powszechnie poziomu zabezpieczeń.

– Ponadto trzeba pamiętać, że żadne oprogramowanie nie jest odporne na najgroźniejsze błędy, czyli te popełniane przez nas, użytkowników. Dlatego oprócz weryfikacji poziomu oferowanych zabezpieczeń warto także przygotować wewnętrzny kodeks dobrych praktyk dotyczący bezpieczeństwa cyfrowych postępowań. Jeśli korzystamy z rozwiązań oferowanych przez doradców lub pośredników, sprawdźmy, jakie zapewniają zabezpieczenia, procedury i szkolenia dla członków komisji przetargowej – dodaje Łukasz Górny.

Wskazuje, że bardzo ważnym uzupełnieniem dla postępowań online jest kwalifikowany podpis elektroniczny. W przypadku dokumentów cyfrowych pełni on funkcję pieczątki i podpisu składanego np. na wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu czy też na ofertach. Stanowi zatem o ich ważności. Brak takiego podpisu oznacza, że wniosek lub oferta nie zostały złożone – są nieważne. Umowy w sprawie zamówienia publicznego muszą być natomiast zawarte w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Ale równoważna z nią jest forma elektroniczna z kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

(AM, źródło: Brandscope)

Swiss Re: Kryzys odczuwalny w wynikach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wynik Swiss Re w I kw. 2020 r. przechylił się na stronę strat, gdy odczuwalne zaczęły być skutki kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. Reasekurator odnotował 476 mln dol. spodziewanych i zgłoszonych roszczeń związanych głównie z odwołaniem albo przesunięciem na późniejszy termin imprez, takich jak igrzyska olimpijskie. 300 mln dol. strat przyniosła działalność inwestycyjna na niestabilnym rynku.

Dyrektor generalny Christian Mumenthaler podkreślił, że epidemii daleko do końca, a jej ekonomiczne i społeczne konsekwencje będą dalekosiężne. Dyrektor finansowy John Dacey przyznał, że trudno przewidzieć, ile wyniosą w sumie straty branży ubezpieczeniowej i Swiss Re. Kwartalna strata netto reasekuratora wyniosła 225 mln dol. w porównaniu z zyskiem w wysokości 429 mln dol. za I kw. 2029 r.

Zdaniem analityków Barclays strata nie była tak duża, jak można by się spodziewać. Stratę poniesioną w I kw. br. poprzedzał niższy od oczekiwanego zysk w 2019 r. wynikający z serii katastrof naturalnych i spowodowanych przez człowieka oraz kosztów biznesu wypadkowego w USA.

Dział ubezpieczeń korporacyjnych firmy, który odnotował straty i jest w trakcie restrukturyzacji, utworzył rezerwę 223 mln dol. na spodziewane roszczenia związane z pandemią. Głównie chodzi o ochronę na wypadek odwołania imprez, biznes, z którego firma się wycofuje. Współczynnik łączony działu majątkowego i wypadkowego Swiss Re uległ nieznacznemu pogorszeniu do 110,8%, z 110,3% przed rokiem.

(AC, źródło: Reuters)

Odc. 112 – Generalnie agenci są i będą potrzebni

0

Najnowszy produkt grupowy Generali COVID-19 pojawił się w sprzedaży w rekordowym tempie. O jego powstaniu opowiada Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie i Concordii Ubezpieczenia. W tym tygodniu usłyszycie o:

  • szybkim wdrażaniu produktów
  • barierach pracy zdalnej i jak sobie z nimi radzić
  • trudnościach w pozyskaniu klientów
  • wiosennym sezonie upraw
  • rekordowej rekrutacji i pandemicznych egzaminach
  • przyszłości branży ubezpieczeniowej

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie