Blog - Strona 1376 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1376

Zakłady ubezpieczeń będą zobowiązane do udostępniania aut zastępczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ministerstwo Sprawiedliwości (MS) pracuje nad nowelizacją kodeksu cywilnego w zakresie przepisów o najmie pojazdów zastępczych na czas naprawy uszkodzonego samochodu. Nowe przepisy mają nałożyć na ubezpieczycieli obowiązek udostępnienia auta poszkodowanemu.

Projekt MS przewiduje, że ubezpieczyciel będzie zobowiązany do udostępnienia pojazdu zastępczego odpowiadającego cechom użytkowym pojazdu uszkodzonego. Obecnie robią to tylko na wniosek poszkodowanego. Nowe regulacje określą też termin najmu, w szczególności w razie wystąpienia szkody całkowitej w pojeździe oraz ograniczą odpowiedzialność cywilną posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym w zakresie kosztów – do tych, które poniósł lub musiałby ponieść zakład ubezpieczeń w związku z realizacją obowiązku zapewnienia auta na czas naprawy uszkodzonego. Na zakłady zostanie też nałożony obowiązek informowania klientów kupujących OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) o przysługujących im uprawnieniach. Według serwisu prawo.pl, nowela zakłada również, iż jeśli ubezpieczyciel nie będzie w stanie dostarczyć poszkodowanemu pojazdu zastępczego w terminie, będzie pokrywał koszty najmu według stawek rynkowych. 

Zdaniem Łukasza Kulisiewicza, eksperta Polskiej Izby Ubezpieczeń, regulacja jest potrzebna, gdyż jej wprowadzenie przyspieszy obsługę poszkodowanych poprzez usprawnienie procesów i zapewni większą przewidywalność kosztów. Zastrzega jednocześnie, że więcej będzie można powiedzieć dopiero po publikacji projektu nowelizacji.

Resort oczekuje, że wprowadzenie nowych przepisów wpłynie na zmniejszenie liczby sporów na tle kosztów najmu. Projekt ma trafić do konsultacji do końca lipca.

Więcej:
prawo.pl z 23 czerwca, Joanna Ojczyk „Auto zastępcze zapewni ubezpieczyciel”:
https://www.prawo.pl/biznes/…

(AM, źródło: prawo.pl)

PZU reaguje na podtopienia w Małopolsce

0
Źródło zdjęcia: PZU

22 czerwca miały ruszyć wypłaty odszkodowań z PZU dla mieszkańców zalanych terenów w Małopolsce. Od rana funkcjonowało Mobilne Biuro PZU Pomoc, koordynujące działania kilkudziesięciu mobilnych ekspertów w terenie. Działa też specjalna infolinia do zgłaszania szkód.

– Żaden nasz klient nie pozostanie bez opieki. Zależy nam, by odszkodowanie jak najszybciej trafiło do potrzebujących, tak by mieli środki na niezbędne naprawy. Uruchomiliśmy specjalną ścieżkę likwidacji szkód. Dzięki temu pieniądze wypłacimy już dzień po zgłoszeniu szkody – zadeklarowała Małgorzata Kot, członek zarządu PZU Życie

W miejscowości Łapanów w Małopolsce od rana działało Mobilne Biuro PZU Pomoc, które koordynuje lokalne prace Mobilnych Ekspertów PZU. Pracownicy  docierają do klientów zakładu i pomagają im zgłaszać oraz dokumentować szkody, a także udzielają wskazówek, jak minimalizować straty. Szkodę można zgłosić także, dzwoniąc na specjalną infolinię.

– Zależy nam na jak najszybszym udzielaniu pomocy, dlatego widząc skalę zniszczeń, do miejscowości dotkniętych kataklizmem skierowaliśmy dodatkowych pracowników – powiedział Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc.

PZU aktywnie szuka poszkodowanych. W ramach tak zwanej preobsługi szkód konsultanci dzwonią do wszystkich ubezpieczonych gospodarstw w okolicy. W trakcie rozmowy sprawdzają informację o zakresie ewentualnych uszkodzeń, rejestrują szkody, a w razie potrzeby, w ramach usługi assistance, proponują organizację lokalu zastępczego.

(AM, źródło: PZU)

Starter24 proponuje Pozytywny Assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Starter24 przedstawił koncepcję Pozytywnego Assistance jako odpowiedź na wyzwania branży ubezpieczeniowej i oczekiwania współczesnego konsumenta. Firma jest zdania, że assistance może być elementem budowania wartości dodanej, punktów kontaktu z marką i pozytywnych doświadczeń w „podróży” klienta firmy ubezpieczeniowej.

– Coraz więcej klientów zadaje sobie pytanie, jaką korzyść poza obowiązkiem posiadania ubezpieczenia OC otrzymuje wraz z zakupem polisy i czy uzasadniony jest zakup droższych pakietów ochrony – komentuje Paweł Zawisza, dyrektor Business Development Starter24. – Dlatego naszym zdaniem nie tylko cena, ale też właśnie wartość dodana i zarządzanie doświadczeniem klienta będzie miała w przyszłości fundamentalne znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej firm ubezpieczeniowych – dodaje.

Odpowiedzią Starter24 na wyzwania stojące przed branżą ubezpieczeniową jest koncepcja „Pozytywnego Assistance” (ang. Positive Assistance).

Pozytywny Assistance to nasza koncepcja tworzenia wartości i zarządzania doświadczeniem klienta w czasie jego całej drogi związanej z korzystaniem z ubezpieczenia – wyjaśnia Rafał Staszkiewicz, dyrektor Marketingu Starter24. – O assistance samochodowym zwykle myślimy, gdy już dojdzie do zdarzenia, działamy więc, jako branża, w sposób reaktywny. Wkraczamy do akcji, kiedy dojdzie do wypadku czy awarii i staramy się zminimalizować jej skutki. Pozytywny Assistance zaczyna się w momencie zakupu ubezpieczenia. Składają się na to dwa elementy: budowanie punktów kontaktu marki z klientem oraz prewencja w zakresie awarii i wypadków. Dla znacznej grupy klientów może to być jedyne uzasadnienie wartości posiadania ubezpieczenia, gdy nie dochodzi do wypadku lub awarii. Drugim obszarem Positive Assistance jest szybka i wygodna obsługa klienta oraz ograniczenie całkowitych kosztów szkody dla ubezpieczyciela – dodaje.

Rafał Staszkiewicz podkreśla, że jego firma oferuje ubezpieczycielom do budowania punktów kontaktu m.in. zdalne wsparcie mechaników-konsultantów i rozwiązania Smart Car Assistance wykorzystujące funkcjonalność connected car. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat 60% samochodów będzie posiadało funkcjonalność zdalnej diagnostyki, która stanie się standardem w nowych samochodach, podobnie jak systemy eCall.

– Działając w ramach Grupy ARC Europe, jesteśmy gotowi na wykorzystywanie danych z samochodu na potrzeby zdalnej diagnostyki oraz przewidywania i zapobiegania awariom. Do momentu, kiedy producenci nie zdecydują się udostępnianie tych danych service providerom, wdrażamy własne rozwiązanie bazujące na technologii OBD. Informowanie kierowcy o stanie technicznym samochodu, wyjaśnianie wątpliwości można porównać do cyklicznego newslettera, który otrzymujemy od swojej ulubionej marki. Dobrze zaprojektowany newsletter buduje okazje do kontaktu i pozytywne doświadczenia – przekonuje Rafał Staszkiewicz.

– Włączyliśmy prewencję do koncepcji Pozytywnego Assistance, gdyż naszym zdaniem nie można budować wartości dla klienta i pozytywnych doświadczeń bez tego elementu oferty ubezpieczeniowej – wyjaśnia Paweł Zawisza. Na prewencję oferowaną przez Starter24 składa się zarówno przewidywanie i zapobieganie awarii, jak i zapobieganie kolizjom i wypadkom.

– Do przewidywania awarii wykorzystujemy nasze rozwiązania bazujące na technologii connected car. Zdalna diagnostyka i analiza danych z samochodu umożliwia nam szacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii i proaktywne działanie zanim dojdzie do niej na drodze – dodaje Paweł Zawisza.

Możliwość poinformowania kierowcy np. o konieczności wymiany akumulatora czy problemie z filtrem DPF z jednoczesną rekomendacją serwisową – budują przekonanie o dodatkowej wartości z posiadania właśnie tej polisy.

W zakresie prewencji wypadków Starter24 oferuje system ADAS (zaawansowany system wsparcia kierowcy), w który można wyposażyć dowolny samochód (nawet 15-letni). Odgrywa on rolę stróża, przekazując kierowcy ostrzeżenie na ponad 2 sekundy przed możliwym zdarzeniem.

Drugim obszarem koncepcji Pozytywnego Assistance Starter24 jest obsługa klienta oraz ograniczenie całkowitych kosztów szkody dla ubezpieczyciela.

– W zeszłym roku wypracowaliśmy nową strategię firmy na najbliższe 3 lata i jednocześnie nową misję. Zakłada ona zapewnienie wygodnej obsługi klienta w najlepszej cenie dla naszych klientów. Wygodną obsługę assistance możemy porównać do zamówienia taksówki przez aplikację. W naszej ofercie składa się na nią: szybkie przyjęcie zgłoszenia (korzystając z aplikacji digital intake, skróciliśmy jego czas do 2 minut), automatyzacja procesu organizowania pomocy, podgląd real-time m.in. dla kierowcy i pracownika pomocy drogowej oraz zapewnienie mobilności i dostęp usług dodatkowych (samochód zastępczy i alternatywna mobilność) – wyjaśnia Paweł Zawisza.

(AM, źródło: Starter24)

Jacek Gdański prezesem zarządu Polski Gaz TUW

0
Jacek Gdański

19 czerwca Jacek Gdański został członkiem zarządu Polski Gaz TUW koordynującym jego pracę do czasu uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na powołanie na stanowisko prezesa towarzystwa.

Jacek Gdański jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończył podyplomowe studia zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu finansami w spółkach i instytucjach publicznych oraz w zakresie sprawozdawczości, rewizji finansowej i zarządzaniu ryzkiem. Jacek Gdański jest biegłym rewidentem oraz wieloletnim członkiem rad nadzorczych i komitetów audytów podmiotów nadzorowanych (m.in. Nordea PTE, PKO BP, PKO Życie, PKO TU, Nestbank) oraz członkiem Komisji Nadzoru Audytowego.

Od września 2019 r. do czerwca 2020 r. zajmował stanowisko członka zarządu ds. finansowych w Polskim Holdingu Nieruchomości. W latach 2016–2019 (do sierpnia) pełnił funkcję wiceprezesa zarządu i CFO Polski Gaz TUW. W latach 2013–2016 zajmował stanowisko zastępcy prezesa zarządu ds. finansowych w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a w latach 2010–2012 był dyrektorem Departamentu Współpracy Międzynarodowej i szefem Sekretariatu Europejskiej Sieci ISSA w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. W latach 2008–2009 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu ds. finansowych PKO Inwestycje.

Oprócz Jacka Gdańskiego w zarządzie Polski Gaz TUW zasiada jeszcze Andrzej Zadrożny.

(AM, źródło: Polski Gaz TUW)

Aktywa UFK skurczyły się o ponad 5 mld zł

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zgromadzonych przez Analizy Online (AO) wynika, że w I kwartale 2020 roku aktywa zgromadzone w ubezpieczeniowych funduszach kapitałowych (UFK) spadły do poziomu blisko 44 mld zł.

Według AO, spadek aktywów UFK o 5,2 mld zł, czyli 11% do 43,85 mld zł., był w głównej mierze efektem ujemnego wyniku z zarządzania, będącego konsekwencją giełdowych spadków wywołanych ograniczeniami związanymi z koronawirusem. 85% spośród ponad 800 UFK zakończyło kwartał stratą. Drugim czynnikiem było ujemne saldo wpłat i wypłat na poziomie niecałego 1 mld zł. Kwartalne wpłaty na polisy z UFK wyniosły 1,5 mld zł (-10% r/r). Jednocześnie ubezpieczyciele wypłacili klientom 2,5 mld zł odszkodowań i świadczeń z „uefek”.

(AM, źródło: Analizy Online)

Ubezpieczenia komunikacyjne w porównywarce Smart

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bankier.pl rozszerzył współpracę z KioskPolis.pl i poszerzył ofertę porównywarki finansowej smart.bankier.pl o porównanie ubezpieczeń komunikacyjnych.

W porównywarce znajdują się oferty AXA, Benefia, Generali, Link4, Proama i MTU24, prezentujące łącznie ponad 24 wariantów ubezpieczeń. Bankier.pl zapowiedział, że niebawem w porównywarce Smart pojawią się oferty kolejnych ubezpieczycieli.

– Cieszymy się z rozszerzenia współpracy z Bonnier Businness Polska właściciela największego serwisu finansowego w Polsce – Bankier.pl. Dzięki wykorzystaniu dostarczanej przez nas unikalnej technologii nasz partner ma możliwość efektywnego monetyzowania ruchu w swoim portalu. Współpraca, taka jak z Bonnier Business Polska, to ważny element strategii naszego działania. Doskonale odnajdujemy się jako partner technologiczny oraz ekspert w dziedzinie współpracy z ubezpieczycielami. Dostarczamy wyjątkowe doświadczenia dla klientów indywidualnych i widzimy, że jest to przez nich bardzo cenione. Dzięki gotowym rozwiązaniom technologicznym i dużej chęci współpracy ze strony partnera wdrożenie zajęło nam tylko 6 tygodni – mówi Wojciech Fronckiewicz, prezes KioskPolis Holding.

(AM, źródło: Bankier.pl)

TUW PZUW szkoli brokerów w zakresie opieki medycznej i medycyny pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

18 czerwca odbyło się pierwsze szkolenie online z przedstawicielami kluczowych firm brokerskich na temat oferty ubezpieczeń zdrowotnych i medycyny pracy TUW PZUW. Podczas wydarzenia zaprezentowano również PZU Zdrowie jako operatora medycznego.

– Zależy nam, aby oferta naszego towarzystwa w zakresie opieki medycznej i medycyny pracy skutecznie dotarła do jak najszerszego grona naszych potencjalnych klientów. Niebagatelną rolę w tym procesie odgrywają pośrednicy, brokerzy ubezpieczeniowi. Stąd koncepcja i realizacja tego pierwszego w zdalnej formule szkolenia dla brokerów – podkreśliła Katarzyna Jezierska-Stencel, dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych TUW PZUW, organizator szkolenia.

TUW PZUW uzyskał zezwolenie na rozszerzenie oferty produktowej o II grupę ustawową 26 czerwca 2018 r.  Od tego czasu świadczy usługi opieki medycznej i medycyny pracy dla ponad 20 tys. pracowników swoich klientów.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Wybrano 10 finalistów konkursu Eko Hestia Spa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zakończono etap kwalifikacyjny piątej edycji konkursu Eko Hestia Spa. W tym roku o 100 tys. zł rywalizować będzie 10 znanych polskich uzdrowisk: Świnoujście, Bystrzyca Kłodzka, Duszniki-Zdrój, Rabka-Zdrój, Muszyna, Piwniczna-Zdrój, Dębica, Iwonicz-Zdrój, Solec-Zdrój oraz Augustów.

– Dla wszystkich polskich uzdrowisk, całkowicie zamkniętych dla kuracjuszy na czas pandemii, ostatnie miesiące to niezwykle ciężki okres i wyjątkowe, bezprecedensowe doświadczenie. Mimo znacznie uszczuplonych budżetów, wiele z nich nie zrezygnowało jednak z wcześniejszych planów inwestycyjnych i działań, związanych z szeroko rozumianą ochroną środowiska oraz ekologią. Konkurs Eko Hestia Spa SPA ma w związku z tym dla nas wszystkich, zwłaszcza w tak trudnym czasie, wyjątkowe znaczenie. Nie tylko pokazuje najlepsze pomysły i nowatorskie rozwiązania proekologiczne polskich uzdrowisk, ale i tworzy w tym zakresie katalog dobrych praktyk, godnych naśladowania przez wszystkie samorządy, którym bliska jest idea zrównoważonego rozwoju – mówi dr Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP.

Ufundowana przez Ergo Hestię główna nagroda konkursowa wynosi 100 tys. zł. Zwycięskie uzdrowisko przeznaczy ją na realizację kolejnych pomysłów i projektów związanych z ochroną środowiska. Dla ścisłych finalistów przyznane będą też dodatkowe nagrody w postaci specjalistycznych ubezpieczeń od szkód środowiskowych.

– Jesteśmy jedynym towarzystwem ubezpieczeniowym, którego główna siedziba zlokalizowana jest w uzdrowisku. Dlatego jeszcze bardziej rozumiemy potrzebę dbania o środowisko. W Ergo Hestii codziennie pracujemy nad zminimalizowaniem negatywnego wpływu na środowisko. Wiemy jednak, jak ważne jest zachęcenie do tego innych. Dlatego już po raz piąty nagrodzimy uzdrowisko, które chętnie i skutecznie działa w zakresie ekologii – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Grupy Ergo Hestia.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Ubezpieczenia grupowe zamiast premii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Część pracodawców, szukając oszczędności, zamiast premii oferuje dodatkowe benefity pozapłacowe. Firma brokerska EIB zauważa, że dodatki do pensji, jak grupowe ubezpieczenia, są mniejszym kosztem niż premie i nagrody, a mogą podobnie wpływać na zadowolenie z warunków pracy.

– Z prowadzonych przez nas obserwacji i rozmów z menedżerami wynika, że choć firmy szukają oszczędności, to robią to rozważnie. Zdają sobie sprawę, że wartość firmy budują pracownicy i pochopne wprowadzanie drastycznych cięć może długofalowo przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego nie zawsze premie i benefity ulegają wyłącznie likwidacji. Zauważyliśmy na przykład, że część pracodawców zastępuje jedne świadczenia drugimi. Zamiast premii oferują dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne lub poszerzają zakres dotychczasowego. Spotkałem się też z sytuacją, w której pracodawca zwiększył swój udział w płaceniu składki, którą dotychczas dzielił z pracownikami – mówi Tomasz Kaniewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie EIB.

Zdaniem eksperta takie podejście do benefitów pozapłacowych i innych dodatków do pensji może w dłuższej perspektywie przynieść pracodawcom wiele korzyści. Zwiększenie ochrony czy zakup dodatkowej pozwala na wzmocnienie zadowolenia z warunków pracy. Jest to szczególnie ważne w sytuacji kryzysowej. Nie bez znaczenia jest też wymiar czysto finansowy.

– Składka za ubezpieczenie zdrowotne, które będzie doceniane przez pracownika, jest mniejszym kosztem od premii, która przyniesie taki sam efekt. Co więcej, umowa grupowa zapewnia, że nawet wyjściowa cena jednostkowa będzie niższa od rozwiązań indywidualnych, a także daje możliwość negocjacji ostatecznej jej wysokości. Dlatego zastępowanie nagród polisami pracowniczymi może być obecnie korzystne dla obu stron. Pracownicy, którzy zdają sobie sprawę, że cięcia są nieuniknione, dostają dodatkowe zabezpieczenie w czasie, kiedy najbardziej go potrzebują. Z kolei pracodawca zyskuje oszczędności pozwalające przetrwać trudny czas i utrzymać poziom zatrudnienia. Spodziewam się, że wielu skorzysta z takiego rozwiązania – dodaje Tomasz Kaniewski.

Wskazuje, że zakup lub zwiększenie ubezpieczenia czy benefitu w tej chwili jest też korzystny finansowo z innego powodu. Ceny świadczeń medycznych idą w górę. Chociażby z powodu dodatkowych wydatków, jakie prywatne placówki ponoszą w związku z zaostrzonym reżimem sanitarnym. Równocześnie zaczną rosnąć też ceny abonamentów medycznych oraz składki za grupowe ubezpieczenia zdrowotne. Można jednak uniknąć nadchodzących podwyżek, zawierając umowy wieloletnie, bazujące na cennikach, które jeszcze nie uwzględniają drastycznych wzrostów.

– W ciągu ostatnich miesięcy ceny niektórych usług medycznych zwiększyły się o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. W skrajnych przypadkach zauważyliśmy nawet podwojenie stawek, ale były to pojedyncze placówki lub usługi. Niemniej opłaty będą szły nadal w górę. Owszem, umowy długoterminowe muszą uwzględniać zmiany cen, ale obecnie nie odzwierciedlają one jeszcze pełnego zakresu spodziewanych wzrostów – wskazuje Tomasz Kaniewski.

(AM, źródło: Brandscope)

Płynne wdrożenie pierwszej tury PPK dzięki zaangażowaniu instytucji finansowych

0

Wdrożenie pierwszej tury Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) odbyło się płynnie i skutecznie dzięki ponadprogramowemu zaangażowaniu instytucji finansowych, a TFI i PTE chwalą współpracę z KNF i PFR – wynika z badania Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami (IZFiA) oraz Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE).

IZFiA i IGTE, które zrzeszają TFI i PTE prowadzące PPK, przeprowadziły badanie wśród swoich członków, by zebrać doświadczenia po pierwszej turze wdrożenia programu, wyciągnąć z nich wnioski i na tej bazie przygotować rekomendacje rozwoju systemu. Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że wdrożenie Planów w pierwszym etapie procesu odbyło się płynnie i skutecznie dzięki dużemu zaangażowaniu i wysiłkom instytucji finansowych. Zdaniem 86,7% badanych zakres faktycznego wsparcia udzielonego pracodawcom przy wdrażaniu PPK przez instytucje finansowe przekroczył zakres obowiązków ustawowych. W opinii 66,7% ankietowanych zakres wsparcia był znacząco większy, a według 20% był większy od obowiązków ustawowych.

13,3% badanych miało problem z określeniem zakresu udzielonego wsparcia. Działania instytucji finansowych stanowiły dobrą odpowiedź na potrzeby pracodawców. Oczekiwali oni od instytucji finansowych przede wszystkim wsparcia merytorycznego dla kadry zarządzającej i HR (66,7%), szkoleń dla pracowników (66,7%) oraz wsparcia przy zintegrowaniu systemów kadrowo-płacowych z oprogramowaniem obsługującym PPK (53,3%). Rzadziej wymieniane były narzędzia komunikacji kierowanej do pracowników (40%), dodatkowe benefity (33,3%), najtańsza oferta (26,7%) czy wsparcie w zaprojektowaniu i prowadzeniu dokumentacji (13,3%).

Rolę instytucji finansowych we wdrożeniu podkreślają również kryteria wyboru stosowane przez pracodawców. Wśród najważniejszych wymieniono zakres wsparcia we wdrożeniu (26,7%), renomę/markę instytucji finansowej (20%) oraz doświadczenie na rynku finansowym/kapitałowym (13,3%). Koszty prowadzenia programu (6,7%) oraz osiągane wyniki inwestycyjne (6,7%) zdaniem instytucji finansowych nie decydowały o wyborze. Jednocześnie 1/4 instytucji finansowych nie była w stanie wskazać konkretnego kryterium (26,7%), jakim kierowali się pracodawcy.

– Wyniki badania pokazują, że instytucje finansowe wykazały się dużym profesjonalizmem oraz społeczną odpowiedzialnością i wzięły na siebie dodatkowe, niewynikające z ustawy obowiązki dotyczące wdrażania PPK. Udzieliły ponadprogramowego, często bardzo szerokiego wsparcia pracodawcom, by zapewnić jak najlepsze funkcjonowanie planów i wspierać rozwój systemu długoterminowych oszczędności. Wykazywały przy tym dużą kreatywność i profesjonalizm – tłumaczy Małgorzata Rusewicz, prezes zarządu IZFiA oraz prezes IGTE.

Jednocześnie respondenci bardzo dobrze ocenili pracę instytucji, które weryfikowały aplikacje złożone przez TFI i PTE. W ich jednomyślnej opinii przejście przez procedury administracyjne w KNF i PFR Portal przebiegało sprawnie i bez problemów (100%).

– Cieszy nas pozytywna ocena naszej pracy przez instytucje finansowe. Staraliśmy się przygotować praktyczne i proste rozwiązania oraz po partnersku wspierać aplikujące do nas podmioty. Instytucje finansowe mogą liczyć na pomoc PFR Portal PPK. Ze wszystkimi staramy się pracować w sposób profesjonalny, nikogo nie faworyzujemy – na stronie www.mojeppk.pl prezentujemy w identyczny sposób oferty, zamieszczamy materiały edukacyjne. Organizujemy spotkania z przedstawicielami instytucji finansowych minimum raz na kwartał, a także spotkania indywidualne, co więcej zapraszamy ich reprezentantów do udziału w przygotowywanych lub wspieranych przez nas konferencjach tematycznych – komentuje Robert Zapotoczny, prezes zarządu PFR Portal PPK.

O badaniu:

Badanie instytucji finansowych prowadzących pracownicze plany kapitałowe „Wdrożenie PPK” zostało przeprowadzone przez IZFiA oraz IGTE metodą CAWI w dniach od 6 lutego do 4 marca 2020 roku na próbie 15 instytucji finansowych, TFI i PTE, członków izb.

(AM, źródło: IGTE)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie