Blog - Strona 1379 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1379

MetLife nagrodzone za ubezpieczenie na życie dla MŚP

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Opracowane przez MetLife ubezpieczenie „MetLife Każdy Ważny” zostało wyróżnione jako „jeden z najlepszych produktów dla MŚP” w raporcie „Turbiny polskiej gospodarki” przygotowanym przez „Gazetę Finansową”.

Ubezpieczenie „MetLife Każdy Ważny” jest alternatywą dla klasycznego ubezpieczenia grupowego. Polisa zapewnia indywidualną, spersonalizowaną ochronę życia i zdrowia zarówno pracodawcy, jak i pracownikom oraz członkom ich rodzin lub innym wskazanym osobom. Produkt skierowany jest do firm zatrudniających kilka lub kilkanaście osób, ale mogą z niego skorzystać również większe przedsiębiorstwa.

Podstawą oferty jest terminowe ubezpieczenie na życie, które można rozszerzyć o 9 opcji dodatkowych i otrzymać wsparcie finansowe w przypadku m.in. zdiagnozowania nowotworu lub innej poważnej choroby, pobytu w szpitalu, trwałego inwalidztwa, niezdolności do pracy czy konieczności leczenia dziecka.

W raporcie „Gazety Finansowej” wyróżniane są firmy, które oferują najlepsze produkty dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, cechują się dużym profesjonalizmem i rzetelnością oraz konstruują rozwiązania odpowiadające na najbardziej wymagające oczekiwania klientów.

(AM, źródło: MetLife)

NBP o zagrożeniach dla ubezpieczeń wskutek pandemii COVID-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mając na względzie możliwe dalsze pogorszenie sytuacji w sektorze finansowym oraz w gospodarce realnej, istotne jest podjęcie działań mających na celu kapitałowe wzmocnienie zakładów ubezpieczeń, jak i wyeliminowanie tych cech, które zwiększają ich wrażliwość. Działania te są szczególnie ważne w sytuacji możliwego spadku wartości środków własnych sektora na skutek obniżenia wyceny akcji podmiotów zależnych – podał Narodowy Bank Polski w „Raporcie o stabilności systemu finansowego. Wydanie specjalne: skutki pandemii COVID-19”.

Bank centralny uważa, że ubezpieczyciele powinni zatrzymać u siebie zysk wypracowany w poprzednich latach (tj. nie wypłacać dywidendy) w celu wzmocnienia swojej bazy kapitałowej. NBP wyraził też pogląd o niezbędności stworzenia zachęt do mniejszego zaangażowania w instrumenty obarczone większym ryzykiem inwestycyjnym. W ocenie autorów raportu towarzystwa powinny również ograniczyć oferowanie ubezpieczeń z UFK, zwłaszcza tych z niewielkim komponentem ochronnym, gdyż bywa to przyczyną pozwów w zakresie kwestionowania ważności umowy. „Dodatkowo ubezpieczenia te, ze względu na brak szczegółowych regulacji prawnych dotyczących zasad ich działalności, limitów inwestycyjnych, pobieranych opłat, są produktami, w których klient jest mniej chroniony niż w przypadku innych krajowych instytucji zbiorowego inwestowania” – napisano.

Ryzyko spadku wartości aktywów i wzrostu rezerw

NBP uważa również, że na skutek pandemii COVID-19 w sektorze ubezpieczeń może zmaterializować się ryzyko double hit, czyli w niektórych podmiotach sektora może zmniejszyć się wartość posiadanych aktywów, przy równoczesnym wzroście rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, wywołanym obniżeniem stopy wolnej od ryzyka. „Na początku 2020 r. nastąpił gwałtowny spadek cen instrumentów udziałowych i wzrost spreadów kredytowych, a także istotne obniżenie stopy wolnej od ryzyka. Towarzyszył temu jednak wzrost cen obligacji skarbowych. Zmiany te powinny skutkować zmniejszeniem środków własnych zakładów ubezpieczeń wpływając na wypłacalność sektora, która jednak wciąż pozostaje satysfakcjonująca” – głosi raport.

„Wrażliwość sektora ubezpieczeń wiąże się głównie z prowadzoną działalnością lokacyjną, a w mniejszym stopniu z działalnością ubezpieczeniową. Najbardziej narażone na skutki COVID-19 są te zakłady, które posiadają duży portfel instrumentów udziałowych oraz korporacyjnych papierów dłużnych” – czytamy dalej.

Niebezpieczeństwo spadku przychodów ze składek

W ocenie banku centralnego, koronawirus zwiększył też ryzyko mniejszego napływu składek. Trudności z pozyskaniem nowych klientów mogą mieć zakłady życiowe, zwłaszcza w zakresie produktów inwestycyjnych. Innym zagrożeniem jest możliwość zawieszenia płatności składek przez posiadaczy polis z UFK. Z kolei w sektorze non-life może nastąpić większy zwrot wpłaconych składek wskutek odstąpienia od umowy lub rezygnacji z ochrony ubezpieczeniowej. Dodatkowym czynnikiem spadku przychodów będzie mniejsza sprzedaż nowych pojazdów mechanicznych lub wyłączenie ich z ruchu. „Spadkowi składek może towarzyszyć większa skala rezygnacji z umów. W szczególności dotyczyć to może ubezpieczeń z UFK, a w mniejszym stopniu – ubezpieczeń na życie grupowych i kontynuowanych oraz ubezpieczeń zdrowotnych. Wzrost rezygnacji wiąże się ze zwiększoną wartością świadczeń” – głosi raport.

Nie będzie wyższych wypłat w majątku

Jego autorzy nie przewidują natomiast istotnego wzrostu wartości wypłat w dziale II. „Ograniczenie działalności gospodarczej i ruchu drogowego może prowadzić do spadku ryzyka wystąpienia zdarzeń ubezpieczeniowych. Dodatkowo w wielu ubezpieczeniach gospodarczych zakres ochrony obejmuje jedynie ryzyko spowodowane żywiołami (np. pożar, huragan, powódź), natomiast ryzyko pandemii jest standardowo wyłączone z zakresu odpowiedzialności zakładu, co wiąże się z brakiem wypłaty odszkodowania na skutek np. utraty zysku. W ubezpieczeniach obowiązkowych OC, mimo braku płatności składki, umowy ubezpieczenia nadal jednak obowiązują, a odszkodowania są wypłacane. Wybuch epidemii nie spowoduje istotnego wzrostu ryzyka płynności w sektorze ubezpieczeń. Odwrócony cykl produkcyjny związany z płaconymi z góry składkami oraz wypłatą odszkodowania dopiero po zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego zmniejsza wrażliwość zakładów na to ryzyko” – czytamy.

Zagrożenia dla wypłacalności

Zdaniem NBP, ubezpieczyciele majątkowi są bardziej narażeni na pogorszenie sytuacji w zakresie wypłacalności z powodu niższego pokrycia wymogów kapitałowych oraz znacznej ekspozycji na instrumenty udziałowe. Z kolei słabym punktem „życiówki” jest bardzo duży udział oczekiwanych zysków z przyszłych składek w środkach własnych.

„Ten szczególny rodzaj kapitału jest zaliczany do kategorii 1 środków własnych (najwyższej jakości), mimo że nie może być wykorzystany do absorpcji każdego rodzaju strat (np. strat na rynkach finansowych, które nie wpływają na poziom rezerw). Ponadto udział oczekiwanych zysków z przyszłych składek w środkach własnych działu ubezpieczeń na życie osiągnął na koniec 2019 r. ponad 50%, w tym w trzech podmiotach przekroczył 70%. Kapitał ten jest szczególnie wrażliwy na spadek w sytuacjach kryzysowych, zwłaszcza w przypadku masowych rezygnacji z umów ubezpieczenia. Czynnikiem, który zwiększa wrażliwość zakładów ubezpieczeń na szoki, jest fakt, że środki własne zakładu ubezpieczeń, który nabył istotne udziały w instytucjach finansowych nie są pomniejszane o kapitały tych instytucji” – napisano w raporcie.

Raport został przeprowadzony na podstawie danych dostępnych do dnia 13 maja 2020 r.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Polisa na raty w czasach pandemii

0
Wojciech Dworakowski

Rozmowa z Wojciechem Dworakowskim, prezesem spółki Wygodna Rata.pl

Aleksandra E. Wysocka: Co się zmieniło na rynku w kwestii opłacania polis w ratach?

Wojciech Dworakowski: –W kilku obszarach zmiany są bardzo widoczne. Zacznę może od otoczenia prawnego, czyli regulacji, jakie wprowadzono w związku z pandemią. Tarcza antykryzysowa spowodowała, że określono na nowo maksymalne koszty, jakie konsument poniesie w związku z zaciąganiem zobowiązania w postaci kredytu czy pożyczki. Instytucje finansujące zakupy konsumentów – w tym polisy ubezpieczeniowe – albo musiały się dostosować, czyli obniżyć koszty finansowania dla klientów, albo musiały zawiesić działalność na czas obowiązywania przepisów tarczy – o ile regulacje na to pozwolą w przyszłości.

W Wygodnej Racie mieliśmy ten komfort, że żadne zmiany nie wymagały od nas liftingu flagowych produktów. Dlatego zachowaliśmy ciągłość działania i na tym skorzystaliśmy. Nie ominęły nas jednak pewne dolegliwości, choćby wynikające z obniżki – do historycznie niskich poziomów – podstawowych stóp procentowych zafundowane nam przez Radę Polityki Pieniężnej. W ich efekcie odsetki maksymalne obecnie wynoszą nieco ponad 7%, a odsetki maksymalne za opóźnienie wynoszą 11,20%, co nie wpływa pozytywnie na wyniki. Dodatkowo – co jest bardzo istotne w kontekście zachowań konsumenckich – nie motywuje do spłaty zobowiązań w terminie.

A jakie zachowania konsumentów obserwujecie w ostatnich miesiącach?

– Zainteresowanie rozkładaniem polis na raty jest większe. Wynika to głównie z tego, iż w czasach kryzysu nie chcemy – dla naszego bezpieczeństwa – pozbywać się gotówki, jeśli nie jest to konieczne. Polisa jednak musi być opłacona i jeśli tylko można ją rozłożyć na wygodne w spłacie miesięczne płatności, to klienci korzystają z tego rozwiązania.

Nasze obserwacje pokrywają się też z inicjatywami towarzystw ubezpieczeniowych, które niekiedy samodzielnie rozkładają oferowane polisy na większą liczbę (niż dwie raty półroczne) rat.

Teoretycznie nie pomaga to nam, jednak powoduje, że opłacanie polis nie rocznie, ale miesięcznie staje się popularniejsze. Jedynym problemem jest dostęp do rzetelnej i pełnej informacji u agentów i ich wewnętrzne przekonanie, że polisa na raty może nieść wiele korzyści zarówno dla agenta, jak i klienta. Z tym jest różnie.

No właśnie zmieniło się coś w podejściu agentów do sprzedaży polis na raty?

– Całkiem sporo, ale przed nami długa droga, by odtrąbić sukces! Wielu agentów zdaje sobie sprawę z konieczności posiadania i komunikowania rozkładania polis na miesięczne płatności. Z perspektywy Wygodnej Raty widać, że to są agenci, którzy potrafią się dostosować i rozwijają się, choćbyuczestnicząc w organizowanych przez nas szkoleniach. W każdym tygodniu przeprowadzamy kilka krótkich spotkań online, aby pokazać „bestpractices” innych agentów, którzy z sukcesami sprzedają polisy rozłożone na miesięczne płatności. Dzięki tym szkoleniom podpowiadamy, jak skutecznie sprzedawać polisy z Wygodną Ratą.

Wygodna Rata – tak jak każdy inny produkt dostępny u agentów – wymaga chwili uwagi i uświadomienia sobie – potem oczywiście klientowi – korzyści, jakie płyną z tego rozwiązania.

Korzyścią podstawową jest brak konieczności angażowania gotówki na całą polisę od razu, a dodatkowo – i z tym wiążemy duże nadzieje na przyszłość –zwiększenie dostępu do szerszej ochrony.

Z danych PIU wynika, że tylko 28% polis komunikacyjnych w 2019 r. zawierało element „casco”. Widzimy jednak, że w ostatnich latach stale – w tempie 2–3% rocznie – rośnie udział polis z autocasco. Ciekawiej jednak wygląda raportowana przez Instytut SAMAR statystyka rejestracji aut do czterech lat. Tutaj już widać wyraźnie trend wzrostowy w ostatnich latach. Krótko mówiąc, przybywa na rynku aut droższych i lepszych, a to pozwala na sprzedaż szerszej ochrony – takiej, która zawiera elementy autocasco.

Model płatności miesięcznych funkcjonujący w Wygodnej Racie będzie wspomagać docieranie do bardziej wymagających klientów i sprzyjać rozszerzaniu ochrony – to jest nasz kluczowy cel.

Jak zamierzacie wspierać agentów w tym zakresie?

– Dzięki temu, że jesteśmy blisko rynku i agentów, wiemy, na co kłaść akcenty w danym momencie. Na dzisiaj skupiamy się na dzieleniu się wiedzą z agentami, którzy do tej pory nie zdawali sobie sprawy z potencjału, jakim dysponują. Będziemy ten potencjał wyzwalać, będziemy pomagać w rozwoju technik sprzedaży i komunikowania płatności miesięcznych.

Zmieniamy stereotypowe podejście agentów, które można opisać stwierdzeniem: „Szanowny kliencie, nie warto płacić w ratach – warto opłacić polisę jednorazowo, będzie taniej i będzie z głowy”. Znamy to podejście, rozumiemy je – ale dotyczy ono przeszłości.

Mając do dyspozycji system płatności miesięcznych,osiągamy efekt win–win – i agent, i klient korzystają. Szkolenia, szkolenia, szkolenia – na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra Wysocka

Masz pytania? Skontaktuj się
www.wygodnarata.pl
kontakt@wygodnarata.pl

Nationale-Nederlanden inspiruje kobiety

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

O motywacji i poczuciu bezpieczeństwa rozmawiały kluczowe partnerki biznesowe Nationale-Nederlanden na zorganizowanej specjalnie dla nich Sesji Inspiracji „O Kobietach dla Kobiet”. Webinarium odbyło się w środę, 27 maja 2020 r. i zgromadziło blisko sto pań.

Jedną z głównych inicjatorek i promotorek spotkania była Ewa Dąbrowska – dyrektor Pionu Klienta Korporacyjnego Nationale-Nederlanden i założycielka Klubu Kobiet w N-N. – Idea pojawiła się kilka miesięcy temu. Początkowo dotyczyła kobiet pracujących w Nationale-Nederlanden, ale spotkała się z tak życzliwym przyjęciem, że postanowiliśmy zorganizować kobiece spotkanie również dla naszych partnerek biznesowych z rynku ubezpieczeniowego i finansowego – tłumaczy Ewa Dąbrowska. – Spotkanie miało się odbyć stacjonarnie w okolicach Dnia Kobiet, ale z powodu epidemii przenieśliśmy termin i zdecydowaliśmy się na wydarzenie online.

Spotkanie zorganizowała Grupa NN w Polsce. Ze strony NN Investment Partners gości witała Agnieszka Jaworska-Martycz, dyrektor ds. klienta instytucjonalnego.

Webinarium prowadziła Beata Mońka, menedżer z pasją i 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu wielokulturowymi zespołami, założycielka klubów biznesowych i mentorka w Fundacji Liderek Biznesu. Gościem specjalnym i prelegentem był prof. dr hab. Piotr Zielonka, profesor nadzwyczajny w Zakładzie Ekonofizyki SGGW.

Prof. Piotr Zielonka prowadzi badania naukowe w zakresie ekonomii behawioralnej, procesów motywacyjnych oraz adaptacji hedonicznej. W swojej karierze naukowej zajmował się m.in. eksperymentalną fizjologią mózgu, problematyką psychologii motywacji oraz psychologią sztucznej inteligencji. W swoim wystąpieniu przybliżył temat psychologii motywacji oraz psychologii ryzyka, jak również zysku i strat w biznesie i życiu prywatnym.

Wykład dotyczył bardzo aktualnych tematów, jak radzenie sobie ze zmianą i rozwijanie osobistej misji, a także wewnętrznej pasji. Profesor odnosił się do najnowszych wyników badań z zakresu psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej. Wspólnie z uczestniczkami spotkania poszukiwał odpowiedzi na istotne pytania, z którymi zmaga się bardzo wiele kobiet:

  • Jak pozostać zmotywowaną zawsze – nawet w czasach pandemii?
  • Jak przekuć kryzys w szansę?
  • Jak pielęgnować i budować relacje biznesowe oraz swoją pozycję i markę / nazwisko na rynku? Jak się pozycjonować, aby zwiększyć swoją wartość?
  • Jak sprawić, aby kryzys stał się pretekstem do umocnienia swojej pozycji na rynku, w zespole?
  • Jak się skutecznie i świadomie komunikować?
  • Jak czuć się bezpieczną i dać innym takie poczucie? Co to de facto znaczy – bezpieczeństwo podczas zmiany?

Webinarium spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem ze strony uczestniczek. – To dla nas ogromna satysfakcja, że dostarczamy nie tylko wysokiej jakości rozwiązania ubezpieczeniowe i finansowe, ale także tematy do refleksji i inspirację do bardziej świadomego życia. Promujemy też odpowiedzialne postawy oraz wrażliwość społeczną – podsumowała Ewa Dąbrowska. – W Nationale-Nederlanden nie redukujemy człowieka do jego funkcji zawodowych. Wiemy, że każdy nasz klient i partner biznesowy to osoba ze swoim systemem wartości, potrzebami psychologicznymi i społecznymi.

Aleksandra E. Wysocka

#1 Brian Tracy & Goście

0

26 czerwca odbędzie się konferencja online zatytułowana „Smart Crisis Management”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W trakcie konferencji jej uczestnicy dowiedzą się m.in., jak kierunkowanie myślenia, uwagi oraz jasna wizja mogą być przewodnikiem w każdym kryzysie, jak wykorzystać „Strategię Napoleona”, aby przygotować się na wszystko, co życie postawi na drodze do celów, oraz jak strategia odraczania, reorganizowania, bilansowania i odpuszczanie pomaga pozostać efektywnym.

Jednym z prelegentów konferencji będzie Brian Tracy – pisarz i twórca e-booków z dziedziny rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Oprócz niego głos zabiorą m.in. Jacek Walkiewicz, psycholog, członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców, Sebastian Kotów, praktyk, badacz, wykładowca psychologii zarządzania na studiach MBA oraz podyplomowych studiach na kierunku psychologia biznesu dla menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego, a także współautor serii książek napisanych wraz z Brianem Tracym, oraz Fryderyk Karzełek, ekspert w dziedzinie finansów osobistych, właściciel kilku firm z branży finansowej oraz szkoleniowej, autor książki „Pieniądze są SEXY”.

Bilety (z kodem „GU” 25% taniej):

https://www.briantracy-online.pl/…

Kontakt z organizatorem Institute of Behavioral Design & Sebastian Kotów:
Beata Kornowska, Sales Manager
Beata.Kornowska@iobd.org.uk
+48-511-404-777

Michał Wydrzyński, Project Manager
Michal.Wydrzynski@iobd.org.uk
+48 504-122-285

Strona internetowa wydarzenia:
https://www.briantracy-online.pl

(am)

Nowe grupowe ubezpieczenie na życie od Aegon i Signal Iduna

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon i Signal Iduna wprowadzają do oferty nowe wspólne ubezpieczenie grupowe „Razem w Przyszłość. Produkt jest efektem umowy koasekuracyjnej podpisanej w lutym przez obie firmy.

– Cieszę się, że dzięki nawiązaniu współpracy udało się połączyć doświadczenie, relacje i innowacyjność obu zespołów. Efektem tej synergii jest ciekawa i nowoczesna oferta, która ma szanse z sukcesem zaistnieć na rynku polis grupowych – mówi Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna Polska.

– Zdecydowaliśmy się na taki model współpracy, mając świadomość silnej konkurencji w tym segmencie rynku. Dzięki temu mogliśmy w krótkim czasie przygotować i zaproponować klientom i partnerom ofertę wyróżniającą się zarówno pod względem zakresu ubezpieczenia, jak i nowoczesnych i wygodnych sposobów obsługi – dodaje Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.

Nowe ubezpieczenie grupowe Aegon i Signal Iduna charakteryzuje się szerokim wachlarzem objętych nim zdarzeń. Zakres ochrony oraz wysokości sum ubezpieczenia są ustalane pomiędzy ubezpieczającym (np. pracodawcą) a ubezpieczycielami indywidualnie. Może to być jeden zakres dla wszystkich ubezpieczonych lub kilka różnych opcji do indywidualnego wyboru przez każdego z przystępujących. Zakres oferty został przygotowany tak, aby każdy pracodawca mógł stworzyć dopasowane do potrzeb swoich pracowników. Obejmuje on m.in.:

  • 73 umowy dodatkowe – zapewniające ochronę w takich przypadkach, jak nieszczęśliwy wypadek przy pracy lub w życiu prywatnym (w tym komunikacyjny, lotniczy, a nawet będący wynikiem uprawiania niebezpiecznego sportu), uszczerbek na zdrowiu, poważna choroba czy inwalidztwo;
  • 55 poważnych zachorowań w ramach ubezpieczenia chorobowego m.in. zawał, udar i nowotwór, w tym – co unikatowe na polskim rynku – nowotwór niezłośliwy;
  • 8 specjalistycznych procedur medycznych, m.in. chemio- lub radioterapia czy operacja wszczepienia rozrusznika serca;
  • usługi assistance dla osób objętych ubezpieczeniem, m.in. wizyty domowe lekarza lub pielęgniarki, pomocy psychologa i specjalistyczne telekonsultacje medyczne, koszty transportu medycznego oraz rehabilitacji, w tym sprzętu.

Cechą charakterystyczną nowej oferty mają być również nowoczesne narzędzia do obsługi polis, które ułatwią pracę osobom odpowiedzialnym za to w zakładzie pracy oraz samym ubezpieczonym pracownikom i eliminują obieg papierowej dokumentacji. Dzięki temu większość czynności związanych z obsługą polisy: zebranie deklaracji, wdrożenie programu ubezpieczeniowego aż po jego obsługę i wypłatę świadczeń można wykonać zdalnie.

– Chcieliśmy przenieść polisy grupowe w XXI wiek, dlatego planując stronę obsługową, postawiliśmy na wysoki poziom digitalizacji usług. Maksymalnie uprościliśmy wszystkie formalności, dając również możliwość samodzielnego wykonywania większości operacji za pomocą prostych w obsłudze aplikacji. Ma to szczególne znaczenie teraz, gdy wiele firm pracuje w pełni lub częściowo w trybie zdalnym, a przepływ dokumentów jest utrudniony – dodaje Adam Malinowski.

Ubezpieczonym może zostać każdy pracownik danej firmy, który ukończył 16. rok życia i nie ukończył 70. roku życia, niezależnie od tego, jakim rodzajem umowy o pracę jest związany z pracodawcą. Ubezpieczeniem można objąć również małżonków, partnerów, dzieci, rodziców, a także kontynuować je indywidualnie po zakończeniu pracy w zakładzie.

Z nowej oferty ubezpieczenia grupowego może skorzystać dowolna firma, w której polisą będą zainteresowane co najmniej 3 osoby. Obaj partnerzy stawiają przede wszystkim na małe i średnie firmy.

– Mamy zróżnicowane podejście do przygotowania ofert dla różnych segmentów: proste i szybkie oferty dla mniejszych i indywidualnie konstruowane rozwiązania dla dużych pracodawców. Celujemy głównie w małe i średnie firmy ze względu na doświadczenie sprzedażowe naszych specjalistów. Wprowadzone przez nas systemy i narzędzia znacznie ułatwiają obsługę grupówki, szczególnie w mniejszych firmach – mówi Jan Zimowicz.

Sprzedaż nowej oferty będzie prowadzona przez zespół sprzedaży korporacyjnej w Aegon, sieć sprzedaży Aegon Premium, a także przez współpracujących z Aegon i Signal Iduna pośredników zewnętrznych: brokerów i multiagencje.

(AM, źródło: Aegon)

Rząd przyjął projekt wsparcia rynku ubezpieczeń należności handlowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 czerwca rząd przyjął projekt ustawy o zasadach udzielania wsparcia dla rynku ubezpieczeń należności handlowych w związku z przeciwdziałaniem skutkom gospodarczym pandemii COVID-19, przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju (MR). Nowe przepisy umożliwią ubezpieczanie przez polskie firmy należności z kredytu kupieckiego w większym niż dotychczas zakresie. Równolegle trwają prace nad rządowym programem wsparcia dla rynku ubezpieczeń należności handlowych, który zawierać będzie szczegółowe warunki realizacji instrumentów wsparcia.

– Jesteśmy świadomi potrzeb rynku i oczekiwań firm ubezpieczeniowych oraz ich klientów w dobie pandemii koronawirusa. Dlatego będziemy wspierać przedsiębiorców w procesie utrzymania limitów ubezpieczeń – powiedziała wiceminister rozwoju Olga Ewa Semeniuk.

Nowy instrument wsparcia umożliwia zakładom ubezpieczeń uprawnionym do ubezpieczenia kredytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej scedowanie (zreasekurowanie) części ryzyka na Skarb Państwa w zamian za przekazanie części składki ubezpieczeniowej. W ten sposób komercyjni ubezpieczyciele należności będą mogli ograniczyć swoje ryzyko związane z możliwością wzrostu liczby i wartości wypłacanych odszkodowań w okresie pogorszenia koniunktury gospodarczej. Natomiast Skarb Państwa – poprzez odpowiednie postanowienia umów reasekuracyjnych – będzie miał możliwość wpływania na politykę oceny ryzyka zakładów. MR podkreśla, że w efekcie tego reasekuracja ubezpieczeń należności handlowych będzie uzależniona od utrzymania przyznawanych przedsiębiorcom limitów kredytowych na poziomie zbliżonym do okresu sprzed wybuchu pandemii COVID-19.

Zgodnie z proponowanymi postanowieniami ustawy, reasekuracja dotyczyć będzie krajowych i eksportowych należności handlowych podmiotów ubezpieczonych przez zakłady ubezpieczeń w okresie 1 kwietnia–31 grudnia 2020 r. Skarb Państwa pokryje 80% szkód wypłaconych przez zakłady dotyczących wspomnianych należności w zamian za 80% składki brutto. Po przekroczeniu kwoty odszkodowań wypłaconych przez zakład z tytułu objęcia ochroną ubezpieczeniową należności handlowych, pomniejszonej o kwoty uzyskane przez zakład w wyniku postępowań regresowych dotyczących tych należności, równej 243,75% składki przypisanej brutto w tym segmencie w 2019 r., Skarb Państwa pokryje 100% wartości odszkodowań. Jednocześnie odpowiedzialność Skarbu Państwa z tytułu wypłat nie przekroczy kwoty stanowiącej równowartość 375% składki brutto.

Resort rozwoju wskazuje, że proponowane rozwiązania służą docelowo ograniczeniu ryzyka odmowy funkcjonującym w Polsce firmom ubezpieczania należności z transakcji handlowych, co przełożyłoby się na pogorszenie ich sytuacji finansowej, a w dalszej konsekwencji na spadek wpływów do budżetu państwa, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii.

Polskie rozwiązanie jest wzorowane na niemieckim modelu wsparcia dla przedsiębiorców, bazującym np. na gwarantowaniu/reasekuracji ryzyk zakładom ubezpieczeń. Gwarancja rządu niemieckiego dla ubezpieczycieli jest ograniczona do pokrycia kredytu kupieckiego zaciągniętego do końca 2020 roku, program jest dostępny dla wszystkich zakładów oferujących tego typu ochronę w Niemczech, obejmując również kredyty kupieckie dla nabywców towarów i usług w krajach trzecich.

Instrumenty wsparcia zawarte w projekcie są skierowane do czterech rodzajów podmiotów, w tym zakładów ubezpieczeń oferujących ubezpieczenia należności (8 firm).

Teraz projektem zajmie się Sejm.

(AM, źródło: Ministerstwo Rozwoju)

Volkswagen Financial Services z nową ofertą ubezpieczeniową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Volkswagen Financial Services, razem z markami Grupy Volkswagen, wprowadził na rynek nową ofertę finansową, obejmującą m.in. bezpłatne ubezpieczenie od utraty pracy.

– Jednym ze znaczących dla firm kosztów jest zwykle ubezpieczenie nowego samochodu. Przy finansowaniu osobowego volkswagena wybranymi produktami leasingowymi i kredytowymi VWFS klienci otrzymują ubezpieczenie komunikacyjne samochodu na pierwszy rok za złotówkę – wskazuje Daria Zielaskiewicz, dyrektor marketingu i Brand Managementu Volkswagen Financial Services.

Oprócz tego VWFS razem z marką Audi klientom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą oferuje ubezpieczenie od utraty pracy. 

– Takie ubezpieczenie wprowadzamy także przy leasingu osobowych i dostawczych volkswagenów. W razie utraty pracy klientowi zostanie wypłacone świadczenie równe racie leasingu, nawet przez 6 miesięcy – opisuje Daria Zielaskiewicz.

(AM, źródło: VFS)

Compensa wyróżniona w konkursie „Lider 2019”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa TU zdobyła 3. miejsce w technologicznym konkursie Gazety Bankowej „Lider 2019”. Laur została przyznany za wdrożenie kompleksowego rozwiązania oferującego klientom możliwość samodzielnej cyfrowej likwidacji szkód.

Towarzystwo zostało wyróżnione w kategorii „Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe” za stworzenie kompleksowego rozwiązania do cyfrowej likwidacji szkód, dzięki któremu klient ma dostęp do szerokiego wachlarza narzędzi do samodzielnej likwidacji. Wśród nich znalazła się automatyzacja wyboru ścieżki likwidacji oparta na technologii AI, aplikacja do samodzielnej likwidacji szkód, wraz z unikatowym rozwiązaniem pozwalającym na wycenę ruchomości domowych, oraz aplikacja do prowadzenia wideoinspekcji i fotoinspekcji przez rzeczoznawców. 

– Trzecie miejsce w konkursie „Lider 2019” to kolejne wyróżnienie przyznane za nasze kompleksowe rozwiązanie do cyfrowej likwidacji szkód. Mamy świadomość, że szybkie przejście przez cały proces likwidacji ma dla klientów bardzo duże znaczenie. Dlatego staramy się, by stał on się dla osoby poszkodowanej jak najbardziej przyjazny. Cieszę się, że nasze działania są dostrzegane i doceniane, i dziękuję całemu zespołowi, bez którego wdrożenie tych innowacji nie byłoby możliwe – komentuje Rafał Mosionek, wiceprezes zarządu Compensy odpowiedzialny m.in. za obszar likwidacji szkód.

(AM, źródło: Compensa)

Aplikacja iPPK z podwójnym wyróżnieniem w konkursie „Gazety Bankowej”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stworzona przez PKO Finat aplikacja do obsługi programu PPK została wyróżniona nagrodą Hit Roku 2020 w konkursie „Gazety Bankowej” w kategorii „Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe”.

Aplikacja iPPK została stworzona z myślą o pracodawcach i pozwala na pełną obsługę programu PPK we współpracy z instytucją finansową. Jest zbudowana w taki sposób, aby bezproblemowo poprowadzić użytkownika przez cały proces. Z iPPK korzysta obecnie 2500 największych pracodawców w Polsce.

– Prace nad tym narzędziem zaczęliśmy jeszcze na etapie powstawania zarysów projektu PPK. Wykorzystaliśmy przy tym nasze wieloletnie doświadczenie jako agenta transferowego funduszy inwestycyjnych. Warto też wspomnieć, że PKO Finat wdrożył System Ewidencji PPK, za pomocą którego obsługuje operacyjnie wszystkie podmioty uczestniczące w tym programie  – powiedziała Agnieszka Surmacka, prezes zarządu PKO Finat.

Aplikacja iPPK zajęła też drugie miejsce w konkursie Lider 2019 r. organizowanym przez „GB”.

(AM, źródło: PKO Finat)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie