Blog - Strona 1380 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1380

Start-upy ubezpieczeniowe mają szansę na współpracę z PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do 5 lipca start-upy z branży finansowej mogą aplikować do IV edycji MIT Enterprise Forum CEE. Jednym z partnerów programu jest PZU.

– Dzięki swoim rozwiązaniom młodzi przedsiębiorcy i programiści chcą zmieniać świat na lepsze. Często jednak sama idea, choć szczytna, nie wystarcza. Potrzebna jest pomoc specjalistów. Kogoś, kto wyciągnie pomocną dłoń i podpowie, których rozwiązań unikać i jak lepiej odpowiadać na wyzwania na drodze rozwoju start-upu. Program akceleracyjny MIT Enterprise Forum CEE jest miejscem, w którym uzyskają one tak potrzebne wsparcie do realizacji wizji i pomysłów. Jesteśmy dumni, że jako partner uczestniczymy w tym przedsięwzięciu. Chcemy pomóc start-upom osiągnąć zamierzoną skalę działania, mamy w tym wieloletnie doświadczenie – mówi Szymon Mitoraj, dyrektor zarządzający PZU ds. digitalizacji.

Do udziału w IV edycji programu MIT Enterprise Forum CEE zaproszonych zostanie około 20 start-upów. Ich twórcy będą mogli uzyskać wsparcie polskich i światowych ekspertów oraz pokazać swoje możliwości podczas przypadającego na styczeń 2021 r. wydarzenia o nazwie DemoDay. Najlepsi z najlepszych wyjadą na Bootcamp do Bostonu, gdzie zaprezentują się przed amerykańskimi inwestorami i potencjalnymi klientami.

Jednym z partnerów programu jest PZU.

– Kadra kierownicza PZU w roli mentorów podzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. W trakcie programu mentorzy PZU będą pracować ze zgłoszonymi start-upami nad dostosowaniem ich produktów do potrzeb naszej firmy. Celem działań jest wzmocnienie dostrzeżonego potencjału w danym rozwiązaniu i doprowadzenie do gotowości wdrożeniowej w ramach PZU. Do udziału w programie zapraszamy zarówno podmioty z produktami gotowymi do wdrożenia, jak i firmy, których produkty znajdują się na wcześniejszym etapie rozwoju, na przykład MVP – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

W ramach poprzedniej edycji programu MIT Enterprise Forum CEE PZU nawiązało współpracę z trzema start-upami:

  • AIQA Technologies – start-up oferujący rozwiązanie w obszarze automatyzacji testów IT przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji,
  • Web Totem – firma specjalizująca się w zakresie usług związanych z cyberbezpieczeństwem oraz raportów z zakresu cyberbezpieczeństwa dla firm,
  • Viva Drive – platforma telematyczna dla flot z modułem rekomendacji pod kątem flot elektrycznych.

(AM, źródło: PZU)

Reso Europa Service z odświeżoną witryną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Reso Europa Service uruchomiło nową odsłonę swojej strony internetowej. Lifting witryny został wykonany z uwzględnieniem najnowszych trendów.

– Zmieniliśmy przede wszystkim szatę graficzną, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po naszej stronie internetowej. Prosty układ graficzny jest bardzo przystępny i przyjazny w odbiorze – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service.

Na nowej stronie znajdują się istotne zakładki, takie jak „Strefa Klienta” z informacjami na temat zgłoszenia szkody, reklamacji czy plikami niezbędnych dokumentów, zakładka „Ubezpieczenia” z ofertą produktową Reso a także „Mapa Agentów”, gdzie każdy będzie mógł znaleźć agenta ubezpieczyciela w swojej okolicy.

(AM, źródło: Reso)

CUK i Fines zostały partnerami w dystrybucji ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia i pośrednik kredytowo-pożyczkowy Fines zostały partnerami strategicznymi w zakresie sprzedaży ubezpieczeń – informuje „Puls Biznesu”.

Umowa pomiędzy podmiotami przewiduje m.in., że klienci Fines zyskają dostęp do polis komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz życiowych oferowanych przez CUK. Multiagencja  zapewni również pośrednikowi wsparcie technologiczne i merytoryczne. Piotr Przedlacki, prezes pośrednika, zaznacza, że dla jego firmy współpraca strategiczna z CUK Ubezpieczenia to kolejny krok w rozwoju oferty.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 2 lipca, Karolina Wysota „CUK i Fines zostali partnerami”: https://www.pb.pl/cuk-i-fines-zostali-partnerami-995535

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PIU opublikowała opracowanie na temat programów audytu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) opublikowała na swojej stronie internetowej materiał opracowany przez ekspertów Podkomisji ds. audytu i kontroli wewnętrznej pod tytułem „Programy audytu”. Jest to kontynuacja planów audytu wybranych procesów/obszarów z poprzednich lat oraz opublikowanego jesienią 2017 r. materiału pt.: „Klasyfikacja ryzyk występujących w działalności zakładów ubezpieczeń”.

Obecnie Podkomisja ds. audytu i kontroli wewnętrznej przygotowała program audytu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla celów rachunkowości. Prezentowane plany audytu przedstawiają procedury związane z prowadzeniem audytów poszczególnymi obszarami, w formie szczegółowych pytań do wyodrębnionych podobszarów. Listy pytań pomagają ponadto wyznaczyć kierunek prac i stanowią praktyczne podpowiedzi do planowania czynności audytowych.

(AM, źródło: PIU)

PZU i Polska Opera Królewska zapraszają na premierę

0

4 lipca w Teatrze Królewskim w Warszawie zostanie wystawiona „La serva pardona” Giovanniego Battisty Pergolesiego. To pierwsza premiera Polskiej Opery Królewskiej po przerwie związanej z pandemią. Mecenasem opery jest PZU.

– W ostatnich miesiącach w związku z zamknięciem teatrów wielu artystów nie mogło pracować. Tym bardziej się cieszę, że PZU może uczestniczyć w tym szczególnym wydarzeniu, jakim jest premiera opery w Teatrze Królewskim w Warszawie. Wierzę, że dzięki otwarciu się instytucji kultury, poprawi się trudna w ostatnim okresie sytuacja artystów. PZU od lat troszczy się o polską kulturę i dokłada wszelkich starań, by  polscy twórcy mieli przestrzeń do ekspresji – mówi Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Na deskach Teatru Królewskiego zostanie wystawiona „La serva padrona” (Służąca panią) w reżyserii Jitki Stokalskiej, w wykonaniu solistów oraz Zespołu Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona. Artystów poprowadzi Krzysztof Garstka.

– Wierzę, że przy wsparciu tak szacownego mecenasa kultury Polska Opera Królewska będzie mogła zrealizować jeszcze więcej znakomitych projektów artystycznych na scenach w stolicy, a także poza nią, umożliwiając obcowanie z kulturą wysoką i kształtując rozwój życia kulturalnego polskiego społeczeństwa. Jestem dumny i jednocześnie wdzięczny PZU za objęcie mecenatem naszej instytucji – dodaje Andrzej Klimczak, dyrektor Polskiej Opery Królewskiej.

(AM, źródło: PZU)

Ruszył trzeci etap wdrażania PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca rozpoczął się trzeci etap wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Tego dnia program objął firmy zatrudniające co najmniej 20 osób według stanu na 31 grudnia 2019 r.

Podmioty biorące udział w trzecim etapie wdrażania PPK muszą wybrać instytucję finansową, której zostanie powierzone zarządzanie środkami gromadzonymi w PPK oraz zawrzeć z nią dwie umowy: najpóźniej do 27 października 2020 r. umowę o zarządzanie PPK, a następnie, najpóźniej do 10 listopada 2020 r.,  umowę o prowadzenie Planów  w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych. Po zmianie ustawy o PPK podmioty z drugiej fazy wdrożenia programu obowiązują te same maksymalne terminy na zawarcie umów co podmioty zatrudniające z trzeciej fazy.

Od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego po zawarciu umowy o prowadzenie PPK należy naliczyć wpłaty, które trafią na indywidualne rachunki uczestników programu.

– Zachęcam wszystkich przedsiębiorców, którzy wchodzą do programu PPK w drugiej lub trzeciej turze, by nie zostawiali na ostatnią chwilę decyzji o wyborze instytucji finansowej i podpisaniu umów. Kampania informacyjna wśród pracowników, zapoznanie się z ofertami instytucji zarządzających PPK oraz wybór instytucji, której powierzymy swoje oszczędności, podjęty wspólnie z pracownikami, wymagają czasu. Warto ten temat przemyśleć i przedyskutować, bez narażania się na stres związany z niedotrzymaniem terminów określonych w ustawie – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK. 

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

Zurich: Wielokanałowość i insurtech

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wobec wzrostu liczby przypadków koronawirusa i wysokiej ekspozycji Zurich Insurance w Europie liczba roszczeń związanych z pandemią gwałtownie wzrosła. Jednak możliwości cyfrowe ubezpieczyciela zapewniają mu utrzymanie sprawności działania.

Ze względu na skalę pandemia narazi na ryzyko dużą część biznesu ubezpieczeniowego Zurich. Ogólnie rzecz biorąc, perspektywy ubezpieczyciela uległy pogorszeniu z powodu silnej obecności w Europie (w 2018 r. 60% przychodów Zurich pochodziło z rynków europejskich), ale też w Ameryce Płn. Pod względem udziału w składce dwa największe rynki Zurich to rynki najbardziej dotkniętych skutkami pandemii krajów, USA i Wielkiej Brytanii. Stłumiony wzrost gospodarczy będzie miał wpływ na popyt na polisy ubezpieczyciela.

Zaangażowanie w ubezpieczenia na życie będzie skutkowało wzrostem roszczeń. W ubezpieczeniach majątkowych dominować będą roszczenia z tytułu przerw w działalności. Na plus dla ubezpieczyciela należy zaliczyć wielokanałową strategię dystrybucji – oferowanie produktów w sprzedaży tradycyjnej i online, a także przez aplikacje mobilne. W kwestii wzmacniania oferty cyfrowej ubezpieczyciel współpracuje z insurtechowymi start-upami. W kwietniu 2020 r. Zurich uruchomił ośrodek badawczy Coronavirus Research Hub zapewniający klientom wsparcie w przypadku problemów związanych z łańcuchem dostaw i cyberryzykami.

(AC, źródło: Global Data) 

PKO postawi na ubezpieczenia stand alone

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Położenie mocniejszego akcentu na sprzedaż ubezpieczeń niepowiązanych z produktem bankowym (stand alone), tak aby w ciągu pięciu lat liczba klientów w tym segmencie wzrosła do 3 milionów, a przypis składki do 1,5 mld zł – takie plany ma Grupa PKO BP.

W cytowanym przez Bankier.pl wywiadzie dla PAP Biznes Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes PKO BP odpowiedzialny za obszar rynku detalicznego i ubezpieczenia, przypomniał, że dotychczas bank realizował strategię rozwijania ubezpieczeń powiązanych z produktem bankowym. – Ubezpieczenia bancassurance są jednak bardzo cyklicznie powiązane ze sprzedażą produktów bankowych, więc w momencie, kiedy spada akcja kredytowa, to siłą rzeczy ubezpieczenia te też spadają – powiedział.

Z tego powodu PKO BP chce zbudować „fabrykę” sprzedaży ubezpieczeń stand alone. – Chcemy stać się wiodącym operatorem również w tym segmencie – dodał.

Jan Emeryk Rościszewski ujawnił, że nowa strategia rozwoju grupy w segmencie ubezpieczeń została zaakceptowana przez zarząd i rozpoczęły się prace nad jej wdrożeniem. Bank chce być gotów z pełną ofertą do końca przyszłego roku.

Wiceprezes zdradził, że bank opracuje nową ofertę, w skład której wejdą najpopularniejsze produkty ochronne – polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne, na życie, zdrowotne czy dla MŚP.

Jan Emeryk Rościszewski poinformował, że PKO BP planuje wzrost o około 1,5 mld zł w ciągu pięciu lat przypisu składki jego spółek ubezpieczeniowych z ubezpieczeń niepowiązanych, co oznaczać będzie łącznie blisko 3 mld zł składek tych spółek w skali roku.

– Dzięki nowej strategii towarzystwa ubezpieczeniowe czeka spektakularny wzrost składki. Myślę, że to perspektywa już przyszłego roku. Nasze towarzystwa przed pandemią miały roczny przypis składki wynoszący około 1,2 mld zł. Chcielibyśmy, aby w ciągu pięciu lat przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych przewyższył składkę z ubezpieczeń powiązanych – chcielibyśmy dojść łącznie do poziomu 3 mld zł składki – powiedział. – Do końca 2022 roku chcielibyśmy pozyskać minimum 1,2 mln nowych klientów produktów ubezpieczeniowych wśród klientów banku – dodał.

Wiceprezes podał, że w ciągu roku dzięki współpracy z innymi ubezpieczycielami PKO BP sprzedał ponad 120 tys. polis komunikacyjnych. – To dopiero początek, w ciągu dwóch lat bank planuje wzrost do 500 tys. polis – powiedział Jan Emeryk Rościszewski.

Więcej:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/PKO-BP…

AM, news@gu.home.pl
(źródło: Bankier.pl, PAP)

Nadzór zgodził się na wykonywanie działalności przez CA Życie TU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

29 czerwca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zezwoliła na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej przez CA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółkę Akcyjną oraz zatwierdziła statut towarzystwa. 

Rzeczowy zakres działalności CA Życie TU obejmuje grupy 1-5 działu I. Oznacza to, że ubezpieczyciel będzie mógł wykonywać działalność w zakresie ubezpieczeń na życie (gr. 1), posagowych, zaopatrzenia dzieci (gr. 2), na życie, jeżeli są związane z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, a także na życie, w których świadczenie zakładu ubezpieczeń jest ustalane w oparciu o określone indeksy lub inne wartości bazowe (gr. 3), rentowych (gr. 4) oraz wypadkowych i chorobowych, jeżeli są uzupełnieniem ubezpieczeń wymienionych w grupach 1-4.

(AM, źródło: KNF)

Ekosystem upraszczania

0
Tomasz Kasprzak

Co to jest innowacja? Jak zostać innowatorem? Po co to w ogóle robić? Oczywiście można mówić o tym, że chciałoby się coś odkrywać i być jak wielki podróżnik pokazujący reszcie świata coś, czego nikt wcześniej nie widział. Albo może bardziej ekstrawagancko – jak „Indiana Jones wdrażania procesów”. Zawadiacko, acz spektakularnie pokonywać przeciwności archaicznych, niewydajnych procesów, aby stworzyć ekscytujące, nowe narzędzia – rewolucjonizujące prowadzenie biznesu.

Jakkolwiek ciekawie brzmi powyższe, to jednak nasza – innowatorów praca jest raczej prozaiczna. Jej zadaniem jest upraszczać. Po prostu, najzwyczajniej i nawet może trochę nudno ale tak – upraszczać. A to oznacza oszczędność pieniędzy, zwiększenie transakcyjności i przede wszystkim ułatwienie życia klientom, czyli zwiększenie dostępności produktu. Inna sprawa, że to, wydawałoby się trywialne, zadanie wcale nie jest proste.

Tak właśnie podchodzimy do innowacji w hiPRO: staramy się, by nasze rozwiązania dostarczały jednolitą, uniwersalną wartość – upraszczały obecne niezbyt wygodne procesy, zarazem zwiększając dostępność produktu dla klienta, wygodę dystrybucji dla agenta oraz przenosząc wsparcie klienta i sprzedaży do narzędzi, których używają już w życiu codziennym – znanych i intuicyjnych.

Płatność jak góra lodowa

W hiPRO skupiliśmy się na aspektach związanych z płatnością za polisę ubezpieczeniową (choć nie tylko – nasz ekosystem jest adaptowalny do każdej branży), którą w ubezpieczeniach można porównać do góry lodowej.

Płatność jako czynność to oczywiście jej wierzchołek, im jednak głębiej będziemy spoglądać poniżej powierzchni, czyli do tak zwanego „back office”, tym większy i bardziej skomplikowany problem nam się ukaże. Po przyjęciu płatności trzeba ją przecież zderzyć z produktem i odpowiednio rozksięgować. To oczywiste.

Mniej oczywiste z perspektywy procesu jest to, że zanim składka trafi do ubezpieczyciela, musi przejść transformację – z gotówki przekazanej przez klienta do szuflady agenta lub na jego konto, jeśli sprzedawca uruchomi terminal – na zapis księgowy w raporcie. Wyjątkiem jest przelew, ale tu mamy inne pułapki – brak wpłat lub wpłaty po terminie albo w niepoprawnej wysokości. To również spory problem, bo wymusza procesy manualne i windykacyjne, a TU jest specjalistą od ryzyka ubezpieczeniowego, a nie windykacji należności.

A co jeśli klient nie ma środków na zakup polisy lub na pełną ochronę, której zgodnie z przeprowadzonym APK potrzebuje? Raty ubezpieczycieli, które są standardem rynkowym, są przecież oferowane bez analityki i oceny ryzyka kredytowego, co powoduje jeszcze większe problemy z ich ściągalnością. To ponownie inicjuje kolejne procesy, zwiększa koszty. Dalej, następny kawałek naszej góry to prowizje – nieodłącznie związane z płatnością wykonaną przez klienta. Tu również nie zawsze jest tak gładko, jak dystrybutorzy by sobie życzyli.

KISS

Keep it simple stupid – maksyma często używana w amerykańskich siłach zbrojnych w kontekście planowania operacji. Bardzo „amerykańska” trzeba przyznać, ale idealnie odpowiada istocie innowacji procesów. Przytaczam ją, ponieważ bardzo pasuje do naszego narzędzia i filozofii upraszczania.

hiPRO Connector to narzędzie łączące się z systemem transakcyjnym ubezpieczyciela. Ekosystem płatności oraz rozliczeń i komunikacji w czasie rzeczywistym jest tą innowacją, która zajmuje się problemem góry lodowej w warstwie płatności oraz jej rozliczenia. Dzięki integracji jednym narzędziem dostarczamy całe spektrum funkcjonalności. Ważne jest to, że funkcjonalności te serwowane są użytkownikom narzędzia w najprostszy możliwy sposób, aby po prostu wygodnie się ich używało.

Płatność trwa kilka sekund, można przyjąć wprost z systemu sprzedaży polis – BLIKiem, kartą lub linkiem. Bez terminala, dodatkowych aplikacji i czynności. Jeśli klient nie dysponuje wystarczającymi środkami – narzędzie zapewni finansowanie składki, nadal w kilka sekund. To wszystko oczywiście bez dokumentów papierowych, podpisów, skanowania, odsyłania i innych utrudniaczy. Co ważne – przy zachowaniu formy produktu jednorazowego, zatem i prowizji z góry.

Connector nie zmienia doświadczenia użytkownika, ponieważ przyjmuje wygląd systemu sprzedażowego, z którym jest zintegrowany. Dla służb IT po stronie ubezpieczyciela czy agenta, który zdecyduje się na integrację, pozostaje minimum czynności – usługę wystarczy wywołać, a następnie odebrać informację o wyniku transakcji – nie ma konieczności modyfikowania ekranów własnego systemu. Tak, integrację też upraszczamy, ponieważ ułatwianie przyjęliśmy jako dogmat nie tylko usług, ale i integracji technicznych.

Po sprzedaży możemy przejść do kolejnego etapu – wynagrodzenia sprzedawcy. System dzięki integracji zna transakcje agenta, zatem w czasie rzeczywistym może naliczyć jego wynagrodzenie. To nie wszystko – dzięki połączeniu z Wirtualnym Menedżerem może również w czasie rzeczywistym wypłacić wynagrodzenie. Jeśli sprzedawca przekaże niezbędne dane, system może również wygenerować stosowną fakturę do rozliczenia.

Pilot Wirtualnego Menedżera trwa właśnie w TUZ Ubezpieczenia. Pierwsze wrażenie sprzedawców – „wow, nie sądziliśmy, że można otrzymać wynagrodzenie, zanim jeszcze klient opuści nasze biuro”.

Wpisani w trendy

Tak właśnie wygląda innowacyjność hiPRO Connectora. Wpisujemy narzędzie w aktualne trendy – zwiększenie dostępności, odroczenie płatności, subskrypcja, usługi natychmiastowe czy dwustronna komunikacja i wynagradzanie w czasie rzeczywistym.

To wszystko narzędzia, które w bardzo prosty sposób można dostarczyć klientom jedną integracją. Bez długiego i skomplikowanego procesu angażującego wiele departamentów i ogromne środki. Bo przecież wdrażanie innowacji też powinno być proste.

Tomasz Kasprzak
CTO w hiPRO

18,475FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie