Blog - Strona 1380 z 1389 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1380

Reso Europa Service: Kolejne spotkanie Rady Agentów

0

W dniach 5-8 września odbyło się kolejne spotkanie Rady Agentów Reso. Na spotkaniu w Radymnie pod Przemyślem poruszono wiele tematów dotyczących funkcjonowania Reso Europa Service oraz współpracy spółki z pośrednikami ubezpieczeniowymi.

Biorący udział w dyskusji Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, podsumował pomysły Rady z poprzedniego spotkania. Część z nich została już zrealizowana, a prace nad niektórymi wciąż trwają.

– Spotkanie Rady Agentów było jak zwykle bardzo owocne. Poruszyliśmy wiele tematów. Wsłuchujemy się w to, co mówią nasi agenci. Świadczy o tym wskaźnik zgłoszonych przez Radę spraw, które już wdrożyliśmy lub jesteśmy na etapie wdrażania – powiedział Bronisław Woźnialis.

Wskaźnik propozycji zgłoszonych przez członków Rady, którymi zajęła się suwalska spółka, wynosi obecnie 82%.

Rada Agentów Reso to organ składający się z kilkunastu najaktywniejszych agentów ubezpieczeniowych Reso Europa Service, którego główną działalnością jest doradztwo spółce i reprezentowanie sieci sprzedaży w spotkaniach pomiędzy agentami a pracownikami spółki. Celem działalności Rady jest zwiększenie i utrzymanie odpowiedniego poziomu komunikacji na linii agenci–pracownicy spółki, a także bieżący obieg informacji dotyczących przebiegu współpracy, spraw organizacyjnych oraz omówienie ewentualnych nieprawidłowości. Ponadto na spotkaniach Rady konsultowane są wdrażane nowości w zakresie implementacji nowych przepisów prawa w procesie sprzedaży ubezpieczeń, zmiany obowiązujących procedur i procesów, a także kwestie związane z rozwojem Panelu Agenta (systemu sprzedaży ubezpieczeń Reso).

(AM, źródło: Reso)

Gwarancje24: Gwarancja wadialna online

0

Firma Gwarancje24 we współpracy z UNIQA opracowała platformę, która zapewnia dostęp do alternatywy dla wadium w postaci gwarancji wadialnej.

Platforma gwarancje24.pl pozwala o dowolnej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu czy firmy, kupić gwarancję wadialną, czyli formę ubezpieczenia honorowaną w publicznych przetargach, w pełni zastępującego wadium. Wnioskowanie, weryfikacja i zakup gwarancji odbywają się drogą elektroniczną przez internet. Po weryfikacji kupujący nabywa gwarancję, którą może odebrać w warszawskiej placówce firmy, otrzymać ją następnego dnia kurierem lub w formie elektronicznej.

Opracowaliśmy narzędzie, które przede wszystkim zwiększa konkurencyjność małych i średnich firm oraz wpływa na poprawę płynności finansowej podmiotów biorących udział w publicznych przetargach. Gwarancja wadialna to ubezpieczenie, które znosi obserwowaną przez nas najważniejszą barierę tj. konieczność wygospodarowania znacznych środków finansowych na wadia wymagane w przetargach – wyjaśnia Liliana Zielińska, prezes zarządu Gwarancje24 sp. z o. o. – Cała procedura przebiega bardzo sprawnie, kompletnie przez internet. Firma, która planuje udział w przetargu i potrzebuje wnieść wadium, nie musi pożyczać pieniędzy na ten cel, może skorzystać z gwarancji. Dzięki platformie gwarancje24.pl nie trzeba także umawiać się z agentem na odległe w czasie spotkanie, przygotowywać wymaganych dokumentów, a następnie czekać na decyzję. W gwarancje24.pl wnioskowanie, płatność, weryfikację i wystawienie gwarancji obsługujemy przez internet dzięki czemu cały proces trwa maksymalnie jeden dzień – dodaje.

Proponowane ubezpieczenie dostępne jest w różnych wariantach, które określają czas trwania gwarancji od 30 do 105 dni. W każdym wariancie przedsiębiorcy otrzymują dodatkowe 15 dni. Każdy wnioskujący podmiot poddawany jest zautomatyzowanej weryfikacji. Przedsiębiorca, który nie czuje się zbyt pewnie, wypełniając dane dotyczące przetargu, może skorzystać z dodatkowych usług oferowanych przez ekspertów gwarancje24.pl, którzy wypełnią niezbędne dane przetargu w gwarancji i zadbają o poprawność danych.

(AM, źródło: Gwarancje24)

Europ Assistance Polska : Letnie interwencje

0

Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance samochodowego.

– Sezon wakacyjny to bardzo pracowity czas w branży assistance. Z roku na rok Polacy coraz więcej podróżują i coraz częściej wyjeżdżają na wakacje, również za granicę. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększoną liczbę sytuacji, w których potrzebują pomocy. Podobnie jak w ubiegłych sezonach letnich, najczęściej pomagaliśmy klientom na drodze, w sytuacji awarii pojazdu lub wypadku komunikacyjnego. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w kraju, ale pomagaliśmy także tym, którzy postanowili wybrać się na wakacje samochodem nieco dalej – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

56% wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze. W przypadku awarii lub kolizji najczęściej organizowano holowanie pojazdu, usprawnienie na miejscu zdarzenia oraz pojazd zastępczy. 78% wszystkich interwencji miało miejsce w Polsce, najczęściej w województwach mazowieckim, dolnośląskim, śląskim, pomorskim i wielkopolskim. Kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w Niemczech, Chorwacji, Włoszech i Francji.

Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 28% wszystkich interwencji. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań i złamań czy urazów. W Polsce pomocy medycznej potrzebowało 35% osób dzwoniących na infolinię. Reszta spraw realizowana była za granicą, gdzie najczęściej korzystali z niej turyści w Chorwacji (9%), w Niemczech (6%), we Włoszech (6%), a także w  Turcji (5%), Hiszpanii (5%) i Grecji (4%).

– Z tegorocznego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance wynika, że Polacy najchętniej, w poszukiwaniu relaksu i słońca za granicą, wybierają Włochy, Grecję, Hiszpanię i Chorwację. Dane te mają również odzwierciedlenie w naszych statykach sezonowych – dodaje Marcin Zieliński.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Mondial Assistance: Wakacyjny wzrost interwencji z assistance medycznego

0

Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że podczas tegorocznych wakacji korzystanie z assistance medycznego za granicą wzrosło o 14% r/r, a w Polsce o 13% r/r.

W tegorocznym sezonie wakacyjnym, tak jak w poprzednim, najczęściej potrzebna była pomoc assistance w wyniku nagłego zachorowania. Za granicą było to 84% zgłoszeń, w Polsce 58%. Kolejna przyczyna to wypadek – odpowiednio 15 oraz 39%.

– Polacy najczęściej potrzebowali pomocy w zorganizowaniu wizyty lekarskiej oraz wsparcia dotyczącego zakupu leków w ramach polisy. Podczas tegorocznych wakacji najdroższa pomoc medyczna została udzielona mężczyźnie, który podczas pobytu w USA doznał udaru. Leczenie na terenie USA oraz transport do Polski kosztowało w sumie około 770 tysięcy złotych – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Najczęściej z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym, poza granicami Polski, korzystano w Turcji (17%), Bułgarii (12%) oraz Grecji (9%).

– Nasza analiza pokazała, że w porównaniu do sezonu wakacyjnego w 2018 roku nastąpił znaczy wzrost interwencji z terenu Hiszpanii (o 120 p.p.), Turcji (o 96 p.p.) oraz Cypru (o 62 p.p.). Aż o 56 p.p. spadła liczba interwencji przeprowadzonych na terenie Grecji – mówi Piotr Ruszowski.  

Najdroższa pomoc udzielona polskim turystom za granicą w okresie lipiec-sierpień 2019 roku (dane Mondial Assistance w złotych polskich):

  1. USA: udar – hospitalizacja, transport do Polski  –  około 770 tys. zł. 
  2. USA: kamica przewodowa dróg żółciowych – hospitalizacja – około 270 tys. zł.
  3. Kanada: złamanie nóg – hospitalizacja, operacja, transport do Polski – około 206 tys. zł. 
  4. Wyspy Kanaryjskie: zawał mięśnia sercowego – hospitalizacja w prywatnej klinice, transport do Polski – około 150 tys. zł. 
  5. Turcja: uszkodzenie rdzenia kręgowego – hospitalizacja, operacja, transport do Polski – około 135 tys. zł.  

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Rankomat: Nowa kampania reklamowa promuje ideę smart choice

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W nowej kampanii Rankomat przekonuje, że warto jest sprawdzić wszystkie opcje przed podjęciem decyzji. Na przykładzie cen ubezpieczenia OC porównywarka pokazuje, że dzięki porównaniu cen kierowca za dokładnie takie samo ubezpieczenie samochodu może zapłacić mniej nawet o połowę.

– Smart choice to dokonywanie świadomego wyboru. Jednak, żeby podjąć mądrą decyzję, najpierw trzeba poznać wszystkie opcje. Skorzystanie z porównywarki jest na to najlepszym sposobem – uważa Michał Kłuciński, marketing manager Rankomat.pl. – Smart choice to jednak coś więcej niż tylko oszczędzanie pieniędzy. Bycie smart to również oszczędność czasu i wygoda zakupów online, które w dzisiejszym, pędzącym świecie są coraz bardziej doceniane – dodaje.

W reklamie ponownie wystąpiła Anna Lucińska, aktorka i prezenterka znana m.in. z serialu „Na dobre i na złe” oraz z programów „Agent – Gwiazdy” w TVN czy „Zaskocz mnie” w TVN Style. Od 12 września Lucińska poprowadzi również w TVP2 nowy program „Wkręceni w randkę”.

Kampania telewizyjna wystartowała 8 września, obejmuje stacje TVN i Polsat oraz kanały tematyczne z obu grup telewizyjnych.

Spot można obejrzeć pod adresem:

(AM, źródło: Rankomat )

Ubea.pl: Ubezpieczeniowa działalność legislacyjna Parlamentu VIII kadencji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubea.pl podsumowała prace legislacyjne w trakcie VIII kadencji Parlamentu, które wpłynęły na rynek ubezpieczeniowy oraz jego uczestników.

Do najistotniejszych zmian prawnych zaliczono m.in.:

  • ustanowienie podatku od aktywów obejmującego również ubezpieczycieli;
  • zmianę kodeksu cywilnego skracającą podstawowy termin przedawnienia roszczeń z 10 do 6 lat; 
  • wdrożenie Dyrektywy IDD  poprzez uchwalenie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • podwyższenie ustawowych limitów odpowiedzialności ubezpieczycieli w ramach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  • wprowadzenie przepisów zapewniających dalszą wypłatę rent dla ofiar wypadków sprzed lat, które znalazły się w kłopotliwej sytuacji na wskutek wyczerpania sumy gwarancyjnej w OC.

Parlament rozważał też wprowadzenie kilku innych regulacji, ale z różnych przyczyn zrezygnował z ich procedowania. Stopniowe wyhamowanie podwyżek cen obowiązkowych polis OC oraz późniejsze odwrócenie wzrostowego trendu sprawiło, że zawieszono prace nad standaryzacją zadośćuczynień i dostępem ubezpieczycieli do danych o mandatach.

– Trzeba jednak pamiętać, że te tematy powrócą, kiedy składki obowiązkowych ubezpieczeń dla kierowców znów zaczną szybko rosnąć – podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl. – Tematem dotkliwych dla kierowców podwyżek zajęła się Komisja Nadzoru Finansowego, która nadal pracuje nad kwestią standaryzacji zadośćuczynień za szkody osobowe. Warto także wspomnieć, że nie weszły w życie ciekawe pomysły posłów zakładające np. niewielki i dobrowolny udział własny w polisie OC – dodaje.

Ubea.pl zwraca uwagę, że nie wprowadzono też możliwości czasowego wycofania z ruchu pojazdów mechanicznych (np. samochodów i motocykli) wykorzystywanych przez osoby nieprowadzące działalności gospodarczej. W trakcie VIII kadencji pojawił się m.in. poselski projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym (druk sejmowy nr 1454). Został on jednak oceniony przez rząd jako zbyt radykalny w kontekście możliwości okresowego wycofywania pojazdów z ruchu.

– Temat czasowego wycofania z ruchu „niefirmowych” pojazdów zaistniał ponownie w czerwcu bieżącego roku. Taka data wykluczyła jednak ewentualne wprowadzenie przed wyborami zmian, na które od lat czekają rodzimi kierowcy – podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

(AM, źródło: Ubea.pl)

Finanse: Konferencja „Bezpieczeństwo finansowe kobiet”

0

1 października w Warszawskim Centrum Konferencyjnym przy ul. Białostockiej 22 odbędzie się skierowana do kobiet konferencja poświęcona metodom i technikom efektywniejszego planowania wydatków i oszczędzania dochodów.

Dyskusja podczas konferencji będzie dotyczyć sposobów i narzędzi służących zapewnieniu bezpieczeństwa finansowego. Poruszone zostaną takie tematy, jak planowanie wydatków domowych oraz sposoby gromadzenia pieniędzy na przyszłość. Ważnym aspektem na konferencji będzie uświadomienie rangi dodatkowych oszczędności na emeryturę, a także szerzenie dobrych praktyk i wymiana doświadczeń na polu oszczędzania.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Więcej: https://forms.office.com/Pages/…

(AM, źródło: mojePPK.pl)

Finanse: Pozytywne doświadczenie zachętą do udziału w PPK

0

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) mogą przekonać młodych ludzi do długoterminowego oszczędzania – uznali uczestnicy panelu zorganizowanego przez Polski Fundusz Rozwoju podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. W przyszłości PPK mogą też stanowić benefit, który pracodawca oferuje pracownikom.

Paneliści podkreślali, że niezbędna jest edukacja, która uświadomi młodym ludziom korzyści płynące z wczesnego rozpoczęcia oszczędzania na starość. Zdaniem Anny Milewskiej, prezes Skarbca TFI, rośnie już świadomość, że należy posiadać wolne środki finansowe, które stanowią zabezpieczenie i nie są  przeznaczone na konsumpcję. Nie jest to jednak – według niej – tożsame z gromadzeniem oszczędności na emeryturę.  

W opinii Grzegorza Chłopka, prezesa Nationale-Nederlanden PTE, znaczna część 20- i 30-latków nie przejmuje się wysokością emerytury, gdyż uważa, że do niej nie dożyje. Statystyki mówią jednak zupełnie coś przeciwnego. Do momentu przejścia na emeryturę dożywa 80-90 proc. Polaków, a potem spędza na niej przeciętnie kilkanaście lat. – Warto też pokazywać młodym, że jeśli zaczną wcześniej oszczędzać, to szybciej zgromadzą niezbędny kapitał – zaznaczył Chłopek. – Sprzymierzeńcem skutecznego oszczędzania jest czas i przyzwyczajenie – dodał.

Zdaniem Roberta Zapotocznego, prezesa zarządu PFR Portal PPK, pozytywne doświadczenie związane z funkcjonowaniem PPK, będzie stanowiło najlepszą zachętę do korzystania z planów kapitałowych.

– Jeżeli będziemy mieli do czynienia z wypłatami, ze wsparciem w przypadku ciężkiej choroby, z tym, że ktoś wziął pieniądze, wpłacił na wkład własny i mógł kupić mieszkanie, a ktoś po kimś odziedziczył pieniądze – to każdy uzna, że warto się takiemu oszczędzaniu bliżej przyjrzeć – powiedział.

Podobną opinię wyraził Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU, który podkreślił, że „to jest najlepszy sposób edukacji”. – Moment, w którym młodzi ludzie trochę bezwiednie zaczną oszczędzać i nagle się przekonają, że oto nagle bez większego wysiłku odłożyli jakieś pieniądze, które mogą przeznaczyć na swoje potrzeby – uzupełnił.

Podczas dyskusji zwrócono też uwagę, że w dłuższej perspektywie PPK może stać się benefitem, którym pracodawca przyciągnie do swojej firmy wykwalifikowanych pracowników.

(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

SPBUiR: O ryzyku i ubezpieczeniach w ochronie środowiska na konferencji AIDA

0

19 września w warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego odbędzie się międzynarodowa konferencja polskiego oddziału AIDA (Association Internationale de Droit des Assurances, Międzynarodowy Związek Prawa Ubezpieczeniowego). Tegoroczna edycja spotkania będzie przebiegać pod hasłem: „Ryzyko i ubezpieczenia w ochronie środowiska”.

Podczas konferencji omówione zostaną takie zagadnienia, jak np. ryzyko i ubezpieczenia w obliczu zmian klimatycznych, ubezpieczenia ryzyka środowiskowego jako element systemu zarządzania w standardach ISO 14001, ubezpieczenia a zanieczyszczenia środowiska, ubezpieczenia jako narzędzie zarządzania ryzykiem w rolnictwie, ryzyka i ubezpieczenia katastroficzne oraz ubezpieczalność ryzyk środowiskowych.

Obecność na konferencji będzie zaliczać obowiązek szkoleniowy potwierdzony certyfikatem zgodnym z wymogami ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Podczas trwania wydarzenia dostępna będzie transmisja online dla zarejestrowanych uczestników.

Organizatorami konferencji są AIDA, Akademia Leona Koźmińskiego oraz Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

(AM, źródło: SPBUiR)

Superpolisa: EKUZ ponownie idzie po rekord

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do końca sierpnia 2019 roku NFZ wydał rekordowe 3,1 mln kart EKUZ, niemal o 200 tys. więcej w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Liczba wydawanych rocznie kart rośnie nieprzerwanie od 9 lat i ten trend najprawdopodobniej utrzyma się w 2019 roku. Karta pokrywa jednak tylko niewielką część potencjalnych wydatków na leczenie za granicą.

Przed rokiem obecna liczba kart osiągnięta została dopiero we wrześniu, natomiast w sierpniu była o ok. 200 tys. mniejsza.

– To dobrze, że Polacy myślą o swoich wakacjach nie tylko w kontekście wrażeń czy atrakcji, ale także pod kątem zdrowia. Popularność EKUZ oznacza wzrost świadomości, że zagranicą może nam się coś przydarzyć. A skoro tak, to lepiej jeszcze w Polsce zapewnić sobie dostęp do lekarza. Kłopot w tym, że EKUZ daje dostęp do publicznych świadczeń dostępnych obywatelom państwa, w którym spędzamy urlop. A za wiele z nich po prostu trzeba płacić – mówi Jakub Nowiński, członek zarządu multiagencji Superpolisa Ubezpieczenia.

Znana z Polski opieka w ramach NFZ może wyraźnie różnić się od tego, co poza krajem zapewni nam EKUZ. Dotyczy to przede wszystkim opłat za wybrane świadczenia. Poza tym ważna jest też kwestia dostępu do publicznej służby zdrowia w wielu turystycznych regionach – nie wszędzie da się skorzystać z Karty.

– Rozwiązaniem takich problemów jest kupno ubezpieczenia na zagraniczny wyjazd. Polisa turystyczna uzupełnia EKUZ o te elementy, które albo są dodatkowo płatne w ramach publicznej opieki zdrowotnej, albo ta opieka w ogóle ich nie obejmuje. Wśród przykładów można wymienić zwrot kosztów wizyty w prywatnym gabinecie czy transportu medycznego – dodaje Jakub Nowiński.

(AM, źródło: Brandscope)

17,942FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie