Blog - Strona 1403 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1403

Zaangażowanie siłą Pionu Klienta Detalicznego PZU SA

0
Michał Świderski

Wyjątkowość Pionu Klienta Detalicznego to jego pracownicy, ich rozwojowa postawa buduje i dodaje motywacji, to dzięki nim możemy mieć wpływ na to, co dzieje się w organizacji, dzięki nim wzrasta poziom innowacyjności i profesjonalizmu. Dziś możemy i chcemy zmieniać i rozwijać naszą zawodową rzeczywistość, by stała się bardziej angażująca.

Rok 2019 przyniósł wiele powodów do dumy, jego ukoronowaniem jest historyczny wynik Badania Zaangażowania w Pionie Klienta Detalicznego, który potwierdza, że to, co robimy, ma sens i warto podejmować rozwojowe inicjatywy! Co za tym idzie?

Pracownicy Pionu angażują się w wykonywane zadania, doceniają możliwość rozwoju kompetencji miękkich, chętnie korzystają ze szkoleń produktowych, pracują nad relacjami z partnerami biznesowymi, a przede wszystkim dążą do pełnego profesjonalizmu w codziennej pracy.

Pytamy, słuchamy i działamy. To recepta na rozwój i sukcesy, które osiągamy w Pionie Klienta Detalicznego PZU. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów i pracowników. Stawiamy na profesjonalizm, nieustannie podnosząc swoje kwalifikacje. Inwestujemy w dobre pomysły, wspieramy innowacje. I działamy z pełnym zaangażowaniem!

Dowodem są rekordowe wyniki badania poziomu zaangażowania w naszym Pionie. Pracownicy Pionu z oddaniem wykonują swoje i chętnie korzystają ze szkoleń i warsztatów, by zwiększać kompetencje i poszerzać wiedzę. Wkładają cały swój wysiłek w budowanie coraz lepszych relacji z klientami indywidualnymi i partnerami biznesowymi.

#Rozwój

Stawiamy na rozwój. Temu służy ambitny program rozwojowy #terazTY, który został stworzony przez pracowników Pionu Klienta Detalicznego. Do programu przystąpiło blisko pół tysiąca pracowników. Mieli do wyboru dwie ścieżki rozwoju: menedżerską i ekspercką. Po trzech, trwających przez rok, etapach kwalifikacyjnych mają za sobą warsztaty z ekspertami i liderami Grupy PZU, staże, szkolenia, webinary i inspirujące spotkania w całej Polsce.

Finałem był Assessment Centre i spotkanie z Komisją Certyfikacyjną, dzięki którym mieliśmy okazję poznać się bliżej. Rozmawialiśmy o tym, jak uczestnicy programu widzą swoją zawodową karierę, wkład w rozwój spółki i swoje w niej miejsce. Pytaliśmy, jak chcą wykorzystać szansę, którą daje udział w programie #terazTY.

W efekcie do udziału w dwuletnim programie zaprosiliśmy 78 najlepszych osób. To nie koniec ich rozwojowej przygody, ona dopiero się rozpoczęła. W dwuletnim programie laureaci biorą udział w działaniach rozwojowych, są to m.in.: warsztaty wewnętrzne, mentoringi oraz staże, coachingi wewnętrzne, szkolenia, nauka języka obcego oraz podyplomowe studia w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku zarządzanie sprzedażą i innowacje w biznesie.

Co jeszcze? Laureaci staną przed nie lada wyzwaniem, będą uczestniczyć w tworzeniu II edycji programu #terazTY, którą planujemy uruchomić w II połowie roku 2020. Od połowy marca 2020 realizujemy głównie działania onlinowe, organizujemy webinary i warsztaty, coachingi, telekonferencje i zdalną naukę języków.

Konsekwencją sukcesu programu #terazTY, do którego przyczyniło się wielkie zainteresowanie i chęć rozwoju naszych pracowników, było uruchomienie latem zeszłego roku projektu „Bomba rozwojowa z #terazTY”. Wspólnie z 54 trenerami zorganizowaliśmy 74 warsztaty o 34 różnych tematach: rozwojowych, produktowych, systemowych i związanych z work life balance. Przeszkoliliśmy 686 pracowników, co jest dowodem na to, że pracownicy Pionu Klienta Detalicznego PZU chcą się rozwijać: dążą do osiągnięcia zawodowej perfekcji i podniesienia kompetencji.

W tym roku wystartowała druga i na pewno nieostatnia „bombowa” edycja. Z uwagi na panującą sytuację w kraju postawiliśmy na działania onlinowe. Zorganizowaliśmy webinar, jak uczyć się i przekazywać wiedzę zdalnie. Trenerzy prowadzą transmisje live, podczas których wspólnie z uczestnikami np. ćwiczą jogę. Nagrywamy motywujące filmy, polecamy ciekawe lektury, publikacje – robimy wszystko, by w tym trudnym czasie zadbać o rozwój pracowników Pionu i dobre samopoczucie. Gdy tylko okoliczności na to pozwolą, wznowimy bombowe warsztaty!

#Innowacje

Naszą dewizą jest też innowacyjność. Mamy ją w DNA i nieustannie rozwijamy. Realizowany w zeszłym roku program #innowacJA służy wdrażaniu w życie nowatorskich pomysłów pracowników Pionu Klienta Detalicznego, mających na celu kolejne usprawnienia w obszarze sprzedaży detalicznej. Spośród najbardziej kreatywnych i zaangażowanych kandydatów na ambasadorów programu wybraliśmy prawie 30 pracowników, przyznając im tytuł Lokalnych Innowatorów.

Podnosimy ich kompetencje, zapoznając m.in. z metodą Systematic Inventive Thinking, którą mogą wykorzystywać do generowania usprawnień. Swoją wiedzą dzielą się z innymi. Ich głównym zadaniem jest zachęcanie współpracowników do poszukiwania rozwiązań, a także dopracowywanie i przekazywanie innowacyjnych pomysłów, które mają szansę na realizację.

Ta metoda przynosi imponujące efekty. W ciągu pierwszego półrocza trwania programu #innowacJA pracownicy zgłosili około 130 pomysłów. Kilka już zostało zrealizowanych, kilkadziesiąt jest analizowanych, czekają na ewentualne wdrożenie.

#Zaangażowanie

Dobra energia nas nie opuszcza. Przekazujemy ją sobie nawzajem. Temu służą inspirujące spotkania. W listopadzie 2019 r. odbyliśmy 10 spotkań w całej Polsce z pracownikami Obszarów Sprzedaży. Rozmawialiśmy o tym, co dobrego daje nam organizacja, dyskutowaliśmy o tym, co i jak możemy zmienić, bazowaliśmy na doświadczeniu i wiedzy uczestników.

Nie sposób nie skorzystać z tak inspirujących spotkań i mocy motywacji, dlatego również w tym roku planujemy wyruszyć w tę rozwojową podróż. 

Dużo przed nami. W lutym wystartowała druga edycja „Bomby rozwojowej z #terazTY”, zespół #innowacJA nie zwalnia tempa, w drugiej połowie roku planujemy kolejną edycję programu #terazTY oraz wyruszymy w rozwojową podróż do naszych Obszarów Sprzedaży. Chcemy dokonać jeszcze więcej i bić następne rekordy. Pion Klienta Detalicznego w PZU to nieustanny rozwój, zaangażowanie, dobre pomysły i innowacje.

Michał Świderski
dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej

„PPK przy Kawie” w Compensie Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czasie pandemii Compensa Życie organizuje otwarte zdalne szkolenia z obszaru Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) dla pośredników i klientów. Prowadzone przez ekspertów Towarzystwa webinary „PPK przy Kawie” odbywają się codziennie od poniedziałku do piątku i odpowiadają na większość zagadnień związanych z programem.

Podczas pandemii koronawirusa działania Compensa Życie w obszarze PPK przeniosły się do świata online. Jedną z aktywności są szkolenia w formie webinarów, na które zapraszani są zarówno pośrednicy, jak i klienci oraz uczestnicy programu. Tematy poruszane w trakcie szkoleń obejmują większość zagadnień PPK, zarówno w obszarze samych założeń programu, jak i kolejnych kroków wdrożeniowych. Raz w tygodniu, w piątek, w spotkaniu bierze także udział zaproszony gość specjalny – ekspert z Polskiego Funduszu Rozwoju. Od początku pandemii w webinariach wzięło udział ponad 2000 osób.

– Od początku zakładaliśmy, że edukacja w zakresie PPK będzie ważnym elementem naszej oferty. Dlatego także teraz staramy się dostarczyć zarówno pośrednikom, jak i klientom i uczestnikom programu jak najwięcej informacji, które pomagają rozwiać ich wątpliwości. Odpowiadamy na wiele zapytań dotyczących zarówno samych zasad PPK, jak i integracji systemów kadrowo-płacowych czy zakresu możliwego wsparcia – mówi Joanna Załęska, dyrektor Biura PPK Compensy Życie, podkreślając, że wsparcie opiekuna PPK udzielane jest klientom na każdym etapie programu, także już po wdrożeniu.

Oprócz zdalnych szkoleń ubezpieczyciel uruchomił także usługę „Czat z Ekspertem PPK”. Od poniedziałku do piątku eksperci Compensy Życie odpowiadają na pytania osób zainteresowanych programem.

(AM, źródło: Compensa)

Edupolisa.pl w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

GSU we współpracy z Europ Assistance przygotowało zmiany do produktu ubezpieczeniowego edupolisa.pl. Podwyższona suma ubezpieczenia na rehabilitację, jednorazowa wypłata za pobyt dziecka w szpitalu, a także ochrona zachorowań wywołanych wirusami, w tym COVID-19 – to najbardziej charakterystyczne zmiany.

W nowej odsłonie produktu, obejmującego NNW, wsparcie assistance w przypadku NW i nagłego zachorowania, ochronę dziecka w sieci oraz fakultatywne świadczenia w przypadku ugryzienia przez kleszcza i drugą opinię medyczną, wprowadzono podwyższenie sumy ubezpieczenia na organizację i pokrycie kosztów rehabilitacji do 1500 zł. Dodatkowo do edupolisa.pl zostało dołączone jednorazowe świadczenie związane z wypłatą ryczałtu (do 500 zł) za pobyt dziecka w szpitalu w celu leczenia choroby. Ochroną ubezpieczeniową objęte są też zdarzenia związane z nagłym zachorowaniem wywołanym wirusami, w tym COVID-19.

– Wybierając ubezpieczenie dla swojego dziecka, warto wyposażyć pociechę w ubezpieczenie NNW z bogatym assistance medycznym i świadczeniami rehabilitacji. Oferta przygotowana wspólnie z GSU daje klientom dostęp do bogatego pakietu usług assistance. Obok organizacji wizyty lekarza czy pielęgniarki oraz przewozu dziecka do placówki medycznej, ubezpieczenie zapewni również konsultacje z psychologiem, a także opiekę nad dzieckiem w domu. Ponadto świadczenia rehabilitacyjne dostępne w ramach edupolisa.pl gwarantują rodzicom odpowiednie wsparcie w procesie rehabilitacji ich pociechy – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

– Edupolisa.pl zawsze wychodzi przed szereg, chcąc dać coś więcej niż ubezpieczenie dziecka. Oprócz standardowej ochrony następstw nieszczęśliwych wypadków i zachorowań, wspiera rodziców w zakresie bezpieczeństwa dzieci w Internecie czy organizacji dla nich ciekawych atrakcji. Rodzic znajdzie również pomoc w zorganizowaniu imprezy urodzinowej czy znalezieniu wymarzonego prezentu dla dziecka – mówi Andrzej Pawletko, prezes zarządu GSU.

Produkt jest dostępny w sprzedaży internetowej oraz u partnerów sieci GSU Ubezpieczenia i Superpolisa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

TUW PZUW dofinansował rozbudowę systemu monitoringu w Nasielsku

0

Urząd Miejski w Nasielsku, dzięki środkom z funduszu prewencyjnego TUW PZUW, rozbudował system monitoringu wizyjnego na terenie miasta.

Inwestycja, której wartość wyniosła blisko 20 tys. zł, umożliwiła objęcie monitoringiem ważnych miejsc w mieście oraz zakup przenośnych fotopułapek. Realizacja zadania prewencyjnego będzie miała bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i mienia zarządzanego przez Urząd Miejski w Nasielsku.

(AM, źródło: TUW PZUW)

GrECo: Pracownicy wspierają placówki medyczne

0

Pracownicy GrECo Polska aktywnie włączyli się w obywatelską akcję szycia maseczek ochronnych.

Zatrudnieni w firmie zakupili materiał, gumki i tasiemki, a Joanna Tkacz podjęła się samodzielnego uszycia po godzinach pracy wielorazowych bawełnianych maseczek ochronnych (z filtrem i bez). Kolejne partie własnoręcznie wykonanych maseczek – łącznie 1000 sztuk – trafiły do podmiotów medycznych współpracujących z GrECo Polska: do Szpitali Zakonu Bonifratrów w Krakowie, Katowicach i w Łodzi oraz do Centrum Medycznego Bonifratrów w Warszawie, które niosą pomoc chorym wymagającym intensywnej opieki medycznej.

(AM, źródło: GrECo)

Nationale-Nederlanden: Jak koronawirus wpłynął na codzienność polskich rodzin?

0

Rozwój epidemii i spowodowane nią obostrzenia diametralnie wpłynęły na styl życia i funkcjonowanie społeczeństwa. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden, ponad połowa badanych czuje się przeciążona aktualną sytuacją, ale do tej pory udaje im się godzić wszystkie obowiązki. Ponad trzy czwarte respondentów uważa też, że dzięki doświadczeniom z czasów epidemii relacje w rodzinie poprawią się.

Jak wynika z ankiety, badani zauważają, że przez epidemię w ich życiu zaszło wiele zmian. Jedną z nich jest sposób odżywiania – 97% respondentów deklaruje, że zdecydowanie więcej gotuje w domu. Połowa zmieniła formę robienia zakupów i korzysta głównie z lokalnych sklepów. Dla zachowania równowagi i porządku trzy czwarte badanych wprowadziło harmonogram dnia i stara się go przestrzegać. Nowa sytuacja nie tylko zmieniła dotychczasowe przyzwyczajenia, ale również wpłynęła na kondycję emocjonalną.

– Izolacja wywoła w społeczeństwie refleksje nie tylko dotyczące aktualnej sytuacji, ale też najważniejszych wartości. Być może to właśnie instytucja rodziny, tak ważna i zakorzeniona w polskiej kulturze, przeżyje swoje odrodzenie lub metamorfozę. Z badania wynika, że większości z nas brakuje teraz bezpośrednich relacji z najbliższą rodziną i przyjaciółmi. To one dają nam na co dzień duże poczucie bezpieczeństwa – mówi Michał Nestorowicz, dyrektor ds. badań i analiz rynkowych Nationale-Nederlanden.

56% respondentów przyznaje, że towarzyszy im duży niepokój i niepewność, szczególnie związane ze zdrowiem swoim oraz najbliższych. Częściej takie uczucia towarzyszą kobietom (67%) niż mężczyznom (47%). W podobnym stopniu badani zauważają, że ich dzieci odczuwają skutki izolacji, tęsknią za kontaktem z rodziną i znajomymi. Obawy 40% respondentów dotyczą ich pracy i dalszego zatrudnienia.

Z badania wynika, że jedna trzecia dzieci oraz co dziesiąty dorosły w związku z narodową kwarantanną nudzi się i nie potrafi znaleźć sobie miejsca. Co czwarty badany przyznaje, że zamknął się na kontakty z otoczeniem i próbuje samodzielnie odnaleźć równowagę w swoim życiu. Nie jest to jednak droga bez wyzwań. 12% ankietowanych badanych przyznaje, że zdarza im się wejść w konflikty z domownikami.

45% respondentów odwiedza starsze osoby sporadycznie, 27% widuje się z rodzicami czy dziadkami raz na kilka dni, a blisko jedna piąta nie robi tego w ogóle. Wykorzystywane są inne formy kontaktu. 28% badanych przyznaje, że komunikuje się z seniorami nawet kilka razy dziennie za pomocą smsów i komunikatorów, 27% robi to za pośrednictwem rozmów telefonicznych, a 25% – z wykorzystaniem mediów społecznościowych. 57% ankietowanych robi zakupy dla rodziców w sklepie spożywczym lub w aptece. Jedna trzecia pomaga w zdalnym kontakcie z lekarzami oraz w pracach domowych – drobnych naprawach czy przygotowaniu posiłków. Natomiast jedna czwarta deklaruje swoje wsparcie w przemieszczaniu się po mieście w razie potrzeby.

Trzy czwarte badanych przyznaje, że ograniczyło kontakty społeczne wymagające bezpośredniego kontaktu. W konsekwencji 46% uczestników badania zwiększyło częstotliwość rozmów z wykorzystaniem telefonów lub cyfrowych rozwiązań. Te ostatnie wykorzystywane są teraz częściej nie tylko w pracy, ale i codziennym życiu przez 37% osób. Jedna czwarta kupuje teraz głównie przez internet z dostawą do domu lub paczkomatów. Dla zachowania umiaru i równowagi co piąty badany wprowadził zasady i ograniczenia czasowe dotyczące korzystania z urządzeń elektronicznych w celach rozrywkowych. Z badania wynika, że być może więcej osób będzie decydować się też na częstszą pracę zdalną (64% wskazań).

Trzy czwarte badanych jest zdania, że przez aktualną sytuację nabędzie nowe kompetencje cyfrowe, a jednocześnie nauczy się przestrzegać zasad tzw. higieny cyfrowej, zdrowych ograniczeń w korzystaniu z urządzeń z łączem internetowym. Mimo tego 70% ma obawy, że wzrośnie również uzależnienie dzieci do urządzeń cyfrowych.

90% respondentów deklaruje, że po nadejściu lepszych czasów będzie zwracać większą uwagę na zdrowie najbliższych – w tym większy nacisk będzie kłaść na przechodzenie chorób w domu. 78% badanych przewiduje, że relacje w rodzinie ulegną poprawie.

– Z myślą o rodzinie i jej bezpieczeństwie Polacy prawdopodobnie jeszcze bardziej odpowiedzialnie będą podejmować decyzje finansowe. Raport „Rodzina Przyszłości” pokazuje, że 65 proc. badanych uważa, że zwiększy się ich skłonność do kupowania ubezpieczeń na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. To wyraz zapobiegliwości i potrzeba silnej gwarancji na „gorsze czasy” – uważa Michał Nestorowicz.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Smartscope w pierwszej połowie marca 2020 roku. Badania miały charakter ilościowy i zostały przeprowadzone na próbie 1378 osób posiadających dzieci. Ankieta została przeprowadzona w wyjątkowej, bezprecedensowej sytuacji rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i choroby COVID-19 dynamicznie zmieniającej tryb funkcjonowania rodzin i intensyfikującej wykorzystanie technologii. Badanie to, obejmujące dwa pierwsze tygodnie marca, pozwoliło zorientować się w najnowszych tendencjach kształtujących życie codzienne respondentów i ich rodzin związanych z wykonywaniem pracy, opieką nad dziećmi, zdalną edukacją i komunikacją.

Badanie jest częścią raportu „Rodzina przyszłości” przygotowanego we współpracy z DELAB UW i Fundacją Digital University.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Saltus Ubezpieczenia: Pracodawcy chcą opieki psychologicznej dla pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z obserwacji Saltus Ubezpieczenia wynika, że choć wskutek pandemii pracodawcy likwidują wiele benefitów pozapłacowych, to w przypadku grupowych ubezpieczeń zdrowotnych raczej decydują się na modyfikację lub pewne ograniczenie świadczeń, a nie całkowite ich zniesienie. Obecnie można zauważyć dwa główne trendy w zainteresowaniu pracodawców oraz sposobie korzystania z usług przez pracowników – wzrost znaczenia świadczeń psychiatrycznych i psychologicznych oraz telemedycyny.

– Wyjątkowa sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy, spowodowała, że wiele osób potrzebuje wsparcia psychologicznego z powodu stanów depresyjnych wywołanych pandemią. Od połowy marca liczba zamawianych porad psychiatrycznych i psychologicznych wzrosła 2,5-krotnie. Fakt ten nie umknął uwadze pracodawców, którzy zdają sobie sprawę, jak ważnym elementem naszego samopoczucia oraz funkcjonowania firmy jest równowaga psychiczna. W związku z tym świadczenia psychiatryczne i psychologiczne dołączyły do grona najbardziej pożądanych elementów grupowego ubezpieczenia zdrowotnego dla pracowników. Pytania o nie i telemedycynę są pierwszymi z zadawanych obecnie przez ubezpieczających – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Według ostatnich danych GUS prezentowanych w Banku Danych Lokalnych, ponad 800 tys. osób jest zarejestrowanych w poradniach dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Ich liczba na pewno się zwiększy w najbliższych miesiącach. Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że przed pandemią dwukrotny wzrost zainteresowania poradami zaobserwowano na przestrzeni 3 lat. Teraz wystarczył nieco ponad miesiąc, żeby dynamika była jeszcze większa.

Pracownikami, którzy w szczególności docenią takie działania pracodawcy, są przedstawiciele pokoleń Y i Z. Jak zauważają eksperci, osoby te borykają się ogólnie z większą liczbą problemów zdrowotnych niż ich rodzice w tym samym wieku. Poza tym częściej diagnozowane są u nich zaburzenia psychologiczne. Wynika to też z tego, że są bardziej otwarte na szukanie pomocy. Według danych Saltus Ubezpieczenia, osoby do 39. roku życia stanowią 45% pacjentów rezerwujących wizyty psychiatryczne i psychologiczne.

(AM, źródło: Brandscope)

CyberCube: Produkt analityczny dla rynku brokerskiego

0

Specjalizująca się w analizie cyberryzyk firma technologiczna CyberCube z San Francisco wprowadziła na rynek nową aplikację typu SaaS (oprogramowanie jako usługa) przeznaczoną konkretnie dla brokerów ubezpieczeniowych, nazwaną Broking Manager. Ma ona pomóc brokerom w ocenie ilościowej, zrozumieniu i wyjaśnieniu klientom źródeł i skutków ekspozycji na ryzyko cybernetyczne.

Produkt powstał w odpowiedzi na potrzeby doradców ubezpieczeniowych, którzy muszą być w stanie edukować obecnych i pozyskiwanych klientów, wykazując się zrozumieniem ich zagrożeń i potrzeb. Od brokerów oczekuje się dopasowania polis z ich sumami ubezpieczenia do celów, budżetów i zagrożeń klientów. Przy ryzyku cybernetycznym ważne jest zrozumienie typów scenariuszy, jakie mogą spowodować stratę finansową i kosztów z tym związanych. Wiedza dotycząca tego, gdzie klient może oszczędzić na składce, wciąż osiągając cel ochrony, jest konieczna, aby pomóc mu zoptymalizować budżet.

Broking Manager umożliwia brokerom natychmiastowe sporządzenie raportu strat finansowych spowodowanych cyberryzykiem w milionach firm, pomagając im w określeniu cyberekspozycji klienta. W tym celu wykorzystywane są zaawansowane modele czerpiące dane z ogromnej liczby źródeł, włącznie z danymi dotyczącymi słabych punktów zabezpieczeń, danymi historycznymi dotyczącymi incydentów i strat oraz danymi firmograficznymi. Broking Manager oferuje nowoczesne podejście do modelowania ryzyka finansowego związanego z procedurami bezpieczeństwa i praktykami biznesowymi danego klienta. Brokerzy mogą również wykorzystywać produkt do edukowania klientów co do potencjalnych klas szkód, aktualnych zdarzeń ubezpieczeniowych i porównywania cyberryzyk klienta z innymi.

– Broking Manager pomaga odpowiedzieć na najbardziej fundamentalne pytanie, przed jakim stają brokerzy, mianowicie jakiej ochrony i z jakimi sumami ubezpieczenia potrzebują dziś firmy? – podkreśla dyrektor produktu w CyberCube, Oren Schetrit. – Brokerzy odgrywają ważną rolę, pomagając klientom zidentyfikować ryzyko i nim zarządzać. Naszym celem jest umożliwienie im kwantyfikowania i wyjaśniania ekspozycji na ryzyko cybernetyczne szerokiemu kręgowi odbiorców, bez konieczności stawania się ekspertami od bezpieczeństwa informatycznego. W ostatecznym rozrachunku narzędzie będzie służyć podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Broking Manager to trzecie z kolei rozwiązanie CyberCube, po Portfolio Manager wykorzystywanym przez ubezpieczycieli w stress testach wobec rozmaitych scenariuszy cyberzagrożeń  i Account Manager stosowanym w procesie underwritingu do szczegółowej analizy cyberryzyka.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 20/2020

0

Dodatek specjalny BROKER:

Łukasz Zoń, SPBUiR: Po prostu róbmy swoje – str. 11

Tomasz Domalewski, Leadenhall: Odczarowujemy produkt – zakres ubezpieczenia D&O – str. 12

Daniel Zdziński, Certo Broker: Czas uczenia się i odkrywania – str. 14

Michał Górny i Piotr Presz, Allianz: Ryzyko OC za produkt w łańcuchu wartości – str. 15

Rafał Firląg i Aleksander Turant-Kustosz, UNIQA: Na odległość, ale zawsze blisko klienta – str. 16

Grzegorz Waszkiewicz, Bezpieczeństwo w Biznesie: Ubezpieczenie należności handlowych. Panaceum na niewypłacalność kontrahentów – str. 17

Robert Szywalski, DAS: DAS FLOTA – kropka nad „i” w ubezpieczeniach transportowych i komunikacyjnych – str. 18

Eksperci EIB: Cyberpolisa zadziała też przy zdalnym trybie pracy – str. 19

Bezpieczeństwo podstawą skutecznego przetargu online – str. 19

Poza tym w numerze:

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Przejść przez kryzys jak najsuchszą stopą – str. 2

Aleksandra E. Wysocka: Nowa normalność? – str. 2

Magdalena Maciejewska, Aegon: Jak dobrze ubezpieczyć dziecko? – str. 4

Aleksandra E. Wysocka: Skuteczni agenci wybierają aktywność – str. 5

EY: Klienci chcą kupować polisy u agentów i mieć zdalną obsługę posprzedażową – str. 6

PIU: Lekceważenie ograniczeń prędkości i zadufanie przyczyną wzrostu liczby wypadków na drogach – str. 7

PZU, Concordia, WDB, AXA, Aviva, Howden Donoria: Opaski życia, zbiórki, paczki, respiratory i maseczki – str. 9

EIOPA: Państwo musi pomóc – str. 10

Marcin Grabowski i Wojciech Stępień, Sollers: Czy społeczny dystans zmieni sprzedaż ubezpieczeń? – str. 20

dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Realniej o onlajnie – str. 20

Sławomir Dąblewski: Zdalnie – tak, ale… – str. 21

Adam Kubicki: Agencie, bądź proaktywny – str. 22

Jakub Kozieł: 7 sposobów na posty w social mediach – str. 22

Minister Finansów podpisał rozporządzenie ws. zdalnych egzaminów agencyjnych

0

13 maja minister finansów Tadeusz Kościński podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie egzaminu dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych, czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń oraz czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji, dotyczące egzaminów dla kandydatów na agentów ubezpieczeniowych. Dzięki aktowi możliwe będzie zdalne przeprowadzenie egzaminów, wyłącznie z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

– To kolejne przepisy wprowadzone przez MF ułatwiające funkcjonowanie branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii. Rozporządzenie wprowadza czasową możliwość przeprowadzania egzaminów agencyjnych zdalnie, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego. Taka formuła pozwoli na ich elastyczne wbudowanie w systemy informatyczne zakładów ubezpieczeń – powiedział Tadeusz Kościński.

W ramach nadzoru nad całym procesem, zakład ubezpieczeń przeprowadzający egzamin w trybie zdalnym, zawiadomi Komisję Nadzoru Finansowego o zamiarze przeprowadzenia takiego egzaminu wraz z opisem wykorzystywanego systemu teleinformatycznego. System powinien zapewniać skuteczną identyfikację osób zdających egzamin oraz samodzielności ich pracy. Rozporządzenie dostosowuje także do zdalnego trybu przeprowadzania egzaminu proces doręczania zawiadomienia o wyniku egzaminu oraz wniesienia ewentualnego odwołania.

– Mając na uwadze konieczność zachowania nadzoru nad przygotowaniem i przeprowadzeniem egzaminu przez zakład ubezpieczeń, współpracując z Ministerstwem Finansów, znaleźliśmy rozwiązania, które pozwolą na zachowanie prawidłowości tego procesu. Przed pierwszym egzaminem przeprowadzanym w systemie teleinformatycznym Komisji Nadzoru Finansowego dokonana zostanie weryfikacja przyjętych przez zakład ubezpieczeń rozwiązań funkcjonalnych systemu – skomentowała na LinkedInie Dagmara Wieczorek-Bartczak, zastępca przewodniczącego KNF nadzorująca sektor ubezpieczeniowy. – Pomimo że zmiany rozporządzenia oczekują na wejście w życie, niektóre z zainteresowanych podmiotów już w chwili obecnej przekazały opisy funkcjonalności swoich systemów. Spodziewamy się, że w ciągu dwóch tygodni od ogłoszenia zmiany rozporządzenia, nowe, uzupełniające rozwiązania umożliwią realizację egzaminów przez wszystkich zainteresowanych i przyczynią się do rozpoczęcia bądź rozszerzenia działalności agencyjnej. – dodała.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Centrum Prasowe PAP, LinkedIn)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie