Blog - Strona 1413 z 1495 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1413

Ministerstwo Zdrowia ubezpieczyło w PZU personel medyczny szpitali zakaźnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Portal pielęgniarek i położnych pielęgniarki.info.pl poinformował o zawarciu przez Ministerstwo Zdrowia i PZU umowy ubezpieczenia lekarzy, pielęgniarek, położnych, farmaceutów i pozostałego personelu medycznego pracującego w sieci szpitali zakaźnych jednoimiennych na wypadek wystąpienia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.

Zakres rocznej ochrony rozpoczynającej się 16 marca obejmuje świadczenia z tytułu wystąpienia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 po ekspozycji na materiał zakaźny oraz z tytułu śmierci. Sumy ubezpieczenia dla obu zdarzeń wynoszą odpowiednio 5 tys. i 100 tys. zł.

Ochroną ubezpieczeniową objęte są również osoby bliskie ubezpieczonych, które pozostają z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym lub z nimi mieszkają. Składki są pokrywane z budżetu państwa.

Więcej:

pielęgniarki.info.pl z 27 marca. Mariusz Mielcarek „MZ wykupiło dla pielęgniarek ubezpieczenie SARS-CoV-2”:

https://www.pielegniarki.info.pl/…

(AM, źródło: pielęgniarki.info.pl)

Komisja Europejska uelastyczniła zasady dotyczące ubezpieczeń kredytów eksportowych

0

Komisja Europejska (KE) podjęła decyzję o tymczasowym usunięciu wszystkich państw z listy „państw o ryzyku zbywalnym” zawartej w komunikacie w sprawie krótkoterminowego ubezpieczenia kredytów eksportowych. Decyzja KE ma na celu zwiększenie dostępności takich publicznych polis w związku z kryzysem wywołanym epidemią koronawirusa oraz elastyczność wprowadzoną przez nią w tymczasowych ramach środków pomocy państwa odnoszących się do zapewnienia przez publiczne zakłady ubezpieczeń wspomnianych powyżej produktów ochronnych.

Wiceprzewodnicząca Komisji Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji, oświadczyła: – Przeciwdziałanie skutkom gospodarczym epidemii koronawirusa wymaga od nas szybkiego działania. Dziś przyjęliśmy kompleksowe rozwiązanie dotyczące krótkoterminowych ubezpieczeń kredytów eksportowych. Dzięki tej zmianie przedsiębiorstwa dotknięte skutkami epidemii koronawirusa będą mogły uzyskać krótkoterminowe ubezpieczenie kredytów eksportowych od ubezpieczycieli państwowych. Współpracujemy z państwami członkowskimi, aby zapewnić jak najszybsze i najskuteczniejsze wdrożenie krajowych środków wsparcia, zgodnie z przepisami UE.

Obowiązujący od 2013 r. komunikat w sprawie krótkoterminowego ubezpieczenia kredytów eksportowych przewiduje, że wymiana handlowa w 27 państwach członkowskich UE oraz w 9 państwach OECD, o maksymalnym okresie ryzyka krótszym niż dwa lata, wiąże się z ryzykiem zbywalnym i zasadniczo nie powinna być ubezpieczana przez państwo ani przez ubezpieczycieli korzystających ze wsparcia publicznego. Jednak po zasygnalizowaniu przez niektóre państwa członkowskie, że z powodu epidemii koronawirusa przewidują globalne skurczenie się prywatnego rynku ubezpieczeń w odniesieniu do eksportu do wszystkich państw, 23 marca KE rozpoczęła pilne konsultacje publiczne.

Miały one na celu ocenę możliwości uzyskania na rynku prywatnym krótkoterminowego ubezpieczenia kredytów eksportowych w odniesieniu do eksportu do wszystkich państw określonych w w/w komunikacie jako „państwa o ryzyku zbywalnym”. W zależności od wyniku oceny zakładano możliwość tymczasowej zmiany wykazu „państw o ryzyku zbywalnym”. Wyniki konsultacji wskazywały na nieuchronne problemy z dostępnością na rynku prywatnym ochrony ubezpieczeniowej w odniesieniu do eksportu do wszystkich państw. Jednocześnie w wyniku obecnego kryzysu oczekuje się znacznego wzrostu popytu na ubezpieczenia.

Na podstawie rezultatów konsultacji oraz odpowiednich wskaźników ekonomicznych KE postanowiła tymczasowo uznać wszystkie państwa wymienione w załączniku za państwa o ryzyku niezbywalnym oraz usunąć wszystkie kraje z wykazu „państw o ryzyku zbywalnym” do 31 grudnia 2020 r. Przed upływem tego terminu Komisja dokona ponownej oceny sytuacji i wyjaśni sytuację dotyczącą „państw o ryzyku zbywalnym” na okres po 31 grudnia 2020 r.

W następstwie tej zmiany ubezpieczyciele publiczni będą w stanie interweniować i zapewniać krótkoterminowe ubezpieczenie ryzyka kredytów eksportowych dla wszystkich państw, bez konieczności wykazania przez nie, że dane państwo jest tymczasowo państwem o ryzyku niezbywalnym.

(AM, źródło: KE)

COVID-19: Pandemia jak każda katastrofa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele rynku Lloyd’s otrzymują zgłoszenia roszczeń z tytułu 14 kategorii ubezpieczeń w związku z pandemią – poinformował dyrektor generalny Lloyd’s John Neal. Jego zdaniem za wcześnie jest, aby rynek ocenił rozmiar strat ubezpieczeniowych spowodowanych pandemią koronawirusa, ale skutki odczuje cały szereg klas biznesu.

Lloyd’s traktuje kryzys COVID-19 jak każdą inną formę szkody katastroficznej. Przede wszystkim spodziewane straty wystąpią w takich liniach ubezpieczeń, jak ubezpieczenie odwołania imprezy, ubezpieczenie podróżne, ubezpieczenie błędu medycznego, odszkodowania pracownicze i ubezpieczenie odpowiedzialności pracodawcy w grupach takich jak pracownicy służby zdrowia i personel linii lotniczych. Do innych obszarów ekspozycji zaliczają się potencjalne pozwy przeciwko organizatorom rejsów wycieczkowych i hotelom. Są też straty ekonomiczne dotyczące odpowiedzialności kadry zarządzającej przedsiębiorstw, kredytu kupieckiego, ryzyka politycznego, gwarancji i kredytu hipotecznego.

Swiss Re oszacował, że ok. 15% całkowitej wartości ubezpieczeń na wypadek odwołania imprezy może być przedmiotem roszczeń z powodu epidemii koronawirusa. Przed przesunięciem terminu Igrzysk Olimpijskich w Tokio John Dacey, dyrektor finansowy Swiss Re, poinformował, że ekspozycja firmy związana z olimpiadą wynosi 250 mln dol. Analitycy są zgodni co do tego, że w sytuacji przesunięcia terminu ekspozycja ubezpieczeniowa jest mniejsza niż byłaby w przypadku odwołania imprezy. Ekspozycja firmy z tytułu wszystkich  innych imprez zapowiedzianych do końca roku wynosi między 100 a 999 mln dol., w podziale na Corporate Solutions i reasekurację majątkową.

Z kolei Munich Re nie podał jeszcze żadnych danych liczbowych związanych z pandemią, chociaż potwierdził, że pozycja ekonomiczna grupy pozostaje silna nawet w obecnych okolicznościach. Nawet w mało prawdopodobnym scenariuszu światowej pandemii odpowiadającej zdarzeniu występującemu raz na 200 lat, Munich Re spodziewa się zakresu roszczeń odpowiadającego kosztowi średniej wielkości katastrofy naturalnej w reasekuracji majątkowej.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Odc. 109 – Ubezpieczenia dwóch prędkości

0

Jeszcze kilka tygodni temu na hasło „chmura ubezpieczeniowa” co bardziej konserwatywni ubezpieczyciele reagowali sceptycyzmem. Padały argumenty związane z bezpieczeństwem danych i z niejednoznacznym stanowiskiem nadzoru ubezpieczeniowego. Teraz jednak nawet najwięksi sceptycy zdali sobie sprawę, że przeniesienie biznesu do chmury to nie jest opcja, ale konieczność dla ciągłości biznesu.

Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft. Z audycji dowiecie się:

  • czy ubezpieczyciele radzą sobie z pracą w trybie zdalnym?
  • czy ma sens zachowywanie hierarchicznych struktur komunikacji w zakładach ubezpieczeń?
  • jakie zmiany powinny zostać wprowadzone w regulaminie pracy, by ubezpieczyciel mógł efektywnie funkcjonować w obecnych warunkach?
  • czym się różni spotkanie zarządu od towarzyskiego spotkania wirtualnego?
  • jeśli nie chmura obliczeniowa, to co?
  • czy można zorganizować wirtualne szkolenie dla 20 tys. osób?
  • czy zakładom ubezpieczeń grożą teraz częstsze ataki cybernetyczne?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Coraz bliżej pożegnania z Gefionem

0

Choć w polskich ubezpieczeniach nadal dominują tematy związane z epidemią koronawirusa, w ubiegłym tygodniu miało miejsce kilka wydarzeń, które przynajmniej na krótko skierowały uwagę branży w inną stronę. Ta zmiana zainteresowania nie dziwi, skoro na przykład wszystko wskazuje na to, iż już niedługo z polskiego rynku zniknie kolejna marka – i to wskutek upadłości.

To już jest koniec – ten tytuł przeboju Elektrycznych Gitar najlepiej oddaje sytuację Gefion po niedawnej decyzji duńskiego nadzoru finansowego, który w wyniku odrzucenia planu naprawczego ubezpieczyciela zakazał mu sprzedawania nowych produktów ochronnych oraz wznowień polis już funkcjonujących. Wprawdzie sam Finanstilsynet zastrzegł, iż jego decyzja może zostać cofnięta, jeśli zakład przedstawi wiarygodny plan lub potwierdzenie, że spełnia kapitałowy wymóg wypłacalności, ale chyba mało kto w to wierzy. Jeśli do tej pory Gefion nie potrafił sprostać warunkom narzuconym mu przez duński nadzór, i to w sytuacji, gdy miał świadomość, iż niespełnienie ich będzie miało poważne konsekwencje, to trudno spodziewać się, że teraz nagle sporządzi wiarygodny plan naprawczy.

PIU zdruzgotała postulaty Rzecznika

A na naszym rynku dominującym tematem nadal jest koronawirus. Wśród wydarzeń związanych z epidemią numerem jeden była odpowiedź Polskiej Izby Ubezpieczeń na ubezpieczeniowe postulaty Rzecznika Finansowego. W eleganckiej, choć dość zdecydowanej formie PIU rozbiła w pył sensowność rozwiązań nadzwyczajnych zaproponowanych przez RzF. I co więcej, trudno było nie zgodzić się z argumentami Izby. Rozszerzenie możliwości czasowego wycofania pojazdów z ruchu z pewnością nie odwiodłaby sporej części kierowców od ich używania, a w przypadku ewentualnych szkód ich koszty musieliby pokryć ubezpieczyciele, co mogłoby ich wpędzić w poważne kłopoty. Wypłacaliby bowiem odszkodowania i świadczenia o pełnej wartości przy znacząco mniejszych wpływach – nie tylko ze względu na znaczącą obniżkę wysokości składek stosowaną w związku z czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, ale też ich prolongatę, której wprowadzenie zaproponował Rzecznik.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 14 z datą wydawniczą 6 kwietnia.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Generalnie chcemy być partnerem na całe życie

0
Roger Hodgkiss

Rozmowa z Rogerem Hodgkissem, członkiem zarządu Generali Polska

Aleksandra E. Wysocka: – Jak się Pan czuje w nowych barwach, w nowym miejscu?

Roger Hodgkiss: – Bardzo szczęśliwy! Razem z zespołem świetnych ludzi jestem przed dużym wyzwaniem, a to lubię. Wszyscy jesteśmy tutaj mocno skupieni na biznesie. Ale najważniejszy dla nas jest klient – chcemy być partnerem na całe życie dla klientów, ale także dla agentów. Wierzę, że takie podejście zbuduje nam długotrwałe relacje, a nasze działania będą miały długofalowy efekt.

Jak wygląda z perspektywy Generali sytuacja na polskim rynku ubezpieczeniowym?

– Wciąż jest to rynek z ogromnym potencjałem. Polacy kupują mało ubezpieczeń, a jeśli już, to podstawowe. Równolegle zarobki rosną, a posiadany majątek ma coraz wyższą wartość. To szansa dla ubezpieczycieli, dla Generali również. Zagrożeniem jest to, że rynek wciąż jest mocno skupiony wokół ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, którego ceny wciąż są bardzo niskie i niepewne. Obawiam się, że ubezpieczyciele nie odrobili lekcji, którą dostali kilka lat temu. Wystarczyło im wytrwałości na dwa lata, żeby utrzymać ceny na w miarę przyzwoitym poziomie, a potem krok po kroku zaczęliśmy jako rynek się cofać w bardzo niebezpiecznym kierunku.

Dużym wyzwaniem dla całego świata, również dla naszego rynku, jest pandemia koronawirusa. Teraz widać, że wpływa ona również na wzmocnienie istotności narzędzi do zdalnej obsługi klienta. Nasi agenci mogą już wystawiać polisy zdalnie i pobierać bezgotówkowe płatności. Ten trend będzie się z pewnością wzmacniał, a obecna kryzysowa sytuacja tylko ten proces przyśpieszy.

Jako ubezpieczyciel jesteśmy wsparciem dla naszych klientów w trudnych sytuacjach. Od tego przecież jesteśmy! Ważni są dla nas również pośrednicy, którym chcemy umożliwić wykonywanie codziennych obowiązków nawet w kryzysowych okolicznościach. Dzięki nowym technologiom jest to możliwe.

Które kanały dystrybucji uważa Pan za najbardziej rozwojowe?

– Dla nas kluczowi są pośrednicy. Jak wynika z moich obserwacji, rynek pośredników bardzo się profesjonalizuje. Dodatkowym impulsem do tego była presja regulacyjna ostatnich dwóch lat, dzięki której multiagenci musieli uporządkować swoje procesy i wprowadzić nowe narzędzia informatyczne. Chociaż było to duże wyzwanie, większość doskonale sobie z nim poradziła, a efektem tego jest postępująca profesjonalizacja modeli biznesowych.

Dużym wyzwaniem dla pośredników są produkty życiowe. Multiagenci mają szczególne miejsce w naszej strategii, podobnie jak placówki partnerskie, których chcemy mieć docelowo ponad 500 w całym kraju. To miejsca obrandowane logo Generali i Proama, gdzie dostępna jest pełna paleta produktów. To miejsca, które oferują agentom bardzo ciekawe możliwości rozwoju biznesu, a dla nas są platformą promocji naszych marek i multiproduktowego wzrostu. Nie tylko komunikacja i majątek, ale również ubezpieczenia na życie.

Docelowo chcielibyśmy, żeby wszyscy pośrednicy, którzy z nami współpracują, dysponowali pełną paletą produktów wszystkich marek i spółek Generali w Polsce. Mamy ich w grupie naprawdę dużo! W ostatnim roku mocno rozwinęliśmy się również w sprzedaży online. Niedawno dołączył do nas świetny ekspert w tym obszarze, Bartosz Kwieciński.

Jakie macie plany na najbliższy czas?

– Ambitne, ale wiemy, że obecna sytuacja związana z koronawirusem zmienia sposób ich realizacji. Tak jak już wspomniałem, najważniejszy jest klient i to, abyśmy byli dla niego prawdziwym partnerem na całe życie, szczególnie w trudnej sytuacji. Myślę, że obecnie zmienia się podejście nas wszystkich, w tym również agentów m.in. do zdalnych kanałów komunikacji, sprzedaży i obsługi.

Strategia wszystkie produkty, wszystkie marki, wszystkie kanały może nam pomóc, aby marki Generali, Proama i Concordia były wszędzie i były wymieniane wśród najlepszych. Przyszedłem do Generali, żeby istotnie wzmocnić naszą pozycję w Polsce. Na świecie Generali jest istotnym graczem, który działa w wielu krajach, zajmując czołowe pozycje. Wierzę, że również w Polsce możemy znaleźć się w pierwszej piątce największych ubezpieczycieli. Jesteśmy na to gotowi. Możemy to zrealizować, ściśle współpracując z pośrednikami, którzy są dla nas największym motorem wzrostu.

Podsumowując, czeka nas bardzo dużo pracy. Mamy dobre produkty, świetnych ludzi, więc wierzę, że nam się uda! Agenci mogą być pewni partnerskiego traktowania i dużych możliwości rozwojowych razem z nami. Jesteśmy otwarci na współpracę zarówno z lokalnymi, jak i dużymi multiagencjami.

Wprowadzicie do oferty nowe produkty?

– Udoskonalamy istniejące i wprowadzamy nowe. W ciągu najbliższych tygodni pojawią się ubezpieczenia dla psów i kotów wprowadzone przez Bezpieczny.pl. To będzie prawdziwa innowacja. Zobaczymy, jak na ten produkt zareagują klienci. We współpracy z Europ Assistance szykujemy też nową ofertę pomocową. Wiążemy też duże oczekiwania z produktami dla rolników, o które rozszerzyliśmy naszą ofertę, dzięki dołączeniu do Generali Concordii Polska.

Produkty Generali są naprawdę nowoczesne i wysokiej jakości, uzupełnione przez bardziej dostępne cenowo produkty Proamy. Mówiąc o planach, muszę wspomnieć też o rozwoju technologicznym i narzędziach, które pozwolą mieć pełny obraz klienta i oferować mu jeszcze lepszą obsługę. W obecnej sytuacji rozwijamy również już istniejące narzędzia, pozwalające agentom na zdalną obsługę klienta.

Podsumowując, mamy sporo wyzwań. Obecna niestabilna sytuacja globalna, wywołana rozprzestrzeniającym się koronawirusem, wymaga elastycznego reagowania i dostosowywania się. Nasze atuty to mocna pozycja na świecie, świetny zespół w Polsce, doskonałe narzędzia do zdalnej obsługi i nastawienie na potrzeby klienta!

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Ergo Hestia: Milion złotych na sprzęt dla ratowników medycznych

0

27 marca Ergo Hestia podpisała porozumienie z Polską Radą Ratowników Medycznych, na mocy którego ubezpieczyciel przekaże na potrzeby ratowników milion złotych. Firma wesprze ich w zakupie i dystrybucji sprzętu niezbędnego do skutecznego działania (jednorazowych kombinezonów, gogli, przeziernych przyłbic, rękawiczek, ochrony na buty, masek z wymiennymi filtrami, środków dezynfekujących), a dodatkowo w najbliższych dniach rozpocznie także zbiórkę pieniędzy na środki do walki z pandemią koronawirusa.

– Jako towarzystwo ubezpieczeń od dawna blisko współpracujemy z ratownikami medycznymi – mówi Marcin Dybuk, rzecznik prasowy Ergo Hestii. – Wiemy, jak ciężka i niebezpieczna jest to praca. Ryzykują każdego dnia dla bezpieczeństwa innych. Podziwiamy ich za to. Ale dzisiaj słowa uznania to za mało. Potrzebna jest konkretna pomoc dla ludzi, którzy walczą na pierwszej linii frontu „w wojnie” z koronawirusem. Dlatego Ergo Hestia zdecydowała się przekazać na ich najpilniejsze potrzeby milion złotych – dodaje.

– Sprzęt jest bardzo potrzebny, tym bardziej że jest jednorazowy i nie można go odnowić. Bardzo cieszymy się ze wsparcia Ergo Hestii. Najbardziej odczuwamy brak kombinezonów, masek, rękawic… Deficyty są widoczne w całej Polsce. Kwota miliona złotych pozwoli nam na zakup nawet ośmiu tysięcy kombinezonów, co bardzo pomoże nam funkcjonować – podkreśla Piotr Dymon, przewodniczący Polskiej Rady Ratowników Medycznych.

To kolejna inicjatywa Ergo Hestii w ramach akcji „W trosce o wspólne bezpieczeństwo” prowadzonej w związku z epidemią koronawirusa. Wcześniej zakład zadbał o pracowników, którzy dzisiaj w zdecydowanej większości pracują zdalnie. Następnie rozpoczął skierowaną do agentów akcję #UbezpieczamZdalnie. Kolejnym przedsięwzięciem był cykl webinariów dla pracowników i agentów, podczas których eksperci z różnych dziedzin odpowiadają na pytania dotyczące koronawirusa. Pierwszym zaproszonym ekspertem był profesor Włodzimierz Gut. Kolejnym gościem, już 1 kwietnia, będzie dr Konrad Maj, psycholog z Uniwersytetu SWPS, który omówi zachowania Polaków w czasie pandemii, a następnie odpowie na pytania pracowników i agentów Ergo Hestii. 

(AM, źródło: Ergo Hestia)

PZU Życie z tytułem Etycznej Firmy

0

PZU Życie po raz drugi z rzędu został uhonorowany tytułem Etycznej Firmy w konkursie dziennika „Puls Biznesu”. Laur dla ubezpieczyciela przyznano za wyznaczanie standardów etycznego prowadzenia biznesu, rzetelność i profesjonalizm.

PZU Życie za rok będzie miał szansę na dodanie do tytułu przysłówka „super”, jeśli wywalczy laur Etycznej Firmy po raz trzeci z rzędu. Taki tytuł posiada już od roku PZU SA.

Dyrektor Biura Compliance PZU Marcin Góral podkreśla, że PZU od lat dba o dobre praktyki w prowadzeniu biznesu. – Stosujemy przejrzyste zasady, wywiązujemy się z naszych zobowiązań, dbamy o bezpieczeństwo danych i rzetelnie informujemy o ofercie. Już od pięciu lat organizujemy Compliance Week. Nasi eksperci prowadzą wykłady i szkolenia o zmianach w prawie – mówi.

Tytuły Etyczna Firma i Super Etyczna Firma dostają firmy, które mają najlepsze programy compliance na polskim rynku, cieszą się nieposzlakowaną opinią oraz zaufaniem klientów, pracowników czy akcjonariuszy. Zwycięzcy są wyłaniani na podstawie analiz prowadzonych przez partnera merytorycznego konkursu – firmę audytorską PwC Polska.

(AM, źródło: PZU)

Aegon: Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów przedłużone do 10 kwietnia

0

Aegon Polska poinformował, że w związku z nowymi zaleceniami z 24 marca dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 przedłuża wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów w Biurach Obsługi i oddziałach na terenie całego kraju do 10 kwietnia.

Firma przypomniała, że istnieje możliwość składania dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową.

(AM, źródło: Aegon)

CUK ubezpiecza bez wychodzenia z domu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Multiagencja CUK Ubezpieczenia przypomina, że oferuje możliwość zdalnego zakupu produktów ochronnych.

– Wystarczy, że klient wejdzie na naszą stronę, znajdzie kontakt do doradcy na terenie swojego miejsca zamieszkania, zadzwoni, kupi polisę zdalnie i otrzyma ją na maila. Warto zaznaczyć, że cały proces zakupowy odbywa się w 100% zdalnie, bez wychodzenia z domu – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, dyrektor marketingu CUK Ubezpieczenia.

Multiagencja daje możliwość znalezienia oferty zdalnie bądź poprzez kontakt z doradcą. Oprócz tego w danej placówce CUK Ubezpieczenia klienci mogą zadzwonić również na infolinię. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość porównania ofert w naszej porównywarce dostępnej na stronie internetowej i zakupu online. Możliwe jest również zawarcie polisy poprzez aplikację CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

18,369FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie