Blog - Strona 1434 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1434

Aegon i Signal Iduna wspólnie zaoferują życiowe i zdrowotne grupówki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie spółki Aegon i Signal Iduna podpisały list intencyjny w sprawie nawiązania strategicznej współpracy w formie koasekuracji. W ramach partnerstwa obie firmy wspólnie zaoferują grupowe ubezpieczenia na życie oraz będą współpracować przy oferowaniu grupowych ubezpieczeń zdrowotnych.

– Obszar ubezpieczeń korporacyjnych jest głównym aspektem zainteresowania Signal Iduna. W obszarze tym mamy już wypracowane ciekawe rozwiązania w zakresie produktów zdrowotnych, a współpraca z Aegonem pozwoli wymienić się doświadczeniami w zakresie grupowych ubezpieczeń na życie. Współpraca w formule koasekuracji to niespotykany model na polskim rynku ubezpieczeniowym. Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli to zrealizować z takim partnerem jak Aegon i udowodnić, że razem możemy więcej – skomentował Adam Malinowski, wiceprezes zarządu polskich spółek Signal Iduna.

– Dostrzegamy potencjał dalszego wzrostu rynku grupowych ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń zdrowotnych. Przygotowanie oferty dla klientów korporacyjnych wpisuje się w naszą strategię rozwoju na polskim rynku. Chcemy sukcesywnie rozwijać linię produktów chroniących życie i zdrowie. Mając świadomość silnej konkurencji w tym segmencie rynku, zdecydowaliśmy się na współpracę z doświadczonym partnerem, jakim jest Signal Iduna. Dzięki ścisłej współpracy i wzmocnieniu naszego zespołu czołowymi specjalistami z rynku, chcemy zaproponować klientom i partnerom wyróżniającą się ofertę zarówno pod względem zakresu ubezpieczenia, jak i poziomu digitalizacji procesu zawarcia i obsługi umowy – zapowiedział Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.

Pierwszy produkt przygotowany wspólnie przez Aegon i Signal Iduna ma się pojawić w sprzedaży w połowie tego roku.

Aegon i Signal Iduna nie ujawniają na razie szczegółów dotyczących wspólnej oferty w zakresie m.in. wyboru kanałów sprzedaży, za pośrednictwem których będą dystrybuowane produkty stworzone przez oba zakłady, preferowanych grup docelowych, podziału obowiązków przy tworzeniu propozycji ochronnych i ich szczegółowego kształtu.

Marcin Pawelec, rzecznik prasowy Aegon Polska przekazał „Gazecie Ubezpieczeniowej”, że jest jeszcze za wcześniej na ujawnianie takich szczegółów. – Na wszystkie te pytania będziemy odpowiadać w połowie roku, kiedy rozwiązania będziemy wdrażać. I na pewno będziemy wtedy szczegółowo informować rynek – zadeklarował.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Dlaczego multiagencje wciąż mają problemy z rozliczeniami prowizji?

0
Marcin Konopka

Rozliczenia prowizji to element, który wciąż sprawia wiele kłopotów. Poprzez serię artykułów pokażę najczęściej występujące problemy z rozliczeniami i podpowiem, w jaki sposób można je rozwiązać. Wykorzystam do tego moje doświadczenie zebrane w pracy agenta ubezpieczeniowego i menedżera sprzedaży.

Każdy problem i rozwiązanie zostaną również oparte na doświadczeniach klientów Berg System – programu CRM, dzięki któremu co miesiąc rozliczanych jest ponad 5000 agentów.

Niezależnie od sposobu oraz złożoności rozliczania prowizji między TU a multiagencjami i dalej z agentami i OFWCA, cel powinien być zawsze jeden – sprawiedliwy sposób wynagradzania za skutecznie wykonaną pracę.

Jednak rzeczywistość bywa zupełnie inna. Błędy i opóźnienia w wypłacaniu prowizji to nadal chleb powszedni w życiu multiagencji, który często powoduje frustrację właścicieli oraz stres wśród pracowników administracji i agentów.

W swojej karierze zawodowej zarządzałem zespołem doradców i co miesiąc doświadczaliśmy opóźnień w rozliczeniach. W rzeczywistości nigdy nie wiedzieliśmy dokładnie, kiedy i w jakiej wysokości otrzymamy prowizję. To powodowało spadek motywacji w zespole i słabe wyniki sprzedaży w kolejnym okresie.

Od tamtych czasów minęło już prawie 10 lat, jednak problem z rozliczeniami prowizji nadal występuje. Aby rozwiązać problem, należy go najpierw zdefiniować, nazwać i zlokalizować.

Problemy związane z rozliczeniami prowizji możemy podzielić na dwie główne grupy: w zakresie współpracy na linii TU – multiagencja oraz wewnątrz multiagencji, związane z rozliczeniami z siecią sprzedaży.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że nie wszystkie problemy dotyczą każdej multiagencji. Często są one specyficzne i różnią się z uwagi na jej wielkość (lub integratora), jej model biznesowy czy rodzaje sprzedawanych ubezpieczeń.

Rozliczenia prowizji między TU a multiagencją

Problemy w rozliczeniach prowizji przy tej współpracy to przede wszystkim:

  1. błędne stawki prowizyjne dla multiagencji, czyli przypisywanie nieodpowiednich stawek prowizyjnych za sprzedane produkty;
  2. braki odpowiednich pozycji w pliku rozliczeniowym – kiedy TU nie uwzględniło wszystkich pozycji, których spodziewa się multiagencja;
  3. błędy w korektach (storno) – występujące, kiedy multiagencja musi zwrócić część wypłaconej prowizji z uwagi na rezygnację klienta;
  4. brak standardu plików rozliczeniowych – każde TU posiada swoje standardy plików rozliczeniowych, które mają odmienne struktury – to często sprawia duże problemy w administracji multiagencji i znacząco wydłuża dalszy proces wypłaty prowizji dla sieci sprzedaży;
  5. brak wyliczania prowizji planowanej po stronie multiagencji. Czyli praca wówczas tylko na podstawie raportów prowizyjnych z TU – przez co dużo ciężej rozliczać prowizję dla agentów i OFWCA. Do samego końca rozliczenia nie wiadomo, jakiej prowizji się spodziewać. Ze względu na to jest ciężej znaleźć błędy w rozliczeniach i nie ma możliwości porównania oczekiwanej prowizji z tą rzeczywiście otrzymaną od TU;
  6. problemy w rozliczaniu dodatkowych premii czy konkursów, które wynikają z osiągnięcia celów sprzedażowych ustalonych między multiagencją a TU.

Rozliczenia w multiagencji pomiędzy siecią sprzedaży agentów i OFWCA

Drugim obszarem problemów z rozliczeniami prowizji są te wewnątrz organizacji. Należą do nich:

  1. podział prowizji w strukturze organizacyjnej, czyli inne prowizje w zależności od stanowiska, progów prowizyjnych lub indywidualnych ustaleń z agentami i OFWCA;
  2. wyliczenie międzyprowizji, tzw. dyferencji dla kierowników czy dyrektorów;
  3. problemy z wypłatą tylko za polisy, z których multiagencja nie dostała jeszcze prowizji od TU, a w rozliczeniach wypłaca ją pracownikom;
  4. problemy z uwzględnieniem podziału prowizji, kiedy w podpisaniu umowy z klientem brał udział więcej niż jeden agent;
  5. uwzględnienie historyczności dla polis rozliczanych przez dłuży okres (np. przy płatnościach rozbitych na raty), tzn. uwzględnienie stawek prowizyjnych agenta na dzień podpisania umowy;
  6. obsługa zwrotów tzw. storno dla polis, z których klient zrezygnował;
  7. problemy związane z różnymi sposobami rozliczeń dla różnych produktów;
  8. problemy związane z różnymi stawkami prowizyjnymi dla różnych ryzyk w ramach jednej polisy.

Podsumowując, ilość problemów jakie najczęściej wskazują multiagencje w rozmowach z pracownikami Berg System, dobitnie udowadnia, że rozliczenia prowizji są bardzo skomplikowanym procesem. Błąd oznacza często stres i frustrację osób, które czekają co miesiąc na wypłatę.

O tym, jak rozwiązać najczęstsze problemy z rozliczeniami prowizji oraz jak spowodować, aby rozliczenia prowizji motywowały do realizacji celów sprzedażowych, a nie były powodem frustracji, przeczytasz w kolejnych publikacjach.

A jakie inne problemy Ty spotykasz, drogi Czytelniku?

Marcin Konopka

prezes zarządu Berg System

www.bergsystem.pl

Cały artykuł do przeczytania pod adresem: http://bit.ly/roz-prowizji

Marcin Konopka jest byłym agentem ubezpieczeniowym, który zbudował nowoczesny program CRM wspierający pracę agentów ubezpieczeniowych i multiagencji i jakiego brakowało mu w ówczesnej pracy.

CUK Ubezpieczenia Twoja Superochrona

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozmowa z Anną Pawłowską-Kruzińską, dyrektor marketingu w CUK Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Na początku lutego ruszyła nowa kampania wizerunkowa CUK Ubezpieczenia. Superbohaterka zamiast łosia – to naprawdę duża zmiana! Czy nie boicie się, że konwencja gry komputerowej albo filmu akcji jest zbyt odległa od chłodnego świata finansów i ubezpieczeń?

Anna Pawłowska-Kruzińska: – Chłodny świat ubezpieczeń? Czy on naprawdę taki jest bądź musi być? Skoro już jesteśmy bogatsi o tę wiedzę, że dla klientów to naprawdę trudny świat, w którym nie potrafią się odnaleźć, to czy właśnie nie jest im potrzebny ktoś, kto w tym świecie im pomoże i ułatwi dokonać wyboru? Czy kimś takim nie są od dawna superbohaterowie?
Tak, przez lata był łoś, sympatyczny, zabawny, czasem kontrowersyjny, nie mogę powiedzieć, że był bohaterem, był elementem komunikacji. Dzisiaj czas jednak na całkowitą zmianę oblicza komunikacji z klientem. Zdecydowaliśmy się zatem podjąć stanowcze kroki i stworzyć bohatera, który w pełni odpowie na to, kim tak naprawdę jesteśmy. Konwencja, jaką przyjęliśmy, wzięła się bezpośrednio z naszych analiz marki.

Pracę, którą na co dzień wykonujemy, odzwierciedla większość zadań przypisanych do naszej nowej brand hero. SuperCUK jest wszechstronna, empatyczna, profesjonalna i opiekuńcza. Jej zadaniem jest znaleźć rozwiązanie na miarę oczekiwań każdego klienta. To bardzo precyzyjnie stworzona postać. Dlatego wierzę, że idealnie wpasuje się w świat finansów i uczyni go pełnym nowych mocy.

Anna Pawłowska-Kruzińska

Jak na nową superbohaterkę zareagowali wasi agenci i agentki?

– Są otwarci na zmiany, większość z nich przyjęła nową koncepcję komunikacji z entuzjazmem. Zmieniamy wizerunek, wychodząc naprzeciw obowiązującym trendom. Nowa kampania da nam wyjątkową możliwość nawiązania innego sposobu dialogu z klientami. Pozwoli dotrzeć do całkowicie nowej grupy odbiorców naszych usług, nie zapominając o dotychczasowym, jakże ważnym kliencie. Nasza komunikacja i narzędzia idą z duchem czasu. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie klienci tego potrzebują. Agenci i agentki to rozumieją i docenią tę wizję. W końcu to oni są naszymi Suberbohaterami na co dzień – w placówkach i poza nimi, a nasza SuperCUK to pomoc dla naszych klientów i agentów.

Rozumiem, że kampania jest skierowana przede wszystkim do nowych klientów. Na jaki efekt liczycie? Jakie skojarzenia i emocje chcecie wywoływać?

– Największe marki cechują się tym, iż są bezkonkurencyjne, charakterystyczne, emanują pasją, są spójne, widoczne. A jaki jest CUK Ubezpieczenia? CUK to marka, która jest kompleksowa – podąża za aktualnymi trendami na rynku, tym samym jest przygotowana na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Posiada ofertę znajdującą zastosowanie do każdej strefy życia. CUK jest marką empatyczną – troszczy się o swojego klienta, dając mu swobodę wyboru, decyzji. Dyskretny przyjaciel, któremu można na pewno zaufać.
Główne cechy SuperCUK są tożsame z definicją CUK Ubezpieczenia, a także efektem pracy naszych pracowników, agentów. Podążamy za najnowszymi trendami, przygotowując rozwiązania skrojone na miarę potrzeb klientów. Nasza firma to przede wszystkim ludzie, od wielu lat tworzymy w 100% polską markę. Posiadamy unikalne doświadczenie, które daje na rynku pozycję eksperta dla Polaków oczekujących wsparcia i pomocy w zawiłym świecie ubezpieczeń.

Nasza brand hero ma SuperMoce:

#SuperWiedząca – Zna niemal wszystkie oferty ubezpieczeń na rynku. Od 18 lat pracujemy z ponad 30 towarzystwami ubezpieczeniowymi, między innymi: Compensa, Generali, Link 4, TUZ.

#SuperSprytna – jest w stanie porównać 170 ofert i pomóc dokonać najbardziej trafnego wyboru odpowiedniej oferty ubezpieczeniowej. Zna na pamięć wszystkie terminy i o nich przypomina.

#SuperNowoczesna – dysponuje innowacyjną aplikacją mobilną, wspiera się inteligentnym Asystentem Google i korzysta z naszego contact center.

Dla najbardziej wymagających dysponuje jedną z największych sieci placówek franczyzowych i partnerskich w Polsce. To wszystko powinno przekonać Polaków, że CUK jest z nimi praktycznie od zawsze i wszędzie. Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów – obecnych utwierdzając w przekonaniu, że jesteśmy ich najlepszym partnerem, natomiast nowych zapewnić o tym, że trafiając do nas, dokonują słusznego wyboru.
Nowa komunikacja opiera się na DNA marki. Pokaże światu markę CUK Ubezpieczenia jako lidera multiagencji, ofertę jako bezkonkurencyjną superpropozycję i przekona, że multiagencja to niezwykłe umysły, superwiedza i nadludzka moc technologii. Doprowadzi do personifikacji marki. Przedstawi CUK Ubezpieczenia jako opiekuna, który zapewni klientowi osobistą ochronę.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Neptun w górach: Tomasz Domalewski zdobył Aconcaguę

0
Tomasz Domalewski

Tomasz Domalewski, dyrektor sprzedaży Leadenhall Polska, który w ramach projektu „Neptun w górach” jako pierwszy gdańszczanin i ubezpieczeniowiec zdobywa kolejno najwyższe szczyty wszystkich kontynentów, czyli Koronę Ziemi, wspiął się na Aconcaguę – najwyższy szczyt Ameryki Południowej leżący na terytorium Argentyny i jednocześnie najwyższy szczyt Andów i obu Ameryk. „Gazeta Ubezpieczeniowa” jest patronem medialnym projektu.

Atak szczytowy rozpoczął się 15 lutego, o 4:30 czasu lokalnego, z obozu Colera na wysokości ok 6 tys. Tomasz Domalewski zameldował się na szczycie przed 12:30, wyprzedzając swoich dwóch partnerów (trzeci zrezygnował z powodu złego stanu zdrowia) o mniej więcej godzinę. Dyrektor sprzedaży Leadenhall Polska zdobył wcześniej Mont Blanc, Elbrus, Kilimandżaro, Górę Kościuszki oraz Piramidę Carstensza.

Aconcagua to najwyższy szczyt Ameryki Południowej i jednocześnie najwyższy szczyt Andów i obu Ameryk. Po Mount Everest jest to drugi co do wysokości szczyt Korony Ziemi i ze względu na specyficzny klimat tam panujący (huraganowe wiatry i bardzo niskie temperatury przypominają warunki na himalajskich ośmiotysięcznikach) jest często naturalnym celem przygotowującym do ataku na najwyższą górę świata.

Jego nazwa w języku Indian Keczua brzmi Kamienny Strażnik. Szczyt pokryty jest wiecznym śniegiem, a lodowce zaczynają się od 3900 m n.p.m. Pierwszego wejścia dokonano w 1897 roku, a pierwszymi Polakami, którzy tego dokonali 8 marca 1934 roku, wytaczając przy okazji nową drogę podejścia zwaną Lodowcem Polaków, był zespół w składzie: Stefan Daszyński, Konstanty Jodko-Narkiewicz, Stefan Osiecki i Wiktor Ostrowski.

(am)

KNF zgodziła się na rozbudowę portfela majątkowej spółki AXA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

18 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zezwoliła na rozszerzenie rzeczowego zakresu działalności AXA Ubezpieczenia TUiR.

Zgodnie z zezwoleniem KNF, majątkowe towarzystwo grupy może rozszerzyć rzeczowy zakres działalności o produkty z dwóch grup ubezpieczeń. Pierwszą z nich stanowią ubezpieczenia casco statków powietrznych, obejmujące szkody w statkach powietrznych (gr. 5 działu II), natomiast drugą – ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wszelkiego rodzaju, wynikającej z posiadania i użytkowania statków powietrznych, łącznie z ubezpieczeniem odpowiedzialności przewoźnika (gr. 11).

(AM, źródło: KNF)

Dwóch inwestorów zainteresowanych TUW Medicum

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dwaj brytyjscy inwestorzy (w tym jeden ubezpieczyciel nieprowadzący działalności w Polsce) są gotowi wesprzeć TUW Medicum i uratować je przed zniknięciem z rynku – dowiedział się „Puls Biznesu”.

Według gazety, obie firmy badają obecnie towarzystwo pod okiem Komisji Nadzoru Finansowego. Ryszard Frączek, prezes TUW Medicum, zdradza, że negocjacje z potencjalnymi inwestorami są częściowo prowadzone za pośrednictwem kancelarii prawnych. Nie chciał jednak zdradzić tożsamości potencjalnych inwestorów ani ich warunków i oczekiwań. Wiele zależy od odpowiedzi KNF na odwołanie zakładu od decyzji cofającej mu licencję na prowadzenie działalności. Na razie jednak nie wiadomo, jaką decyzję podejmie nadzór. „PB” przypomina, że filarem sprzedaży TUW Medicum są gwarancje ubezpieczeniowe, zwłaszcza usunięcia wad i usterek, należytego wykonania kontraktu i wadialne. Odpowiadają one za ponad 90% portfela.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 19 lutego, Karolina Wysota „Być albo nie być TUW Medicum”

https://www.pb.pl/byc-albo-nie-byc-tuw-medicum-982781

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

TU Europa na podium konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Majątkowa Europa zajęła trzecie miejsce w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2019” organizowanym przez redakcję „Gazety Bankowej”. Głównym kryterium oceny była posprzedażowa jakość obsługi klientów.

Ranking najbardziej przyjaznych dla klientów firm ubezpieczeniowych został opracowany w oparciu o dane pozyskane od towarzystw ubezpieczeniowych, Rzecznika Finansowego czy Komisji Nadzoru Finansowego. Redakcja analizowała m.in. czas potrzebny na wypłatę odszkodowań, czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z doradcą czy liczbę skarg, reklamacji i spraw sądowych związanych z likwidacją szkód. Dodatkowo kapituła konkursu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciel RzF i Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, oceniła innowacje ubezpieczycieli, usprawniające proces likwidacji szkód oraz ułatwiające klientom kontakt z zakładami.

– Sprawna i przyjazna obsługa klientów to obok innowacyjnych produktów oraz zdalnych kanałów sprzedaży jeden z kluczowych dla nas wyróżników rynkowych. Dlatego cieszę się, że nasze działania zostały docenione w konkursie „Gazety Bankowej” i zyskaliśmy status jednego z najbardziej przyjaznych dla klientów ubezpieczycieli na rynku – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.

Poza TU Europa laureatami konkursu na najbardziej „Przyjazną Firmę Ubezpieczeniową 2019” w pozostałych ubezpieczeniach osobowych i majątkowych (bez komunikacyjnych) zostały kolejno PKO Ubezpieczenia i Santander Aviva TU.

W innych kategoriach miejsca na podium zajęły:

  • w ubezpieczeniach na życie – Unum Życie, AXA i Nationale-Nederlanden.
  • w ubezpieczeniach komunikacyjnych – (AC i OC) Wiener TU, AXA i Aviva TU.

Głosami Kapituły Konkursu miano „Ubezpieczeniowego Menedżera 2019” otrzymał Andrea Simoncelli, prezes Generali Polska.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia, Gazeta Bankowa)

Warta: Gwarancja środowiskowa odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez MŚP

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według TUiR Warta wprowadzona przez nią gwarancja środowiskowa dla małych i średnich przedsiębiorstw jest odpowiedzią na liczne zapytania ze strony właścicieli firm. Katalog podmiotów, które zgodnie ze znowelizowaną ustawą o odpadach będą musiały się ubiegać o zezwolenie na zbieranie odpadów i/lub ich przetwarzanie, a także zabezpieczenie jest bardzo szeroki.

– Lista obejmuje m.in. podmioty prowadzące odzyskiwanie surowców wtórnych, czyli recykling, sortownie odpadów, ubojnie, mleczarnie, hodowle drobiu, instytuty badawcze, szpitale, a także wytwarzające odpady w związku z eksploatacją instalacji, np. warsztaty samochodowe czy lakiernie – tłumaczy Paweł Krak, dyrektor Biura Produktów Korporacyjnych Warty. Zabezpieczenie może zostać wniesione w różnej formie – w gotówce jako depozyt, w postaci gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczenia. – Dla „uwolnienia” firmowych środków zdecydowaliśmy się stworzyć ofertę gwarancji środowiskowej – to pierwszy tego typu produkt na rynku stworzony z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, który nie posiada charakterystycznych dla polis ubezpieczeniowych wyłączeń odpowiedzialności – dodaje Bartosz Ornatowski, menadżer produktu w Warcie.

Maksymalna suma gwarancji ubezpieczeniowej dla firm z segmentu MŚP nie przekracza miliona złotych. Oferowana jest ona z okresem obowiązywania do dwóch lat. – Główną zaletą gwarancji jest brak konieczności blokady środków firmowych na rachunku administracji państwowej przez okres obowiązywania zezwolenia. Dzięki temu odblokowane w ten sposób środki firma może przeznaczyć na inwestycje lub na uregulowanie bieżących zobowiązań – tłumaczy Bartosz Ornatowski.

Środki z gwarancji środowiskowej uruchamiane są wtedy, gdy organ administracji państwowej poniesie koszt usunięcia odpadów lub ich negatywnych skutków w środowisku, a także po ewentualnej akcji gaśniczej. – Zabezpieczenie pokrywa koszt wykonania zastępczego, a wypłata świadczenia nie jest uzależniona od powstania szkody w środowisku. Dodatkowo pracujemy nad wprowadzeniem do oferty ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody w środowisku, tak aby móc zapewnić naszym klientom kompleksową ochronę w tej dziedzinie. Jego wprowadzenie planowane jest na drugą połowę obecnego roku – dodaje Paweł Krak.

Zmieniona Ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. nakłada na posiadacza odpadów obowiązek uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów i/lub przetwarzanie odpadów i obowiązek złożenia zabezpieczenia roszczeń. Posiadacz odpadów, który przed dniem 20 lipca 2018 r. uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów i/lub na przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany w terminie do 5 marca 2020 r. złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji i do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń. Zabezpieczenie umożliwia pokrycie kosztów wykonania zastępczego poniesionych przez samorządy m.in. na usunięcie odpadów z miejsca do tego nieprzeznaczonego.

O gwarancji środowiskowej Warty można przeczytać również tutaj:

(AM, źródło: Warta)

PKO BP: Nabywcy ubezpieczeń komunikacyjnych mogą wygrać 500 zł na zakupy

0

PKO BP zorganizował konkurs dla klientów, którzy za jego pośrednictwem nabyli ubezpieczenia komunikacyjne. Uczestnicy konkursu będą rywalizować o 55 kart upominkowych o wartości 500 zł każda do wykorzystania na zakupy na stacjach Orlen.

Aby wziąć udział w rywalizacji o nagrody, należy nabyć za pośrednictwem aplikacji IKO lub serwisu iPKO ubezpieczenie komunikacyjne obejmujące przynajmniej OC albo AC. Następnie klient musi zarejestrować się i odpowiedzieć na pytanie konkursowe do 31 marca 2020 r.

Uczestnicy konkursu nie mogą też odstąpić od umowy w ciągu 30 dni od jej zawarcia oraz wyrazić zgodę na otrzymywanie od banku informacji o charakterze marketingowym (w tym informacji handlowych) i nie odwołać jej do dnia wydawania nagrody.

(AM, źródło: PKO BP)

Ponad 40% Polaków posiada assistance

0

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że w ciągu dekady liczba osób posiadających assistance zwiększyła się o 15%, do poziomu 42% – informuje „Puls Biznesu”.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że najczęstszym skojarzeniem z pojęciem assistance jest pomoc drogowa. Coraz większą popularnością cieszy się też assistance medyczne. Gazeta zwraca uwagę, że 83% badanych nie korzysta z dostępnej w ramach pomocy medycznej usługi widokonsultacji. Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska, uważa jednak, że skoro ta opcja jest rekomendowana w nieskomplikowanych przypadkach, takich jak np. przeziębienie, to wykorzystanie na poziomie 17% jest sukcesem. Zwłaszcza że tą formą kontaktu z lekarzem zainteresowanych jest 54% ankietowanych – o 16 punktów procentowych więcej niż w analogicznym badaniu z 2014 r. Ryszard Grzelak tłumaczy też, że stosunkowo niewielki odsetek zainteresowanych zakupem assistance przez internet (25% wskazań) to efekt przyzwyczajenia do usług pomocowych otrzymywanych jako dodatek do produktów finansowych czy w ramach affinity. Najpopularniejszą formą kontaktu w celu skorzystania z assistance jest nadal telefon (96%).

Więcej:

„Puls Biznesu” z 19 lutego, Karolina Wysota „W assistance królują przyzwyczajenia”

https://www.pb.pl/w-assistance-kroluja-przyzwyczajenia-982783

 (AM, źródło: „Puls Biznesu”)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie