Blog - Strona 1520 z 1555 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1520

Konferencja: Ludzie, procesy, robotyzacja

0

26 lutego w Warszawie odbędzie się konferencja „BPM Trends – zarządzanie i automatyzacja procesów biznesowych”. Podczas wydarzenia zostaną przedstawione aktualne trendy, innowacje oraz strategie w obszarze zarządzania oraz robotyzacji procesów biznesowych, jak również aspekty merytoryczne w zakresie tworzenia i rozwijania środowiska BPM w firmie. Patronem medialnym konferencji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Znajomość tematyki BPM pozwoli w przyszłości podjąć właściwe decyzje i działania, usprawnić przepływ informacji czy też sprawnie zidentyfikować problemy zaistniałe w organizacji. Wydajna oraz efektywna architektura środowiska BPM staje się głównym elementem rozwoju gospodarczego oraz kluczowym czynnikiem osiągania znaczących korzyści na rynku, od którego niezmiennie zależy efektywność przedsiębiorstwa. Spotkanie będzie miejscem do wymiany doświadczeń oraz dyskusji z ekspertami branżowymi.

Podczas konferencji omówione zostaną takie kwestie, jak strategiczne podejście do wdrożenia RPA w firmie, robotyzacja procesów, doskonalenie procesów biznesowych w obliczu cyfrowej transformacji oraz jak wykorzystać nowoczesne technologie do optymalizacji procesów.

Podczas spotkania głos zabiorą m.in. Jacek Tochowicz, manager zespołu Robotics ING Polska, Michał Marlinga, Senior Vice President Citibank Europe plc, Bartosz Kolasa, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju AXA Polska, Dawid Szałański z Bank Millennium i Robert Kucharski z Inter Cars.

Aby wziąć bezpłatny udział w konferencji, wystarczy zarejestrować się na stronie: http://bpmtrends.pl/#rejestracja

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Konferencja odbędzie się 26 lutego od 9:30 w warszawskim Golden Floor Plaza, Al. Jerozolimskie 123A.

Strona internetowa wydarzenia:

http://bpmtrends.pl/

(am)

Warsztaty: Praktyczne aspekty V Dyrektywy AML

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

22 kwietnia w Warszawie odbędzie się szkolenie zatytułowane „Praktyczne aspekty V Dyrektywy AML w Instytucjach Finansowych”. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez V Financial Conferences jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Szkolenie poprowadzi Radosław Obczyński z Zespołu ds. Regulacji w Biurze Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu Pekao SA. W jego trakcie omówi takie zagadnienia, jak zmiany w katalogu instytucji obowiązanych, katalog podstawowych środków bezpieczeństwa finansowego wraz ze zmianami, praktyczne podejście do oceny ryzyka instytucji obowiązanej, wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, rejestr beneficjentów rzeczywistych, rejestr rachunków bankowych, zmiany w swobodzie przepływu informacji. Podczas warsztatów odbędzie się też sesja Q&A poświęcona praktycznym problemom z obecnej ustawy i przepisów przyszłych.

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikaty.

Formularz zgłoszeniowy jest dostępny pod adresem:

http://vfconferences.pl/…

Kontakt z organizatorem:

Wioleta Szczubełek
Dyrektor ds Konferencji i Szkoleń
Kom: 791 404 321
e-mail: biuro@vfconferences.pl
Szkolenie odbędzie się 22 kwietnia w warszawskim Golden Floor Tower.

(am)

Nationale-Nederlanden: Profilaktyka zdrowotna zyskuje na popularności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z odpowiedzi uczestników badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden wynika, że choć w Polsce rośnie popularność podstawowych badań kontrolnych, to wciąż jedna piąta ankietowanych wykonuje je jedynie raz na kilka lat. Z usług i świadczeń medycznych zdecydowanie częściej korzystają kobiety i osoby po sześćdziesiątym roku życia. W ramach świadczeń Narodowego Funduszu Zdrowia leczy się trzy czwarte respondentów. Jednocześnie blisko połowa korzysta z pojedynczych wizyt prywatnych. Co drugi ankietowany deklaruje, że jest aktywny, a co piąty w trosce o dobre samopoczucie stara się wysypiać.

Z badania wynika ponadto, że jedna piąta badanych, którzy powzięli noworoczne postanowienia, zdecydowała się zmienić przede wszystkim swoje nawyki żywieniowe. Decyzję o ograniczeniu cukru i spożywaniu większej ilości warzyw i owoców częściej podejmują kobiety (27% badanych pań) niż mężczyźni (16%). Niemal jedna piąta respondentów potwierdza, że ma również w planach większą aktywność fizyczną. 14% ankietowanych chciałoby zadbać o regularny sen, relaks i odpoczynek, a 13% więcej czasu poświęcać na hobby i pasje.

Wśród postanowień dotyczących zmiany stylu życia najmniej wskazań ankietowanych uzyskały odpowiedzi o rezygnacji z używek (9% wskazań), rozpoczęciu oszczędzania (7%), a także ograniczeniu godzin spędzonych na pracy (2%). Blisko 40% respondentów zdecydowało nie podejmować nowych wyzwań. Tym natomiast, którzy to uczynili, zależy przede wszystkim na zmianie dotychczasowego trybu życia na zdrowszy.

– Z naszego badania wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z pędu życia i środowiska, w którym żyją. W świetle deklaracji, wielu z nich podejmuje na co dzień działania mające utrzymać ich w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. To pozytywny trend, który zaczął rozwijać się w ostatnim czasie. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że zdrowe nawyki zmniejszają ryzyko poważnych chorób – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Co drugi badany zapewnia, że stara się być aktywny – chodzić na spacery lub uprawiać sport. Dla jednej trzeciej ważnym działaniem jest zdrowe i regularne odżywianie, natomiast dla jednej piątej wysypianie się. Na odpowiedź „nie piję alkoholu lub piję sporadycznie” wskazał już co czwarty respondent.

Niemal 30% ankietowanych potwierdza również, że w celu utrzymania dobrego samopoczucia regularnie chodzi do lekarza. W tej grupie największy odsetek stanowią osoby między 50. a 59. rokiem życia (42%). Niemal 20% badanych zadeklarowało korzystanie z witamin i suplementów diety. Najczęściej na taki krok decydują się dwudziestolatkowie (29% wskazań w tej grupie).

55% ankietowanych przynajmniej raz w roku wykonuje badania profilaktyczne, takie jak morfologia, USG czy badania przesiewowe. Natomiast nieco ponad jedna piąta realizuje je jedynie raz na kilka lat. Wyniki sondażu wyraźnie pokazują, że częstotliwość wizyt w laboratorium lub pracowni diagnostycznej jest silnie skorelowana z płcią i wiekiem ankietowanych osób. Do sprawdzania swojego stanu zdrowia bardziej skłonne są kobiety oraz osoby powyżej 70. roku życia.

Z odpowiedzi badanych wynika również, że w ciągu ostatniego roku z powodu choroby lub złego samopoczucia, na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu zdecydowało się ponad dwie trzecie z nich, a blisko 60% odbyło przynajmniej jedną kontrolę u specjalisty, m.in. endokrynologa, kardiologa, ginekologa czy onkologa. Natomiast z usług stomatologa w ciągu ostatniego roku skorzystało 36% ankietowanych. 21% odwiedziło lekarza w związku z obowiązkiem wykonania badań pracowniczych, a 15% udzielono pomocy na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.

W ramach NFZ leczy się trzy czwarte ankietowanych, z kolei 46% decyduje się na opłacenie pojedynczych wizyt prywatnych. Zakup dodatkowego, dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego (wykupionego indywidualnie lub przez pracodawcę), deklaruje 17% respondentów, natomiast ubezpieczenie na wypadek poważnego zachorowania (w ramach ubezpieczenia na życie) wybiera 14%.

Spośród chorób cywilizacyjnych i związanych z nią konsekwencji największe obawy wzbudza nowotwór – boi się go ponad połowa ankietowanych. Lęk przed zawałem, udarem czy miażdżycą wskazuje 14% respondentów. 10% obawia się depresji i chorób psychicznych, a 4% myśli o ryzyku wystąpienia cukrzycy.

O badaniu:

Badanie zrealizowane zostało na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniu 24 stycznia 2020 roku. W ramach badania ilościowego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1100).

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

SPBUiR: Jak zabezpieczyć firmę na wypadek katastrofy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego raportu Aon wynika, że zmiany klimatyczne i wynikające z nich katastrofy naturalne oraz zjawiska pogodowe spowodowały 232 mld USD strat. Tylko 31% z nich pokryły ubezpieczenia i wsparcie publiczne. Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR) radzi, aby przy zabezpieczaniu majątku firmy wybrać polisę od wszystkich ryzyk oraz uzupełnić ją o ubezpieczenie przerw w działalności/utraconych zysków (BI).

W raporcie Aon zwrócono uwagę, że odszkodowania z tytułu umów ubezpieczeń wypłacone w związku z katastrofami oraz pomoc publiczna wyniosły 71 mld USD, co oznacza, że 69% strat ekonomicznych poszkodowani musieli pokryć z własnej kieszeni.

– Tak wysoki poziom luki ubezpieczeniowej, czyli sumy strat ekonomicznych bez pokrycia w polisach, jest poważnym problemem. Zwłaszcza że mimo rosnącej częstotliwości gwałtownych zjawisk pogodowych, nadal dużo osób nie kupuje ubezpieczeń w ogóle. Z kolei ci, którzy zdecydują się na zawarcie umowy z ubezpieczycielem, często ograniczają się jedynie do podstawowej ochrony i zbyt niskich sum ubezpieczenia, które choć zapewniają niewysoką składkę, to w razie szkód o znaczących rozmiarach mogą nie gwarantować zadowalającego wsparcia. Takie podejście do ubezpieczeń jest szczególnie niebezpieczne w przypadku przedsiębiorstw – mówi Łukasz Zoń, prezes SPBUiR.

O skali problemu świadczy również przygotowana przez Lloyd’s analiza zjawiska niedoubezpieczenia w odniesieniu do wartości PKB (Lloyd’s Risk Report, A world at risk Closing the insurance gap), w której uwzględniono również Polskę. Choć poziom zabezpieczenia polskiego majątku na przestrzeni 6 lat uległ poprawie, to i tak ochroną objętych jest jedynie 2,1% wartości PKB. Na pierwszym miejscu zestawienia znajduje się Holandia, w której wskaźnik ten wynosi 7,7%. Lloyd’s przygotował też zestawienie branż o najlepszym pokryciu ubezpieczeniowym. Na samym końcu zestawienia znajduje się przetwórstwo przemysłowe. Z kolei najlepiej ubezpieczonymi branżami były: rynek nieruchomości, transport i magazynowanie, rolnictwo, leśnictwo i rybołówstwo.

W kontekście największych zagrożeń katastroficznych dla Polski wymienionych przez Aon (powodzie, wichury i huragany oraz deszcze nawalne) SPBUiR wskazuje, jak zatem dobrać odpowiednią ochronę dla biznesu na wypadek wystąpienia takich zdarzeń. Przede wszystkim należy pamiętać, że poszczególni ubezpieczyciele w różny sposób definiują każde zjawisko pogodowe, np. wystąpienie huraganu określają na podstawie prędkości wiatru, a deszcze nawalne klasyfikują na podstawie intensywności opadów. Może zatem dojść do sytuacji, w której uzyskanie odszkodowania z tytułu danego zdarzenia może być problematyczne. Choć w przypadku szkód masowych ubezpieczyciele zazwyczaj nie trzymają się sztywno zapisów OWU.

– Ryzyko braku uznania roszczenia przez towarzystwo zawsze jednak istnieje. Dlatego w miejsce standardowych polis od ryzyk nazwanych, należy rozważyć zakupienie ubezpieczenia w formule „all risks”, czyli od „wszystkich ryzyk”. Jego zakres ograniczają tylko wyłączenia, które obejmują m.in. szkody nuklearne, rażące niedbalstwo w zabezpieczeniu majątku czy działania umyślne ubezpieczonego oraz inne ryzyka w zależności, do jakiej grupy ubezpieczeń należy dany produkt (ochrona przed żywiołami, uszkodzeniami maszyn czy też sprzętu elektronicznego). Ważne jest jednak to, że właśnie ubezpieczyciel musi ewentualnie udowodnić, że szkoda mieści się w umówionym katalogu wyłączeń i w związku z tym odszkodowanie się nie należy. W każdym innym wypadku następuje wypłata – stąd właśnie nazwa „od wszystkich ryzyk” – zauważa Łukasz Zoń.

Ekspert przypomina też, że w przypadku niektórych szkód i zdarzeń pogodowych towarzystwa mogą zastrzec, iż suma ubezpieczenia i odszkodowanie może pokryć jedynie część kosztów likwidacji szkód. Zależy to od prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych zjawisk na obszarze, na którym znajduje się majątek przedsiębiorstwa. Co więcej, niektórzy ubezpieczyciele zakładają okres karencji dla wybranych ryzyk – w przypadku powodzi wynosi on zazwyczaj 30 dni o zawarcia umowy i opłacenia składki. 

SPBUiR zwraca uwagę, że o wiele wyższe straty ekonomiczne, niż te wynikające z konieczności naprawy lub zakupu nowych środków trwałych, może spowodować przestój w działalności i wynikający z niego brak zysku. Z obserwacji Stowarzyszenia wynika, że nawet 9 na 10 firm, które nie zabezpieczyły utraconych zysków, bankrutuje po szkodzie katastroficznej uniemożliwiającej płynną działalność.

– Ubezpieczenie przerw w działalności powinno być nieodłącznym rozszerzeniem kupowanej przez przedsiębiorców ochrony majątku. Gwarantuje bowiem utrzymanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa na takim poziomie, jakby szkoda skutkująca przestojem nie nastąpiła. Trzeba też zauważyć, że zapewnia lepsze współdziałanie i sprawną pomoc ubezpieczyciela, któremu zależy na jak najszybszym przywróceniu potencjału firmy do stanu sprzed szkody. Każdy dzień przestoju oznacza bowiem dla niego dodatkowe koszty – dodaje Łukasz Zoń.

Ekspert wskazuje, że ubezpieczenie BI zapewnia m.in.: pokrycie kosztów stałych (wynagrodzenia, amortyzacja, kredyty itp.), rekompensatę utraconego zysku księgowego brutto, opłacenie innych działań zapewniających ciągłość istnienia firmy (np. zlecenie produkcji w innym zakładzie), a także zjawiska i zdarzenia dotykające kontrahentów. Dlatego możliwe jest np. zabezpieczenie niemożności realizacji zamówienia przez wskazanych dostawców, odbiorców z powodu szkód, które wystąpią po ich stronie.

Więcej na temat raportu Aon:

(AM, źródło: Brandscope)

KUKE Finance: Ponad dwudziestoprocentowy wzrost obrotów w 2019 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2019 był udanym rokiem dla zależnej od Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) spółki KUKE Finance.

Obroty faktoringowe KUKE Finance wzrosły o 22% względem wyniku z 2018 roku. Liczba klientów spółki zwiększyła się o 36%, natomiast wartość przyznanych im limitów finansowych urosła o 54%.

– 2019 rok był dla nas przełomowy. Dzięki przejęciu portfela jednej ze spółek faktoringowych, wycofujących się z krajowego rynku, skokowo zwiększyliśmy skalę działania. Liczba obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw zwiększyła się o ponad 1/3, a ich kontrahentów o prawie 70%. To przełożyło się na wzrost obrotów i przychodów z działalności faktoringowej – powiedział Konrad Klimek, prezes KUKE Finance. – W tym roku sporym wyzwaniem będzie zwiększenie udziału faktoringu eksportowego w naszym portfelu i zachęcenie przedsiębiorców do korzystania z tej formy finansowania ekspansji zagranicznej – dodał.

(AM, źródło: KUKE)

Ergo Hestia: 19. edycja Artystycznej Podróży

0

Rozpoczęła się 19. edycja Artystycznej Podróży Hestii (APH) – konkursu powołanego do życia w 2002 roku zgodnie z ideą Piotra M. Śliwickiego, prezesa Grupy Ergo Hestia. APH jest skierowana do studentów IV i V roku wszystkich wydziałów i kierunków artystycznych polskich uczelni.

Najnowsza odsłona konkursu po raz kolejny zwraca się ku młodemu pokoleniu artystów z pytaniem o drogę do oswajania lęków, do odkrywania tego, co dotychczas nieznane, do zaprezentowania własnych ścieżek w wybieraniu tego, co najważniejsze. Zainteresowani uczestnictwem w Artystycznej Podróży studenci, tworzący prace w obszarach malarstwa, grafiki, rzeźby i instalacji, fotografii, sztuki cyfrowej i performance, mogą przesyłać swoje zgłoszenia przez specjalny panel na stronie internetowej. Przed uczestnikami 19. edycji APH stoi szansa miesięcznej podróży i rezydencji artystycznej w jednym z dwóch ośrodków rezydencyjnych: Nowym Jorku i Wilnie. Ponadto jeden z finalistów może otrzymać komercyjne zlecenie na artystyczną koncepcję raportu rocznego Ergo Hestii.

– Dzisiejsza rzeczywistość wymaga dużej wiary, siły charakteru i odporności psychicznej. Nadmiar rodzi chaos. Radzimy sobie z nim w różny sposób, często jednak tracąc z oczu to, co ważne. Zapraszając artystów do dialogu, sprawdzamy ich wybory i konfrontujemy je z naszymi. Czy rację mają ci, którzy mówią, że wszystko już było? Czy sztuka jest soczewką skupiającą uwagę na sprawach kluczowych? Chcemy sprawdzić, jak myślą o dzisiejszym świecie młodzi, a im samym dać przestrzeń do wypowiedzi – komentuje Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.

Mecenasem konkursu jest Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia.

(AM,. źródło: Ergo Hestia)

Porowneo.pl: Trzykrotny wzrost liczby polis mieszkaniowych w 2019 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według najnowszych analiz Porowneo.pl, od stycznia do grudnia 2019 r. liczba kupionych ubezpieczeń mieszkaniowych zwiększyła się o 199%.

Z danych porównywarki wynika, że w ubiegłym roku średnia składka płacona przez klienta kupującego ubezpieczenie mieszkaniowe za jej pośrednictwem wyniosła około 385 zł. Nabywcy ochrony dla domu płacili ok. 417 zł. Z kolei w przypadku mieszkania wysokość średniej składki wyniosła ok. 276 zł. Z danych Porowneo.pl wynika ponadto, że skomplikowanie polis sprawia, że wykupujący je popełniają błędy i podpisują umowę, która nieodpowiednio chroni ich mieszkanie lub dom. Inne problemy to lektura OWU dopiero po podpisaniu umowy oraz sugerowanie się ceną ubezpieczenia, a nie tym, co ono faktycznie obejmuje.

– Błędy popełniane są również podczas dopełniania formalności związanych z zaciąganiem kredytu hipotecznego. Najczęściej banki proponują wtedy podpisanie wymaganej przez pożyczkodawcę umowy, która dotyczy ubezpieczenia danej nieruchomości. W takich momentach trzeba być czujnym i nie kierować się atrakcyjną ceną wskazaną w ofercie. W wielu przypadkach kryje się za nią jedynie podstawowa wersja, obejmująca zwykle ubezpieczenie murów lub murów i elementów stałych – mówi Kamila Kamińska, dyrektor operacyjny Porowneo.pl. – W praktyce oznacza to, że chronimy jedynie elementy konstrukcyjne, ale już nie nasze meble, sprzęt RTV i AGD czy inne elementy wyposażenia mieszkania – zaznacza.

(AM, źródło: Porówneo.pl)

UE: Ubezpieczyciele niechętni podniesieniu wymogów kapitałowych

0

Europejscy ubezpieczyciele mogą musieć odkładać więcej pieniędzy, aby chronić ubezpieczonych na wypadek swojej niewypłacalności, a regulatorzy powinni móc sprawnie zamykać niewypłacalnych ubezpieczycieli, bez potrzeby wdrażania planów ratunkowych za pieniądze podatników – uważa Valdis Dombrovskis, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej odpowiedzialny za usługi finansowe. Jego zdaniem wart 11 bln euro europejski sektor ubezpieczeniowy stoi w obliczu narastających ryzyk cybernetycznego i klimatycznego. Insurance Europe jest przeciwna, ponieważ uważa środki ostrożnościowe za wystarczające i sugeruje, że nowe wymogi mogłyby zaszkodzić globalnej konkurencyjności sektora.

Unia Europejska zamierza zrewidować obowiązujące od 4 lat zasady kapitałowe dla ubezpieczycieli, znane jako Solvency II. – Nie ma na poziomie unijnym ustalonego reżimu dla sektora ubezpieczeniowego na wypadek kryzysu i nie ma minimum zasad co do gwarancji ubezpieczeniowych – zauważył Dombrovskis, przemawiając w Brukseli.

Po kryzysie finansowym z lat 2007–2009 UE wprowadziła reżim dla sektora bankowego, będący zbiorem wymogów, dający regulatorom możliwość zamykania upadających banków w sposób szybki i uporządkowany, bez ratowania ich pieniędzmi podatników. Plany gwarancji ubezpieczeniowych, dostępne w niektórych państwach UE, są dla konsumentów ostatnią deską ratunku, na wypadek niewypłacalności ubezpieczyciela.

Gdyby każde państwo UE miało plany gwarancyjne, byłoby to korzystne dla ubezpieczonych, podatników i całego sektora ubezpieczeniowego – podkreślił Dombrovskis. Rozważane jest również, czy wymogi dotyczące raportowania o swojej działalności przez ubezpieczycieli mogą zostać złagodzone. Dombrovskis zapowiedział, że poprosi ciało doradcze ds. rachunkowości o opracowanie nowych standardów „wystarczających i rzetelnych” informacji w kwestii zrównoważonego rozwoju. UE oceni, jak ubezpieczyciele integrują ryzyka klimatyczne i środowiskowe oraz jak wzmocnić odporność sektora na katastrofy naturalne.

(AC, źródło: Reuters)

Strategia sprzedaży ubezpieczeń grupowych tu i teraz.

0
Waldemar Poberejko

W momencie rozpoczęcia działań sprzedażowych – niezależnie, czy zajmiesz się ubezpieczeniami grupowymi, czy innymi produktami – masz dwie płaszczyzny działania. Pierwsza dotyczy rynku pierwotnego. Firm i klientów, którzy nie mają jeszcze określonego produktu. Badania dotyczące mojego pola aktywności mówią, że około 30% firm w Polsce (przeważnie małych i średnich) nie posiada polisy grupowej. Druga część klientów, dotycząca rynku wtórnego, posiada już taką umowę. Teoretycznie ma swojego agenta, opiekuna, ma zapewniony serwis i powinna być zadowolona z produktu, który wybrała. Doświadczenie sprzedażowe pokazuje, że w obu przypadkach masz szansę na sprzedaż i nawiązanie wartościowej relacji.

Dzisiaj pokażę ci, w jaki sposób przygotować się do pracy i wykorzystać swoje otoczenie i możliwości, by zacząć sprzedawać ubezpieczenia grupowe. Jak wykorzystać swoje tu i teraz?

Praca w biznesie ubezpieczeniowym jest pasjonująca z jednego prostego faktu: każdy człowiek chodzący po ulicy, wykonujący pracę umysłową lub fizyczną, bez względu na wykształcenie, osiągane dochody czy aktualną sytuację psychiczną, może zostać twoim klientem. Tu i teraz. W skrajnym i agresywnym podejściu do sprzedaży (unikam takiego rozumienia klienta i braku empatii w doradztwie) istnieją techniki, które wprost mówią o tym, iż każdy z nich nosi w swojej kieszeni twoją składkę i twoją prowizję. Musisz tylko umiejętnie ją wyjąć. Takie myślenie, niezależnie jak je opiszemy, daje nam jeszcze jedną perspektywę. Teoretycznie każdy z nas, bez wielkich kosztów wejścia, może rozpocząć pracę w branży ubezpieczeniowej. Każdy z nas może rozpocząć pracę z określonym produktem i odnieść sukces. Oczywiście, jest to zawód niesamowicie wymagający, selektywny i odpowiedzialny, ale to już temat na kolejną dyskusję. Dziś skupmy się na ubezpieczeniach grupowych i odpowiedzmy sobie na fundamentalne pytanie: w jaki sposób przygotować się do skutecznej sprzedaży ubezpieczeń grupowych w roku 2020?

Twoje możliwości produktowe: tu i teraz. Wiedza o produkcie i elastyczność oferty; czy skupisz się na jednym rozwiązaniu i będziesz je stale promował (doradca skupiony na jednym towarzystwie ubezpieczeniowym), czy raczej poszukasz koncepcji szerokiej i wybierzesz klientowi najciekawsze rozwiązania z palety towarzystw ubezpieczeniowych i produktów (multiagent lub broker)?

Właśnie ta druga koncepcja jest bliska mojemu osobistemu spojrzeniu na profesjonalną pracę, jednak w obu podejściach będziesz potrzebować wyjścia poza utarte schematy.

Każda z sytuacji będzie wymagać innego przygotowania do rozmowy i szukania trochę innych argumentów. Przeanalizuj więc produkt i szerokość własnej oferty. Znajdź jej mocne strony (faktyczne, rynkowe, a nie pozorne; dostosowane do klientów, a nie narzuconych szablonów czy zawsze pozytywnych przekazów towarzystw ubezpieczeniowych).

Musisz mieć wiedzę i odwagę wybierać; decydować samodzielnie o produkcie i osobistych ścieżkach doradztwa.

Twoja wiedza o sprzedaży: tu i teraz. Technikach, schematach funkcjonowania firmy, obsłudze produktów grupowych, siłach nacisku i ośrodkach decyzyjnych. Czego jeszcze potrzebujesz, by być pełnoprawnym i wartościowym rozmówcą dla głównej księgowej w dużej firmie lub szefa w małej firmie budowlanej?

Tutaj warto zaznaczyć jeszcze wiedzę o rynku ubezpieczeń grupowych i twojej potencjalnej lub realnej konkurencji. Jak mocno ją znasz? Czy jesteś w stanie znaleźć jej słabe punkty i jaką siłą relacji i produktu dysponujesz, by przebić się w świadomości klientów i zaproponować inne, często nieznane lub nowatorskie rozwiązania?

Twój pomysł na pracę: tu i teraz. Koncepcja sprzedaży, którą wybierzesz. Punkty zaczepienia, potencjalni klienci i firmy wokół, znane osoby lub kompletnie obcy ludzie. Z mojego doświadczenia wynika, że ten etap jest strategiczny. Oczywiście przede wszystkim wynika z dwóch poprzednich, czyli możliwości produktowych i wiedzy o sprzedaży, jednak właśnie w nim zawarta jest cała siła wyniku. Tutaj mamy determinację i konsekwencję kroków i działań, liczbę odbytych spotkań i aktywność sprzedażową: realną lub pozorowaną. Szukanie wymówek lub mocne ciśnięcie bez oglądania się na przeciwności. Właśnie tutaj wykuwa się nasz charakter doradcy. Uczymy się na własnych błędach i sukcesach. Poznajemy realny świat sprzedaży. Płynny i w nieustannym ruchu. Podlegający zmianom opiekunów i towarzystw ubezpieczeniowych, zmianom warunków umów ubezpieczeń i wyboru kolejnych rozwiązań. Klienci przecież ciągle kupują. Od ciebie lub twojej konkurencji. Szukają rozwiązań, a ty, dzięki aktywności, wiedzy i produktom, tu i teraz, możesz znaleźć się w centrum wydarzeń. Wówczas kolejny klient na twojej ścieżce doradztwa wybierze właśnie twoje rozwiązania!

Waldemar Poberejko
Twórca projektu gruplowe.pl
Trener skutecznej sprzedaży ubezpieczeń grupowych
Zarządzający w Team Gruplowe.pl

Posłuchaj:

Izabela Król dyrektorem ds. rynku w pionie UNIQA dla Biznesu

0
Izabela Król

W lutym Izabela Król została dyrektorem ds. rynku w pionie UNIQA dla Biznesu, który kompleksowo zajmuje się przedsiębiorcami.

„Bardzo sie cieszę, że Iza Król dołączyła do pionu UNIQA dla Biznesu, którym kieruje Tomek Szarek. To wzmocnienie zespołu UNIQA Polska” – napisał na Twitterze Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA w Polsce.

Iza podjęła wyzwanie rozwinięcia strategii UNIQA dla Biznesu. Objęła stanowisko dyrektora departamentu rynku. Wierzę, że wzmocni nas wiedzą, bogatym doświadczeniem i umiejętnością patrzenia z szerokiej perspektywy. Równocześnie, będąc znaną ze swojego entuzjazmu, doda nam również wiele energii. Ta odwaga, bezkompromisowość  i energia jest potrzebna, bo zamierzamy zmienić świat ubezpieczeń dla biznesu, oferując nową jakość usług od 2020 roku – mówi Tomasz Szarek, dyrektor zarządzający pionem UNIQA dla Biznesu.

Izabela Król związana jest z branżą ubezpieczeniową od 1997 roku. Karierę zaczęła w AIG, gdzie pracowała przez 19 lat. Od 2017 roku była dyrektorem oceny ryzyka w Colonnade.

Biznes korporacyjny jest jednym z kluczowych i strategicznych obszarów w portfelu UNIQA, który według mnie ma olbrzymi potencjał na rozwój. A ja uwielbiam tworzyć. I mocno wierzę, że z moim doświadczeniem w ubezpieczeniach korporacyjnych oraz relacjami z rynkiem wspólnie zbudujemy nową wartość, która pozwoli firmie wzmocnić ten segment. Cieszę się na nowe wyzwanie – mówi Izabela Król, dyrektor Departamentu Rynku UNIQA dla Biznesu.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: UNIQA Polska)

18,532FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie