Blog - Strona 294 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 294

Polisy komunikacyjne Compensy w ofercie Rankomat

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach rozszerzenia współpracy Rankomat z Vienna Insurance Group w Polsce do oferty mulitporównywarki dołączyły polisy komunikacyjne Compensy. Dla tej ostatniej to kolejny krok w realizacji strategii multikanałowości.

Compensa rozpoczęła swoje działania mające na celu realizację obecności w wielu kanałach dystrybucji w kwietniu 2023 r., wraz z wdrożeniem platformy OMNI oferującej agentom dostęp do oferty wszystkich trzech marek ubezpieczyciela. W skład oferty dostępnej w Rankomat wchodzą OC, AC, NNW oraz assistance drogowe. Polisy można kupić zarówno samodzielnie na stronie rankomat.pl, jak i przy telefonicznym wsparciu jednego z 200 doradców porównywarki.

Compensa jest kolejnym dużym partnerem w portfolio porównywarki. Wcześniej Rankomat rozszerzył ofertę o polisy komunikacyjne PZU.

– Z VIG współpracujemy prawie od samego początku działalności porównywarki Rankomat. Jest to sprawdzony i zaufany partner, który oferuje ochronę ubezpieczeniową o najwyższym standardzie. Dlatego cieszymy się, że możemy zaoferować klientom produkty Compensy. Dzięki temu otrzymają oni dostęp do jeszcze szerszej oferty ochrony ubezpieczeniowej, z której będą mogli wybrać te oferty, której najlepiej odpowiadają ich potrzebom – mówi Łukasz Janda, CPO Rankomat.

– Multikanałowość jest dla nas jedną z kluczowych kwestii, za tym idzie nasza decyzja, aby zaproponować klientom rankomat.pl ubezpieczenia komunikacyjne wszystkich naszych marek. Jako jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń chcemy, by nasze produkty były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, zarówno kupujących ubezpieczenia u agentów, jak i tych, którzy preferują zakup polisy w kanałach zdalnych. Zgodnie z naszymi zasadami w każdym z kanałów dystrybucji oferujemy taką samą cenę, tak aby każdy miał równy dostęp do naszej oferty – komentuje Michał Miklewski, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż detaliczną Compensy.

(AM, źródło: InnerValue)

XI Kongres PIU: Dwadzieścia lat w Unii Europejskiej

0
Źródło zdjęcia: PIU

W dniach 22–23 maja w Sopocie odbędzie się XI Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. Tematyka tegorocznego spotkania dotyczyć będzie rocznicy obecności Polski w Unii Europejskiej. Uczestnicy Kongresu będą dyskutować o dokonaniach z tego okresu, ale także zastanowią się nad perspektywami na kolejne lata.

O ocenę, czy Polska prawidłowo wyznaczyła poziom aspiracji, zostaną zapytani m.in. Brian Porter-Szűcs, profesor historii na Uniwersytecie Michigan, oraz Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego i starszy ekonomista Banku Światowego. O perspektywach dyskutować będą z kolei goście panelu poświęconego unijnym regulacjom, m.in. Petra Hielkema, przewodnicząca Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych, oraz Didier Millerot, szef wydziału ubezpieczeń i produktów emerytalnych w Dyrekcji Generalnej ds. Stabilności Finansowej, Usług Finansowych i Unii Rynków Kapitałowych Komisji Europejskiej. Wraz z profesorem Jackiem Jastrzębskim, przewodniczącym Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, rozmawiać będą o unijnych i lokalnych wyzwaniach legislacyjnych, które stoją przed branżą ubezpieczeniową. Dzień zamknie wykład o przyszłości sztucznej inteligencji. O zagrożeniach, wyzwaniach i udogodnieniach z nią związanych opowie prof. Aleksandra Przegalińska z Akademii Leona Koźmińskiego.

Drugi dzień kongresu tradycyjnie otworzy tematyka technologiczna. Innowacje w obszarze ubezpieczeń zaprezentują przedstawiciele UNIQA, Carrot i Biura Informacji Kredytowej.

Kolejne panele poświęcone będą regulacjom w likwidacji szkód oraz ubezpieczeniom kredytu kupieckiego i zmianom w polskiej gospodarce. Eksperci rozmawiać będą m.in. na temat skutecznego kształtowania wzorcowego systemu prawa ubezpieczeniowego i odszkodowawczego oraz mocnych i słabych stronach polskiej gospodarki, roli kredytu kupieckiego w finansowaniu działalności przedsiębiorstw, doświadczeniach i wyzwaniach związanych z ekspansją międzynarodową.

Więcej informacji

(AM, źródło: PIU)

Wyedukowany ubezpieczeniowo klient to niestety rzadkość

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Przez kilka dni uważnie śledziłam sekcje komentarzy na stronach TU w social mediach. Wyniki tych obserwacji porównałam z osobistymi doświadczeniami z blisko 20-letniej pracy z klientem indywidualnym.

Zrozumienie tematu ubezpieczeń przez przeciętnego klienta jest co najwyżej pobieżne. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko edukować, edukować i jeszcze raz edukować.

Wiedza Polaków o ubezpieczeniachdotyczy głównie tych obowiązkowych, przy czym warto zauważyć, że najczęściej ogranicza się do świadomości, że ubezpieczenie jest obowiązkowe, ale już brak informacji o zasadzie jego działania, przypadkach, w których zadziała, ograniczeniach w ochronie. Brakuje też klientom informacji o możliwych rozszerzeniach, a także korelacjach, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi rodzajami polis.

Jeśli trafimy na otwartą osobę, jest spora szansa, że ze spotkania z nami wyniesie i zastosuje potem w praktyce sporą dawkę wiedzy. Natomiast jeśli jest pozostawiona sama sobie lub wybiera zakup ubezpieczenia w ramach self-service, pozostaje tylko rozczarowanie.

Usłyszałam kiedyś, że wystarcza „OC ustawowe” na samochód, bo ono wszystko pokrywa. Nie potrzeba autocasco, assistance – to tylko jakieś wymysły, by wykorzystywać ludzi i zarabiać na nich pieniądze. Klient to wie, bo jego kolega z OC miał i holowanie, i naprawę samochodu, wszystko na tip-top pokryte. Nie rozumiał tylko, że kolega występował w tym zdarzeniu drogowym w roli poszkodowanego…

Inny znany mi przypadek dotyczył ubezpieczenia nieruchomości. Klient spokojnie czekał, aż woda kapiąca z uszkodzonego dachu do wnętrza budynku zaleje mu dom, bo przecież jest ubezpieczony od zalania, a nawet od deszczu! U kolegi to zadziałało – zalało mu dom, dostał odszkodowanie i kupił piękne nowe panele podłogowe, pieniędzy wystarczyło nawet na cały parter. Jakie było zaskoczenie tego pewnego klienta, kiedy otrzymał odmowę wypłaty z uwagi na zły stan techniczny, długotrwałe działanie wody i brak reakcji zapobiegawczej na powiększanie się szkody.

Nawet jak się nie należy, to i tak… się należy!

Zupełnie odrębnym tematem są nadużycia ochrony lub próby oszustwa, które czasem wynikają z niewiedzy lub przekonania społecznego, że przecież dużej firmie nic się nie stanie, gdy wypłaci trochę pieniędzy potrzebującej jednostce, niezależnie od sytuacji, która taką potrzebę zrodziła.

Nagminne są próby ubezpieczenia się już po szkodzie lub bezpośrednio z zamiarem zgłoszenia roszczenia. Dotyczy to zarówno pojedynczych osób, jak i małych firm, gdzie przedsiębiorca próbuje ubezpieczyć się po fakcie, by polisa pokryła koszty jego nierzetelnego działania. Swoistą patologią rynkową znaną od wielu lat są próby zarobienia na szkodzie z OC sprawcy tak, by starczyło nie tylko na naprawę auta, ale jeszcze co najmniej na dobrą imprezę.

Nie najlepiej również jest z wiedzą o produktach i ich dopasowaniu do konkretnej potrzeby ubezpieczeniowej, chociaż tutaj akurat uważam, że klienci są w tej kwestii usprawiedliwieni – od tego jest dobry agent. To on ma znać produkty i pomóc klientowi je zrozumieć, a następnie odpowiednio dobrać do sytuacji.

Szkoda mi jednak tych wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na samodzielne zakupy przez internet, gdyż często okazują się być nietrafione. Najciekawsze przypadki to zakup assistance samochodowego zamiast autocasco czy przekonanie, że udział własny w szkodzie jest czymś dobrym, a ponieważ dostaje się za niego zniżkę, to w takim razie warto go mieć. Słyszałam też opowieść o tym, jak klient na infolinii dokupił ryzyko „opony” do OC, a potem dzwonił z pretensjami, że żadnych opon do samochodu mu nie przysłano. Bardziej drastyczne przykłady to ubezpieczenia na życie typu grupy otwarte zakupione bez świadomości ograniczeń lub z podaniem nieprawdy w ankiecie medycznej, co skutkuje całkowitym brakiem ochrony.

Agent, broker, infolinia – jedna wielka rodzina

To zadziwiające, ale wielu klientów, w tym nawet prowadzących własne biznesy przedsiębiorców, postrzega nas jak jedną wielką ubezpieczeniową rodzinę zatrudnioną u jednego pracodawcy na jednolitych zasadach. Klienci bardzo mało wiedzą o zasadach działania agencji ubezpieczeniowej czy strukturach w firmach. Często są zaskoczeni faktem, że agent ubezpieczeniowy jest po prostu przedsiębiorcą prowadzącym działalność. Niespecjalnie też odróżniają od siebie kanały dystrybucji. Co za tym idzie, z trudem i raczej bez entuzjazmu odnoszą się do tego, że różne kanały sprzedaży nie obsługują siebie wzajemnie, bo przecież firma „x” to firma „x”, nieważne, do którego biura się pójdzie czy zadzwoni. Często też mają wewnętrzne przekonanie, że posiadamy ich wszelkie dane osobowe, i nie zawsze rozumieją konieczność ich podawania, bo „przecież się w tej firmie już ubezpieczałem wiele razy, to sobie tam pani w komputerku znajdzie”.

Dodatkowo niektóre osoby nie potrafią wyobrazić sobie współczesnego przepływu informacji, w związku z czym zakładają, że jeśli załatwiają coś w agencji „x”, to wiadomo o tym u agenta „y”, a po rozmowie z infolinią informacje przekazywane są do pośrednika i treść ustaleń z infolinią w jakiś magiczny sposób jest mu znana. Chociaż bankowość elektroniczna jest obecna w naszym codziennym życiu już blisko 20 lat, klienci często myślą, że przelewy nadal księgowane są ręcznie. Nie zliczę telefonów czy wiadomości o treści: „wczoraj zrobiłem przelew za polisę, i jak? Doszło już to do pani?”.

Pan mi to sprzedał, to mi to pan teraz załatwi

Powiedzmy to głośno: rola agenta ubezpieczeniowego w procesie likwidacji szkód jest żadna. Agent nie ma interesu, by w nim uczestniczyć, zarówno od strony formalnej, jak i etycznej czy biznesowej. Od strony praktycznej też nie – nic z tego nie będzie miał oprócz szeroko rozumianych kłopotów i niedogodności, a często także pretensji ze strony klienta. A jednak oczekiwania klientów w tym zakresie są jasne: pan mi to sprzedał, to teraz mi pan pomoże to załatwić.

Jest na to tylko jedna, jedyna rada – każdorazowo przekierowywać klientów bezpośrednio do TU, udzielając jedynie informacji co do możliwych form kontaktu, sposobu składania dokumentów, dostępnych ścieżek postępowania, w tym ścieżek reklamacyjnych oraz formalnych dróg załatwiania sporów. Tyle z teorii, w praktyce nie znam agenta, który chociaż raz w taki proces likwidacyjny nie został przez klienta wciągnięty. Sama kilka razy dałam się wkręcić – i bardzo potem tego żałowałam.

Uważam, że naprawdę warto dzielić się z klientami wiedzą o naszej branży, rozwiązaniach i zasadach funkcjonowania. Wzajemne zrozumienie pozwala budować dobre relacje, a te są przecież bezcenne. 

Katarzyna Barszcz-Mrozicka

właścicielka KBM Ubezpieczenia

UNIQA: Ochrona z Plusem zyskała uznanie klientów

0
Źródło zdjęcia: Uniqa

W kwietniu minęło 10 lat od wprowadzenia przez UNIQA grupowego ubezpieczenia na życie Ochrona z Plusem. Jego charakterystyczną cechą są cegiełki, które umożliwiają personalizację ochrony.

Ochrona z Plusem to grupowe ubezpieczenie na życie, którym firmy mogą objąć swoich pracowników. Jego konstrukcja pozwala pracodawcy zbudować program ochrony uwzględniający specyfikę działalności firmy, jej strukturę organizacyjną, stopień rozproszenia działalności czy tryb pracy.

– Przełomowym momentem w rozwoju naszej oferty było wprowadzenie w 2017 roku tzw. cegiełek, czyli dodatkowych zakresów ochrony. Na rynku pojawiały się w tamtym okresie podobne konstrukcje, ale nasze cegiełki były szyte na miarę i opracowywane z myślą o dużych klientach korporacyjnych. Byliśmy pierwszym towarzystwem, które zaoferowało tak szeroką spersonalizowaną ochronę w ubezpieczeniach grupowych. Klienci docenili to rozwiązanie, bo dało im ono możliwość personalizacji zakresu ubezpieczenia grupowego. Co ważne, odpowiadają one również pośrednikom, z którymi współpracujemy – podkreśla Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA w Polsce.

Najpopularniejszą cegiełką od początku istnienia produktu jest pakiet obejmujący ochroną zdrowie dziecka. Dużym zainteresowaniem cieszy się też ochrona wypadkowa. W 2023 roku UNIQA zaprezentowała nowe cegiełki – Pakiet Onkologiczny i Pakiet Kardiologiczny.

– Spodziewaliśmy się dużego zainteresowania tymi zakresami, ale ich popularność przerosła nasze oczekiwania. Coraz więcej klientów, zarówno tych, którzy przystępują do ochrony, jak i ją rozszerzających, decyduje się na te pakiety. Cegiełka onkologiczna bardzo szybko wybiła się na drugą pozycję za pakietem obejmującym dzieci – dodaje Artur Skiba.

Dziś UNIQA obejmuje ochroną w ubezpieczeniach grupowych blisko pół miliona klientów, a cegiełki stanowią ok. 15% składki zbieranej wśród nowych klientów.

Więcej o produkcie w rozmowie „Gazety Ubezpieczeniowej” z Arturem Skibą.

(AM, źródło: UNIQA)

Generali wyróżniającym się pracodawcą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już po raz kolejny Generali Polska otrzymało tytuł Friendly Workplace oraz znalazło się w rankingu Najlepszy Pracodawca „Forbesa”. Wcześniej ubezpieczyciel został doceniony przez magazyn „Home and Market” jako Odpowiedzialny Pracodawca, a także jego działania zostały wymienione w Raporcie Dobrych Praktyk opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Bardzo się cieszę, że po raz kolejny Generali zostało wyróżnione w rankingu Najlepszy Pracodawca magazynu „Forbes”. Powodów do świętowania jest więcej, ponieważ uzyskaliśmy ponownie tytuł Friendly Workplace. Jest to ogromne osiągnięcie, które pokazuje, jak bardzo cenione są nasze wysiłki w tworzeniu przyjaznego i inspirującego środowiska pracy. Dziękuję naszym pracownikom oraz menedżerom za zaangażowanie, pielęgnowanie wzajemnych relacji oraz tworzenie partnerskiej i przyjaznej atmosfery pracy. Dzięki temu Generali może być jednym z najlepszych miejsc pracy oraz stwarzać przestrzeń do rozwoju i osiągania celów zawodowych – powiedziała Magdalena Kurpiewska, członkini zarządu Generali Polska.

Najlepsza i przyjazna firma 

Redakcja Markapracodawcy.pl, przyznając Generali po raz kolejny tytuł Friendly Workplace, zwróciła uwagę na przyjazną kulturę organizacyjną budowaną na takich filarach, jak pasja w działaniu, odwaga, współpraca, etyka, uczciwość, empatia, integracja czy siła doceniania. Szczególnie doceniona została realizacja programów szkoleniowych.

Odpowiedzialny pracodawca

Wcześniej redakcja „Home and Market” przyznała Generali Polska tytuł Odpowiedzialny Pracodawca. W rankingu realizowanym przez miesięcznik brane były pod uwagę m.in. akcje społeczne, zaangażowanie, a także sposób, w jaki firma dba o swoich pracowników, np. zapewniając wsparcie psychologiczne. Działania Generali znalazły się też w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W 22. edycji znalazło się 5 dobrych praktyk ubezpieczyciela.

(AM, źródło: Generali)

Rzecznik Praw Pacjenta przyznaje świadczenia dla szerszego grona poszkodowanych przez szczepienia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Praw Pacjenta wypłacił już ponad 5,4 mln zł świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego Szczepień Ochronnych. Urząd wraca też do zamkniętych spraw, jeśli zaktualizowana zostaje lista działań niepożądanych danej szczepionki.

Fundusz działa od 2022 roku. Od tego czasu Rzecznik wsparł z jego środków 253 pacjentów, którzy doznali poważnych działań niepożądanych. W całym 2023 r. przyznał łącznie 1,15 mln zł odszkodowań. Z kolei od początku tego roku wydał już 59 decyzji, w tym przyznając ponad 560 tys. zł na rzecz 20 pacjentów.

Pod koniec ubiegłego roku Rzecznik wznowił z urzędu sprawy dotyczące żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej po szczepionce Vaxzevria. W 10 sprawach zmienił swoje wcześniejsze decyzje i przyznał świadczenie kompensacyjne. Ponadto 3 pacjentów skorzystało z możliwości złożenia wniosku, istniejącej mimo upływu standardowego terminu 1 roku od zakończenia hospitalizacji. Łącznie na rzecz 13 pacjentów z żylną chorobą zakrzepowo-zatorową po szczepionce Vaxzevria Rzecznik przyznał w ciągu ostatnich 4 miesięcy ponad 201,5 tys. zł (średnia kwota – 15,5 tys. zł).

Podobna sytuacja dotyczy jednodawkowej szczepionki Jcovden. W tym zakresie Rzecznik wznowił z urzędu 2 sprawy i wydał decyzje o przyznaniu świadczenia. Kolejny pacjent zgłosił nowy wniosek dotyczący szczepienia wykonanego w 2021 roku. Również ta sprawa została rozpatrzona pozytywnie. Łącznie Rzecznik przyznał 107,5 tys. zł na rzecz 3 pacjentów z zapaleniem mięśnia sercowego lub zapaleniem osierdzia po szczepionce Jcovden  (średnia kwota – 35,8 tys. zł).

(AM, źródło: RzPP)

Słaby kwiecień na giełdach nie wyhamował rozpędu OFE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W kwietniu uległa zakończeniu dobra passa najważniejszych globalnych indeksów, a na głównych giełdach odnotowano kilkuprocentowe spadki. Z danych zgromadzonych przez Analizy.pl wynika, że OFE, które 80% aktywów mają ulokowane w akcjach krajowych spółek, poradziły sobie jednak bardzo dobrze, zarabiając średnio 2%, czyli niemal tyle, co w marcu. W ciągu 12 miesięcy osiągnęły średnią stopę zwrotu na poziomie 35,6%.

Najwyższą stopę zwrotu, tj. 2,2%, wypracował UNIQA OFE, który jednak w ciągu ostatnich 12 miesięcy miał najsłabszy wynik, wynoszący i tak solidne 33%. Powyżej średniej zarobiło w tym czasie łącznie 5 funduszy, a najlepszy okazał się PKO BP Bankowy OFE (38,5%). On z kolei wypadł najsłabiej w samym kwietniu.

W minionym miesiącu wartość aktywów zgromadzonych w OFE wzrosła o 1,7%, czyli o 3,82 mld zł, do 225,6 mld zł – najwyższego poziomu od zmian systemowych w lutym 2014 roku. Największy w tym udział miał dodatni wynik z zarządzania szacowany na 4,3 mld zł. Na minus zadziałały ujemne przepływy między OFE a ZUS.

– OFE kontynuują serię dobrych wyników, w kwietniu zarobiły 2%, w ciągu ostatnich 12 miesięcy 36,5%. Rynek kapitałowy potrafi dawać wysokie stopy zwrotu, co jest szczególnie ważne w kontekście naszej potrzeby kumulowania dodatkowych oszczędności emerytalnych Trwające do końca lipca okno transferowe, które pozwala na skorzystanie z oferty OFE, jest dobrą okazją do przyjrzenia się finansowemu zabezpieczeniu swojej starości i podjęcia odpowiednich kroków do jego poprawy. Warto mieć świadomość, że dzisiejsze dobre decyzje mogą mieć kluczowe znaczenie dla przyszłej jakości naszego życia – komentuje Małgorzata Rusewicz, prezeska Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych.

(AM, źródło: Analizy.pl)

EIOPA: Cyfryzacja europejskich ubezpieczeń pozostawia wiele do życzenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych opublikował sprawozdanie, w którym analizuje poziom cyfryzacji w europejskim sektorze ubezpieczeń.  Ustalenia zawarte w dokumencie, oparte na wynikach badania EIOPA z 2023 r. oraz spostrzeżeniach ze specjalnego badania Eurobarometru, pokazują szerokie spektrum praktyk na rynku i wskazują na znaczne różnice w gotowości cyfrowej poszczególnych ubezpieczycieli.

Z danych zebranych przez EIOPA wynika, że poziom cyfryzacji wśród europejskich ubezpieczycieli jest zróżnicowany i w większości przypadków nadal znajduje się na wczesnym etapie. Kanały dystrybucji oparte wyłącznie na technologiach cyfrowych nadal pozostają daleko w tyle za kanałami fizycznymi lub hybrydowymi. Dotyczy to w szczególności ubezpieczeń na życie, w przypadku których konsumenci preferują osobiste spotkania, mimo że narzędzia internetowe są również wykorzystywane do porównywania produktów lub uzyskiwania większej ilości informacji na temat niektórych ofert. Najpopularniejszymi obecnie kanałami komunikacji są telefoniczne, e-mail i osobiste spotkania, ale oczekuje się, że wykorzystanie chatbotów znacznie wzrośnie, zwłaszcza ze względu na pojawienie się generatywnej sztucznej inteligencji.

Większość ubezpieczycieli jest aktywna w mediach społecznościowych i wykorzystuje ten kanał do interakcji z klientami oraz do uruchamiania kampanii marketingowych i edukacyjnych – czasami we współpracy z influencerami. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku aktywnych relacji handlowych z firmami BigTech. Blisko 80% respondentów korzysta z ich usług do przechowywania danych w chmurze.

Sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana przez 50% respondentów w ubezpieczeniach non-life i 24% w ubezpieczeniach na życie. Większość obecnych rozwiązań została opracowana wewnętrznie dla prostszych zadań z bardziej wytłumaczalnymi algorytmami, zachowujących nadzór człowieka. Oczekuje się, że wykorzystanie SI znacznie wzrośnie w nadchodzących latach. Inne technologie, takie jak internet rzeczy, blockchain i ubezpieczenia parametryczne, są obecnie wykorzystywane tylko przez niewielką liczbę firm.

EIOPA zauważa również, że w ciągu ostatnich dwóch lat ubezpieczyciele odnotowali wzrost na rynku polis cybernetycznych, mimo że wiele produktów ubezpieczeniowych nadal wyklucza pewne ryzyko. Zakłady postrzegają nabywanie odpowiednich talentów i umiejętności jako klucz do udanej transformacji cyfrowej. Brak tych dwóch elementów jest postrzegany jako główna przeszkoda we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych.

Ustalenia zawarte w sprawozdaniu pomogą EIOPA w ocenie ryzyka i korzyści płynących z cyfryzacji dla rynku i klientów, ocenie i opracowaniu środków regulacyjnych, poprawie konwergencji praktyk nadzorczych i nadzoru nad nimi oraz zapewnieniu zainteresowanym stronom możliwości czerpania korzyści z cyfryzacji przy jednoczesnej ochronie klientów i zapewnieniu stabilności finansowej.

(AM, źródło: EIOPA)

Odc. 251 – Jak skuteczniej sprzedawać ubezpieczenia on-line

0

Jak skuteczniej sprzedawać ubezpieczenia on-line? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jak skutecznie sprzedawać przez internet?
  • Dlaczego warto rozwijać też tradycyjne kanały sprzedaży?
  • Co warto wiedzieć o ubezpieczeniu CUK Assistance?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Kwiecień 2024

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kwiecień w ubezpieczeniach stał pod znakiem roszad kadrowych w top managemencie firm ubezpieczeniowych. Decyzje personalne, jakie zapadły w minionym miesiącu, dotyczyły obsady tak istotnych stanowisk, że po raz pierwszy w historii rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej” nagroda dla „Człowieka Miesiąca” została przyznana dwóm osobom.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Powołanie przez MJM Holdings spółki MJM MGA – w uznaniu dla przedsięwzięcia mającego na celu rozwinięcie sektora MGA w Polsce dla ryzyk majątkowych, finansowych i osobowych oraz pozyskanie do realizacji tego celu doświadczonych i cenionych menedżerów, takich jak Marc van der Veer, Marcin Dębicki i Sławomir Kamiński.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – ex aequo

Artur Olech – za objęcie stanowiska prezesa PZU SA i tym samym wejście do grona głównych rozgrywających w polskiej branży ubezpieczeniowej.

Jarosław Mastalerz – za wielki powrót na rynek i objęcie stanowiska prezesa zarządu PZU Życie, i tym samym awans do grona najważniejszych menedżerów zarówno w sektorze życiowym, jak i całych polskich ubezpieczeniach.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

InterRisk – w uznaniu dla osiągnięć towarzystwa obchodzącego 30-lecie obecności na polskim rynku, takich jak wieloletnia obecność w gronie towarzystw zbierających minimum 1 mld zł składek, stabilność zatrudnienia (blisko 30% pracowników jest związanych z firmą od przynajmniej 10 lat), społeczną odpowiedzialność widoczną np. w zaangażowaniu w promocję krwiodawstwa, otwartość na nowoczesne technologie oraz stosowanie częściowego modelu wewnętrznego, jako jeden z dwóch ubezpieczycieli w Polsce.

PRODUKT MIESIĄCA

Ubezpieczenie Event Protect opracowane przez polski oddział Colonnade Insurance – w uznaniu dla pierwszego na polskim rynku produktu skierowanego do organizatorów szerokiego wachlarza imprez – także odbywających się w trybie hybrydowym – zapewniającego im pokrycie kosztów i opłat poniesionych lub zaciągniętych w związku z organizacją wydarzenia, jak również nieuzyskanego zysku netto.

INICJATYWA MIESIĄCA

Międzynarodowe seminarium „Impact Forecasting’s Natural Catastrophe Modelling Seminar for Poland”, zorganizowane przez Aon – w uznaniu dla zawartości merytorycznej spotkania, zgromadzenie blisko 70 ekspertów, w tym delegatów z wielu firm reasekuracyjnych oraz licznych zakładów ubezpieczeń, a także efektowną prezentację  Impact Forecasting Poland Flood Model v. 3.0. – najnowszej edycji modelu oceny ryzyka powodziowego dla Polski.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie