LINK4 we współpracy z Microsoft Polska zorganizował wewnętrzny hackathon. W jego trakcie multidyscyplinarne zespoły ubezpieczyciela pracowały nad rozwiązaniami mającymi usprawnić jego funkcjonowanie.
Przedmiotem prac zespołów LINK4 były trzy projekty:
Analiza rozmów – transkrypcja mowy, analiza danych i ich wykorzystanie.
Baza wiedzy – rozwinięcie projektu bazy wiedzy, który zakład już rozpoczął.
Streszczanie dokumentów – narzędzie pozwalające analizować dokumenty i dane związane ze zgłaszanymi szkodami.
– Automatyzacja jest jednym z celów wprowadzania innowacji opartych na sztucznej inteligencji. Rozwiązania, które widzieliśmy, nie są abstrakcyjne, a konkretne i odpowiadające na wyzwania, przed którymi stajemy na co dzień w organizacji. Po prezentacji zaprogramowanych prototypów jestem pewien, że wszystkie zaproponowane rozwiązania mogą znaleźć cenne zastosowanie zarówno w sprzedaży, serwisie jak i likwidacji szkód – podkreślił Michał Chyczewski, wiceprezes LINK4, po prezentacjach efektów działań zespołów.
Teraz LINK4 ma rozpocząć wdrażanie wspomnianych rozwiązań w procesy.
Serwis cashless.pl opublikował trzecią odsłonę raportu „Insurtechy w Polsce”. Opracowanie przedstawia informacje na temat 32 insurtechów działających na naszym rynku i dostarczanych przez nie rozwiązaniach.
Z raportu wynika, że 24 insurtechy działają jako dostawcy oprogramowania lub technologii dla firm ubezpieczeniowych lub pośredników, wybierając określony element ubezpieczeniowego łańcucha wartości, które są w stanie usprawnić dzięki swoim rozwiązaniom, i oferują wsparcie w tym zakresie dojrzałym organizacjom. Jedynie siedem podmiotów ma ambicję stać się ubezpieczycielami czy quasi-ubezpieczycielami, przejmując od firmy ubezpieczeniowej znaczną część obowiązków i powierzając jej jedynie rolę dostawcy ochrony. Jedynym insurtechem działającym na własnej licencji ubezpieczeniowej jest wefox, choć ubiegania się o nią nie wyklucza także Trasti.
Innowacje także dla agentów
Raport wskazuje, że ze względu na to, iż insurtechy działają głównie jako dostawcy oprogramowania lub technologii, to najczęściej wskazywanym przez nich modelem biznesowym jest B2B. Głównymi odbiorcami ich rozwiązań są firmy ubezpieczeniowe, ale nie brakuje podmiotów rozwijających narzędzia również dla agentów.
Przede wszystkim dystrybucja
21 insurtechów wskazało obszar dystrybucji jako element ubezpieczeniowego łańcucha wartości, na którym operują. 17 wykorzystuje kompetencje do tworzenia produktów ubezpieczeniowych lub underwritingu i oceny ryzyka. Z kolei 10 stawia na likwidację szkód. Autorzy raportu zastrzegają, że różnorodność insurtechów, ich zaangażowanie oraz poziom specjalizacji w poszczególnych obszarach sprawia, iż niektóre z nich przejmując szeroki zakres obowiązków ubezpieczyciela, mają udział również w obsłudze szkód, choć nie jest to ich wyróżnikiem. Z drugiej strony np. Carrot czy Minte.ai wnoszą tę wartość, że dostarczają narzędzia optymalizujące czy modernizujące pracę w tym zakresie.
Insurtechy lubią „majątek”
Dominującą linią biznesową w działalności insurtechów są ubezpieczenia majątkowe, przede wszystkim komunikacyjne i pozakomunikacyjne (m.in. NNW). Kilka podmiotów dysponuje narzędziami mogącymi zainteresować segment ubezpieczeń korporacyjnych. W ubezpieczeniach życiowych specjalizują się 4 podmioty, a w zdrowotnych – 3.
Różne formy finansowania
14 insurtechów zadeklarowało, że projekt sam na siebie zarabia. „Ponad połowa podmiotów na którymś z etapów swojego rozwoju zdecydowała się na tzw. bootstraping, czyli opierała się na środkach własnych założycieli, pożyczkach czy wsparciu pozyskanym od rodziny i przyjaciół. Co jednak ciekawe, własny kapitał jako ostatnie źródło finansowania wskazało jedynie 5 podmiotów (w tym w jednym z przypadków kapitał własny był uzupełnieniem do pozyskanego grantu). Dla 12 insurtechów ostatnim źródłem pieniędzy były fundusze venture capital, a ogółem na przestrzeni całej swojej działalności ze wsparcia VC, aniołów biznesu lub inwestora strategicznego skorzystało 17 startupów. Liczba ta świadczy o tym, że nasz rynek insurtechowy dojrzewa, ale bez głębszej analizy może prowadzić do wniosku, że wzrost postępuje szybciej, niż w istocie się to dzieje. Fundusze VC wśród swoich inwestorów mają bowiem m.in. takie firmy, jak bolttech, Cachet, Iceye, Insly, Tensorflight czy wefox, które budowały swój biznes również lub nawet głównie poza polskim rynkiem. Jednocześnie podkreślić trzeba, że środki od VC dostały także bardziej lokalne firmy, jak Climatica, Laven, minte.ai, OTOAgent, Quantee, Simpl.rent, Telemedi czy Trasti. Przy okazji odnotować warto, że część z nich albo już jest w trakcie, albo planuje ekspansję na inne rynki” – czytamy w raporcie.
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie przedsiębiorstwa borykają się z wyzwaniami związanymi z przyciąganiem i zatrzymaniem talentów, ubezpieczenia grupowe wyłaniają się jako jeden z elementów strategii HR, oferując nie tylko ochronę, ale i wartość dodaną dla pracowników. Szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią trzon gospodarki i poszukają narzędzi pomagających w budowaniu lojalności i zadowolenia zespołu, wzmacniając ich konkurencyjność na rynku pracy.
Rynek ubezpieczeń grupowych w Polsce, funkcjonujący od lat 50. XX w., przechodzi transformację, kierując swoje kroki w stronę innowacji i dostosowywania ofert do zmieniających się potrzeb klientów. Choć rynek rośnie nominalnie, to realnie możemy mówić o stagnacji lub nawet spadku, głównie z powodu wysokiej inflacji. To stawia przed branżą wyzwania, ale i otwiera nowe możliwości dla tych, którzy są gotowi na wprowadzanie zmian i dostosowywanie ofert.
Nasza gospodarka opiera się na fundamencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), które stanowią zdecydowaną większość wszystkich firm w Polsce. To właśnie te przedsiębiorstwa najbardziej odczuwają potrzebę adaptacji do szybko zmieniających się warunków rynkowych oraz wyzwań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
W odpowiedzi na te potrzeby w Nationale-Nederlanden kładziemy szczególny nacisk na dostosowanie naszej oferty ubezpieczeń grupowych tak, aby odpowiadała na specyficzne wymagania i oczekiwania zarówno pracodawców, jak i pracowników nie tylko największych korporacji, ale i mniejszych firm. Nowoczesne miejsce pracy to nie tylko przestrzeń do wykonywania zadań zawodowych, ale przede wszystkim środowisko, które wspiera rozwój, dobrostan i zadowolenie pracowników. Dostosowując ofertę ubezpieczeń grupowych, możemy wspierać te przedsiębiorstwa w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy, który dba o swoich pracowników w kompleksowy sposób – od ochrony zdrowia aż po pomoc w trudnych momentach życiowych.
Rynek ubezpieczeń grupowych w Polsce jest dojrzały, jednak ciągle widzimy przestrzeń na innowacje i wprowadzanie nowych rozwiązań. Nowe pokolenie pracowników wchodzących na rynek pracy przynosi ze sobą inne oczekiwania wobec pracodawców, kładąc większy nacisk na elastyczność, balans między życiem zawodowym a prywatnym oraz dostęp do kompleksowej opieki zdrowotnej. W odpowiedzi na te zmiany ubezpieczenia grupowe muszą wykraczać poza tradycyjne ramy, oferując rozwiązania, które traktują ochronę zdrowia nie tylko jako obowiązek, ale jako świadomą inwestycję w dobrostan pracowników.
Nasze badania i analizy pokazują, że pracownicy przykładają dużą uwagę do rozwiązań skoncentrowanych na nowych zagrożeniach, takich jak choroby cywilizacyjne. Pokazują również, że ubezpieczenia grupowe nie są standardowym elementem oferty benefitów dla pracowników mniejszych firm.
W odpowiedzi na te potrzeby strategie zarządzania zasobami ludzkimi w MŚP muszą ewoluować, oferując pracownikom więcej niż dotychczas. Ubezpieczenia grupowe mogą odgrywać kluczową rolę w tej zmianie. W Nationale-Nederlanden dostrzegamy tę zmianę i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom rynku, oferując ubezpieczenia, które mogą być jednym z wyróżników pracodawców.
Choroby cywilizacyjne dotyczą nas wszystkich
W Polsce, gdzie na nowotwory cierpi 1,17 mln osób, a co roku umiera z ich powodu ok. 100 tys. osób, potrzeba skoncentrowania uwagi na prewencji i odpowiedniej ochronie jest bardziej paląca niż kiedykolwiek. Choroby serca stanowią przyczynę co drugiego zgonu, a ok. 1,5 mln osób w Polsce choruje na depresję. Cukrzyca, określana z kolei jako długotrwała pandemia naszych czasów, dotyka ok. 3,5 mln Polaków, z czego 1/3 nie jest nawet świadoma swojej choroby.
Dlaczego warto mówić o cukrzycy? Często niedoceniana i bagatelizowana, cukrzyca prowadzi do poważnych komplikacji zdrowotnych, takich jak utrata wzroku, stopa cukrzycowa, niewydolność nerek, zawał serca i udar. Świadomość tych ryzyk oraz edukacja na temat czynników ryzyka, w tym nadwagi, nieprawidłowej diety, braku aktywności fizycznej, stresu, palenia papierosów i nadużywania alkoholu, są kluczowe dla zapobiegania i kontrolowania cukrzycy.
Te alarmujące statystyki podkreślają konieczność kompleksowego podejścia do zdrowia w ramach polityki ubezpieczeniowej. Inwestycja w prewencję i edukację zdrowotną może znacząco przyczynić się do poprawy jakości życia pracowników oraz obniżenia długoterminowych kosztów dla pracodawców. Jedną z możliwości jest także wykupienie odpowiednio sprofilowanego ubezpieczenia grupowego dla swoich pracowników.
Ubezpieczenia grupowe mogą być czymś więcej…
W Nationale-Nederlanden jesteśmy przekonani, że ubezpieczenia grupowe mogą odegrać kluczową rolę w budowaniu zdrowej przyszłości dla pracowników. Poprzez inwestycję w programy edukujące na temat profilaktyki i zdrowego stylu życia oraz oferowanie rozwiązań ubezpieczeniowych skoncentrowanych na chorobach cywilizacyjnych możemy wspólnie pracować na rzecz zmniejszenia ich występowania i negatywnych skutków dla społeczeństwa.
Ubezpieczenia grupowe mogą odegrać rolę w przekształcaniu MŚP w jeszcze lepsze, bardziej atrakcyjne miejsca pracy. Poprzez nasze produkty i usługi dajemy pracodawcom narzędzia do budowania zdrowych, zadowolonych i zaangażowanych zespołów, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe nie tylko dla sukcesu biznesowego, ale również dla budowania silnej i zrównoważonej gospodarki opartej na ludzkim kapitale.
Marek Piętka dyrektor Departamentu Strategii Rozwoju Segmentu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden
Ponad 300 partnerów CUK Ubezpieczenia gościło na uroczystej gali Złotych Rombów 2024. To najważniejsza impreza dla partnerów sieci zewnętrznej. Tegoroczne wydarzenie odbyło się w klimacie kubańskiej nocy w hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi.
Zarząd oraz menedżerowie multiagencji podsumowali miniony rok i zapoznali partnerów z kluczowymi projektami. Podczas gali nagrodzono osoby, które osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe w kilkunastu kategoriach.
– Dzięki takim wydarzeniom jak Złote Romby możemy wspólnie świętować biznesowe sukcesy i całościowo spojrzeć na ogrom włożonej pracy. Cieszę się, że kolejny raz mogę prezentować świetne rezultaty firmy oraz podkreślić, jak wiele innowacji wprowadziliśmy w zeszłym roku. Chcemy pozostać multiagencją, która słucha partnerów, zmienia się z nimi i dzięki temu wyznacza trendy w branży. Innowacyjność oraz elastyczność to nasze główne przewagi we współpracy – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Podczas prezentacji poruszono także kwestie związane ze środowiskiem pracy agentów. Wzrost liczby klientów, spowodowany nowymi technologiami i wsparciem marketingowym, wymusił wprowadzenie rozwiązań zapewniających wysokiej jakości obsługę przy niezmienionej liczbie obowiązków.
– W ostatnim czasie wprowadziliśmy wiele udogodnień sprzedażowych, które przyczyniły się do zwiększenia liczby klientów. Zdajemy sobie sprawę, że takie działania pociągają za sobą zmiany w środowisku obsługowym. Z tego powodu dostarczyliśmy agentom rozwiązania, które automatyzują kluczowe procesy i są dostępne w jednym miejscu, czyli firmowym CRM WebCUK – dodaje Przemysław Grabowski, wiceprezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Uczestnicy wysłuchali wystąpień, wskazujących kierunek, w którym będzie zmierzał rozwój firmy. CUK chce utrzymać stabilny rozwój w trzech płaszczyznach: ilościowej, jakościowej i technologicznej. Liczba klientów multiagencji wzrosła do ponad 800 tys., organizacja rozwija sieć sprzedaży, zwiększając liczbę placówek brandowanych, których w tej chwili posiada ponad 550 w całym kraju. Rozwiązania oferowane przez CUK przyciągają również nowych agentów, których z organizacją współpracuje już ponad 3500.
– Staramy się wspomagać procesy sprzedażowe poprzez wysokiej jakości szkolenia, unikatowe produkty czy nowoczesne technologie. Jednak bardzo dobre wyniki firmy to przede wszystkim zaangażowanie agentów, które chcemy docenić – dodaje Jacek Byliński.
Punktem kulminacyjnym gali było wręczenie statuetek Złotych Rombów. Przyznano 49 wyróżnień w ośmiu kategoriach. W gronie nagrodzonych partnerów znaleźli się członkowie CUK Prestige Club, czyli 20 partnerów franczyzowych, którzy osiągnęli w 2023 r. najwyższe wyniki sprzedażowe i wraz z wyróżnieniami odebrali zaproszenie na wycieczkę na Maderę.
Nagrodzono również 37 laureatów konkursu sprzedażowego „Liga Mistrzów CUK”, którzy w kwietniu polecą do Marrakeszu. Już niebawem agenci CUK będą mogli zdobywać nagrody w kolejnym konkursie. Każdy agent w zależności od uzyskanego miejsca będzie miał szansę wygrać wycieczkę do Włoch lub Gruzji, a najlepsi polecą na Kubę.
Relacje, współpraca i całościowy rozwój agentów oraz wysoka jakość wiedzy są priorytetami organizacji. W ostatnim czasie CUK szczególnie rozwija obszar szkoleń i wprowadza innowacje. Jako pierwsza multiagencja w Polsce zrealizował szkolenie w realnych warunkach biznesowych, w formie gry terenowej i wprowadził wewnętrzny proces certyfikacyjny dla swoich agentów w celu podnoszenia wiedzy oraz szerzenia profesjonalizacji zawodu.
– Naszą intencją jest całościowy rozwój agentów. Przygotowaliśmy proces, który zabezpiecza kwestie produktowe, systemowe, marketingowe, prawne czy HR. Osoby współpracujące z CUK bardzo często rozpoczynają współpracę jako agenci, ale z czasem potrzebują wiedzy menedżerskiej, aby zarządzać zespołem i placówkami – mówi Kamila Jankowska, dyrektorka Departamentu Szkoleń i HR w CUK Ubezpieczenia.
Spotkanie dostarczyło również wiedzy o nowościach marketingowych, które CUK planuje wprowadzić, wzmacniając pozycję agentów oraz placówek na lokalnych rynkach. Organizacja chce utrzymać intensywną komunikację z rynkiem poprzez działania, które zwiększą liczbę klientów w punktach sprzedaży. Partnerzy CUK oprócz marketingowych działań centralnych mają możliwość wspierania własnych inicjatyw, pozyskując wsparcie finansowe ze środków centrali. Eksperci multiagencji podkreślili również wagę pozyskiwania zgód marketingowych, które korzystnie wpływają na działania komunikacyjne.
– Marketing dla agentów i placówek traktujemy priorytetowo. Wykorzystujemy każdy kanał w celu zbudowania maksymalnego ruchu sprzedaży internetowej oraz tradycyjnej. Rozpoczęliśmy właśnie proces zmiany wystroju placówek oraz zewnętrznych wizualizacji. Siła marki CUK to między innymi efektywne działania lokalne, na które duży wpływ mają partnerzy w regionach, korzystający z centralnego wsparcia – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce.
Gala Złotych Rombów to niejedyna impreza integrująca społeczność partnerów CUK Ubezpieczenia. Organizacja przygotowuje również liczne spotkania regionalne, spotkania szkoleniowe oraz inspiracyjne. Już niebawem Kongres dla doradców z sieci własnej oraz cykle dedykowane dla członków CUK Prestige Club.
SIGNAL IDUNA Polska rozpoczęła współpracę z Biletomat.pl, w ramach której ubezpiecza koszty zakupionych na platformie biletów na koncerty, festiwale, imprezy klubowe i spektakle teatralne. Za wdrożenie produktu odpowiada Sollers Consulting.
Nowe ubezpieczenie SIGNAL IDUNA zostało opracowane o we współpracy z Biletomat.pl oraz Sollers Consulting. Ochrona ubezpieczeniowa i odpowiedzialność rozpoczyna się w dniu i z godziną nabycia biletu, a kończy jedną godzinę po planowanym rozpoczęciu wydarzenia.
Ubezpieczenie umożliwia otrzymanie zwrotu do 100% poniesionych kosztów zakupu biletu, jeśli:
przydarzy się nieszczęśliwy wypadek, choroba lub zaostrzy się choroba przewlekła,
bilet zostanie skradziony,
opóźni się odlot samolotu lub odjazd publicznego środka transportu, który uniemożliwi dotarcie na wydarzenie,
– W SIGNAL IDUNA zdajemy sobie sprawę z tego, że zakup biletu na koncert czy inne wydarzenie kulturalne następuje często z dużym wyprzedzeniem. Wiemy też, że nieprzewidziane sytuacje losowe mogą pokrzyżować plany. Kupując bilety za pośrednictwem platformy online Biletomat.pl z naszym ubezpieczeniem, klient zabezpiecza poniesione koszty i zapewnia sobie realną ochronę. Jesteśmy dumni, że wspólnie z naszymi partnerami wdrożyliśmy kolejny już tego typu produkt oraz zachęcamy do bezpiecznego planowania udziału w ulubionych wydarzeniach kulturalnych – komentuje Przemysław Różański, dyrektor ds. Projektów Centralnych SIGNAL IDUNA Polska.
Z danych zebranych przez Rankomat wynika, że majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski planuje wyjechać o 25% osób więcej niż przed rokiem. Wśród osób, które zdecydowały się kupić ubezpieczenie turystyczne, największą popularnością cieszą się Włochy
Na majówkę do Italii zamierza wybrać się 16% wyjeżdżających za granicę. Na drugim miejscu jest Hiszpania, a na najniższym miejscu podium znalazły się Stany Zjednoczone.
Z szacunków Rankomat wynika ponadto, że w zestawieniu majówkowych wydatków cena ubezpieczenia turystycznego nadal pozostaje na bardzo niskim poziomie. Polisa dla osoby dorosłej na jeden dzień pobytu we Włoszech lub Hiszpanii kosztuje 6,12 zł. Dzień ubezpieczenia w Turcji to średnio 8,36 zł.
Najmniej za ubezpieczenie turystyczne zapłacą turyści wybierający się na majówkę do Niemiec. Największy, ale wciąż stosunkowo niski koszt to polisa do Stanów Zjednoczonych.
– Choć ubezpieczenie turystyczne często kojarzy się głównie z letnimi wakacjami lub narciarstwem, powinno ono towarzyszyć podróżującym podczas każdego wyjazdu za granicę. Dlatego przygotowując się na spędzenie majówki poza Polską, warto zaopatrzyć się w dobrą polisę podróżną. Jest to szczególnie istotne, gdy planujemy aktywny wypoczynek połączony z uprawianiem sportów. W takiej sytuacji rośnie prawdopodobieństwo nieszczęśliwego wypadku i konieczności skorzystania z pomocy medycznej za granicą. Ubezpieczenie turystyczne chroni nas przed finansowymi skutkami takich właśnie zdarzeń – mówi Patrycja Pałka, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń turystycznych. – Każde ubezpieczenie można dodatkowo dopasować do potrzeb swoich i swojej rodziny. Jeśli planujesz aktywną majówkę, połączoną z uprawianiem sportów, sprawdź, czy ubezpieczyciel nie wymaga odpowiedniego rozszerzenia. Towarzystwa zapewniają także specjalną ochronę dla chorujących przewlekle – dodaje.
Z tegorocznej edycji raportu „Global Risks Report 2024” wynika, że wśród najczęściej wskazywanych obaw w perspektywie krótko- i długoterminowej dominują ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku numerem jeden są zagrożenia związane z dezinformacją, wspieraną przez sztuczną inteligencję, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Dwie trzecie ankietowanych, których opinie posłużyły do stworzenia raportu, spodziewa się w tym roku nasilenia ekstremalnych zjawisk pogodowych wywołanych zmianami klimatu. Te zjawiska plus krytyczne zmiany w systemach ziemskich, utrata różnorodności biologicznej i załamanie ekosystemów, niedobory zasobów naturalnych i zanieczyszczenie środowiska to 5 z 10 najpoważniejszych zagrożeń, z którymi świat będzie się musiał zmierzyć w ciągu nadchodzącej dekady.
– Ekstremalne zjawiska pogodowe i zanieczyszczenia stanowią bezpośrednie ryzyko, a wpływ zmian klimatycznych stał się niezaprzeczalny. Wszyscy byliśmy świadkami skutków ekstremalnych zjawisk pogodowych i rośnie świadomość, że w ich efekcie niektóre części planety mogą w przyszłości nie nadawać się do zamieszkania. To podkreśla pilną potrzebę zajęcia się zagrożeniami dla środowiska i znalezienia zrównoważonych rozwiązań – mówi CEO Marsh McLennan w Europie.
W tegorocznej edycji raportu na pierwszy plan wysunęły się ryzyka związane z dezinformacją, coraz częściej wspieraną przez AI, która została uznana przez ekspertów za pierwsze, najważniejsze zagrożenie dla świata w krótkim terminie. W połączeniu z coraz większą polaryzacją społeczeństwa i kryzysem kosztów utrzymania może ona nasilać niepokoje społeczne i stanowić zagrożenie dla zbliżających się wyborów w kilku głównych gospodarkach świata.
– Dezinformacja wykorzystująca sztuczną inteligencję i jej potencjalny wpływ na wybory jest powodem do niepokoju. Legalność wybieranych rządów może zostać podana w wątpliwość, co prowadziłoby do jeszcze większej polaryzacji społecznej, a nawet konfliktu międzypaństwowego – ocenia Christos Adamantiadis. – Biorąc pod uwagę, że w tym roku na świecie ok. 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – zaznacza.
Na liście globalnych zagrożeń wysoko uplasowały się również napięcia geopolityczne i konflikty zbrojne, niepewność gospodarcza oraz powiększające się różnice w rozwoju gospodarczym i technologicznym. Raport wskazuje, że globalna współpraca w celu sprostania wyzwaniom może okazać się niewystarczająca, dlatego potrzebna jest zmiana podejścia do zagrożeń i wypracowanie nowych rozwiązań.
– Wnioski zawarte w tegorocznym „Global Risks Report” podkreślają potrzebę kompleksowego i proaktywnego podejścia do zarządzania ryzykiem – mówi Christos Adamantiadis. – Obejmuje to przeprowadzanie całościowych ocen ryzyka, angażowanie się w planowanie scenariuszy, budowanie odporności, promowanie współpracy, wdrażanie innowacji i angażowanie interesariuszy. W ten sposób organizacje mogą skutecznie stawić czoło złożonym i wzajemnie powiązanym wyzwaniom, jakie stwarzają polikryzysy – dodaje.
Jak podkreśla, również branża ubezpieczeniowa ma do odegrania znaczącą rolę w zarządzaniu nowymi ryzykami i zmianie podejścia do nich.
– Nasza rola polega na wspieraniu klientów w budowaniu odporności swoich organizacji i rozwijaniu odpowiednich kompleksowych strategii, aby mogli chronić swoje przedsiębiorstwa przed różnego rodzaju ryzykiem, jakie występuje w różnych częściach świata – mówi Christos Adamantiadis.
Pięć społecznych inicjatyw Unum Życie i Fundacji Unum zostało docenionych w największym w Polsce przeglądzie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. Dobre praktyki Unum dotyczą wolontariatu pracowniczego oraz działań edukacyjnych w obszarze odpowiedzialności społecznej i etyki w biznesie.
– Jestem dumna, że Forum Odpowiedzialnego Biznesu ponownie doceniło inicjatywy Fundacji Unum. Raport jest profesjonalną bazą wiedzy o najlepszych praktykach w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i stanowi źródło inspiracji dla innych firm, które dopiero chcą zacząć angażować się społecznie. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa, mieliśmy możliwość zgłoszenia jedynie 5 praktyk i wszystkie zostały w nim ujęte – podkreśla Małgorzata Morańska, prezeska Fundacji Unum.
W tegorocznej edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowano pięć następujących praktyk Unum Życie i Fundacji Unum:
Tydzień Compliance i Etyki – utrwala wśród pracowników panującą w firmie kulturę uczciwości i zgodności.
U na sportowo – poprzez sportową aktywność wolontariusze realizują wspólny cel charytatywny.
Pomagamy Mikołajowi – wolontariusze odpowiadają na listy dzieci z domów dziecka, spełniając ich marzenia.
Zbiórki na rzecz potrzebujących – wspieranie najuboższych, dzieci i zwierząt. W 2023 r. Unum zorganizowało 3 zbiórki charytatywne, w ramach których zgromadziło 1178 kg żywności dla osób w kryzysie ubóstwa, 2250 przyborów szkolnych dla dzieci z domów dziecka oraz 1175 kg karmy dla zwierząt ze schronisk w Polsce.
Dzień Wolontariusza – wspieranie lokalnych społeczności i najbardziej potrzebujących. Pomoc dotarła do 19 miejsc w Polsce, a w akcję zaangażowało się 413 pracowników i współpracowników, z czego 19 osób zostało lokalnymi liderami wolontariatu.
AXA oraz należąca do Amazona spółka Amazon Web Services ogłosiły zamiar wspólnego opracowania i zbudowania AXA Digital Commercial Platform oraz powiązanych usług w celu umożliwienia zarządzania ryzykiem nowej generacji.
DCP ma być bezpieczną platformą zarządzania ryzykiem, łączącą dane branżowe, biznesowe i środowiskowe z analityką geoprzestrzenną i technologiami sztucznej inteligencji. Serwis będzie pomagać klientom na całym świecie monitorować ich aktywa i poruszać się po złożonych oraz wzajemnie powiązanych zagrożeniach, w tym klęskach żywiołowych, zakłóceniach łańcucha dostaw i zagrożeniach cybernetycznych.
Alexander Vollert, COO AXA, podkreśla, że współpraca jego firmy z AWS jest integralną częścią jej transformacji biznesowej, która obejmuje ewolucję tradycyjnych ubezpieczeń w kierunku zapobiegania i ograniczania ryzyka.
Według wstępnych szacunków zysk netto Munich Re w pierwszym kwartale 2024 r. uplasował się na poziomie 2,1 mld euro. Oznacza to, że reasekurator znacznie przekroczył oczekiwania analityków, którzy spodziewali się wyniku na poziomie ok. 1,48 mld euro.
Munich Re zaznaczył w komunikacie, że wyniki operacyjne wszystkich linii biznesowych również były lepsze od oczekiwań. I tak w przypadku reasekuracji szkód majątkowych wskaźnik zespolony (combined ratio) wyniósł około 75%, co było w szczególności efektem niższych od średniej wydatków na poważne szkody. Reasekuracja ubezpieczeń na życie i zdrowia odnotowała łączny wynik techniczny na poziomie około 0,6 mld euro. Z kolei wynik netto ERGO wyniósł około 0,3 mld euro.
Munich Re nadal oczekuje osiągnięcia w roku finansowym 2024 wyniku netto w wysokości 5 miliardów euro. W ocenie reasekuratora wyniki I kwartału sprawiły, że przekroczenie tego celu stało się bardziej prawdopodobne. Munich Re ogłosi ostateczne rezultaty kwartalne 8 maja.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.